AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Joo, jäähy kuitenkin toimii niinkuin pitää ja sain sen suoristeltua melko nätiksi. Jos eivät suostu hyvittämään tai haluavat takaisin, niin ei haittaa.

Edit: Juuri oli tullut Aliexpressiltä ehdotus, että heidän mielestään haluamani 10$ hyvitys ok tai vaihtoehtoisesti jäähy takas ja täys hyvitys, mutta siihen en lähde. Hyväksyin sen 10$ hyvityksen mitä ehdotinkin. En tiedä tarvitseeko myyjän erikseen hyväksyä Aliexpressin ehdotus vai määrääkö Ali sen maksettavaksi. Mulla oli hyvät kuvat liitteenä, niin Aliexpressin mielestä mun dispute oli validi.
Pistin vastauksen tänne, kun muuten avaudun omista tilausongelmisani väärässä ketjussa :)

Itse ostin kerran $10 semmoisen 120mm ledituulettimella varustetun tornijäähyn, vähän niinkuin Snowman tai Fera 3. Arvaa tuliko sieltä semmoinen? Ei tullut. Tuli 92mm tuulettimella varustettu ja lämpöputketkin oli karsittu kahteen. Myyjä ei sanonut mitään, niin pyysin 3.50€ hinnasta takaisin (ostin kaksi, se oli jotain 20% saamieni alennusten jälkeen) ja paukutti vaan, että hän ei tehnyt mitään väärään.

Sitten odoteltiin myyjän vastausta, Aliexpress suositteli, että maksaa hatusta repimäni korvauksen. Myyjä tekee ehkä vielä vastatarjouksen, minulla ei tehnyt ja summa meni maksuun. Sitten oli pari alle 8€ jäähyä ja ne kyllä kelpasi jollekin täällä siihen hintaan.

Tärkeintä on vaan pysyä lujana ja hylätä vaan kaikki myyjän vastatarjoukset. Nyt itse en halunnut lähettää $19 tilausta takaisin, niin pyysin selvästi liian vähän hyvitystä, jos sinä olet saamassa kympin.. Ja minulla tuli ihan eri tuote kuin tilasin..

Mitään ei ole vielä tullut risana, kolhiintuneita paketteja kyllä ja pieniä kauneusvaurioita. Tämäkään ei olisi ongelma, jos olisi koteloita, joissa ei ole ikkunaa..

--

Itse opin vaan , että en tilaa huippuhalpaa tuotetta, josta ei ole yhtään arvostelua enää ikinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Kiinalaisia nippusiteitä mahtaakohan kestää kunnolla kiristystä ettei ole heti poikki.
Noita on tarkoitus laittaa PC-kotelon sisään, että kiristystä ei ole paljoa ja ei ole fataalia, jos hajoaa.. Huomasin vaan, että tarvitsen vähän enemmän kuin kotelon mukana tulee tässä lokakuussa..

Tarkoitus oli vielä tilata tuolta, kun se on helppoa ja ei tarvitse lähteä rautakauppaan 6km päähän.. Lisäksi tuo on hyvä koko noihin tarkoituksiin.

Tässä olisi yksi virtalähde odottamassa vaihtoa, niin tarttisin nuo nyt..
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
3 302
En keksi syytä miksi pitäisi sieltä lähteä tilaamaan kun ei ne täälläkään paljoa maksa?
Ei ne kalliita ole täällä ja jos on oikealla alalla töissä niin eivät maksa mitään. Toki onhan se helppoa jos ei ihan vieressä ole kauppaa eikä ole kiirettä niin tulevat kotiovelle asti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 663
Mitenkäs oikein tuon Ebay kanssa ny on, ku tänään tuli vihdoinkin tuo paketti (tilattu 16 Oct, 2019) ja toimitusaika oli Wed, 30 Oct - Thu, 12 Dec, ajattelin antaa lakon takia vähän ylimääräistä aikaa, ja tänäänhän siis tosiaan paketti tulikin. Ja menin sitten antamaan palautetta Ebayhin, niin enää ei voikaan tuota tehdä?

Nytkin on yksi paketti tulossa jossa arvioitu takaraja 22. joulukuuta, ja lähdössä just joulun viettoon muualle. Mistä tiedän tuleeko tuo ennen tuota...

Pienen Googletuksen jälkeen, niin oletettavasti tuolla Feedback systeemillä on tiukka 60pv raja, mistään Ebayn sivuilta en itse tuohon varmistusta löytänyt kylläkään. Tuo on kyllä hankala, ku joskus venyy nuo postitukset, myyjähän se tuosta kärsii vaan...

Ebay ei kyllä missään selkeästi listaa noita aikarajojaan, joten hankalaa on näin ostajan kannalta etsiä tietoa. Ainoastaan Community foorumissa on jotkut käyttäjät noita listailleet ku Googlettaa. Tai sitten en vain osaa ny löytää noita tuolta Helpistä.

Sekin myös ihmetyttää, kun selkeästi Ebayssa sanotaan:
- A buyer can report that they didn't receive an item once the item's latest estimated delivery date has passed, and for 30 days after the latest estimated delivery date

Mutta esimerkiksi tuossa alussa mainitsemassani tilauksessa ei tuollaista mahdollisuutta edes ole, vaikka aikaa pitäisi vielä olla. Eli ku katsoo tuota tilausta, niin "more actions" valikossa ei ole tuota mahdollisuutta (Helpin mukaan pitäisi olla valinta "I didnt receive this"). Vain ottaa yhteyttä myyjään tai tallentaa myyjä. Eli ei tuo systeemi ny toimi oikein, jos tuota pakettia ei olisi tullut...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 032
Taiwanilaiset on kehittyneet postituksessa positiivisella tavalla. Nyt on muutama lähetys tullut jo ennen arvioitua aikaa tai 1-2 päivää arvioidusta aikaikkunan alkamispäivästä.

Kiinasta taas hidasta kun nykyään taitaa suurin osa Suomen ebay tilauksista tulla sieltä niin ymmärrettävää et voi olla hieman postituksessa ruuhkaa. Viimeisin lähetys meni aika laajaksi laitetun aikaikkunan yli parilla päivällä mutta tottunut jo tuohon että vaikka ei heti tavaraa kuulu kun aikaikkuna loppuu kannata vielä disputea laittaa menee. Todella harvoin jäänyt tavara oikeasti tulematta ja niistä on kyllä rahat saanu takaisin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
999
Tarkoitus oli vielä tilata tuolta, kun se on helppoa ja ei tarvitse lähteä rautakauppaan 6km päähän.. Lisäksi tuo on hyvä koko noihin tarkoituksiin.
Anteeksi täysin turha offtopic viesti.

Mutta helpompaa tilata nippusiteitä +6000km päästä, kuin hakea lähikaupasta. :geek:
Ymmärrän kyllä että jos ei ole kiire, niin kätevästi ne tippuu postilaatikkoon. Enkä tiedä missä hsalonen asuu, mutta kyllä nippusiteitä löytyy lähes joka halpakaupasta.

Ei tästä sen enempää. Eikä ole tarkoitus moralisoida tms. Herätti vain näin aamusella tuo kommentti ja aiheutti hieman hilpeyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Anteeksi täysin turha offtopic viesti.

Mutta helpompaa tilata nippusiteitä +6000km päästä, kuin hakea lähikaupasta. :geek:
Ymmärrän kyllä että jos ei ole kiire, niin kätevästi ne tippuu postilaatikkoon. Enkä tiedä missä hsalonen asuu, mutta kyllä nippusiteitä löytyy lähes joka halpakaupasta.

Ei tästä sen enempää. Eikä ole tarkoitus moralisoida tms. Herätti vain näin aamusella tuo kommentti ja aiheutti hieman hilpeyttä.
Joo, nyt on kyllä monta viestiä minun nippusiteitä, niin ehkä olen vaan laiska :) Sillan toisella puolella olisi Tokmanni noin 500m päässä.

Lähinnä vaan tilaushetkellä ei ollut kiire, laatu oli minulle ok ja tilaaminen oli helppoa.

--

Ei ollut tarkoitus mainostaa noita nippusiteitä, vaan laittaa tähän tilaus, joka on ollut tulossa 2kk. Se nyt oli nuo nippusiteet ja haen seuraavalla kerralla kaupasta, varsinkin kun postikulut on nyt kovemmat kuin tuotteen hinta. Odottelen tuota vielä kuukauden, sitten menee dispute.

Tämä oli tarkoitus olla vähän kritiikkiä hätähousuille, mutta nyt keskustelu on ajautunut siihen, oliko järkevää edes tilata noita tuolta.. Tässä oli postin lakko ja nyt on jouluruuhka, niin silti jotkut odottavat saavansa pakettinsa kuukaudessa tai alle..
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Aliexpress on vain 15 päivää aikaa tehdä dispute kun on merkannut tuotteen vastaanotetuksi. Kannattaa siis testata tuotetta kaikessa rauhassa ja antaa tuon vastaanottoleiman tulla automaattisesti. Ilman tuota disputea nopeastikin rikkoutuneesta tavarasta on vaikea saada mitään hyvitystä, vaikka myyjä olisi tunnettu valmistaja ja mainostaa hyvää palvelua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 670
Onkohan kiinalaisilla ollut jotain ongelmaa pakettien lähettämisessä viime aikoina? Useaan tilauksen viimeinen seuranta sanoo seuraavaa: Package rejected,unable to ship by air. Useamman paketin kohdalla tuo on tullut jo 6-8vko sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Nyt jäi Jonsbo C2 tulematta ja dispute vetämässä. Laitoin sinne tämän kuvan, kun seurantakoodin mukaan meni 90480.. Tämä on joku saari Oulun lähellä.. Sinne on 632 km.

Myyjä sanoo, että $3 ja lähettää uudestaan, mutta nyt on kyllä kusetuksen makua tässä tilauksessa.. Dispute pitäisi myös tietenkin perua.

hailuoto2.PNG

Hitto, oikeasti halusin tuon kotelon projekteihin..
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
791
Nyt jäi Jonsbo C2 tulematta ja dispute vetämässä. Laitoin sinne tämän kuvan, kun seurantakoodin mukaan meni 90480.. Tämä on joku saari Oulun lähellä.. Sinne on 632 km.

Myyjä sanoo, että $3 ja lähettää uudestaan, mutta nyt on kyllä kusetuksen makua tässä tilauksessa.. Dispute pitäisi myös tietenkin perua.


Hitto, oikeasti halusin tuon kotelon projekteihin..
Uudelleen lähetykseen ei ikinä kannata suostua. Luovut kaikesta dispute mahdollisuudesta saman tein ja myyjö voi pistää sulle vaikka muun asiakkaan Suomeen (tai mihin vaan) menevän tilauksen seurantanumeron ja sanoa ohhos, mites näin kävi. Rahat takas ja uus tilaus samalta (mieluummin eriltä!) Myyjältä ni on uus dispute mahdollisuus.
 

HoM0 Materialismus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
38
Ei mitenkään. Jossain EU-maassa ne on tullattava kuitenkin.
Mitäs jos käskee lähettää lahjana jonkun 500€ rungon. Sitten alemmat tullit. Kai joku on sumplinut kiinarunkoja halvalla Suomeen.

Ei noista kiinankuiturungoista viitsi maksaa kuin minimin. Ei mitään takuuta. Tosin ei sen paremmin isoilla merkeilläkään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 447
Mitäs jos käskee lähettää lahjana jonkun 500€ rungon. Sitten alemmat tullit. Kai joku on sumplinut kiinarunkoja halvalla Suomeen.

Ei noista kiinankuiturungoista viitsi maksaa kuin minimin. Ei mitään takuuta. Tosin ei sen paremmin isoilla merkeilläkään...
Ei Tullia kiinnosta ne lahjamerkinnät tai pakettiin merkitty tuotteen arvo. Noi kiinalaisethan lätkii lahjamerkintöjä ja valheellisia hintatietoja joka ikiseen tuotteeseen pyytämättäkin. Ei oikeasti ole tapaa välttää tulleja noissa. Hyvällä tuurilla paketti ei jää tulliin jumiin, mutta silloinkin olet velvollinen maksamaan ne tullit+verot. Kiinnijäämisriski toki lienee aikalailla 0 vaikkei maksaisi, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 281
Nyt jäi Jonsbo C2 tulematta ja dispute vetämässä. Laitoin sinne tämän kuvan, kun seurantakoodin mukaan meni 90480.. Tämä on joku saari Oulun lähellä.. Sinne on 632 km.

Myyjä sanoo, että $3 ja lähettää uudestaan, mutta nyt on kyllä kusetuksen makua tässä tilauksessa.. Dispute pitäisi myös tietenkin perua.


Hitto, oikeasti halusin tuon kotelon projekteihin..
Oliko kuka myyjä?
Olin pari myyjää(voivat edustaa samaa..) pongannut alista jotka tuota myy noin 40$ postareineen, kun olen miettinyt tuota koteloa.

Olen aivan varma, että saat rahat takaisin, jos et suostu myyjän vedätyksiin. Kun kerran myyjä heittäytyy heti vänkyräksi ettei aio edes mitään lähettää ja vaatii 3 dollaria niin sen peli pelattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 056
Oliko kuka myyjä?
Olin pari myyjää(voivat edustaa samaa..) pongannut alista jotka tuota myy noin 40$ postareineen, kun olen miettinyt tuota koteloa.

Olen aivan varma, että saat rahat takaisin, jos et suostu myyjän vedätyksiin. Kun kerran myyjä heittäytyy heti vänkyräksi ettei aio edes mitään lähettää ja vaatii 3 dollaria niin sen peli pelattu.
upload_2019-12-22_16-50-39.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 281
Mielenkiintoinen meriselitys myyjällä tuotteen palautumisesta ja sitten kuitenkin lähetystunnuksen tuote saapunut maaliin. Helppo noiden on sikailla, kun ei ole mitään seurauksia.

Ei ollut toivelistallani tuota myyjää, mutta xinxuanlang Industrial control Store ja RGeek Official Store myyvät tuota koteloa myöskin. Tiedä vaikka olisi samaa kimppaa..

Taidan jättää välistä. Mielummin kattelen täältä jostain kivijalkaliikkeestä vastaavaa, kun tarve tulee.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
792
Mulla on AliExpressissä mielenkiintoinen keissi menossa. Avasin disputen feikki USB flash drivestä. Saas nähdä miten menee. Olin toki lukenut netissä feikeistä, mutta en ollut koskaan törmännyt itse moiseen. Oli sinänsä ihan mielenkiintoista tutkia miten tuo väärennös on tehty. - Sinänsä jos ja kun totetavat myyjän myyvän feikkejä, niin olisi aika reilua hyvittää kaikille asiakkaille ostot.

Arvatenkin noita on monelle ostettu joululahjaksi tms, ja tuo on todella todella törkeä yllätys. Tavallinen käyttäjä tuskin tajuaa asiaa mitenkään kovin nopeasti ja seuraukset ovat varsin ikäviä.

Sen verran monta tilausta on tullut, että olen jo oppinut noi myyjien kusetukset. Pakko möyntää, että myyjillä on usein hirveä into kusettaa disputeissa ja varsinkin viestittelyssä. Aina vaan dispute vetämään. AE aika helposti tuntuu ratkaisevan asian asiakkaan hyväksi, varsinkin jos on muuten asiallisesti hoidettuja kauppoja useampia takana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
474
Itellä tullut varmaan jo kymmeniä disputeja, koskaan en ole lukenut tai kirjoittanut viestejä myyjien kanssa.

Dispute jossa kuva tai video väärästä tai luvattua heikommasta tuotteesta tai sitten vain kirjoitan etten saanut tuotetta. Aina on tullut rahat, nykyään ali hyväksyy heti. Esim. Myyjä lähetti väärän värisiä uistimia, niin disputesta tuli tekohetkellä ilmoitus että on hyväksytty.

Osa myyjistä tekee puhdasta huijausbisnestä, ei niiden kanssa kannata turhaan viestitellä. Yleisin tapa on se, että kun joku kunnon tuote maksaa lukuisilla myyjillä vaikkapa 4-5 euroa ja tämän tuotteen halpakopio maksaa 1-2 euroa. Joku myyjä alkaa myymään alkuperäistä tuotetta 2.5 eurolla, ja alkuun lähettää ihan oikeaa tuotetta, mutta kun on saanut tarpeeksi 5 tähden kuvallisia palautteita alkaa lähettämään halpatuotetta. Jos ostaa aina halvimman löytämänsä tuotteen, joutuu disputeja tekemään melko usein.

Sittten on nämä postissa hukkuneet tai, myöhästyneet, jotka myös menevät osaltani myyjän liiketoiminnan kuluihin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
1 032
Mulla on AliExpressissä mielenkiintoinen keissi menossa. Avasin disputen feikki USB flash drivestä. Saas nähdä miten menee. Olin toki lukenut netissä feikeistä, mutta en ollut koskaan törmännyt itse moiseen. Oli sinänsä ihan mielenkiintoista tutkia miten tuo väärennös on tehty. - Sinänsä jos ja kun totetavat myyjän myyvän feikkejä, niin olisi aika reilua hyvittää kaikille asiakkaille ostot.

Arvatenkin noita on monelle ostettu joululahjaksi tms, ja tuo on todella todella törkeä yllätys. Tavallinen käyttäjä tuskin tajuaa asiaa mitenkään kovin nopeasti ja seuraukset ovat varsin ikäviä.

Sen verran monta tilausta on tullut, että olen jo oppinut noi myyjien kusetukset. Pakko möyntää, että myyjillä on usein hirveä into kusettaa disputeissa ja varsinkin viestittelyssä. Aina vaan dispute vetämään. AE aika helposti tuntuu ratkaisevan asian asiakkaan hyväksi, varsinkin jos on muuten asiallisesti hoidettuja kauppoja useampia takana.
Itse en ebay, aliexpress jne ostais usb/sd tai muuta vastaavaa tallennusmediaa. Liian suuri riski saada väärennös.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Ihan ok massamuistia saa kun ei osta halvinta tai selvää ison brändin feikkiä. Kestävyys on eri juttu tottakai, mutta muutama tikku ja kortti on tullut vähemmän tärkeisiin käyttökohteisiin, ja jokainen on ollut mitä luvattiin.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
792
Itse en ebay, aliexpress jne ostais usb/sd tai muuta vastaavaa tallennusmediaa. Liian suuri riski saada väärennös.
Huvitti kun tein tuosta ekan disputen, väittivät ettei todisteet riitä. Vaikka selvästi kerroin mikä on ongelma. Halusivat vielä videon siitä. Mutta sinänsä noi feikki drivet on ihan loistava tuote myytäväksi feikkinä. Koska useimmat ihmiset ei edes tajua sen olevan feikki ja sen lisäksi kaikki dispute ajat menee umpeen, ennen kuin ilman testaamista sen tajuaa feikiksi. Ja jos vielä AE on sillä linjalla, että ei ole feikki vaikka selvästi on. Niin en tiedä mitä tähän pitäisi lisätä. Eli sinänsä ihan fiksua toimintaa myyjältä. Vielä kun myydään etänä, niin että asiakas ei tule palauttamaan tikkua paikan päälle.

Varmaankin tuo mitä tuossa Satelite totesi, että ei kananta ostaa kun riski kusetukseen on liian suuri.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
28
Onko Alissa palkonkin nopeampi toimitus Suomeen jos ottaa toimituksen venäjältä kiinan sijaan?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
11 441
Itse en ebay, aliexpress jne ostais usb/sd tai muuta vastaavaa tallennusmediaa. Liian suuri riski saada väärennös.
Kyllä sieltä voi ostaa kun vähän valikoi ja tutkii. Itsellänikin on nyt ollut puhelimessa jo keväästä asti 128 gigainen kiinalainen muistikortti, eikä mitään ongelmia.

Kannattaa suosia vähän yleisempiä merkkejä kuten Mixza ja Ceamere, ja tiedostaa yleinen hintataso. Jos joku myy selvästi halvemmalla kuin mikä on vallitseva hintataso, niin sitten se on varmaan feikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 670
Onko nuo toimivat kiinan muistit oikeasti niin paljon halvempia, että kannattaa tilata? Itse arvostan kyllä muistissa kohtuullista nopeutta, niin ei ole tullut edes sieltä katseltua. Eikä nuo nyt euroopassakaan ihan mahdottomia maksa.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
11 441
Onko nuo toimivat kiinan muistit oikeasti niin paljon halvempia, että kannattaa tilata? Itse arvostan kyllä muistissa kohtuullista nopeutta, niin ei ole tullut edes sieltä katseltua. Eikä nuo nyt euroopassakaan ihan mahdottomia maksa.
Kyllä tuntuu muistikorteissa olevan ihan selvä hintaero, ellei ole joku supertarjous täällä. SSD-asemissa laatuero on varmaan suhteessa suurempi, eli pilipali-merkkisiä kiinalaisia SSD-asemia ei ehkä kannata lähtökohtaisesti tilata.

Mulla on ollut käytössä useampia kiinalaisia muistikortteja, eikä niissä ole mitään valittamista ollut, mutta vähän kannattaa tosiaan tutkia että millainen on järkevää tilata ja mitä ei.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
930
Kiinalaisissa SSD-asemissa ei ole järkeä, koska DRAM puuttuu ja halvimmat asemat Suomessa maksavat suurinpiirtein veroeron verran lisää. Jos jää tulliin, niin kiinalainen pilipali voi maksaa enemmän kuin vaikkapa Kingston tai Intel.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
792
Huvitti kun tein tuosta ekan disputen, väittivät ettei todisteet riitä. Vaikka selvästi kerroin mikä on ongelma. Halusivat vielä videon siitä.
Laitoin videon missä kävin läpi ongelmat ja aloin kuulostaa todella veetuuntuneelta. Nyt dispute hyväksyttiin mun eduksi. Meinasin että jos olisi mennyt tuo dispute niiden osalta pieleen, niin olisi ollut viimeinen kerta koskaan. Sinänsä tuo prosessi on just siitä ahterista, että periaatteessa kannattaisi tilata vaan tavaroita yksi riskillä ja jos on hyvä, niin sitten pitäisi olla tarve tilata vaikka 100 lisää. Muuten tuo prosessi on aika ahterista ja raskas. Kun joutu yksittäisten kappaleiden kanssa vetkuttamaan.

Toisaalta jos ajattelen tuota myyjän kannalta, toi on sairaan hyvä business. Koska ehkä muutama prosentti asiakkaista tajuaa edes kusetuksen dispute aikana. Ja nekin jotka avaa disputen, voi sen hävitä helposti. Joten riski on aika hemmetin marginaalinen myyjälle ja ne harvat disputet jotka myyjä häviää, on vain pennejä kokonaisvirrassa.

Kokonaisuutena siis fiksu myyjä ja tyhmät asiakkaat, mikä voisi estää rahantulon noin keskimäärin?

Edit jatkot:
Mä sentään osasin odottaa, että se on kusetus ja aloitin tuotteen testaamisen välittömästi kun sain sen käsiini. Tuolla nopeudella ja kapasiteetilla, pelkkä kirjoitustesti kesti 1,5 vuorokautta. Eli aika moni käyttäjä ei sitä käytännössä tee. Koko testaus kirjoitus + luku pseudorandomilla datalla jonka voi vahvista, että tietää onko kapasiteetti todellinen ja onko muistissa bitflippejä, kestää siis about 48 tuntia.

Sinänsä toi kusetusmekanismi on ihan hienosti tehty, joten 99,9% käyttäjistä menee mun mielestä tuohon. Ellei todellakin osaa sitä epäillä tai käytä jotain valmista testiä.

Nyt kun tiedän täsmälleen miten toi kusetus toimii, niin osaan testata tuon tikun paljon paljon nopeammin ja todeta sen kusetukseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
2 670
Laitoin videon missä kävin läpi ongelmat ja aloin kuulostaa todella veetuuntuneelta. Nyt dispute hyväksyttiin mun eduksi. Meinasin että jos olisi mennyt tuo dispute niiden osalta pieleen, niin olisi ollut viimeinen kerta koskaan. Sinänsä tuo prosessi on just siitä ahterista, että periaatteessa kannattaisi tilata vaan tavaroita yksi riskillä ja jos on hyvä, niin sitten pitäisi olla tarve tilata vaikka 100 lisää. Muuten tuo prosessi on aika ahterista ja raskas. Kun joutu yksittäisten kappaleiden kanssa vetkuttamaan.

Toisaalta jos ajattelen tuota myyjän kannalta, toi on sairaan hyvä business. Koska ehkä muutama prosentti asiakkaista tajuaa edes kusetuksen dispute aikana. Ja nekin jotka avaa disputen, voi sen hävitä helposti. Joten riski on aika hemmetin marginaalinen myyjälle ja ne harvat disputet jotka myyjä häviää, on vain pennejä kokonaisvirrassa.

Kokonaisuutena siis fiksu myyjä ja tyhmät asiakkaat, mikä voisi estää rahantulon noin keskimäärin?

Edit jatkot:
Mä sentään osasin odottaa, että se on kusetus ja aloitin tuotteen testaamisen välittömästi kun sain sen käsiini. Tuolla nopeudella ja kapasiteetilla, pelkkä kirjoitustesti kesti 1,5 vuorokautta. Eli aika moni käyttäjä ei sitä käytännössä tee. Koko testaus kirjoitus + luku pseudorandomilla datalla jonka voi vahvista, että tietää onko kapasiteetti todellinen ja onko muistissa bitflippejä, kestää siis about 48 tuntia.

Sinänsä toi kusetusmekanismi on ihan hienosti tehty, joten 99,9% käyttäjistä menee mun mielestä tuohon. Ellei todellakin osaa sitä epäillä tai käytä jotain valmista testiä.

Nyt kun tiedän täsmälleen miten toi kusetus toimii, niin osaan testata tuon tikun paljon paljon nopeammin ja todeta sen kusetukseksi.
Miten hidas tuo tikku oikein on, jos sen täyteen kirjoittaminen kestää 1.5vrk? Jos sen tikun jatkuvakirjoitusnopeus on vain 10mt/s, niin silloinkin tuntiin kirjoittaa ~35Gt. Tuokin on jo todella hidas nykymittapuulla.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
415
Ebayssä tuli vastaan halpa mutta v-mäinen divari: worldofbooks08

Möi elokuvaa halvemmalla kuin muut ja listaa kaiken Very Good kuntoiseksi. Kuitenkin kun tilasin elokuvan, sanoi että varastolla huomasivat sen hajonneen siihen kuntoon ettei voi myydä, mitä haluaisit tilalle?

Selasin toista tuntia löytääkseni kaksi vanhempaa elokuvaa joiden yhteenlaskettu hinta + postit olisi mahdollisimman lähellä samaa. Sanoivat, että voivat lähettää vain yhden nimikkeen. Sain rahat takaisin.

Tilasin saman elokuvan uudestaan, jälleen halvimmalta ebay-myyjältä. En osannut arvata että kyseessä on jälleen sama, koska väittivät ettei ole toista kappaletta varastossa.

No tällä kertaa tuli muutaman päivän viiveellä viesti, että posti palautti lähetyksen liian huonokuntoisena toimitettavaksi?!. Yrittivätkö myydä uudelleen kappaletta jonka jo itse kertaalleen totesivat lähetyskelvottomaksi vai miten voi olla mahdollista?

Pyysin nyt vain yhtä elokuvaa joka oli kaiken jären mukaan samanhintainen. Tuli vastaus että voivat toimittaa vain nimikkeen joka on samanhintainen tai halvempi. Kävin katsomassa ja olivat nostaneet tuotteen hinnan lähtes kaksinkertaiseksi, vaikka kyseessä oli 20-vuotias elokuva jota olivat myyneet aiemmin paljon halvemmallakin.

Sanoin että katsokaas hintahistoriaanne jos sellainen löytyy. Alle tunnissa tuli viesti että ovat järjestäneet pyytämäni korvaavan tuotteen lähetyksen.

Missään vaiheessa eivät ole pahoitelleet omaa toimintaansa, mutta syyttivät minua ensimmäisellä kerralla uhkailusta ja kiristyksestä, kun perustelin kahden tuotteen hinnan vastaavan maksamaani ja hintojen olevan heidän ilmoittamia. Ebaylle ei voi raportoida mitään, koska luvattu toimitusaika on vielä tulevaisuudessa ja ensimmäisestä sain jo rahat takaisin.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
792
Miten hidas tuo tikku oikein on, jos sen täyteen kirjoittaminen kestää 1.5vrk? Jos sen tikun jatkuvakirjoitusnopeus on vain 10mt/s, niin silloinkin tuntiin kirjoittaa ~35Gt. Tuokin on jo todella hidas nykymittapuulla.
Tikun oikea toimiva osuus on 10mt/s ja feikki osuus kesimäärin noin 4mt/s. Tuosta feikki osuudesta data katoaa kun sinne feikatulle osiolle kirjoittaa tarpeeksi muuta dataa. Eli tuossa näkyy selvästi se, että firmiksessä tehty feikkaus hidastaa kirjoitusta vielä entisestään, kun pitää pitää kirjaa siitä, mihin on viimeksi kirjoitettu. Koska tuo feikkaus hidastaa noin paljon, voisi myös arvata että tuolla tikun alussa ei ole FTL käytössä, koska tuo feikkaushan on oikeastaan vaan FTL toiminto, jossa on rajallinen historia kapasiteetti.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 483
Nyt jäi Jonsbo C2 tulematta ja dispute vetämässä. Laitoin sinne tämän kuvan, kun seurantakoodin mukaan meni 90480.. Tämä on joku saari Oulun lähellä.. Sinne on 632 km.

Myyjä sanoo, että $3 ja lähettää uudestaan, mutta nyt on kyllä kusetuksen makua tässä tilauksessa.. Dispute pitäisi myös tietenkin perua.
Mulla kävi sama juttu, mutta sillä erotuksella että lähetys meni Kuopion sijasta Kouvolaan ja joku vielä on sen sieltä hakenutkin. :D

Toivottavasti lähetyksen noutanut tietää, mitä noilla liittimien johdinten irroitustyökaluilla tehdään :lol:

Rahat tuli takaisin kun laitoin kuvakaappaukset.
Screenshot_20200104-224947.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 776
Aliexpressissä näyttää olevan hieno uusi systeemi, kun tuotteen saapumiseen varattu aika tulee täyteen.
Kirjautuu tuotteelle automaattisesti "Confirmation Received", eli niin kuin olisin kuitannu itse tuotteen sapuneeksi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
3 302
Aliexpressissä näyttää olevan hieno uusi systeemi, kun tuotteen saapumiseen varattu aika tulee täyteen.
Kirjautuu tuotteelle automaattisesti "Confirmation Received", eli niin kuin olisin kuitannu itse tuotteen sapuneeksi.
Aina se on siellä ollut. Eli jos se aika loppuu eikä pyydä lisää tai tee dispute niin se kuittaantuu. Silti voi dispute tehdä vaikka se aika olisi jo ohi mennyt eikä tajunnut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
776
Tätä on kysytty tässä ketjussa varmasti monet kerrat ja tainnu itsekin kysyä, mutta mikä on tällä hetkellä claimin aikaikkuna eBayssa? Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
875
Jos ostaa esim. Ebay.uk niin täytyykö maksaa myös siellä, eikä Ebay.com? Jollain sivustolla luki että maksa sillä sivustolla josta ostat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
143 817
Viestejä
2 745 560
Jäsenet
53 125
Uusin jäsen
Lertsa

Hinta.fi

Ylös Bottom