AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Tilasin uudelleen toiselta myyjältä, jonka nimi oli aika samanlainen tämän aiemman kanssa. Sama homma, otti tuotteen pois myynnistä ja pyytää, että perun tilauksen other reasonin valitsemalla.
Peruin kummatkin tilauksen käyttäen out of stock, koska siihenhän myyjä vetosi, vaikka toisessa luki, että niitä on saatavilla 100 kappaletta tilaus hetkellä. Valmistus kuulemma lopetettu.
Noh, nyt kun katsoin niin tilaus ei ollutkaan peruttu enää. Myyjä oli poistanut perumisen ja vaatii, että käytän other reasonia, eikä out of stock.
Nyt kummatkin tilaukset odottavat jälleen postitusta, jota ei tapahdu. Sama myyjä vastaa molempien kauppojen viesteihin, eli kummatkin kauppatunnukset ovat saman henkilön.

Löysin vielä kolmannelta tyypiltä saman tuotteen, joskin aavistuksen kalliimmalla. Siitä ei ole vielä kuulunut mitään, toivottavasti lähettää.
Alissahan tilaus peruuntuu jos myyjä ei lähetä x ajassa... Mutta aika persehommaa tollainen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Jaahas taisi itsellä taas yksi paketti jäädä matkalle. Ollut 7vko tilassa: "Package rejected,unable to ship by air". Laitoin disputen vetämään kun tilauksesta mennyt jo yli 60vrk. Myyjä selittelee, että tulli ongelma. Itseäni ei ihan hirveästi kiinnosta mikä ongelma, kyllä ne paketit nyt yleensä on alle 60vrk selvinneet perille tai sitten ei ollenkaan. Paketissa ei ole akkuja tms. joten ei pitäisi olla mitään ongelmia laittaa lentokoneeseen. Kyseessä siis ihan peruselektroniikkaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Ite olin aika kärsivällinen laitoin disputea 3kk lähetyksestä ei vielä vastausta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 099
Ei menny nää eBayn ja Alin musta perjantai ostokset putkeen. eBayssa yhtä ostosta ei ole vielä lähetetty ja toisessa ei toimi seuranta numero. Alissa taasen yks nyssäkkä on jopa saapunut kohdemaahan, mutta se ei ole Suomi vaan Ranska, muuten meni ihan hyvin!
:smoke:
Mullakin on näkynyt joskus joidenkin tilausten kanssa "saapunut kohdemaahan" ties minkä maan kohdalla mutta kyllä ne sieltä on aina Suomeen lopulta tulleet. Tilasitko kenties jotakin kalliimpaa, siinä tapauksessa voisi olla mahdollista että myyjä yrittää välttää alveja kierrättämällä tavaran jonkin Euroopan varaston kautta josta se sitten lähetetään Suomeen.

Itselläni yksi Alin 11/11-tilaus näyttäisi näillä näkymin olevan noudettavissa tänään, toisen seurannassa ei ole tapahtunut mitään kohta kuukauteen. Briteistä lähetetty tilaus tuli pian lakon päättymisen jälkeen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
5.11 Suomeen saapunut lähetys se vaan vieläkin jossain postin varastossa lojuu. Mielenkiintoinen tapa tuo, että vanhat vaan jätetään lojumaan ja uudet lähetykset kulkee täysin normaalisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Jaahas taisi itsellä taas yksi paketti jäädä matkalle. Ollut 7vko tilassa: "Package rejected,unable to ship by air". Laitoin disputen vetämään kun tilauksesta mennyt jo yli 60vrk. Myyjä selittelee, että tulli ongelma. Itseäni ei ihan hirveästi kiinnosta mikä ongelma, kyllä ne paketit nyt yleensä on alle 60vrk selvinneet perille tai sitten ei ollenkaan. Paketissa ei ole akkuja tms. joten ei pitäisi olla mitään ongelmia laittaa lentokoneeseen. Kyseessä siis ihan peruselektroniikkaa.
Ite olin aika kärsivällinen laitoin disputea 3kk lähetyksestä ei vielä vastausta
Disputesta tulee yleensä rahat tilille takaisin suoraan, niin myyjät pitää sellaisena iskuna päin kasvoja. Eli jos eivät vastaile, ovat suuren ketutuksen vallassa ja vihaavat sinua. :)

Tietenkin dispute on täysin aiheellinen, jos paketti ei liiku mihinkään.

Mutta siis todennäköisin skenaario on, että Aliexpressin ylläpito katselee noi tracking infot ja toteaa teidän olevan oikeassa ja pistää rahat takaisin tai pyytää lähettämään uudestaan. Ikinä ei kannata ottaa "lähetä uudestaan" vaihtoehtoa, jos ei ole saanut erityisen halvalla. Se on pienempi vaiva tilata uudestaan samaan hintaan tai toiselta, luotettavammalta myyjältä sama tuote.

Jotkut myyjät selittelee ja jotkut koettavat vielä tässä vaiheessa huijata, mutta ei kannata hyväksyä mitään muuta kuin rahat takaisin vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
5.11 Suomeen saapunut lähetys se vaan vieläkin jossain postin varastossa lojuu. Mielenkiintoinen tapa tuo, että vanhat vaan jätetään lojumaan ja uudet lähetykset kulkee täysin normaalisti.
Itsellä on tulossa kirjeenä 3500X ja siitä on viimeisin merkintä joskus kuukausi sitten, kun se meni lentokoneeseen. Nyt sitten jännätään, että hukkuuko se muiden tilausten alle.

Oli vielä ostohetkellä 130€, kun nyt sen hinta on laskenut alle 110€.. Tietenkin käytin kupongin, mutta ei se tässä vaiheessa paljoa lohduta. Ja tietenkin se menee tulliin ja tulli menee joululomille..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Mullakin on näkynyt joskus joidenkin tilausten kanssa "saapunut kohdemaahan" ties minkä maan kohdalla mutta kyllä ne sieltä on aina Suomeen lopulta tulleet. Tilasitko kenties jotakin kalliimpaa, siinä tapauksessa voisi olla mahdollista että myyjä yrittää välttää alveja kierrättämällä tavaran jonkin Euroopan varaston kautta josta se sitten lähetetään Suomeen.

Itselläni yksi Alin 11/11-tilaus näyttäisi näillä näkymin olevan noudettavissa tänään, toisen seurannassa ei ole tapahtunut mitään kohta kuukauteen. Briteistä lähetetty tilaus tuli pian lakon päättymisen jälkeen.
Toi meni kyllä ihan oikeasti Ranskaan ja joku on sen jo siellä noutanutkin...
Parin euron tuote ja myyjältä sain kyllä jo rahat takas, mutta vituttaa tollanen kusettaminen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Lokakuun 16. päivä tilattu Ebay paketti edelleen hukassa, huomenna on viimeinen arvioitu toimistuspäivä, joten sen jälkeen joutunee pistää tuolta tuon "I didnt receive it" -toiminnon ja katsoa miten siitä eteenpäin.

Sellasen kanssa hokasin, että ennen Ebayssa on myyjät pistäneet ton tracking numeron heti näkyville (vaikkakin toimii vaan sinne Kiinan rajalle asti osa), niin nyt viimeisimmissä tilauksissa ei osa ole laittanut seurantakoodia näkyviin? Mikähän tuossa on syynä, jopa Englannista pari tilattua tuotetta on ilman. Koska Ebay on silloin samantein ostajan puolella, jos jotain ongelmaa tulee (Service Metrics & Shipping).
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Mulle ei ole tullut Postin lakon alettua yhtään Kiinan nyssykkää, vaikka pitäisi olla toistakymmentä tulossa. Siellä on lokakuussakin tilattua tavaraa.

Sen sijaan uusia mainoksia Posti kyllä jakelee tunnollisesti, saahan ne niistä hyvin rahaa... :smoke:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Disputesta tulee yleensä rahat tilille takaisin suoraan, niin myyjät pitää sellaisena iskuna päin kasvoja. Eli jos eivät vastaile, ovat suuren ketutuksen vallassa ja vihaavat sinua. :)

Tietenkin dispute on täysin aiheellinen, jos paketti ei liiku mihinkään.

Mutta siis todennäköisin skenaario on, että Aliexpressin ylläpito katselee noi tracking infot ja toteaa teidän olevan oikeassa ja pistää rahat takaisin tai pyytää lähettämään uudestaan. Ikinä ei kannata ottaa "lähetä uudestaan" vaihtoehtoa, jos ei ole saanut erityisen halvalla. Se on pienempi vaiva tilata uudestaan samaan hintaan tai toiselta, luotettavammalta myyjältä sama tuote.

Jotkut myyjät selittelee ja jotkut koettavat vielä tässä vaiheessa huijata, mutta ei kannata hyväksyä mitään muuta kuin rahat takaisin vaihtoehtoa.
Juu rahat tulee yleensä luottokortille takaisin disputessa, jos tracking näyttää ettei ole saapunut. Itse en usko tuon tulevan kun tosiaan 7vko jumittanut tuossa "Package rejected,unable to ship by air". Itse veikkaan, että syystä x ei ole kelvannut paketti ja heitetty roskiin tms. Juu uudelleen lähetystä ei kannata jo ihan siitä syystä ottaa, että mistä tiedät lähettääkö se mitään? Laittaa vaan jonkun seurantakoodin. Disputen ratkaisemin jälkeen kun et voi enää kysellä tuotteen perään mitään. Itse olen joitakin kertoja aikoinaan hyväksynyt uudelleen lähetyksen ja ainakin puolella noista ei ikinä tullut mitään.

Mulle ei ole tullut Postin lakon alettua yhtään Kiinan nyssykkää, vaikka pitäisi olla toistakymmentä tulossa. Siellä on lokakuussakin tilattua tavaraa.

Sen sijaan uusia mainoksia Posti kyllä jakelee tunnollisesti, saahan ne niistä hyvin rahaa... :smoke:
Viimeksi eilen tuli kiinan romua postilla. Toki edelleen on ihan reilusti matkalla noita, mutta kyllä ne sieltä pikkuhiljaa tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Pikkasen jännittää vaan yhden tuotteen kohdalla, kun siinä peräti kahdet lähetystunnukset. Toinen ei johda mihinkään ja toisesta on vihjauksia, että olisi feikkitunnuspalvelussa ja lähetyskulku pelkkää satua. Muutenkin todella lyhyt disputeaika ei herätä luottamusta.
Taktisena pyydän lisäaikaa ja sitten dispute, jos ei kuulu mitään.
Alille vaan tuntuu olevan mikä sattuu lähetystunnus pätevä, jos vaan tulee Suomeen..
Kusettaja oli ja paskiainen kulutti turhaan alin 2 dollarin alennuskuponkini. Molemmat lähetystunnukset mukamas onnistuneesti tuli perille samana päivänä ja olen ne vahvistanut. Oli kyllä melkoinen velho, kun vastasi disputeen, että "Please wait patiently, We are inquiring about logistics information, and we will reply to you with specific results on Monday." niin heti perään onnistui toimitukset. Onneksi alin päässä tajusi vihjeiteni perusteella missä mennään ja vihjasin myös tuosta postin lakostakin, että voin odottaa pidempääkin kunhan dispute aikaa piisaa.

Niin tämä feikkiseurantatunnuspalvelu on Winit ja piti oikein Espanjasta asti tulla. Yllättäen sain itsekin kokemusta vastaavasta, että silmään lirahtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Viimeksi eilen tuli kiinan romua postilla. Toki edelleen on ihan reilusti matkalla noita, mutta kyllä ne sieltä pikkuhiljaa tulee.
Mulla on kyllä mennyt luotto Postiin jo lopullisesti, tänään piti olla Amazoniltakin tulossa UPS:llä yksi paketti - no yllättäen last mile carrier onkin SUOMEN POSTI, niin eipä tietenkään tullut mitään.

Siis oikeasti, mä en ole saanut varmaan 5-6 viikkoon Postilta mitään muuta kuin mainoksia ja yhden Kelan kirjeen!
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Mulla on kyllä mennyt luotto Postiin jo lopullisesti, tänään piti olla Amazoniltakin tulossa UPS:llä yksi paketti - no yllättäen last mile carrier onkin SUOMEN POSTI, niin eipä tietenkään tullut mitään.

Siis oikeasti, mä en ole saanut varmaan 5-6 viikkoon Postilta mitään muuta kuin mainoksia ja yhden Kelan kirjeen!
Tänäänkin on tullut muutoma kiinan kikkare noudettavaksi. Joten ihan kohtuullisesti toimii. Halvoilla posteilla kulkevat kuljetukset on hitaita. Jos haluat nopean, niin tilaat sen pikana. Esim. Hong Kong - kotiovi väli meni alle 4 vrk.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 948
Tänäänkin on tullut muutoma kiinan kikkare noudettavaksi. Joten ihan kohtuullisesti toimii. Halvoilla posteilla kulkevat kuljetukset on hitaita. Jos haluat nopean, niin tilaat sen pikana. Esim. Hong Kong - kotiovi väli meni alle 4 vrk.
Kuten sanottua, niin ei auta mitään vaikka olisi kuriirifirmana UPS, kun viimeinen maili on Postin hoidettavana, eikä se mitään saa hoidettua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Kuten sanottua, niin ei auta mitään vaikka olisi kuriirifirmana UPS, kun viimeinen maili on Postin hoidettavana, eikä se mitään saa hoidettua.
Kuten tuossa todettiin, niin kyseessä on halpa lähetys. UPS:llä on ne halpa paketit (posti hoitaa) ja sitten ne oikeat kuriirilähetykset. Vai puhutaanko tässä nyt jostain alle 10k asukkaan pitäjästä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Joo-o, nyt tuli itselle uusi tilanne eteen.

Tilasin yli 10 pikkutavaraa marraskuun myynneistä ja kahden tavaran arvo ylittää tullirajan:
- Jonsbo C2 kotelo
- KAKA matkareppu

Nyt tuli tullaus eteen ja koodi ei sovi kumpaankaan noista, vaan on muotoa SPxxxFI (nuo on CN-koodeilla Aliexpressissä).

Mikä eteen? Soittelen tullin aspaan maanantaina..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Joo-o, nyt tuli itselle uusi tilanne eteen.

Tilasin yli 10 pikkutavaraa marraskuun myynneistä ja kahden tavaran arvo ylittää tullirajan:
- Jonsbo C2 kotelo
- KAKA matkareppu

Nyt tuli tullaus eteen ja koodi ei sovi kumpaankaan noista, vaan on muotoa SPxxxFI (nuo on CN-koodeilla Aliexpressissä).

Mikä eteen? Soittelen tullin aspaan maanantaina..
Noi kiinanpoijjaat merkkailee niihin paketteihin pyytämättäkin arvoksi ihan mitä sattuu (alakanttiin tietenkin), ja mahdollisesti ilmoittaa vielä kyseessä olevan lahja. Ja siitä huolimatta ne usein jää tulliin. Itsellä yleensä kyllä niin että oikeasti ylittävätkin tullausrajan. Eli ainakin omaan silmään vaikuttaa siltä että Tullissa eivät anna mitään painoarvoa sille että paketin kyljessä lukee arvona 3 euroa, vaan samalla tapaa ne voi sinne jäädä jumiin.

Eli kannattaa ehkä tarkistaa myös ne tullausrajan alittavat lähetykset jos löytyisi niistä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Joo-o, nyt tuli itselle uusi tilanne eteen.

Tilasin yli 10 pikkutavaraa marraskuun myynneistä ja kahden tavaran arvo ylittää tullirajan:
- Jonsbo C2 kotelo
- KAKA matkareppu

Nyt tuli tullaus eteen ja koodi ei sovi kumpaankaan noista, vaan on muotoa SPxxxFI (nuo on CN-koodeilla Aliexpressissä).

Mikä eteen? Soittelen tullin aspaan maanantaina..
Onko toinen näistä lähetetty kenties Aliexpress Standard Shippingillä?
Eli jos jompikumpi lähetys on tolla lähetetty niin silloin se luultavasti on se.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Eli kannattaa ehkä tarkistaa myös ne tullausrajan alittavat lähetykset jos löytyisi niistä?
Ei löydy tuolla koodilla ja niitä on liikaa..

Ei minulle ole ongelmaa maksella ne tullit, ongelma on siinä, että maksaisin ne oikeasta lähetyksestä. Sitten jos vaikka reppu tulee myöhemmin tullattavaksi, niin mitäs sitten?

Voisi kyllä olla tuo kotelo, kun siinä on punainen kolmio ja seuranta ei jatku Suomea pidemmälle.

upload_2019-12-14_16-47-50.png
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
mul meni samanlailla paketti tulliin, tuli nettipostiinkin ilmoitus et pitäis tullaustehdä. Tunnin päästä seurassassa näkyi että oli siirtyny taikaisin ulkomaanterminaaliin. Seuraavana päivänä olikin siirtyny postiin ja siitä vuorokauden päästä olikin kotipuolen postista noudettavissa. Jäi tullaus tekemättä.

paketin kyljessä oli merkintä 15dollaria, mut oikee arvo oli yli 200e
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Mites, en ole koskaan Aliexpressistä mitään hommannut, onko tuolta yhtä simppeliä tilata kuin ebaysta?
Se on itse asiassa parempi, kun sen oppii.

Kannattaa lukea muiden arvostelut tuotteista ja pyrkiä tilaamaan kaupoista, jossa on vähintään yksi arvostelu.

Esim. i7-2600:
upload_2019-12-17_20-29-32.png


Yao Yue on myynyt enemmän, mutta niillä maksaa kympin enemmän.

--

Sitten vaan hetki lukemaan arvosteluja, ja niistä kannattaa lukea ne, joissa on kuvia:
upload_2019-12-17_20-31-2.png



Tuossa kunnossa tulee ja jos ei näy arvosteluja, että "myyjä kusettaa!", niin voi ostaa. Joskus näkyy yhden tähden arvosteluja, jossa lukee "never arrived" ja semmoista on välillä postin kanssa. Rahat saa kuitenkin takaisin disputella. Jos näitä "never arrived" on liian monta, niin sitten ei kannata tilata.

Lisäksi tämä prosessori menee tulliin..

--

Alennukset meni jo ja nykyään on koodeja ja kuponkeja, joilla kikkailemalla saa jopa 15% alennusta. Että ei maailman kovimmat alet, eikä niiden perusteella kannata mitään ostaa tai odottaa pari kuukautta seuraavia aleja..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tekeekö tolla tahnalla mitään? Tuli vastaava pussukka ebay C2D läppäriprossun mukana
Ei.

Lähinnä nyt vaan, minkälaisessa paketissa tulee ja kyllä tuollakin voit viestitellä myyjille tullauksista mitä mieli tekee. Tuolla on paljon helpompi nähdä, mitä sieltä tulee ja vaikka siinä toisessa threadissa mainostetusta Snowmanista, että kuinka ne voi tulla vähän hittiä ottaneena.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Ah, toisesta threadista lainasit, ihmettelinkin että mitäs helvettiä. :D Niin no, ebay serrin kanssa ei ainakaan ole minkään tullin pelleilyn kanssa ollut mitään säheltämistä.

Tekeekö tolla tahnalla mitään? Tuli vastaava pussukka ebay C2D läppäriprossun mukana
Jos se tahna ei ole kuivunutta niin kyllä se asiansa ajaa. Ihme hifistelyksi mennyt tämä tahnahomma nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Jos se tahna ei ole kuivunutta niin kyllä se asiansa ajaa. Ihme hifistelyksi mennyt tämä tahnahomma nykyään.
Aika paljon räplään ATK-romun kanssa, niin en kyllä luota ebay-tahnoihin. Ehkä olen jäärä, mutta MX-4 ei ole kallis sijoitus ja se säilyy ja toimii varmasti. Myöskin mikä vaan tahna, jossa on joku järkevä valmistaja (Esim. SilentiumPC) on ok, mutta tuolta voi tulla ihan mitä vaan.. Varsinkin, kun tulee kaupan päälle.

Tuskin se kuitenkaan teidän ATK:ta tappaa, mutta tulokset voi olla pari astetta heikompia ja tahna kuivua nopeammin.

En minä Jimm'siltä ostamieni jäähyjen tahnaa koskaan vaihda - käytän sitä, mitä tulee mukana. Kiinasta tulleissa otan kaapista MX-4:n. Vähemmän ongelmia, vähemmän säätöä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Tämä on kyllä paras hinta/laatu-suhteen prosessori, jonka olen nähnyt:
US $8.18 61% OFF|Intel Xeon Processor E5 2620 V2 CPU 2.1 LGA 2011 SR1AN 6 Core Server processor e5 2620 V2 E5 2620V2 CPU PC computer-in CPUs from Computer & Office on AliExpress

Ongelma on vaan siinä, että emolevy tuolle ei maksa kymppiä :(

--

Olen itse maksanut tuosta yli 20€, ja silloinkin se tuntui hyvältä kaupalta..
Kahden prosessorin emosta saisi köyhtyä 100€, mutta toisaalta ECC-muistit maksavat 12€/8GB. Jos olisi aivan uskomattoman tiukan budjetin projekti, niin näkisin houkuttelevaksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Veikkaan, että siinä vaiheessa kun lähetys on kuljetuksessa.

Nyt lähetyksestä on vasta tehty "ennakkotieto".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tilasin 1066 Mhz muistia vanhaan läppäriini. Maksoi jotain 12e 2 kampaa yhteensä.
11.12 tuli emailiini ilmoitus että lähetetty.
Alla kuvakaappaus ebaysta. Mistään pakettiseurannasta ei löydy tuota mun lähetystä. Olen kokeillut Suomen Posti, Track17, Hongkong Post. Ihmeen pitää kestää ennenkuin se viedään postiin.
Minulla oli sama ongelma.

upload_2019-12-18_14-40-29.png


Tänään hain tuon postista. Ei ollut mitään tekemistä seurantakoodilla oikean elämän kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Ensimmäinen tilaus karvan alta 2 kk sitten AE:stä, dispute aukeaa 4 päivän kuluttua. Kuorta ei näy eikä kuulu. :mad: Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
23.10 tilattu ja Yanwenilla lähetetty kirje tuli tänään...
:smoke:
Myyjä palautti rahat tosta pari viikkoa sitten.
Niin ja tietenkin tuli just kun kerkesin tilaamaan toiselta myyjältä samat tuotteet... :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Joo, jäähy kuitenkin toimii niinkuin pitää ja sain sen suoristeltua melko nätiksi. Jos eivät suostu hyvittämään tai haluavat takaisin, niin ei haittaa.

Edit: Juuri oli tullut Aliexpressiltä ehdotus, että heidän mielestään haluamani 10$ hyvitys ok tai vaihtoehtoisesti jäähy takas ja täys hyvitys, mutta siihen en lähde. Hyväksyin sen 10$ hyvityksen mitä ehdotinkin. En tiedä tarvitseeko myyjän erikseen hyväksyä Aliexpressin ehdotus vai määrääkö Ali sen maksettavaksi. Mulla oli hyvät kuvat liitteenä, niin Aliexpressin mielestä mun dispute oli validi.
Pistin vastauksen tänne, kun muuten avaudun omista tilausongelmisani väärässä ketjussa :)

Itse ostin kerran $10 semmoisen 120mm ledituulettimella varustetun tornijäähyn, vähän niinkuin Snowman tai Fera 3. Arvaa tuliko sieltä semmoinen? Ei tullut. Tuli 92mm tuulettimella varustettu ja lämpöputketkin oli karsittu kahteen. Myyjä ei sanonut mitään, niin pyysin 3.50€ hinnasta takaisin (ostin kaksi, se oli jotain 20% saamieni alennusten jälkeen) ja paukutti vaan, että hän ei tehnyt mitään väärään.

Sitten odoteltiin myyjän vastausta, Aliexpress suositteli, että maksaa hatusta repimäni korvauksen. Myyjä tekee ehkä vielä vastatarjouksen, minulla ei tehnyt ja summa meni maksuun. Sitten oli pari alle 8€ jäähyä ja ne kyllä kelpasi jollekin täällä siihen hintaan.

Tärkeintä on vaan pysyä lujana ja hylätä vaan kaikki myyjän vastatarjoukset. Nyt itse en halunnut lähettää $19 tilausta takaisin, niin pyysin selvästi liian vähän hyvitystä, jos sinä olet saamassa kympin.. Ja minulla tuli ihan eri tuote kuin tilasin..

Mitään ei ole vielä tullut risana, kolhiintuneita paketteja kyllä ja pieniä kauneusvaurioita. Tämäkään ei olisi ongelma, jos olisi koteloita, joissa ei ole ikkunaa..

--

Itse opin vaan , että en tilaa huippuhalpaa tuotetta, josta ei ole yhtään arvostelua enää ikinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Kiinalaisia nippusiteitä mahtaakohan kestää kunnolla kiristystä ettei ole heti poikki.
Noita on tarkoitus laittaa PC-kotelon sisään, että kiristystä ei ole paljoa ja ei ole fataalia, jos hajoaa.. Huomasin vaan, että tarvitsen vähän enemmän kuin kotelon mukana tulee tässä lokakuussa..

Tarkoitus oli vielä tilata tuolta, kun se on helppoa ja ei tarvitse lähteä rautakauppaan 6km päähän.. Lisäksi tuo on hyvä koko noihin tarkoituksiin.

Tässä olisi yksi virtalähde odottamassa vaihtoa, niin tarttisin nuo nyt..
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
En keksi syytä miksi pitäisi sieltä lähteä tilaamaan kun ei ne täälläkään paljoa maksa?
Ei ne kalliita ole täällä ja jos on oikealla alalla töissä niin eivät maksa mitään. Toki onhan se helppoa jos ei ihan vieressä ole kauppaa eikä ole kiirettä niin tulevat kotiovelle asti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Mitenkäs oikein tuon Ebay kanssa ny on, ku tänään tuli vihdoinkin tuo paketti (tilattu 16 Oct, 2019) ja toimitusaika oli Wed, 30 Oct - Thu, 12 Dec, ajattelin antaa lakon takia vähän ylimääräistä aikaa, ja tänäänhän siis tosiaan paketti tulikin. Ja menin sitten antamaan palautetta Ebayhin, niin enää ei voikaan tuota tehdä?

Nytkin on yksi paketti tulossa jossa arvioitu takaraja 22. joulukuuta, ja lähdössä just joulun viettoon muualle. Mistä tiedän tuleeko tuo ennen tuota...

Pienen Googletuksen jälkeen, niin oletettavasti tuolla Feedback systeemillä on tiukka 60pv raja, mistään Ebayn sivuilta en itse tuohon varmistusta löytänyt kylläkään. Tuo on kyllä hankala, ku joskus venyy nuo postitukset, myyjähän se tuosta kärsii vaan...

Ebay ei kyllä missään selkeästi listaa noita aikarajojaan, joten hankalaa on näin ostajan kannalta etsiä tietoa. Ainoastaan Community foorumissa on jotkut käyttäjät noita listailleet ku Googlettaa. Tai sitten en vain osaa ny löytää noita tuolta Helpistä.

Sekin myös ihmetyttää, kun selkeästi Ebayssa sanotaan:
- A buyer can report that they didn't receive an item once the item's latest estimated delivery date has passed, and for 30 days after the latest estimated delivery date

Mutta esimerkiksi tuossa alussa mainitsemassani tilauksessa ei tuollaista mahdollisuutta edes ole, vaikka aikaa pitäisi vielä olla. Eli ku katsoo tuota tilausta, niin "more actions" valikossa ei ole tuota mahdollisuutta (Helpin mukaan pitäisi olla valinta "I didnt receive this"). Vain ottaa yhteyttä myyjään tai tallentaa myyjä. Eli ei tuo systeemi ny toimi oikein, jos tuota pakettia ei olisi tullut...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 395
Viestejä
4 159 749
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom