AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Sivuilla lukee "You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller." Niin miksi en voisi?
Koska se ei anna tehdä sitä jos tilauksesta ei ole kulunut riittävän pitkään. Se ilmoittaa jos sitä yrittää tehdä liian aikaisin ettei onnistu ja ei todellakaan missään 10 päivässä voi tehdä. Olen satoja tilauksia tehnyt tuolta, joten tuon toiminta on kyllä tuttua ja koronan myötä sitä on vielä vaikeutettu, että pitää odottaa pidempään.

Tilauksen perumista voit kokeilla jos se käsittelyaika vielä juoksee siinä, mutta se on täysin myyjän päätettävissä suostuuko perumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin alista premium shippingillä tavaraa, luvattu toimitusaika 7-15pv joka tulee kohta täyteen eikä paketti ole päässyt edes kiinasta ulos vielä. Tuolla tilaussivulla kuitenkin lukee "If your order does not arrive on 2020-08-15 , you can apply for a refund by opening a dispute. " Pitääkö tuossa oikeasti odottaa tuo pari kk disputea, vai voiko laittaa suoraan kun luvattu toimitusaika tulee täyteen?

Buyer protection kestää joka tapauksessa tuohon 15.08 asti joten siinä mielessä sulla ei ole vielä mitään hätää. Kiinasta ei näinä aikoina tule todellakaan mitään noin nopeasti ilman kuriiria (eikä varmaan muutenkaan, tuo 1-2 viikkoa on aika optimistinen arvio), on minullakin yksi lähetys tulossa "premium shippingillä" jonka kuljetusajaksi luvattiin 15-24 päivää mutta on tässä jo reilu kuukausi odotettu. Malttia vain.
 
Buyer protection kestää joka tapauksessa tuohon 15.08 asti joten siinä mielessä sulla ei ole vielä mitään hätää. Kiinasta ei näinä aikoina tule todellakaan mitään noin nopeasti ilman kuriiria (eikä varmaan muutenkaan, tuo 1-2 viikkoa on aika optimistinen arvio), on minullakin yksi lähetys tulossa "premium shippingillä" jonka kuljetusajaksi luvattiin 15-24 päivää mutta on tässä jo reilu kuukausi odotettu. Malttia vain.
Joo, olin ilmeisesti väärässä uskossa että tuo premium shipping olisi kuriiri kun hinta vastaa kuriiria, mutta nyt tuntuu että tuli heitettyä parikymppiä täysin hukkaan kun tuo ei näytä yhtään standardia nopeammalta.
 
Mulle on jäänyt niin paljon pientä tavaraa tulematta Kiinasta alkutalvesta lähtien ja oikeastaan postilakkosekoilunkin seurauksena, ettei ihan hirveästi nappaa tilata Kiinasta yhtään mitään eikä ole pahemmin napannut koko vuonna. Olenkin tilannut jonkin verran tavaraa myyjien Euroopan varastoista, mikä jatkonkin kannalta on sikäli hyvä idea, että vuodenvaihteen jälkeen kaikkiin EU:n ulkopuolisiin lähetyksiin tulee tullimaksut... Saa nähdä miten hommat sitten muuttuu noin yleensä.

Maaliskuussa tilasin hengityssuojaimia Kiinasta Banggoodin kautta ja valittelin äsken sinne kun ei ole vielä kuulunut. Vielä pitää kuulemma 24 päivää malttaa odottaa eli yhteensä 90 vuorokautta. Aika kohtuullista? Elämä on...

Että tilatkaa ihmeessä jos nappaa odotella kolme kuukautta, jonka jälkeen ehkä saatte rahat takaisin...

No, voisin toki tehdä PayPallillekin valituksen koska Banggood käyttää sitä maksuissa toisin kuin Aliexpress.
 
Huhhuh. Kylläpäs kiina on jumissa tavaroittensa kanssa, fastechiltä 3kk sitten tilasin 2 pakettia tavaraa mutta kummatkin tuotteet jumittaa vieläkin kiinassa.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle tuli eilen yksi 19.4. tilattu Kiinan paketti. Eli aika ok toimitusaika. Yksi tilaus taisi tosin jäädä kokonaan tulematta.
 
Olikin jäänyt muutama viikko sitten huomaamatta että EU:n 2021 ALV-muutoksia (mm. alle 22 eur alvivapauden poisto ja IOSS eli myyjälle mahdollisuus hoitaa alvit etukäteen) on suunniteltu siirrettäväksi 6 kuukaudella heinäkuuhun 2021 koronan vuoksi:
 
Onko kellään alkanut china post registered airmail liikahtamaan? Alin oma seuranta näyttää mitä sattuu. Departed country of origin tai arrived in destination country ei meinaa mitään. Tavara menee shenzenistä kazakstanin kautta pekingiin ja jää sinne lentokentälle jumiin. Jonkun google translatella käännetyn kiinapostin excel tiedoston mukaan Suomen tilanne on "Due to insufficient transportation capacity, it was decided to ship export mail only to certain countries and regions including mainland China from March 18 (may be delayed). In addition, all transshipment mail services cannot be provided without bilateral agreements." Mitä lie mahtaa tarkoittaa
 
Yllättäen täällä alkanut tavara taas liikkumaan kun matkaa on takana reipas 60 päivää. eBayn seurannan mukaan huhtikuun alun jälkeen ei ole tapahtunut mitään, mutta tämän seurannan mukaan paketti on saanut just siivet alleen, eli on annettu lentoyhtiön haltuun. Toivo elää vaikka korona sitä koetteleekin.
 
Amazon.de tilaus viime viikolla, 6 pv päästä perillä(!). Saksalaisesta muusta verkkokaupasta 8 pv. Kiinasta jostain valaisinliikkeestä, kalliit toimituskulut, mutta perillä alle 3 viikossa. Ebay, tilaus tammikuun lopussa, tuli toukokuun alussa. AliExpress, pari vähän kalliimpaa tilausta maaliskuun lopussa, tulivat 4-5 viikossa, mutta halpa sälä, missä ei ole toimituskuluja, ei näytä tulevan ollenkaan.
 
Onko se postin seurannassa näkyvä lähetys? Jos ei niin muiden seurannat ei pidä usein paikkaansa tuon saapumisen osalta. Jokatapauksessa ennen, kuin sen olet sen saanut niin älä missään nimessä maksa mitään.
Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..
 
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
 
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.


Lieneekö samassa ruuhkassa kuin omakin paketti. Nyt ollut tovin Helsinki-Vantaalla statuksella "Arrived in destination country; awaiting customs clearance "
 
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
Yksi mun tilaamani paketti saapui muutaman seurantasivun mukaan helsinki-vantaalle 25.3 ja ei ole vieläkään näkynyt.. :D
 
Mullakin seisoi Hki-Vantaalla Alin paketit pari päivää, nyt liikahti, toinen tipahti jo postiluukusta ja toinenkin on seurannan mukaan lajiteltu Vantaalla, joten pian on kaikki pikkutilpehööri näpeissä. En tiedä oliko tietoa vai tuuria, mutta jo pari viikkoa sitten päivittynyt arvioitu toimituspäivä 29. piti toisen paketin kohdalla täysin kutinsa. 23.4. pistin tilaukset, eli reippaan kuukauden olivat reissussa.
 
Amazon.de tilaus viime viikolla, 6 pv päästä perillä(!). Saksalaisesta muusta verkkokaupasta 8 pv. Kiinasta jostain valaisinliikkeestä, kalliit toimituskulut, mutta perillä alle 3 viikossa. Ebay, tilaus tammikuun lopussa, tuli toukokuun alussa. AliExpress, pari vähän kalliimpaa tilausta maaliskuun lopussa, tulivat 4-5 viikossa, mutta halpa sälä, missä ei ole toimituskuluja, ei näytä tulevan ollenkaan.
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.
Eli nyt luottaisin ainoastaan seuraaviin toimitusmuotoihin:
AliExpress Standard Shipping
China Post Registered Air Mail
ePacket (vaikuttaa kyllä etteivät suostu ottamaan enää paketteja kuljetettavaksi)
SF Economic Air Mail
 
Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..
Tee tilaus, mutta jätä maksu kesken ja pyydä myyjää muokkaamaan hinta samaksi mitä se vanhassa tilauksessa oli. Jos myyjä ei ole yhteistyökykyinen niin nauti ilmaisesta tavarasta.
 
Jahas, jonkinlainen liikahdus näyttää tapahtuneen maagisesti, onkohan kyse siitä että tavara oikeasti saapunut Suomeen, vai vaan "feikkiskannaus"?

Started customs clearance process
2020-05-29 08:45:00

Shipment accepted by airline
2020-05-14 12:58:00 [GMT+8]

Shipment left country of origin warehouse
2020-05-09 08:45:56 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse
2020-05-09 05:54:36 [GMT+8]

Shipment dispatched
2020-05-09 05:51:36 [GMT+8]
 
17.5 tehty tilaus Aliexpressiltä:
  • 2020.05.30 09:10 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2020.05.30 09:09 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2020.05.20 18:07 (GMT-7): Shipment accepted by airline
  • 2020.05.18 21:50 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
  • 2020.05.18 18:35 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
  • 2020.05.17 19:24 (GMT-7): Shipment dispatched
Toimitus "AliExpress Standard Shipping" palveluna, lähetystä pystyi seurailemaan Postin sivuilla jo 18.5.
10 päivää näköjään odotettiin että lento lähtee tms.
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressillä noi arvostelut on kyllä sellaisia ettei niihin voi luottaa:
Moni arvostelee tekstissä että tuote on pa--aa mutta silti täydet viisi tähteä?!?
 
Onkohan tää nyt ihan normaalia, kun kyselin rahojen palautusta eBaystä 6.3 ostetulle tuotteelle niin myyjä tyypillisesti pyyti odottamaan vielä muutaman päivän, mutta samalla meni muokkaamaan seurantatunnuksen toiseksi mitä se alunperin oli!?
Alkuperänen tunnus oli ID alkunen ja tämä uus on UD alkunen.
 
DHGatessa tuota tunnuksen muokkaamista esiintyi eli merkattiin lähetetyksi ja koodiksi jotain mitä sattuu, myöhemmin sitten editoitiin oikea koodi, käsittääkseni siksi että pystyttiin järjestelmän "silmissä" pitämään lupaus tilauksen käsittelyajasta.

Voi toki olla kyseessä virhe, mutta jokatapauksessa jos koodilla ei löydy mitään eikä myyjä saa todistettua eBaylle / PayPalille että tilaus on toimitettu niin hän on automaattisesti hävinnyt kunhan muistat tehdä disputen annetussa ajassa, PayPalillahan se aika on melkoisen pitkä.

Myyjä saattaa kyllä myös koettaa venyttää tuota asiaa niin kauan että ainakin se eBayn dispute aika menee umpeen tai itse unohdat / kyllästyt koko hommaan ja hän saa pitää rahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressillä noi arvostelut on kyllä sellaisia ettei niihin voi luottaa:
Moni arvostelee tekstissä että tuote on pa--aa mutta silti täydet viisi tähteä?!?

Siinä Aliexpressin arvostelussa niillä tähdillä arvioidaan sitä oliko tuote kuvauksen mukainen, eikä sitä oliko tuote hyvä. Eli jos kuvauksessa luki, että paskaa on, ja sain paskaa, niin siihen on oikea tähtimäärä 5 tähteä.
 
Mitenkäs tuo AliExpress dispute kannattas laittaa, you will receive item in 3 päivää jäljellä tuotteen kellossa, pitääkö laittaa nyt vai 3 päivän päästä?
 
Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?
 
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?

Klikkaa tilauksen kohdalta "view detail" ja siitä aukeavalla sivulla pitäisi olla aika yläosassa "To extend the Buyer Protection for this order, please click here". Pistät siihen sitten x määrän pidennystä, myyjä sitten joko hyväksyy sen tai pistää siihen jonkun itse parhaana näkemänsä pidennyksen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on jäänyt niin paljon pientä tavaraa tulematta Kiinasta alkutalvesta lähtien ja oikeastaan postilakkosekoilunkin seurauksena, ettei ihan hirveästi nappaa tilata Kiinasta yhtään mitään eikä ole pahemmin napannut koko vuonna. ...

Että tilatkaa ihmeessä jos nappaa odotella kolme kuukautta, jonka jälkeen ehkä saatte rahat takaisin...
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.
Viimeiset tilauskset tullu paremmin mutta tammi - maaliskuu oli melkein 0 saldo.
Ei ole ollu mitään eroa on tilannu 3 tavaraa kerralla vai tehny jokaisesta eri tilauksen.
460xxx ja lpxxxx seurannalla tulee 90% varmuudella.
S00000 ei ole tullu ollenkaa, eikä SYxxxx

Siinä Aliexpressin arvostelussa niillä tähdillä arvioidaan sitä oliko tuote kuvauksen mukainen, eikä sitä oliko tuote hyvä. Eli jos kuvauksessa luki, että paskaa on, ja sain paskaa, niin siihen on oikea tähtimäärä 5 tähteä.
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.

Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.
Ei kylllä helposti saa koska on kuljetuksessa vaikka ei kulje.
1590978039375.png
 
Viimeksi muokattu:
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.
Kyllä ne minulla ovat julkaisseet 1 tähdenkin arvostelut. Mutta ikuisuuden noita paketteja on saanut odottaa, tällä viikolla voisi laittaa 5 disputea päälle. Ihme systeemi niissäkin: osaan sen saa laitettua muutama päivä ennen buyer protectionin loppua ja osaan ei saa, tulee vain höpinä että seurannan mukaan on matkalla. Tuo Alin sivustokin on nykyään melko tahmainen ja haku tietty perinteisesti on surkea ja sekoilee jännästi.
 
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.
Viimeiset tilauskset tullu paremmin mutta tammi - maaliskuu oli melkein 0 saldo.
Ei ole ollu mitään eroa on tilannu 3 tavaraa kerralla vai tehny jokaisesta eri tilauksen.
460xxx ja lpxxxx seurannalla tulee 90% varmuudella.
S00000 ei ole tullu ollenkaa, eikä SYxxxx


Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.


Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.
Ei kylllä helposti saa koska on kuljetuksessa vaikka ei kulje.
1590978039375.png

Samansuuntaisia kokemuksia täällä. Tilauksista tulee varmaan alle puolet perille ja niissäkin kestää lähes poikkeksetta yli 2 kuukautta.
 
Veikeä kiinalaismyyjä on antanut minulle väärän seurantanumeron tai terässuppiloni on menneet Kokkolaan vahingossa ja jo haettu postista..

Kuukauden päästä vasta voin laittaa disputen, mutta kyllä laitan.. Täytyy taas viritellä karttakuva "Helsinki - Kokkola, ei ole mahdollista sekoittaa ja ei ole lähellä".
 
Tilasin Aliexpressistä dhl remote area maksun maksaen. Tänään DHL nouti paketin myyjältä, arvio 8.6. perillä. Tuokohan nuo ihan kotia asti? Yritin kuikuilla toimituksen valikoimaa, ja ne antoi ymmärtää että kaikki muu siellä on valittavissa, vaikka naapurin kissalle luovutus, mutta ei kotia, eli pitääkö olettaa että ilman eri valintaa tulee kotiovelle?
 
Tilasin Aliexpressistä dhl remote area maksun maksaen. Tänään DHL nouti paketin myyjältä, arvio 8.6. perillä. Tuokohan nuo ihan kotia asti? Yritin kuikuilla toimituksen valikoimaa, ja ne antoi ymmärtää että kaikki muu siellä on valittavissa, vaikka naapurin kissalle luovutus, mutta ei kotia, eli pitääkö olettaa että ilman eri valintaa tulee kotiovelle?
Kyllä ne kotiin tulee.
 
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.
Eli nyt luottaisin ainoastaan seuraaviin toimitusmuotoihin:
AliExpress Standard Shipping
China Post Registered Air Mail
ePacket (vaikuttaa kyllä etteivät suostu ottamaan enää paketteja kuljetettavaksi)
SF Economic Air Mail

Dhl ecommerence toimii myös hyvin, kaikki tulleet koko alkuvuoden ajalta.
 
Aika arpomistahan tuo tuntuisi olevan, itselläni tuli "China Post Registered Air Maililla" Ali-paketti kuukaudessa kun taas DHL:n kuljetuksella tilatun paketin kanssa meni yli kaksi viikkoa että se ylipäätään noudettiin.

Ensi viikolla joutuu jo pidentämään parin paketin buyer protectionia (en jaksa alkaa heti vääntämään disputen kanssa) jollei ne satu sieltä sitä ennen ilmestymään, vähän epäilen... No tietääpähän ainakin olla loppuvuoden tekemättä isompia tilauksia Kiinan suunnalta.
 
Samansuuntaisia kokemuksia täällä. Tilauksista tulee varmaan alle puolet perille ja niissäkin kestää lähes poikkeksetta yli 2 kuukautta.
Mulla on paljon tilauksia kokoajan vetämässä. Ei taida olla yhtään tilannetta etteikö tuote olisi tullut perille. Kerran pistin dibsun, mutta peruin sen kun tuote saapui viikon päästä.
Ihme homma, jos joillakin on noinkin huono tuuri noiden kanssa.
 
Aika paljon ollut viimeaikoina tuotteita joissa seurantakoodit annettu ja liikkunutkin Kiinassa pitkin poikin. Mutta sitten Shipment cancelled tilaan muuttunut seurannassa.
 
5 disputea laitoin Alissa, saas nähdä miten käy. Pari aikaisempaa on mennyt läpi ilman ongelmia. Tuo Cainiao-seurantasivu muuten on kätevä noiden katsomisessa kun se näyttää monta päivää paketti on ollut matkalla. Sitten kun alkaa 60 päivää (nykyään monissa 90) lähestymään, niin disputea käyntiin...
 
5 disputea laitoin Alissa, saas nähdä miten käy. Pari aikaisempaa on mennyt läpi ilman ongelmia. Tuo Cainiao-seurantasivu muuten on kätevä noiden katsomisessa kun se näyttää monta päivää paketti on ollut matkalla. Sitten kun alkaa 60 päivää (nykyään monissa 90) lähestymään, niin disputea käyntiin...

Tuohan näyttää ainakin parissa omassa paketissa paljon enemmän kuin Alin seuranta. Esim yhdessä paketissa mulla näyttää Ali 16.5. Departed country of origin ja tuolla on vielä tuon jälkeen 31.5. Depart from transit country or district
 
Tuohan näyttää ainakin parissa omassa paketissa paljon enemmän kuin Alin seuranta. Esim yhdessä paketissa mulla näyttää Ali 16.5. Departed country of origin ja tuolla on vielä tuon jälkeen 31.5. Depart from transit country or district
Eikös Alin seuranta näytä saman kun painaa sitä View original information nappia? Tuohan on Alin oma seuranta ja sieltä Ali ottaa tiedot. Mutta näyttää tuo ainakin paljon enemmän/uudempia kuin 17Track.net.
 
Itsellä on vasta lähtenyt paketti Alilta 20.5 ja on tilattu 27.2 tää on tuon coronan takia. Niin paketti on seilannut edestakas myyjältä lentokentälle 6 - 7 kertaa ja aina palautettu takas myyjälle.
 
On siellä kyllä aikamoista touhua näitten kanssa.. Radio tuli perille, mutta se kaapeli siihen väliin ei.
Näyttää että olisi muka annettu jo, mutta jossain aivan eri maassa? Disputea kait sitten tekemään..

tilaus.png


ja sitten tämä 2 din kehikon keissi. Siitä tuli rahat takaisin, ja maksoin sen uudestaan kun se saapui ja myyjä pyysi. "Tilaamalla uuden" ja antamalla tilausnumeron, niin he hoitavat asian.
juttelu.png


Eli sieltä on tulossa nyt toinen sellainen kait, mutta en rupia enempää maksamaan kyllä, koska heidän oma virheensä, ja pyysivät juuri tuolla tavalla että tehdään :rolleyes:
 
Wautsi, näköjään alin oma seuranta on ihan täyttä kuraa. Siellä edelleen "Started customs clearance" tai mitä liekään. Kuitenkin Tracking packages with ease! käyttämällä löysin pakettiin liitetyn DHL:n seurantakoodin! Sieltä sain selville että DHL on yrittänyt jo viime perjantaina toimittaa pakettia... :confused2: Noh, saanpahan ainakin tuotteeni. Aliexpress Premium Shipping siis kesti noin 1kk omalla kohdallani Suomeen.
 
Tilaamani Aliexpress-lähetys on mennyt seurantakoodin mukaan ihan väärään paikkaan Suomessa ja noudettavissa siellä. Mitähän tämä tarkoittaa ja onko myyjä laittanut tahallaan tai vahingossa väärän seurantakoodin mulle..?
 
Tilaamani Aliexpress-lähetys on mennyt seurantakoodin mukaan ihan väärään paikkaan Suomessa ja noudettavissa siellä. Mitähän tämä tarkoittaa ja onko myyjä laittanut tahallaan tai vahingossa väärän seurantakoodin mulle..?
Itsellä kävi joskus samoin. Oli myyjä laittanut jo aiemmin viestiä, että peruu tilauksen ja ohjeet miten tehdä dispute. Tein kuitenkin disputen niinkuin asia oli ja rahat tuli takaisin. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt kuten myyjä käski.
 
17.5 tilaamani Aliexpress paketti on edennyt nyt tähän pisteeseen:

Posti:
30 Tou 202011:20
Lähetys on matkalla kohdemaahan HKI VANTAA AIRPORT

Cainiao:
30 Tou 2020 14:20
Airline arrive at destination country

Oletettavasti lähetys siis on Suomessa mutta pitäisi jossain vaiheessa edetä tulliinkin asti, joskaan ALVia yms. tuosta ei tarvitse maksaa. En ole hetkeen tilannut paketteja ulkomailta ja tuo "Lähetys on matkalla kohdemaahan" status on itselleni uusi tai en ainakaan muista että olisi missään lähetyksesä noin ollut.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom