AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Ei tarvi jos lähetys on siirtynyt lajitteluun. Ja kyllä sieltä yleensä tulee viestiä jos johonkin pitää reagoida.
Sehän siinä just on ongelma, kun usein pukkaa viestiä oikein urakalla postilta, vaikka ei tarttiskaan reagoida. Äkkinäinen ei välttämättä ole kärryillä, että onko spammia, vai tarvitseeko tällä kertaa oikeasti reagoida.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Sehän siinä just on ongelma, kun usein pukkaa viestiä oikein urakalla postilta, vaikka ei tarttiskaan reagoida. Äkkinäinen ei välttämättä ole kärryillä, että onko spammia, vai tarvitseeko tällä kertaa oikeasti reagoida.
Onko näin? Minulle ei ainakaan ole tullut mitään ylimääräisiä viestejä Postilta. Jotain spämmiä on joskus tullut Postin nimissä, mutta niitä en laske Postin viesteiksi.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Onko näin? Minulle ei ainakaan ole tullut mitään ylimääräisiä viestejä Postilta. Jotain spämmiä on joskus tullut Postin nimissä, mutta niitä en laske Postin viesteiksi.
Ei ole ainakaan minulle tullut yhtäkään aiheetonta tullaukseen liittyvää saapparia.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Mulle on tullut sitten teidänkin edestä muistutuksia mm tullauksista ja käsittelymaksuista.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Mulle on tullut sitten teidänkin edestä muistutuksia mm tullauksista ja käsittelymaksuista.
Onko ne siis ollut aiheettomia? Siis on tullut vaikka ei ole ollut mitään tullattavaa? Kannattaa muuten ladata OmaPosti sovellus niin kaikki viestittely siirtyy sinne. Siten ainakin välttyy huijausviesteistä.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Onko ne siis ollut aiheettomia? Siis on tullut vaikka ei ole ollut mitään tullattavaa? Kannattaa muuten ladata OmaPosti sovellus niin kaikki viestittely siirtyy sinne. Siten ainakin välttyy huijausviesteistä.
Ne on lähestulkoon 100% kaikki aiheettomia, eli paketeista jotka eivät oikeasti aiheuta toimenpiteitä. Kuten täältäkin voi lukea, ei se Omapostikaan mitenkään autuaaksi tekevä ole, vaikka onhan siinä toki hyvätkin puolensa.
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
11
Satoja tilauksia aliexpressistä vuosien aikana ja se pääsi juuri boikottiin, tuli hieman erimielisyyksiä. Kadonnut tilaus on kansainvälisen seurantanumeron perusteella "arrived at customs" ja
"Clearing Customs - Customs clearance started" syyskuun alussa eli tässä tapauksessa matkahuollolla jotka hoitaa tullauksen.
Minulle ei tullut mitään ilmoitusta tästä joten soitin matkahuoltoon. He kertoivat että seurannassa näkyy että heille on tulossa kyseinen paketti mutta se ei ole saapunut eli on vielä matkalla.
Aliexpressin väki ei tätä usko vaan ne väittää että minä olen jättänyt tullauksen hoitamatta että hoida se ja saat tavarasi. Joku puhuu nyt paskaa mutta se on vain selvää että minä en ole saanut pakettiani enkä pysty tekemään yhtään mitään asian eteen eikä ali suostu palauttamaan rahojani.
Harmillisesti ei ollut mikään euron nippelitilaus vaan 30€ arvoinen combined delivery.
Tilaan jatkossa wishistä tms.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Satoja tilauksia aliexpressistä vuosien aikana ja se pääsi juuri boikottiin, tuli hieman erimielisyyksiä. Kadonnut tilaus on kansainvälisen seurantanumeron perusteella "arrived at customs" ja
"Clearing Customs - Customs clearance started" syyskuun alussa eli tässä tapauksessa matkahuollolla jotka hoitaa tullauksen.
Minulle ei tullut mitään ilmoitusta tästä joten soitin matkahuoltoon. He kertoivat että seurannassa näkyy että heille on tulossa kyseinen paketti mutta se ei ole saapunut eli on vielä matkalla.
Aliexpressin väki ei tätä usko vaan ne väittää että minä olen jättänyt tullauksen hoitamatta että hoida se ja saat tavarasi. Joku puhuu nyt paskaa mutta se on vain selvää että minä en ole saanut pakettiani enkä pysty tekemään yhtään mitään asian eteen eikä ali suostu palauttamaan rahojani.
Harmillisesti ei ollut mikään euron nippelitilaus vaan 30€ arvoinen combined delivery.
Tilaan jatkossa wishistä tms.
Ei matkahuolto mitään tullausta hoida vaan ne lähetykset on tullattu jo välipisteessä mikä on usein latvia mistä se sitten jatkaa tallinnan kautta suomeen suomen matkahuollolle. Eli pakettisi ei ole Suomeen saapunut jos viimeisin merkintä on tuo mitä ilmoitat, koska suomen päässä ei mitään erillistä tullausta tule mikä ioss idea on.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Kadonnut tilaus on kansainvälisen seurantanumeron perusteella "arrived at customs" ja
"Clearing Customs - Customs clearance started" syyskuun alussa eli tässä tapauksessa matkahuollolla jotka hoitaa tullauksen.
Minulle ei tullut mitään ilmoitusta tästä joten soitin matkahuoltoon. He kertoivat että seurannassa näkyy että heille on tulossa kyseinen paketti mutta se ei ole saapunut eli on vielä matkalla.
Aliexpressin väki ei tätä usko vaan ne väittää että minä olen jättänyt tullauksen hoitamatta että hoida se ja saat tavarasi. Joku puhuu nyt paskaa mutta se on vain selvää että minä en ole saanut pakettiani enkä pysty tekemään yhtään mitään asian eteen eikä ali suostu palauttamaan rahojani.
No nää on ihan perus kauraa, kunhan vaan selittää Alille miten tullaukset ja logistiikka toimii täällä päässä. Aina on rahat takaisin saatu. Vaikeuksia tietenkin voi tulla, jos ei osaa asiaa esittää Alin suuntaan.
Toisekseen tuo lähetys voi olla toisessa maassa tullauksessa, josta se vasta lähtee Suomeen.
Edit: olinkin hidas, kun sama vastaus yllä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Joku on varmasti tätäkin kysynyt mutta satakunta sivua juttua täällä niin... Alista olisin tilaamassa ekaa kertaa eikä nappaisi antaa sinne luottokorttitietoja. Vaihtoehtona on Klarna ja googletuksen perusteella se on se osta nyt maksa myöhemmin -klarna. Tämä kävisi paremmin koska Klarnaa on tullut käytettyä jo joten tietoja ei sieltä pois saa. Kokemuksia tästä maksuvaihtoehdosta?

Alilla taisi olla joku wallet myös, saisiko sinne jotenkin ladattua rahaa etukäteen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Joku on varmasti tätäkin kysynyt mutta satakunta sivua juttua täällä niin... Alista olisin tilaamassa ekaa kertaa eikä nappaisi antaa sinne luottokorttitietoja. Vaihtoehtona on Klarna ja googletuksen perusteella se on se osta nyt maksa myöhemmin -klarna. Tämä kävisi paremmin koska Klarnaa on tullut käytettyä jo joten tietoja ei sieltä pois saa. Kokemuksia tästä maksuvaihtoehdosta?

Alilla taisi olla joku wallet myös, saisiko sinne jotenkin ladattua rahaa etukäteen?
Itse olen maksanut luottokortilla ja emäntä on tainnut tuolla Klarnalla maksella AliExpressejään ja kummatkin ovat kyllä toimineet ihan ok. Itse vaan luotan tuohon luottokorttimaksuun kun on edes joku mahdollisuus saada sahoja takaisin riitatilanteessa, en tiedä miten tuo Klarnalla toimii.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Satoja tilauksia aliexpressistä vuosien aikana ja se pääsi juuri boikottiin, tuli hieman erimielisyyksiä. Kadonnut tilaus on kansainvälisen seurantanumeron perusteella "arrived at customs" ja
"Clearing Customs - Customs clearance started" syyskuun alussa eli tässä tapauksessa matkahuollolla jotka hoitaa tullauksen.
Minulle ei tullut mitään ilmoitusta tästä joten soitin matkahuoltoon. He kertoivat että seurannassa näkyy että heille on tulossa kyseinen paketti mutta se ei ole saapunut eli on vielä matkalla.
Aliexpressin väki ei tätä usko vaan ne väittää että minä olen jättänyt tullauksen hoitamatta että hoida se ja saat tavarasi. Joku puhuu nyt paskaa mutta se on vain selvää että minä en ole saanut pakettiani enkä pysty tekemään yhtään mitään asian eteen eikä ali suostu palauttamaan rahojani.
Harmillisesti ei ollut mikään euron nippelitilaus vaan 30€ arvoinen combined delivery.
Tilaan jatkossa wishistä tms.
Jos olet tyytymätön tilanteeseen, etkä halua välttämättä jatkaa Aliexpressin asiakkaana, sinulla on vielä mahdollisuus reklamoida tästä maksukortin myöntäjälle ihan samalla perusteella. Siihen liitteeksi kopio paketin seurannasta, mistä näkee sen jääneen matkalle, ja kirjeenvaihto Aliexpressin kanssa, mistä näkevät, että asiaa on yritetty hoitaa myyjän kanssa tuloksetta. Jos asia on niin kuin kerroit en näkisi mitään ongelmaa rahojen takaisin saannissa (edellyttäen, että olet tajunnut maksaa kortilla).
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
11
Jos olet tyytymätön tilanteeseen, etkä halua välttämättä jatkaa Aliexpressin asiakkaana, sinulla on vielä mahdollisuus reklamoida tästä maksukortin myöntäjälle ihan samalla perusteella. Siihen liitteeksi kopio paketin seurannasta, mistä näkee sen jääneen matkalle, ja kirjeenvaihto Aliexpressin kanssa, mistä näkevät, että asiaa on yritetty hoitaa myyjän kanssa tuloksetta. Jos asia on niin kuin kerroit en näkisi mitään ongelmaa rahojen takaisin saannissa (edellyttäen, että olet tajunnut maksaa kortilla).
Kiitos luottokorttivinkistä, en tullut ajatelleeksikaan että sehän on siellä vielä taustalla. Kun on aiemmin kaikki reklamaatiot hoituneet niin vaivatta alin kanssa. Pitääpä naputella luottokorttifirmalle vielä reklamaatio vaikka ei isosta summasta ole kyse niin ihan periaatteesta.. :D
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Kiitos luottokorttivinkistä, en tullut ajatelleeksikaan että sehän on siellä vielä taustalla. Kun on aiemmin kaikki reklamaatiot hoituneet niin vaivatta alin kanssa. Pitääpä naputella luottokorttifirmalle vielä reklamaatio vaikka ei isosta summasta ole kyse niin ihan periaatteesta.. :D
Tuo tilauksesi on melko tuore (kiinatilausmittakaavalla), vaikka usein tavara tuleekin nopeammin. Luultavasti tavarat vielä jostakin putkahtaa. Mulle esimerkiksi muutama viikko sitten tuli vuosi sitten marraskuussa tilattuja, eli välillä kyllä kestää erittäinkin kauan.
Tietysti hyvissä ajoin siitäkin huolimatta kannattaa dispute asiat hoitaa.
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
11
Juu mulla on ennätys tällä hetkellä 9 kuukautta alin toimituksessa. Sillä en heti hätäilekään noiden perään. Nyt ne sitten valitti että oot niin myöhässä että alin myyjät oli saanut jo rahansa ettei ne voi enää palauttaa mulle mitään. Aikamoinen rumba jos hätäilisin jokaisen paketin perään jatkuvasti. Nyt oon kuitenkin odottanut sen verran pitkään että ei jää kaivelemaan omaatuntoa jos saan luottokorttifirmalta rahat ja tavarat vielä saapuisinkin. Tilasin jo uudet ja ne on jo matkahuollon lokerossa :D
Tämä kadonnut tilaus oli tehty elokuun puolivälissä ja syyskuun alulta oli nuo seurannan viimeiset customs-maininnat
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Eli sä oot myös ite ryssinyt, kun et ole seurannut milloin tilaus kuittaantuu itsestään valmiiksi, etkä reagoinut siihen, että sen jälkeen on vielä 15pv aikaa avata dispute?
Kuten sanoin, niin nää on ihan peruskauraa ja näistä kyllä saa rahat takaisin aina, kunhan vaan hoitaa asian ajoissa ja hyvin perusteluin.
Turha sen jälkeen enää valittaa, jos reklamointiaika on mennyt ohi.
 
Liittynyt
11.11.2022
Viestejä
11
Eli sä oot myös ite ryssinyt, kun et ole seurannut milloin tilaus kuittaantuu itsestään valmiiksi, etkä reagoinut siihen, että sen jälkeen on vielä 15pv aikaa avata dispute?
Kuten sanoin, niin nää on ihan peruskauraa ja näistä kyllä saa rahat takaisin aina, kunhan vaan hoitaa asian ajoissa ja hyvin perusteluin.
Turha sen jälkeen enää valittaa, jos reklamointiaika on mennyt ohi.
Juu en minä noita jatkuvasti kyttää kun tilauksia on menossa jatkuvasti niin paljon ja toimitusajat vaihtelee, odottelen vaan josko ne sieltä saapuisi. Ja ovat vielä yleensä niin halpoja ettei isoa tappiota tule jos jää saapumatta - nykyään vaan ovat näitä combined deliveryjä ja alkaa tulla lähetykselle arvoa.
"Kuittaantuu valmiiksi"? En tiedä miten valmis se oli jos se oli vielä seurannan mukaan tullissa :D Siinä oli ainakin vielä dispute-nappi paikallaan mistä tämän valituksen aliexpressille tein
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Eli sä oot myös ite ryssinyt, kun et ole seurannut milloin tilaus kuittaantuu itsestään valmiiksi, etkä reagoinut siihen, että sen jälkeen on vielä 15pv aikaa avata dispute?
Kuten sanoin, niin nää on ihan peruskauraa ja näistä kyllä saa rahat takaisin aina, kunhan vaan hoitaa asian ajoissa ja hyvin perusteluin.
Turha sen jälkeen enää valittaa, jos reklamointiaika on mennyt ohi.
No kun ei aina saa rahoja takaisin, mulla oli vastaava tilanne tuossa syksyllä ja rahat jäi saamatta.
Hävisin disputen koska en voinut todistaa ettei paketti ole koskaan saapunut perille :facepalm:

Ei ollut iso summa, mutta ihan periaatteen vuoksi olen tilannut muualta koko loppuvuoden.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Ei ole uusien tulli muutoksien jälkeen tullut tilattua alista, joten hieman hukassa. Pitäisikö tuossa kuvan kohdassa "inclusive of VAT" lukea joku summa, niin silloin verot on jo maksettu tilauksen yhteyessä. Ja nyt kuvan tapauksessa ei ole maksettu?
ali.jpg
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Siinähän lukee summa siinä Total kentässä ja siinä sanotaan, että sisältää verot. Suomessa pitää ALV:n osuus lukea kuitissa, mutta ei joka maassa. Ei mitään tullauksia tarvitse tehdä kun Alilta tilailee, tilittävät alvit suoraan Suomen valtiolle.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Siinähän lukee summa siinä Total kentässä ja siinä sanotaan, että sisältää verot. Suomessa pitää ALV:n osuus lukea kuitissa, mutta ei joka maassa. Ei mitään tullauksia tarvitse tehdä kun Alilta tilailee, tilittävät alvit suoraan Suomen valtiolle.
Kyllä se alvi on eriteltynä kuitissa Alillakin, ei vaan tuossa näkymässä.

Tullata ei tarvitse itse niin kauan kuin lähetyksen mukana kulkee riittävästi tietoja postin / kuriirin tekemää tullausta varten. Jos ei kulje, joutuu tullaamaan itse, mutta se ei maksa mitään kun verot on jo maksettu.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Kiitokset tästä. Niissä alin VAT ohjeen esimerkkikuvissa luki aina se määrä ihan euroina, joten siksi tuo hämäsi.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Kiitokset tästä. Niissä alin VAT ohjeen esimerkkikuvissa luki aina se määrä ihan euroina, joten siksi tuo hämäsi.
Joskus aiemmin se vero oli tosiaan eroteltuna. Aiemmin tuotehinnoissa ei myöskään ollut veroa valmiiksi, vaan se tuli hintoihin vasta kassalla. Sen kysymysmerkin kautta tosiaan näkee sen veron määrän, jos sillä on merkitystä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Onko poranterät nolla-tullikantaisia? En millään onnistunut löytämään artikkelia tullilaskuriin.

Meinaisin ostaa kobolttiteriä Alista joko 50 tai 180 eurolla. Tuosta 1. linkistä kyllä löytyy poranterät etuviitteellä "TM 726", mutten tiedä onko siitä mitään hyötyä:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Onko poranterät nolla-tullikantaisia? En millään onnistunut löytämään artikkelia tullilaskuriin.

Meinaisin ostaa kobolttiteriä Alista joko 50 tai 180 eurolla. Tuosta 1. linkistä kyllä löytyy poranterät etuviitteellä "TM 726", mutten tiedä onko siitä mitään hyötyä:
Osta alle 150€ niin ei tarvitse erikseen miettiä asiaa, kun hoituu ioss kautta automaattisesti eikä tarvitse itse mitään tullata vaan AliExpress hoitaa kaiken.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Onko poranterät nolla-tullikantaisia? En millään onnistunut löytämään artikkelia tullilaskuriin.

Meinaisin ostaa kobolttiteriä Alista joko 50 tai 180 eurolla. Tuosta 1. linkistä kyllä löytyy poranterät etuviitteellä "TM 726", mutten tiedä onko siitä mitään hyötyä:
Kannattaa sitten hommata joku (kunnon) poranteränterotus värkki, kun noi kiinalaiset terät voi olla aika tylsiä jo heti uutuuttaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Kannattaa sitten hommata joku (kunnon) poranteränterotus värkki, kun noi kiinalaiset terät voi olla aika tylsiä jo heti uutuuttaan.
Ja kobolttiterätkin saattavat vain olla kobolttiterän näköisiä tinasta tehtyjä poranteriä. Omat kokemukset aliexpressin ruuvinväänninkärjistä, poranteristä sun muista vastaavista ovat aika kirjavia, välillä on ollut ihan laadukastakin mutta välillä ollut ihan paskaa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125

Onko tossa mitään riskiä laittaa tilaukseen?
Palautteita on satoja mutta ovat yli vuoden takaa.
Riski on ymmärtääkseni lähinnä siinä että saat väärän tuotteen tai tulet muuten huijatuksi mutta eBay, PayPal sekä luottoyhtiö eivät usko sinua. Itse pitäisin riskiä melko pienenä (yleensä nuo tahot nimenomaan ovat ostajan kannalla eli enemmän riskiä myyjällä), ja tuo ilmoitus näyttää muutenkin varsin legitiltä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
150€ alviton = 186€ alvillinen.
Mistäs tuo tieto? Mulla kyllä aina ollut niin, että jos hinta ylittää 150e niin ali tekee siihen price adjustment ja siis poistaa kassalla alv osuuden. Jonka sitten maksan tulliin kun se saapuu Suomeen. Ja ne alvit on siinä hinnassa oli se sitten 10e, 40e tai 149e. 150e jälkeen hinnasta taas poistetaan alvi automaattisesti.

Alin sivuilla tuollainen maininta myös.
IMG_20221122_215837.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Mistäs tuo tieto? Mulla kyllä aina ollut niin, että jos hinta ylittää 150e niin ali tekee siihen price adjustment ja siis poistaa kassalla alv osuuden. Jonka sitten maksan tulliin kun se saapuu Suomeen. Ja ne alvit on siinä hinnassa oli se sitten 10e, 40e tai 149e. 150e jälkeen hinnasta taas poistetaan alvi automaattisesti.
Se raja on alviton raja. Kyllä se on aina toiminut juuri noin, että 186 euroon saakka (alvillinen, 150 € alviton) verot maksetaan tilatessa. Sen ylittyessä alvit poistuu kassalla. Kuvakaappauksesi ei ole sen kanssa ristiriidassa.

Ja toki EU-varastosta tilatessa alvi maksetaan jo tilatessa myös rajan ylittyessä (koska sitä rajaa ei siis ole).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6
Onko muilla Matkahuollon paketit menneet viime aikoina outoihin noutopisteisiin?
Itsellä tullut pari pakettia Matkahuollosta lyhyen ajan sisällä, toinen niistä Aliexpressistä ja molemmat päätyneet naapurikunnassa sijaitsevaan noutopisteeseen, vaikka oman kunnan alueella (Oulu) olisi huomattavasti lyhyemmän ajomatkan päässä useita pakettiautomaatteja ja noutopisteitä.
Eikai ne kaikki voi olla niin "täynnä", vaikka nyt taitaakin olla sesonkiaika nettiostoksille.

Ei tuo nyt iso harmi tietysti ole, vaikka kiinanpaketin takia ei kiinnostaisikaan lähtä köröttelemään pitkiä reissuja.
Pitänee jatkossa tilata Alista vain yksi tavara kerrallaan, ettei mene combined deliverynä, jolloin menee Matkahuollon kautta.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Onko muilla Matkahuollon paketit menneet viime aikoina outoihin noutopisteisiin?
Itsellä tullut pari pakettia Matkahuollosta lyhyen ajan sisällä, toinen niistä Aliexpressistä ja molemmat päätyneet naapurikunnassa sijaitsevaan noutopisteeseen, vaikka oman kunnan alueella (Oulu) olisi huomattavasti lyhyemmän ajomatkan päässä useita pakettiautomaatteja ja noutopisteitä.
Eikai ne kaikki voi olla niin "täynnä", vaikka nyt taitaakin olla sesonkiaika nettiostoksille.

Ei tuo nyt iso harmi tietysti ole, vaikka kiinanpaketin takia ei kiinnostaisikaan lähtä köröttelemään pitkiä reissuja.
Pitänee jatkossa tilata Alista vain yksi tavara kerrallaan, ettei mene combined deliverynä, jolloin menee Matkahuollon kautta.
Ei Alista, mutta Kärkkäiseltä tilattu paketti meni naapurikaupunkiin. Kun reklamoin asiasta Matkahuollolle, he uudelleenohjasivat paketin, mutta se päätyi kuitenkin takaisin samaan paikkaan. Lähdin sitten hakemaan sieltä, koska en jaksanut enää odottaa pakettia. Se oli jo viikon myöhässä tuon sähläyksen takia. Käsittämätöntä touhua.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 199
Pitänee jatkossa tilata Alista vain yksi tavara kerrallaan, ettei mene combined deliverynä, jolloin menee Matkahuollon kautta.
Ei se yksittäin tilaaminen mitään automaattisesti takaa, etteikö menisi matkahuoltoon. Mulla ainakin on tämän vuoden puolella suurin osa ihan yksittäisistäkin tullut matkahuollossa, ainoastaan muutamia postilla. Jos combined deliveryä haluaa vältellä, kannattaa pitää myös mielessä, että niitä tilauksia mahdollisesti yhdistellään aika pitkältäkin aikaväliltä, mun tilauksissa pisin väli lähentelee kahta viikkoa, jolta ajalta on joitakin tilauksia niputettu samaan pussukkaan.
 
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
100
Tilasin irlannista ja sain seurantakoodin pikkupaketille RL-alkuinen ja loppuu IE.
Postin sivu tunnistaa seurantakoodin ja näyttää, että lähetys on lähtenyt lähtömaasta.
Kuitenkin tuli mieleen, että toimiiko tuo seuranta perille asti?
Olisin kiitollinen avustanne.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Tilasin irlannista ja sain seurantakoodin pikkupaketille RL-alkuinen ja loppuu IE.
Postin sivu tunnistaa seurantakoodin ja näyttää, että lähetys on lähtenyt lähtömaasta.
Kuitenkin tuli mieleen, että toimiiko tuo seuranta perille asti?
Jos siinä välissä on 9 numeroa, se on kirjattu kirje ja seuranta toimii perille saakka.
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
419
Aliexpressistä tuli tilattua 80€:lla komponentteja. Seurantakoodina tuli RO....EE koodi, jotka ovat tulleet aiemmin Matkahuollon toimittamana ihan OK perille. Nytkin statukset päivittyivät normaalin oloisesti. Aliexpressin seurannassa näkyy osoitekin oikein. Viimein toimitus vain menee Delivered-tilaan, eikä paketista kuulu yhtään mitään. Matkahuolto ei tunnista koodia. Eikä Postit tai muutkaan kuriirit. Tämän tyyppiset lähetykset ovat aiemmin löytyneet myös Viron postin seurannasta www.omniva.ee. Nyt ei mitään.

Odotin vielä pari viikkoa ja löin disputea kehiin. Olihan tuokin taas kokemus. Myyjä pyytää tietysti ensimmäisenä perumaan koko disputen ja valitsemaan "not needed" vaihtoehdon. Pyydän Aliexpressiä mukaan ja sieltä taas pyydetään toimittamaan todisteet, ettei pakettia ole toimitettu. Koko dispute-prosessi menee viimein jumiin ja odottaa ties kenen reaktiota, eikä siihen voi mitään lisätietoja tietysti kesken kaiken lisätä. Chatin kautta sitten yritin supporttiin olla yhteydessä ja siellä tuntuu taktiikkana olevan, että asiaa siirretään henkilöltä toiselle, kunnes koko homma tökkää timeoutiin. Uudella yrityksellä taas ihan eri henkilö linjojen päässä, eikä tietysti näe chat-historiaa mitenkään. Tai eivät ole näkevinään. Viimein saan kuitenkin ruutukaappaukset eri seurannoista yms. toimitettua ja asiakaspalvelija liittää ne caseen. Viimein case closed ostajan hyväksi ja rahat lähtevät palautukseen.

Ihan arsesta tuo Aliexpressin dispute verrattuna ebay:hun. Oikein kirsikkana kakun päälle jäi hyvin mieleen service deskin copy paste-liirumlaarumit "For very special customer like you, we will...", jotka vetävät joka keskustelun perään. Tuli kyllä mieleen "You are not special, you are just stupid":rofl:

Mihinkähän lie tuokin paketti lopulta meni? Vai saiko myyjä huijattua tuota Aliexpressin seurantaa näyttämään jotain olematonta? Joskus törmännyt johonkin samankaltaiseen, mutta silloin "seuranta" oli kyllä myyjän oman web-sivun generoimaa näennäishöttöä. Mikään oikea seuranta ei silloinkaan mitään tunnistanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Aliexpressistä tuli tilattua 80€:lla komponentteja. Seurantakoodina tuli RO....EE koodi, jotka ovat tulleet aiemmin Matkahuollon toimittamana ihan OK perille. Nytkin statukset päivittyivät normaalin oloisesti. Aliexpressin seurannassa näkyy osoitekin oikein. Viimein toimitus vain menee Delivered-tilaan, eikä paketista kuulu yhtään mitään. Matkahuolto ei tunnista koodia. Eikä Postit tai muutkaan kuriirit. Tämän tyyppiset lähetykset ovat aiemmin löytyneet myös Viron postin seurannasta www.omniva.ee. Nyt ei mitään.
Vilkaisitko mitä esim postal ninja näyttää tuolla koodilla?
 
Liittynyt
21.05.2022
Viestejä
419
Vilkaisitko mitä esim postal ninja näyttää tuolla koodilla?
Tuo olikin hyvä seuranta. Aiemmin katsoin 17track.net:lla joka ei näyttänyt mitään.

Johonkin 500 km päähän näyttää menneen. Yhditetty johonkin toiseen seurantanumeroon, joka näyttää nuo. Jossakin Kiinassa mokattu tai sitten perinteisesti myyjä lähettänyt yhden paketin ja ilmoittanut sadalle vastaanottajalle saman koodin. Eipä tuolla väliä, kun rahat kuitenkin palautuivat.


1669483055060.png
 

jannefii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.11.2022
Viestejä
4
Onko kellään tietoa, mitä merkitään tullattaessa Aliexpressistä tms. tilatun tavaran myyjäksi? Onko se vaan "Aliexpress" vai onko se sitten sen Aliexpressissä sitä tavaraa myyvän kaupan nimi?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Onko kellään tietoa, mitä merkitään tullattaessa Aliexpressistä tms. tilatun tavaran myyjäksi? Onko se vaan "Aliexpress" vai onko se sitten sen Aliexpressissä sitä tavaraa myyvän kaupan nimi?
Ei varmaan mitään merkitystä. Omalla kohdalla taisi tulla lähetystunnuksella automaattisesti jokin kiinalainen nimi. Jokatapauksessa myyjän näkyvä nimi ei ole myyjän yrityksen nimi, joten siitä ei ole hyötyä.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
185
Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia Amazon.com tilauksista? Periikö Amazon alv tilauksen yhteydessä vai joutuuko tullaamaan itse?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom