Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi olla kohta noudettavissa, itsellä oli 2 vk paketti Istanbulissa ja ei ollut tullu mitään päivitystä, jos ei ala kuulumaan kun aikaraja paukkuu niin noottia myyjälle.Jännä miten paketti on skannattu vaikka missä mutta nyt kun on Puolasta lähtenyt Suomea kohti, niin on kadonnut kohta kahdeksi viikoksi kokonaan.
- January 1 14:14Imported to the country of destinationAliexpress Standard Shipping
- Dec 30, 2019 17:08In transit - Departed waypointMala
- Dec 29, 2019 12:00In transit - Arrived at the waypointMala
- Dec 26, 2019 04:21In transit - Arrived at the waypointBrest
- Dec 23, 2019 06:40In transit - Departed waypointOrenburg
- Dec 20, 2019 05:51In transit - Departed waypointShankou
- Dec 19, 2019 12:09In transit - Arrived at the waypointShankou
- Dec 19, 2019 04:02In transit - Departed waypointWulumuqi
- Dec 18, 2019 01:50In transit - Departed waypointWuwei
- Dec 13, 2019 15:15In transit - Departed waypointAliexpress Standard Shipping
- Dec 6, 2019 19:38Transfered to the local postal serviceAliexpress Standard Shipping
- Dec 6, 2019 16:25Package information receivedAliexpress Standard Shipping
- Dec 6, 2019 16:25In transit - Departed waypointAliexpress Standard Shipping
- Dec 2, 2019 22:57In transit - Arrived at the waypointAliexpress Standard Shipping
- Dec 2, 2019 22:27Package acceptedAliexpress Standard Shipping
Vaikka tilaus on finished niin disputen voi tehdä 15 päivän sisällä.Suosittelen kyllä kaikille eBaytä Aliexpressin sijaan reklamaatioiden hoidon helppouden näkökulmasta. Olen eBaystä saanut joka kerta parissa tunnissa rahat takaisin, kun pakettia ei ole näkynyt ajoissa.
Nyt olen Alista odotellut yhtä halpaa, 4,5 euron tilausta marraskuun alusta eli yli 2 kk. Tein disputen ja myyjä ehdottaa lähettävänsä uuden (mikä on aika vakiotapa myyjillä vain ostaa lisää odotusaikaa lähettämättä mitään). Sanoin haluavani rahat takaisin ja kieltäydyin siis tarjouksesta. Aliexpress "tuli apuun" ja tulos oli, että minun pitää odottaa vielä myyjän pyytämät 10 päivää. Viestissä luki myös, että minun pitää hyväksyä tarjous tai ilmoittaa lopputulemasta ja jos minusta ei kuulu, niin rahat tiitetään myyjälle. Alin sivulla ei ole mitään keinoa reagoida tuohon enää. Tilauksen status on "finished".
Joo kyllä ebay silti on noista se selkeästi helpompi vaihtoehto. Alissa kiinalainen ylläpito antaa kiinalaisen kaverin vähän kairata ostajaa ahteriin, ebayssa ei näin ole.Vaikka tilaus on finished niin disputen voi tehdä 15 päivän sisällä.
Vaikka tilaus on finished niin disputen voi tehdä 15 päivän sisällä.
Mulla sama homma, että aika oli lopussa ja tein ja käskettiin odottaa eikä hyväksytty sitä vaatimusta.Dispute on jo tehty, mutta en löydä keinoa reagoida siihen enää.
Kuulostaapa oudolta Viikko sitten pistin neljälle eri myyjälle full-refund disputen koska paketteja ei ole kuulunut ja oli jo se 15 päivän aika kulumassa. Tänään oli näköjään rahat jo takasin tilillä. Kai ootte muistanu käydä klikkaamassa "reject" niihin myyjien "dear friend..." vastaehdotuksiin?Mulla sama homma, että aika oli lopussa ja tein ja käskettiin odottaa eikä hyväksytty sitä vaatimusta.
Aiemmin onkin toiminut. Alin päätös asiaan oli, että pitäisi vielä odottaa 10 päivää ja oli muka vielä aika voimassa vaikka tehdessä se oli jo käytännössä lopussa. Kyseessä, kun ei ole kirjattu niin ei sitä mistään voi kysellä vaikka kiinalaiset käskee postista kysyä.Kuulostaapa oudolta Viikko sitten pistin neljälle eri myyjälle full-refund disputen koska paketteja ei ole kuulunut ja oli jo se 15 päivän aika kulumassa. Tänään oli näköjään rahat jo takasin tilillä. Kai ootte muistanu käydä klikkaamassa "reject" niihin myyjien "dear friend..." vastaehdotuksiin?
Mitäs dispute history sanoo?
Ei tarvitse mennä nolliin vaan pitäisi onnistua, kun viimeistä päivää ollaan menossa tuossa ajassa viimeistään.Mites tuolla AE:ssa tehdään dispute kun tavaraa ei kuulu? Jos laitan, että item not received niin ilmoittaa vain, että on seurannan mukaan kuljetuksessa (ollut jo viimeiset 7 viikkoa).
Vai voiko sen tehdä vasta kun tuo "Your order will be closed in: 4 days 10 hours 55 minutes" on mennyt nolliin?
Mulla taas päinvastaiset kokemukset. Alista on aina kadonneen tilalle lähettäneet ihan oikeasti uuden paketin, joka on usein tullut pikavauhtia. Olen myös saanut aina rahani takaisin halutessani.Suosittelen kyllä kaikille eBaytä Aliexpressin sijaan reklamaatioiden hoidon helppouden näkökulmasta. Olen eBaystä saanut joka kerta parissa tunnissa rahat takaisin, kun pakettia ei ole näkynyt ajoissa.
Nyt olen Alista odotellut yhtä halpaa, 4,5 euron tilausta marraskuun alusta eli yli 2 kk. Tein disputen ja myyjä ehdottaa lähettävänsä uuden (mikä on aika vakiotapa myyjillä vain ostaa lisää odotusaikaa lähettämättä mitään). Sanoin haluavani rahat takaisin ja kieltäydyin siis tarjouksesta. Aliexpress "tuli apuun" ja tulos oli, että minun pitää odottaa vielä myyjän pyytämät 10 päivää. Viestissä luki myös, että minun pitää hyväksyä tarjous tai ilmoittaa lopputulemasta ja jos minusta ei kuulu, niin rahat tiitetään myyjälle. Alin sivulla ei ole mitään keinoa reagoida tuohon enää. Tilauksen status on "finished".
Itselläni oli sama tilanne ja täytyi mennä nolliin ennen kuin sai tehtyä disputen.Ei tarvitse mennä nolliin vaan pitäisi onnistua, kun viimeistä päivää ollaan menossa tuossa ajassa viimeistään.
En tiedä mikä logiikka noissa on, kun itsellä se on onnistunut ennen täydellistä ajan loppumista.Itselläni oli sama tilanne ja täytyi mennä nolliin ennen kuin sai tehtyä disputen.
Tosiaankin. Mä muistin omat tilaukseni vasta kun alilta tuli email:Itselläni oli sama tilanne ja täytyi mennä nolliin ennen kuin sai tehtyä disputen.
En tiedä mikä logiikka noissa on, kun itsellä se on onnistunut ennen täydellistä ajan loppumista.
Mulla taas päinvastaiset kokemukset. Alista on aina kadonneen tilalle lähettäneet ihan oikeasti uuden paketin, joka on usein tullut pikavauhtia. Olen myös saanut aina rahani takaisin halutessani.
Nyt ostin lokakuussa kännykän kuoren Ebaystä. Kävi jo hyvin nopeasti ilmi, että myyjä ei tule mitään lähettämään, eikä edes myy aitoja tuotteita, toisin kuin väitti.
Tässä vaiheessa tilausta ei voi perua, vaan odotettava arvioituun saapumispäivään, joka oli 6.1.2020. Eli yli 2kk tilauksesta. Vaikka mitään ei ollut lähetetty.
7.1.2020 yritin alkaa saamaan rahojani takaisin, mutta edelleenkään ei onnistunut vaan piti ensin ottaa myyjään yhteyttä. Myyjä ei ole siis vastannut tän 2kk aikana yhteenkään viestiin. Tuskin vastaa nyttenkään. Nyt pitää odottaa 17 päivään asti vastausta ja vasta sit eBay tulee kuvioihin.
Kai palautit myyjälle rahat kun kerta tuotteen sait?Joo ite ainakin tilaan kaiken mielummin ebaysta jos vaan on sama tuote saatavilla sieltä. Esim yksi paketti oli ollut viikon myöhässä ja seurannan viimeisin tieto jossain kiinassa ja paketin toimitusaikaikkuna tyyliin max 5 viikkoa, no 6 viikon jälkeen kun ei kuulunut niin laitoin myyjälle tiedustelun ja palautti vaan rahat. Noh seuraavana päivänä olikin paketti sitten tullut suomeen ja sain sen muutamassa päivässä, mutta ainakin homma rokkaa.
En katso mun velvollisuudeksi enää tossa vaiheessa mitään palautella. Paljonko esim pitäisi palauttaa jos tuote on myöhässä. Yhdessä tapauksessa ostin myöhästyneen ja rahat palautetun tuotteen tilalle vastaavan kalliimmalla euroopasta jo siinä vaiheessa realisoituneen kiireen vuoksi.Kai palautit myyjälle rahat kun kerta tuotteen sait?
Mielestäni kiinasta tai muualta kaukaa tilaaminen on tietoinen valinta ja viiveet ja myöhästymiset ovat odotettavissa. Jos on oikeasti kiire ja kova tarve, en tiedä miksi kukaan tilaisi jostain kiinasta. Toimintasi takia joku todennäköisesti pienyrittäjä menettää elantoaan vaikka sinä sait mitä halusitkin.En katso mun velvollisuudeksi enää tossa vaiheessa mitään palautella. Paljonko esim pitäisi palauttaa jos tuote on myöhässä. Yhdessä tapauksessa ostin myöhästyneen ja rahat palautetun tuotteen tilalle vastaavan kalliimmalla euroopasta jo siinä vaiheessa realisoituneen kiireen vuoksi.
Kai palautit myyjälle rahat kun kerta tuotteen sait?
Kaikenlaisia tekosyitä täällä keksitään omalle epärehellisyydelle.
Niin noh, jos tarvitsen läjän jotai sälää johonkin spesiaalihommaan niin ebaysta tilaamalla voin hyväksyä sen, että kaikki roju tulee sitten sen 5 viikon tjsp päästä mikä se pisin toimitusaika nyt onkaan. Jos joku tuote ei saavukaan en enää uudestaan ala odottelemaan vaan tilaan kalliimmalla nopeammin muualta. Jos sieltä disputen jälkeen tuleekin se tuote niin yleensä siinä vaiheessa on jo tilattu puuttuva muualta jolloin en näe mitään syytä palauttaa rahoja ekalle myyjälle. Sellastakin tietysti voisi kokeilla, että ottaa yhteyden myyjään, että tuote lopulta sapauikin, mutta tarve poistui, että haluaako hän omalla kustannuksellaan palautuksen. Jokainen voi veikkailla, että muutaman kympinkään tuotetta myyjä ei varmaan takaisin halua, kun kiinaan postittelu ei ihan ilmasta ole ja myyjän pitäisi kaiken lisäksi lähettää tuotteen haltijalle postikulut ennakkoon.
Ihan jo tosta syystä en palauta rahoja, koska 9/10 tuote on ylimääräinen ja palautettu raha on käytetty korvaavan tuotteen ostamiseen.
Kerro ihmeessä miten se rahanpalautus tapahtuu Alissa ja Ebayssä?
Oliko peräti Alin oma artikkeli aiheesta, että ei helppoa. Jos myyjällä olisi pelisilmää niin antaisi ainakin lähetysaikaa enemmän.
Miten muuten sen kotelon kanssa kävi?
Myyjän toivoimuksesta odotimme koteloa vielä 10 päivää. Ei tullut. Myyjä tarjoutui lähettämään uusiksi, mutta otin rahat. Myyjä palautti rahat.
Nippusiteetkin tuli, kun odotti vaan vuodenvaihteeseen. Nyt on jono alkanut purkautua omissa tilauksissa, mutta 1111-tilauksia puuttuu vielä yksi. Siihen(kin) pyysin lisäaikaa.
Saan taas varoituksen, jos sanon suoraan mielipiteeni noista disputeista, mutta käytännössä kannattaa myyjään ottaa yhteyttä - ja siihen on kaikilla noilla työkalut.
Ilman disputea et olisi saanut rahoja takaisin kotelosta?
Siis Ebaystä vastattiin, että täytyy odottaa siihen saakka, että arvioitu saapumisaika on ummessa ja vasta sitten voi tehdä. Ja kun sen jälkeen sit tein, Ebaystä vastattiin, että nyt täytyy odottaa x ajan jotta myyjällä on mahdollisuus vastata vielä. Laitoin tuossa välissä ebaylle ihan erikseen viestiä asiasta ja vastaus oli sielläkin sama.Jos teet ebayssä disputen, niin ei myyjällä ole 2kk aikaa vastata viesteihin.
Itsellä taitaa olla ebaystä vajaa 500 tilausta ja alistakin satoja. Aiemmin sain taistella alissa ilmanputsarista luottokorttiyhtiötä myöten, kun en meinannut saada rahoja takaisin lähettämättömästä tuotteesta. eBayssä ei yhtä ainut ongelmaa.
Siis Ebaystä vastattiin, että täytyy odottaa siihen saakka, että arvioitu saapumisaika on ummessa ja vasta sitten voi tehdä. Ja kun sen jälkeen sit tein, Ebaystä vastattiin, että nyt täytyy odottaa x ajan jotta myyjällä on mahdollisuus vastata vielä. Laitoin tuossa välissä ebaylle ihan erikseen viestiä asiasta ja vastaus oli sielläkin sama.
Tänään oli tullut Ebayn puolesta viestiä, että myyjä oli maksanut hinnan takaisin.
Niin siis eBay kyllä näkee onko tuote lähetetty vai ei, samoin asiakas. Jouduin siis odottamaan 2,5kk, vaikka tuotetta ei edes ilmoitettu lähetetyksi, eikä myyjä vastaa.Niin siis noinhan sen täytyykin toimia. Tuotteen pitää saapua tiettyyn päivään mennessä ja jos ei, niin teet dispute. Sitten myyjällä on X päivää aikaa vastata. Pitäisikö ostajan saada automaattisesti rahat takaisin ilman, että myyjällä on aikaa esittää näyttöä siitä, että esim. tuote on toimitettu toisin kuin ostaja väittää?
On eri asia tehdä dispute asiasta kuin muuten vain viestitellä myyjän kanssa.
Niin siis eBay kyllä näkee onko tuote lähetetty vai ei, samoin asiakas. Jouduin siis odottamaan 2,5kk, vaikka tuotetta ei edes ilmoitettu lähetetyksi, eikä myyjä vastaa.
Alissa voit perua tilauksen jos tuotetta ei ole edes lähetetty. Alissa myös Ali ottaa myyjään yhteyttä vaikka heti jos ilmenee jotain hämärää, kuten tässä kävi ilmi että on feikkejä mitä myi, jonka vuoksi halusin samantien perua tilauksen. Alissa tämä olisi onnistunut, ebayssä ei.
Itse olen tuota pitänyt hyvänä, jotta ei tarvitse itse siitä murehtia. Koska Alissa voit tuossakin vaiheessa ottaa Aliin yhteyttä ja ne hoitaa kesken odottelunkin asiaa. Lisäksi toistaiseksi kolmen vuoden aikana Alissa pisin aika myyjän vastaukselle on ollut vissiin 1,5 vuorokautta. Kun taas ebayssä tuntuu, että en saa juuri koskaan mitään vastauksia. On kyse sit yleisestä kyselystä, tai ongelmasta.Niin Alissa taitaa siis olla se processing time (tjsp), jonka aikana myyjän pitää lähettää tuote tai tilaus peruuntuu automaattisesti. Ebayssä ei taida olla tuollaista aikarajaa lähettämiselle, mutta tuotteen saapumiselle kyllä. Alissa myyjät voivat käsittääkseni yksipuolisesti siirtää tuota toimituksen takarajaa jatkamalla buyer's protectionia. Itsellekin tulee tilausten jälkeen usein sähköposteja "This is an e-mail notification to inform you that the seller has extended Purchase Protection for you for Order X." Tuohan on vähän persiistä.
Itse olen tuota pitänyt hyvänä, jotta ei tarvitse itse siitä murehtia. Koska Alissa voit tuossakin vaiheessa ottaa Aliin yhteyttä ja ne hoitaa kesken odottelunkin asiaa. Lisäksi toistaiseksi kolmen vuoden aikana Alissa pisin aika myyjän vastaukselle on ollut vissiin 1,5 vuorokautta. Kun taas ebayssä tuntuu, että en saa juuri koskaan mitään vastauksia. On kyse sit yleisestä kyselystä, tai ongelmasta.
Niin ebayssä hyvänä puolena se, että jos ei päivään X mennessä ole tuote tullut, niin rahat käytännössä varmasti takaisin. Ebayssä ei myöskään odotella myyjän vastauksia pitkään. Tuon ajan kuluttua loppuun olen saanut yleensä parissa tunnissa ebayltä ratkaisun ja rahat takaisin.
Turkkiin sen kuuluukin mennä. Turkki on väliasema tietyn firman paketeissa mitkä Suomeen tulee.Tästä viimeksi eiliseltä itselleni kokemus.
Tilasin ajovalopolttimot Ebaysta joulukuun alussa. Paketti lähti liikkeelle seurannan mukaan Kiinasta OK, mutta Suomen sijasta päätyikin jonnekin Turkkiin. Olin myyjään yhteydessä, mutta koska asiat eivät tuntuneet etenevän, olin Ebayhin yhteydessä. Alle 1h viestin laitoista, sain ilmoituksen että Ebay palauttaa rahat takaisin.
Nyt olet vähän liian aikaseen liikenteessä, Kiinasta kestää vähintään sen kuukauden (yleensä lähemmäksi kaksi) että tulee paketit ja nyt vuoden alussa tykkäävät juhliakin erinäisiä juhlapäiviä, joten sekin monesti hidastaa asiaa. Voi olla että olet saanut seurantakoodin joka toimii vain rajalle asti, siitä eteenpäin sitten voi olla, ettei merkintöjä enää tule, varsinkin jos ilmaisilla posteilla tilasit.Ebay ostoksista kyse eli tilasin sähköjohtoliittimiä. Eli niitä abikoja joissa sisällä tina ja sitä kuumennetaan ja tulee vesitiivis liitos. Onbko muilla kokemusta noista kiinalaisista liittimistä?
Nyt on paketti jäänyt johonkin.
Linkkiä näihin?Ebay ostoksista kyse eli tilasin sähköjohtoliittimiä. Eli niitä abikoja joissa sisällä tina ja sitä kuumennetaan ja tulee vesitiivis liitos. Onbko muilla kokemusta noista kiinalaisista liittimistä?