Paketit liikkuu lähes normaalisti. Kirjelähetykset ei liiku. Tietysti koska kyse on ipadin kuorista, niin voi olla kirjelähetys.Ja tällä hetkellä ei muutenkaan kamat liiku yhtään mihinkään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Paketit liikkuu lähes normaalisti. Kirjelähetykset ei liiku. Tietysti koska kyse on ipadin kuorista, niin voi olla kirjelähetys.Ja tällä hetkellä ei muutenkaan kamat liiku yhtään mihinkään.
Kyseessä nyt oli Kiinasta tuleva kirjelähetys ja ne ei liiku yhtään mihinkään Suomeen tullessa.Paketit liikkuu lähes normaalisti. Kirjelähetykset ei liiku. Tietysti koska kyse on ipadin kuorista, niin voi olla kirjelähetys.
Laita tuo koodi posti.fi niin selviää tarkemmin eli se on lajiteltu Suomessa, mutta ei liiku ennen lakon loppumista eteenpäin. Tässä tapauksessa kyseessä on siis oikeasti seurattava lähetys minkä seuranta toimii Suomessakin.aha, tota tuli 17track palvelun kautta, seurantakoodilla, saisko joku tosta enemmän irti?
kiitoksetLaita tuo koodi posti.fi niin selviää tarkemmin eli se on lajiteltu Suomessa, mutta ei liiku ennen lakon loppumista eteenpäin. Tässä tapauksessa kyseessä on siis oikeasti seurattava lähetys minkä seuranta toimii Suomessakin.
Ei se remote area tarkoita ettei voisi kaupungissa asua vaan asut silti jossain huitsin nevadassa oli se kaupunkia tai ei.Tilasin tuossa AliExpressin kautta muutama päivä sitten 2x 480mm jäähdyttimiä, postitus oli china air postin kautta, free shipping. Tänään tuli viesti, että tarvitaan uusi osoite, koska kuljetusyhtiö ei kuljeta "remote arealle". Asun siis ihan kaupunkialueella ja eikä aikasemminkaan ole tommosta tullu vastaan tai muuta hämminkiä. Mietin, et muilta myyjiltä ku kattoo tommosten jäähdyttimien postituskuluja niin lähes poikkeuksetta 45e+ tulee. Laitoin jo Alin help centeriin viestiä ja agentti meinas hoitaa homman kotiin, toivotti vielä jumalan siunausta lopuksi
joo sama se mikä on remote areaa, mut siitä huolimatta mun mielestä ei remote areaa ei suomesta löydy ku vätsärin erämaasta. ihan siellä en asu.
Olisit vastannut että paper mail only not parcels.
Ilmailualan Unionin (IAU) jo alkanut tukilakko kohdistuu postin käsittelyyn lentoasemilla. Ruotsista ja Baltiasta lentoteitse ja muualta EU-alueelta saapuvissa paketeissa voi olla muutaman päivän viive. Suurin osa paketeista Euroopasta ja Eurooppaan toimitetaan maantiekuljetuksilla, joten vaikutus niihin on ollut vähäinen. Lakko vaikuttaa voimakkaimmin kansainvälisiin paketteihin ja kirjelähetyksiin, jotka tulevat tai lähtevät Euroopan ulkopuolelta (esim. USA, Japani, Kiina) lentokuljetuksina. Nämä lähetykset toimitetaan lähtömaista vasta lakon jälkeen.
Dispute vaan kehiin.Mites nää kiinan paketit kulkee nyt Suomessa postin lakon aikana? Itsellä aliexpressistä muutama tilaus tulossa ja yhdessä on käymässä aika vähiin sen ollessa enään 14pv 15h. Mitä noille Aliexpressin tilauksille tapahtuu, kun tuo "your order will be closed in xxxx" aikaraja menee umpeen?
Monta kymmentä pakettia on tullut Kiinasta tilattua Aliexpressin kautta, mutta ei kyllä koskaan ole näin pitkään mennyt tilauksessa, joten veikkaisin, että kyseinen paketti on jäänyt johonkin postiin jumiin tuon lakon takia. Paketin viimeinen seurantatieto on "shipment accepted by airline 6.10.2019", joten luulisi tuon olevan jo Suomen maalla, vai millä lentokoneella ne sitä kuljettaa.
Ite oon ainakin ebay pakettien suhteen iskenyt where is my package jos se 45pvä tjsp aikaraja siellä toimitusaika-arviossa ylittyy... Yleensä ne paketit on silti tulleet sieltä ja oon saanut rahat takasin. Jos mulla on tulossa erinäistä harrastesälää esim 40 lähetystä limittäin niin ei oo vaan aikaa alkaa säätämään sieltä jotain lisäaikaa vaan kuottaan vaan noteihin saapuneet ja jos joku ei ole tullut niin isken vaan prosessin etenemään.Miksi dispute? Tuntuu aika epäreilulta tuollainen ajatus. Minullakin on joitain AliExpress-paketteja jumissa, ja ajattelin klikata "extend buyer protection"-nappia, jos lakko kestää vielä pitkään.
Pyydät lisää aikaa siihen. Se on ulkomailla tiedossa kyllä mikä tilanne Suomessa on nyt postin suhteen menossa.Mites nää kiinan paketit kulkee nyt Suomessa postin lakon aikana? Itsellä aliexpressistä muutama tilaus tulossa ja yhdessä on käymässä aika vähiin sen ollessa enään 14pv 15h. Mitä noille Aliexpressin tilauksille tapahtuu, kun tuo "your order will be closed in xxxx" aikaraja menee umpeen?
Monta kymmentä pakettia on tullut Kiinasta tilattua Aliexpressin kautta, mutta ei kyllä koskaan ole näin pitkään mennyt tilauksessa, joten veikkaisin, että kyseinen paketti on jäänyt johonkin postiin jumiin tuon lakon takia. Paketin viimeinen seurantatieto on "shipment accepted by airline 6.10.2019", joten luulisi tuon olevan jo Suomen maalla, vai millä lentokoneella ne sitä kuljettaa.
Niin että jos mä ostan tuotteen ja 1,5kk myöhemmin pakettia ei kuulu vaikka myyjä ilmoittaa että toimitusaika 25-45 päivää niin pitääkö mun sitten varmuudeksi odotella vielä esim 30pvä ja sitten reagoida? Yleensä harrastushommissa tollanen n. 1kk toimitusaika halvalle sälälle ei ole ongelma, koska sitä tulee kerralla paljon. Jos joku komponentti projektista jääkin tulematta niin tilaan sitten kalliimmalla esim euroopasta jottei valtaosa tuotteista odota sitä yhtä tuotetta. Myyjän vastuulla on hoitaa oma tonttinsa ja jos näin ei tapahdu, ilmotan myyjälle että tuote ei ole sapaunut määrättyyn aikarajaan mennessä. Postilakko toki eri asia.Varkaaksi saattaisi joku tuollaista nimittää... Jätätkö ruokakaupassakin maksamatta jos kassalla on jonoa?
Jos mä saan saman tuotteen vähän kalliimmalla sitten n. viikossa varmasti euroopasta, niin ei mulla ole intressejä maksaa kahdesta tuotteesta ja saada kahta vaan otan siitä ekasta rahat takaisin ja tilaan uuden tuotteen nopeammalla toimitusajalla. Jos sieltä sit ylimääränen tulee niin hyvä niin, mutta en sitten enää laske sen varaan. Miksi roikkuisin löyhässä hirressä, jos ei tarvitse?Kyllä se toimitusajan pidentäminen on oikea tapa hoitaa tämä asia.
Tuommoinen "rahat takaisin lähetyksestä ja pidän tuotteen, kun se joskus saapuu" on epärehellistä toimintaa. Luulisi täällä olevan parempia ihmisiä.
Jos mä saan saman tuotteen vähän kalliimmalla sitten n. viikossa varmasti euroopasta, niin ei mulla ole intressejä maksaa kahdesta tuotteesta ja saada kahta vaan otan siitä ekasta rahat takaisin ja tilaan uuden tuotteen nopeammalla toimitusajalla. Jos sieltä sit ylimääränen tulee niin hyvä niin, mutta en sitten enää laske sen varaan. Miksi roikkuisin löyhässä hirressä, jos ei tarvitse?
Jep. Amazonista saisi lähes joka tilauksesta rahat takaisin, jos epärehelliseksi alkaisi. Ne seurannat kun ei kunnolla toimi ja Amazoni ilmoittaa olevansa valmis palauttamaan rahat vaikka tuote on tullut jo viikkoja sit.Ihan vaan siksi, koska niin rehelliset ja suoraselkäiset ihmiset menettelee?
Ja mitäs jos vaikkapa kuukauden ylimääräsen odottelun jälkeen se tuote ei ole vieläkään tullut? Mikäs sitten on se aikaraja sille tulkinnalle, että paketti on jäänyt matkalle? Harvoin sitä tapahtuu, mutta on kuitenkin tapahtunut noiden kiinapakettien kanssa.Ihan vaan siksi, koska niin rehelliset ja suoraselkäiset ihmiset menettelee?
Ne liikkeet määrittelevät itse aikarajat. Nyt sanoit tekeväsi rahojenpalautus vaatimuksen paketille, joka on lakon takia jumissa.Ja mitäs jos vaikkapa kuukauden ylimääräsen odottelun jälkeen se tuote ei ole vieläkään tullut? Mikäs sitten on se aikaraja sille tulkinnalle, että paketti on jäänyt matkalle? Harvoin sitä tapahtuu, mutta on kuitenkin tapahtunut noiden kiinapakettien kanssa.
Ehdotin ehkä vähän harkitsemattomasti tuota alkuperäiselle kysyjälle, mutta tällä tosin paketti oli ilmeisesti lähtenyt lentorahtina jo yli 1kk sitten. Itse totesin postilakon poikkeustapaukseksi enkä ole postilakon takia tuota nyt harrastanutkaan. Muulloin tosin harrastan, jos mun tiedossa ei ole poikkeussyitä paketin kulun häiriintymiselle ja se ei tule ajoissa. En siis voi huomioida postilakkoja muissa maissa, suomessa huomioin.Ne liikkeet määrittelevät itse aikarajat. Nyt sanoit tekeväsi rahojenpalautus vaatimuksen paketille, joka on lakon takia jumissa.
Aika mielenkiintoista moralisointia läpimädän kiinalaisten myyntialustan puolesta joka säälittä kauppaa matkittuja huonolaatuisia tuotteita naurettavilla toimitusajoilla jos valitsee väärän vaihtoehdon.
Jahas, toinenkin "löyhemmällä moraalikäsityksellä" varustettu henkilö ilmoittautui.
AliExpress ei ole täydellinen. Siinä on puutteita, jotka mahdollistavat sekä myyjien ja ostajien epärehellisyyden tietyissä tilanteissa, jolloin molemmille puolille mahtuu kaikenlaista porukkaa, kuten tästäkin keskustelusta nähdään. Siellä on myös huomattava määrä rehellisiä ja asiansa hyvin hoitavia kauppiaita. Jos torilla on muutama epärehellinen kauppias, on siis sinun mielestäsi hyväksyttävää varastaa kyseisen torin kaikilta kauppiailta?
Rehellinen ihminen toimii niin, että jos ei ole johonkin kauppaan tai kauppapaikkaan tyytyväinen, tekee sen jälkeen ostoksensa muualla. Tyytymättömyys kauppaan ei oikeuta varastamaan sieltä.
Jos saa rahat takaisin sillä oletuksella, että tavara on hukkunut matkalla, mutta myöhemmin tavara tuleekin perille, pitäisi väärin perustein saatu rahan palautus palauttaa takaisin myyjälle. Koska siinä olisi kovasti vaivaa, on AliExpress-tilauksissa yleensä kaikkien osapuolien kannalta järkevintä (olettaen, että kaikki osapuolet ovat rehellisiä) pyytää ainakin yhden kerran jatkoaikaa buyer protectionille, joka onnistuu nappia klikkaamalla.
Jos hätäpäissään tilaa saman tuotteen toiseen kertaan toisesta kaupasta, ei se vapauta vastuusta maksaa ensimmäistä tilausta.
Näissä kaikissa tilanteissa tyypillisesti asiaan täysin syytön myyjä kärsii ja joutuu nostamaan katteitaan, jotta pystyisi jatkamaan toimintaansa. Lopputuloksena rehelliset asiakkaat joutuvat maksamaan varkaiden saamat tavarat.
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa. Jos tuote on ollut viallinen, en ole sitä maksanut. Jos tuote on ollut väärä, en ole sitä maksanut. Jos tuotetta ei ole tullut, en ole sitä maksanut.Aika mielenkiintoista moralisointia läpimädän kiinalaisten myyntialustan puolesta joka säälittä kauppaa matkittuja huonolaatuisia tuotteita naurettavilla toimitusajoilla jos valitsee väärän vaihtoehdon. Viivästyneissä toimituksissa asiakaspalvelukin myyjiltä on varmaan 80% tapauksissa "plz wait more" että saadaan disputen aikaraja menemään umpeen jolloin asiakas jätetään puille paljaille. Tarpeeksi negatiivista palautetta kerännyt kauppa voidaan sulkea ja heti avata uudelleen toisella nimellä ja homma senkun jatkuu.
Ostat siis kopiopaskaa ja oot tyytyväinen jos vaate kestää jopa 2 vuotta ja sitten sua ei yhtään häiritse jos vielä tuote myöhästyy luvatusta. Hyvät sulle.Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa. Jos tuote on ollut viallinen, en ole sitä maksanut. Jos tuote on ollut väärä, en ole sitä maksanut. Jos tuotetta ei ole tullut, en ole sitä maksanut.
Nytkin laitoin sieltä tulemaan talvikampetta ja samat retut ovat Amazonissa sun muualla myynnissä paljon kalliimmalla. Asiakas on tuolla todella hyvin turvattu, koska yksikään myyjä ei näe rajoja ennenkuin asiakas toteaa kaupan tapahtuneeksi kuten pitää.
Eihän noi laadulla koreile, ohuinta kangasta mitä löytyy, mutta tähän mennessä kaikki ovat olleet hyviä ja kestänyt vuoden jopa toisenkin.
Ne tietää, että paketti voi kulkea kuukauden Eurooppaan, joskus jopa toisenkin jos se on johonkin kontin nurkkaan jumittunut. Siksi ne ei halua kiirehtiä ETTEI joku vaadi rahojaan takaisin ja sitten saa kuitenkin tuotteen myös. Kandeeko yrittää hämätä niitä vasiten, kukahan se epärehellinen mahtaa ollakkaan.
Ei ne lupaa mitään kestoaikaa vaatteelle. Vuosi tai kaksi on ihan hyvä aika ottaen hinnan huomioon.Ostat siis kopiopaskaa ja oot tyytyväinen jos vaate kestää jopa 2 vuotta ja sitten sua ei yhtään häiritse jos vielä tuote myöhästyy luvatusta. Hyvät sulle.
Jos mä tilaan jotain netistä eikä tuote vastaa luvattua, haluan korvauksen, jos tuote ei tule toimitusajan puitteissa en tee mitään tulkintoja mahdollisesta saapumisesta vaan haluan korvauksen.
Otetaampa käytännön esimerkki: Tarvitsin esimerkiksi nyt oluenvalmistusharrastukseen liittyen kegitarvikkeita isomman setin lähtien kaikesta pikkunippelistä, liittimistä jne. Totesin, että hintasäästö kiinasta tollasessa geneerisessä setissä on sitä luokkaa, että voin hyväksyä sen kuukauden - parin toimitusajan. Etenkin kun kaikki kamat on samassa tilanteessa, jolloin sillä nyt ei oo suuresti väliä. Jos multa kuitenkin luvattujen toimitusaikojen jälkeen jää jotain saamatta ja koko muu toiminta sattuu odottamaan paria nesteliitintä tms niin en todellakaan ole siinä tilanteessa sitä mieltä, että on ihan ok odotella vielä vaikkapa 1kk lisää varmuuden vuoksi vaan otan fyrkat takasin ja viikkoa myöhemmin mulla on setti kasasta kun puutteet on tulleet briteistä.Ei ne lupaa mitään kestoaikaa vaatteelle. Vuosi tai kaksi on ihan hyvä aika ottaen hinnan huomioon.
Siinä vaiheessa kun ostaa monin verroin kalliimmat paremmasta materiaalista olevat, niin ei mikään estä aurinkoa polttamasta niitä jo ekana kesänä. Noista kalliimmista Euroopasta ostetuista collage housuista reiden yläpuoli meni jo ekana kesänä ruskehtavaksi, kun pyöräilin ne jalassa.
Ja lisäksi noiden kiinalaisten halvempi ohut kangas on tosi hyvä, koska ei tule niin kuuma kun tuuli puhaltaa kivasti läpi, joten pidän niitä noita kalliimpia parempana vaihtoehtona.
Se kangas vaan nyplääntyy vuodessa parissa, joten ne alkaa näyttää kuluneelta, mut ei ne rikki mene.
Ja mitä ne kopioi? Jos viittaa noihin Amazonin vaatteisiin, niin nehän on ihan sama tuote. Suurin osa Amazonin vaatteista on kiinalaisia ja usein toimituskin tulee suoraan kiinasta saksan sijaan.
Halvemmaksi tulee tilata ne suoraan kiinasta ja olla maksamatta postikuluja.
Lisäksi se myyjä ei voi mitenkään tietää miten kauan toimitus kestää. Ei se ole heidän käsissään. Jos haluaa paremman toimituksen, niin siitä pitää sitten maksaa myös. Ilmaisilla postikuluilla ei voi kovin suurta nopeutta odottaa. 2 viikkoa on nopein toimitus kiinasta, mutta voi mennä pari kuukauttakin.
Jos tuote ei vastaa luvattua, niin se on asia erikseen. Miksi ees tilaat kiinasta, jos toimitusaika on sulle ongelma vai teetkö sen vain saadaksesi heidän tuotteensa ilmaiseksi?
No, käytännössä samaa kiinalaista hikipajoissa tehtyä paskaa meille monesti myydään ihan suomalaisissa kivijalkakaupoissakin. Hintalappuun vaan on lisätty hyvät katteet maahantuojalle, tukkurille ja kauppiaalle + kiinalaisille välikäsille, jolloin tuotteen hinta on 10x se, mitä suoraan Kiinasta tilaamalla. Esimerkkinä vaikkapa puhelimien kuoret / panssarilasit. Ihan yhtä paskoja olen saanut kiinasta eurolla kuin operaattorin myymälästä Suomessa 25 eurolla. Suomesta en kyllä ainakaan kyseisiä tuotteita ostaisi omalla rahalla.Jos todella haluat tälle linjalle lähteä, niin lähtökohtaisesti henkilö joka edes ylipäätään tilaa AliExpressistä mitään omaa "löyhemmän moraalikäsityksen". Syy miksi länsimäinen kuluttaja ostaa tästä paikasta yhtään mitään on halu säästää rahaa, ja tämä raha säästetään kiertämällä veroja ja tukemalla tuoteväärennöksiä tehtailevia hikipajoja jossa tuotteita valmistaa jossei lapset, niin ainakin kurjat aikuiset sen enempää välittämättä mistään työntekijöiden turvallisuudesta tai hyvinvoinnista sekä ympäristöhaitoista. Harvemmasta Alista saatavilla olevasta tuotteesta löytyy tämän maailmankolkan vaatimat asianmukaiset turvamerkinnät ja osa tuotteista on oikeasti ihmisen terveydelle vaarallisia, kuten lehdistä on taannoin saattanut lukea mm. leluista ja kuluttajaelektroniikasta. Myöskin itse alustan asiakaslähtöisyys on välillä hyvinkin retuperällä, kuten aikaisemmin on tässä ketjussa mainittu. Väittäisin siis melkein, että asiakkaan puolelta "täysin syyttömän myyjän" muroihin kuseminen on moraalisesti pienempi paha kun verrataan alustan takana jyllääviin säälimättömiin voimiin.
Ensimmäinen kivi, jne.
No, käytännössä samaa kiinalaista hikipajoissa tehtyä paskaa meille monesti myydään ihan suomalaisissa kivijalkakaupoissakin. Hintalappuun vaan on lisätty hyvät katteet maahantuojalle, tukkurille ja kauppiaalle + kiinalaisille välikäsille, jolloin tuotteen hinta on 10x se, mitä suoraan Kiinasta tilaamalla. Esimerkkinä vaikkapa puhelimien kuoret / panssarilasit. Ihan yhtä paskoja olen saanut kiinasta eurolla kuin operaattorin myymälästä Suomessa 25 eurolla. Suomesta en kyllä ainakaan kyseisiä tuotteita ostaisi omalla rahalla.
No kun olette tarpeeksi puineet omaatuntoa.
Jos Aliexpress näkee että tuote on tullu suomeen, ei siitä rahoja anneta takaisin vaikka käteen et olisikaan saanut.
Eli voimme ajatella onko Aliexpress sittenki se epärehellisin.
Toivotaan että mennään EUn suunnitelmien mukaan, eikä oteta Ruotsista mallia, jolloin verot maksetaan jo ostohetkellä joten 1.24€ tilaukset eivät rasita tullia sen enempää. Mutta onhan tässä vielä vuosi aikaa valtiolla kusta kaikki.Muutenkin tämä alle dollarin tuotteiden lähetys taitaapi loppua vuoden päästä, tulli tukkeentuu ja ne myyjät joilla on varastoja Euroopassa pärjäävät. Eiköhän ne paskamallit oteta suoraan Ruotsista, vaikka kuinka perseilleen on mennyt siellä.
OT: Onko kellään haisua mistä ne ruotsalaiset tilaa nykyään Euroopasta?
TomTopilla on ainakin Euroopassa varastoja ja kappas sen sivusto muistuttaa nykyään Banggoodin sivustoa.
En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:Thanks for your supporting,we also want to deliver the goods to you, but since the post office of our country does not accept the packages to Finland, we have no chioce. we already cancelled this order.
Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.Thanks for your reply, you can check it, we've alaways dealt honestly.
Ei vittu mitä paskaa. Ihan mielenkiinnosta minkälaiseen serveriin tilasit muistikampoja ja minkälaista muistia. Tuollaisen vittuilun ja kielimuurin takia tilaan itse kamaa vain euroopasta vaikka maksaisikin hieman enemmän.Ebaysta tilasin eilen kiinalaiselta myyjältä muistikampoja palvelimeen kun sain vielä -20% Ebayn alennuskoodilla. Tämä myyjä sitten ilmoitti että maani postilaitos on lakossa ja haluanko peruuttaa tilauksen. Vastasin, että lakko on ohi ja kaikki toimii normaalisti, en halua peruuttaa tilausta. Tähän hän kuitenkin vastasi että:
En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:
Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.
Itse rakenneltu, emolevy on tämä: SuperMicro X11SSH-F, mATX-emolevy - 279,00€Ei vittu mitä paskaa. Ihan mielenkiinnosta minkälaiseen serveriin tilasit muistikampoja ja minkälaista muistia. Tuollaisen vittuilun ja kielimuurin takia tilaan itse kamaa vain euroopasta vaikka maksaisikin hieman enemmän.
Mulla yksi Aliexpressin paketti joutui peruutetuksi. Syytä ei ole kertonut, enkä ole kysynyt. Ei ollut niin tärkeä asia.Ebaysta tilasin eilen kiinalaiselta myyjältä muistikampoja palvelimeen kun sain vielä -20% Ebayn alennuskoodilla. Tämä myyjä sitten ilmoitti että maani postilaitos on lakossa ja haluanko peruuttaa tilauksen. Vastasin, että lakko on ohi ja kaikki toimii normaalisti, en halua peruuttaa tilausta. Tähän hän kuitenkin vastasi että:
En tiedä onko hänellä vaan väärää tietoa vai eikö hän halua postittaa tilausta jos siitä tulisi tappiota alekoodin myötä (Ebaynhan tuon alekoodin myötä tulevat tappiot pitäisi kustantaa) mutta joka tapauksessa ämpyilee nyt tosissaan vastaan. Laitoin tuosta sitten aika suorasanaista palautetta ja kerroin antavani negatiivista arviota. Tässä kohtaa tuli sitten kielimuuri vastaan kun hän vastasi:
Eli taidanpa ihan vittuillakseen tehdä aikaisemmasta tilauksesta disputen vaikka saisinkin sen. Toivottavasti ei tule kirjattuna kirjeenä.