Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Netpris+budbee, tasan kaksi viikkoa (pääsiäinen oli välissä) superhyvin pakattu
Ei kai pullot olleet vain upotettuna tuonne pakkauspehmukkeisiin?i
Itse kun tilasin lasipulloja Netprisistä niin olivat vielä omissa pikkukoteloissaan :
netprix4.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Ei kai pullot olleet vain upotettuna tuonne pakkauspehmukkeisiin?i
Itse kun tilasin lasipulloja Netprisistä niin olivat vielä omissa pikkukoteloissaan :
netprix4.jpg

Offtopiccina pakko sanoa, että nuo pienet muovipallerot ovat kyllä äärimmäisen ärsyttäviä kerätä ja viedä kierrätykseen. Voi luoja sitä sipellystä on joka puolella lattiaa kun yrittää saada ne pois sieltä laatikosta.

Onko jollain jotain hyvää tekniikkaa tähän ongelmaan? Yritän kaataa ne tuolta pulloväliköistä pussiin, mutta eihän ne nyt sinne pieneen pussiin mene kun laatikko on hemmetin iso mistä niitä tippuu.

Arvostan kyllä paikkoja joissa pakkausmateriaali on vaikka vanhoista olutlaatikoista tehtyä semmoista pitkulaista ainesta, tai sitten sitä muovikelmua missä on ilmaa sisällä.
 
Offtopiccina pakko sanoa, että nuo pienet muovipallerot ovat kyllä äärimmäisen ärsyttäviä kerätä ja viedä kierrätykseen. Voi luoja sitä sipellystä on joka puolella lattiaa kun yrittää saada ne pois sieltä laatikosta.

Onko jollain jotain hyvää tekniikkaa tähän ongelmaan? Yritän kaataa ne tuolta pulloväliköistä pussiin, mutta eihän ne nyt sinne pieneen pussiin mene kun laatikko on hemmetin iso mistä niitä tippuu.
Jätesäkki
 
1651250114297.png

Tollanen kusetus-sähköposti tuli, eikä menny edes suoraan roskikseen, joka on todella harvinaista itellä.

Edit: tuo taitaakin olla aito... :lol:

Maili samalla sisällöllä tuli myös Netprisiltä ja alekoodi oli sama. Eli sama 5 % koodi alentamattomiin tuotteisiin pitäisi toimia myös Netprisissä: pXe5y
 
Tervehdys arvon foorumilaiset!

Apuja sekä neuvoja tänne uskaltauduin kyselemään.

Eli tarkoitus olisi laittaa lonkerotilausta vetämään heti ensiviikon puolella tänne pk-seudulle Alkostarin tai Alksin Kroatian varastolta kunhan heille tulee tahtomaamme "valkoista" lonkeroa (lightiä) taas varastolle saataville.
Ei ole hetkeen tullut tilattua mistään ja palstaa noin tunnin taaksepäin luettuani en saanut täyttä selvyyttä, että mikä on tänne pk-seudun melko ytimeen se halvin vaihtoehto KOTIOVELLE ( :og:) kuljetettuna?

Onko se tämä budbee mitä porukka on kovasti suositellut vaiko norrlog tai mitä kaikkia noita nyt onkaan?

Määrällisesti kyse olisi aluksi kuudesta lonkerolaatikosta eli kaiketi siis kahdesta pahvilaatikosta, joista kumpikin sisältää kolme lonkerolaatikkoa??
(mikäli olen näiden kuriiri yritysten pakkaustavan ymmärtänyt tätä ketjua lukien oikein?)

Herrasmiehenä kiitän vastauksistanne jo etukäteen!

(Edit. Mikäli Hartwall Original Long Drink Light lonkero light.jpg juomaa saa ostettua jostain edullisemmin, kuin Fransbergin kautta Alksista tai Alkostarista Kroatian varastolta kotiovelle kuljetettuna, niin vinkkejä otetaan vastaan)

:sshake:
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys arvon foorumilaiset!
...

Onko se tämä budbee mitä porukka on kovasti suositellut vaiko norrlog tai mitä kaikkia noita nyt onkaan?
...
En tilaa mitää suuria määriä, tässä kuussa painot olleet alle 17kg ja Shippii/Budbee -combolla hinta on ollut 18€, painoraja lähellä seuraavaa hinta"steppiä", mutta sen alle.
Ja kyllähän tuolla jotenkin varmaan voi kokeilla eri vaihtoehtojen hintoja.

Edit : Ja joo, tämä siis Netpris.
 
Viimeksi muokattu:
Onko se tämä budbee mitä porukka on kovasti suositellut vaiko norrlog tai mitä kaikkia noita nyt onkaan?


Budbeehan ei toimi Alksin ja Alkostarin kanssa. Jos esim. Alksista tilaat, niin tuolta löytyy hinnasto.


Yhteen pakettiin tosiaan mahtuu kolme 24x0.33cl laatikkoa, ja lisäksi Alks perii 5 euron pakkauskulun per paketti. Alkostaria en itse ole koskaan käyttänyt, joten siihen en ota kantaa.
 
Discandoo & Shippii & UPS ongelmia:

12.4. tilaus ja 1/4 pakettia toimitettu 25.4

UPS sivulla muut 3 pakettia tilassa: Arvioitu toimitusaika: Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.

Soitto UPS: kertoivat, että eivät ole saaneet niitä.

Discandoo vastaus: "Olemme toimittaneet kaikki. Ei enään meidän ongelma. Ota yhteyttä Shippii"

Shippii: Ei mitään vastausta.

Tulisiko aloittaa Visan kautta hyvitysprosessi (Discandoo), jolloinka heillä alkaisi ehkä kiinnostamaan alkamaan toimiin Shippiint:ä kohtaan ?
 
Offtopiccina pakko sanoa, että nuo pienet muovipallerot ovat kyllä äärimmäisen ärsyttäviä kerätä ja viedä kierrätykseen. Voi luoja sitä sipellystä on joka puolella lattiaa kun yrittää saada ne pois sieltä laatikosta.

Onko jollain jotain hyvää tekniikkaa tähän ongelmaan? Yritän kaataa ne tuolta pulloväliköistä pussiin, mutta eihän ne nyt sinne pieneen pussiin mene kun laatikko on hemmetin iso mistä niitä tippuu.

Arvostan kyllä paikkoja joissa pakkausmateriaali on vaikka vanhoista olutlaatikoista tehtyä semmoista pitkulaista ainesta, tai sitten sitä muovikelmua missä on ilmaa sisällä.
Ainakaan Netprisin pallerot eivät ole muovia, vaan jotain tärkkelystä. Kannattaa maistaa, ennen kuin yrittää viedä kierrätykseen.
 
"Laillista" tai ei, veroja noista ei missään tapauksessa maksa kukaan, eli siinä mielessä jos haluaa puhtaan omantunnon pitää jättää juomat ostamatta.

Puhtaaksi omatunnoksi riittää ihan se, että on omalta osaltaan toiminut lakien mukaan. Ja kun just tällä viikolla omalla kohdalla FedExissä hourivat Gourmetin pakettien lähettämisestä tulliselvitykseen, niin olen kokenut ihan kivaksi tavaksi tehdä tilaukset sellaisista paikoista, että itse ei tarvitse moisista asioista murehtia. Jos etämyyjä joutuu tappelemaan viranomaisten kanssa, se asia ei sitten taas minulle kuulu.
 
Tulisiko aloittaa Visan kautta hyvitysprosessi (Discandoo), jolloinka heillä alkaisi ehkä kiinnostamaan alkamaan toimiin Shippiint:ä kohtaan ?

Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo.

Firman sivuilla noita toimintaperiaatteita selitetään "Me pystymme kertomaan, milloin tilauksesi on haettu meiltä. Jos tilauksesi on jo haettu meiltä, sinun täytyy ottaa yhteyttä kuljetusyhtiöön, jonka kanssa olet sopinut tilauksen kuljetuksesta. Tämä johtuu siitä, että Discandooo on saksalainen rajakauppa netissä ja ei saa olla missään tekemisissä kuljetuksen kanssa."
 
Näyttääpi portugal vine yardsin toimituskulut nousseen 34 eurosta 40 euroon (2 laatikkoa). No sitä on varmaan muillakin odotettavissa tässä maailman tilanteessa.
 
Discandoo & Shippii & UPS ongelmia:
12.4. tilaus ja 1/4 pakettia toimitettu 25.4
UPS sivulla muut 3 pakettia tilassa: Arvioitu toimitusaika: Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.
Soitto UPS: kertoivat, että eivät ole saaneet niitä.
Discandoo vastaus: "Olemme toimittaneet kaikki. Ei enään meidän ongelma. Ota yhteyttä Shippii"
Shippii: Ei mitään vastausta.
Tulisiko aloittaa Visan kautta hyvitysprosessi (Discandoo), jolloinka heillä alkaisi ehkä kiinnostamaan alkamaan toimiin Shippiint:ä kohtaan ?

Boldaus omani. Vastaus kysymykseen: kyllä tulisi. Ei kannata alkaa vääntää ja tuhlata omaa aikaa ja hermoja yhtään enempää. Ja siis hyvitysprosessin tarkoitus ei ole motivoida myyjää/kuljetuksen välitysyhtiötä/kuljetusyhtiötä hoitamaan hommaansa vaan se, että saat rahasi takaisin. Tilaat sitten muualta jatkossa.

Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet.
 
Boldaus omani. Vastaus kysymykseen: kyllä tulisi. Ei kannata alkaa vääntää ja tuhlata omaa aikaa ja hermoja yhtään enempää. Ja siis hyvitysprosessin tarkoitus ei ole motivoida myyjää/kuljetuksen välitysyhtiötä/kuljetusyhtiötä hoitamaan hommaansa vaan se, että saat rahasi takaisin. Tilaat sitten muualta jatkossa.

Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet.

" Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo. "
- Mistä voin tietää, että tuotteet on pakattu & haettu (varsinkaan kun Shippii:ltä ei saa mitän vastauksia) ?

"Oman kokemukseni perusteella ei kannata alkaa vääntää sellaisen osapuolen kanssa, jota ei kiinnosta. Otat rahat takaisin ja viet ne semmoiselle myyjälle jota kiinnostaa asiakaspalvelun alkeet."
- josko ei ensi viikolla kuulu mitään (Shippii), niin annan Visan ostoturvan hoitaa selvittelyn....^selvitelkööt keskenään, onko mitään paketteja lähtenyt
 
" Sinähän se olet Shippiin kanssa sopimusosapuoli, ei Discandoo. "
- Mistä voin tietää, että tuotteet on pakattu & haettu (varsinkaan kun Shippii:ltä ei saa mitän vastauksia) ?

Toki tuollaisessa tilanteessa itsekin tivaisin myyjältä pakettien toimituksesta, jos kuljetusliike väittää ettei ole niitä ottanut vastaan. Mutta siitä huolimatta myyjä ei ole tuossa Shippiin kanssa osapuoli.
 
Mitä arvotte? Ihan hiton sama mitä myyntiä se on. Te ette siitä maksa. Iltalehtee vähemmälle, niin ei tuu uniin tälläset turhat arvonnat. Jos tilanne muuttuu, niin ihan salee tulee tänne infoo :rofl: Jos tällänen on jotenkin mieltä nostattavaa sopan keittoo, niin sitten jatkakee harrastusta toki ja miettikää kaikenlaista turhaa jatkossakin.
Joillekin saattaa olla merkitystä sillä, onko toiminta laillista, vaikka ei siitä joutuisikaan vastuuseen.
Laitetaan toistona tähän että sama. Siis jos itse tilaan pilkulleen ohjeiden mukaan niin homma on omalta osaltani täysin ok. Siksi haluan tilata noista paikoista joista tilaamalla nodatan lakia. Eihän tässä isoista asioista ole kyse mutta eipä tarvi miettiä mitään tulliseuraamuksia tai sitä että tietoisesti rikkoisi lakia kun toimii ohjeiden mukaan. Se on vieläpä helppoa tällä hetkellä :)
 
Laitetaan toistona tähän että sama. Siis jos itse tilaan pilkulleen ohjeiden mukaan niin homma on omalta osaltani täysin ok. Siksi haluan tilata noista paikoista joista tilaamalla nodatan lakia. Eihän tässä isoista asioista ole kyse mutta eipä tarvi miettiä mitään tulliseuraamuksia tai sitä että tietoisesti rikkoisi lakia kun toimii ohjeiden mukaan. Se on vieläpä helppoa tällä hetkellä :)

Näin juuri. Ja toki tuossa etämyynti/etäostossa on muitakin ulottuvuuksia kuin verot ja tullit. Nyt kun tässä on ajankohtaisena aiheena selvitellä FedExin paskomaa pakettia (sisällön arvo liki 400 euroa), niin on hienoa että hommat on hoidettu etämyynnin kautta, jolloin myyjä on vastuussa tuotteen toimittamisesta perille. Etäostamisessa oltaisiin pahimmillaan siinä tilanteessa, että ainoa hyvitys mitä olisi mahdollista hakea, olisi kilomäärään perustuva korvaus kuljetusliikkeeltä.
 
Onkos kellään kokemusta Shippii + alkostore24 reklamoinnista? Pari kuljetuslaatikkoa toimitettiin eri päivinä ja molemmissa hajonneita tuotteita joita todnäk kuivateltu ja uudelleenpakkailtu jossain UPS toimesta kun kesti toimitus extra päiviä ja nurkat teippailtu kasaan. Muistaakseni ostin jonkun 1e vakuutuksen jolla luvattiin suurinpiirtein kaikki rahat takaisin jos jotain on hajalla ja nopea reklamaation käsittely, ei vaan ole nyt viikkoon shippiiltä kuulunut mitään tuohon reklamaatioon.. :D
 
Yllättävän hyvää tämä Mors Stout mitä sai Alksista. Taitaa lähteä uudelleenkin tilaukseen. Somersby Blackberry taas ei ole siideriä nähnytkään. Sokerilimua tuo on. Toki jos hemmetin sokerisen makuisesta limusta tykkää, niin tuo voikin mennä.


Nyt tuli testattua samasta puljusta Kopparbergs Cider Pear X-strong %7. Tämähän on itseasiassa jo hyvää. Ei liian makeeta ja hieman kuivuuttakin havaittavissa. Alkoholikaan ei puske liikaa läpi. Itseasiassa jo vähän petollista tavaraa noilla prosenteilla.
 
Oman gourmet en casa tilauksen päivitys: Eilen tuli 3 pakettia, ja 2 on vantaalla, 1 alankomaissa, mikä vaurioitunut. Nyt sitten reklamaatiota, joko rahapalautus, tai "korvaava" tuote.

Onko sinulla asia edennyt mihinkään? Gourmet valitteli, että ei ole saanut FedExiltä mitään vastausta aiheesta esittämäänsä kysymykseen. Itse sain FedExiltä tänään vain kommenttina: "Asiakaspalvelumme on valitettavasti ruuhkautunut pahasti tällä hetkellä. Lähetyksestä yksi laatikko on tosiaan vaurioitunut kuljetuksessa. FedExin kuljetusehtojen mukaisesti käsittelemme reklamaation lähettäjän kanssa eli tässä tapauksessa TCM Gourmetin. Paikallinen FedEx on asian tiimoilta lähettäjään yhteydessä."

No tuo FedExin vastaus ei suoranaisesti mieltä lämmittänyt, sillä jahkailun sijasta soisi jo jotain tapahtuvan. Laatikko on kuitenkin kaiketi lojunut jo viikon hajonneena jossakin FedExin varastolla.
 
Viimeksi muokattu:
Yritän tehdä tilausta Superalko Germanysta. Muuten menee hyvin, mutta vaikka valitsee luottokorttimaksun niin silti se ohjaa verkkopankki maksuun. Luonut sinne tilin joten ei pitäisi siitä olla kiinni.
Muutenkin tässä mietin paypal tilin tekemistä. Valaiskaa tyhmää miten se käytännössä toimii, miten mahdolliset reklamaatiot onnistuvat etc.
 
Yritän tehdä tilausta Superalko Germanysta. Muuten menee hyvin, mutta vaikka valitsee luottokorttimaksun niin silti se ohjaa verkkopankki maksuun. Luonut sinne tilin joten ei pitäisi siitä olla kiinni.
Muutenkin tässä mietin paypal tilin tekemistä. Valaiskaa tyhmää miten se käytännössä toimii, miten mahdolliset reklamaatiot onnistuvat etc.
No ainakin mulla kaikki visakortin maksut menee verkkopankin kautta.
edit: Tarkennuksena vielä, eli kaikki mun visakortilla menevät maksut menee verkkopankin kautta.
 
"Laillista" tai ei, veroja noista ei missään tapauksessa maksa kukaan, eli siinä mielessä jos haluaa puhtaan omantunnon pitää jättää juomat ostamatta.

EN ole tähän alkoholin tilaamisen verokäytäntöihin niin perehtynyt, mutta onko tosiaan niin että jos tilaat vaikka alkostore24 sivulta juomaa ja tulli pysäyttää kuljetuksen, et joudu veroja muka maksamaan?

Ennakkoonhan noita kukaan ei maksa, mutta olen luullut että tilaajat luottavat vain siihen että tilaus ei päädy tullin käsiin. Mutta tämä vain oma mutuilua.
 
EN ole tähän alkoholin tilaamisen verokäytäntöihin niin perehtynyt, mutta onko tosiaan niin että jos tilaat vaikka alkostore24 sivulta juomaa ja tulli pysäyttää kuljetuksen, et joudu veroja muka maksamaan?

Ennakkoonhan noita kukaan ei maksa, mutta olen luullut että tilaajat luottavat vain siihen että tilaus ei päädy tullin käsiin. Mutta tämä vain oma mutuilua.
Monta kertaa oot kuullu että jollakin ois jääny paketti tulliin?
E: ja miks pitäis maksaa jotain veroja sen lisäks kun oot kai kuitenkin tilannu sellasesta mestasta joka edes jossain määrin suuntaa sut kuljetusfirmaa kohti. Silloinhan se on verottajan mukaan etämyyntiä, jolloin ostajaa ei kiinnosta se vero vittuakaan.
 
Monta kertaa oot kuullu että jollakin ois jääny paketti tulliin?
E: ja miks pitäis maksaa jotain veroja sen lisäks kun oot kai kuitenkin tilannu sellasesta mestasta joka edes jossain määrin suuntaa sut kuljetusfirmaa kohti. Silloinhan se on verottajan mukaan etämyyntiä, jolloin ostajaa ei kiinnosta se vero vittuakaan.

Kolmannen kerran asiasta mainiten, FedEx oli viime viikolla ohjaamassa tilaustani tulliselvitykseen. Riittääkö esimerkiksi? Ei ne lopulta tulliin mennyt, kun asiakaspalvelijan kanssa asiasta väännettiin, ja FedEx ehti jo välillä hukata paketitkin. Mutta noin asiakaspalvelija aluksi tullikuvioista selitti, oli noteerannut pakettien alkoholisisällön ja firmassa oli tiirailtu lähetyksen pakkausluetteloa.

Miten Alkostore muuten ohjaa asiakkaan kuljetusfirmaa kohti?
 
Kolmannen kerran asiasta mainiten, FedEx oli viime viikolla ohjaamassa tilaustani tulliselvitykseen. Riittääkö esimerkiksi? Ei ne lopulta tulliin mennyt, kun asiakaspalvelijan kanssa asiasta väännettiin, ja FedEx ehti jo välillä hukata paketitkin. Mutta noin asiakaspalvelija aluksi tullikuvioista selitti, oli noteerannut pakettien alkoholisisällön ja firmassa oli tiirailtu lähetyksen pakkausluetteloa.

Miten Alkostore muuten ohjaa asiakkaan kuljetusfirmaa kohti?
Ei mitään tietoa alkostoresta. En oo sieltä tilannu kertaakaan.

Eikä yksikään alkoholitilaus ole tullut mulle fedexin kautta. Sitä firmaa välttelen muutenkin samallalailla kun upsia. Paskaa palvelua kummaltakin saanu.

Ja edelleen, sanoit että ne oli menossa selvitykseen, eikös lähes jokainen paketti mene selvityksen kautta?

Mulla tullu lähes jokainen paketti tullin kautta, joskus tullut läpi jotain minkä ei todellakaan pitänyt tulla. Ja joistain joutunu olee ykp paskaa.
 
Ei mitään tietoa alkostoresta. En oo sieltä tilannu kertaakaan.

Eikä yksikään alkoholitilaus ole tullut mulle fedexin kautta. Sitä firmaa välttelen muutenkin samallalailla kun upsia. Paskaa palvelua kummaltakin saanu.

Ja edelleen, sanoit että ne oli menossa selvitykseen, eikös lähes jokainen paketti mene selvityksen kautta?

Mulla tullu lähes jokainen paketti tullin kautta, joskus tullut läpi jotain minkä ei todellakaan pitänyt tulla. Ja joistain joutunu olee ykp paskaa.

Ei noiden lähetysten tullaamisesta yleensä tarvitse mitään vääntää. Nyt tarvitsi. Ei sinällään se haittaa, koska aspalle selitin että EU-kauppaa ja yksiselitteistä etämyyntiä. Se sitten haittaa, että FedEx onnistui seuraavaksi hukkaamaan paketit ja lopulta toimitti 3/4 perille ja särki 1/4. Mutta se on toinen asia.

FedExin paskuudesta olen ihan samaa mieltä kolmen asiaskaskokemuksen pohjalta. Eka kokemus oli erittäin huono. Toinen onnistui hyvin. Ja nyt olen viikon tapellut tämän viimeisimmän tilauksen kanssa ja firma vaan vaikertaa kuinka heillä on kiirettä ja järjestelmät sekaisin. UPS:ssä taas ei mielestäni ole mitään vikaa.

Mutta tosiaan, kun näitä vaihtoehtoja on, joissa myyjä ohjaa kuljetuksen tilaamiseen - tai parhaassa tapauksessa kuljetus tilataan muun tilauksen yhteydessä - niin en keksi mitään syytä käyttää Alkostoren kaltaista kauppaa. Semminkin, kun heitä ei voisi vähempää kiinnostaa ongelmatilanteet esim. lähetysten särkymisen suhteen.
 
Alkostoressa ei mainintaa ole kuljetusyhtiöistä, mutta ainakin norrlogilla ennen oli niin että heidän sivut löysi automaattisesti sun tilauksen kun syötit tilausnumeron. Miten verottaja mahtaa suhtautua kyseiseen tapaukseen. Kyllähän siinä aika vahva side on tällöin alkostoren ja kuljetusliikkeen välillä.

Mutta täytyy jatkossa siirtyä superalko germanyyn ja shippiin rahtiin niin ei tarvitse arpoa verojen suhteen.
 
Superalko + shippii combo, ei ole kokemusta, joten onko tässä jotain järkeviä tilauskokoja? Muuallahan mennään 3x24x33cl tai 2x24x50cl laatikoilla. Shippiin sivuilla on vain paino ja ei saa taulukkoa vaan pitää laskuriin syötellä eri painoja ja etsiä optimia? Eli mikä on edullisin tilauskoko? Mitään eurolavaa en tilaa, mutta muutaman laatikollisen voisin tilata.
 
45 min jonotin taas FedExen asiakaspalveluun. TCM Gourmet on sitä mieltä, että he voivat tehdä hyvityksen vasta kun saavat FedExiltä tietoa mitkä pullot ovat hajonneet. FedEx on sitä mieltä, että heillä ei ole oikeutta avata särkynyttä pakettia. Ja oikein mitään tietoa ei näytä olevan siitä, tulisiko särkynyt paketti toimittaa lähettäjälle vai vastaanottajalle. Joten se nyt sitten lojuu jossain FedExin varastolla.
 
45 min jonotin taas FedExen asiakaspalveluun. TCM Gourmet on sitä mieltä, että he voivat tehdä hyvityksen vasta kun saavat FedExiltä tietoa mitkä pullot ovat hajonneet. FedEx on sitä mieltä, että heillä ei ole oikeutta avata särkynyttä pakettia. Ja oikein mitään tietoa ei näytä olevan siitä, tulisiko särkynyt paketti toimittaa lähettäjälle vai vastaanottajalle. Joten se nyt sitten lojuu jossain FedExin varastolla.

Kuulostaa kyllä totaalisen paskalta tuo FedExin touhu. Arvostan näistä kertomisia niin osaa muutkin päätellä jatkossa kannattaako ottaa riskiä tuollaisen firman hoitaman kuljetuksen kanssa...
 
Kuulostaa kyllä totaalisen paskalta tuo FedExin touhu. Arvostan näistä kertomisia niin osaa muutkin päätellä jatkossa kannattaako ottaa riskiä tuollaisen firman hoitaman kuljetuksen kanssa...

On kyllä ihme sekoilua. VinosOnlinesin kanssa oli aikoinaan kanssa melkoista säätöä FedEx-toimitusten kanssa. Onneksi suostuivat pyynnöstä toimittamaan postikulu-vapaat tilaukset myös UPS:n kautta.

Hankala nähdä, että ihan heti tilaisin mitään TCM Gourmetista, jos toimitustavat eivät laajene FedExistä. Ymmärrän toki, että se on halvin kuljetuspalvelu.
 
Alkostoressa ei mainintaa ole kuljetusyhtiöistä, mutta ainakin norrlogilla ennen oli niin että heidän sivut löysi automaattisesti sun tilauksen kun syötit tilausnumeron. Miten verottaja mahtaa suhtautua kyseiseen tapaukseen. Kyllähän siinä aika vahva side on tällöin alkostoren ja kuljetusliikkeen välillä.

Mutta täytyy jatkossa siirtyä superalko germanyyn ja shippiin rahtiin niin ei tarvitse arpoa verojen suhteen.
Lähettääkö super ja alko linkkiä mistä tilata on kuljetus tai ohjaako kuljetus yhtiön sivulle?
 
Nyt kun ollu paljo huutelua että ei oo kellään jääny tulliin niin mulla on. Alkostoresta pari vuotta (ehkä 2019) sitten tilasin lavan olutta ja tuli kirje että tullin huostassa lava ja numero mihin soittaa. No oottelin hetken ku kuumotti mutta sitten kun se lava ei sieltä liikahtanut eikä mitään kuulunut niin yks aamu soitin sinne. Totesivat vain että tarvitaan sun sotu ja lava lähtee eteenpäin. No annoin toki ja lava tuli kaukokiidolla 2 päivän päästä pihaan. Laput (samat mitä joskus aikaisemminkin) oli liimattu kylkeen mutta siinäpä se, ei mitään seuraamuksia. Olen senkin jälkeen tilannut eikä mitään ongelmaaa. UGH
 
Nyt kun ollu paljo huutelua että ei oo kellään jääny tulliin niin mulla on. Alkostoresta pari vuotta (ehkä 2019) sitten tilasin lavan olutta ja tuli kirje että tullin huostassa lava ja numero mihin soittaa. No oottelin hetken ku kuumotti mutta sitten kun se lava ei sieltä liikahtanut eikä mitään kuulunut niin yks aamu soitin sinne. Totesivat vain että tarvitaan sun sotu ja lava lähtee eteenpäin. No annoin toki ja lava tuli kaukokiidolla 2 päivän päästä pihaan. Laput (samat mitä joskus aikaisemminkin) oli liimattu kylkeen mutta siinäpä se, ei mitään seuraamuksia. Olen senkin jälkeen tilannut eikä mitään ongelmaaa. UGH

Eihän tuosta mitään ongelmia voisikaan ostajalle tulla. Alkostore harjoitti tuohon aikaan selkeää etämyyntiä, jossa se saattoi ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen.
 
Hmm.. Shippii tietojen syöttämisen ja maksun jälkeen ("ok" push pankilta) tuli ilmo että maksu epäonnistui.
Spostiin kuitenkin kuitti ja seurantalinkki.
Noh, onpa taas jännitettävää mikä tietenkin piristää päivärutiineja.
Ja edit : Shippii-linkki jne. poistuneet Netprisin puolelta.
 
Hmm.. Shippii tietojen syöttämisen ja maksun jälkeen ("ok" push pankilta) tuli ilmo että maksu epäonnistui.
Spostiin kuitenkin kuitti ja seurantalinkki.
Noh, onpa taas jännitettävää mikä tietenkin piristää päivärutiineja.
Ja edit : Shippii-linkki jne. poistuneet Netprisin puolelta.
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
 
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
Itse oon ottanut kuva kaappauksen joka kerta. Jos joku sattuu kyseleen niin helppo. Todistaa. Ei mene kuukausia tutkinnassa
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Taitaa olla viimeinen etä myynti paikka mikä on täysin selvästi etä myyntiä mistä on saa halpaa olutta. Toimitusehdot - Alkostar
Nyt nyt. LAite taanko mikä etä ostoksi?
Moni paikka on kuitenkin ihan etämyyntiä, jos edes hieman ohjataan myyntipaikasta kuljetusyhtiölle.
Katsoppa myyntipaikkojen toimitusehdot. Näkyykö siellä suositus johonkin kuljetusyhtiöön? = etämyyntiä verottajan mukaan.
Ja jos nyt haluaa vielä varmemman mukaan mennä, niin vaikkapa netprisillä on banneri tilausta tehdessä josta pääsee suoraan tilaamaan sen kuljetuksen.
Ja ei, se netpris ei ole ainut mikä tekee näin.
Kannattaa katsoa näitä paikkoja mitkä muut ihmiset tähän ketjuun on postannu.
 
Nyt nyt. LAite taanko mikä etä ostoksi?
Moni paikka on kuitenkin ihan etämyyntiä, jos edes hieman ohjataan myyntipaikasta kuljetusyhtiölle.
Katsoppa myyntipaikkojen toimitusehdot. Näkyykö siellä suositus johonkin kuljetusyhtiöön? = etämyyntiä verottajan mukaan.
Ja jos nyt haluaa vielä varmemman mukaan mennä, niin vaikkapa netprisillä on banneri tilausta tehdessä josta pääsee suoraan tilaamaan sen kuljetuksen.
Ja ei, se netpris ei ole ainut mikä tekee näin.
Kannattaa katsoa näitä paikkoja mitkä muut ihmiset tähän ketjuun on postannu.
Joku kirjotti vasta että netprikstä se banberi poistunut. Jos se se löytyy niin ei selvää etä myyntihän se silloin on. Enpä ole on itse en tilannut sieltä pitkään ja aikaan että muiden sanojen varassa.
 
Joku kirjotti vasta että netprikstä se banberi poistunut. Jos se se löytyy niin ei selvää etä myyntihän se silloin on. Enpä ole on itse en tilannut sieltä pitkään ja aikaan että muiden sanojen varassa.
Ite tilasin just muutama pvä sitten.
banneri edelleen klikattavissa vaikka se kuva ei välttämättä olekkaan näkyvillä aina.
 
Mietin tuossa että miten nämä etämyynnitkin todistaisi esim. kuukausia myöhemmin jos kyselyä tulisi? Jos kauppakin niitä kuljetuksen ehdotustapoja vaihtelee, välillä tulisi vaikka spostin vahvistuksessa linkki, joskus jossain maksun jälkeen tulee linkki? Pitäisi varmaa kaikista ottaa screenshotteja ja säilytellä sposteja? No turha ehkä näistä stressata, kun ei se sinne jää. Ja itselläkin tilauksen koko on max muutaman pahvilaatikon luokkaa niin... :D
Jotenkin on selkäytimessä ottaa kuvakaapot kaikista ostoksista parin vuosikymmenen ajalta. Joku 20-30 kilotavua per tilaus ei ole paha. Ikinä tosin ollut käyttöä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom