AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Aikas moni Kiinan kauppias Ebayssa näyttää ny, ettei postita Suomeen, itsekin eilen tilasin tuotteen ja viime yönä oli palautettu rahat ja peruttu tilaus. Nyt sekin myyjä muuttanut, ettei postita Suomeen enää. Saa nähdä onko tämä muutos lopullinen, vai muuttuuko ajan myötä, ku tieto lakon loppumisesta etenee virallisia teitä tuonnekin...
 
Aikas moni Kiinan kauppias Ebayssa näyttää ny, ettei postita Suomeen, itsekin eilen tilasin tuotteen ja viime yönä oli palautettu rahat ja peruttu tilaus. Nyt sekin myyjä muuttanut, ettei postita Suomeen enää. Saa nähdä onko tämä muutos lopullinen, vai muuttuuko ajan myötä, ku tieto lakon loppumisesta etenee virallisia teitä tuonnekin...
Tänään on ainakin superbuyn sivulle tullut päivitys että pystyyvät taas postittamaan tänne.

2019-11-29_22-54-02.png
 
No katos, toivottavasti tieto leviää ny myyjillekin sitten, että aukeaa portit taas :)
 
Itseäni ihmetyttää se, että Aliexpressissä kiinalaisyritykset usein oikein erikseen mainostavat, että voivat ilmoittaa väärän (tai ostajan pyytämän hinnan) lähetyksen arvoksi, jotta ostaja säästyy ylimäääräisiltä maksuilta. Tuo ylimääräinen maksu on tietenkin siis lain mukaan perittävät mahdolliset tullit ja alvit. Ei se ihme ole, että Kiinasta saa sitten halvemmalla ja yritykset siirtävät valmistuksenkin sinne.
 
Itseäni ihmetyttää se, että Aliexpressissä kiinalaisyritykset usein oikein erikseen mainostavat, että voivat ilmoittaa väärän (tai ostajan pyytämän hinnan) lähetyksen arvoksi, jotta ostaja säästyy ylimäääräisiltä maksuilta. Tuo ylimääräinen maksu on tietenkin siis lain mukaan perittävät mahdolliset tullit ja alvit. Ei se ihme ole, että Kiinasta saa sitten halvemmalla ja yritykset siirtävät valmistuksenkin sinne.

Arvaa vaan luottaako Suomen tulli noihin laatikon päällä oleviin arvoihin?
 
Arvaa vaan luottaako Suomen tulli noihin laatikon päällä oleviin arvoihin?

No ei varmasti eikä ole syytäkään. Mutta kun laittavat vielä valelaskun/-kuitin tullausta varten aivan mille tahansa arvolle (ainakin itselle jopa varsin aktiivisesti sellaista tuputettiin).
 
Tulipas vastaan nyt sivu, josta löytyi selkeä taulukko, mistä näkee miten tuo UPU-koodi muodostuu noissa kansainvälisissä paketeissa/kirjeissä, eli se ns. tracking code.

http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownloader/S10-12.pdf

Ja sieltä kohta 5 "Structure of the S10 identifier", sieltä sitten selviää, että noissa U alkavilla kirjeillä ei ole minkäänlaista seurantaa asiakkaan kannalta. Ja taitaa olla kaikki noi Kiinan paketit noilla, ku ilmasia postei käyttää.

The use of code range UA–UZ is for letter-post items containing goods requiring an S10 identifier and without customer-oriented tracking. The identifier is used for visibility in the supply chain, for example in an ITMATT message for electronicadvance data.

Ihan näin mielenkiinnosta aloin tutkimaan asiaa, ja ajattelin kirjottaa tännekin asiasta, josko jotakuta muutakin kiinnostaa tietää, ku tykkää tilailla halpaa romua etenkin tuolta Aasian maista
 
No ei varmasti eikä ole syytäkään. Mutta kun laittavat vielä valelaskun/-kuitin tullausta varten aivan mille tahansa arvolle (ainakin itselle jopa varsin aktiivisesti sellaista tuputettiin).

Yhdellä sivustolla oli oikein pudotusvalikko miten monta prosenttia haluaa tiputtaa kuitista pois, mutta ei ollut enää seuraavalla kerralla sellaista.
 
Itse tilasin lakon alkamispäivänä Kiinasta Aliexpressin 11/11-alesta kolme tavaraa joista kaksi lähti ihan normaalisti liikkeelle.

Yhden tosin tilasin jostain brittivarastolta jonka kohdalla lukee vieläkin "shipment ready for dispatch"... En tiedä johtuuko lakosta vai Brexit-sekoilusta kun ei ole liikkunut. Olisi ehkä sittenkin pitänyt vaan tilata Kiinasta. :smoke:
Kuinkahan paljon tuota buyer protectionia pystyy maksimissaan pidentämään?

Tänään Alin seurannan mukaan yksi lähetys on lähtenyt eteenpäin Kiinasta eli ilmeisesti tavara liikkuu taas normaalisti.

Ehdotin briteistä tilattuun lähetykseen kuukauden pidennystä buyer protectioniin ja myyjä suostui kymmeneen päivään, kun kysyin että onko sitä tavaraa oikeasti edes lähetetty kun status on ollut sama kohta kolme viikkkoa ja käski vain "odottaa muutaman päivän". Vähän pelkään että joudun vielä pidentämään tuota uudestaan...

Ei kukaan muu ole sattunut tilaamaan briteistä mitään lakon tiimoilla?
 
Aikas moni Kiinan kauppias Ebayssa näyttää ny, ettei postita Suomeen, itsekin eilen tilasin tuotteen ja viime yönä oli palautettu rahat ja peruttu tilaus. Nyt sekin myyjä muuttanut, ettei postita Suomeen enää. Saa nähdä onko tämä muutos lopullinen, vai muuttuuko ajan myötä, ku tieto lakon loppumisesta etenee virallisia teitä tuonnekin...

Minähän tilasin sieltä Wifi-kortin, ei enää toimiteta Suomeen ja lähetys on viimeeksi nähty Istanbulissa..
2.4Gbps For Intel Wi-Fi 6 AX200NGW MU-MIMO Wifi Wireless WLAN Card BT 5.0 New | eBay

Ei enää toimita Suomeen.

--

Aliexpressissä kävin kyselemässä toimitusaikojen pidennyksiä, koska en ole ahne sika. Tämä tuli jo:
upload_2019-11-30_21-11-45.png


Nyt olisi antennit, missä on wifi-kortti?
 
Tuleeko kenellekkään edelleen nuo tilauksen sekä toimituksen vahvistamisen sähköpostit Alista? Itsellä, ja ainakin Redditin mukaan monella muullakin, ollut rikki jo varmaan 6kk.
 
Tuleeko kenellekkään edelleen nuo tilauksen sekä toimituksen vahvistamisen sähköpostit Alista? Itsellä, ja ainakin Redditin mukaan monella muullakin, ollut rikki jo varmaan 6kk.
3kk ajan näyttää olleen nuo tilausvahvistukset rikki oman sähköpostin mukaan.
 
Tuleeko kenellekkään edelleen nuo tilauksen sekä toimituksen vahvistamisen sähköpostit Alista? Itsellä, ja ainakin Redditin mukaan monella muullakin, ollut rikki jo varmaan 6kk.
3kk ajan näyttää olleen nuo tilausvahvistukset rikki oman sähköpostin mukaan.
Joku tuollainen your order has been paid succesfully viesti tuli kun tilasin ja maksoin. Toimituksesta ei ole mitään tullut vielä, kun paketti ei ole ilmeisesti kiinan pojalta lähtenyt.
 
Tuleeko kenellekkään edelleen nuo tilauksen sekä toimituksen vahvistamisen sähköpostit Alista? Itsellä, ja ainakin Redditin mukaan monella muullakin, ollut rikki jo varmaan 6kk.
Juuri viimeisimmistä BF tilauksista tuli kaikki ok spostiin, sekä app. 1-2kk sitten ei tahtonut tulla yhtään mitään ilmoa, ei sposti, ei app.
 
Mitähän ihmettä, Aliexpressin kautta briteistä tilattu tavara tulikin perille Amazonin paketissa? :D No ei ihmekään että Alin seurannassa ei näkynyt mitään. Vähän jo ehdin huolestua, en tiennyt että tämmöinen on mahdollista.
 
Mitähän ihmettä, Aliexpressin kautta briteistä tilattu tavara tulikin perille Amazonin paketissa? :D No ei ihmekään että Alin seurannassa ei näkynyt mitään. Vähän jo ehdin huolestua, en tiennyt että tämmöinen on mahdollista.
Joskus muinoin Bluedio Cs-4 teki aivan saman tempun. Alista tilattu sikahalpaan, tuli euroopan amazoonista ja vielä tosi nopiaan.
 
Joskus muinoin Bluedio Cs-4 teki aivan saman tempun. Alista tilattu sikahalpaan, tuli euroopan amazoonista ja vielä tosi nopiaan.

Nyt kun katoin pakettia uudestaan niin Saksastahan tuo tuli eikä mistään briteistä. :D:D Kylläpäs menee sekavaksi. No pääasia että tuli perille.
 
Kolme tilausta canceloinut tänään, kun prkle eivät voi lähettää. Kaikkia tekosyitä on, "quality problems" ja "postal strike". Se lakko on ohi jo! Siis tämä tilanteessa, että myyjä on lähestynyt minua ja pyytänyt perumaan tilauksen käyttämällä "other reasons". Minä haluaisin vielä tilauksen, mutta ne ei voi toimittaa, niin jos haluaa rahat takaisin ja vielä tilata korvaavan tuotteen aleista, niin nyt kannattaa toimia näin, vaikka nyt olisi sen alkuperäisen tilauksen halunnut. Sitä ei nyt saa.

Tosin olen toisille myyjille pistänyt viestiä, että niiden lähetykset seisoo postissa, pistäkää lisää aikaa - onkohan tieto levinnyt?

Tuli ostettua puhelin, jossa ei ole 3.5mm-liitäntää (Amazonista), niin metsästän nyt halpaa adapteria ja koteloa sille+napeille.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi vasta canceloitunut. Merkityksetön ja tilasin muualta eikä edes mitään alennusta.

Pikkasen jännittää vaan yhden tuotteen kohdalla, kun siinä peräti kahdet lähetystunnukset. Toinen ei johda mihinkään ja toisesta on vihjauksia, että olisi feikkitunnuspalvelussa ja lähetyskulku pelkkää satua. Muutenkin todella lyhyt disputeaika ei herätä luottamusta.
Taktisena pyydän lisäaikaa ja sitten dispute, jos ei kuulu mitään.
Alille vaan tuntuu olevan mikä sattuu lähetystunnus pätevä, jos vaan tulee Suomeen..
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole ikinä tarvinut jännittää tuleeko paketti, järjestää tuotteet tilaus määrien mukaan. Nytkin tusinan verran nyssyköitä tulossa, lähes kaikki sadoilla tilauksilla/palautteella (11.11 tilattu).
 
^^^ ^^ Sama täällä.
Tänään tullut viesti:
Dear,

Really so sorry to take you inconvenience, We sincerely apologize to you.

Friend, We cannot send items to your destination because the post in Finland is on strike.
We tell you the message at the first time so as not to waste your time.

Now, we can cancle the order and fully Refund the money to you, Is it OK?

Please understand, we will be appreciated.

Best Regardas.
 
Sain itse tänään muistimyyjältä viestiä:
Hello,

Thanks for your supporting, Now the post office in our country can send the parcel to Finland.Do you want to order it again?

Waiting for your reply
Sorry for the inconvenience

Thanks & Regards
oneby_tech Customer Service Support
Eipä oikeastaan tällä hetkellä tee mieli tilata Kiinasta yhtään mitään. Pitää odotella että saavat postissa isoimman suman kiinapakettivuoresta purettua niin ehkä sitten uskaltaa taas tilata.
 
Itse laittelin Alista tulemaan pari puhuria näytönohjaimeen joista toinen on näyttänyt menevän läpi ihan normaalisti mutta toisen kohalla lukee shipment canceled, mutta jätinkin myyjälle ohjeeksi pakata kummatkin samaan lähetykseen joka selittäisi tuo ensimmäisen peruuntumisen. Tracking info ei noille päivity kun 5-10 päivän sisään.

Aikaisempaan liittyen, noista tuli sähköpostiin ilmotkin vihdoin.
 
Yksi myyjä pyytää, että cancelloisin tilauksen. Tuote on kuulemma loppu ja sitä ei ole saatavilla. Saldot näytti tilaushetkellä toista sataa kappaletta, mutta nyt tuote on pois myynnistä eikä sitä saa tilattua.
Lisäksi pyytää, että cancelloin sen käyttämällä 'other reason' eikä että tuote olisi loppu. Mikähän tuossa mahtaa olla taustalla, ettei saisi perua, tuollei, jos kerran itse ilmoitti tuotteen olevan loppu?
Löysin saman tuotteen toiselta myyjältä, ihan samaan hintaan ja myyjän nimikin oli aika sama kuin tuolla aiemmalla. Tilasin sitten siltä, saas nähä tuleeko sama viesti ja tuote otetaan pois myynnistä. Tällä kertaa otin kuvankaappauksen saldoista.

Useita tilauksia on nyt tulilla, vain kahden kanssa ollut ongelmaa, tosin tuossa vielä 5 odottaa lähettämistä.
 
Lisäksi pyytää, että cancelloin sen käyttämällä 'other reason' eikä että tuote olisi loppu. Mikähän tuossa mahtaa olla taustalla, ettei saisi perua, tuollei, jos kerran itse ilmoitti tuotteen olevan loppu?
Myyjälle varmaan voi tulla jotain sanktiota, jos on kaupannut olematonta tavaraa. Siksi haluavat että olisi muu syy. Eikun vain laitat sen oikean syyn, eli tuote loppu.

PS. cancellointi kuulostaa aika tyhmältä. Miksi ei ihan vain peruutus? ;)
 
Mites kun tilasin Aliexpressistä vesijäähdytystavaraa Formulamod kaupasta ja myyjä tänään lähetti paketin tulemaan DHL:llä, mistä löydän tilausvahvistuksen (Order confirmation), kauppalaskun (invoice) tai kuitin (receipt) tullausta varten? Sähköpostiin ei ole tullut muuta kuin vahvistus maksusta, mutta viestistä ei selviä paketin hinta/arvo ja tänään tullut viesti paketin lähettämisestä.
 
Taloussanomat kertoo: Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.


Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.




 
Kuukausi sitten tilasin USB-hubin. Pian sen jälkeen tuli viesti, että varastolla on tapahtunut tulipalo. Paskapuhetta tietenkin. Jotain outoa tuolla Kiinassa tapahtuu nyt.
 
Taloussanomat kertoo: Posti alkaa periä käsittelymaksua EU:n ulkopuolelta tulevilta verkkokaupan lähetyksiltä

Käsittelymaksu on 2,90 euroa, ja se koskee pääosin yli 22 euron arvoisia lähetyksiä.

Posti alkaa periä EU:n veroalueen ulkopuolelta saapuvilta, pääosin yli 22 euron tullaukseen jääviltä tavaralähetyksiltä käsittelymaksua, Posti kertoo tiedotteessaan.

Maksu on 2,90 euroa lähetystä kohden, ja se astuu voimaan 31. tammikuuta.


Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on pieniarvoisia alle 22 euron lähetyksiä, joita maksu ei koske tässä vaiheessa.




Tässä vielä joku ilmaiseksi luettava uutinen aiheesta:
Posti: Yli 22 euron pakettien tullit ja maksut muuuttuvat – katso tästä ensimmäiset muutokset

--

Joo.. Vaikka siitä saa alennusta tekemällä sen digitaalisesti, on se silti lisämaksu.
 
Kuukausi sitten tilasin USB-hubin. Pian sen jälkeen tuli viesti, että varastolla on tapahtunut tulipalo. Paskapuhetta tietenkin. Jotain outoa tuolla Kiinassa tapahtuu nyt.

Se postin lakko on vaikuttanut niiden jatkoyhteyksiin. Jotkut eBayssä ei enää lähetä ja sain kolme tekosyytä eilen, miksei mun Cyber Monday -postia lähetetä Aliexpressistä.

Vielä pitäisi nappikuulokkeille uusi kotelo tilata, kun edellinen tilaus peruuntui tekosyyn varjolla.
 
Postin "käsittelymaksu" on mielenkiintoinen kun ajattelee että kuluttaja-asiamies puuttui DHL:n, ym perimään "tullausmaksuun" joka on käytännössä sama asia (mutta toki kalliimpi). Nykyäänhän voi tullata itse DHL:n, ym. paketit.

Veikkaan että tämä vain lisää kiinalaisten halua käyttää näitä "portteja" EU:n joilla kierretään tullit ja verot tuomalla Post NL:n, jne kautta tavarat EU:n ja lähettämällä edeleen...
 
Tässä vielä joku ilmaiseksi luettava uutinen aiheesta:
Posti: Yli 22 euron pakettien tullit ja maksut muuuttuvat – katso tästä ensimmäiset muutokset

--

Joo.. Vaikka siitä saa alennusta tekemällä sen digitaalisesti, on se silti lisämaksu.
Tässä uutisessa ei puhuta mitään, että tullin sivuilla tehtävä itsetullaus tulisi maksulliseksi?! Vai eikö siellä jatkossa pysty ite tullaamaan ollenkaan? Vaan ainut on toi postin oma tullaus palvelu joka on jo nyt maksullinen?!
 
Tässä uutisessa ei puhuta mitään, että tullin sivuilla tehtävä itsetullaus tulisi maksulliseksi?! Vai eikö siellä jatkossa pysty ite tullaamaan ollenkaan? Vaan ainut on toi postin oma tullaus palvelu joka on jo nyt maksullinen?!

Ei postin omilla sivuillakaan ollut tuon tarkemmin:
EUn ulkopuolelta saapuviin yli 22 euron lähetyksiin käsittelymaksu, Posti kehittää tulliselvityksen tekemistä sähköisesti - Posti Group Oyj

Tuosta voi päätellä, että tulisi kaikkiin tullauksiin.
Tästä on myös toisessa ketjussa keskustelua, ja tuo linjaus voi olla sääntöjen vastainen:
Noniin, eli kyllä tämä ilmeisesti ihan oikea muutos on.

Tämä on mielestäni ristiriidassa KKV:n itsetullaukseen liittyvän ratkaisun Tullauksen palvelumaksu kanssa, mielenkiinnolla odotan miten käy jos/kun joku riitauttaa.
 
Tässä uutisessa ei puhuta mitään, että tullin sivuilla tehtävä itsetullaus tulisi maksulliseksi?! Vai eikö siellä jatkossa pysty ite tullaamaan ollenkaan? Vaan ainut on toi postin oma tullaus palvelu joka on jo nyt maksullinen?!

Paitsi eikö se palvelu ole ollut peräti 20€, että suorilta tulee perille ja voi sillä aikaa raapia vaikka persettä?
Itsepalvellen vaan laskuttaa itseään..
 
Kannattaa tuo lukea niin avaa tarkasti sen miten tulee muuttumaan Verkkokauppaan tulee uusia maksuja: HS listaa, mitkä asiat muuttuvat kuluttajan näkökulmasta en pidä 90sent pahana hintana jos posti hoitaa tullauksen myös tuolla samalla maksulla ja tuo maksu kumoaa sen 2,90 maksun mitä itse tullaamalla joutuisi maksamaan.

Malli on apinoitu Ruotsista (yllätys, yllätys) ja siellähän se meni todella hyvin:
Ruotsin esimerkki ei houkuta Postia: Kiina-lähetysten lisämaksu ei enää "aktiivisesti harkinnassa" yllätysvaikutusten vuoksi

Luulevat korjanneensa nuo ongelmat, mutta todellisuudessa Aliexpress/eBay-myyjät ei kohta toimita Suomeen, kun parituhatta vammaista pistää lähetykset takaisin, koska 0.90€/2.90€ on heille liian suuri raha. Eikä se ole heidän tappio, se on kiinalaisten asshoe-myyjien tappio, eikä kosketa heitä millään tavalla.
 
Kannattaa tuo lukea niin avaa tarkasti sen miten tulee muuttumaan Verkkokauppaan tulee uusia maksuja: HS listaa, mitkä asiat muuttuvat kuluttajan näkökulmasta en pidä 90sent pahana hintana jos posti hoitaa tullauksen myös tuolla samalla maksulla ja tuo maksu kumoaa sen 2,90 maksun mitä itse tullaamalla joutuisi maksamaan.
Eli yrittävät kiertää tuota KKV:n päätöstä, jossa itsetullauksen pitää olla ilmainen, lätkäisemällä 2,9€ käsittelymaksun. Eli pakko joko maksaa 2,9€ ja tehdä tullaus itse tai maksaa 0,9€ ja antaa postin tehdä itsetullaus. Tuo 0,9€ tullauspalveluhan on ihan yhtä tyhjän kanssa koska samat tiedot sinne lähetyksestä pitää lähettää kun nyt sinne Tullille.
Eli kuluttajaa kustaan taas linssiin.
 
Eli yrittävät kiertää tuota KKV:n päätöstä, jossa itsetullauksen pitää olla ilmainen, lätkäisemällä 2,9€ käsittelymaksun. Eli pakko joko maksaa 2,9€ ja tehdä tullaus itse tai maksaa 0,9€ ja antaa postin tehdä itsetullaus. Tuo 0,9€ tullauspalveluhan on ihan yhtä tyhjän kanssa koska samat tiedot sinne lähetyksestä pitää lähettää kun nyt sinne Tullille.
Eli kuluttajaa kustaan taas linssiin.
0,90 siis sisältää kaiken myös tullauksen ja mitään ylimääräistä tuon lisäksi ei tule.
 
Tilasin Ebayn kautta PATA SSD 2,5" aseman. Se maksoi jopa 20e. Se onkin sellainen Kiinanihme ja selvisi mun testeissä että siinä on vikaa. Bad sectoreita ja SMART tiedoissa ilmoittaa vikaa.

Lähetin myyjälle emailia ja kysyin että mitäs nyt.

Onko teillä muilla antaa vinkkiä että mitä mun kannattaisi tehdä tässä tapauksessa?
Ounastelen että SSD aseman lähettäminen takaisin mun kustannuksella maksaisi sen verran paljon että se ei kannata.
Otetaan ideoita vastaan ja ohjeita.
En ole koskaan reklamoinut ulkomaille ostoksistani. Kotimaiset asiat on helpompi hoitaa.
Jos maksoit Pyapallilla niin heiltä voi saada ilmaisen palautuksen: Can I get free shipping to return a PayPal purchase?
 
Jos maksoit Pyapallilla niin heiltä voi saada ilmaisen palautuksen: Can I get free shipping to return a PayPal purchase?

Ebayn sääntöjen mukaan myyjä vastaa palautuskuluista, jos tuote on viallinen tai ei vastaa kuvausta. Yksi vaihtoehto on siis tehdä dispute ebayn kautta (ei paypalin) ja vaatia myyjää
toimittamaan rahat palautusta varten (vaikka paypalilla). Useimmiten myyjät palauttavat rahat sen sijaan että maksavat palautuskulut. eBay Money Back Guarantee | Questions | eBay Kohta: Who pays for return shipping?
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa tuo lukea niin avaa tarkasti sen miten tulee muuttumaan Verkkokauppaan tulee uusia maksuja: HS listaa, mitkä asiat muuttuvat kuluttajan näkökulmasta en pidä 90sent pahana hintana jos posti hoitaa tullauksen myös tuolla samalla maksulla ja tuo maksu kumoaa sen 2,90 maksun mitä itse tullaamalla joutuisi maksamaan.

Mites sitten ne, jotka ovat arvoltaan alle 22€, mutta jäävät syystä x tulliin? Näistäkin siis joutunee maksamaan tuon käsittelymaksun?
 
Myyjälle varmaan voi tulla jotain sanktiota, jos on kaupannut olematonta tavaraa. Siksi haluavat että olisi muu syy. Eikun vain laitat sen oikean syyn, eli tuote loppu.
Tilasin uudelleen toiselta myyjältä, jonka nimi oli aika samanlainen tämän aiemman kanssa. Sama homma, otti tuotteen pois myynnistä ja pyytää, että perun tilauksen other reasonin valitsemalla.
Peruin kummatkin tilauksen käyttäen out of stock, koska siihenhän myyjä vetosi, vaikka toisessa luki, että niitä on saatavilla 100 kappaletta tilaus hetkellä. Valmistus kuulemma lopetettu.
Noh, nyt kun katsoin niin tilaus ei ollutkaan peruttu enää. Myyjä oli poistanut perumisen ja vaatii, että käytän other reasonia, eikä out of stock.
Nyt kummatkin tilaukset odottavat jälleen postitusta, jota ei tapahdu. Sama myyjä vastaa molempien kauppojen viesteihin, eli kummatkin kauppatunnukset ovat saman henkilön.

Löysin vielä kolmannelta tyypiltä saman tuotteen, joskin aavistuksen kalliimmalla. Siitä ei ole vielä kuulunut mitään, toivottavasti lähettää.
 
Ei menny nää eBayn ja Alin musta perjantai ostokset putkeen. eBayssa yhtä ostosta ei ole vielä lähetetty ja toisessa ei toimi seuranta numero. Alissa taasen yks nyssäkkä on jopa saapunut kohdemaahan, mutta se ei ole Suomi vaan Ranska, muuten meni ihan hyvin!
:smoke:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 556
Viestejä
4 557 147
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom