AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Miten toi Aliexpress menee, myyjä saa pidentää toimitusaikaa yksipuolisesti?

Mulla siis tuote jota olen odotellut jo yli 30 vrk ja sen piti saapua nyt lähipäivinä.
Nyt toimitusaika oli pidentynyt joko automaattisesti tai myyjän toimesta 30 päivällä lisää.

Noinko se menee? Itse melkein jo haluaisin peruuttaa koko tilauksen koska lienee todennäköistä että toi ei saavu enää koskaan.
Mitä tuollaiselle voi tehdä?
Omasta kokemuksesta myyjä vastaa siitä pitkälti yksin, help centerissä on ohje kuinka voi ostajana pyytää pidennystä. 30 pvn odottelu Kiinasta ei vielä ole kovin paha koska vieläkin on ruuhkaa logistiikassa outbreakin takia, tätä myös myyjät kertovat odottavalle asiakkaalle. Mitä logistiikka sanoo paketille?
 
Aliexpresssissä on joku Summer Sale, mutta siellä on korkeat hinnat ja suureen osaan omiin seurannassa (wishlist) oleviin tuotteisiin on ilmestynyt postikulut. Halvempaa oli ennen koronaa.
 
Miten toi Aliexpress menee, myyjä saa pidentää toimitusaikaa yksipuolisesti?

Mulla siis tuote jota olen odotellut jo yli 30 vrk ja sen piti saapua nyt lähipäivinä.
Nyt toimitusaika oli pidentynyt joko automaattisesti tai myyjän toimesta 30 päivällä lisää.

Noinko se menee? Itse melkein jo haluaisin peruuttaa koko tilauksen koska lienee todennäköistä että toi ei saavu enää koskaan.
Mitä tuollaiselle voi tehdä?
Katso mikä sen alkuperäinen toimituslupaus oli, esim. 60 päivää, ja tee sen jälkeen dispute. Ainakin minulla ne ovat menneet läpi vaikka myyjä onkin pidentänyt aikaa.
 
Katso mikä sen alkuperäinen toimituslupaus oli, esim. 60 päivää, ja tee sen jälkeen dispute. Ainakin minulla ne ovat menneet läpi vaikka myyjä onkin pidentänyt aikaa.

Itsellä taas ei tällä hetkellä anna osasta tuotteista tehdä disputea, vaikka tilaus on tehty maaliskuun puolivälissä.
 
Katso mikä sen alkuperäinen toimituslupaus oli, esim. 60 päivää, ja tee sen jälkeen dispute. Ainakin minulla ne ovat menneet läpi vaikka myyjä onkin pidentänyt aikaa.
Mistä sen alkuperäisen näkee?
Nyt kun on pidentäneet aikaa niin kaikki päivämäärät on tuo uusi päivämäärä elokuussa...
 
Joo se tiedossa, mutta idea on vain laskea tilauspäivästä valitulla toimitustavalla eteenpäin päiviä?
Katso tuolla (oikeassa ylänurkassa delivering time) seurantanumeron avulla monta päivää on mennyt, Ali käyttää tuota laskelmissa: Global Order Tracking
Ja tilauksen tiedoissa on linkki alkuperäiseen listaukseen josta näkee oliko lupaus silloin 60 päivää, ne ovat minulla joitain salaa muuttaneet 90 päiväksi vaikka alunperin oli 60...
 
5.1.2020 tilasin Ebaystä fillariin takavalon, lähti matkaan Laosista ja hävisi matkalla jonnekin Laosin postiin.
Maaliskuussa kyselin perään, kun arvioidusta viimeisestä saapumispäivästä oli kulunut 1kk.
Myyjä käski vielä odottelemaan viikon ja odotin.
Tämän jälkeen pyysin lähettämään uudelleen tuotteen. 2.4.2020 uusi lähetys matkaan ja 12.4.2020 paketti lähtenyt Kiinasta kohteena Ahvenanmaa?
Miksi tuo paketti vietäisiin Ahvenanmaalle?

20.5.2020 seurannan mukaan oli tullut tuo paketti Helsinkiin ja sen jälkeen ei ollut tapahtunut mitään.
Laittelin viestiä myyjälle, kun tuon paketin kohde oli tosiaan Ahvenanmaalla. Ilmoitti, että antanut väärän tunnuksen ja nyt antoi seuraavan seurantakoodin ja tuote on kuulemma juuri saapunut Suomeen.
Ei tietenkään antanut sivustoa, josta tuota voisi seurata. Tuolla koodilla löytyy joku lähetys, mutta ei paketti ole saapunut Suomeen missään vaiheessa ja se on lähetetty ennen reklamaatiotani edellisestä lähetyksestä.

Eli kohta 6kk olen odotellut fillarin takavaloja. Varmaan pikkuhiljaa alan pyytämään rahani takaisin (kohtuullista?) ja tilailen jostain muualta tuotteet. Vahvasti kusetukselta haiskahtaa, vaikka myyjällä onkin +1500 positiivista palautetta.
 
Mitä tarkoittaa Aliexpressin seurannassa "order completed", ja toisaalta koodin kun laittaa Track17 palveluun, väittää että koodi "expired"

Pakettia ei kuitenkaan ole kuulunut. 23.3 tilattu ja viimeisin tieto "arrived at destination country" (1.6)
 
Tänään postilaatikkoon olikin tipahtanunna tuo adapteri kaapeli minkä tilasin.. seurannassa näkyi, että ulkomailla joku sen olisi jo saanut? Hyvin tuntuupi toimivan seurannat..
 
Mitä tarkoittaa Aliexpressin seurannassa "order completed", ja toisaalta koodin kun laittaa Track17 palveluun, väittää että koodi "expired"

Pakettia ei kuitenkaan ole kuulunut. 23.3 tilattu ja viimeisin tieto "arrived at destination country" (1.6)

17trackin expired on vaan että lähetys on ollut matkalla yli x päivää. Mulla kävi sama korona-aaltojen aikaan tilatun tiesminkä pikkujutun kanssa, mutta sieltä se lopulta tuli.
 
China post registered airmailin paketit alkaa hitaasti, mutta varmasti kulkea kohti Suomea.
Mulla on joku 12 pakettia tulossa sillä toimitustavalla, järjestäin reitti on ollut tämä: Noin viikossa Pekingin lentokentälle, siellä noin 2 viikkoa, mutta kun suoraa lentoa Suomeen ei ole niin lähtevät maateitse kuljettamaan läpi koko Kiinan: Chongqing Unity Village center station, China - new 疆 Khorgas 口 bank, China - 多斯特克, Kazakhstan, tuo matka kestää viikosta kahteen. Kazakhstanista matka jatkuu Sol-Iletsk pikkukylään Venäjällä, tuo väli kestää parista päivästä viikkoon. Venäjältä paketti matkaa Liettuan Vilnaan 2-7 päivää. Sit alkaa jännittävät hetket hakeeko paketti uudellen vauhtia Kazakhstanista vai onko seuraava merkintä Helsinki-Vantaalta. Liettuasta Helsinkiin matka on kestänyt 2-9 päivää, mistä posti on hoitanut perille 2-5 päivässä.

PACKAGE TRACKING SERVICE. TRACK YOUR PACKAGE HERE @ packages24.com seurantaa käytän, paketin sijainti päivittyy n. vuorokauden myöhässä. Älkää kukaan vain Aliexpressin oman seurantaan luottako, kun paketti joltain kiinalaiselta lajitteluasemalta lähtee niin väittää paketin lähteneen Kiinasta, ja kun paketti seuraavalle kiinalaiselle asemalle saapuu niin Alin seurannassa lukee että on saapunut kohdemaahan, siitä on vielä ainakin kuukauden odotus että paketti saapuu.
 
Mitäs tämmönen kun yrittää tehdä disputea alissa niin:
"Our records show that your local shipping provider unsuccessfully attempted to deliver your order several times. Please contact this provider for additional information. "

En ole saanut mitään tietoa Postilta tästä ja soitin Postille niin sanoivat että ole yhteydessä myyjään :hmm:
 
Tuolla postal ninjalla kun katsoin, niin se näyttää:
Arrived at destination country airport Finland May 26, 2020 16:39

Mutta onko tuo Finland sitten yhä Kiinassa? Ja ne transit countryt olikin jotain kiinalaisia bussiasemia. Minulla on nyt 7 pakettia tuolla jumissa.

Mulla om samanlainen juttu. Seuranta sanoo, että May 27 olis jo Arrive at destination country.
Postin seuranta ei löydä mitään. Tuli sähköposti, että
If you still haven't received the item or you've received it but are unhappy, you still have 15 days to submit a dispute request.
Ei kuitenkaan anna tehä disputea koska Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit.
Mitvit?
 
Nyt on meikäläisen alin dispute saatu päätökseen ja hyvitystä pukkaa. Ei kyllä hirveesti naurata, kun olisin tarvinnut osan sähköpyörään ja nyt meni jo kuukaus ajoaikaa hukkaan. Tilasin uuden osan toiselta myyjältä ja maksoin vähän extraa, että tulee EMS pakettina, toivottavasti tämä ei mene vihkoon. Ja se väärä seurantanumero näyttää tosiaan, että paketti on jo luovutettu vastaanottajalle komemäellä. Itse asun helsingissä, eli 100% väärä seurantatunnus ja yritti silti venkoilla myyjä siinä..
 
Mulla om samanlainen juttu. Seuranta sanoo, että May 27 olis jo Arrive at destination country.
Postin seuranta ei löydä mitään. Tuli sähköposti, että
If you still haven't received the item or you've received it but are unhappy, you still have 15 days to submit a dispute request.
Ei kuitenkaan anna tehä disputea koska Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit.
Mitvit?
Joo, tuo johtuu Alin paskasysteemistä joka alkaa joistain paketeista lähettämään noita viestejä 3-5 päivää ennen kuin 60 päivää on täynnä. Voit tehdä disputen kun aika oikeasti on täynnä. Kummasti sitten joistain disputen voikin tehdä jo montaa päivää aikaisemmin.

Minulla ei mennyt dispute läpi paketista jolle alunperin oli luvattu 60 päivän toimitus ja nyt se oli muutettu 90 päivään. 10 päivän päästä voin kuulemma valittaa uudestaan jos pakettia ei näy. No, kohta taas 5 uutta disputea käyntiin... Osa noista 25.5. maahan saapuneista jäi sitten kuitenkin johonkin jumiin vaikka 26.5. saapuneita tuli perille.
 
Sain juuri läjän tammikuun lopussa tilattuja PCB Rivettejä. Tommonen reilun euron maksanut ihan pieni kirje siis. Kiinan Posti taitaa toimia first in last out -periaatteella tai satunnaisesti, joten ei ihan hirveä ihme että kesti.
 
Toinen Alista tilattu paketti (16.4.) tulikin jo perille viime viikolla (3.6.), mutta toinen samaan aikaan tilattu kävi Suomessa 1.6. ja jatkoi matkaansa Valko-Venäjälle. Mutta miksi? :hmm:
Maannut nyt viikon siellä.
Mitäs tämmönen kun yrittää tehdä disputea alissa niin:
"Our records show that your local shipping provider unsuccessfully attempted to deliver your order several times. Please contact this provider for additional information. "

En ole saanut mitään tietoa Postilta tästä ja soitin Postille niin sanoivat että ole yhteydessä myyjään :hmm:

Päivitystä tähän: tänään tila päivittyi "Lähetys on lajiteltu" ja tämä Vantaalla siis. Josko se sittenkin tulisi perille.
 
eBayssa Japanin posti ainakin kulkee. Pe 12.6 lähti tulemaan ja tänään perillä.
 
Sielläkö kiinalaiset kierättävät seurantakoodit uudelleen nopealla tahdilla?

2020-06-18_16-38-24.png
 
26.5. tilaus AliExpressistä saapui äskettäin postiluukusta sisään. 3 viikkoa ja pari päivää päälle, hyvä suoritus. AliExpress Standard Shippingillä, jota kyllä käytän varmasti jatkossakin.

14.4. tilattu paketti China Post Registered Air Maililla on edelleen matkalla. Edellinen merkintä seurannassa on 30.4. Vajaa viikko sitten myyjä pidensi toimitusaikaa kuukaudella. Onneksi ei ole mitään kiireellistä. Katotaan, jos se sieltä joskus heinäkuun kesälomien aikaan tulisi.
 
Sain juuri läjän tammikuun lopussa tilattuja PCB Rivettejä. Tommonen reilun euron maksanut ihan pieni kirje siis. Kiinan Posti taitaa toimia first in last out -periaatteella tai satunnaisesti, joten ei ihan hirveä ihme että kesti.
Samaa mieltä oon ollu kaa jo pitkään, että Kiinan postilla on iso varastohalli lähteville lähetyksille ja siinä ei ole kuin yksi ovi josta tavara sisään ja ulos...
 
Ensimmäinen AliExpress tilaus tuli tehtyä 9.6. Valitsin AliExpress Premium Shippingin, mikä osoittautui ainakin Kiinasta (HK) lähtiessä DHL Express-toimitukseksi.
Paketti lähti myyjältä 12.6 ja päätyi DHL:n pariin 15.6.

Varsin positiivinen ensikokemus.

Edit: Saapui siis DHL:n pakettiautomaattiin eilen 18.6
 
Aijaa. Tilasin kans Premiumilla ja seuranta vie surullisen kuuluisaan Yanweniin. Koodi olis kyllä DHL:n, jospa se siitä muilahtais kohilleen. Yli 20 usd oli pelkkä shipping. Olis kiva saada murkula kesäloman aikana tasaamaan sarjaankytkettyjä AGM akkuja skoboon. En edes tiennyt että se on mahdollista mutta on se kun oikein asiaa attelee.
 
Mitä tarkoittaa Aliexpressin seurannassa "order completed", ja toisaalta koodin kun laittaa Track17 palveluun, väittää että koodi "expired"

Pakettia ei kuitenkaan ole kuulunut. 23.3 tilattu ja viimeisin tieto "arrived at destination country" (1.6)
Lähetys on laskennallisti sinulle saapunu ja jos et 15 päivän sisään vaadi rahoja jäät ilman rahoja ja tavaraa.
Muutaman päivän voi odotella ja sitten tehdä dispute, paljon jää tuotteita tulematta vaikka seuranta näyttää saapuneen maahan.

Sielläkö kiinalaiset kierättävät seurantakoodit uudelleen nopealla tahdilla?

2020-06-18_16-38-24.png


Tälläistä tapahtuu joskus kun noutamaton tuote on lähteny takaisin lähettäjälle. Olisiko monta lähetystä tullu suomeen samalla koodilla?


Nykyisin kiinasta tulee mainiosti kaikki yli 10€ tilaukset, vaikka ottaa halvimman version tulee yleensä seurannalla (RV...,RE...)joka tulee aika nopeasti.

Joo, tuo johtuu Alin paskasysteemistä joka alkaa joistain paketeista lähettämään noita viestejä 3-5 päivää ennen kuin 60 päivää on täynnä. Voit tehdä disputen kun aika oikeasti on täynnä. Kummasti sitten joistain disputen voikin tehdä jo montaa päivää aikaisemmin.

Minulla ei mennyt dispute läpi paketista jolle alunperin oli luvattu 60 päivän toimitus ja nyt se oli muutettu 90 päivään. 10 päivän päästä voin kuulemma valittaa uudestaan jos pakettia ei näy. No, kohta taas 5 uutta disputea käyntiin... Osa noista 25.5. maahan saapuneista jäi sitten kuitenkin johonkin jumiin vaikka 26.5. saapuneita tuli perille.
Itsellä on yksi serurantakoodillinen paketti jääny jostain syystä kiertämään aliexpressin hampaisiin, toinen vastaavalla koodilla jäi myös kiinaan seurannassa asemalle ja siitä tuli aiemmin heti korvaus. Niin toinen joka on kiinassa asemalla "seissy" on aliexpressa vaatinu disputessa odottamaan lisää 10 päivää jo kaksi kertaa ja taas odotellaan. Alunperin tilattu 14.3, huvittavaa etenki kun myyjä ei ole esittäny mitään todistetta kuin seuranta koodin.
Voi olla eetä alunperin 60 päivän turvaajalla lähetetyt paketit venytetään myös 90 päivään ainakin seurantakoodilla olevissa paketeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei täälläkään tunnu liikkuvan.

Soitin, onneksi duunipuhelimesta siihen maksulliseen numeroon kun botti sanoi, ettei ole asiakaspalvelijoita paikalla.

Aina ennen olen saanut ohitettua botin kirjoittamalla "haluan keskustella asiakaspalvelun kanssa".

Vastaus puhelinpalvelijalta, että lähetys on Vantaan ulkomaanterminaalissa, mutta ilmoita lähettäjälle, että alkaa selvittämään missä lähetys on :devilish:

posti.PNG
 
Ei täälläkään tunnu liikkuvan.

Soitin, onneksi duunipuhelimesta siihen maksulliseen numeroon kun botti sanoi, ettei ole asiakaspalvelijoita paikalla.

Aina ennen olen saanut ohitettua botin kirjoittamalla "haluan keskustella asiakaspalvelun kanssa".

Vastaus puhelinpalvelijalta, että lähetys on Vantaan ulkomaanterminaalissa, mutta ilmoita lähettäjälle, että alkaa selvittämään missä lähetys on :devilish:

posti.PNG
Vähän vaikuttaa että joku fekkilähetys tullu. 15 päivän sisään tuon tulisi liikkua.
Varaudu että Aliexpress disputessa luet aina kohdan:
1592597902679.png

1592598105227.png


Niin tiedät laittaa ennen tuota aikaa disputen edit kohtaan jotain vaatimusta, esim.
Aliexpressissä ei koskaan tiedä jos ei vaadi, niin ei välttämättä myös saakkaa.
1592598020423.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei täälläkään tunnu liikkuvan.

Soitin, onneksi duunipuhelimesta siihen maksulliseen numeroon kun botti sanoi, ettei ole asiakaspalvelijoita paikalla.

Aina ennen olen saanut ohitettua botin kirjoittamalla "haluan keskustella asiakaspalvelun kanssa".

Vastaus puhelinpalvelijalta, että lähetys on Vantaan ulkomaanterminaalissa, mutta ilmoita lähettäjälle, että alkaa selvittämään missä lähetys on :devilish:

posti.PNG


Itsellä AE:n paketti täysin samalla statuksella Postin seurannassa. Ainoastaan saapunut HKI terminaaliin 17.6.
 
Itsellä AE:n paketti täysin samalla statuksella Postin seurannassa. Ainoastaan saapunut HKI terminaaliin 17.6.
Odota ~10 päivää saapumisesta ja tee dispute. Mielestäni posti voisi informoida jos esim kiinasta tulee paljon väärillä osoitetiedoilla tulevia lähetyksiä.
Nyt ne vain jumittuu eikä se ole kenenkää edun mukaista, posti voisi vaikka lisätä tiedon seurantaan että osoitetiedot puutteelliset.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä AE:n paketti täysin samalla statuksella Postin seurannassa. Ainoastaan saapunut HKI terminaaliin 17.6.
Onneksi ostettu PayPalin kautta, mutta nyt on jäänyt liian monta saapumatta, mutta onneksi aina rahat tulleet takaisin.

Tästä tulikin mieleeni, että viimesin myyjä "OnePlus 6T" kuoret eivät saapuneet ja lupasi heti lähettää uudelleen ja pyysi laittamaan positiivisen palautteen.

En tietenkään laittanut. Pyysin laittamaan ennen minkään palautteen antamista uuden lähetystunnuksen, mutta ei ollut yllätys kun ei ole kuulunut.
 
Mites menee kun tein disputen ja myyjä laittoikin seurantakoodin, jonka mukaan olisi ehkä Suomessa. Pyytää nyt odottamaan ja sulkemaan disputen. Jos nyt suljen sen niin saanko avattua enää uutta? Miten AE ratkaisee tämän jos en sulje disputea? Tilaus on tehty siis 11.4, liikkunut seurannan mukaan vasta 8.5. Muistaakseni tilausvaiheessa oli, että full refund jos ei tule 10.6 mennessä myyjän tarjoamalla rahdilla.

Seurantakoodi on joku Quality Freight Logistics | Your hands-on freight partner, servicing you on time with over-communication and transparency. Kuriirin, jota en ole koskaan kuullutkaan ennen. Postin järjestelmä ei tunnista koodia.

Package status: In transit
Country: China -> Finland
Destination:

Origin:
2020-06-17 07:22, FI, Departure to distribution network
2020-06-11 06:36, FI, Arrival from abroad
2020-06-03 05:16, Parcel has been delivered to destination country, will be delivered soon
2020-05-29 04:12, Parcel received by EU distribution center.
2020-05-22 07:25, Parcel intransit
2020-05-18 03:52, Shipment processed
2020-05-14 03:19, Parcel arrived at operation center
2020-05-10 08:35, Shipping data announced
2020-05-09 01:03, 深圳, 货物离开操作中心
2020-05-08 19:48, 深圳, 到达收货点
======================================
Powered by www.17track.net
 
Viimeksi muokattu:
Mulla om samanlainen juttu. Seuranta sanoo, että May 27 olis jo Arrive at destination country.
Postin seuranta ei löydä mitään. Tuli sähköposti, että
If you still haven't received the item or you've received it but are unhappy, you still have 15 days to submit a dispute request.
Ei kuitenkaan anna tehä disputea koska Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit.
Mitvit?


No mitä hittoa? Nyt tuli viestiä, että
Your order will benefit from an extended Purchase Protection, now ending on 2020-08-09. The delivery date has also been extended to 2020-08-09. Please confirm within this date that you have received the items.
Ja samalla että order has been shipped. Ja tälle kun en voinut tehdä disputeakaan koska niiden päässä mukamas paketti on saapunut kohdemaahan.
 
No mitä hittoa? Nyt tuli viestiä, että
Your order will benefit from an extended Purchase Protection, now ending on 2020-08-09. The delivery date has also been extended to 2020-08-09. Please confirm within this date that you have received the items.
Ja samalla että order has been shipped. Ja tälle kun en voinut tehdä disputeakaan koska niiden päässä mukamas paketti on saapunut kohdemaahan.
Jow et saa tuotetta tuohonkaa mennessä niin sitten disputet kehiin, mulla yhdessä paketissa ensin laitettiin kerran lisää BP aikaa ja kun paketti Kiinan logistiikassa näkyi että saapunut kohdemaahan (17track, olin hyvin skeptinen sen tiedon paikkansapitävyydestä) laittoi myyjä vielä toiset 60 pv BPtä, paketti ilmestyi postin järjestelmiin n. 5 pv siitä kun oli annettu lisäaikaa, ja 3 pv tämän jälkeen oli lähipostissa noudettavissa.
 
Mites menee kun tein disputen ja myyjä laittoikin seurantakoodin, jonka mukaan olisi ehkä Suomessa. Pyytää nyt odottamaan ja sulkemaan disputen. Jos nyt suljen sen niin saanko avattua enää uutta? Miten AE ratkaisee tämän jos en sulje disputea? Tilaus on tehty siis 11.4, liikkunut seurannan mukaan vasta 8.5. Muistaakseni tilausvaiheessa oli, että full refund jos ei tule 10.6 mennessä myyjän tarjoamalla rahdilla.

Seurantakoodi on joku Quality Freight Logistics | Your hands-on freight partner, servicing you on time with over-communication and transparency. Kuriirin, jota en ole koskaan kuullutkaan ennen. Postin järjestelmä ei tunnista koodia.

Package status: In transit
Country: China -> Finland
Destination:

Origin:
2020-06-17 07:22, FI, Departure to distribution network
2020-06-11 06:36, FI, Arrival from abroad
2020-06-03 05:16, Parcel has been delivered to destination country, will be delivered soon
2020-05-29 04:12, Parcel received by EU distribution center.
2020-05-22 07:25, Parcel intransit
2020-05-18 03:52, Shipment processed
2020-05-14 03:19, Parcel arrived at operation center
2020-05-10 08:35, Shipping data announced
2020-05-09 01:03, 深圳, 货物离开操作中心
2020-05-08 19:48, 深圳, 到达收货点
======================================
Powered by www.17track.net
Tällä hetkellä voi kestää n. 5 pv että ilmestyy postin järjestelmiin jos ilmestyy.
 
Helpoi on täyttää luottokortin myöntäjän sivulla rekla. Niillä on kaikki jopa lakitietse olevat keinot selvittää asiat. Normaali kuluttaja ei edes näe noita tietoja. Hyvät perustiedot riittää että rahat saa takaisin parissa päivässä. AE/PB kestää 1-2 kuukautta.
 
2 pakettia ei sitten tule kun nuo reklamaatiot meni läpi. Olivat matkalla noin yli 100 päivää eikä päässeet perille. Kai sitä voi taas tilata lisää tavaraa.

Ainakin vielä on kaikki rekkulat on mennyt läpi, kun on perustelut ja todisteet laitettu AE. Rahat viipyy jonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Helpoi on täyttää luottokortin myöntäjän sivulla rekla. Niillä on kaikki jopa lakitietse olevat keinot selvittää asiat. Normaali kuluttaja ei edes näe noita tietoja. Hyvät perustiedot riittää että rahat saa takaisin parissa päivässä. AE/PB kestää 1-2 kuukautta.

Korttiyhtiöt yleensä edellyttävät, että asiaa on yritetty ratkaista ensin suoraan myyjän kanssa siinä onnistumatta.

Lisäksi tuohon ei kannata ryhtyä, jos mahdollisesti haluaisi vielä joskus tulevaisuudessa tilata kyseisestä firmasta jotain.
 
Hei! Menin sitten tilaamaan puhelimen aliexpressiltä ja alkaa oleen jo 47 päivää kun paketti on lähtenyt matkaan. Sen jälkeen ei ole mitään päivityksiä tullut seurantaan. Jokohan pitää olla huolissaan?Screenshot_20200624-093850.png
 

Eilen saapui viimein tämä paketti lähipostiin. Tilattu siis 12.3, eli aika reilun aikaa oli matkalla. Kotimaan Postillakin meni vajaa viikko saada paketti HKI-Vantaalta noudettavaksi asti. Mutta tuli ehjänä perille.
 
Täältä kauhutarinoita lukeneena päätin kuitenkin tilata Alista erään tuotteen. Tilasin sen 30.5. ja tänään 24.6. oli postilaatikossa. Tosiaan Suomessa oli jo reilu viikko sitten, mutta ilmeisesti hitautta hki-vantaalla tms. Kiinassakin tosin meni 4-5 päivää, että tuli merkintä tuotteen lähdöstä.

AliExpress Standard Shippingillä tuli tämä.
 
Alista tilasin varaosia 17.5 ja seurannan mukaan lähetys on eksynyt Suomeen 13.6 ja eikä ole vieläkään tullut postilaatikkoon. "Days in transit 34 days" Pitkään kyllä kestää, että kirje tulee postilaatiikkoon asti, jos tulee :cautious:
 
Hei! Menin sitten tilaamaan puhelimen aliexpressiltä ja alkaa oleen jo 47 päivää kun paketti on lähtenyt matkaan. Sen jälkeen ei ole mitään päivityksiä tullut seurantaan. Jokohan pitää olla huolissaan?

Ei? Jos lukisit ketjussa olevat muutaman edellisen sivun viestit, havaitsisit, että tämä on ihan normaalia viime aikoina vallinneessa tilanteessa.
 
Ei? Jos lukisit ketjussa olevat muutaman edellisen sivun viestit, havaitsisit, että tämä on ihan normaalia viime aikoina vallinneessa tilanteessa.
Olen lukenutkin. Oispa hyvä jos ei tarvi vielä murehtia. Lähinnä ihmetyttää ettei lähetyksen seurantaan ole tullut tuon 8.5 jälkeen mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom