Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
8
Omapostin ylälaidassa on ollut erilaisia, eri muodoissa olevia ilmoituksia tullaukseen liittyvistä ongelmista useiden viikkojen ajan. Ne ei liity mihinkään yksittäiseen lähetykseen, vaan ovat yleisluonteisia ilmoituksia.
Ok, nosti vähän jännitystä kun tuo tullausbanneri pyöri tuossa kaiken aikaa. Paketti tuli kuitenkin tänään perille..
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Alks + Fransberg toimitti kuudessa päivässä noutopisteeseen. Tällä kertaa vain yksi laatikko tarjoustuotteita.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Posti hukkasi 1/2 Norrlogin paketeista, Norrlog ilmoitti että he eivät korvaa mitään koska en ottanut lisämaksullista vakuutusta kuljetukseen. Posti hoitaa asiaa vain lähettäjän kanssa. Oliko viimeaikaisia kokemuksia vastaavasta?

Ihan huuhaata noi niiden ehdot johon vetoavat, tuskin Saksassa eroaa lait tuon osalta kovin merkittävästi Suomen vastaavista... Tai sitten siellä on oikeasti joku erityispykälä alkoholin osalta.

Norrlogille lopputuloksesta riippumatta erittäin vahva "Vältä loppuun asti ja silloinkin maksa paypalilla jos on pakko käyttää. Näköjään olin itse tyhmä tällä kertaa ja maksanut vaan debitillä, normaalisti menee järjestyksessä paypal-luottokortti-klarna-debit. Toivottavasti menee vihkoon tuo matkalla oleva isompi kuljetus niin pääsee disputea paukuttamaan suoraan.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
997
Norrlogin kanssa ole ollut koskaan ongelmia, erittäin vahva suositus. Miten se paketti on voinut hukkua kun pitäisi olla seurantakoodit? Jos tosiaan tullut Suomeen ja Posti sen paketin käsitellyt niin sittenhän sen pitäisi kyllä olla Postin ongelma.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Norrlogin kanssa ole ollut koskaan ongelmia, erittäin vahva suositus. Miten se paketti on voinut hukkua kun pitäisi olla seurantakoodit? Jos tosiaan tullut Suomeen ja Posti sen paketin käsitellyt niin sittenhän sen pitäisi kyllä olla Postin ongelma.
Kerro toki miten sujuu jos tulee aihetta reklamaatioon, siinä kohtaa ne hyvät ja huonot yritykset erotellaan.

Paketit kulkivat yhdessä aina postin autoon asti, toinen pääsi perille ja toinen ei. Posti vahvisti että eivät saa pakettia jäljitettyä, mutta asioivat vain lähettäjän kanssa reklamaation osalta.
Norrlog kieltäytyy tekemästä asialle mitään ja vetoaa ehtoihinsa. Postin kanssa tulee työn puolesta asioitua paljon ja siellä nämä asiat kyllä hoidetaan kuntoon, jonkun pykälän vuoksi eivät vaan voi asioida kuin lähettäjän kanssa.

Paketteja katoaa ja sen kanssa pystyn elämään, normaalisti nämä vaan korvattaisiin minimissään lain pykälien mukaan. Katotaan jos yrittävät tosiaan jatkaa tuota venkoilua, että suostuvatko kirjoittamaan valtakirjan jolla voin hoitaa asian suoraan Postin kanssa.
 

BiB

Liittynyt
18.11.2022
Viestejä
21
BiB
Liittynyt 18.11.2022 Viestejä 19
Ja kaikki tähän threadiin.
Hyvä herra asiantuntija ja muut vainoharhaiset,
ennen marraskuuta 2022 tilasin alkoholia netistä kaikessa rauhassa, täysin tietämättä tämän ketjun olemassaolostaan. Tullin tehovalvonnan käynnistyttyä, ensimmäinen tilaukseni jäi heti tullin haaviin, josta syystä löysin tämän ketjun ja tulin tänne kysymään neuvoa ja vaihtamaan kokemuksia. Esimerkki kokemuksestani: tullin teippi syksyllä on sama kuin verottajan kirje keväällä. Tällaisten kokemusten jakamista ei välttämättä tarkoita, että kuulun tullin joukkoihin. Epäilen nimittäin, että viranomaiset hakevat faktojaan muualta kuin foliohattujen ryhmästä. Joka tapauksessa - jos minulla olisi aikaa kirjoittaa 1 598 tai 19 277 viestiä kuten eräillä tässä ketjussa, kirjoittaisin mieluummin päiväkirjaa. :mad:
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
157
Mahtaa olla tullin ja verottajan kekellä työssään fiilis että nyt tehdään työtä millä on tarkoitus, kun avaa yhden 28kg paketin havaitakseen siellä olevan kolme salkkua halvinta bulkkiolutta. Siinä sitten verotuspäätöstä rustaamaan.

Minä olen aktiivisesti tilannut nyt ulkomailta 10 vuoden ajan ja ihan vain rakkaudesta lajiin tilailen nyt useammin, mutta aina vain sitä yhtä laatikkoa. Jos tullin keke ottaa kopin, ottakoon, tekeepä tosiaan työtä millä on tarkoitus. Jotenkin sitä on mukavuudenhalu kasvanut ja tilaan aina kotiovelle, vaikka fransbergillä kotiinkuljetuksen hinta on 13€ / salkku oluelle, mutta kyllä se kaikilta osin suomen hinnat lyö noinkin. Mutta kun valitsee hiljaisen toimituksen kotiovelle, niin on mukava aamulla hakea lehdet ja huomata että hyvä haltiatar on tuonut saunajuomat oven taakse.

Nyt on muuten fransbergillä kotiinkuljetustarjous 29,99€ (etusivulla on mainos) joten suosittelen laittamaan tilaten, olutsalkulle kuljetushintaa 10€ kotiovelle. Huomasin että tilauslistaa ei enää alksin paketeissa ole teipattu laatikon sivuun eikä sitä ole laatikon sisälläkään, joten mistään ei käy ilmi mitä laatikko sisältää - no ei siinä, tullin kekelle enemmän töitä jos meinaa tutkailla sisältöä.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Se on tosiaan hankala vertailla näitä keskenään jos mitään ei satu, mutta omista kokemuksista Fransberg ja sen edeltäjä, sekä myös budbee on korvannut kadonneita&vahingoittuneita paketteja ilman mitään vääntämistä. Budbeen kadottama laatikko löysi perille kuukauden seikkailun jälkeen ja ilmoitin tästä heille, kuittasivat vaan että hyvä että löytyi ja ei tarvitse palauttaa mitään. Eli melkoinen ero asiakaspalvelussa tähän norrlogin kusetusyritykseen verrattuna. Maksullinen lisävakuutus kun on vapaaehtoinen ja tarkoitettu tilanteisiin joissa halutaan vakuuttaa lakisääteisen korvauksen ylittävältä osalta kuljetus, ei sen puuttumisella voi kuitata vastuuta kadonneesta paketista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Mahtaa olla tullin ja verottajan kekellä työssään fiilis että nyt tehdään työtä millä on tarkoitus, kun avaa yhden 28kg paketin havaitakseen siellä olevan kolme salkkua halvinta bulkkiolutta. Siinä sitten verotuspäätöstä rustaamaan.

Minä olen aktiivisesti tilannut nyt ulkomailta 10 vuoden ajan ja ihan vain rakkaudesta lajiin tilailen nyt useammin, mutta aina vain sitä yhtä laatikkoa. Jos tullin keke ottaa kopin, ottakoon, tekeepä tosiaan työtä millä on tarkoitus. Jotenkin sitä on mukavuudenhalu kasvanut ja tilaan aina kotiovelle, vaikka fransbergillä kotiinkuljetuksen hinta on 13€ / salkku oluelle, mutta kyllä se kaikilta osin suomen hinnat lyö noinkin. Mutta kun valitsee hiljaisen toimituksen kotiovelle, niin on mukava aamulla hakea lehdet ja huomata että hyvä haltiatar on tuonut saunajuomat oven taakse.

Nyt on muuten fransbergillä kotiinkuljetustarjous 29,99€ (etusivulla on mainos) joten suosittelen laittamaan tilaten, olutsalkulle kuljetushintaa 10€ kotiovelle. Huomasin että tilauslistaa ei enää alksin paketeissa ole teipattu laatikon sivuun eikä sitä ole laatikon sisälläkään, joten mistään ei käy ilmi mitä laatikko sisältää - no ei siinä, tullin kekelle enemmän töitä jos meinaa tutkailla sisältöä.
Miten tuon tarjouksen saa aktivoitua.
Nyt antaa normaalin 38€ kotiinkuljetuksena.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
157
Miten tuon tarjouksen saa aktivoitua.
Nyt antaa normaalin 38€ kotiinkuljetuksena.
Eipä näemmä mitenkään. Tää on tätä kansainvälistä markkinointia näköjään, että mainostetaan palvelua ja hintaa mikä ei ole olemassa eikä pidä paikkaansa. Eli vaikka on mainostettu door to door hintaa alennuksessa, se nyt vaan ei pidä paikkaansa.

Tää on tätä.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Ja jatkoa seuraa:


I undestand that you think we are obligated to reimburse your damage goods... I am sorry to say but this is not for us to do, because you are your own shipper. We do not cover lost or damaged goods if you have not signed the insurance.

As we are telling in our terms of business is the NSAB2000 only working when we are the shipper... and in your case you are your own shipper... otherwise it is not legal to import alkohol to Finland, and then I should pay for the tax in your country as well as the alkohol tax.

I am so sorry about your damaged parcel.

Kind Regards,

Karsten Sonne
Team Norrlog

Tilaat logistiikkayritykseltä kuljetuksen Saksa-Suomi, mutta etpäs tilannutkaan. Hoidit sen itse. Onks nää ihan tosissaan?
 

Zepe

Make ATK Great Again
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
249
Eipä näemmä mitenkään. Tää on tätä kansainvälistä markkinointia näköjään, että mainostetaan palvelua ja hintaa mikä ei ole olemassa eikä pidä paikkaansa. Eli vaikka on mainostettu door to door hintaa alennuksessa, se nyt vaan ei pidä paikkaansa.

Tää on tätä.
Aamulla oli vielä tuo 29,99€ tarjous Saksa-Suomi, mutta nyt sivuilla on taas normi hinnat eli 29.99€ noutopaikasta ja 36,99€ kotiinkuljetuksella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Aamulla oli vielä tuo 29,99€ tarjous Saksa-Suomi, mutta nyt sivuilla on taas normi hinnat eli 29.99€ noutopaikasta ja 36,99€ kotiinkuljetuksella.
Aika outoa tunti sitten kun kyselin oli vielä tuo tarjous ja lähetin
tämän meilin:
You offer home delivery for the package Germany - Finland
for €29.99.
That price is not available for order, so what should I do,
that I could get the order to succeed at that price.
Ei ne kyllä tuohon vastanneet mutta joo tarjous näytttää hävinneen:)
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
740
Ja jatkoa seuraa:


I undestand that you think we are obligated to reimburse your damage goods... I am sorry to say but this is not for us to do, because you are your own shipper. We do not cover lost or damaged goods if you have not signed the insurance.

As we are telling in our terms of business is the NSAB2000 only working when we are the shipper... and in your case you are your own shipper... otherwise it is not legal to import alkohol to Finland, and then I should pay for the tax in your country as well as the alkohol tax.

I am so sorry about your damaged parcel.

Kind Regards,

Karsten Sonne
Team Norrlog

Tilaat logistiikkayritykseltä kuljetuksen Saksa-Suomi, mutta etpäs tilannutkaan. Hoidit sen itse. Onks nää ihan tosissaan?
Olet nk. freight forwarder heidän sopimusehtojen mukaan joten NSAB2000 ehtoja noudattaen olet vastuussa kaikesta ja Norrlog carrierina on vain kuski. https://www.huolintaliitto.fi/media/nsabeng.pdf tuolta voit lukea koko nivaskan. Samoin heidän sivuilla on aika selkeästi sanottu että ilman vakuutusta ei korvata mitään Norrlog
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Olet nk. freight forwarder heidän sopimusehtojen mukaan joten NSAB2000 ehtoja noudattaen olet vastuussa kaikesta ja Norrlog carrierina on vain kuski. https://www.huolintaliitto.fi/media/nsabeng.pdf tuolta voit lukea koko nivaskan. Samoin heidän sivuilla on aika selkeästi sanottu että ilman vakuutusta ei korvata mitään Norrlog
Eli kun norrlogin Rane hakee sun tilaamat tuotteet ja päättää viedäkkin
ne kotiinsa, niin norrlog katsoo, että nuo Ranen hakemat tuotteet siirtyivät sinun vastuullesi
hakuhetkellä. Ja jos ne sattuu nyt häviämään se on sinun velvollisuus selvittää mitähän niile kävi.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Olet nk. freight forwarder heidän sopimusehtojen mukaan joten NSAB2000 ehtoja noudattaen olet vastuussa kaikesta ja Norrlog carrierina on vain kuski. https://www.huolintaliitto.fi/media/nsabeng.pdf tuolta voit lukea koko nivaskan. Samoin heidän sivuilla on aika selkeästi sanottu että ilman vakuutusta ei korvata mitään Norrlog
Tarkennatko vielä missä välissä tässä skenaariossa kuljetuksen logistiikkayritykseltä tilaava kuluttaja muuttuu freight forwarderiksi? Sehän on nimenomaan Norrlog, joka maksua vastaan hoitaa rahdin järjestelyt. Siis kirjaimellisesti he tekevät työkseen freight forwardingia, vaikka miten päin yrittäisivät sen vääntää. Ehtoihin nyt voi kirjoittaa mitä vaan, NSAB tai saksan laki ei tunnista alkoholia tuotteeksi joka vaatisi erillisen lisävakuutuksen joten se on merkityksetön kohta tuolla.

Edit. nivaska on hyvin tuttu ja sen alaisuudessa itsekin toimin, siksi tässä varmaan raavinkin päätä kun Norrlog päätti heittää kaikki alan säännökset romukoppaan. Jos jollain on toiminut niin hyvä, mutta jaan tässä heidän tapansa toimia JOS paketille jotain sattuu. Tavan joka poikkeaa laista, säännöksistä ja muista toimijoista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
740
Tarkennatko vielä missä välissä tässä skenaariossa kuljetuksen logistiikkayritykseltä tilaava kuluttaja muuttuu freight forwarderiksi? Sehän on nimenomaan Norrlog, joka maksua vastaan hoitaa rahdin järjestelyt. Siis kirjaimellisesti he tekevät työkseen freight forwardingia, vaikka miten päin yrittäisivät sen vääntää. Ehtoihin nyt voi kirjoittaa mitä vaan, NSAB tai saksan laki ei tunnista alkoholia tuotteeksi joka vaatisi erillisen lisävakuutuksen joten se on merkityksetön tieto tuolla.
Tuo on Norrlogin tulkinta asiasta viestin perusteella minkä sait. En minä voi sitä sen enempää tarkentaa, kysy heiltä?
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
740
Eli kun norrlogin Rane hakee sun tilaamat tuotteet ja päättää viedäkkin
ne kotiinsa, niin norrlog katsoo, että nuo Ranen hakemat tuotteet siirtyivät sinun vastuullesi
hakuhetkellä. Ja jos ne sattuu nyt häviämään se on sinun velvollisuus selvittää mitähän niile kävi.
Jeps, tätä kuvaamaasi tilannetta varten on olemassa vakuutusyhtiöt jotka korvaavat tai eivät korvaa tapauskohtaisesti Ranen kuormasta viemiä viinoja.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Tuolla nivaskalla Norrlog etkä sinä saa korvauksia vakuutusyhtiöltä.
Täysin totta, siksi Norrlogilla on lakisääteinen vastuuvakuutus josta nämä korvataan. Tai heidän käyttämänsä kuljetusyrityksen vastuuvakuutuksesta (tässä tapauksessa Posti), jos eivät ole itse rahdin kuljettaja. Esimerkiksi Suomen sisäisessä liikenteessä lakisääteinen osuus on enimmillään 20€/kg ilman lisävakuutuksia, ylimääräisellä vakuutuksella voi vakuuttaa tavaran esim. päivän arvosta. Kansainvälisessä liikenteessä on omat speksit, jotka tässä tapauksessa riittäisivät kattamaan myös helposti koko vahingon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Aika outoa tunti sitten kun kyselin oli vielä tuo tarjous ja lähetin
tämän meilin:
You offer home delivery for the package Germany - Finland
for €29.99.
That price is not available for order, so what should I do,
that I could get the order to succeed at that price.
Ei ne kyllä tuohon vastanneet mutta joo tarjous näytttää hävinneen:)
Vastas ne sittenkin: Thanks for pointing it out. We added explanatory texts to the prices.
Kyllä lämmittää.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
997
Eli kun norrlogin Rane hakee sun tilaamat tuotteet ja päättää viedäkkin
ne kotiinsa, niin norrlog katsoo, että nuo Ranen hakemat tuotteet siirtyivät sinun vastuullesi
hakuhetkellä. Ja jos ne sattuu nyt häviämään se on sinun velvollisuus selvittää mitähän niile kävi.
Olisi aika selkeä keissi jos Norrlogin Rane olisi sen myyjäliikkestä noudon ja postituksen välissä kadottanut paketin ja varmaan luulisi olevan joku vakuutus joka kattaa tuossa välissä Norrlogin toimesta tehdyt töhöilyt.
Nythän Norrlog on hakenut tuotteet myyjältä ja postittanut ne onnistuneesti esim. FedExin/UPSin kautta Saksasta Suomeen, Suomen päässäkin Postin Rane on paketin vastaanottanut mutta noutopisteeseen kuljetettaessa pakettia(?) se Postin Rane on hukannut paketin mystisesti.

Viiden vuoden aikana ole vielä yksikään paketti itsellä kadonnut, tai mitä yleensä näitä kauhukertomuksia kuulee niin ne ongelmat tulee sitten kun paketti on tullut Suomeen. Mielenkiintoista kyllä jos yhdelle ja samalle henkilölle osuu usein noita, ettei sitten Postin päässä jollakin alueella joku työntekijä vedä välistä näitä mahdollisia viinapaketteja ja luottaa siihen ettei tilaajat ehkä uskalla Postin kanssa noista taistella reklamaation osalta kun kyseenalaisia tilauksia tietyssä mielin?

Vaatisi toki jonkun asiantuntijan kommentit tällaisesta tapauksesta kuka vastaa mistäkin ja miten, etenkin kun liikutaan taas siellä harmaalla alueella ottaen huomioon pakettien sisällöt. Mutta ehkä pitää itse jatkossa maksaa tuosta lisävakuutuksesta jos alkaa vastaavia kokemuksia kuulemaan enemmänkin. Jännä kyllä miten tuollainen iso noin 30 kilon paketti voi vaan kadota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Olisi aika selkeä keissi jos Norrlogin Rane olisi sen myyjäliikkestä noudon ja postituksen välissä kadottanut paketin ja varmaan luulisi olevan joku vakuutus joka kattaa tuossa välissä Norrlogin toimesta tehdyt töhöilyt.
Nythän Norrlog on hakenut tuotteet myyjältä ja postittanut ne onnistuneesti esim. FedExin/UPSin kautta Saksasta Suomeen, Suomen päässäkin Postin Rane on paketin vastaanottanut mutta noutopisteeseen kuljetettaessa pakettia(?) se Postin Rane on hukannut paketin mystisesti.

Viiden vuoden aikana ole vielä yksikään paketti itsellä kadonnut, tai mitä yleensä näitä kauhukertomuksia kuulee niin ne ongelmat tulee sitten kun paketti on tullut Suomeen. Mielenkiintoista kyllä jos yhdelle ja samalle henkilölle osuu usein noita, ettei sitten Postin päässä jollakin alueella joku työntekijä vedä välistä näitä mahdollisia viinapaketteja ja luottaa siihen ettei tilaajat ehkä uskalla Postin kanssa noista taistella reklamaation osalta kun kyseenalaisia tilauksia tietyssä mielin?

Vaatisi toki jonkun asiantuntijan kommentit tällaisesta tapauksesta kuka vastaa mistäkin ja miten, etenkin kun liikutaan taas siellä harmaalla alueella ottaen huomioon pakettien sisällöt. Mutta ehkä pitää itse jatkossa maksaa tuosta lisävakuutuksesta jos alkaa vastaavia kokemuksia kuulemaan enemmänkin. Jännä kyllä miten tuollainen iso noin 30 kilon paketti voi vaan kadota.
Jos ostan kuljetuspalvelun norrlogilta, mutta en saa pakettia tai saan paketin vahingoittuneena niin siitä minulle vastaa norrlog. Se onko norrlog todellisuudessa ostanut kuljetuksen mistä ja kuinka monen välikäden kautta paketti kulkee niin minulla on vain ja ainoastaan sopimus norrlogin kanssa. Norrlog voi sitten pyytää itse hankkimiltaan toimijoilta rahulia jos näkee tarpeelliseksi, mutta minulla asiakkaalla ainoa reklamaatiokohde on Norrlog.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Tullin maksulaput saaneille, Tuleeko se 100 euron laiminluyöntimaksu per tilattu paketti vai per tilaus?

Teen pientä taulukkoa siitä, onko tulleineen halvempaa tilata, jos siis tullit joutuu maksamaan jälkikäteen.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Jos ostan kuljetuspalvelun norrlogilta, mutta en saa pakettia tai saan paketin vahingoittuneena niin siitä minulle vastaa norrlog. Se onko norrlog todellisuudessa ostanut kuljetuksen mistä ja kuinka monen välikäden kautta paketti kulkee niin minulla on vain ja ainoastaan sopimus norrlogin kanssa. Norrlog voi sitten pyytää itse hankkimiltaan toimijoilta rahulia jos näkee tarpeelliseksi, mutta minulla asiakkaalla ainoa reklamaatiokohde on Norrlog.
Tässä se on tiivistettynä, ja Norrlog vastoin höpinöitään on nimenomaan tässä forwarder ja siten säädösten piirissä.

Unohtakaa pakettien sisältö jos se helpottaa, sillä ei ole mitään merkitystä jos kyseessä ei ole erikseen määritellyt tavarat kuten esim. korut, arvopaperit tai vaikka ihan käteinen raha. Eikä tähän listaukseen ole sallittua lisätä omiaan, kuten ovat lisänneet alkoholin. Yrittävät vaan kusettaa, kuten tuo selitys verojen maksusta. Ei kuulu heille pätkääkään, olen ostanut tuotteet superalkosta kuluttajana ja kuljetuksen Norrlogilta, taas kerran kuluttajana. Verojen maksu on superalkon, minun ja verottajan välinen asia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Tässä se on tiivistettynä, ja Norrlog vastoin höpinöitään on nimenomaan tässä forwarder ja siten säädösten piirissä.

Unohtakaa pakettien sisältö jos se helpottaa, sillä ei ole mitään merkitystä jos kyseessä ei ole erikseen määritellyt tavarat kuten esim. korut, arvopaperit tai vaikka ihan käteinen raha. Eikä tähän listaukseen ole sallittua lisätä omiaan, kuten ovat lisänneet alkoholin. Yrittävät vaan kusettaa, kuten tuo selitys verojen maksusta. Ei kuulu heille pätkääkään, olen ostanut tuotteet superalkosta kuluttajana ja kuljetuksen Norrlogilta, taas kerran kuluttajana. Verojen maksu on superalkon, minun ja verottajan välinen asia.
Ei se nyt ihan noinkaan ole:

"Etäostossa yksityishenkilö muuten kuin matkustajatuomisena tai etämyynnillä hankkii toisesta jäsenvaltiosta omaan käyttöönsä valmisteveronalaisia tuotteita. Tällöin tuotteet kuljettaa maahan joko toinen yksityishenkilö tai elinkeinonharjoittaja. Etäoston tehnyt yksityishenkilö on verovelvollinen hankkimistaan tuotteista. Myös tuotteiden kuljettamiseen osallistunut sekä tuotteita Suomessa hallussaan pitävä ovat vastuussa yksityishenkilön suoritettavasta verosta kuin omasta verostaan."

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
Ei se nyt ihan noinkaan ole:

"Etäostossa yksityishenkilö muuten kuin matkustajatuomisena tai etämyynnillä hankkii toisesta jäsenvaltiosta omaan käyttöönsä valmisteveronalaisia tuotteita. Tällöin tuotteet kuljettaa maahan joko toinen yksityishenkilö tai elinkeinonharjoittaja. Etäoston tehnyt yksityishenkilö on verovelvollinen hankkimistaan tuotteista. Myös tuotteiden kuljettamiseen osallistunut sekä tuotteita Suomessa hallussaan pitävä ovat vastuussa yksityishenkilön suoritettavasta verosta kuin omasta verostaan."

Eli jos sinä et kykene maksamaan veroja, niin ne voidaan periä esim. Postilta tai City-marketilta.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Ei se nyt ihan noinkaan ole:

"Etäostossa yksityishenkilö muuten kuin matkustajatuomisena tai etämyynnillä hankkii toisesta jäsenvaltiosta omaan käyttöönsä valmisteveronalaisia tuotteita. Tällöin tuotteet kuljettaa maahan joko toinen yksityishenkilö tai elinkeinonharjoittaja. Etäoston tehnyt yksityishenkilö on verovelvollinen hankkimistaan tuotteista. Myös tuotteiden kuljettamiseen osallistunut sekä tuotteita Suomessa hallussaan pitävä ovat vastuussa yksityishenkilön suoritettavasta verosta kuin omasta verostaan."

Seison korjattuna Suomen verottajan näkemyksen suhteen, vaikka aika rapsakka linjaus onkin ulottaa verovalvonta kuljetusketjulle EU:n sisäisessä liikenteessä :D On kyllä hauskasti muotoiltu, jos tarkoittaa että vastuulla on varmistaa onko tilaaja maksanut verot. Mutta noin muutoin tilanne pysyy samana vastuiden suhteen, Norrlogin direktöörin uusia koottuja selityksiä odotellessa.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Niin ne vastuut ovat 10€/kg ulkomaanliikenteessä ilman vakuutusta.
Kyllä, tuota luokkaa se on, mutta he eivät suostu korvaamaan mitään. Norrlog sulki (taas, kuten joka viestin jälkeen) tiketin ja Karsten totesi että asia on jo käsitelty, he eivät ehtojensa mukaan järjestäneet tätä kuljetusta josta heille maksoin, joten eivät ole korvausvelvollisia alan säädösten mukaisesti. Eivät siis korvaa kuljetusta eikä kadonneita tuotteita. Ai että, mikähän helvetti sai tilaushetkellä käyttämään debitiä eikä paypal/luottokorttia. Tyhmyydestä sakotettiin nyt ja tuskin tuon asian eteenpäin vieminen mitään hyödyttää. Pitää keskittyä levittämään tietoisuutta tästä kusetuksesta ja yrittää jatkaa selvitystä suoraan Postin kanssa.

Norrlog ei siis ota mitään vastuuta lähetysten kunnosta tai perille saapumisesta sen jälkeen kun on saanut rahasi. Jokainen toki käyttäköön jos haluaa ja kokee toimivaksi, mutta huomattavasti turvallisempia ja vastuunsa kantavia vaihtoehtojakin on.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
...
Norrlog ei siis ota mitään vastuuta lähetysten kunnosta tai perille saapumisesta sen jälkeen kun on saanut rahasi. Jokainen toki käyttäköön jos haluaa ja kokee toimivaksi, mutta huomattavasti turvallisempia ja vastuunsa kantavia vaihtoehtojakin on.
Ei ota vastuuta, ellet ole ottanut vakuutusta: "We do not cover lost or damaged goods if you have not signed the insurance." Olisi ehkä kannattanut laittaa rasti ruutuun, sillä vakuutushan ei paljoa olisi maksanut. Sinun kohdallasi se on jo myöhäistä, mutta ehkä muut voivat hyötyä sinun onnettomuudestasi.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Ei ota vastuuta, ellet ole ottanut vakuutusta: "We do not cover lost or damaged goods if you have not signed the insurance." Olisi ehkä kannattanut laittaa rasti ruutuun, sillä vakuutushan ei paljoa olisi maksanut. Sinun kohdallasi se on jo myöhäistä, mutta ehkä muut voivat hyötyä sinun onnettomuudestasi.
No joo, kunnes joku testaa toimiiko tämäkään niin... :D Mutta kuten sanottukin jo, tuo EI ole laillinen toimintatapa ja ehdot on keksitty ihan hatusta. En ruksisi itse tuota vakuutusta jatkossakaan mukaan, vaan käyttäisin fiksumpaa maksutapaa.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Pistn eilen tilauksen Superalkolta. 1x 50cl keissi, 1x 33cl keissi, 6x viinipulloa. Superalkon laskuri näytti että näistä tuli 1 laatikko. Tai muutama prosentti alle.
Kuljetuksen otin Norrlogilta, mutta nyt sieltä tuli viesti että Superalko on ilmoittanut, että tarvitaan 2 laatikkoa. Vastasin että ei voi olla, superalkon laskuri näytti yhtä ja tilausvahvarissa oli näin myös.

Onko muilla kokemusta tämmöisestä? Ilmeisesti noi laskurit voi olla vähän niin ja näin..
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
163
Pistn eilen tilauksen Superalkolta. 1x 50cl keissi, 1x 33cl keissi, 6x viinipulloa. Superalkon laskuri näytti että näistä tuli 1 laatikko. Tai muutama prosentti alle.
Kuljetuksen otin Norrlogilta, mutta nyt sieltä tuli viesti että Superalko on ilmoittanut, että tarvitaan 2 laatikkoa. Vastasin että ei voi olla, superalkon laskuri näytti yhtä ja tilausvahvarissa oli näin myös.

Onko muilla kokemusta tämmöisestä? Ilmeisesti noi laskurit voi olla vähän niin ja näin..
Ainakin aiemmin osalta Superalkon tuotteista on puuttunut painot kokonaan. On pitänyt arvioida ja laskea itse.
Ehkä parasta perua tilaukset ja yrittää uudelleen, niin saa optimoitua kuljetuspainon.

Toisaalta jos saat Superalkon esim. poistamaan ja hyvittämään tilauksesta ylimemevän osuuden, niin voisi toimia.
 
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Pistn eilen tilauksen Superalkolta. 1x 50cl keissi, 1x 33cl keissi, 6x viinipulloa. Superalkon laskuri näytti että näistä tuli 1 laatikko. Tai muutama prosentti alle.
Kuljetuksen otin Norrlogilta, mutta nyt sieltä tuli viesti että Superalko on ilmoittanut, että tarvitaan 2 laatikkoa. Vastasin että ei voi olla, superalkon laskuri näytti yhtä ja tilausvahvarissa oli näin myös.

Onko muilla kokemusta tämmöisestä? Ilmeisesti noi laskurit voi olla vähän niin ja näin..
Shippii/UPS combolla kävi sama Superalkon kanssa, pakkasivat Blancit 1ltk /1 kuljetuslaatikko ja helvetisti pehmustetta vaikka laskuri näytti reilusti vähemmän paketteja. olisi ollut myös kaveriksi laittaa jokaiseen perus 24pack tölkkejä mutta laittoivat noin. Se laskuri jotenkin heittää tai ei aina laske sitä fylliä mukaan. Maksoin itse pois kun sen ylimääräisen paketin hinta oli muistaakseni 15€.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Ainakin aiemmin osalta Superalkon tuotteista on puuttunut painot kokonaan. On pitänyt arvioida ja laskea itse.
Ehkä parasta perua tilaukset ja yrittää uudelleen, niin saa optimoitua kuljetuspainon.

Toisaalta jos saat Superalkon esim. poistamaan ja hyvittämään tilauksesta ylimemevän osuuden, niin voisi toimia.
Norrlog vastasi että selvittää superalkolta vielä. Saas nähdä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
No joo, kunnes joku testaa toimiiko tämäkään niin... :D Mutta kuten sanottukin jo, tuo EI ole laillinen toimintatapa ja ehdot on keksitty ihan hatusta. En ruksisi itse tuota vakuutusta jatkossakaan mukaan, vaan käyttäisin fiksumpaa maksutapaa.
Sitten menisi myyjän, esim. Superalkon tappioksi ja kuljetusliikkeeltä saisit vain kuljetuksen hinnan. Ei tämäkään olisi oikein, kun kuljetusliikettä pitäisi rangaista niiden mokasta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
839
Pistn eilen tilauksen Superalkolta. 1x 50cl keissi, 1x 33cl keissi, 6x viinipulloa. Superalkon laskuri näytti että näistä tuli 1 laatikko. Tai muutama prosentti alle.
Kuljetuksen otin Norrlogilta, mutta nyt sieltä tuli viesti että Superalko on ilmoittanut, että tarvitaan 2 laatikkoa. Vastasin että ei voi olla, superalkon laskuri näytti yhtä ja tilausvahvarissa oli näin myös.

Onko muilla kokemusta tämmöisestä? Ilmeisesti noi laskurit voi olla vähän niin ja näin..
Noihan vie 16 paikkaa ja laatikossa paikkoja on 12.
24x50cl vie laatikosta puolet, eli kuusi paikkaa
24x33cl vie kolmasosan, eli neljä paikkaa
Pullot vie yhden paikan/kpl

Ei oo vaikeeta... ellei osaa yhteenlaskua.
+Ite en ottaisi edes niitä kahtakaan pulloa, koska ei ne sinne oikeasti väkisin survomatta mahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
30
Sitten menisi myyjän, esim. Superalkon tappioksi ja kuljetusliikkeeltä saisit vain kuljetuksen hinnan. Ei tämäkään olisi oikein, kun kuljetusliikettä pitäisi rangaista niiden mokasta.
Kuljetusliikkeeltä saisin tosiaan haettua kuljetuksen hinnan, eli menee miinukselle heidän osaltaan. Juomista saa kaiketi hyvityksen luottokortin kautta jos eivät saavu perille, täältä taisin lukea vastaavasta keissistä jos en väärin muista. Ei tämä tosiaan kaupalle ole reilua, mutta voivat keskustella sitten keskenään kuljetusliikkeen kanssa jos vaikka alkaisivat korjaamaan toimintaansa hyvitysten osalta.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Noihan vie 16 paikkaa ja laatikossa paikkoja on 12.
24x50cl vie laatikosta puolet, eli kuusi paikkaa
34x33cl vie kolmasosan, eli neljä paikkaa
Pullot vie yhden paikan/kpl

Ei oo vaikeeta... ellei osaa yhteenlaskua.
Joo, olisinpa yhtä hyvä yhteenlaskuissa kuin sinä.

Luotin siihen superalkon laskuriin. Perun sitten jos ne vaatii maksua lisäpaketista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Näytti fransulta tulevan Post Norway seurantanumero joka näkyy heti myös Oma Postissa, eli Suomen Posti tuo kotiovelle. Onkohan matkahuono saanut hommasta tarpeeksi ja nyt on välikäsi vaihdettu?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 194
Viestejä
4 194 429
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom