AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Olen lukenutkin. Oispa hyvä jos ei tarvi vielä murehtia. Lähinnä ihmetyttää ettei lähetyksen seurantaan ole tullut tuon 8.5 jälkeen mitään.
Ei itsellekään (sama pv), paketti kuitenkin löysi tiensä perille. Meni siis 1 kk että 17trackiin päivittyi mitään, dispute tuli laitettua kun. BP loppui kesäkuun alussa. Voi ehkä olla jossain karanteenikasassa.
 
Päivitystä tähän: tänään tila päivittyi "Lähetys on lajiteltu" ja tämä Vantaalla siis. Josko se sittenkin tulisi perille.

Paketti tuli perille tällä viikolla. Tilaus 18.4.2020 ja toimitus 22.6.2020. Välissä pyöri siellä sun täällä, mutta tuli perille ja tuote on oikea.
 
Nyt itellä sama tilanne, eilen vielä luki: If your order does not arrive on 2020-04-17 , you can apply for a refund by opening a dispute.
Nyt sitten lukeekein: If your order does not arrive on 2020-05-07 , you can apply for a refund by opening a dispute.
Alkaa jo olla aikamoista kusetusta. Seuranta päivittyny viimeksi: Feb 27, 2020 19:56 China Post Handed over to air carrier
Messagea tulee: We extended the delivery date because you may have't received the parcel.

Pitänee varmaan alkaa laskemaan sitä 60 päivän aikaa. Lasketaanko siihen viikonloput? Lasketaanko se
Feb 16, 2020 14:55 Aliexpress-Cainiao Waiting for pick up vai Feb 21, 2020 14:28 Aliexpress-Cainiao Accepted by carrier?
Tämä taitaa saapua sittenkin:

1593064801438.png
 
Tänne saapui pari päivää sitten huhtikuun lopussa Aliexpressistä tilattu 100Ah LiFePo4-akku. Toimitus oli alunperin Kiinasta, mutta lähetyksen yhteydessä toimitettiin Saksan UPS:n seurantanumero. Ajattelin että taitaa tulla akku aika nopeasti perille alkuperäisen 60 päivän sijasta. No ei tullut, ja kesäkuun puolivälissä ryhdyin kyselemään perään.

Selitys oli, että rahtaavat kuljetusrajoitusten vuoksi akut ensin Puolaan, ja sieltä sitten eteenpäin. No mikäs siinä, hoitavat ilmeisesti tullauksenkin itse.

Ei mennyt kauaa kun seurantanumero sitten aktivoitui ja paketti tulikin aika liukkaasti sen jälkeen perille - ilman tullissa kiertoa. Tämä kelpaa minulle, kun henkisesti olin jo varautunut maksamaan 400e akusta alvit ja tullit. :thumbsup:
 
Mahtaako nuo Liettualaiset tuoda paketit kävellen helsinkiin vai miksi se viimeinen väli voi kestää yli 2 viikkoa. Alkaa suivaannuttaa kun oluthanat olleet reissussa sen 2 kuukautta samalla kun joku vähempi tärkeä paketti tulee kiinasta postilaatikkoon 11 päivässä ali standard shippingillä
 
Onko kukaan voittanut ikinä mitään noista Aliexpressin freebies-ilmaishakemuksista?
 
Tein 5 pientä tilausta Ali Expressistä kiinan varastolta 8.6, ja nyt 17 päivän kuluttua 25.6 tuli postilta ilmoitus että ensimmäiset ovat noudettavissa pakettiautomaatista.
 
huoh. kaiutinkaapelia olin tilannu alista ni tipahti just postilaatikosta. jotku paskat rca:t
 
Mites homma onnistuu kun tuote ei ole saapunut, myyjä ei palauta rahoja suoraan Visalle, jolla tuotteen maksoin. On vängännyt vastaan vaan nyt laittoi sentään viestin "Ok, my friend open a case by Paypal and escalate into compensation events, we will refund to you in the paypal case, because our Ebay has limit for refund, thanks"

Onko tietoa kuinka tuo prosessi Paypalin kautta onnistuu ? Mulla siis on kyllä Paypal tili ja kaikki sinäänsä valmista, mutta tuollaista "open a case" en ole ikinä tehnyt :( Kysyin tarkentavaa kysymystä vaan myyjä ei tietenkään enää vastaa mihinkään vaikka olen useamman viestin laittanut ja tästä on nyt noin viikko aikaa...
 
26.5. tilaus AliExpressistä saapui äskettäin postiluukusta sisään. 3 viikkoa ja pari päivää päälle, hyvä suoritus. AliExpress Standard Shippingillä, jota kyllä käytän varmasti jatkossakin.

14.4. tilattu paketti China Post Registered Air Maililla on edelleen matkalla. Edellinen merkintä seurannassa on 30.4. Vajaa viikko sitten myyjä pidensi toimitusaikaa kuukaudella. Onneksi ei ole mitään kiireellistä. Katotaan, jos se sieltä joskus heinäkuun kesälomien aikaan tulisi.

14.4. tilattu paketti ilmestyi eilen Postin seurantaan, sijaintina Helsinki-Vantaa. Huomenna tai ensi viikolla viimein perillä.
 
Kuinkas kauan yleensä kestää kun saksan amazonista lähtee tavara liikkeelle?
Maanantaina laitoin puhelimen tilaukseen ,ainakaan vielä ei ole order status muuttunut ordered tilasta mihinkään
 
Kuinkas kauan yleensä kestää kun saksan amazonista lähtee tavara liikkeelle?
Maanantaina laitoin puhelimen tilaukseen ,ainakaan vielä ei ole order status muuttunut ordered tilasta mihinkään

Aika paljon vaihtelee. Semmonen ehkä 2-4 päivää yleensä, mutta joskus isomman tilauksen lähetystä olen odotellut viikonkin. Riippu vähän, että mistä tuo lähtee liikkelle. Saksasta lähtee nopeammin, mutta Liettuasta hitaammin. Voihan se olla, että se tavara on liikahtanut jo ilman seurantakoodia Saksasta tai muualta Liettuaan ja seurantaa näkyy vasta sitten. Liettuasta ei sitten kestä yleensä kolmea päivää enempää, että paketti tuodaan perille asti. Nopeimmillaan tuli pahimman koronakriisin aikaan UPS:llä Roomasta Helsinkiin alle 72 tunnissa tilauksesta.

Jos tilaamasi puhelinta on varastossa ja se on nimenomaan fulfilled by Amazon, niin eiköhän se sieltä pian ilmesty.
 
Onko tietoa kuinka tuo prosessi Paypalin kautta onnistuu ? Mulla siis on kyllä Paypal tili ja kaikki sinäänsä valmista, mutta tuollaista "open a case" en ole ikinä tehnyt :( Kysyin tarkentavaa kysymystä vaan myyjä ei tietenkään enää vastaa mihinkään vaikka olen useamman viestin laittanut ja tästä on nyt noin viikko aikaa...
PayPalin etusivu vähän vaihtelee mutta itselläni "More" => "Go To Resolution Center" niin pääsee tekemään disputeja.

Hieman kummalliselta kuulostaa kyllä että myyjä haluaa tuota. Itse olen tehnyt ensin ebay-casen ja sitten vasta paypal-casen seuraavana vaihtoehtona jos ebaysta ei tule tulosta.
Kuinkas kauan yleensä kestää kun saksan amazonista lähtee tavara liikkeelle?
Vaihtelee paljon 0-2vk välillä jos tuote varastossa. Määräävä tekijä on arvioitu toimituspäivä, se lähtee yleensä siten että perillä viimeistään ko. päivänä, eli yleensä viimeistään päivää ennen toimituspäivää (ainakin tänne Tampereelle on Amazonin UPS-Express-paketit tulleet Italiasta, Briteistä ja Saksasta alle 1 vuorokaudessa myös koronan aikana).
 
Mahtaako nuo Liettualaiset tuoda paketit kävellen helsinkiin vai miksi se viimeinen väli voi kestää yli 2 viikkoa.

Niinkö nopeasti? Sehän tarkoittaa, että oman maaliskuussa tilatun kiinapaketin world tour alkaa olla loppusuoralla. Nyt meni pöhinät päälle. :cool:
 
Itsellä kävi ensimmäistä kertaa näin, että paketti Alin mukaan toimitettu 25.6. mutta minä en ole sitä saanut. Disputen tein juuri. Muilla kokemusta tällaisesta?
 
Itsellä kävi ensimmäistä kertaa näin, että paketti Alin mukaan toimitettu 25.6. mutta minä en ole sitä saanut. Disputen tein juuri. Muilla kokemusta tällaisesta?
Mullakin luki että succesfull delivery vaikka paketti oli matkalla vielä, kai se kattoo siitä ennusteesta ja luulee että näin on näppylät. Taisi noin viikon kestää ä, en enää muista. Dispute itsekin vireille ja Rahat sai takaisin. Onko sitä pakettia ilmestynyt Postin järjestelmiin?
 
Mullakin luki että succesfull delivery vaikka paketti oli matkalla vielä, kai se kattoo siitä ennusteesta ja luulee että näin on näppylät. Taisi noin viikon kestää ä, en enää muista. Dispute itsekin vireille ja Rahat sai takaisin. Onko sitä pakettia ilmestynyt Postin järjestelmiin?

Näemmä mennyt ihan väärään paikkaan.


1593423286570.png
 
Kirjattu kirje niin pitäisi kai tulla paperit noutoon? Disputella luulisi saavan omat pois kun laittaa tuon todisteena.
 
Näemmä mennyt ihan väärään paikkaan.


1593423286570.png
Aika perinteinen huijaus kyseessä, eli myyjä todennäköisesti ei ole edes lähettänyt koko tuotetta sinulle, vaan on laittanut jonkun toisen ostajan seurantakoodin.
Itselle käynyt samoin. Disputen kautta sain rahat takaisin, tosin joutui vääntämään jonkun verran, koska seurantakoodi kuitenkin näyttää että toimitettu...
 
Itsellä dispute menossa Dealextremen kanssa - onpa työlästä. Seurantakoodi näyttää että lähetys palautunut sinne, ei koskaan edes poistunut Kiinasta.

Ensin 2 x viestiä tilaussivun kautta, ei vastausta. Mailia seuraavaksi - osoite ei käytössä. Lopulta facen chatin kautta sain jonkun kiinni, lupasi selvittää asiaa mutta ei edistystä. Tällä hetkellä 3 viikkoa jo kestänyt, pitää varmaan seuraavaksi laittaa Visalle viestiä...
 
Aika perinteinen huijaus kyseessä, eli myyjä todennäköisesti ei ole edes lähettänyt koko tuotetta sinulle, vaan on laittanut jonkun toisen ostajan seurantakoodin.
Itselle käynyt samoin. Disputen kautta sain rahat takaisin, tosin joutui vääntämään jonkun verran, koska seurantakoodi kuitenkin näyttää että toimitettu...

Laitoin tuonne screenshotit google mapsista (Lempäällä n. 500 kilometrin päässä) ja postin seurannasta. Tuo ali on nykyään aika persiistä, kun ei anna disputeja tehdä ajallaan. Nytkin pari tilausta, joista liki 3 kuukautta aikaa. Tänään saapui yksi tilaus, joka tehty yli 2 kk sitten. Tuotekuvauksessa toimitus 22-41 päivää (toimituksessa meni yli 60 päivää) ja tällä hetkellä alin mukaan disputen voi tehdä vasta elokuussa. Itse ostan kyllä kaiken mahdollisen ebaystä alin sijaan.
 
Alista voi hyvillä mielin tilata, kunhan tilaa vain luotettavaksi todetuilta kauppiailta. Esimerkiksi ugreen.
Ei ole maksettu mainos :cigar2:
 
Hei, onkos kellään ollut ongelmia Ebay tuotteiden kanssa ? Itse odotan tuotteita jotka tilasin jo tammikuussa (Huhtikuussa tein valituksen ja lupasivat lähettää uudet tilalle, mutta ei ole vieläkään saapunut). Ymmärtäähän tuon että korona vaikuttaa asiaan mutta on se sillee outoa että tilasin tuotteet jo ennen koronan puhkeamista. Myös nyt toukokuussa tilaamastani kahdesta tuotteesta 1 on vain saapunut.

Mitenkäs muilla on käyny ?
 
Hei, onkos kellään ollut ongelmia Ebay tuotteiden kanssa ? Itse odotan tuotteita jotka tilasin jo tammikuussa (Huhtikuussa tein valituksen ja lupasivat lähettää uudet tilalle, mutta ei ole vieläkään saapunut). Ymmärtäähän tuon että korona vaikuttaa asiaan mutta on se sillee outoa että tilasin tuotteet jo ennen koronan puhkeamista. Myös nyt toukokuussa tilaamastani kahdesta tuotteesta 1 on vain saapunut.

Mitenkäs muilla on käyny ?
Ihan yhtä huonosti ne tavarat Kiinasta kulkee tilasit sitten alista tai eBaysta. Samaa kautta ne silti tulevat ja osittain samojen myyjien kautta myös. Ja korona on jo tammikuussa Kiinassa riehunut.
 
Hei, onkos kellään ollut ongelmia Ebay tuotteiden kanssa ? Itse odotan tuotteita jotka tilasin jo tammikuussa (Huhtikuussa tein valituksen ja lupasivat lähettää uudet tilalle, mutta ei ole vieläkään saapunut). Ymmärtäähän tuon että korona vaikuttaa asiaan mutta on se sillee outoa että tilasin tuotteet jo ennen koronan puhkeamista. Myös nyt toukokuussa tilaamastani kahdesta tuotteesta 1 on vain saapunut.

Mitenkäs muilla on käyny ?
Itsellä on ilman seurantaa olleet Aliexpressin tilaukset kadoksissa helmi- maaliskuun ajalta. Myöhemmin tilatut ebayn paketit ovat kyllä tulleet perille, nytkin yksi SpeedPAK saapui alle kahdessa viikossa.
 
Hei, onkos kellään ollut ongelmia Ebay tuotteiden kanssa ? Itse odotan tuotteita jotka tilasin jo tammikuussa (Huhtikuussa tein valituksen ja lupasivat lähettää uudet tilalle, mutta ei ole vieläkään saapunut). Ymmärtäähän tuon että korona vaikuttaa asiaan mutta on se sillee outoa että tilasin tuotteet jo ennen koronan puhkeamista. Myös nyt toukokuussa tilaamastani kahdesta tuotteesta 1 on vain saapunut.

Mitenkäs muilla on käyny ?

Jatkossa ei sitten ikinä kannata suostua myyjän ehdotukseen, että lähettää uuden tuotteen. Rahat vaan pois ja uusi tilaus. Moni ei varmaan edes lähetä tuotetta, vaan ostavat vaan lisäaikaa ja toivovat, että ensimmäisenä lähetetty paketti saapuu perille - tai pelaavat muuten vain aikaa, että protection periodit tms. loppuvat.
 
2020-06-29 12:31
FI, Item delivered

2020-06-23 02:34
FI, Arrival distribution office

Nyt tähän on ilmestynyt näin, onkohan feikki koko seuranta vai onkohan tuo toimitettu vasta postille?

Mites menee kun tein disputen ja myyjä laittoikin seurantakoodin, jonka mukaan olisi ehkä Suomessa. Pyytää nyt odottamaan ja sulkemaan disputen. Jos nyt suljen sen niin saanko avattua enää uutta? Miten AE ratkaisee tämän jos en sulje disputea? Tilaus on tehty siis 11.4, liikkunut seurannan mukaan vasta 8.5. Muistaakseni tilausvaiheessa oli, että full refund jos ei tule 10.6 mennessä myyjän tarjoamalla rahdilla.

Seurantakoodi on joku Quality Freight Logistics | Your hands-on freight partner, servicing you on time with over-communication and transparency. Kuriirin, jota en ole koskaan kuullutkaan ennen. Postin järjestelmä ei tunnista koodia.

Package status: In transit
Country: China -> Finland
Destination:

Origin:
2020-06-17 07:22, FI, Departure to distribution network
2020-06-11 06:36, FI, Arrival from abroad
2020-06-03 05:16, Parcel has been delivered to destination country, will be delivered soon
2020-05-29 04:12, Parcel received by EU distribution center.
2020-05-22 07:25, Parcel intransit
2020-05-18 03:52, Shipment processed
2020-05-14 03:19, Parcel arrived at operation center
2020-05-10 08:35, Shipping data announced
2020-05-09 01:03, 深圳, 货物离开操作中心
2020-05-08 19:48, 深圳, 到达收货点
======================================
Powered by www.17track.net
 
2020-06-29 12:31
FI, Item delivered

2020-06-23 02:34
FI, Arrival distribution office

Nyt tähän on ilmestynyt näin, onkohan feikki koko seuranta vai onkohan tuo toimitettu vasta postille?
Voi tulla huomenna laatikkoon, ti kun ei jaeta postia.
Tuossa vaikuttaa että joku tullikierto tehty ja ollu siksi kadoksissa.
Eilen tuli kaksi eri tilausta, lopulta kummanki lähettäjä oli sama, mutta toisessa oli oikean tuotteen sijaan hiusrenkula.
Helpoin laittaa vain ettei tuote ole tullu, muuten menee kinasteluksi kiinalaisten kanssa.
 
Aliexpressistä mopon osa 12:ta päivässä DHL:n kautta käteen, ihan ok. Muut 20+ pakettia on sitten jossain, eikä mikään ole päivittynyt viikkoon.
 
Milloinhan tästä 31.3. tehdystä tilauksesta pitäisi pystyä tekemään dispute? Kahteen ja puoleen kuukauteen ei ole seurannassa tapahtunut mitään eikä SILTI anna tehdä disputea. VMP.


1593582940875.png


1593582964657.png


1593583026898.png



E: Laitoin Aliin viestiä facebookin kautta (joskus aiemminkin toiminut näin, kun normi dispute ei ole toiminut). Nyt tuonne on tullut vastausrobotti, joka ei anna edes vaihtoehtoa disputejuttuihin:

"Help Center(Including Robot & Human Service): https://s.click.aliexpress.com/e/_bD0Dt2
All the information you provide will be subject to AliExpress' Privacy Policy. Please type:
1 if you want to know how to place an order,
2 if you want to report an Intellectual Property Rights issue,
3 if you want to know the shipping methods we support.
Subscribe our WhatsApp for more information: https://wa.me/8657186563839:"
 
Milloinhan tästä 31.3. tehdystä tilauksesta pitäisi pystyä tekemään dispute? Kahteen ja puoleen kuukauteen ei ole seurannassa tapahtunut mitään eikä SILTI anna tehdä disputea. VMP.


1593582940875.png


1593582964657.png


1593583026898.png



E: Laitoin Aliin viestiä facebookin kautta (joskus aiemminkin toiminut näin, kun normi dispute ei ole toiminut). Nyt tuonne on tullut vastausrobotti, joka ei anna edes vaihtoehtoa disputejuttuihin:

"Help Center(Including Robot & Human Service): https://s.click.aliexpress.com/e/_bD0Dt2
All the information you provide will be subject to AliExpress' Privacy Policy. Please type:
1 if you want to know how to place an order,
2 if you want to report an Intellectual Property Rights issue,
3 if you want to know the shipping methods we support.
Subscribe our WhatsApp for more information: https://wa.me/8657186563839:"

Kokeilinpa sellaista, että valitsin disputea tehdessä, että olen saanut tuotteen ja sitten alasvetovalikoista randomsyyn refundin vaatimiselle. Selitekenttään sitten: "I have NOT received the product. It's been over 60/90 days and according to terms, I get a full refund if the product has not arrived within 60/90 days."

Evidenssiksi uppasin tuon 60/90 päivän lupauksen my orders -listalta. Katsotaan miten käy.

60 days.png

90 days.jpg





E: Ekasta tuli myönteinen päätös alle 10 minuutissa eli näyttäis toimivan!
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressis noussut hinnat huomattavasti. Korona luultavasti syys, mutta tullut monessa tapaukses etsittyä ebaysta ja sieltä tilattua.

Meinasin tuosta kun tietty aika kulunut niin täysi refund. Laskee arkipäivien mukaan niin pitäisi mennä läpi. Tuosta huolimatta myyjä saattaa yrittää hylätä ja ehdottaa että maksat kun tulee. Mutta turhapa moiselle myyjälle on edes vastata mitään. Niillä riittää vaikka mitä selitystä ja nyyhkytarinaa joiden todenperäisyys on vaan arvailtavissa. Ja koskaan ei pidä näis luottaa siihen että perästä lähettävät jotain sen jälkeen kun on asia käsitelty.
 
Melkoista arpomista nämä toimitusajat... Vieläkin odotellaan kahta huhtikuun loppupuolella tilattua pakettia kun taas yksi viime viikolla lähetetty paketti tuli Suomeen yhdeksässä päivässä. Mihinkä lie nuo kaksi sitten ovat juuttuneet.
 
Kokeilinpa sellaista, että valitsin disputea tehdessä, että olen saanut tuotteen ja sitten alasvetovalikoista randomsyyn refundin vaatimiselle. Selitekenttään sitten: "I have NOT received the product. It's been over 60/90 days and according to terms, I get a full refund if the product has not arrived within 60/90 days."

Evidenssiksi uppasin tuon 60/90 päivän lupauksen my orders -listalta. Katsotaan miten käy.

60 days.png

90 days.jpg





E: Ekasta tuli myönteinen päätös alle 10 minuutissa eli näyttäis toimivan!

Eipä se sitten toiminutkaan. Alin vastaus ihmetyttää siinä määrin, että kohta lähtee luottokorttiyhtiöön rekkuli. V*tuttaa vääntää parin euron takia noiden kanssa. Noudattaisivat omia sääntöjään prkl.


1593757877660.png
 
Eipä se sitten toiminutkaan. Alin vastaus ihmetyttää siinä määrin, että kohta lähtee luottokorttiyhtiöön rekkuli. V*tuttaa vääntää parin euron takia noiden kanssa. Noudattaisivat omia sääntöjään prkl.


1593757877660.png
Mistä laskit että 90 kiinalaista arkipäivää on kulunut. Muistaakseni kun kyse olikin niistä vaikka mainitaan vaan päivistä.
 
Mistä laskit että 90 kiinalaista arkipäivää on kulunut. Muistaakseni kun kyse olikin niistä vaikka mainitaan vaan päivistä.

Onko tälle jotain lähdettä?

E: "*What is 'Full refund if product isn’t received within the stated delivery time'?
Sellers on AliExpress set the delivery time period (anything up to a maximum of 60 days). If a buyer shows that they did not receive their purchase within this stated delivery time, the seller will give a full refund."

 
Onko tälle jotain lähdettä?
Ei ole sen kummempaa lähdettä kuin että aika yleinen käytäntö ja etteivät tunnu ennen noita yliaikaa olevia hyväksyvän joita myyjä vaan siirtänyt eteenpäin. Itse laskiskellut et esim. 30 arkipäivää on noin 30/5*7= 43 päivää ja lykännyt valitusta.
 
Muistakaa pyytää siihen Buyer Protectioniin Alilta lisäaikaa jos meinaa loppua kesken eikä tuotetta kuulu. Jos suoja-aika ehtii päättyä, Alia ei kiinnosta sen jälkeen ollenkaan että saatteko tuotteen vai ette.
 
Muistakaa pyytää siihen Buyer Protectioniin Alilta lisäaikaa jos meinaa loppua kesken eikä tuotetta kuulu. Jos suoja-aika ehtii päättyä, Alia ei kiinnosta sen jälkeen ollenkaan että saatteko tuotteen vai ette.
Miksi pyytämään kun ilmoitat distriputen että Buyer Protection loppumassa eikä tuote tullut. Ihan riittävästi myyjät jo noita aikoja lisäilleet ja todennäköisyys alkaa oleen todella pieni että löytävät perille. Jollei myyjä muista lisätä aikaa niin tuo on tosi helppokin viedä läpi.

Tällä hetkellä tilanne se että 2 viikkoa sitten tilatuista ensimmäiset tulee jo perille kun puolestaan maaliskuun ja huhtikuun ovat edelleen matkalla. Eli todennäköisesti uudelleen tilaamalla saa nopeammin tuotteen kuin odotella sitä kadoksissa olevaa.
 
Muistakaa pyytää siihen Buyer Protectioniin Alilta lisäaikaa jos meinaa loppua kesken eikä tuotetta kuulu. Jos suoja-aika ehtii päättyä, Alia ei kiinnosta sen jälkeen ollenkaan että saatteko tuotteen vai ette.

Joskus tehnyt tätäkin ja myyjä ei ikinä vastannut. Kyllä tämän kaiken sekoilun keskellä on pakko edelleen toistaa, että eBay on paljon parempi. Viimeaikaisissa tilauksissa ollut vielä halvempikin, kun Alin hinnat nousseet ja postikuluja alkanut tulemaan pieniinkin tilauksiin.
 
Itse olen tammikuusta lähtien tilannut erään tuotteen kolmeen kertaan Alista eikä yksikään ole tullut perille. Kolmannesta tilauksesta vielä rahat saamatta takaisin. Tilasin kesäkuun alussa ebaystä ja tuli kahdessa viikossa Kiinasta kotiin tuo.
 
Mihinhän nuo paketit oikein katoaa kun ne saapuu Suomeen, 6.9 saapunut paketti Suomeen ja ilmeisesti mystisesti taas kadonnut jonnekkin.
Oon yrittänyt jo 4 kertaa tilata tuota samaa osaa Alista ja ei vaan tule perille, joka kerta vieläpä eri toimittajalta.

Väkisinkin alkaa tuntumaan että joku lajittelija pistää noita joko roskiin tai omaan taskuun.
 
Mihinhän nuo paketit oikein katoaa kun ne saapuu Suomeen, 6.9 saapunut paketti Suomeen ja ilmeisesti mystisesti taas kadonnut jonnekkin.
Oon yrittänyt jo 4 kertaa tilata tuota samaa osaa Alista ja ei vaan tule perille, joka kerta vieläpä eri toimittajalta.

Väkisinkin alkaa tuntumaan että joku lajittelija pistää noita joko roskiin tai omaan taskuun.
Se tai sitten myyjä on käyttänyt samaa seurantakoodia jolla lähettänyt jollekin muulle. Tosiaan toi Suomeen saapuminen kun on musta aukko mihin ne paketit katoaa.
 
Mihinhän nuo paketit oikein katoaa kun ne saapuu Suomeen, 6.9 saapunut paketti Suomeen ja ilmeisesti mystisesti taas kadonnut jonnekkin.
Oon yrittänyt jo 4 kertaa tilata tuota samaa osaa Alista ja ei vaan tule perille, joka kerta vieläpä eri toimittajalta.

Väkisinkin alkaa tuntumaan että joku lajittelija pistää noita joko roskiin tai omaan taskuun.
Jos eivät ole postin seurannassa näkyviä niin todellisuudessa eivät ole edes Suomessa vaikka ulkopuolinen seuranta sitä väittäisi.
 
Onko tälle jotain lähdettä?

E: "*What is 'Full refund if product isn’t received within the stated delivery time'?
Sellers on AliExpress set the delivery time period (anything up to a maximum of 60 days). If a buyer shows that they did not receive their purchase within this stated delivery time, the seller will give a full refund."

Tuollahan se tilauksen tiedossa juoksee, päivä tuosta niin voi disputen tehdä, laskuri kyllä muuttuu jos myyjä lisää aikaa. Mutta ei refundia saa jos ei erikseen pyydä.
1593844865726.png




eli jos uusia tilaajia disputehan löytyy, tässä tapauksessa disputea ei voi tehdä koska laskennallinen aika ei ole vielä menny umpeen.
1593845232978.png

1593845303607.png

1593845371238.png
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressis noussut hinnat huomattavasti. Korona luultavasti syys, mutta tullut monessa tapaukses etsittyä ebaysta ja sieltä tilattua.

Meinasin tuosta kun tietty aika kulunut niin täysi refund. Laskee arkipäivien mukaan niin pitäisi mennä läpi. Tuosta huolimatta myyjä saattaa yrittää hylätä ja ehdottaa että maksat kun tulee. Mutta turhapa moiselle myyjälle on edes vastata mitään. Niillä riittää vaikka mitä selitystä ja nyyhkytarinaa joiden todenperäisyys on vaan arvailtavissa. Ja koskaan ei pidä näis luottaa siihen että perästä lähettävät jotain sen jälkeen kun on asia käsitelty.
Aina on ollu osa tuotteista edullisempia ebayssa. Mutta on hintataso noussu, etenki postikulut sieltä. Ilmeisesti kun postikulut kiinasta nousee , vetää ali siivun siitäkin.
Ali perustuu enemmän tarjouskampanjoihin joita n. 1-2 kk välein. Normaalihinnat suuremmat mutta alannetut halvemmat. Muutenkin hinnat elää päivittäin enemmän kuin ebayssa.

Ei dispute tapauksessa monikaan myyjä maksa suoraan vaan ehdottaa että 0€, siihen pitää varautua että ennen 4 päivää kestävää osapuolten vastusten odottelu aikaa käy varmasti hylkämässä myyjän ehdotuksen.
Ehkä joku 20 disputesta 1 voi maksaa ilman alin maksupäätöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuollahan se tilauksen tiedossa juoksee, päivä tuosta niin voi disputen tehdä, laskuri kyllä muuttuu jos myyjä lisää aikaa. Mutta ei refundia saa jos ei erikseen pyydä.
1593844865726.png




eli jos uusia tilaajia disputehan löytyy, tässä tapauksessa disputea ei voi tehdä koska laskennallinen aika ei ole vielä menny umpeen.
1593845232978.png

1593845303607.png

1593845371238.png

Huomaatko omista kuvistasi, että tilauspäivästä vaikka pitäisi 60 päivässä tulla, niin voit tehdä disputen vasta syyskuun alussa? Vähän ristiriitaisia omasta mielestä nuo päivien lukumäärät ja disputentekorajat.
 
Ensimmäistä kertaa joutui disputea laittamaan Paypalille - Dealextremestä tilasin lahjaksi radio-ohjattavan mikä ei ikinä saapunut. Tracking näyttää että palautunut lähettäjälle.

Kohta 4 viikkoa ahdistellut Dealextremen eli kanavissa eikä edistystä - Paypalin kautta näyttää sujuvalta tuo dispute.

Aika monta kymmentä tilausta tehnyt varmaan 10 vuoden aikana ja nyt vasta ensimmäinen oikea ongelma.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom