AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Itsellä kävi joskus samoin. Oli myyjä laittanut jo aiemmin viestiä, että peruu tilauksen ja ohjeet miten tehdä dispute. Tein kuitenkin disputen niinkuin asia oli ja rahat tuli takaisin. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt kuten myyjä käski.
Jep jep. Joku on näköjään käynyt paketin hakemassa. On sillä ollut siinä ihmeteltävää, jos on tosiaan mun tilaaman tuotteen saanut (ei ollut mitään pervoa)...
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Nyt näyttää jo paketit liikkuvan normaalilla tahdilla.
2020-06-03_19-43-36.png


17.5 tilaamani Aliexpress paketti on edennyt nyt tähän pisteeseen:

Posti:
30 Tou 202011:20
Lähetys on matkalla kohdemaahan HKI VANTAA AIRPORT

Cainiao:
30 Tou 2020 14:20
Airline arrive at destination country

Oletettavasti lähetys siis on Suomessa mutta pitäisi jossain vaiheessa edetä tulliinkin asti, joskaan ALVia yms. tuosta ei tarvitse maksaa. En ole hetkeen tilannut paketteja ulkomailta ja tuo "Lähetys on matkalla kohdemaahan" status on itselleni uusi tai en ainakaan muista että olisi missään lähetyksesä noin ollut.
Ei, se on vielä matkalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
On dispute tuotteesta menossa AliExpressissä, tuotetta saamatta, itse ehdotin full refund ja myyjä vastasi tähän no refund ja odota pari päivää kun korona hidastaa. Onko väliä hyväksynkö vai hylkäänkö tätä ehdotusta, ajattelin seuraavaksi pyytää lisää aikaa buyer protectiin.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
Onko noissa luottokortti yhtiöiltä rahojen takaisin kinuamisissa minkälainen käytäntö. Olen 3kk sitten tilannut tuotteen ja muutamaan kertaan kysellyt tilauksen perään, myyjä vetoaa koronan aiheuttamiin viivästyksiin, mutta nyt rupeaa jo tuntumaan ettei mitään ole tulossa.

Edit. Myyjä yocartgo.uk asiakas palautteet varmistavat huijauksen. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun ostan Facebookin mainosbannereita yhtään mitään.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
AliExpressistä 7.3.2020 tekemäni tilaus saapui tänään 5.6.2020. Toimitustapana oli China Post Registered Air Mail.
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
25
Ei, se on vielä matkalla.

Joo tämä oli totta eli vasta 5.6 on saapunut Suomeen. Paketti tosiaan tilattu 17.5 Aliexpressistä eli ei ihan kuukautta kestä matka perille asti, oletettavasti.

Aliexpress Standard Shipping oli toimitus ja kun tuolla oli parilla aiemmalla kirjoittajalla ollut sellaista että paketti olikin mennyt eri paikkakunnalle (mahdollisesti siis laitettu vain jokin Suomeen menevän paketin seurantakoodi) niin tässä Aliexpressin Standard Shippingissä ainakin lukee postinumero ja kunta jonne paketti on matkalla mikä on tietysti hyvä juttu.

En muista onko se näkynyt silloinkin jos on vain se China Post Registered merkattu toimitustavaksi, parcelsapp.com sivustoa olen pääasiassa käyttänyt seurantaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Mistä löytää aliexpressissä tuon kohdan "Add New Proposal" disputeen? En löydä mistään selainversiossa tai mobiiliapista, pelkkä "Edit proposal".
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Nähtävästi jenkkilän Global Shipping Program-paketeille tulee ihan JJFI-seurantakoodi käsittelyn jälkeen, eli ei tule samaa tappelua seurantakoodien kanssa kuin aikaisemmin oli ainakin brittien Global Shipping Programin kanssa. Toivotaan nyt että tulee tavarat ehjänä perille.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Mielenkiintoisesti Aliexpressin myyjä ei meinannut lähettää ensin pakettia ollenkaan, vaan kinusi 8$ lisää postimaksuja. En vastannut mitään ja lähetti silti paketin. Kun se nyt sitten tuli, niin tuotteita oli tilatun kahden sijasta yksi. Luulevatko nuo, että puutteellinen postimaksu kuitataan toimittamalla puolet tuotteista. dispute on ainakin helppo kun paketin päällä on paino ja keittiövaaka näyttää yhdelle kappaleelle samaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Mielenkiintoisesti Aliexpressin myyjä ei meinannut lähettää ensin pakettia ollenkaan, vaan kinusi 8$ lisää postimaksuja. En vastannut mitään ja lähetti silti paketin. Kun se nyt sitten tuli, niin tuotteita oli tilatun kahden sijasta yksi. Luulevatko nuo, että puutteellinen postimaksu kuitataan toimittamalla puolet tuotteista. dispute on ainakin helppo kun paketin päällä on paino ja keittiövaaka näyttää yhdelle kappaleelle samaa.
Saa nähdä mitä tulee vai lähettääkö ollenkaa, venytti lähettämistä niin kauan että cancel mahdollisuus hävisi,
1591730882778.png

155 näyttää maksaneen extran
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
On dispute tuotteesta menossa AliExpressissä, tuotetta saamatta, itse ehdotin full refund ja myyjä vastasi tähän no refund ja odota pari päivää kun korona hidastaa. Onko väliä hyväksynkö vai hylkäänkö tätä ehdotusta, ajattelin seuraavaksi pyytää lisää aikaa buyer protectiin.
Miten tota lisäaikaa saa? Sen ennen sai klikattua siitä tilaussivulta, mutta en löydä sieltä mitään siihen viittaavaa. Menossa iso kasa vanhaksi, osa jo mennyt ja tavara yhä liikenteessä. Yksi ei ole 4 kuukauden aikana edes lähtenyt vielä kiinasta.
Yksi on kiinalaisen seurannan mukaan perillä ja että siitä on lähetetty tekstiviesti, mutta en ole saanut mitään tietoa ja postin seuranta ei tunnista noita ulkolaisia koodeja. Edes postin toimipisteessä eivät voi katsoa nimen perusteella koneelta, vaikka sen pitäisi olla siellä hyllyssä odottamassa noutoa.
Ihan hiton käsi toi postin kankea systeemi ja myyjä niin hiton hapan ettei voi katsoa hyllystä sitä pakettia. Alko jopa mäkättään mulle kun en antanut kahta paketti koodia kerralla, koska halusin nähdä ekan paketin koon saanko sitä kuljetettua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Miten tota lisäaikaa saa? Sen ennen sai klikattua siitä tilaussivulta, mutta en löydä sieltä mitään siihen viittaavaa. Menossa iso kasa vanhaksi, osa jo mennyt ja tavara yhä liikenteessä. Yksi ei ole 4 kuukauden aikana edes lähtenyt vielä kiinasta.
Yksi on kiinalaisen seurannan mukaan perillä ja että siitä on lähetetty tekstiviesti, mutta en ole saanut mitään tietoa ja postin seuranta ei tunnista noita ulkolaisia koodeja. Edes postin toimipisteessä eivät voi katsoa nimen perusteella koneelta, vaikka sen pitäisi olla siellä hyllyssä odottamassa noutoa.
Ihan hiton käsi toi postin kankea systeemi ja myyjä niin hiton hapan ettei voi katsoa hyllystä sitä pakettia. Alko jopa mäkättään mulle kun en antanut kahta paketti koodia kerralla, koska halusin nähdä ekan paketin koon saanko sitä kuljetettua.
Ite sain, kun laitoin viestiä myyjälle, että saisko lisäaikaa kun en ole vielä tuotetta saanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Miten tota lisäaikaa saa? Sen ennen sai klikattua siitä tilaussivulta, mutta en löydä sieltä mitään siihen viittaavaa. Menossa iso kasa vanhaksi, osa jo mennyt ja tavara yhä liikenteessä. Yksi ei ole 4 kuukauden aikana edes lähtenyt vielä kiinasta.
Yksi on kiinalaisen seurannan mukaan perillä ja että siitä on lähetetty tekstiviesti, mutta en ole saanut mitään tietoa ja postin seuranta ei tunnista noita ulkolaisia koodeja. Edes postin toimipisteessä eivät voi katsoa nimen perusteella koneelta, vaikka sen pitäisi olla siellä hyllyssä odottamassa noutoa.
Ihan hiton käsi toi postin kankea systeemi ja myyjä niin hiton hapan ettei voi katsoa hyllystä sitä pakettia. Alko jopa mäkättään mulle kun en antanut kahta paketti koodia kerralla, koska halusin nähdä ekan paketin koon saanko sitä kuljetettua.
En saanut k.o. tuotteeseen lisäaikaa vaikka pyysinkin suoraan myyjältä, help centerissä on ohje mutta ei toiminut itsellä, AliExpress antoi full refund tuotteesta, kannattaa laittaa disputet vireille kaikista, ei väliä mitä myyjä sanoo. Itselläkin myyjä kehotti odottamaan pari pv koska hidas logistiikka koronaoutbreak. Logistiikka ei ollut 1 kk päivittynyt Kiinan päässä. Toinen kahdesta paketista tuli itsellä perille ja päivittyi postinkin järjestelmään kerran ulkomaanterminaalissa ja 2 pvn jälkeen oli lähipostissa noudettavissa ilman muita päivityksiä Postin tai muihin seurantapalveluihin. Tästä tuotteesta myyjä vielä lisäsi buyer protectionia 60 pv kun logistiikka sanoi että saapunut kohdemaahan josta kesti ehkä 10 pv kun Postin järjestelmiin ilmestyi. Tämä oli hyvä myyjä.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Luulisi sitten, että itse myyjä laittais sitä lisäaikaa, kun kerran toinen vaihtoehto on täys refund.
Noita on vaikea maksaa sen jälkeen, kun tavara tuleekin myöhäs. Menee säätämiseksi.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Jokunen paketti tuli tilattua huhtikuun puolivälin tienoilla, joista nipeimmat saapuivat varsin säädyllisessä ajassa, varsinkin nykytilanteessa. Tänään saapui pari lähetystä postiluukusta, joitten seuranta ei päivittynyt Suomen päässä.

Pari on vielä tulematta, joista toiseen myyjä itse laittoi buyers protectionille lisäaikaa. Toisella on vielä vajaa pari viikkoa buyers pritectionia jäljellä.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Mitenköhän tämän autoradion kanssa kannattaa edetä, koska huomasin että olivat lähettäneet 16gb muistilla olevan, vaikka tilasin 32gb olevan.. ja sanoin siitä myyjälle, niin puhuu edelleen näistä kytkentäkaapeleista..

Lähetin vielä kuvankin siitä, että näkee sen 16gb rom..

1591852377062.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Mitenköhän tämän autoradion kanssa kannattaa edetä, koska huomasin että olivat lähettäneet 16gb muistilla olevan, vaikka tilasin 32gb olevan.. ja sanoin siitä myyjälle, niin puhuu edelleen näistä kytkentäkaapeleista..

Lähetin vielä kuvankin siitä, että näkee sen 16gb rom..

Dispute väärästä tuotteesta vaikka osittaisella hyvityksellä? Kannattaa omasta mielestä AliExpress/eBay/myyjäplatformi ottaa mukaan juttuun.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
881
Dispute väärästä tuotteesta vaikka osittaisella hyvityksellä? Kannattaa omasta mielestä AliExpress/eBay/myyjäplatformi ottaa mukaan juttuun.
Varautua henkisesti siihen, että hyvittää jonkun 5% eikä suinkaan esim. puolet. Käyttöön tuo puolikas muistimäärä kuitenkin vaikuttaa. Onko mahdollista laittaa muistikorttia? Sillä tietty vähän saa apuja.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Dispute väärästä tuotteesta vaikka osittaisella hyvityksellä? Kannattaa omasta mielestä AliExpress/eBay/myyjäplatformi ottaa mukaan juttuun.
Varautua henkisesti siihen, että hyvittää jonkun 5% eikä suinkaan esim. puolet. Käyttöön tuo puolikas muistimäärä kuitenkin vaikuttaa. Onko mahdollista laittaa muistikorttia? Sillä tietty vähän saa apuja.
Itse olen kyllä vastaavissa caseissa saanut eBaystä aika hyvin rahat takas. Perustelen täyttä hyvitystä sillä, miksi olen nimenomaan tarvinnut kyseisen tuotteen ominaisuudet "eikä minulla ole mitään käyttöä" tällaiselle tuotteelle ja "joudun tilaamaan nyt uuden".

Pysyy vain tiukkana ja sanoo, että kiitos mutta ei kiitos, minulla ei ole käyttöä tällaiselle.

Alissa voi olla nahkeampaa.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Dispute väärästä tuotteesta vaikka osittaisella hyvityksellä? Kannattaa omasta mielestä AliExpress/eBay/myyjäplatformi ottaa mukaan juttuun.

No ei perkele kelpaa muka tuo kuva, pitää ruveta irrottamaan koko saakutin radio että "näkee sivut ja että on varmana heidän toimittamansa radio".. ja alista on tilattu tosiaan.
"OK Please provide a complete picture Can't be seen on the left and right sides "

IMG-20200606-WA0004.jpeg


Jos tämä ei riitä niin on perkule...
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
352
Veikeä kiinalaismyyjä on antanut minulle väärän seurantanumeron tai terässuppiloni on menneet Kokkolaan vahingossa ja jo haettu postista..

Kuukauden päästä vasta voin laittaa disputen, mutta kyllä laitan.. Täytyy taas viritellä karttakuva "Helsinki - Kokkola, ei ole mahdollista sekoittaa ja ei ole lähellä".
Tilaamani Aliexpress-lähetys on mennyt seurantakoodin mukaan ihan väärään paikkaan Suomessa ja noudettavissa siellä. Mitähän tämä tarkoittaa ja onko myyjä laittanut tahallaan tai vahingossa väärän seurantakoodin mulle..?
Itsellä kävi joskus samoin. Oli myyjä laittanut jo aiemmin viestiä, että peruu tilauksen ja ohjeet miten tehdä dispute. Tein kuitenkin disputen niinkuin asia oli ja rahat tuli takaisin. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt kuten myyjä käski.
Mulla kans on postin seurantanumeron perusteella väärä kunta (kokemäki, pitäisi olla helsinki) ja painokin on liian vähän. Paketista tosin on tullut vasta ennakkoilmoitus, eikä se ole suomessa. Kyseessä Aliezpress ja myyjänä Wild Thoughts Store
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mulla kans on postin seurantanumeron perusteella väärä kunta (kokemäki, pitäisi olla helsinki) ja painokin on liian vähän. Paketista tosin on tullut vasta ennakkoilmoitus, eikä se ole suomessa. Kyseessä Aliezpress ja myyjänä Wild Thoughts Store
Ne on antanut yksinkertaisesti väärän koodin ja usein se tehdään ihan tarkoituksellisesti. Ei ole kyse mistään harvinaisesta tapahtumasta. Postilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
352
Ne on antanut yksinkertaisesti väärän koodin ja usein se tehdään ihan tarkoituksellisesti. Ei ole kyse mistään harvinaisesta tapahtumasta. Postilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Outoa kuitenkin kun valitsin myyjän, jolla on tuhansia positiivisia palautteita, niin ei luulisi olevan mikään kusettaja?

Ebayn puolella taas olen tilannut muutaman tuotteen, jotka on ollut selvästi liian halpoja, mutta myyjällä ei ole ollut silloin vielä huonoa palautetta. Nyt kun aikaa on mennyt ja tuotetta ei ole näkynyt, on alkanut palautteita ropista. En voi kuitenkaan tehdä disputea, koska toimitusaika on arvioitu jonnekkin pitkälle tulevaisuuteen. Myös toinen myyjä, millä hyvää palautetta ja ollut jo muutaman vuoden ebayssä alkanut saamaan negatiivista palautetta ja en usko sieltäkään mitään tulevan :(
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Outoa kuitenkin kun valitsin myyjän, jolla on tuhansia positiivisia palautteita, niin ei luulisi olevan mikään kusettaja?

Ebayn puolella taas olen tilannut muutaman tuotteen, jotka on ollut selvästi liian halpoja, mutta myyjällä ei ole ollut silloin vielä huonoa palautetta. Nyt kun aikaa on mennyt ja tuotetta ei ole näkynyt, on alkanut palautteita ropista. En voi kuitenkaan tehdä disputea, koska toimitusaika on arvioitu jonnekkin pitkälle tulevaisuuteen. Myös toinen myyjä, millä hyvää palautetta ja ollut jo muutaman vuoden ebayssä alkanut saamaan negatiivista palautetta ja en usko sieltäkään mitään tulevan :(
Yleensä ne antaa feikkikoodin sen takia, että saavat sen toimituksen merkittyä ja osa jälkikäteen muuttelee sitä koodia. Se tilaushan automaattisesti peruuntuu jos myyjä ei sitä saa toimitettua tietyssä ajassa ja sen takia laittavat noita vääriä koodeja, että saavat lisäaikaa sen tilatun tavaran hankkimiseen.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
352
Yleensä ne antaa feikkikoodin sen takia, että saavat sen toimituksen merkittyä ja osa jälkikäteen muuttelee sitä koodia. Se tilaushan automaattisesti peruuntuu jos myyjä ei sitä saa toimitettua tietyssä ajassa ja sen takia laittavat noita vääriä koodeja, että saavat lisäaikaa sen tilatun tavaran hankkimiseen.
No tämä väärä seurantakoodi tapaus oli just sellainen missä kesti se maksimiaika, että myyjä laittoi seurantakoodin ja merkitsi että on lähetetty. Yleensä merkkaavat nopeasti lähetetyiksi.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
881
Itse olen kyllä vastaavissa caseissa saanut eBaystä aika hyvin rahat takas. Perustelen täyttä hyvitystä sillä, miksi olen nimenomaan tarvinnut kyseisen tuotteen ominaisuudet "eikä minulla ole mitään käyttöä" tällaiselle tuotteelle ja "joudun tilaamaan nyt uuden".

Pysyy vain tiukkana ja sanoo, että kiitos mutta ei kiitos, minulla ei ole käyttöä tällaiselle.

Alissa voi olla nahkeampaa.
Joo, eihän ebay tähän mitenkään liity. Vähän sama ku vertais amazoniin tai vaikkapa wishiin.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
22.12. - 9.3. välillä tekemäni 7 tilausta on kaikki edelleen matkalla, tammikuussa tilatuista lähettivät osan uudelleenkin joskus maaliskuussa, mutta kaikki on lopulta menneet refundeiksi. Eli n. 10 pakettia on jossain, mutta kaikista olen saanut rahani pois.

Eniten ihmettelen että Madridista 9.3. lähetetty paketti on myös matkalla, myyjä ainakin vaikuttaa ihan aidosti espanjalaiselta ja vakuutti että heidän kama tulee Madridista. Ilmeisesti Euroopan sisälläkin on liikenne sen verran seis että kaikki tavara ei vaan liiku.
Eilen 10.6. saapui tuo 9.3. tilattu pikkupaketti Madridista. Espanjan leimat yms. Euron hintainen silikonikuori puhelimeen, missä lie maannut 3kk.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Tänään saapui 6.4 tilattu ilman seurantaa oleva ebayn paketti, "China Post Small packet by air"
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Onko lähiaikojen kokemusta milloin LP-alkuisella seurannalla varustetut AliExpressin kirjeet saapuvat oikeasti Suomeen ja perille postilaatikkoon sen jälkeen kun Aliexpressin seuranta näyttää Arrive at destination country ?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
No ei perkele kelpaa muka tuo kuva, pitää ruveta irrottamaan koko saakutin radio että "näkee sivut ja että on varmana heidän toimittamansa radio".. ja alista on tilattu tosiaan.
"OK Please provide a complete picture Can't be seen on the left and right sides "



Jos tämä ei riitä niin on perkule...

Vastasivat sieltä, ja pyysivät paljon anteeksi tätä virhettä. Sovimme, että he lähettävät minulle tuollaisen suoran kaapelin tosta radiosta hondaan sopivaksi (eli radio -> hondan sininen kaapeli) ilmaiseksi. (nyt on radio -> iso -> honda adapteri -> hondan liitin) Väheneepä sotkukaapeli sitte ainaki..

Kyllähän tällä 16gb muistillakin pärjää, kun voi lisätä muistikortin, ja 3 usb tikkuakin.. kyse oli nyt periaatteesta, kun tilasi kuitenkin isommalla muistilla alunperin.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Vastasivat sieltä, ja pyysivät paljon anteeksi tätä virhettä. Sovimme, että he lähettävät minulle tuollaisen suoran kaapelin tosta radiosta hondaan sopivaksi (eli radio -> hondan sininen kaapeli) ilmaiseksi. (nyt on radio -> iso -> honda adapteri -> hondan liitin) Väheneepä sotkukaapeli sitte ainaki..

Kyllähän tällä 16gb muistillakin pärjää, kun voi lisätä muistikortin, ja 3 usb tikkuakin.. kyse oli nyt periaatteesta, kun tilasi kuitenkin isommalla muistilla alunperin.
Keissisihän ei kaiketi säily aktiivisena sen kaapelin odottelun aikaa. Mitä jos parissa kuukaudessa (mitä lähetyksissä nykyään helposti menee) kaapelia ei näykään? Itse olisin ottanut rahat tuosta pois ja tilannut vaikka ko. kaapelin erikseen, jos moiselle on tarvetta. Nuo kiinamyyjät eivät ole oman kokemuksen mukaan kauhean rehellistä sakkia.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Ei noille kiinalaisille kannata antaa senttiäkään periksi. Jos tavara ei ole luvattua niin rahat takaisin, ei pidä mennä halpaan ja odotella kuukausitolkulla jotain vaihdokkia jota ei välttämättä tule ollenkaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Vastasivat sieltä, ja pyysivät paljon anteeksi tätä virhettä. Sovimme, että he lähettävät minulle tuollaisen suoran kaapelin tosta radiosta hondaan sopivaksi (eli radio -> hondan sininen kaapeli) ilmaiseksi. (nyt on radio -> iso -> honda adapteri -> hondan liitin) Väheneepä sotkukaapeli sitte ainaki..

Kyllähän tällä 16gb muistillakin pärjää, kun voi lisätä muistikortin, ja 3 usb tikkuakin.. kyse oli nyt periaatteesta, kun tilasi kuitenkin isommalla muistilla alunperin.
Eikö noiden laitteiden hinnan erotus ole suurempi kuin tuon alle euron (valmistajalle) piuhan hinta? Vai saatko rahaa erotuksen verran takaisin ja lisäksi tuon piuhan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Onko lähiaikojen kokemusta milloin LP-alkuisella seurannalla varustetut AliExpressin kirjeet saapuvat oikeasti Suomeen ja perille postilaatikkoon sen jälkeen kun Aliexpressin seuranta näyttää Arrive at destination country ?
Arrive at destination country merkintä tarkoittaa kinkki paketeissa että se on oikeasti lähtenyt maasta. Postin seuranta osaa jäljittetävistä paketeista kertoa ihan suomeksi että matkalla johonkin muttei ole vielä kohdemaassa. Todennäköisesti joku viikko vielä menee, voimia odotukseen :)


Alin seuranta on kivaa hupia muttei siitä oikesti hyötyä ole
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Arrive at destination country merkintä tarkoittaa kinkki paketeissa että se on oikeasti lähtenyt maasta. Postin seuranta osaa jäljittetävistä paketeista kertoa ihan suomeksi että matkalla johonkin muttei ole vielä kohdemaassa. Todennäköisesti joku viikko vielä menee, voimia odotukseen :)
Tuolla postal ninjalla kun katsoin, niin se näyttää:
Arrived at destination country airport Finland May 26, 2020 16:39

Mutta onko tuo Finland sitten yhä Kiinassa? Ja ne transit countryt olikin jotain kiinalaisia bussiasemia. Minulla on nyt 7 pakettia tuolla jumissa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559
Toinen Alista tilattu paketti (16.4.) tulikin jo perille viime viikolla (3.6.), mutta toinen samaan aikaan tilattu kävi Suomessa 1.6. ja jatkoi matkaansa Valko-Venäjälle. Mutta miksi? :hmm:
Maannut nyt viikon siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Mitenköhän tämän autoradion kanssa kannattaa edetä, koska huomasin että olivat lähettäneet 16gb muistilla olevan, vaikka tilasin 32gb olevan.. ja sanoin siitä myyjälle, niin puhuu edelleen näistä kytkentäkaapeleista..

Lähetin vielä kuvankin siitä, että näkee sen 16gb rom..

Pyytävät palauttamaan kiinaan. En ole koskaan saanut penniäkää hyvitystä Aliexpressista, Ebayssa toimii paremmin osahyvitys.

Toinen Alista tilattu paketti (16.4.) tulikin jo perille viime viikolla (3.6.), mutta toinen samaan aikaan tilattu kävi Suomessa 1.6. ja jatkoi matkaansa Valko-Venäjälle. Mutta miksi? :hmm:
Maannut nyt viikon siellä.
Antoi toisen tilaajan lähetyskoodin myös sinulle. Ei muuta kuin rahan pyyntö käyntiin.

Tuolla postal ninjalla kun katsoin, niin se näyttää:
Arrived at destination country airport Finland May 26, 2020 16:39

Mutta onko tuo Finland sitten yhä Kiinassa? Ja ne transit countryt olikin jotain kiinalaisia bussiasemia. Minulla on nyt 7 pakettia tuolla jumissa.
Itse joutunu tällä viikolla avaamaan disputeja vaikka kiinan seuranta näyttää että suomeen saapunu. Ei se viikkoja kuitenkaa suomessa matkaa. 15 päivää maksimi.


Mistä löytää aliexpressissä tuon kohdan "Add New Proposal" disputeen? En löydä mistään selainversiossa tai mobiiliapista, pelkkä "Edit proposal".
Vain myyjä voi lisätä, voit vain lisätä tekstiä viestipuuhun editoimalla aiempaa ilmoitustekstia ilmoitusta uudelleen, vanha teksti jää puuhun näkyville.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Itse joutunu tällä viikolla avaamaan disputeja vaikka kiinan seuranta näyttää että suomeen saapunu. Ei se viikkoja kuitenkaa suomessa matkaa. 15 päivää maksimi.
Joku "tulppa" Suomessakin taitaa nyt kuitenkin olla. Tiedä sitten missä. Kyllä tuli Saksasta paketti vauhdilla, näitä saa odottaa ikuisuuden.

Minäkin olisin taas muutamia disputeja avannut, mutta: yhdestä tulee Alilta viestejä "bad news, confirmation time over" ja sitten kun yrittää tehdä disputen ei se mene läpi vaan tulee höpinä, että heidän seurannan mukaan paketti on yhä matkalla. Tuo siis 58 päivää ollut matkalla. En tajua miksi se systeemi noita viestejä sitten vielä edes lähettää.
Sitten yhdessä oli viime viikolla vielä 60 päivän toimituslupaus, nin se olikin nyt muuttunut 90 päiväksi.

Aion molemmissa odottaa, että 60 päivää tulee täyteen (sunnuntaina) ja sitten disputea käyntiin ja tuosta 90 päiväisestä mukaan kuvakaappaus alkuperäisestä listauksesta (jos dispute onnistuu). Kolme disputea saan nyt käyntiin ja ensi viikolla taitaa saada ainakin 5 lisää.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Keissisihän ei kaiketi säily aktiivisena sen kaapelin odottelun aikaa. Mitä jos parissa kuukaudessa (mitä lähetyksissä nykyään helposti menee) kaapelia ei näykään? Itse olisin ottanut rahat tuosta pois ja tilannut vaikka ko. kaapelin erikseen, jos moiselle on tarvetta. Nuo kiinamyyjät eivät ole oman kokemuksen mukaan kauhean rehellistä sakkia.
Nyt pyytävät siitä kaapelista vielä euron postimaksua.. en suostu, saavat korvata muuten tuon, laitan disputea vetämään..
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Jenkeistä tilaaminen, onko yhtä iso vaara joutua tullin käsiin Suomessa käsin kuin Kiinasta tilattu? Pystyn valitsemaan warehousen kyseiselle tuotteelle Jenkkeihin, Australiaan ja Kiinaan. Jenkkien ja Australian hintaan tulee +15e (ovh 350e) ja kiinasta ei tule mitään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Miten toi Aliexpress menee, myyjä saa pidentää toimitusaikaa yksipuolisesti?

Mulla siis tuote jota olen odotellut jo yli 30 vrk ja sen piti saapua nyt lähipäivinä.
Nyt toimitusaika oli pidentynyt joko automaattisesti tai myyjän toimesta 30 päivällä lisää.

Noinko se menee? Itse melkein jo haluaisin peruuttaa koko tilauksen koska lienee todennäköistä että toi ei saavu enää koskaan.
Mitä tuollaiselle voi tehdä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom