AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

aha, tota tuli 17track palvelun kautta, seurantakoodilla RV222651471CN, saisko joku tosta enemmän irti?
 
aha, tota tuli 17track palvelun kautta, seurantakoodilla, saisko joku tosta enemmän irti?
Laita tuo koodi posti.fi niin selviää tarkemmin eli se on lajiteltu Suomessa, mutta ei liiku ennen lakon loppumista eteenpäin. Tässä tapauksessa kyseessä on siis oikeasti seurattava lähetys minkä seuranta toimii Suomessakin.
 
Tilasin tuossa AliExpressin kautta muutama päivä sitten 2x 480mm jäähdyttimiä, postitus oli china air postin kautta, free shipping. Tänään tuli viesti, että tarvitaan uusi osoite, koska kuljetusyhtiö ei kuljeta "remote arealle". Asun siis ihan kaupunkialueella ja eikä aikasemminkaan ole tommosta tullu vastaan tai muuta hämminkiä. Mietin, et muilta myyjiltä ku kattoo tommosten jäähdyttimien postituskuluja niin lähes poikkeuksetta 45e+ tulee. Laitoin jo Alin help centeriin viestiä ja agentti meinas hoitaa homman kotiin, toivotti vielä jumalan siunausta lopuksi :D
 
Tilasin tuossa AliExpressin kautta muutama päivä sitten 2x 480mm jäähdyttimiä, postitus oli china air postin kautta, free shipping. Tänään tuli viesti, että tarvitaan uusi osoite, koska kuljetusyhtiö ei kuljeta "remote arealle". Asun siis ihan kaupunkialueella ja eikä aikasemminkaan ole tommosta tullu vastaan tai muuta hämminkiä. Mietin, et muilta myyjiltä ku kattoo tommosten jäähdyttimien postituskuluja niin lähes poikkeuksetta 45e+ tulee. Laitoin jo Alin help centeriin viestiä ja agentti meinas hoitaa homman kotiin, toivotti vielä jumalan siunausta lopuksi :D
Ei se remote area tarkoita ettei voisi kaupungissa asua vaan asut silti jossain huitsin nevadassa oli se kaupunkia tai ei.
 
joo sama se mikä on remote areaa, mut siitä huolimatta mun mielestä ei remote areaa ei suomesta löydy ku vätsärin erämaasta. ihan siellä en asu.
 
Hö. Onpa outoa. Tilasin Ebaystä kampetta joka olisi tullut japanista. Sain seuraavanlaisen viestin:

Hello.

Your country post is strike now and we can't ship.
So how can we do??

Thank you.

Vastasin vaan että ettekö voi? No perutaan ja palauttakaa rahat.
 
Olisit vastannut että paper mail only not parcels. ;)

Öö? Kaikki lentoteitse tulevat paketit ovat jumissa, koska IAU:n tukilakko:
Ilmailualan Unionin (IAU) jo alkanut tukilakko kohdistuu postin käsittelyyn lentoasemilla. Ruotsista ja Baltiasta lentoteitse ja muualta EU-alueelta saapuvissa paketeissa voi olla muutaman päivän viive. Suurin osa paketeista Euroopasta ja Eurooppaan toimitetaan maantiekuljetuksilla, joten vaikutus niihin on ollut vähäinen. Lakko vaikuttaa voimakkaimmin kansainvälisiin paketteihin ja kirjelähetyksiin, jotka tulevat tai lähtevät Euroopan ulkopuolelta (esim. USA, Japani, Kiina) lentokuljetuksina. Nämä lähetykset toimitetaan lähtömaista vasta lakon jälkeen.

(Lähde: PAU:n lakot vaikeuttavat kotimaan ja ulkomaan postin kulkua (PÄIVITETTY klo 18.00) - Posti Group Oyj)
 
Shipping varmaan onnistuu, mutta tavara ei lähde kohdemaan terminaalista minnekkään. Jos tavara liikkuisi tänne, niin ei se mahtuisi mihinkään. Ei paikalliset yhtiötkään halua tavaraa kuukausiksi roikkumaan varastoihinsa. Kiinalaisia tuskin kiinnostaa ja tieto ei varmasti kulje.
 
Mites nää kiinan paketit kulkee nyt Suomessa postin lakon aikana? Itsellä aliexpressistä muutama tilaus tulossa ja yhdessä on käymässä aika vähiin sen ollessa enään 14pv 15h. Mitä noille Aliexpressin tilauksille tapahtuu, kun tuo "your order will be closed in xxxx" aikaraja menee umpeen?

Monta kymmentä pakettia on tullut Kiinasta tilattua Aliexpressin kautta, mutta ei kyllä koskaan ole näin pitkään mennyt tilauksessa, joten veikkaisin, että kyseinen paketti on jäänyt johonkin postiin jumiin tuon lakon takia. Paketin viimeinen seurantatieto on "shipment accepted by airline 6.10.2019", joten luulisi tuon olevan jo Suomen maalla, vai millä lentokoneella ne sitä kuljettaa.:D
 
Mites nää kiinan paketit kulkee nyt Suomessa postin lakon aikana? Itsellä aliexpressistä muutama tilaus tulossa ja yhdessä on käymässä aika vähiin sen ollessa enään 14pv 15h. Mitä noille Aliexpressin tilauksille tapahtuu, kun tuo "your order will be closed in xxxx" aikaraja menee umpeen?

Monta kymmentä pakettia on tullut Kiinasta tilattua Aliexpressin kautta, mutta ei kyllä koskaan ole näin pitkään mennyt tilauksessa, joten veikkaisin, että kyseinen paketti on jäänyt johonkin postiin jumiin tuon lakon takia. Paketin viimeinen seurantatieto on "shipment accepted by airline 6.10.2019", joten luulisi tuon olevan jo Suomen maalla, vai millä lentokoneella ne sitä kuljettaa.:D
Dispute vaan kehiin.
 
Miksi dispute? Tuntuu aika epäreilulta tuollainen ajatus. Minullakin on joitain AliExpress-paketteja jumissa, ja ajattelin klikata "extend buyer protection"-nappia, jos lakko kestää vielä pitkään.
 
Miksi dispute? Tuntuu aika epäreilulta tuollainen ajatus. Minullakin on joitain AliExpress-paketteja jumissa, ja ajattelin klikata "extend buyer protection"-nappia, jos lakko kestää vielä pitkään.
Ite oon ainakin ebay pakettien suhteen iskenyt where is my package jos se 45pvä tjsp aikaraja siellä toimitusaika-arviossa ylittyy... Yleensä ne paketit on silti tulleet sieltä ja oon saanut rahat takasin. Jos mulla on tulossa erinäistä harrastesälää esim 40 lähetystä limittäin niin ei oo vaan aikaa alkaa säätämään sieltä jotain lisäaikaa vaan kuottaan vaan noteihin saapuneet ja jos joku ei ole tullut niin isken vaan prosessin etenemään.
 
Mites nää kiinan paketit kulkee nyt Suomessa postin lakon aikana? Itsellä aliexpressistä muutama tilaus tulossa ja yhdessä on käymässä aika vähiin sen ollessa enään 14pv 15h. Mitä noille Aliexpressin tilauksille tapahtuu, kun tuo "your order will be closed in xxxx" aikaraja menee umpeen?

Monta kymmentä pakettia on tullut Kiinasta tilattua Aliexpressin kautta, mutta ei kyllä koskaan ole näin pitkään mennyt tilauksessa, joten veikkaisin, että kyseinen paketti on jäänyt johonkin postiin jumiin tuon lakon takia. Paketin viimeinen seurantatieto on "shipment accepted by airline 6.10.2019", joten luulisi tuon olevan jo Suomen maalla, vai millä lentokoneella ne sitä kuljettaa.:D
Pyydät lisää aikaa siihen. Se on ulkomailla tiedossa kyllä mikä tilanne Suomessa on nyt postin suhteen menossa.
 
Varkaaksi saattaisi joku tuollaista nimittää... Jätätkö ruokakaupassakin maksamatta jos kassalla on jonoa?
Niin että jos mä ostan tuotteen ja 1,5kk myöhemmin pakettia ei kuulu vaikka myyjä ilmoittaa että toimitusaika 25-45 päivää niin pitääkö mun sitten varmuudeksi odotella vielä esim 30pvä ja sitten reagoida? Yleensä harrastushommissa tollanen n. 1kk toimitusaika halvalle sälälle ei ole ongelma, koska sitä tulee kerralla paljon. Jos joku komponentti projektista jääkin tulematta niin tilaan sitten kalliimmalla esim euroopasta jottei valtaosa tuotteista odota sitä yhtä tuotetta. Myyjän vastuulla on hoitaa oma tonttinsa ja jos näin ei tapahdu, ilmotan myyjälle että tuote ei ole sapaunut määrättyyn aikarajaan mennessä. Postilakko toki eri asia.
 
Kyllä se toimitusajan pidentäminen on oikea tapa hoitaa tämä asia.

Tuommoinen "rahat takaisin lähetyksestä ja pidän tuotteen, kun se joskus saapuu" on epärehellistä toimintaa. Luulisi täällä olevan parempia ihmisiä.
 
Kyllä se toimitusajan pidentäminen on oikea tapa hoitaa tämä asia.

Tuommoinen "rahat takaisin lähetyksestä ja pidän tuotteen, kun se joskus saapuu" on epärehellistä toimintaa. Luulisi täällä olevan parempia ihmisiä.
Jos mä saan saman tuotteen vähän kalliimmalla sitten n. viikossa varmasti euroopasta, niin ei mulla ole intressejä maksaa kahdesta tuotteesta ja saada kahta vaan otan siitä ekasta rahat takaisin ja tilaan uuden tuotteen nopeammalla toimitusajalla. Jos sieltä sit ylimääränen tulee niin hyvä niin, mutta en sitten enää laske sen varaan. Miksi roikkuisin löyhässä hirressä, jos ei tarvitse?
 
Jos mä saan saman tuotteen vähän kalliimmalla sitten n. viikossa varmasti euroopasta, niin ei mulla ole intressejä maksaa kahdesta tuotteesta ja saada kahta vaan otan siitä ekasta rahat takaisin ja tilaan uuden tuotteen nopeammalla toimitusajalla. Jos sieltä sit ylimääränen tulee niin hyvä niin, mutta en sitten enää laske sen varaan. Miksi roikkuisin löyhässä hirressä, jos ei tarvitse?

Ihan vaan siksi, koska niin rehelliset ja suoraselkäiset ihmiset menettelee?
 
Ihan vaan siksi, koska niin rehelliset ja suoraselkäiset ihmiset menettelee?
Jep. Amazonista saisi lähes joka tilauksesta rahat takaisin, jos epärehelliseksi alkaisi. Ne seurannat kun ei kunnolla toimi ja Amazoni ilmoittaa olevansa valmis palauttamaan rahat vaikka tuote on tullut jo viikkoja sit.

Jos jostain kiinasta saakka tilaa, niin pitää olla valmis odottamaankin. Tilaa muuten suoraa euroopasta het ekana.
 
Ihan vaan siksi, koska niin rehelliset ja suoraselkäiset ihmiset menettelee?
Ja mitäs jos vaikkapa kuukauden ylimääräsen odottelun jälkeen se tuote ei ole vieläkään tullut? Mikäs sitten on se aikaraja sille tulkinnalle, että paketti on jäänyt matkalle? Harvoin sitä tapahtuu, mutta on kuitenkin tapahtunut noiden kiinapakettien kanssa.
 
Ja mitäs jos vaikkapa kuukauden ylimääräsen odottelun jälkeen se tuote ei ole vieläkään tullut? Mikäs sitten on se aikaraja sille tulkinnalle, että paketti on jäänyt matkalle? Harvoin sitä tapahtuu, mutta on kuitenkin tapahtunut noiden kiinapakettien kanssa.
Ne liikkeet määrittelevät itse aikarajat. Nyt sanoit tekeväsi rahojenpalautus vaatimuksen paketille, joka on lakon takia jumissa.
 
Ne liikkeet määrittelevät itse aikarajat. Nyt sanoit tekeväsi rahojenpalautus vaatimuksen paketille, joka on lakon takia jumissa.
Ehdotin ehkä vähän harkitsemattomasti tuota alkuperäiselle kysyjälle, mutta tällä tosin paketti oli ilmeisesti lähtenyt lentorahtina jo yli 1kk sitten. Itse totesin postilakon poikkeustapaukseksi enkä ole postilakon takia tuota nyt harrastanutkaan. Muulloin tosin harrastan, jos mun tiedossa ei ole poikkeussyitä paketin kulun häiriintymiselle ja se ei tule ajoissa. En siis voi huomioida postilakkoja muissa maissa, suomessa huomioin.
 
Aika mielenkiintoista moralisointia läpimädän kiinalaisten myyntialustan puolesta joka säälittä kauppaa matkittuja huonolaatuisia tuotteita naurettavilla toimitusajoilla jos valitsee väärän vaihtoehdon. Viivästyneissä toimituksissa asiakaspalvelukin myyjiltä on varmaan 80% tapauksissa "plz wait more" että saadaan disputen aikaraja menemään umpeen jolloin asiakas jätetään puille paljaille. Tarpeeksi negatiivista palautetta kerännyt kauppa voidaan sulkea ja heti avata uudelleen toisella nimellä ja homma senkun jatkuu.
 
Aika mielenkiintoista moralisointia läpimädän kiinalaisten myyntialustan puolesta joka säälittä kauppaa matkittuja huonolaatuisia tuotteita naurettavilla toimitusajoilla jos valitsee väärän vaihtoehdon.

Jahas, toinenkin "löyhemmällä moraalikäsityksellä" varustettu henkilö ilmoittautui.

AliExpress ei ole täydellinen. Siinä on puutteita, jotka mahdollistavat sekä myyjien ja ostajien epärehellisyyden tietyissä tilanteissa, jolloin molemmille puolille mahtuu kaikenlaista porukkaa, kuten tästäkin keskustelusta nähdään. Siellä on myös huomattava määrä rehellisiä ja asiansa hyvin hoitavia kauppiaita. Jos torilla on muutama epärehellinen kauppias, on siis sinun mielestäsi hyväksyttävää varastaa kyseisen torin kaikilta kauppiailta?

Rehellinen ihminen toimii niin, että jos ei ole johonkin kauppaan tai kauppapaikkaan tyytyväinen, tekee sen jälkeen ostoksensa muualla. Tyytymättömyys kauppaan ei oikeuta varastamaan sieltä.

Jos saa rahat takaisin sillä oletuksella, että tavara on hukkunut matkalla, mutta myöhemmin tavara tuleekin perille, pitäisi väärin perustein saatu rahan palautus palauttaa takaisin myyjälle. Koska siinä olisi kovasti vaivaa, on AliExpress-tilauksissa yleensä kaikkien osapuolien kannalta järkevintä (olettaen, että kaikki osapuolet ovat rehellisiä) pyytää ainakin yhden kerran jatkoaikaa buyer protectionille, joka onnistuu nappia klikkaamalla.

Jos hätäpäissään tilaa saman tuotteen toiseen kertaan toisesta kaupasta, ei se vapauta vastuusta maksaa ensimmäistä tilausta.

Näissä kaikissa tilanteissa tyypillisesti asiaan täysin syytön myyjä kärsii ja joutuu nostamaan katteitaan, jotta pystyisi jatkamaan toimintaansa. Lopputuloksena rehelliset asiakkaat joutuvat maksamaan varkaiden saamat tavarat.
 
Mitä noita paatuneita kusettajamyyjiä löytyy alista niin niillä on yleensä keskimääräiset arvostelut alhaisimpia ja varmoilla päinvastoin. Ei menetä mitään, vaikka disputen kautta painuisivat vaikka riisipellolle. Ali ei niille kenkää anna kuitenkaan, vaikka kuinka porsastelevat.
Vahvasti veikkaan, että siellä on samalla myyjällä useampia myyntinikkejä ja uutta tulee.

Todella monesti ovat yrittäneet varastaa rahat tyhjästä, roskasta jne.
 
Jahas, toinenkin "löyhemmällä moraalikäsityksellä" varustettu henkilö ilmoittautui.

AliExpress ei ole täydellinen. Siinä on puutteita, jotka mahdollistavat sekä myyjien ja ostajien epärehellisyyden tietyissä tilanteissa, jolloin molemmille puolille mahtuu kaikenlaista porukkaa, kuten tästäkin keskustelusta nähdään. Siellä on myös huomattava määrä rehellisiä ja asiansa hyvin hoitavia kauppiaita. Jos torilla on muutama epärehellinen kauppias, on siis sinun mielestäsi hyväksyttävää varastaa kyseisen torin kaikilta kauppiailta?

Rehellinen ihminen toimii niin, että jos ei ole johonkin kauppaan tai kauppapaikkaan tyytyväinen, tekee sen jälkeen ostoksensa muualla. Tyytymättömyys kauppaan ei oikeuta varastamaan sieltä.

Jos saa rahat takaisin sillä oletuksella, että tavara on hukkunut matkalla, mutta myöhemmin tavara tuleekin perille, pitäisi väärin perustein saatu rahan palautus palauttaa takaisin myyjälle. Koska siinä olisi kovasti vaivaa, on AliExpress-tilauksissa yleensä kaikkien osapuolien kannalta järkevintä (olettaen, että kaikki osapuolet ovat rehellisiä) pyytää ainakin yhden kerran jatkoaikaa buyer protectionille, joka onnistuu nappia klikkaamalla.

Jos hätäpäissään tilaa saman tuotteen toiseen kertaan toisesta kaupasta, ei se vapauta vastuusta maksaa ensimmäistä tilausta.

Näissä kaikissa tilanteissa tyypillisesti asiaan täysin syytön myyjä kärsii ja joutuu nostamaan katteitaan, jotta pystyisi jatkamaan toimintaansa. Lopputuloksena rehelliset asiakkaat joutuvat maksamaan varkaiden saamat tavarat.

Jos todella haluat tälle linjalle lähteä, niin lähtökohtaisesti henkilö joka edes ylipäätään tilaa AliExpressistä mitään omaa "löyhemmän moraalikäsityksen". Syy miksi länsimäinen kuluttaja ostaa tästä paikasta yhtään mitään on halu säästää rahaa, ja tämä raha säästetään kiertämällä veroja ja tukemalla tuoteväärennöksiä tehtailevia hikipajoja jossa tuotteita valmistaa jossei lapset, niin ainakin kurjat aikuiset sen enempää välittämättä mistään työntekijöiden turvallisuudesta tai hyvinvoinnista sekä ympäristöhaitoista. Harvemmasta Alista saatavilla olevasta tuotteesta löytyy tämän maailmankolkan vaatimat asianmukaiset turvamerkinnät ja osa tuotteista on oikeasti ihmisen terveydelle vaarallisia, kuten lehdistä on taannoin saattanut lukea mm. leluista ja kuluttajaelektroniikasta. Myöskin itse alustan asiakaslähtöisyys on välillä hyvinkin retuperällä, kuten aikaisemmin on tässä ketjussa mainittu. Väittäisin siis melkein, että asiakkaan puolelta "täysin syyttömän myyjän" muroihin kuseminen on moraalisesti pienempi paha kun verrataan alustan takana jyllääviin säälimättömiin voimiin.

Ensimmäinen kivi, jne.
 
Tilasin virtaklamppeja Aliexpressistä eräästä kaupasta. Taitaa koko 10 päivää mennä käsittelyssä.. :( Yleensä lähteny max 2 päivän sisällä.
 
No kun olette tarpeeksi puineet omaatuntoa.
Jos Aliexpress näkee että tuote on tullu suomeen, ei siitä rahoja anneta takaisin vaikka käteen et olisikaan saanut.

Eli voimme ajatella onko Aliexpress sittenki se epärehellisin.
 
Kerran avannut disputen koska tuote ei tullut tuossa 1,5 kuukaudessa. Ali palautti rahat. Kuukauden päästä tuosta posti toikin tuon paketin, ei muuta kuin viestiä myyjälle kuinka haluaa maksun hoidettavan. Vastauksena tuli, "pidä se ja kehu muille palvelua". No ei toi ollut kuin alle 10 $:n tavara, mutta vaikka noita myyjiä kuinka haukutaan välillä, nekin vain yrittää tienata elantonsa jäälleenmyymällä tuota roskaa meille.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
 
"Rehellinen ihminen toimii niin, että jos ei ole johonkin kauppaan tai kauppapaikkaan tyytyväinen, tekee sen jälkeen ostoksensa muualla. Tyytymättömyys kauppaan ei oikeuta varastamaan sieltä."

Normaali ihminen mistä tahansa nettikaupasta ostaessa ilmoittaa myyjälle, jos tuote ei tule ohjeajan puitteissa ja pyytää hyvitystä.
 
Aika mielenkiintoista moralisointia läpimädän kiinalaisten myyntialustan puolesta joka säälittä kauppaa matkittuja huonolaatuisia tuotteita naurettavilla toimitusajoilla jos valitsee väärän vaihtoehdon. Viivästyneissä toimituksissa asiakaspalvelukin myyjiltä on varmaan 80% tapauksissa "plz wait more" että saadaan disputen aikaraja menemään umpeen jolloin asiakas jätetään puille paljaille. Tarpeeksi negatiivista palautetta kerännyt kauppa voidaan sulkea ja heti avata uudelleen toisella nimellä ja homma senkun jatkuu.
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa. Jos tuote on ollut viallinen, en ole sitä maksanut. Jos tuote on ollut väärä, en ole sitä maksanut. Jos tuotetta ei ole tullut, en ole sitä maksanut.
Nytkin laitoin sieltä tulemaan talvikampetta ja samat retut ovat Amazonissa sun muualla myynnissä paljon kalliimmalla. Asiakas on tuolla todella hyvin turvattu, koska yksikään myyjä ei näe rajoja ennenkuin asiakas toteaa kaupan tapahtuneeksi kuten pitää.
Eihän noi laadulla koreile, ohuinta kangasta mitä löytyy, mutta tähän mennessä kaikki ovat olleet hyviä ja kestänyt vuoden jopa toisenkin.

Ne tietää, että paketti voi kulkea kuukauden Eurooppaan, joskus jopa toisenkin jos se on johonkin kontin nurkkaan jumittunut. Siksi ne ei halua kiirehtiä ETTEI joku vaadi rahojaan takaisin ja sitten saa kuitenkin tuotteen myös. Kandeeko yrittää hämätä niitä vasiten, kukahan se epärehellinen mahtaa ollakkaan.
 
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa. Jos tuote on ollut viallinen, en ole sitä maksanut. Jos tuote on ollut väärä, en ole sitä maksanut. Jos tuotetta ei ole tullut, en ole sitä maksanut.
Nytkin laitoin sieltä tulemaan talvikampetta ja samat retut ovat Amazonissa sun muualla myynnissä paljon kalliimmalla. Asiakas on tuolla todella hyvin turvattu, koska yksikään myyjä ei näe rajoja ennenkuin asiakas toteaa kaupan tapahtuneeksi kuten pitää.
Eihän noi laadulla koreile, ohuinta kangasta mitä löytyy, mutta tähän mennessä kaikki ovat olleet hyviä ja kestänyt vuoden jopa toisenkin.

Ne tietää, että paketti voi kulkea kuukauden Eurooppaan, joskus jopa toisenkin jos se on johonkin kontin nurkkaan jumittunut. Siksi ne ei halua kiirehtiä ETTEI joku vaadi rahojaan takaisin ja sitten saa kuitenkin tuotteen myös. Kandeeko yrittää hämätä niitä vasiten, kukahan se epärehellinen mahtaa ollakkaan.
Ostat siis kopiopaskaa ja oot tyytyväinen jos vaate kestää jopa 2 vuotta ja sitten sua ei yhtään häiritse jos vielä tuote myöhästyy luvatusta. Hyvät sulle.

Jos mä tilaan jotain netistä eikä tuote vastaa luvattua, haluan korvauksen, jos tuote ei tule toimitusajan puitteissa en tee mitään tulkintoja mahdollisesta saapumisesta vaan haluan korvauksen.

Tilasimpa tossa taannoin pari kybää maksaneet kuulokkeet alista. Ne tuli just toimitusaikaikkunan loppupuolella, mutta ehdin testaamaan vasta kun oli jo aikaikkuna umpeutunut. Totesin toisen napin mykäksi ja ilmoitin myyjälle niin se sanoi että voi palauttaa rahat jos palautan tuotteen (vaikka todistin videolla mitä myyjä pyysi että kuuloke on mykkä) tai vaihtoehtoisesti vaan myy mulle uudet puoleen hintaan. Noh, ilmotin sitten luottokorttiyhtiöön petoksena tuon, koska paluupostit ois olleet enemmän kun tuotteen arvo ja sain lopulta rahat sitä kautta.
 
Ostat siis kopiopaskaa ja oot tyytyväinen jos vaate kestää jopa 2 vuotta ja sitten sua ei yhtään häiritse jos vielä tuote myöhästyy luvatusta. Hyvät sulle.

Jos mä tilaan jotain netistä eikä tuote vastaa luvattua, haluan korvauksen, jos tuote ei tule toimitusajan puitteissa en tee mitään tulkintoja mahdollisesta saapumisesta vaan haluan korvauksen.
Ei ne lupaa mitään kestoaikaa vaatteelle. Vuosi tai kaksi on ihan hyvä aika ottaen hinnan huomioon.
Siinä vaiheessa kun ostaa monin verroin kalliimmat paremmasta materiaalista olevat, niin ei mikään estä aurinkoa polttamasta niitä jo ekana kesänä. Noista kalliimmista Euroopasta ostetuista collage housuista reiden yläpuoli meni jo ekana kesänä ruskehtavaksi, kun pyöräilin ne jalassa.
Ja lisäksi noiden kiinalaisten halvempi ohut kangas on tosi hyvä, koska ei tule niin kuuma kun tuuli puhaltaa kivasti läpi, joten pidän niitä noita kalliimpia parempana vaihtoehtona.
Se kangas vaan nyplääntyy vuodessa parissa, joten ne alkaa näyttää kuluneelta, mut ei ne rikki mene.

Ja mitä ne kopioi? Jos viittaa noihin Amazonin vaatteisiin, niin nehän on ihan sama tuote. Suurin osa Amazonin vaatteista on kiinalaisia ja usein toimituskin tulee suoraan kiinasta saksan sijaan.
Halvemmaksi tulee tilata ne suoraan kiinasta ja olla maksamatta postikuluja.

Lisäksi se myyjä ei voi mitenkään tietää miten kauan toimitus kestää. Ei se ole heidän käsissään. Jos haluaa paremman toimituksen, niin siitä pitää sitten maksaa myös. Ilmaisilla postikuluilla ei voi kovin suurta nopeutta odottaa. 2 viikkoa on nopein toimitus kiinasta, mutta voi mennä pari kuukauttakin.

Jos tuote ei vastaa luvattua, niin se on asia erikseen. Miksi ees tilaat kiinasta, jos toimitusaika on sulle ongelma vai teetkö sen vain saadaksesi heidän tuotteensa ilmaiseksi?
 
Ei ne lupaa mitään kestoaikaa vaatteelle. Vuosi tai kaksi on ihan hyvä aika ottaen hinnan huomioon.
Siinä vaiheessa kun ostaa monin verroin kalliimmat paremmasta materiaalista olevat, niin ei mikään estä aurinkoa polttamasta niitä jo ekana kesänä. Noista kalliimmista Euroopasta ostetuista collage housuista reiden yläpuoli meni jo ekana kesänä ruskehtavaksi, kun pyöräilin ne jalassa.
Ja lisäksi noiden kiinalaisten halvempi ohut kangas on tosi hyvä, koska ei tule niin kuuma kun tuuli puhaltaa kivasti läpi, joten pidän niitä noita kalliimpia parempana vaihtoehtona.
Se kangas vaan nyplääntyy vuodessa parissa, joten ne alkaa näyttää kuluneelta, mut ei ne rikki mene.

Ja mitä ne kopioi? Jos viittaa noihin Amazonin vaatteisiin, niin nehän on ihan sama tuote. Suurin osa Amazonin vaatteista on kiinalaisia ja usein toimituskin tulee suoraan kiinasta saksan sijaan.
Halvemmaksi tulee tilata ne suoraan kiinasta ja olla maksamatta postikuluja.

Lisäksi se myyjä ei voi mitenkään tietää miten kauan toimitus kestää. Ei se ole heidän käsissään. Jos haluaa paremman toimituksen, niin siitä pitää sitten maksaa myös. Ilmaisilla postikuluilla ei voi kovin suurta nopeutta odottaa. 2 viikkoa on nopein toimitus kiinasta, mutta voi mennä pari kuukauttakin.

Jos tuote ei vastaa luvattua, niin se on asia erikseen. Miksi ees tilaat kiinasta, jos toimitusaika on sulle ongelma vai teetkö sen vain saadaksesi heidän tuotteensa ilmaiseksi?
Otetaampa käytännön esimerkki: Tarvitsin esimerkiksi nyt oluenvalmistusharrastukseen liittyen kegitarvikkeita isomman setin lähtien kaikesta pikkunippelistä, liittimistä jne. Totesin, että hintasäästö kiinasta tollasessa geneerisessä setissä on sitä luokkaa, että voin hyväksyä sen kuukauden - parin toimitusajan. Etenkin kun kaikki kamat on samassa tilanteessa, jolloin sillä nyt ei oo suuresti väliä. Jos multa kuitenkin luvattujen toimitusaikojen jälkeen jää jotain saamatta ja koko muu toiminta sattuu odottamaan paria nesteliitintä tms niin en todellakaan ole siinä tilanteessa sitä mieltä, että on ihan ok odotella vielä vaikkapa 1kk lisää varmuuden vuoksi vaan otan fyrkat takasin ja viikkoa myöhemmin mulla on setti kasasta kun puutteet on tulleet briteistä.

En ymmärrä mikä tossa konseptissa on niin hankalaa sisäistää.
 
Jos todella haluat tälle linjalle lähteä, niin lähtökohtaisesti henkilö joka edes ylipäätään tilaa AliExpressistä mitään omaa "löyhemmän moraalikäsityksen". Syy miksi länsimäinen kuluttaja ostaa tästä paikasta yhtään mitään on halu säästää rahaa, ja tämä raha säästetään kiertämällä veroja ja tukemalla tuoteväärennöksiä tehtailevia hikipajoja jossa tuotteita valmistaa jossei lapset, niin ainakin kurjat aikuiset sen enempää välittämättä mistään työntekijöiden turvallisuudesta tai hyvinvoinnista sekä ympäristöhaitoista. Harvemmasta Alista saatavilla olevasta tuotteesta löytyy tämän maailmankolkan vaatimat asianmukaiset turvamerkinnät ja osa tuotteista on oikeasti ihmisen terveydelle vaarallisia, kuten lehdistä on taannoin saattanut lukea mm. leluista ja kuluttajaelektroniikasta. Myöskin itse alustan asiakaslähtöisyys on välillä hyvinkin retuperällä, kuten aikaisemmin on tässä ketjussa mainittu. Väittäisin siis melkein, että asiakkaan puolelta "täysin syyttömän myyjän" muroihin kuseminen on moraalisesti pienempi paha kun verrataan alustan takana jyllääviin säälimättömiin voimiin.

Ensimmäinen kivi, jne.
No, käytännössä samaa kiinalaista hikipajoissa tehtyä paskaa meille monesti myydään ihan suomalaisissa kivijalkakaupoissakin. Hintalappuun vaan on lisätty hyvät katteet maahantuojalle, tukkurille ja kauppiaalle + kiinalaisille välikäsille, jolloin tuotteen hinta on 10x se, mitä suoraan Kiinasta tilaamalla. Esimerkkinä vaikkapa puhelimien kuoret / panssarilasit. Ihan yhtä paskoja olen saanut kiinasta eurolla kuin operaattorin myymälästä Suomessa 25 eurolla. Suomesta en kyllä ainakaan kyseisiä tuotteita ostaisi omalla rahalla.
 
No, käytännössä samaa kiinalaista hikipajoissa tehtyä paskaa meille monesti myydään ihan suomalaisissa kivijalkakaupoissakin. Hintalappuun vaan on lisätty hyvät katteet maahantuojalle, tukkurille ja kauppiaalle + kiinalaisille välikäsille, jolloin tuotteen hinta on 10x se, mitä suoraan Kiinasta tilaamalla. Esimerkkinä vaikkapa puhelimien kuoret / panssarilasit. Ihan yhtä paskoja olen saanut kiinasta eurolla kuin operaattorin myymälästä Suomessa 25 eurolla. Suomesta en kyllä ainakaan kyseisiä tuotteita ostaisi omalla rahalla.

Se on ihan totta, mutta kun ruvettiin nillittämään Alissa asioimisen moraalikäsityksestä niin asiahan menee juuri noin kuten kirjoitin. Jos ostat samaa roskaa Suomesta, niin ainakin voit sanoa tehneesi osasi kun on verot maksettu kotimaahan ja tukenut "suomalaista" (useemmat noita kiinakrääsää kauppaavat suomenkieliset kaupat taitaa sijaita ulkomailla) yritystä josta maksetaan työntekijöiden palkka. Tai jotain.
 
No kun olette tarpeeksi puineet omaatuntoa.
Jos Aliexpress näkee että tuote on tullu suomeen, ei siitä rahoja anneta takaisin vaikka käteen et olisikaan saanut.

Eli voimme ajatella onko Aliexpress sittenki se epärehellisin.

Kyllä tilaaja/tilaajat on kusessa, jos myyjä lähettää kaikille saman lähetystunnuksen ja yksi saisi tuotteen vaikka Inariin. Muut sitten kun muut kattelee lähetysseurannasta, että mitä vittua paketti on Inarissa. Ivalolainen lähtee vielä hakemaan niin ei saa sitä, kun ei ole sen nimellä. Sen se Ali näki, että tuote oli tullut Suomeen..:facepalm:

Tilaajat ei varmana saa rahoja takaisin, jos eivät vedä pitkäveteistä dispute prosessia läpi.

Ali tai myyjä määrittelee sen disputerajan ja sillä mennään. Se on ihan myyjän oma tappio, jos ei saa lähetettyä ajoissa perille.

Jotkut myyjät palkitsee useamman tuotteen tilauksesta, että lähettävät nopeammalla toimituksella perille, mutta sitten on näitäkin, jotka lähettävät vaan sen halvimman tai random roskaa. Oikein paska moraali lopulta osuu kunnolla tuulettimeen ja ali on tätä tukemassa.

Muutenkin tämä alle dollarin tuotteiden lähetys taitaapi loppua vuoden päästä, tulli tukkeentuu ja ne myyjät joilla on varastoja Euroopassa pärjäävät. Eiköhän ne paskamallit oteta suoraan Ruotsista, vaikka kuinka perseilleen on mennyt siellä.


OT: Onko kellään haisua mistä ne ruotsalaiset tilaa nykyään Euroopasta?
TomTopilla on ainakin Euroopassa varastoja ja kappas sen sivusto muistuttaa nykyään Banggoodin sivustoa.
 
Viimeksi muokattu:
Muutenkin tämä alle dollarin tuotteiden lähetys taitaapi loppua vuoden päästä, tulli tukkeentuu ja ne myyjät joilla on varastoja Euroopassa pärjäävät. Eiköhän ne paskamallit oteta suoraan Ruotsista, vaikka kuinka perseilleen on mennyt siellä.


OT: Onko kellään haisua mistä ne ruotsalaiset tilaa nykyään Euroopasta?
TomTopilla on ainakin Euroopassa varastoja ja kappas sen sivusto muistuttaa nykyään Banggoodin sivustoa.
Toivotaan että mennään EUn suunnitelmien mukaan, eikä oteta Ruotsista mallia, jolloin verot maksetaan jo ostohetkellä joten 1.24€ tilaukset eivät rasita tullia sen enempää. Mutta onhan tässä vielä vuosi aikaa valtiolla kusta kaikki.
Australialaisillehan on jo vastaava järjestelmä käytössä.
klqk9vfr73c21.png
 
Ebaysta tilasin eilen kiinalaiselta myyjältä muistikampoja palvelimeen kun sain vielä -20% Ebayn alennuskoodilla. Tämä myyjä sitten ilmoitti että maani postilaitos on lakossa ja haluanko peruuttaa tilauksen. Vastasin, että lakko on ohi ja kaikki toimii normaalisti, en halua peruuttaa tilausta. Tähän hän kuitenkin vastasi että:
Thanks for your supporting,we also want to deliver the goods to you, but since the post office of our country does not accept the packages to Finland, we have no chioce. we already cancelled this order.
En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:
Thanks for your reply, you can check it, we've alaways dealt honestly.
Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.
 
Ebaysta tilasin eilen kiinalaiselta myyjältä muistikampoja palvelimeen kun sain vielä -20% Ebayn alennuskoodilla. Tämä myyjä sitten ilmoitti että maani postilaitos on lakossa ja haluanko peruuttaa tilauksen. Vastasin, että lakko on ohi ja kaikki toimii normaalisti, en halua peruuttaa tilausta. Tähän hän kuitenkin vastasi että:

En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:

Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.
Ei vittu mitä paskaa. Ihan mielenkiinnosta minkälaiseen serveriin tilasit muistikampoja ja minkälaista muistia. Tuollaisen vittuilun ja kielimuurin takia tilaan itse kamaa vain euroopasta vaikka maksaisikin hieman enemmän.
 
Ei vittu mitä paskaa. Ihan mielenkiinnosta minkälaiseen serveriin tilasit muistikampoja ja minkälaista muistia. Tuollaisen vittuilun ja kielimuurin takia tilaan itse kamaa vain euroopasta vaikka maksaisikin hieman enemmän.
Itse rakenneltu, emolevy on tämä: SuperMicro X11SSH-F, mATX-emolevy - 279,00€
Muisti tämä, juurikin kyseiseltä myyjältä: Samsung 8GB 2x4GB 1Rx8 PC4-2400T-E PC4-19200 DDR4 2400MHz ECC Unbuffered UDIMM | eBay
2x4GB kampaa olisi siis maksanut ainoastaan 42 dollaria ja risat mutta eipä sitten tällä kertaa kun Kiinasta ei lähetä Suomeen paketteja...
 
Itse tilasin lakon alkamispäivänä Kiinasta Aliexpressin 11/11-alesta kolme tavaraa joista kaksi lähti ihan normaalisti liikkeelle.

Yhden tosin tilasin jostain brittivarastolta jonka kohdalla lukee vieläkin "shipment ready for dispatch"... En tiedä johtuuko lakosta vai Brexit-sekoilusta kun ei ole liikkunut. Olisi ehkä sittenkin pitänyt vaan tilata Kiinasta. :smoke:
Kuinkahan paljon tuota buyer protectionia pystyy maksimissaan pidentämään?
 
Ebaysta tilasin eilen kiinalaiselta myyjältä muistikampoja palvelimeen kun sain vielä -20% Ebayn alennuskoodilla. Tämä myyjä sitten ilmoitti että maani postilaitos on lakossa ja haluanko peruuttaa tilauksen. Vastasin, että lakko on ohi ja kaikki toimii normaalisti, en halua peruuttaa tilausta. Tähän hän kuitenkin vastasi että:

En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:

Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.
Mulla yksi Aliexpressin paketti joutui peruutetuksi. Syytä ei ole kertonut, enkä ole kysynyt. Ei ollut niin tärkeä asia.
Mut tuo mitä myyjäsi kertoi on ihan totta. Lakon takia ne joutuu peruuttamaan.
Tuo mun peruutus tuli vasta, kun lakko oli ohi, mutta eihän nuo sitä tiedä. Kaksi muuta pakettia onneksi jo kerkes lähteä, niin lakko ei haitannut vain tuo yksi viipyi liian pitkään.
Ei niille kande olla siitä vihainen, ei ole niiden syytä, kun noiden postit eivät ota paketteja kuljetukseen ennen kuin lakon loppumisesta tulee niille tieto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 778
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom