AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
485
Täällä alkanut paketteja putoilla - jo 3/10 koronapaketeista perillä. Ei mitään logiikkaa tilausajan tai toimitustavan suhteen, ihan randomilla tulee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 468
Ebayn huutokaupat kyllä pistää välillä vituttamaan. Huusin toissapäivänä yhtä korttia pari kertaa, mutta joku huusi niin korkealle, että jätin suosiolla muille. Ostin sitten tänään muualta, niin eiköhän siellä oo kaveri tullut katuman päälle ja mahdollisesti tulossa ylimääräistä romua taas kotiin.
Tämän kanssa muuten kävi niin, että kaveri lupasi ottaa tuon itselleen, jos olisin voittanut huutokaupan sillä omalla korkeimmalla huudolla, niin jätin sinne tarjouksen odottelemaan.
Kortti meni lopulta jollekin muulle, mutta tarkistin ihan piruuttani huudot vielä jälkikäteen. Joku oli huutanut yhdellä täsmäkorotuksella muutamaa sekuntia ennen loppumista kortin itselleen. Sieltä historiasta näkyi se peruutettu huuto, jolloin myös mun korkein tarjous oli tiedossa. Se huutonsa peruuttanut tili oli aika uusi, joten saattoi olla pientä sääntöjen "vapaata tulkintaa" tässä :D

Sinänsä ei kyllä harmita ollenkaan, kun ei ollut tuolle sitten lopulta tarvetta. Pitää vaan olla tarkkana, jos siellä noita korkeita huutoja jatkossa perutaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 766
Joo huutoja on nätti perua kevein perustein.

Kävipäs itselle sitten näin:


Myin rikkinäisen tietokonekomponentin jossa jo otsikossa luki että faulty ja Condition: For parts or not working. Kaupat päättyi noin 500 € rahasummaan. Ja tässäkin muuten 10s ennen huutoa joku huusi yli 700€ ja sitten sekuntia paria ennen perui ja toinen huusi sen juuri edellisen huutajan yli menevän summan. Saksalaisia tilejä kumpikin.

Ostaja maksoi heti, laitoin paketin postiin ja ajattelin että se siitä. No ei ollut. Seuranta näytti että paketti oli mennyt perille ja luovutettu vastaanottajalle. Viikkoa(!) myöhemmin ostaja avasi eBayn kautta casen siitä että ei ole tuotetta saanut. PayPal tietysti jäädytti balancesta myyntisumman + postikulut.

Noh, tämän kanssa sitten jahkattiin sen pari viikkoa minkä ebay antoi asian kanssa jahkata ja kun aika loppui niin toimitin ebaylle todisteet seurantanumeron kanssa ja siitä meni n. puoli tuntia ja case suljettiin myyjän eduksi. Tuotekin sitten ilmeiseti "löytyi" sinä aikana. PayPal perui rahojen jäädytyksen

Kelataan kolme viikkoa eteenpäin ja tupsahti taas sähköpostiin viesti että ostaja on avannut uuden casen, tällä kertaa "Item doesn't match description or photos"

Tässä sitten oli taustalla ihan tekninen näkemysero, ostajan mielestä tuote oli jollain tavalla väärin rikki ja mikä pahinta niin se ei käyttäytynyt tarkalleen sillä tavalla kuin olin omassa testisetupissani havainnut. Kyse oli siitä että kun minulla tuulettimet pyöri ja ostajalla ei. Sorruin siis liian tarkkaan tuotekuvaukseen. PayPal jäädytti jälleen balanssilta n. 500€.

Tästäkään ei sovintoon päässyt, yritin olla tiukasti sitä mieltä että ostaja sai mitä halusi mutta kun eBay viimein hyppäsi peliin mukaan niin hävisin casen niin että suhina kävi. PayPal palautti rahat ja jouduin toki vielä hyvittämään takaisinpostituksen. Sain sentään tuotteen räpeltämättömänä takaisin ja onnistuin myymään sen toista kautta lähes samaan rahaan. Tappioita tässä nyt tuli n. 50€ postikuluista.

PayPal pelkää niin kovasti luottokorttifirmoja näissä riitatilanteissa että pienimmästäkin mikroskooppisesta syystä hyppäävät ostajan selän taakse ja myyjä saa syödä paskaa.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
768
Siis mitä ihmettä oikein..
Aliexpressistä tuli viestiä joku aika sitten, että palauttaa rahat kun tuotetta ei kerta ole tullut tiettyyn päivämäärään mennessä. Eilen tulikin tuo n. 12€ summa, näkyi luottokortilla.

Nyt tämä myyjä on laittanutkin viestiä, että pitäisi maksaa? ihme venkslausta.. Miksi aliexpress lähti sitten säätämään tämän kanssa edes..

Eli pitää nyt kysyä tuolta myyjältä mihin helkutin osotteeseen mie maksun lähetän, vai mitekä.
nimetön.png
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
Siis mitä ihmettä oikein..
Aliexpressistä tuli viestiä joku aika sitten, että palauttaa rahat kun tuotetta ei kerta ole tullut tiettyyn päivämäärään mennessä. Eilen tulikin tuo n. 12€ summa, näkyi luottokortilla.

Nyt tämä myyjä on laittanutkin viestiä, että pitäisi maksaa? ihme venkslausta.. Miksi aliexpress lähti sitten säätämään tämän kanssa edes..

Eli pitää nyt kysyä tuolta myyjältä mihin helkutin osotteeseen mie maksun lähetän, vai mitekä.
Oletko siis saanut tuotteen jo itsellesi? Usein noilla myyjillä saattaa olla paypal mihin sen voi maksaa tai sitten ostat haamutuotteen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
En ole saanut, mutta seurannan mukaan on nyt liikkunut parina päivänä paljon, ja tullut suomehen tänään.
Onko se postin seurannassa näkyvä lähetys? Jos ei niin muiden seurannat ei pidä usein paikkaansa tuon saapumisen osalta. Jokatapauksessa ennen, kuin sen olet sen saanut niin älä missään nimessä maksa mitään.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
768
Onko se postin seurannassa näkyvä lähetys? Jos ei niin muiden seurannat ei pidä usein paikkaansa tuon saapumisen osalta. Jokatapauksessa ennen, kuin sen olet sen saanut niin älä missään nimessä maksa mitään.
Ookkeit, juu käytin tuota 17track:kiä ja alin omaa.. Ootellaan, jos tulee niin maksan, mutta jos ei, niin en maksa tietenkään.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
665
Ostin alista premium shippingillä tavaraa, luvattu toimitusaika 7-15pv joka tulee kohta täyteen eikä paketti ole päässyt edes kiinasta ulos vielä. Tuolla tilaussivulla kuitenkin lukee "If your order does not arrive on 2020-08-15 , you can apply for a refund by opening a dispute. " Pitääkö tuossa oikeasti odottaa tuo pari kk disputea, vai voiko laittaa suoraan kun luvattu toimitusaika tulee täyteen?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
Ostin alista premium shippingillä tavaraa, luvattu toimitusaika 7-15pv joka tulee kohta täyteen eikä paketti ole päässyt edes kiinasta ulos vielä. Tuolla tilaussivulla kuitenkin lukee "If your order does not arrive on 2020-08-15 , you can apply for a refund by opening a dispute. " Pitääkö tuossa oikeasti odottaa tuo pari kk disputea, vai voiko laittaa suoraan kun luvattu toimitusaika tulee täyteen?
Et pysty tekemään disputea edes vielä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
Sivuilla lukee "You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller." Niin miksi en voisi?
Koska se ei anna tehdä sitä jos tilauksesta ei ole kulunut riittävän pitkään. Se ilmoittaa jos sitä yrittää tehdä liian aikaisin ettei onnistu ja ei todellakaan missään 10 päivässä voi tehdä. Olen satoja tilauksia tehnyt tuolta, joten tuon toiminta on kyllä tuttua ja koronan myötä sitä on vielä vaikeutettu, että pitää odottaa pidempään.

Tilauksen perumista voit kokeilla jos se käsittelyaika vielä juoksee siinä, mutta se on täysin myyjän päätettävissä suostuuko perumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
834
Ostin alista premium shippingillä tavaraa, luvattu toimitusaika 7-15pv joka tulee kohta täyteen eikä paketti ole päässyt edes kiinasta ulos vielä. Tuolla tilaussivulla kuitenkin lukee "If your order does not arrive on 2020-08-15 , you can apply for a refund by opening a dispute. " Pitääkö tuossa oikeasti odottaa tuo pari kk disputea, vai voiko laittaa suoraan kun luvattu toimitusaika tulee täyteen?
Buyer protection kestää joka tapauksessa tuohon 15.08 asti joten siinä mielessä sulla ei ole vielä mitään hätää. Kiinasta ei näinä aikoina tule todellakaan mitään noin nopeasti ilman kuriiria (eikä varmaan muutenkaan, tuo 1-2 viikkoa on aika optimistinen arvio), on minullakin yksi lähetys tulossa "premium shippingillä" jonka kuljetusajaksi luvattiin 15-24 päivää mutta on tässä jo reilu kuukausi odotettu. Malttia vain.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
665
Buyer protection kestää joka tapauksessa tuohon 15.08 asti joten siinä mielessä sulla ei ole vielä mitään hätää. Kiinasta ei näinä aikoina tule todellakaan mitään noin nopeasti ilman kuriiria (eikä varmaan muutenkaan, tuo 1-2 viikkoa on aika optimistinen arvio), on minullakin yksi lähetys tulossa "premium shippingillä" jonka kuljetusajaksi luvattiin 15-24 päivää mutta on tässä jo reilu kuukausi odotettu. Malttia vain.
Joo, olin ilmeisesti väärässä uskossa että tuo premium shipping olisi kuriiri kun hinta vastaa kuriiria, mutta nyt tuntuu että tuli heitettyä parikymppiä täysin hukkaan kun tuo ei näytä yhtään standardia nopeammalta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
6 580
Mulle on jäänyt niin paljon pientä tavaraa tulematta Kiinasta alkutalvesta lähtien ja oikeastaan postilakkosekoilunkin seurauksena, ettei ihan hirveästi nappaa tilata Kiinasta yhtään mitään eikä ole pahemmin napannut koko vuonna. Olenkin tilannut jonkin verran tavaraa myyjien Euroopan varastoista, mikä jatkonkin kannalta on sikäli hyvä idea, että vuodenvaihteen jälkeen kaikkiin EU:n ulkopuolisiin lähetyksiin tulee tullimaksut... Saa nähdä miten hommat sitten muuttuu noin yleensä.

Maaliskuussa tilasin hengityssuojaimia Kiinasta Banggoodin kautta ja valittelin äsken sinne kun ei ole vielä kuulunut. Vielä pitää kuulemma 24 päivää malttaa odottaa eli yhteensä 90 vuorokautta. Aika kohtuullista? Elämä on...

Että tilatkaa ihmeessä jos nappaa odotella kolme kuukautta, jonka jälkeen ehkä saatte rahat takaisin...

No, voisin toki tehdä PayPallillekin valituksen koska Banggood käyttää sitä maksuissa toisin kuin Aliexpress.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
492
Huhhuh. Kylläpäs kiina on jumissa tavaroittensa kanssa, fastechiltä 3kk sitten tilasin 2 pakettia tavaraa mutta kummatkin tuotteet jumittaa vieläkin kiinassa.
 
Viimeksi muokattu:

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
364
Itselle tuli eilen yksi 19.4. tilattu Kiinan paketti. Eli aika ok toimitusaika. Yksi tilaus taisi tosin jäädä kokonaan tulematta.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
413
Olikin jäänyt muutama viikko sitten huomaamatta että EU:n 2021 ALV-muutoksia (mm. alle 22 eur alvivapauden poisto ja IOSS eli myyjälle mahdollisuus hoitaa alvit etukäteen) on suunniteltu siirrettäväksi 6 kuukaudella heinäkuuhun 2021 koronan vuoksi:
 
Liittynyt
04.03.2018
Viestejä
8
Onko kellään alkanut china post registered airmail liikahtamaan? Alin oma seuranta näyttää mitä sattuu. Departed country of origin tai arrived in destination country ei meinaa mitään. Tavara menee shenzenistä kazakstanin kautta pekingiin ja jää sinne lentokentälle jumiin. Jonkun google translatella käännetyn kiinapostin excel tiedoston mukaan Suomen tilanne on "Due to insufficient transportation capacity, it was decided to ship export mail only to certain countries and regions including mainland China from March 18 (may be delayed). In addition, all transshipment mail services cannot be provided without bilateral agreements." Mitä lie mahtaa tarkoittaa
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
543
Yllättäen täällä alkanut tavara taas liikkumaan kun matkaa on takana reipas 60 päivää. eBayn seurannan mukaan huhtikuun alun jälkeen ei ole tapahtunut mitään, mutta tämän seurannan mukaan paketti on saanut just siivet alleen, eli on annettu lentoyhtiön haltuun. Toivo elää vaikka korona sitä koetteleekin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
21
Amazon.de tilaus viime viikolla, 6 pv päästä perillä(!). Saksalaisesta muusta verkkokaupasta 8 pv. Kiinasta jostain valaisinliikkeestä, kalliit toimituskulut, mutta perillä alle 3 viikossa. Ebay, tilaus tammikuun lopussa, tuli toukokuun alussa. AliExpress, pari vähän kalliimpaa tilausta maaliskuun lopussa, tulivat 4-5 viikossa, mutta halpa sälä, missä ei ole toimituskuluja, ei näytä tulevan ollenkaan.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
768
Onko se postin seurannassa näkyvä lähetys? Jos ei niin muiden seurannat ei pidä usein paikkaansa tuon saapumisen osalta. Jokatapauksessa ennen, kuin sen olet sen saanut niin älä missään nimessä maksa mitään.
Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
360
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
458
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.

Lieneekö samassa ruuhkassa kuin omakin paketti. Nyt ollut tovin Helsinki-Vantaalla statuksella "Arrived in destination country; awaiting customs clearance "
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
708
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
Yksi mun tilaamani paketti saapui muutaman seurantasivun mukaan helsinki-vantaalle 25.3 ja ei ole vieläkään näkynyt.. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
224
Mullakin seisoi Hki-Vantaalla Alin paketit pari päivää, nyt liikahti, toinen tipahti jo postiluukusta ja toinenkin on seurannan mukaan lajiteltu Vantaalla, joten pian on kaikki pikkutilpehööri näpeissä. En tiedä oliko tietoa vai tuuria, mutta jo pari viikkoa sitten päivittynyt arvioitu toimituspäivä 29. piti toisen paketin kohdalla täysin kutinsa. 23.4. pistin tilaukset, eli reippaan kuukauden olivat reissussa.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
398
Amazon.de tilaus viime viikolla, 6 pv päästä perillä(!). Saksalaisesta muusta verkkokaupasta 8 pv. Kiinasta jostain valaisinliikkeestä, kalliit toimituskulut, mutta perillä alle 3 viikossa. Ebay, tilaus tammikuun lopussa, tuli toukokuun alussa. AliExpress, pari vähän kalliimpaa tilausta maaliskuun lopussa, tulivat 4-5 viikossa, mutta halpa sälä, missä ei ole toimituskuluja, ei näytä tulevan ollenkaan.
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.
Eli nyt luottaisin ainoastaan seuraaviin toimitusmuotoihin:
AliExpress Standard Shipping
China Post Registered Air Mail
ePacket (vaikuttaa kyllä etteivät suostu ottamaan enää paketteja kuljetettavaksi)
SF Economic Air Mail
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..
Tee tilaus, mutta jätä maksu kesken ja pyydä myyjää muokkaamaan hinta samaksi mitä se vanhassa tilauksessa oli. Jos myyjä ei ole yhteistyökykyinen niin nauti ilmaisesta tavarasta.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
27
Jahas, jonkinlainen liikahdus näyttää tapahtuneen maagisesti, onkohan kyse siitä että tavara oikeasti saapunut Suomeen, vai vaan "feikkiskannaus"?

Started customs clearance process
2020-05-29 08:45:00

Shipment accepted by airline
2020-05-14 12:58:00 [GMT+8]

Shipment left country of origin warehouse
2020-05-09 08:45:56 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse
2020-05-09 05:54:36 [GMT+8]

Shipment dispatched
2020-05-09 05:51:36 [GMT+8]
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
8
17.5 tehty tilaus Aliexpressiltä:
  • 2020.05.30 09:10 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2020.05.30 09:09 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2020.05.20 18:07 (GMT-7): Shipment accepted by airline
  • 2020.05.18 21:50 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
  • 2020.05.18 18:35 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
  • 2020.05.17 19:24 (GMT-7): Shipment dispatched
Toimitus "AliExpress Standard Shipping" palveluna, lähetystä pystyi seurailemaan Postin sivuilla jo 18.5.
10 päivää näköjään odotettiin että lento lähtee tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
760
Aliexpressillä noi arvostelut on kyllä sellaisia ettei niihin voi luottaa:
Moni arvostelee tekstissä että tuote on pa--aa mutta silti täydet viisi tähteä?!?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
771
Onkohan tää nyt ihan normaalia, kun kyselin rahojen palautusta eBaystä 6.3 ostetulle tuotteelle niin myyjä tyypillisesti pyyti odottamaan vielä muutaman päivän, mutta samalla meni muokkaamaan seurantatunnuksen toiseksi mitä se alunperin oli!?
Alkuperänen tunnus oli ID alkunen ja tämä uus on UD alkunen.
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
8
DHGatessa tuota tunnuksen muokkaamista esiintyi eli merkattiin lähetetyksi ja koodiksi jotain mitä sattuu, myöhemmin sitten editoitiin oikea koodi, käsittääkseni siksi että pystyttiin järjestelmän "silmissä" pitämään lupaus tilauksen käsittelyajasta.

Voi toki olla kyseessä virhe, mutta jokatapauksessa jos koodilla ei löydy mitään eikä myyjä saa todistettua eBaylle / PayPalille että tilaus on toimitettu niin hän on automaattisesti hävinnyt kunhan muistat tehdä disputen annetussa ajassa, PayPalillahan se aika on melkoisen pitkä.

Myyjä saattaa kyllä myös koettaa venyttää tuota asiaa niin kauan että ainakin se eBayn dispute aika menee umpeen tai itse unohdat / kyllästyt koko hommaan ja hän saa pitää rahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
160
Aliexpressillä noi arvostelut on kyllä sellaisia ettei niihin voi luottaa:
Moni arvostelee tekstissä että tuote on pa--aa mutta silti täydet viisi tähteä?!?
Siinä Aliexpressin arvostelussa niillä tähdillä arvioidaan sitä oliko tuote kuvauksen mukainen, eikä sitä oliko tuote hyvä. Eli jos kuvauksessa luki, että paskaa on, ja sain paskaa, niin siihen on oikea tähtimäärä 5 tähteä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
96
Mitenkäs tuo AliExpress dispute kannattas laittaa, you will receive item in 3 päivää jäljellä tuotteen kellossa, pitääkö laittaa nyt vai 3 päivän päästä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
96
Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
834
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?
Klikkaa tilauksen kohdalta "view detail" ja siitä aukeavalla sivulla pitäisi olla aika yläosassa "To extend the Buyer Protection for this order, please click here". Pistät siihen sitten x määrän pidennystä, myyjä sitten joko hyväksyy sen tai pistää siihen jonkun itse parhaana näkemänsä pidennyksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 233
Mulle on jäänyt niin paljon pientä tavaraa tulematta Kiinasta alkutalvesta lähtien ja oikeastaan postilakkosekoilunkin seurauksena, ettei ihan hirveästi nappaa tilata Kiinasta yhtään mitään eikä ole pahemmin napannut koko vuonna. ...

Että tilatkaa ihmeessä jos nappaa odotella kolme kuukautta, jonka jälkeen ehkä saatte rahat takaisin...
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.
Viimeiset tilauskset tullu paremmin mutta tammi - maaliskuu oli melkein 0 saldo.
Ei ole ollu mitään eroa on tilannu 3 tavaraa kerralla vai tehny jokaisesta eri tilauksen.
460xxx ja lpxxxx seurannalla tulee 90% varmuudella.
S00000 ei ole tullu ollenkaa, eikä SYxxxx

Siinä Aliexpressin arvostelussa niillä tähdillä arvioidaan sitä oliko tuote kuvauksen mukainen, eikä sitä oliko tuote hyvä. Eli jos kuvauksessa luki, että paskaa on, ja sain paskaa, niin siihen on oikea tähtimäärä 5 tähteä.
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.

Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.
Ei kylllä helposti saa koska on kuljetuksessa vaikka ei kulje.
1590978039375.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
594
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.
Kyllä ne minulla ovat julkaisseet 1 tähdenkin arvostelut. Mutta ikuisuuden noita paketteja on saanut odottaa, tällä viikolla voisi laittaa 5 disputea päälle. Ihme systeemi niissäkin: osaan sen saa laitettua muutama päivä ennen buyer protectionin loppua ja osaan ei saa, tulee vain höpinä että seurannan mukaan on matkalla. Tuo Alin sivustokin on nykyään melko tahmainen ja haku tietty perinteisesti on surkea ja sekoilee jännästi.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
2 601
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.
Viimeiset tilauskset tullu paremmin mutta tammi - maaliskuu oli melkein 0 saldo.
Ei ole ollu mitään eroa on tilannu 3 tavaraa kerralla vai tehny jokaisesta eri tilauksen.
460xxx ja lpxxxx seurannalla tulee 90% varmuudella.
S00000 ei ole tullu ollenkaa, eikä SYxxxx


Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.


Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.
Ei kylllä helposti saa koska on kuljetuksessa vaikka ei kulje.
Samansuuntaisia kokemuksia täällä. Tilauksista tulee varmaan alle puolet perille ja niissäkin kestää lähes poikkeksetta yli 2 kuukautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 494
Veikeä kiinalaismyyjä on antanut minulle väärän seurantanumeron tai terässuppiloni on menneet Kokkolaan vahingossa ja jo haettu postista..

Kuukauden päästä vasta voin laittaa disputen, mutta kyllä laitan.. Täytyy taas viritellä karttakuva "Helsinki - Kokkola, ei ole mahdollista sekoittaa ja ei ole lähellä".
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
718
Tilasin Aliexpressistä dhl remote area maksun maksaen. Tänään DHL nouti paketin myyjältä, arvio 8.6. perillä. Tuokohan nuo ihan kotia asti? Yritin kuikuilla toimituksen valikoimaa, ja ne antoi ymmärtää että kaikki muu siellä on valittavissa, vaikka naapurin kissalle luovutus, mutta ei kotia, eli pitääkö olettaa että ilman eri valintaa tulee kotiovelle?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 372
Tilasin Aliexpressistä dhl remote area maksun maksaen. Tänään DHL nouti paketin myyjältä, arvio 8.6. perillä. Tuokohan nuo ihan kotia asti? Yritin kuikuilla toimituksen valikoimaa, ja ne antoi ymmärtää että kaikki muu siellä on valittavissa, vaikka naapurin kissalle luovutus, mutta ei kotia, eli pitääkö olettaa että ilman eri valintaa tulee kotiovelle?
Kyllä ne kotiin tulee.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
25
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.
Eli nyt luottaisin ainoastaan seuraaviin toimitusmuotoihin:
AliExpress Standard Shipping
China Post Registered Air Mail
ePacket (vaikuttaa kyllä etteivät suostu ottamaan enää paketteja kuljetettavaksi)
SF Economic Air Mail
Dhl ecommerence toimii myös hyvin, kaikki tulleet koko alkuvuoden ajalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
834
Aika arpomistahan tuo tuntuisi olevan, itselläni tuli "China Post Registered Air Maililla" Ali-paketti kuukaudessa kun taas DHL:n kuljetuksella tilatun paketin kanssa meni yli kaksi viikkoa että se ylipäätään noudettiin.

Ensi viikolla joutuu jo pidentämään parin paketin buyer protectionia (en jaksa alkaa heti vääntämään disputen kanssa) jollei ne satu sieltä sitä ennen ilmestymään, vähän epäilen... No tietääpähän ainakin olla loppuvuoden tekemättä isompia tilauksia Kiinan suunnalta.
 
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
589
Samansuuntaisia kokemuksia täällä. Tilauksista tulee varmaan alle puolet perille ja niissäkin kestää lähes poikkeksetta yli 2 kuukautta.
Mulla on paljon tilauksia kokoajan vetämässä. Ei taida olla yhtään tilannetta etteikö tuote olisi tullut perille. Kerran pistin dibsun, mutta peruin sen kun tuote saapui viikon päästä.
Ihme homma, jos joillakin on noinkin huono tuuri noiden kanssa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
92 764
Viestejä
1 900 530
Jäsenet
39 793
Uusin jäsen
Kamelii

Hinta.fi

Ylös Bottom