Ei kai siellä sivuilla sanota, että tuotetta on varastossa? Sen sijaan siellä ilmoitetaan mistä varastosta tuote toimitetaan. Se ettet sinä ole tilannut lavallista ko. juomaa, ei tarkoita etteikö joku muu olisi voinut tilata, tai etteikö tuotteen kysyntä voisi olla epätasaista. Ei tuollaisten puljujen ole järkevää pitää ylisuuria varastoja. Varastotila on yllättävän kallista ja toisaalta väärin optimoidut tilaukset aiheuttaa haasteita niin rahan sitomisen kuin päiväystenkin suhteen. Ja edelleen, tukusta kannattanee ostaa tavaraa sisään keskitetysti eikä meiningillä "laittakaas kymmenen koppaa lonkkua tulemaan".
Se että tuotetta ei ole varastossa, ei tarkoita että tuotetta ei olisi saatavilla. Minä itse kyllä tykkään, että nettikauppa myy tukusta saatavilla olevaa tavaraa, eikä rajaa valikoimaansa vain varastotuotteisiin. Kun tukusta tulee tavaraa järkevällä aikataululla, en näe asiassa mitään ongelmaa. Jos juomien saamisella on hirmuinen kiire, niin silloin kannattaa hakea juomat lähikaupasta/Alkosta.
Joo tuossa varastoasiassa olet ihan oikeassa, ei varmasti kannata seisottaa rahaa "tyhjän panttina". Ehkä omat odotukset ovat liian kovat koska muut kaupat ovat toimittaneet jopa keski-euroopasta juomaa reilussa viikossa ja aiemmat Alkc:n tilaukset ovat tulleet niin nopeasti niin oletin että vastarannalta juomat tulevat aina samaa vauhtia.
Ja tuosta asiakkaiden palvelusta vielä: omaan mielipiteeseen voi vaikuttaa sekin että olen aikanaan asunut pari vuotta Balttiassa työhommien takia niin paikallinen ns.palveluhalukkuus on jäänyt mieleen. Eipä onneksi ole juomat vielä lopussa niin ei auta kuin odottaa.