Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Fakta nyt vaan on se, että eivät kaikki tilaa sitä eurolavallista olutta. Itse asiassa niitä ei tilaa muut kuin juopot ja trokarit.
Kiitos näistä "faktoista". Itse en ole juoppo, enkä trokari, mutta olen ottanut eurolavan pihaan. Ekan kerran häihin ja sehän meni hienosti, toisen kerran sitten itselle, kun oli niin hyvät kokemukset ja sai vuoden juomat kerralla.

Kyllähän se tuohon tottuneena sylettäisi kantaa kaupasta sitä kolmenkympin Sandelslaatikkoa...
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Jotenki typerää muutenki olettaa että tulossa "omaan käyttöön" kun ainakaan itse en ole kertaakaan tilaanut pelkästään itselle vaan tilauksessa mukana n.10 tyyppiä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
463
"Item is routed to an outlet because it requires a personal handover."
Mulla sama viimeisen AS24:n tilauksessa. Mietin että olisiko tällä tekemistä taannoisen "alaikäiset tilasivat alkoholia netistä"-lööpin kanssa, mutta ehkä ei, koska edelleenkään ei tiedetä mitä paketissa on, paitsi lähettäjä ja tilaaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mulla sama viimeisen AS24:n tilauksessa. Mietin että olisiko tällä tekemistä taannoisen "alaikäiset tilasivat alkoholia netistä"-lööpin kanssa, mutta ehkä ei, koska edelleenkään ei tiedetä mitä paketissa on, paitsi lähettäjä ja tilaaja.
Mulla luki kahdessa paketissa näin ja kuitenkin meni automaattiin.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Taitaa olla Postilla vähän hakusessa miten nämä Norrlogin paketit hoituu. Ehkä on alueellinen juttu.
Entiedä, mutta palvelu huonontunut. Tosin johtunee norrlogista joka niitä hintoja on nostanut. En oo koittanut edes maksaa paketista 10e enempää, kun epäilen toimiiko kotiokuljetus silloinkaan.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kiitos näistä "faktoista". Itse en ole juoppo, enkä trokari, mutta olen ottanut eurolavan pihaan. Ekan kerran häihin ja sehän meni hienosti, toisen kerran sitten itselle, kun oli niin hyvät kokemukset ja sai vuoden juomat kerralla.

Kyllähän se tuohon tottuneena sylettäisi kantaa kaupasta sitä kolmenkympin Sandelslaatikkoa...
Niinpä niin. Jos vetää noin sata laatikkoa bisseä vuodessa, silloin kyllä mielestäni alkoholin käyttö on lähtenyt aika pahasti lapasesta.

Jotenki typerää muutenki olettaa että tulossa "omaan käyttöön" kun ainakaan itse en ole kertaakaan tilaanut pelkästään itselle vaan tilauksessa mukana n.10 tyyppiä...
Jepjep. Ja tämä puolestaan on sitä trokausta. Ei suurinta osaa porukasta kiinnosta alkaa kokoilemaan mitään kaveririnkejä ja järjestämään rahankeräyksiä, vaan tilata tarvitsemansa alkoholit vaivattomasti himaan. Ja jos tilaat vaikka kolme laatikkoa kaljaa, saattaa se edullisuus näyttäytyä kauppojen välillä jo kovin toisenlaiselta kuin tilanteessa jossa pitää saada se lava pihaan.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Tilasin alkc saksan varastosta 2.5 lavallisen juotavaa.
Venipak seurannan mukaan 10.5 saapunut tallinnaan ja saanut merkinnän delivered.
Millä nuo lavat on jatkanut matkaa suomenpuolella?
Posti.matkahuolto.postnord ja kaukokiito kokeiltu eikä anna koodille mitään.
Edit:kuljetus.eu vastasi että Jet Express Kuller – Kiire pakiteenus kuller pakivedu transport kuljettaa suomessa lavat. Ja tuli uusi seurantanumerokin
Tämä perillä tänään ja paikallinen kuriiri jakoi kotia lavan
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
15
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
158
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
Isomman rahdin seasta (esim laivassa) ei yksittäisiä lähetyksiä skannailla, joten tässä on selkeä pidempi katve, kunnes tulee vaikka Postin tietoihin näkyviin.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Jännä käsitys trokaamisesta, ite ainaki miellän sen niin että ostan halvalla ja myyn voitolla. Ei se nyt niin hankalaa ole kimppatilausta järjestää kaveriporukalla. 5 vuotta nyt tehty samalla kaavalla ja hienosti on toiminut.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
84
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
ei mistään. en ainakaan itse ole omia lava tilauksia pystynyt seuraamaan. Kerran kun hieman kesti lavan tulossa niin soitin paikalliseen kaukokiitoonkiin jos siellä olisi ilman puhelinnumeroa odottamassa. Sieltäkään ne ei löytänyt nimellä eikä millään tiedoilla mitä norrlog tarjosi, joten malttia vain odottamiseen
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Niinpä niin. Jos vetää noin sata laatikkoa bisseä vuodessa, silloin kyllä mielestäni alkoholin käyttö on lähtenyt aika pahasti lapasesta.
Niinpä niin. Pitääkö ne lain mukaan kuluttaakin yksin?

Kyllä minä naapurille tarjoan kaljat jos toisetkin jos sattuu käymään kylässä. Saunailtoihin kanssa hyvä ottaa kaljat matkaan ja sanoa, että mä voin hoitaa juomat, hoitakaa muut ruoat jne. Kesäjuhliakin yleensä ainakin kahdet, vai peritkö itse rahaa vierailta tarjoamistasi juomista? :D ja perheeseen voi kuulua useampikin aikuinen, ei kaikki ole syrjäytyneitä peräkämmarinpoikia, jotka noita tilaa kotiin.

Enkä nyt päivälleen ole laskenut, että kestääkö siinä eurolavallisessa vuosi vai vähän yli, ei ainakaan kahta.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
44
Onko kellekkään sattunut silmään Kronenbourg 1664 blancia tölkeissä? Lasipulloissa jos tilaa alkaa hintaa tulla vähän reippaasti ja ilmeisesti tuota on saatavilla myös 0,5l tölkeissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
147
Mistä halvinta vodkaa nyt meinasin pari tai 3 tonkkaa jeltziniä tilata,
hintaan lasken postituskulut.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
93
Mistä halvinta vodkaa nyt meinasin pari tai 3 tonkkaa jeltziniä tilata,
hintaan lasken postituskulut.
Vaikuttaa aika monia asia, esim. missä asut. Budbeella saa halvalla 3x3 litraa, spritboxissa ainakin ollut 3 ja 4-pack Jelziniä tarjouksessa. Kannattaa hetki omilla aivoilla miettiä, kuitenkin parhaiten tiedät kuviosi, täältä kyllä löytyy tarvittava tieto, kun hieman näkee vaivaa.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Nyt on pakko kehua vinosonlineä ja kiittää uudelleen vinkistä.

Tilasin 13.5. ja saapui tänään 19.5. kotiovelle ilmaisine postikuluineen.

12 pulloa sillä koodilla ja hinnaksi tuli sopivasti 360,32 € (360 € vaadittiin), kun otti 8x0,7l Camus VSOP (mielestäni parempaa kuin Remy Martin), 3x1l Bacardi 8v ja 1x1l Santa Teresa 1796.

Hyvin pakattu ja nopeaa toimintaa. Tosiaan jos tilaa noita suunnilleen 30 € pulloja (tai muutaman vielä kalliimman) niin ei varmaan halvempaa paikkaa löydä. Vodkat sun muut halvemmat viinat kannattaa tilata muualta.

Taisi olla kaikki tilaamani tuotteet ainakin puolet halvempia kuin Alkossa.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
565
Meinasin jo panna tilauksen sisään Discandoosta, kunnes huomasin ettei shippii jakelekaan omaan postinumerooni. Meneekö tuo sitten postiin, vai lähinpään jakelupisteeseen, vai minne?

 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
294
Toimituksista tuli mieleen, että Postihan on epäluotettavin paskafirma mikä koskaan on Suomessa operoinut. 4 kertaa olen todistanut sitä, kuinka kotiin asti maksetun paketin Posti jättää toimittamatta. Tullut vain pieni kirje, että "pakettia on koetettu luovuttaa, mutta vastaanottaja ei ole ollut paikalla", vaikka oikein kätevästi olen kotisohvalla istuskellut, kun kyseinen lappu on postiluukusta leijaillut.
Jos on mahdollista, niin mitään en anna Postin kuljetettavaksi, tosin harmillisesti muita vaihtoehtoja ei aina ole saatavilla.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Meinasin jo panna tilauksen sisään Discandoosta, kunnes huomasin ettei shippii jakelekaan omaan postinumerooni. Meneekö tuo sitten postiin, vai lähinpään jakelupisteeseen, vai minne?

Tarkoitat ilmeisesti että Budbee ei toimi alueellasi. Ei mene postiin. Jakelun hoitaa Suomen osalta Postnord, jos Budbee ei toimi alueellasi. Voit valita toimituksen Postnord/Matkahuolto pakettiautomaattiin, Matkahuollon toimipisteeseen tai kotiin.
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
2
One more question: does anyone have experience with Spiritbox, more specifically sending. they want me to pay the order and then take care of shipping later, which i assume comes with an automatic link after the order is confirmed. Does anyone of you know how much shipping of 1x 12-box is to finland? Thanks for the help.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Meinasin jo panna tilauksen sisään Discandoosta, kunnes huomasin ettei shippii jakelekaan omaan postinumerooni. Meneekö tuo sitten postiin, vai lähinpään jakelupisteeseen, vai minne?

Ei se mene minnekään. Jos osoite ei ole toimitusalueella, niin sitten se ei ole toimitusalueella. Ja silloin vaihtoehdoksi jää käyttää jotain muuta toimitustapaa.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Nyt on pakko kehua vinosonlineä ja kiittää uudelleen vinkistä.

Tilasin 13.5. ja saapui tänään 19.5. kotiovelle ilmaisine postikuluineen.

12 pulloa sillä koodilla ja hinnaksi tuli sopivasti 360,32 € (360 € vaadittiin), kun otti 8x0,7l Camus VSOP (mielestäni parempaa kuin Remy Martin), 3x1l Bacardi 8v ja 1x1l Santa Teresa 1796.

Hyvin pakattu ja nopeaa toimintaa. Tosiaan jos tilaa noita suunnilleen 30 € pulloja (tai muutaman vielä kalliimman) niin ei varmaan halvempaa paikkaa löydä. Vodkat sun muut halvemmat viinat kannattaa tilata muualta.

Taisi olla kaikki tilaamani tuotteet ainakin puolet halvempia kuin Alkossa.
Tuliko pieniä ilmaispulloja mukana?

Tuo Bacardi 8v jäi itseäni harmittamaan, etten hoksannut sitä lisätä mukaan edelliseen tilaukseeni.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Tuliko pieniä ilmaispulloja mukana?

Tuo Bacardi 8v jäi itseäni harmittamaan, etten hoksannut sitä lisätä mukaan edelliseen tilaukseeni.
Ei tullut, mutta todella hyvä 12 paikan laatikko, jossa pullot eivät kovin helposti voi mennä rikki. UPS toi paketin.

Joo tuo Bacardi 8v kiinnosti, vaikka en ole koskaan maistanut. En kuitenkaan halvinta rommia halua drinkkeihinkään, niin tuo vaikuttaisi aika optimilta ja voi raakanakin juoda varmasti. Hyviä arvosanoja saanut.

Tuolla on aina parempi jos tuotteen saa 1 litran koossa noihin ilmaisiin postikuluihin. Menee helpommin se raja rikki. Senhän sinä tosin tiedät kun suosittelit paikkaa, kiitos vielä kerran!
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Nonii toinen eurolava tilattu jälleen ...



Kauppa: Alkostore24
Määrä: 109 olutlaatikkoa, Harboe Classic 4,6%
Hinta: 870,91 €
Toimitus: Norrlog, 379,00 € (Tilauksen kuljetus piti hoitaa kokonaan itse, Alkostore24 sivuilla ei ole ohjausta kuljetusfirmoihin)
Paino: 893,80 kg, Kokonainen EUR-lava
Yhteensä: 1249,91 € (11,47 € per laatikko)

02.10.2020 Perjantaina - Tilaus tehty sekä kuljetus järjestetty ja maksettu.
06.10.2020 Tiistaina - Norrlog lähti tuomaan tilausta.
13.10.2020 Tiistaina - Kuorma-auto (kaukokiito) toi eurolavallisen kaljaa pihaan, kotiovelle asti.
Uutta eurolavaa.

Kauppa: Alkostore24
Määrä: 109 olutlaatikkoa, Harboe Gold 5,9%
Hinta: 925,41 €
Toimitus: Norrlog, 379,00 €
Paino: 893,80 kg, Kokonainen EUR-lava
Yhteensä: 1304,41 € (11,97 € per laatikko)

04.05.2021 Tiistaina - Tilaus tehty & maksettu sekä kuljetus järjestetty & maksettu.
11.05.2021 Tiistaina - Norrlog lähti tuomaan tilausta.
18.05.2021 Tiistaina - Kuorma-auto (Kaukokiito) toi eurolavallisen kaljaa pihaan, kotiovelle asti.

Kesä voi alkaa!

Yksinään, pinon päällimmäisenä ollut kaljalaatikko oli paskana. Laatikosta oli kolme tölkkiä kadonnut täysin kokonaan, ja lisäksi yksi tölkki oli rikkinäinen.
En jaksa ulista korvausten perään.
1621441121600.png

1621441142042.png

1621441174368.png
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Uutta eurolavaa.

Kauppa: Alkostore24
Määrä: 109 olutlaatikkoa, Harboe Gold 5,9%
Hinta: 925,41 €
Toimitus: Norrlog, 379,00 €
Paino: 893,80 kg, Kokonainen EUR-lava
Yhteensä: 1304,41 € (11,97 € per laatikko)

04.05.2021 Tiistaina - Tilaus tehty & maksettu sekä kuljetus järjestetty & maksettu.
11.05.2021 Tiistaina - Norrlog lähti tuomaan tilausta.
18.05.2021 Tiistaina - Kuorma-auto (Kaukokiito) toi eurolavallisen kaljaa pihaan, kotiovelle asti.

Kesä voi alkaa!

Yksinään, pinon päällimmäisenä ollut kaljalaatikko oli paskana. Laatikosta oli kolme tölkkiä kadonnut täysin kokonaan, ja lisäksi yksi tölkki oli rikkinäinen.
En jaksa ulista korvausten perään.


Mittään veroja tuolta et joutunut maksamaan? Vai onko se semmoinen juttu, että on satunnaista jääkö tullin haaviin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ostin kokeeks tota Mokai siideriä. Sitten vasta tilausvahvistuksesta huomasin että sehän on 18 tölkkiä eikä 24 :facepalm:
No, en jaksa alkaa peruutusrumbaan, ei toi kallista silti ollu.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Mutta eivät vissiin ilmoita mitään rahtifirman linkkiä sähköpostissa tai muutoin järjestä kuljetusta? Etäosto?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mutta eivät vissiin ilmoita mitään rahtifirman linkkiä sähköpostissa tai muutoin järjestä kuljetusta? Etäosto?
Osa ilmoittaa osa ei, ja vaikka ei ilmoita suoraan niin rahtiliikkeelle ilmoitettaessa tilaustiedot niin rahtifirma saa tilaustiedot automaattisesti->etämyynti.
Ei kiinnosta, eikä kiinnosta verottajaakaan. Tai varmasti kiinnostaa mutta ei niillä ole munaa tehdä mitään koska muuten suomi saa EUlta niin turpaan että tukka tutisee. Niiden on vaan siedettäövä tilannetta.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Osa ilmoittaa osa ei, ja vaikka ei ilmoita suoraan niin rahtiliikkeelle ilmoitettaessa tilaustiedot niin rahtifirma saa tilaustiedot automaattisesti->etämyynti.
Ei kiinnosta, eikä kiinnosta verottajaakaan. Tai varmasti kiinnostaa mutta ei niillä ole munaa tehdä mitään koska muuten suomi saa EUlta niin turpaan että tukka tutisee. Niiden on vaan siedettäövä tilannetta.
Onko varmuutta tästä, että saa ne automaattisesti?
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
1
Mittään veroja tuolta et joutunut maksamaan? Vai onko se semmoinen juttu, että on satunnaista jääkö tullin haaviin?
Ei joudu maksamaan mitään. Suomi sai EU:n komissiolta just moitteita kun oli epäselvä tilanne alkoholin nettitilaamisesta. Se haluttiin pitää epäselvänä, koska suomi tietää et EU:ssa on tavaran, myös alkoholin, vapaa liikkuvuus.
Mitä veroihin tulee, niitä ei tule. Jos kauppa edes vähän viittaa kuljetusyritykseen tai vastaavaa sivuillaan, ovat he vastuussa veroista. Käytännössä kaikissa kaupoissa siis näin. Nykyään ei todennäköisesti hekään mut joka tapauksessa ostajalla ei oo oikeestaan mitään riskiä veroista. Ei jää tulliin.
T. Monta lavaa tilannut
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Jos juhannusjuomia ei ole vielä tilannut, niin ainakaan netprisiltä ei kannata enää yrittää.

Huhtikuun puolen välin tilaus ei ole vielä liikahtanut. Ja sen jälkeen väki on tilannut aivan varmasti isolla kädellä esim. Vappua varten.

Kesän merkkejä kun alkostorenkin toimitukset kestävät jo puolitoista viikkoa. Kohta menee varmaan tilausmääristä johtuen sekin kinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Drinksut.com tilaus n 3vko kesti. Perille.eu kuljetus, josta ei tullut ikinä mitään spostia. Tilauksesta kysyin drinksut.comilta kun 2vko jälkeen sivujen oma tilauksen tilan tarkistus sanoi edelleen, että keräily alkaa kohta. Vastauksena sain nopeasti tiedon, että on jo lähtenyt ja pahoittelut viivästyksestä. Latviasta tuli lonkerot. Mukavaa kun limeä oli myös valikoimassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
EU:ssa on tavaran vapaa liikkuvuus, mutta valmisteverolliset tuotteet kuten alkoholi, polttoaineet ja tupakka eivät suoranaisesti kuulu sen piiriin.
Ja näistäkin tupakka on se suurin kyttäysmagneetti, kaiketi helpoimman salakuljetuksen takia. Onneksi esmes savukehylsyt eivät kuulu noihin tuotteisiin, justiinsa kipaisin postista 4800 kpl hylsyjä, toimittajana saksan Amazon.

Sori, meni offtopicin puolelle.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Jos juhannusjuomia ei ole vielä tilannut, niin ainakaan netprisiltä ei kannata enää yrittää.

Huhtikuun puolen välin tilaus ei ole vielä liikahtanut. Ja sen jälkeen väki on tilannut aivan varmasti isolla kädellä esim. Vappua varten.

Kesän merkkejä kun alkostorenkin toimitukset kestävät jo puolitoista viikkoa. Kohta menee varmaan tilausmääristä johtuen sekin kinni.
Aika jännä, itsellä viikko sitten ti 11.5 illalla tilatut tulossa jo suomen puolella..
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
640
Jos juhannusjuomia ei ole vielä tilannut, niin ainakaan netprisiltä ei kannata enää yrittää.

Huhtikuun puolen välin tilaus ei ole vielä liikahtanut. Ja sen jälkeen väki on tilannut aivan varmasti isolla kädellä esim. Vappua varten.

Kesän merkkejä kun alkostorenkin toimitukset kestävät jo puolitoista viikkoa. Kohta menee varmaan tilausmääristä johtuen sekin kinni.
Mitä as.pa. on vastannut? Onko tilauksessa joku poikkeushäiriö? Itse en yleistäisi että "netprisiltä ei kannata yrittää" jos yksittäinen tilaus on mennyt syystä tai toisesta väärin. Itse ainakin tilasin huhti/toukokuun vaihteessa ja normaali hieman alle 2vkoa kesti kotiovelle. Netpris on ainakin minulle vastannut kyselyihin ihan nopeasti ja jos on ollut ihmettelemistä (näitä on ollut) niin asiat on selvinneet nopeasti...on jäänyt ihan hyvä kuva as.pasta ja yleensäkin toimitusvarmuudesta. Toki minulla ei ole mitään satoja tilauksia takana :D mutta useampi pienempi tilaus kuitenkin.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
91
Paljonko maksaa alkostore24 tilauksen kuljetus nykyään per 12-paikkainen laatikko kotiin/noutopiste?

Edit: ilmeisesti 26eur/36eur
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
8
Viime perjantaina tilattu alkc.fi 3 laatikkoa saksan varastosta ja 2 latvian.
Tänään tuli molemmat samaan aikaan pk seudulle.
Eli yhtä nopeaa toimintaa molemmilta varastoilta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
83
Tämä. Plus ei ymmärretä ihmisten erilaisia tilausmääriä, joka vaikuttaa eri ostopaikkojen kannattavuuteen. Fakta nyt vaan on se, että eivät kaikki tilaa sitä eurolavallista olutta. Itse asiassa niitä ei tilaa muut kuin juopot ja trokarit. Ja tietenkin ne, joilla on jatkuvasti uudet häät kierroksessa, joihin tarvitaan 2500 tölkkiä bissejä vieraille tunnelman kohottajaksi.
Niinpä niin. Pitääkö ne lain mukaan kuluttaakin yksin?

Kyllä minä naapurille tarjoan kaljat jos toisetkin jos sattuu käymään kylässä. Saunailtoihin kanssa hyvä ottaa kaljat matkaan ja sanoa, että mä voin hoitaa juomat, hoitakaa muut ruoat jne. Kesäjuhliakin yleensä ainakin kahdet, vai peritkö itse rahaa vierailta tarjoamistasi juomista? :D ja perheeseen voi kuulua useampikin aikuinen, ei kaikki ole syrjäytyneitä peräkämmarinpoikia, jotka noita tilaa kotiin.

Enkä nyt päivälleen ole laskenut, että kestääkö siinä eurolavallisessa vuosi vai vähän yli, ei ainakaan kahta.
Juurikin näin... 3-4 tyypin ringissä otetaan se lava ja siinä alkaa olemaan jo hinnat kohillaan. Alkaa olemaan jokaisella oma tuttavapiiri sen kokoinen että tuollainen osuus häviää nopeastikin - eikä sillä bisnestä tehdä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 328
Viestejä
4 157 355
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom