Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Tulisiko aloittaa Visan kautta hyvitysprosessi (Discandoo), jolloinka heillä alkaisi ehkä kiinnostamaan alkamaan toimiin Shippiint:ä kohtaan ?

Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo.

Firman sivuilla noita toimintaperiaatteita selitetään "Me pystymme kertomaan, milloin tilauksesi on haettu meiltä. Jos tilauksesi on jo haettu meiltä, sinun täytyy ottaa yhteyttä kuljetusyhtiöön, jonka kanssa olet sopinut tilauksen kuljetuksesta. Tämä johtuu siitä, että Discandooo on saksalainen rajakauppa netissä ja ei saa olla missään tekemisissä kuljetuksen kanssa."
 
Näyttääpi portugal vine yardsin toimituskulut nousseen 34 eurosta 40 euroon (2 laatikkoa). No sitä on varmaan muillakin odotettavissa tässä maailman tilanteessa.
 
Discandoo & Shippii & UPS ongelmia:
12.4. tilaus ja 1/4 pakettia toimitettu 25.4
UPS sivulla muut 3 pakettia tilassa: Arvioitu toimitusaika: Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.
Soitto UPS: kertoivat, että eivät ole saaneet niitä.
Discandoo vastaus: "Olemme toimittaneet kaikki. Ei enään meidän ongelma. Ota yhteyttä Shippii"
Shippii: Ei mitään vastausta.
Tulisiko aloittaa Visan kautta hyvitysprosessi (Discandoo), jolloinka heillä alkaisi ehkä kiinnostamaan alkamaan toimiin Shippiint:ä kohtaan ?

Boldaus omani. Vastaus kysymykseen: kyllä tulisi. Ei kannata alkaa vääntää ja tuhlata omaa aikaa ja hermoja yhtään enempää. Ja siis hyvitysprosessin tarkoitus ei ole motivoida myyjää/kuljetuksen välitysyhtiötä/kuljetusyhtiötä hoitamaan hommaansa vaan se, että saat rahasi takaisin. Tilaat sitten muualta jatkossa.

Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet.
 
Boldaus omani. Vastaus kysymykseen: kyllä tulisi. Ei kannata alkaa vääntää ja tuhlata omaa aikaa ja hermoja yhtään enempää. Ja siis hyvitysprosessin tarkoitus ei ole motivoida myyjää/kuljetuksen välitysyhtiötä/kuljetusyhtiötä hoitamaan hommaansa vaan se, että saat rahasi takaisin. Tilaat sitten muualta jatkossa.

Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet.

" Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo. "
- Mistä voin tietää, että tuotteet on pakattu & haettu (varsinkaan kun Shippii:ltä ei saa mitän vastauksia) ?

"Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet."
- josko ei ensi viikolla kuulu mitään (Shippii), niin annan Visan ostoturvan hoitaa selvittelyn....^selvitelkööt keskenään, onko mitään paketteja lähtenyt
 
" Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo. "
- Mistä voin tietää, että tuotteet on pakattu & haettu (varsinkaan kun Shippii:ltä ei saa mitän vastauksia) ?

Toki tuollaisessa tilanteessa itsekin tivaisin myyjältä pakettien toimituksesta, jos kuljetusliike väittää ettei ole niitä ottanut vastaan. Mutta siitä huolimatta myyjä ei ole tuossa Shippiin kanssa osapuoli.
 
Mitä arvotte? Ihan hiton sama mitä myyntiä se on. Te ette siitä maksa. Iltalehtee vähemmälle, niin ei tuu uniin tälläset turhat arvonnat. Jos tilanne muuttuu, niin ihan salee tulee tänne infoo :rofl: Jos tällänen on jotenkin mieltä nostattavaa sopan keittoo, niin sitten jatkakee harrastusta toki ja miettikää kaikenlaista turhaa jatkossakin.
Joillekin saattaa olla merkitystä sillä, onko toiminta laillista, vaikka ei siitä joutuisikaan vastuuseen.
Laitetaan toistona tähän että sama. Siis jos itse tilaan pilkulleen ohjeiden mukaan niin homma on omalta osaltani täysin ok. Siksi haluan tilata noista paikoista joista tilaamalla nodatan lakia. Eihän tässä isoista asioista ole kyse mutta eipä tarvi miettiä mitään tulliseuraamuksia tai sitä että tietoisesti rikkoisi lakia kun toimii ohjeiden mukaan. Se on vieläpä helppoa tällä hetkellä :)
 
Laitetaan toistona tähän että sama. Siis jos itse tilaan pilkulleen ohjeiden mukaan niin homma on omalta osaltani täysin ok. Siksi haluan tilata noista paikoista joista tilaamalla nodatan lakia. Eihän tässä isoista asioista ole kyse mutta eipä tarvi miettiä mitään tulliseuraamuksia tai sitä että tietoisesti rikkoisi lakia kun toimii ohjeiden mukaan. Se on vieläpä helppoa tällä hetkellä :)

Näin juuri. Ja toki tuossa etämyynti/etäostossa on muitakin ulottuvuuksia kuin verot ja tullit. Nyt kun tässä on ajankohtaisena aiheena selvitellä FedExin paskomaa pakettia (sisällön arvo liki 400 euroa), niin on hienoa että hommat on hoidettu etämyynnin kautta, jolloin myyjä on vastuussa tuotteen toimittamisesta perille. Etäostamisessa oltaisiin pahimmillaan siinä tilanteessa, että ainoa hyvitys mitä olisi mahdollista hakea, olisi kilomäärään perustuva korvaus kuljetusliikkeeltä.
 
Onkos kellään kokemusta Shippii + alkostore24 reklamoinnista? Pari kuljetuslaatikkoa toimitettiin eri päivinä ja molemmissa hajonneita tuotteita joita todnäk kuivateltu ja uudelleenpakkailtu jossain UPS toimesta kun kesti toimitus extra päiviä ja nurkat teippailtu kasaan. Muistaakseni ostin jonkun 1e vakuutuksen jolla luvattiin suurinpiirtein kaikki rahat takaisin jos jotain on hajalla ja nopea reklamaation käsittely, ei vaan ole nyt viikkoon shippiiltä kuulunut mitään tuohon reklamaatioon.. :D
 
Yllättävän hyvää tämä Mors Stout mitä sai Alksista. Taitaa lähteä uudelleenkin tilaukseen. Somersby Blackberry taas ei ole siideriä nähnytkään. Sokerilimua tuo on. Toki jos hemmetin sokerisen makuisesta limusta tykkää, niin tuo voikin mennä.


Nyt tuli testattua samasta puljusta Kopparbergs Cider Pear X-strong %7. Tämähän on itseasiassa jo hyvää. Ei liian makeeta ja hieman kuivuuttakin havaittavissa. Alkoholikaan ei puske liikaa läpi. Itseasiassa jo vähän petollista tavaraa noilla prosenteilla.
 
Oman gourmet en casa tilauksen päivitys: Eilen tuli 3 pakettia, ja 2 on vantaalla, 1 alankomaissa, mikä vaurioitunut. Nyt sitten reklamaatiota, joko rahapalautus, tai "korvaava" tuote.

Onko sinulla asia edennyt mihinkään? Gourmet valitteli, että ei ole saanut FedExiltä mitään vastausta aiheesta esittämäänsä kysymykseen. Itse sain FedExiltä tänään vain kommenttina: "Asiakaspalvelumme on valitettavasti ruuhkautunut pahasti tällä hetkellä. Lähetyksestä yksi laatikko on tosiaan vaurioitunut kuljetuksessa. FedExin kuljetusehtojen mukaisesti käsittelemme reklamaation lähettäjän kanssa eli tässä tapauksessa TCM Gourmetin. Paikallinen FedEx on asian tiimoilta lähettäjään yhteydessä."

No tuo FedExin vastaus ei suoranaisesti mieltä lämmittänyt, sillä jahkailun sijasta soisi jo jotain tapahtuvan. Laatikko on kuitenkin kaiketi lojunut jo viikon hajonneena jossakin FedExin varastolla.
 
Viimeksi muokattu:
Yritän tehdä tilausta Superalko Germanysta. Muuten menee hyvin, mutta vaikka valitsee luottokorttimaksun niin silti se ohjaa verkkopankki maksuun. Luonut sinne tilin joten ei pitäisi siitä olla kiinni.
Muutenkin tässä mietin paypal tilin tekemistä. Valaiskaa tyhmää miten se käytännössä toimii, miten mahdolliset reklamaatiot onnistuvat etc.
 
Yritän tehdä tilausta Superalko Germanysta. Muuten menee hyvin, mutta vaikka valitsee luottokorttimaksun niin silti se ohjaa verkkopankki maksuun. Luonut sinne tilin joten ei pitäisi siitä olla kiinni.
Muutenkin tässä mietin paypal tilin tekemistä. Valaiskaa tyhmää miten se käytännössä toimii, miten mahdolliset reklamaatiot onnistuvat etc.
No ainakin mulla kaikki visakortin maksut menee verkkopankin kautta.
edit: Tarkennuksena vielä, eli kaikki mun visakortilla menevät maksut menee verkkopankin kautta.
 
"Laillista" tai ei, veroja noista ei missään tapauksessa maksa kukaan, eli siinä mielessä jos haluaa puhtaan omantunnon pitää jättää juomat ostamatta.

EN ole tähän alkoholin tilaamisen verokäytäntöihin niin perehtynyt, mutta onko tosiaan niin että jos tilaat vaikka alkostore24 sivulta juomaa ja tulli pysäyttää kuljetuksen, et joudu veroja muka maksamaan?

Ennakkoonhan noita kukaan ei maksa, mutta olen luullut että tilaajat luottavat vain siihen että tilaus ei päädy tullin käsiin. Mutta tämä vain oma mutuilua.
 
EN ole tähän alkoholin tilaamisen verokäytäntöihin niin perehtynyt, mutta onko tosiaan niin että jos tilaat vaikka alkostore24 sivulta juomaa ja tulli pysäyttää kuljetuksen, et joudu veroja muka maksamaan?

Ennakkoonhan noita kukaan ei maksa, mutta olen luullut että tilaajat luottavat vain siihen että tilaus ei päädy tullin käsiin. Mutta tämä vain oma mutuilua.
Monta kertaa oot kuullu että jollakin ois jääny paketti tulliin?
E: ja miks pitäis maksaa jotain veroja sen lisäks kun oot kai kuitenkin tilannu sellasesta mestasta joka edes jossain määrin suuntaa sut kuljetusfirmaa kohti. Silloinhan se on verottajan mukaan etämyyntiä, jolloin ostajaa ei kiinnosta se vero vittuakaan.
 
Monta kertaa oot kuullu että jollakin ois jääny paketti tulliin?
E: ja miks pitäis maksaa jotain veroja sen lisäks kun oot kai kuitenkin tilannu sellasesta mestasta joka edes jossain määrin suuntaa sut kuljetusfirmaa kohti. Silloinhan se on verottajan mukaan etämyyntiä, jolloin ostajaa ei kiinnosta se vero vittuakaan.

Kolmannen kerran asiasta mainiten, FedEx oli viime viikolla ohjaamassa tilaustani tulliselvitykseen. Riittääkö esimerkiksi? Ei ne lopulta tulliin mennyt, kun asiakaspalvelijan kanssa asiasta väännettiin, ja FedEx ehti jo välillä hukata paketitkin. Mutta noin asiakaspalvelija aluksi tullikuvioista selitti, oli noteerannut pakettien alkoholisisällön ja firmassa oli tiirailtu lähetyksen pakkausluetteloa.

Miten Alkostore muuten ohjaa asiakkaan kuljetusfirmaa kohti?
 
Kolmannen kerran asiasta mainiten, FedEx oli viime viikolla ohjaamassa tilaustani tulliselvitykseen. Riittääkö esimerkiksi? Ei ne lopulta tulliin mennyt, kun asiakaspalvelijan kanssa asiasta väännettiin, ja FedEx ehti jo välillä hukata paketitkin. Mutta noin asiakaspalvelija aluksi tullikuvioista selitti, oli noteerannut pakettien alkoholisisällön ja firmassa oli tiirailtu lähetyksen pakkausluetteloa.

Miten Alkostore muuten ohjaa asiakkaan kuljetusfirmaa kohti?
Ei mitään tietoa alkostoresta. En oo sieltä tilannu kertaakaan.

Eikä yksikään alkoholitilaus ole tullut mulle fedexin kautta. Sitä firmaa välttelen muutenkin samallalailla kun upsia. Paskaa palvelua kummaltakin saanu.

Ja edelleen, sanoit että ne oli menossa selvitykseen, eikös lähes jokainen paketti mene selvityksen kautta?

Mulla tullu lähes jokainen paketti tullin kautta, joskus tullut läpi jotain minkä ei todellakaan pitänyt tulla. Ja joistain joutunu olee ykp paskaa.
 
Ei mitään tietoa alkostoresta. En oo sieltä tilannu kertaakaan.

Eikä yksikään alkoholitilaus ole tullut mulle fedexin kautta. Sitä firmaa välttelen muutenkin samallalailla kun upsia. Paskaa palvelua kummaltakin saanu.

Ja edelleen, sanoit että ne oli menossa selvitykseen, eikös lähes jokainen paketti mene selvityksen kautta?

Mulla tullu lähes jokainen paketti tullin kautta, joskus tullut läpi jotain minkä ei todellakaan pitänyt tulla. Ja joistain joutunu olee ykp paskaa.

Ei noiden lähetysten tullaamisesta yleensä tarvitse mitään vääntää. Nyt tarvitsi. Ei sinällään se haittaa, koska aspalle selitin että EU-kauppaa ja yksiselitteistä etämyyntiä. Se sitten haittaa, että FedEx onnistui seuraavaksi hukkaamaan paketit ja lopulta toimitti 3/4 perille ja särki 1/4. Mutta se on toinen asia.

FedExin paskuudesta olen ihan samaa mieltä kolmen asiaskaskokemuksen pohjalta. Eka kokemus oli erittäin huono. Toinen onnistui hyvin. Ja nyt olen viikon tapellut tämän viimeisimmän tilauksen kanssa ja firma vaan vaikertaa kuinka heillä on kiirettä ja järjestelmät sekaisin. UPS:ssä taas ei mielestäni ole mitään vikaa.

Mutta tosiaan, kun näitä vaihtoehtoja on, joissa myyjä ohjaa kuljetuksen tilaamiseen - tai parhaassa tapauksessa kuljetus tilataan muun tilauksen yhteydessä - niin en keksi mitään syytä käyttää Alkostoren kaltaista kauppaa. Semminkin, kun heitä ei voisi vähempää kiinnostaa ongelmatilanteet esim. lähetysten särkymisen suhteen.
 
Alkostoressa ei mainintaa ole kuljetusyhtiöistä, mutta ainakin norrlogilla ennen oli niin että heidän sivut löysi automaattisesti sun tilauksen kun syötit tilausnumeron. Miten verottaja mahtaa suhtautua kyseiseen tapaukseen. Kyllähän siinä aika vahva side on tällöin alkostoren ja kuljetusliikkeen välillä.

Mutta täytyy jatkossa siirtyä superalko germanyyn ja shippiin rahtiin niin ei tarvitse arpoa verojen suhteen.
 
Superalko + shippii combo, ei ole kokemusta, joten onko tässä jotain järkeviä tilauskokoja? Muuallahan mennään 3x24x33cl tai 2x24x50cl laatikoilla. Shippiin sivuilla on vain paino ja ei saa taulukkoa vaan pitää laskuriin syötellä eri painoja ja etsiä optimia? Eli mikä on edullisin tilauskoko? Mitään eurolavaa en tilaa, mutta muutaman laatikollisen voisin tilata.
 
45 min jonotin taas FedExen asiakaspalveluun. TCM Gourmet on sitä mieltä, että he voivat tehdä hyvityksen vasta kun saavat FedExiltä tietoa mitkä pullot ovat hajonneet. FedEx on sitä mieltä, että heillä ei ole oikeutta avata särkynyttä pakettia. Ja oikein mitään tietoa ei näytä olevan siitä, tulisiko särkynyt paketti toimittaa lähettäjälle vai vastaanottajalle. Joten se nyt sitten lojuu jossain FedExin varastolla.
 
45 min jonotin taas FedExen asiakaspalveluun. TCM Gourmet on sitä mieltä, että he voivat tehdä hyvityksen vasta kun saavat FedExiltä tietoa mitkä pullot ovat hajonneet. FedEx on sitä mieltä, että heillä ei ole oikeutta avata särkynyttä pakettia. Ja oikein mitään tietoa ei näytä olevan siitä, tulisiko särkynyt paketti toimittaa lähettäjälle vai vastaanottajalle. Joten se nyt sitten lojuu jossain FedExin varastolla.

Kuulostaa kyllä totaalisen paskalta tuo FedExin touhu. Arvostan näistä kertomisia niin osaa muutkin päätellä jatkossa kannattaako ottaa riskiä tuollaisen firman hoitaman kuljetuksen kanssa...
 
Kuulostaa kyllä totaalisen paskalta tuo FedExin touhu. Arvostan näistä kertomisia niin osaa muutkin päätellä jatkossa kannattaako ottaa riskiä tuollaisen firman hoitaman kuljetuksen kanssa...

On kyllä ihme sekoilua. VinosOnlinesin kanssa oli aikoinaan kanssa melkoista säätöä FedEx-toimitusten kanssa. Onneksi suostuivat pyynnöstä toimittamaan postikulu-vapaat tilaukset myös UPS:n kautta.

Hankala nähdä, että ihan heti tilaisin mitään TCM Gourmetista, jos toimitustavat eivät laajene FedExistä. Ymmärrän toki, että se on halvin kuljetuspalvelu.
 
Alkostoressa ei mainintaa ole kuljetusyhtiöistä, mutta ainakin norrlogilla ennen oli niin että heidän sivut löysi automaattisesti sun tilauksen kun syötit tilausnumeron. Miten verottaja mahtaa suhtautua kyseiseen tapaukseen. Kyllähän siinä aika vahva side on tällöin alkostoren ja kuljetusliikkeen välillä.

Mutta täytyy jatkossa siirtyä superalko germanyyn ja shippiin rahtiin niin ei tarvitse arpoa verojen suhteen.
Lähettääkö super ja alko linkkiä mistä tilata on kuljetus tai ohjaako kuljetus yhtiön sivulle?
 
Nyt kun ollu paljo huutelua että ei oo kellään jääny tulliin niin mulla on. Alkostoresta pari vuotta (ehkä 2019) sitten tilasin lavan olutta ja tuli kirje että tullin huostassa lava ja numero mihin soittaa. No oottelin hetken ku kuumotti mutta sitten kun se lava ei sieltä liikahtanut eikä mitään kuulunut niin yks aamu soitin sinne. Totesivat vain että tarvitaan sun sotu ja lava lähtee eteenpäin. No annoin toki ja lava tuli kaukokiidolla 2 päivän päästä pihaan. Laput (samat mitä joskus aikaisemminkin) oli liimattu kylkeen mutta siinäpä se, ei mitään seuraamuksia. Olen senkin jälkeen tilannut eikä mitään ongelmaaa. UGH
 
Nyt kun ollu paljo huutelua että ei oo kellään jääny tulliin niin mulla on. Alkostoresta pari vuotta (ehkä 2019) sitten tilasin lavan olutta ja tuli kirje että tullin huostassa lava ja numero mihin soittaa. No oottelin hetken ku kuumotti mutta sitten kun se lava ei sieltä liikahtanut eikä mitään kuulunut niin yks aamu soitin sinne. Totesivat vain että tarvitaan sun sotu ja lava lähtee eteenpäin. No annoin toki ja lava tuli kaukokiidolla 2 päivän päästä pihaan. Laput (samat mitä joskus aikaisemminkin) oli liimattu kylkeen mutta siinäpä se, ei mitään seuraamuksia. Olen senkin jälkeen tilannut eikä mitään ongelmaaa. UGH

Eihän tuosta mitään ongelmia voisikaan ostajalle tulla. Alkostore harjoitti tuohon aikaan selkeää etämyyntiä, jossa se saattoi ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen.
 
Hmm.. Shippii tietojen syöttämisen ja maksun jälkeen ("ok" push pankilta) tuli ilmo että maksu epäonnistui.
Spostiin kuitenkin kuitti ja seurantalinkki.
Noh, onpa taas jännitettävää mikä tietenkin piristää päivärutiineja.
Ja edit : Shippii-linkki jne. poistuneet Netprisin puolelta.
 
Hmm.. Shippii tietojen syöttämisen ja maksun jälkeen ("ok" push pankilta) tuli ilmo että maksu epäonnistui.
Spostiin kuitenkin kuitti ja seurantalinkki.
Noh, onpa taas jännitettävää mikä tietenkin piristää päivärutiineja.
Ja edit : Shippii-linkki jne. poistuneet Netprisin puolelta.
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
 
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
Itse oon ottanut kuva kaappauksen joka kerta. Jos joku sattuu kyseleen niin helppo. Todistaa. Ei mene kuukausia tutkinnassa
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Taitaa olla viimeinen etä myynti paikka mikä on täysin selvästi etä myyntiä mistä on saa halpaa olutta. Toimitusehdot - Alkostar
Nyt nyt. LAite taanko mikä etä ostoksi?
Moni paikka on kuitenkin ihan etämyyntiä, jos edes hieman ohjataan myyntipaikasta kuljetusyhtiölle.
Katsoppa myyntipaikkojen toimitusehdot. Näkyykö siellä suositus johonkin kuljetusyhtiöön? = etämyyntiä verottajan mukaan.
Ja jos nyt haluaa vielä varmemman mukaan mennä, niin vaikkapa netprisillä on banneri tilausta tehdessä josta pääsee suoraan tilaamaan sen kuljetuksen.
Ja ei, se netpris ei ole ainut mikä tekee näin.
Kannattaa katsoa näitä paikkoja mitkä muut ihmiset tähän ketjuun on postannu.
 
Nyt nyt. LAite taanko mikä etä ostoksi?
Moni paikka on kuitenkin ihan etämyyntiä, jos edes hieman ohjataan myyntipaikasta kuljetusyhtiölle.
Katsoppa myyntipaikkojen toimitusehdot. Näkyykö siellä suositus johonkin kuljetusyhtiöön? = etämyyntiä verottajan mukaan.
Ja jos nyt haluaa vielä varmemman mukaan mennä, niin vaikkapa netprisillä on banneri tilausta tehdessä josta pääsee suoraan tilaamaan sen kuljetuksen.
Ja ei, se netpris ei ole ainut mikä tekee näin.
Kannattaa katsoa näitä paikkoja mitkä muut ihmiset tähän ketjuun on postannu.
Joku kirjotti vasta että netprikstä se banberi poistunut. Jos se se löytyy niin ei selvää etä myyntihän se silloin on. Enpä ole on itse en tilannut sieltä pitkään ja aikaan että muiden sanojen varassa.
 
Joku kirjotti vasta että netprikstä se banberi poistunut. Jos se se löytyy niin ei selvää etä myyntihän se silloin on. Enpä ole on itse en tilannut sieltä pitkään ja aikaan että muiden sanojen varassa.
Ite tilasin just muutama pvä sitten.
banneri edelleen klikattavissa vaikka se kuva ei välttämättä olekkaan näkyvillä aina.
 
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
Jotenkin on selkäytimessä ottaa kuvakaapot kaikista ostoksista parin vuosikymmenen ajalta. Joku 20-30 kilotavua per tilaus ei ole paha. Ikinä tosin ollut käyttöä.
 
FedEx-saaga jatkuu. Nyt he olivat sitten näemmä keksineet, että voivatkin tutustua särkyneen paketin sisältöön. Aiemmasta puhelusta sain käsityksen, että paketti on oikein kunnossa murjottu. Nyt kerrottiin, että paketista on tuhoutunut yksi likööripullo. Lupasivat toimittaa huomenna perilla. En usko ennen kuin näen. Tosiaan, viime viikon maanantaista tuo paketti on lojunut Turun varastolla.
 
FedEx-saaga jatkuu. Nyt he olivat sitten näemmä keksineet, että voivatkin tutustua särkyneen paketin sisältöön. Aiemmasta puhelusta sain käsityksen, että paketti on oikein kunnossa murjottu. Nyt kerrottiin, että paketista on tuhoutunut yksi likööripullo. Lupasivat toimittaa huomenna perilla. En usko ennen kuin näen. Tosiaan, viime viikon maanantaista tuo paketti on lojunut Turun varastolla.
Fedexistä tietäen, niin et tuu saamaan sitä lähipäivinä todellakaan. Sillä kestää. Kai niillä on sun puhelinnumero? Jos ei, muuten siinä tulee viikon viive.
 
Fedexistä tietäen, niin et tuu saamaan sitä lähipäivinä todellakaan. Sillä kestää. Kai niillä on sun puhelinnumero? Jos ei, muuten siinä tulee viikon viive.

On. Mutta onneksi mulla on myös heidän numeronsa. Yksi erehtyi soittamaan kännykästäänkin vielä :D Mä olen tässä viime päivin keskittynyt olemaan niin rasittava ja kyrpiintynyt asiakas, että varmasti haluavat minusta jo eroon.
 
On. Mutta onneksi mulla on myös heidän numeronsa. Yksi erehtyi soittamaan kännykästäänkin vielä :D Mä olen tässä viime päivin keskittynyt olemaan niin rasittava ja kyrpiintynyt asiakas, että varmasti haluavat minusta jo eroon.
Helvetin hyvä että tieto sun numerosta. Ne ei voi vedota siihen.
Mutta..... En luottas että toi homma etenee nopee mihinkää.
Mun kokemus fedexistä (ei alkoholi) on perseestä.
 
Helvetin hyvä että tieto sun numerosta. Ne ei voi vedota siihen.
Mutta..... En luottas että toi homma etenee nopee mihinkää.
Mun kokemus fedexistä (ei alkoholi) on perseestä.

Oma kokemukseni toki ovat myös huonoja. Näiden pakettienkin piti tulla jo tiistaina. Kun keskiviikkona aloin kyselemään niiden perään, niin ensiksi ne oli matkalla tullattavaksi ja kun väänsin asiakaspalvelijan kanssa aiheesta, niin seuraavana päivänä ne olivatkin sitten jo kadonneet. Ihmeen kaupalla kolme neljästä paketista löysi perjantaina perille, mutta tämä yksi oli kuulemma hajonnut matkalla. Ja kuulemma oikein pahasti. Mutta nyt sitten selviääkin, että hajalla on vain yksi likööripullo.

Eka kokemus firmasta oli aikoinaan se, että toimitusta ei niin ikään tullut sovittuna päivänä. Lähetysseurantaan kuitenkin ilmaantui, että pakettia on yritetty toimittaa, vaikka olin takuulla kotona sinä aikana. FedExiin ei meinannut millään saada yhteyttä, mutta kuitenkin sen paketin toimituksen sai sitten sovittua. Ei toki sen enempää samalle kuin seuraavalle arkipäivälle vielä.

Kaiken kaikkiaan mulla on kolme kokemusta FedExistä ja vain kerran on hommat menneet hyvin. Tällä kertaa meni kyllä hermot totaalisesti. Ja tänään sanoinkin asiakaspalvelijalle aamupäivällä, että kun te ette suostu sitä tuhottua pakettia sen enempää toimittamaan kuin kuittaamaan lähettäjälle sen vaurioitumista, niin tässähän täytyy kohta tehdä rikosilmoitus. No en tietenkään olisi tehnyt, koska valitettavasti tuollainen perseily ei ole rikollista, mutta kuten sanottu, sen verran hankalan asiakkaan kuvan haluan nyt antaa, että tämä keissi saadaan maaliin.
 
Alkostore24 ajattelin tilata vuoden tauon jälkeen enkä nähnyt täälläkään juuri juttua vaikka selasin taakseppäin. Onko tuolla ollut millaisia jonoja? Pitäiskö jo juhannusjuomia alkaa tilaamaan? Alko24plus toimii kuin junan vessa, ja viikossa perillä mutta laajemman valikoiman takia tekis mieli tilaa vaikka kolme kuljetuslaatikollista juotavaa.. oletan että noin muuten toimii samaan tapaan kuin vuosi sitten?
 
Oma kokemukseni toki ovat myös huonoja. Näiden pakettienkin piti tulla jo tiistaina. Kun keskiviikkona aloin kyselemään niiden perään, niin ensiksi ne oli matkalla tullattavaksi ja kun väänsin asiakaspalvelijan kanssa aiheesta, niin seuraavana päivänä ne olivatkin sitten jo kadonneet. Ihmeen kaupalla kolme neljästä paketista löysi perjantaina perille, mutta tämä yksi oli kuulemma hajonnut matkalla. Ja kuulemma oikein pahasti. Mutta nyt sitten selviääkin, että hajalla on vain yksi likööripullo.

Eka kokemus firmasta oli aikoinaan se, että toimitusta ei niin ikään tullut sovittuna päivänä. Lähetysseurantaan kuitenkin ilmaantui, että pakettia on yritetty toimittaa, vaikka olin takuulla kotona sinä aikana. FedExiin ei meinannut millään saada yhteyttä, mutta kuitenkin sen paketin toimituksen sai sitten sovittua. Ei toki sen enempää samalle kuin seuraavalle arkipäivälle vielä.

Kaiken kaikkiaan mulla on kolme kokemusta FedExistä ja vain kerran on hommat menneet hyvin. Tällä kertaa meni kyllä hermot totaalisesti. Ja tänään sanoinkin asiakaspalvelijalle aamupäivällä, että kun te ette suostu sitä tuhottua pakettia sen enempää toimittamaan kuin kuittaamaan lähettäjälle sen vaurioitumista, niin tässähän täytyy kohta tehdä rikosilmoitus. No en tietenkään olisi tehnyt, koska valitettavasti tuollainen perseily ei ole rikollista, mutta kuten sanottu, sen verran hankalan asiakkaan kuvan haluan nyt antaa, että tämä keissi saadaan maaliin.
Saako kysyä, miten sait fedexin asiakaspalveluun yhteyden?
Omalla kohdalla se oli kun ois yrittäny tehdä jonkun 10000 palasen palapelin tällä keskittymiskyvyllä.
Eli täysin vitun mahdotonta.

Omalla kohdalla kävi tuuri, että sieltä otettiin yhteyttä. mutta ei todellakaan normaaliin yhteysväliin mitä vois kuvitella.
Pelkästään sähköpostiin tyyliin viikon tai parin setillä.
Perhana kun ois jotain settiä kuvana tms, mutta ei ole.
 
Saako kysyä, miten sait fedexin asiakaspalveluun yhteyden?
Omalla kohdalla se oli kun ois yrittäny tehdä jonkun 10000 palasen palapelin tällä keskittymiskyvyllä.
Eli täysin vitun mahdotonta.

Omalla kohdalla kävi tuuri, että sieltä otettiin yhteyttä. mutta ei todellakaan normaaliin yhteysväliin mitä vois kuvitella.
Pelkästään sähköpostiin.
Perhana kun ois jotain settiä kuvana tms, mutta ei ole.

Sähköpostitsehan nuo eivät vastaa mitään järkevää. Mutta yksi mamma sieltä soitteli viime viikolla ja sain bongattua puhelinnumeron, johon soittamisesta ei tarvitse maksaa erikoismaksuja. Se numero muuten on 09 315 83599. Tiedoksi niille, jotka joutuu FedExin kanssa tappelemaan. Se ohjautuu siis samaan vaihteeseen kuin se 010-alkuinen palvelunumero. Mutta helvettiähän tuonne on yhteyttä saada. Tänäänkin jouduin soittamaan kolmesti, ennen kuin pääsin jonossa läpi. Tuohan lyö siis vartin jonotuksen jälkeen luurin korvaan.
 
Sähköpostitsehan nuo eivät vastaa mitään järkevää. Mutta yksi mamma sieltä soitteli viime viikolla ja sain bongattua puhelinnumeron, johon soittamisesta ei tarvitse maksaa erikoismaksuja. Se numero muuten on 09 315 83599. Tiedoksi niille, jotka joutuu FedExin kanssa tappelemaan. Se ohjautuu siis samaan vaihteeseen kuin se 010-alkuinen palvelunumero. Mutta helvettiähän tuonne on yhteyttä saada. Tänäänkin jouduin soittamaan kolmesti, ennen kuin pääsin jonossa läpi. Tuohan lyö siis vartin jonotuksen jälkeen luurin korvaan.
WOW
just fucking wow.
Mulle riitti se kerta kun mulle lyötiin luuri korvaan maksulliseen puheluun.
Taisin haistattaa vittuakin. Ei varmasti jeesannu.
Jonku sähköpostin sain mihin laitoin infoo.

E: ja vituikshan noi meni. normisettiä.
 
Huh, huh. Tuossahan on Juomatilaajalle käynyt käytännössä kaikki mahdollinen. Lähetys menossa tulliselvitykseen, lähetys hukassa ja sen lisäksi vielä yksi paketti hajonnut. No, toivottavasti saat puuttuvan paketin ja korvauksen hajonneista tuotteista.

Nyt pähkäilen, että pitäiskö itsekin seuraavalla kerralla hyödyntää Gourmetin postikulutonta tarjousta, vielä kun se on mahdollista. Hieman vaan mietityttää laittaa 800 euroa kerralla viinaan, ja eipä tuo FedExään kovin paljoon luottamusta herätä. Kerran kuussako tuo postikuluton tarjous on?
 
Huh, huh. Tuossahan on Juomatilaajalle käynyt käytännössä kaikki mahdollinen. Lähetys menossa tulliselvitykseen, lähetys hukassa ja sen lisäksi vielä yksi paketti hajonnut. No, toivottavasti saat puuttuvan paketin ja korvauksen hajonneista tuotteista.

Nyt pähkäilen, että pitäiskö itsekin seuraavalla kerralla hyödyntää Gourmetin postikulutonta tarjousta, vielä kun se on mahdollista. Hieman vaan mietityttää laittaa 800 euroa kerralla viinaan, ja eipä tuo FedExään kovin paljoon luottamusta herätä. Kerran kuussako tuo postikuluton tarjous on?
Kerran kuussa yks viikko.
 
Alkostore24 ajattelin tilata vuoden tauon jälkeen enkä nähnyt täälläkään juuri juttua vaikka selasin taakseppäin. Onko tuolla ollut millaisia jonoja? Pitäiskö jo juhannusjuomia alkaa tilaamaan? Alko24plus toimii kuin junan vessa, ja viikossa perillä mutta laajemman valikoiman takia tekis mieli tilaa vaikka kolme kuljetuslaatikollista juotavaa.. oletan että noin muuten toimii samaan tapaan kuin vuosi sitten?
Alkostore24;
23.4 tilattu viinejä, huomenna pitäisi tulla kannettuna kotiin, shippii&bigbucks.
15.4. tilatut oluet olivat postin lokerossa noudettavissa 2.5. Norrlog. Shippii& bigbucks ei jostain syystä toiminut tuolloin.
 
Huh, huh. Tuossahan on Juomatilaajalle käynyt käytännössä kaikki mahdollinen. Lähetys menossa tulliselvitykseen, lähetys hukassa ja sen lisäksi vielä yksi paketti hajonnut. No, toivottavasti saat puuttuvan paketin ja korvauksen hajonneista tuotteista.

Nyt pähkäilen, että pitäiskö itsekin seuraavalla kerralla hyödyntää Gourmetin postikulutonta tarjousta, vielä kun se on mahdollista. Hieman vaan mietityttää laittaa 800 euroa kerralla viinaan, ja eipä tuo FedExään kovin paljoon luottamusta herätä. Kerran kuussako tuo postikuluton tarjous on?

Voihan tästä etsiä positiivisiakin puolia. Ensinnäkin on sellainen myyjä, joka tunnistaa ja tunnustaa kuljetusaikaisen vastuunsa. Eli ts. korvaa paskotut pullot. Toisekseen, nuo kolme saapunutta laatikkoakin oli niin kärsineen näköisiä, että on silkkaa onnea ettei niistä ollut hajonnut yhtään pulloa.

800 euroa on tosiaan aika hitonmoinen summa kerralla viinaan. Toisaalta, asian voi kääntää niin päin, että ehkä tuollaisten suurempien tilausten vuoksi just ja just säilyy joku mielekkyys sietää tällaista FeDex-showta. Mutta ihan heti en kyllä ota uusiksi :)

Ja tosiaan, joka kuukaden kolmantena täytenä viikkona alkaa tuo ilmaisten postikulujen kampis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 366
Viestejä
4 776 237
Jäsenet
77 601
Uusin jäsen
Saerki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom