AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Missä kohtaa sivusto näyttää tuon koodin?

Tämän saa ainakin tilattua suomeen ja siitä pitäisi tulla 5% alennusta. Testasin tuohon kohteeseen POWEREBAY5-koodia, mutta eipähän tuo sitä hyväksynyt.
Työpöytäselaimessa "€ 29,60 Rabatt auf diesen Artikel" -tekstin vieressä olevasta "So funktioniert's" -linkistä, tai mobiilissa "Diesen Artikel um € 29,60 reduzieren" -linkistä.

Mutta se koodi on juurikin tuo arvaamasi "POWEREBAY5".

edit: Koodi katosi näkyvistä kun kirjauduin sisään, eli voi olla maarajattu.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa noita matkahuollon kautta tulevia pitää silmällä. Nyt oli lähetetty sähköpostiin seurannan mukaan saapumisilmoitus. Harmi vaan, kun matkahuollolla ei ole minun sähköpostiosoitetta, eikä sitä ollut paketissakaan, kenellekään ilmoitus mennyt.

Aliexpressissä heittää nuo saapumisennusteet aika huolella. Näytti, että tulee syyskuun lopulla paketti. Kumminkin Suomeen tullut ennätysajassa, odottaakohan nuo, että posti muhii sitä pari kuukautta.
 
odottaakohan nuo, että posti muhii sitä pari kuukautta
Varmaankin

03.08.2022 10:31
Lähetys on vapautettu toimitettavaksi

01.08.2022 12:42
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.

20.07.2022 16:55
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
VANTAA

14.07.2022 17:02
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
 
Jaahas tuollausta odottaa paketti, jonka sisällöstä ei mitään havaintoa. Seurantanumerolla kävin sähköpostit, ebay, ali ym. tilit läpi eikä kyllä tärpännyt. Vähän heikko tullata kun ei tiedä mitä tullaa ja mistä arvosta. Paketti ollut seurannan mukaan yli 3kk matkalla.
 
Jaahas tuollausta odottaa paketti, jonka sisällöstä ei mitään havaintoa. Seurantanumerolla kävin sähköpostit, ebay, ali ym. tilit läpi eikä kyllä tärpännyt. Vähän heikko tullata kun ei tiedä mitä tullaa ja mistä arvosta. Paketti ollut seurannan mukaan yli 3kk matkalla.

Ei siinä oikein muuta voi, kun katsoa ebay historiasta joku sopiva tilaus jossa aikataulu täsmää ja tehdä tullaus niillä tiedoilla.
 
Ei siinä oikein muuta voi, kun katsoa ebay historiasta joku sopiva tilaus jossa aikataulu täsmää ja tehdä tullaus niillä tiedoilla.
Tai sitten koittaa jos joku postalninja, parcelsapp tai vastaava löytäisi paketin. Voi olla että seurantanumero on muuttunut matkalla joka tuntuu nykyään käyvän lähes joka kerta ainakin Aliexpress-paketeissa ja joku palvelu näyttäisi vanhan seurantanumeron jolla löytäisi lisää tietoja.
 
Joo kannattaa kokeilla eri hakupalveluilla, seurantanumerot vaihtuu melko usein joten kannattaa käydä tiedossa olevat seurantanumerot läpi ja katsella onko niissä sellaisia joiden seuranta yhtäkkiä loppuukin ja verrata näitä päivämääriä ja kellonaikoja uuden tuntemattomaan tietoihin -jos ajat täsmää niin siinähän se -näin olen muutamia paketteja saanut selviteltyä.
 
Pitkästä aikaa tuli tilattua Aliexpressistä tavaraa. Ilmeisesti nykyään tehdään niin, että Aliexpressin eri myyjien toimituksen yhdistetään jollain pisteellä, itellä Jingijangilla, yhdeksi paketiksi? Toimiiko näissä nuo IOSS automaattisesti, vai joutuuko erikseen tullaamaan?
 
Pitkästä aikaa tuli tilattua Aliexpressistä tavaraa. Ilmeisesti nykyään tehdään niin, että Aliexpressin eri myyjien toimituksen yhdistetään jollain pisteellä, itellä Jingijangilla, yhdeksi paketiksi? Toimiiko näissä nuo IOSS automaattisesti, vai joutuuko erikseen tullaamaan?
Toimii IOSS automaattisesti. En kyllä muista että olisin joutunut tullaamaan yhtään "AliExpress Standard Shipping"-pakettia tämän uudistuksen jälkeen.
 
Alilla tuntuu tuo homma toimivan, ei juurikaan ole jäänyt tulllin haaviin sieltä tilatut, ebaylla taas ainakin itsellä lähes joka paketti vaatii selvityksen. Tosin eivät tullissa noita hirveän tarkasti tutki, itsellä ollut myös hieman ongelmia selvittää mikä paketti odottaa tullausta niin olen vaan pistänyt arvalla jonkun paketin tiedot ja ainakin vielä on tullut parin viikon päästä kotiin.
 
Alilla tuntuu tuo homma toimivan, ei juurikaan ole jäänyt tulllin haaviin sieltä tilatut, ebaylla taas ainakin itsellä lähes joka paketti vaatii selvityksen. Tosin eivät tullissa noita hirveän tarkasti tutki, itsellä ollut myös hieman ongelmia selvittää mikä paketti odottaa tullausta niin olen vaan pistänyt arvalla jonkun paketin tiedot ja ainakin vielä on tullut parin viikon päästä kotiin.

Kiinalainen osaa tuon verkkokaupan, myynnin ja toimituksen kyllä tehdä sujuvaksi koska tietää että siitä se kauppa on hyvinkin paljon kiinni.
(hyvä esimerkki kun vertaa suurinta osaa kaikista muista verkkokaupoista, esimerkiksi suurin osa kotimaisista. Monessa kaupassa pitää kahlata melkoisen tahmean suon läpi ennen kuin ostos on hoidettu loppuun ja maksettu, kun siitä verkkokaupasta ei vaan osata tehdä sujuvaa.)
 
Onko muilla kokemus, että Aliexpress on kallistunut viime aikoina (viimeisen vuoden aikana) reilusti? Tuntuu vaan, että nykyään aina kun olen katsonut jotain juttuja, niin kotimaasta nettikaupoista tai Amazon.de on löytynyt samaan hintaan (mutta paljon nopeampi toimitus) tai jopa länsimerkit ollu kilpailykyisen hintaisia (+laatu ja takuu). Esimerkiksi vaellusvarusteet, kalastusvälineet jne. Esim. ihan jotkut 7cm hyvänlaatuiset jigit maksaa nykyään luokkaa 3+ euroa 10kpl, joka ei musta ole enää mitenkään hullun halpaa huomioiden 1kk+ postitus ja muut Aliexpressin huonot puolet.

Valinta on sikäli ollut mukavan helppo olla ostamatta Kiinasta.

Edit: Ehkä se on vaan inflaatio, yleinen hintason nousu ja ALV:n näkyminen suoraan hinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinalainen osaa tuon verkkokaupan, myynnin ja toimituksen kyllä tehdä sujuvaksi koska tietää että siitä se kauppa on hyvinkin paljon kiinni.
(hyvä esimerkki kun vertaa suurinta osaa kaikista muista verkkokaupoista, esimerkiksi suurin osa kotimaisista. Monessa kaupassa pitää kahlata melkoisen tahmean suon läpi ennen kuin ostos on hoidettu loppuun ja maksettu, kun siitä verkkokaupasta ei vaan osata tehdä sujuvaa.)

Osaa tehdä sujuvaksi == kiertää suosituksia, määräyksiä ja lakia systemaattisesti?
 
Osaa tehdä sujuvaksi == kiertää suosituksia, määräyksiä ja lakia systemaattisesti?

En mä nykyisellään näe mitä suositusta kiertävät tai lakia rikkovat, joskus aikoinaanhan ne ei paljon kyselleet kortin numeron ja päivämäärän lisäksi. Nykyään yleensä kysyy sen kaksivaiheisen kännykkäkoodin lisäksi. Se on sitten asia erikseen mitä kuraa siellä joku myy tai piraattia.

Pointtini oli siinä, että se kaupan sujuvuus siitä kun näet jonkun kiinnostavan tavaran ei vaadi montaakaan klikkausta niin se on korissa, maksettu ja matkalla. Tyypillisesti suomalainen kauppa vaatii aika pirun monta klikkausta ja sivunvaihtoa ennen kuin on homma maalissa, kankeat maksunjärjestäjän sivut siihen vielä päälle. Kauppojen käyttöliittymän käytettävyys on valovuoden jäljessä Aliexpressiä noin pääsääntöisesti. Ei kyllä ihan helpolla tule tehtyä heräteostoksia. Se käyttöliittymän käytettävyys on asia josta suomalainen webbisibun/webbikaupan kehittäjä/valmiin hyväksyjä ei ole kuullutkaan ainakin jos lopputulosta tarkastellaan ja sen tärkeyttä ei oikein ymmärretä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla kokemus, että Aliexpress on kallistunut viime aikoina (viimeisen vuoden aikana) reilusti? T

Samaan läjään on tullut paljon kustannuspaineita, korona, kuljetuskapasiteetti, kuljetusreitit, raaka-ainepula, kasvaneet terminointimaksut, hintoihin tulleet alvit. On kiistatta kalliimpaa, mutta monesta syystä.
 
Vertailin mielenkiinnosta Aliexpressin hintoja muutaman vuoden takaisiin ja totesin tilaamaanieni tuotteiden maksavan nyt 3 kertaisesti toimituskuluineen. Sen lisäksi toimitusaika pidentynyt 2 kertaiseksi ja
perille tulo epävarmempaa.
Eipä innosta tilaamaan Kiina huijareilta ( osa AliExpressin kauppiaista todellakin on huijareita!).
 
Tsekkasin joitian kolmen vuoden takaisia kamppeita, sellaisia missä aika ei hirveän nopeasti vanhentaisi malleja jne, osassa oli hinta noussut, osassa laskenut. Jossain oli peräti tuplahinta, mutta kuten aina, kannattaisi katsoa myyjät läpi eikä etsiä ensimmäistä kohdalle osunutta (vaikka sen on silloin katsonutkin sopivimmaksi = eli katsoin vain laiskasti hinnan samalla myyjällä).

Toimitusajat on yhtä vaihtelevat kuin aina ennenkin eikä matkallekaan ole jäänyt sen enempää kuin ennenkään.

Ja kyllä, osa kiinamyyjistä on huijareita. Niiltä kannattaa olla tilaamatta mitään.
 
Noita mitä itse tilaillut niin hinnat noussut ehkä noin 10-20% tuotteissa, postituksen hinta sitten taas runsaammin. Ennen sai ilmaisilla posteilla tai alle eurolla, nyt postit pyörivät 2-4 euron luokkaa, vähentänyt itsellä kyllä reilusti tilausmääriä kun noissa pikkunippeleissä saa esim saksasta koko läjän 5-10€ posteilla vaikka hinta tuotteilla hieman isompi.

Toimitusaika nyt itseä niin paljoa kiinnosta kun tilailen yleensä reilusti etukäteen.
 
Tsekkasin joitian kolmen vuoden takaisia kamppeita, sellaisia missä aika ei hirveän nopeasti vanhentaisi malleja jne, osassa oli hinta noussut, osassa laskenut. Jossain oli peräti tuplahinta, mutta kuten aina, kannattaisi katsoa myyjät läpi eikä etsiä ensimmäistä kohdalle osunutta (vaikka sen on silloin katsonutkin sopivimmaksi = eli katsoin vain laiskasti hinnan samalla myyjällä).

Tarkastelin kanssa omiani vuodelta 2019 ja omissa ostoksissani hinnat 2- tai 3-kertaistunu postikulujen kanssa. Hintavertailu on toki vaikeaa yllä mainitsemistasi syistä.

Onhan tässä toki paljon jo virrannu vettä Tonavassa, koronat ja mitä näitä nyt on :) Sikäli hintojen nousu on täysin ymmärrettävää. Eipä vaan tässä ole palkat nousseet samaa tahtia, joten kalliimmaksi on kiinantavarat muuttuneet.

Ja kyllä, osa kiinamyyjistä on huijareita. Niiltä kannattaa olla tilaamatta mitään.

Joo, valitettavasti huijareita on kaikilla alustoilla. Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.
 
Tarkastelin kanssa omiani vuodelta 2019 ja omissa ostoksissani hinnat 2- tai 3-kertaistunu postikulujen kanssa. Hintavertailu on toki vaikeaa yllä mainitsemistasi syistä.

Onhan tässä toki paljon jo virrannu vettä Tonavassa, koronat ja mitä näitä nyt on :) Sikäli hintojen nousu on täysin ymmärrettävää. Eipä vaan tässä ole palkat nousseet samaa tahtia, joten kalliimmaksi on kiinantavarat muuttuneet.



Joo, valitettavasti huijareita on kaikilla alustoilla. Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.
Muutamia pikkutiluja on tässä tullut vuosien varrella ostettua useammankin kerran ja tosiaan nyt viimeisen puolen vuoden aikana tuotteen hinta on itsessään noussut ehkä 10% luokkaa (muutenkin pikkuhiljaa kyllä noussut vuosien varrella) mutta tosiaan postikulut ovat varmaan ainakin tuplaantuneet, joten nyt viimeksi tulikin otettua noita parin euron nippeleitä sitten vähän isompi erä kerralla että postikulujen osuus ole ihan niin älytön.

Disputen kanssa ei ole ikinä itsellä ollut ongelmia, tosin käytännössä aina disputen aiheena on ollut saapumaton tuote, yhden kerran olen tainnut ala-arvoisesta tuotteesta valittaa ja siitäkin sain mielestäni kohtuullisen hyvityksen pienen väännön jälkeen.
 
Pointtini oli siinä, että se kaupan sujuvuus siitä kun näet jonkun kiinnostavan tavaran ei vaadi montaakaan klikkausta niin se on korissa, maksettu ja matkalla. Tyypillisesti suomalainen kauppa vaatii aika pirun monta klikkausta ja sivunvaihtoa ennen kuin on homma maalissa, kankeat maksunjärjestäjän sivut siihen vielä päälle. Kauppojen käyttöliittymän käytettävyys on valovuoden jäljessä Aliexpressiä noin pääsääntöisesti. Ei kyllä ihan helpolla tule tehtyä heräteostoksia. Se käyttöliittymän käytettävyys on asia josta suomalainen webbisibun/webbikaupan kehittäjä/valmiin hyväksyjä ei ole kuullutkaan ainakin jos lopputulosta tarkastellaan ja sen tärkeyttä ei oikein ymmärretä.

Oot siinä aivan oikeassa, että useammassa kotimaisessa verkkokaupassa sais olla optimoitu tuo ostotapahtuma. Testasin, että Verkkokauppa.com maaliin pääsi 8 klikkauksella käyttäen "tee pikatilaus"-vaihtoehtoa. Jostain syystä halusi kirjautuakin uudestaan vaikka olin jo kirjautunut? Amazonissa tai Aliexpressissä ostos tosiaan tapahtuu 2 klikkauksessa "buy now"-napista painamalla. Aikamoinen ero.

Muuten pidän kyllä tuota Aliexpressin käyttöliittymää varsin tuskastuttavana. Esimerkiksi haku näyttää olevan taas rikki (on usein ollut kuukausia):


Oletuksena tuossa on sort by "best match". Ainakin itselläni jos sen vaihtaa kohtaan "price" niin kaikki tuotteet katoavat listalta. Samoin hintahaarukan käyttö rikkoo haun. Samoin tuo usein tarjoaa tavaroita ihan oman mielensä mukaan riippumatta hakusanoista (tätä samaa tekee kylläkin myös Amazon). Käytännössä tuolta tarkempi hakeminen on usein ihan arvontaa. Googlesta tms. voi löytää helpommin.

Välillä tuntuu vaan niin vanhalta, kun pidän kaupan hakukoneissa tärkeänä boolean-operaattoreita (toimii rajatusti esim. Torissa). Nykymeiningin mukaista taas on esim. Amazonissakin, että haku sylkee vastaukset sinne päin ja maksettuja mainoksia on yhä vaikeampi erottaa. Amazonillakin oli edes NOT-operaattori, mutta sekin on lakannu toimimasta vuosia sitten.
 
Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.

Itellä tuli just jännä viesti että aliexpress on automaattisesti peruuttanut jonkun tilaukseni koska seurantakoodissa jotain häikkää. Myyjä saa varoituksen ja rahat palautetaan tilille x päivän sisällä. Ilmeisesti nuo suorat perseilyt kuitenkin hoidetaan kohtalaisen hyvin, ilmeisesti nojaavat todella raskaasti noihin seurantatietoihin, eli jos lukee delivered niin paha koittaa todistella ettei ole saanut tuotetta?
 
ilmeisesti nojaavat todella raskaasti noihin seurantatietoihin, eli jos lukee delivered niin paha koittaa todistella ettei ole saanut tuotetta?

Niissä missä ei ole perille toimivaa seurantaa on mennyt dispute läpi aina. Niissä missä on luovutettu, mutta väärässä paikassa, on mennyt dispute myös läpi aina, kun on vaan demonnut sen miten väärällä puolella Suomea (tai Eurooppaa) luovutus on tehty.

Myöskään toimimattomissa kamppeissa ei ole disputen suhteen ollut ongelmaa, kunnollinen kuvaus, kuvat, tarvittaessa video joka kertoo mikä on pielessä ja rahulit on aina tullut takaisin.
 
Itseä alkanut ärsyttää Aliexpressin mainonta, mainoskuvassa jokin hinta ja kun siitä klikkaa itse kohteeseen niin hinta on jotain ihan muuta tai sitten hinta on valittavissa olevien kaikkein halvin.
Lisäksi tämän vuoden aikana käynyt nyt kahdestin niin että kuvat ovat olleet eri mitä on toimitettu. Ekassa tapauksessa oli hieman pidempikin vääntö kunnes sain puolet rahoista takaisin ilman tavaran palautusta.
Toinen kerta puolet takaisin rahoista oli suora Aliexpress tuomaroinnin ehdotus. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa olisi voinut palauttaakin jolloin olisi saanut kaikki rahat takaisin mutta toimiiko se käytännössä mitenkään ?
 

Jo pelkkä Euron heikkenemisen pitää nostaa hintoja 5-20%. Korona, logistiikkaongelmat ja raaka-aineiden hintojen nousu pitäisi myös näkyä hinnoissa.
 
Tuota aliexpressin new user/first order kuponkia voi abusata käyttämällä klarna maksutapaa uudelleen ja uudelleen, jos jotakin kiinnostaa säästää jotain senttejä. Kannattaa muuttaa se sähköposti klarnan yhteystiedoissa samaan mitä käytät aina, aliexpressissä pitää olla vain eri.
 
Standard shipping erityisesti tulee Matkahuollolla, osa kulkee Viron, osa Belgian kautta. Muuten toki Posti ja kuriirit toimii edelleen nekin.
Ja sitten kun tulee Belgian kautta niin kestää ja kestää ja kestää... Ilmeisesti siellä Belgiassa on joku ihme pakettijumi kun aina kun tulee sitä kautta, paketti seisoo siellä monta päivää. Viron kautta tulee läpi paljon vikkelämmin.
 
Ja sitten kun tulee Belgian kautta niin kestää ja kestää ja kestää... Ilmeisesti siellä Belgiassa on joku ihme pakettijumi kun aina kun tulee sitä kautta, paketti seisoo siellä monta päivää. Viron kautta tulee läpi paljon vikkelämmin.
Itsellä on tullut nyt Cainiao Super Economy Global-paketit Unkarin kautta, ja nämä tuntuvat tulevan jopa hitusen nopeammin kuin AliExpress Standard Shipping-paketit.
 
03.08.2022 10:31
Lähetys on vapautettu toimitettavaksi

01.08.2022 12:42
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.

20.07.2022 16:55
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
VANTAA

14.07.2022 17:02
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta

15.08.2022 10:15
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.

Intiasta vantaalle tuli nopeasti
 
16 päivää paketti aliexpress selection saverillä Suomeen. suoraan postista noutoon ilman mitään tullauksia, yms. Unkarin kautta näyttää kulkevan. alkaa homma taas toimia.
 
Tällä kerralla 19 päivää kesti tulla Kiinasta Vantaan Matkahuoltoon, odottelee tällä hetkellä siellä todnäk huomiseen että kuskaavat tuohon lähikaupan pakettiautomaattiin. Eli tällä kerralla mahdollisesti kerkiää alle 3 viikossa perille. Toki Matkahuolto kerkiää tuon toimituksen vielä mun tuurilla ryssimään...
 
Kannattaa noita matkahuollon kautta tulevia pitää silmällä. Nyt oli lähetetty sähköpostiin seurannan mukaan saapumisilmoitus. Harmi vaan, kun matkahuollolla ei ole minun sähköpostiosoitetta, eikä sitä ollut paketissakaan, kenellekään ilmoitus mennyt.

Aliexpressissä heittää nuo saapumisennusteet aika huolella. Näytti, että tulee syyskuun lopulla paketti. Kumminkin Suomeen tullut ennätysajassa, odottaakohan nuo, että posti muhii sitä pari kuukautta.
Vaikkakin vanha kommentti, niin matkahuolto appsilla puhelimessa on toiminut hienosti nuo ilmoitukset alin paketeista. Sielä voi myös spostin yms laittaa.
 
Vaikkakin vanha kommentti, niin matkahuolto appsilla puhelimessa on toiminut hienosti nuo ilmoitukset alin paketeista. Sielä voi myös spostin yms laittaa.
Taitaa olla Matkahuollollakin tuo appi sellainen että linkittää paketit puhelinnumeron perusteella. Itselläni taas Matkahuolto on ruvennut AliExpress-pakettien kanssa sekoilemaan ja ilmeisesti jostain syystä eivät osaa puhelinnumeroa tulkata kun parissakin peräkkäisessä paketissa on kyllä ollut esim paketin päällä puhelinnumero oikein mutta Matkahuollon paketinseurannassa on vain lukenut että "Puhelinnumero virheellinen, yritetään tavoittaa vastaanottajaa muilla keinoilla". Ennen on toiminut ihan hyvin enkä ole mitään tietojani muutellut mutta yhtäkkiä vaan MH ei osaa tuota puhelinnumeroa ymmärtää.
 
Taitaa olla Matkahuollollakin tuo appi sellainen että linkittää paketit puhelinnumeron perusteella. Itselläni taas Matkahuolto on ruvennut AliExpress-pakettien kanssa sekoilemaan ja ilmeisesti jostain syystä eivät osaa puhelinnumeroa tulkata kun parissakin peräkkäisessä paketissa on kyllä ollut esim paketin päällä puhelinnumero oikein mutta Matkahuollon paketinseurannassa on vain lukenut että "Puhelinnumero virheellinen, yritetään tavoittaa vastaanottajaa muilla keinoilla". Ennen on toiminut ihan hyvin enkä ole mitään tietojani muutellut mutta yhtäkkiä vaan MH ei osaa tuota puhelinnumeroa ymmärtää.
Muuta en tiedä, mutta matkahuollon sovelluksen jälkeen loppui omat ongelmat. Tai oli vielä sellainen ongelma, että tuli ilmoituksia sähköpostiin, puhelimeen ja appiin. Sitten sieltä apin asetuksista sain nyt niin, että ei tule spostia, eikä viestiä vaan appi ilmoittaa kun paketti on saapumassa ja kun paketti on saapunut.
 
Noniin ekan kerran tilanne että on tulossa jotain, mutta ei harmainta aavistustakaan että mitä pitäisi tullata.

Eli mitenkäs mä nyt selvitän tai kysyn tullilta lisätietoja paketista? En mitenkään? huoh :D
 
Noniin ekan kerran tilanne että on tulossa jotain, mutta ei harmainta aavistustakaan että mitä pitäisi tullata.

Eli mitenkäs mä nyt selvitän tai kysyn tullilta lisätietoja paketista? En mitenkään? huoh :D
Tuolta voi tilata lähetyksen tutkinnan, 13,50€:

Tai jos sulla on joku tilaus olemassa niin tullaat parhaan tietosi mukaisesti ja sitten teet oikaisupyynnön jos meni väärin.

Kummastakaan ei omaa kokemusta.
 
Noniin ekan kerran tilanne että on tulossa jotain, mutta ei harmainta aavistustakaan että mitä pitäisi tullata.

Eli mitenkäs mä nyt selvitän tai kysyn tullilta lisätietoja paketista? En mitenkään? huoh :D

Jos se on Postissa, niin kysyt sieltä lisätietoja niistä merkinnöistä mitä siinä pakkauksessa on, saattaa löytyä esim. toinen seurantatunnus. Ja sitten vaan salapoliisityötä, vertailua tilauksiin, niiden seurantatietoihin ja tämän seurantatietoihin.

Jos ei löydy niin edellisen ruletin perusteella tullaus jonkin lähetyksen tiedoilla mikä näyttäisi potentiaaliselta.
 
Jos se on Postissa, niin kysyt sieltä lisätietoja niistä merkinnöistä mitä siinä pakkauksessa on, saattaa löytyä esim. toinen seurantatunnus. Ja sitten vaan salapoliisityötä, vertailua tilauksiin, niiden seurantatietoihin ja tämän seurantatietoihin.

Jos ei löydy niin edellisen ruletin perusteella tullaus jonkin lähetyksen tiedoilla mikä näyttäisi potentiaaliselta.

en ole tilannut mitään mikä ei olisi jo saapunut
 
en ole tilannut mitään mikä ei olisi jo saapunut
Olethan varmistanut ettei tuo ole joku lähetyshuijaus? Kaikenlaisia viestejä Postin, DHL:n, Tullin sun muiden nimissä lähetellään ja koitetaan huijata rahat pois.

Niin, ja sulla varmaan on lähetystunnus jolla voi jostakin PostalNinjasta tai ParcelsAppista kurkkailla mitä ne sanoo paketista.
 
en ole tilannut mitään mikä ei olisi jo saapunut

Sittenpä en käyttäisi siihen enempää aikaani vaan antaisin sen palautua. Se voi olla huijaus, brushingia tai väärälle vastaanottajalle. Ainakaan et saa tullattua sitä muuten kuin antamalla tullille väärät tiedot, joten ihan turhaa vaivata sillä päätään.
 
Toi on sikäli hassua, että tusinoittain paketteja tullannut, eikä ikinä kysellä mitään perään :D Varmaan sitten kun vetää arvalla, niin iskee heti... Toi on kyllä niin absurdi tilanne.
 
Itsellä
Noniin ekan kerran tilanne että on tulossa jotain, mutta ei harmainta aavistustakaan että mitä pitäisi tullata.
Eli mitenkäs mä nyt selvitän tai kysyn tullilta lisätietoja paketista? En mitenkään? huoh :D

Itselle oli pari viikkoa sitten tulossa paketti mitä olin odotellut jo jonkin aikaa. Muistaakseni postin/tullin sivut näytti paketin koon ja painon sivuilla ko seurantatunnukselle.
Sillä voisi jotain arvioida. Lähettäjältä saatu seurantatunnus oli minun tapauksessa jotain ihan muuta kuin mihin posti/tulli penäsi tullausta.

Minulla odotetun paketin koko ja paino tuntui loogiselta ja kyllä se paketti oikea oli kun perille asti pääsi.
Paketti oli ilmeisesti tullut Englannin kautta (Hong Kongista) ja saanut sieltä uuden tarran päälle, missä uusi seurantakoodi.

Ja on sitä kyllä itsellekin joskus käynyt pari kertaa niin että yllätyspaketteja on tullut postista haettua kun on unohtunut jonkun artikkelin tilaus kun
paketin matka on venähtänyt pitkäksi (2-3kk).
 
Sittenpä en käyttäisi siihen enempää aikaani vaan antaisin sen palautua. Se voi olla huijaus, brushingia tai väärälle vastaanottajalle. Ainakaan et saa tullattua sitä muuten kuin antamalla tullille väärät tiedot, joten ihan turhaa vaivata sillä päätään.

no mä kuiteskin tullasin, pistin että se on gift, arvo nolla euroa ja sisältö on "yllätyslahja"

läpi meni :-D

Varmaan maanantaina saa noutaa niin mielenkiinnosta kyllä haen...
 
Sopisiko sinulle että laittaisit tuonne aloituspostaukseen perustiedot nykyiseen aliexpress kaupankäyntiin.
Esimerkiksi millä hinnalla ei mene tulliin jos alv maksettu tähtömaassa.
Tottakai. Itse en noita rajoja tiedä niin voisiko joku tehdä jonkun yhteenvedon?
 
Onkohan kellään kokemuksia ebay.com SMS-varmennuksesta?

En ole vuosiin kirjautunut tilille, vaihdoin salasanani ja nyt kirjautuminen haluaa lähettää tekstiviestin. Puhelinnumero on oikein (tosin ebay ei näytä + maakoodin edessä), mutta mitään tekstiviestiä ei koskaan tule perille lukuisista yrityksistä huolimatta. Sama juttu ebay.de ja ebay.co.uk kanssa. Hakukoneiden mukaan ulkomaalaisilla on ollut sama ongelma, mutta onko kukaan suomalainen saanut tuolta onnistuneesti viestiä?
 
Onkohan kellään kokemuksia ebay.com SMS-varmennuksesta?

En ole vuosiin kirjautunut tilille, vaihdoin salasanani ja nyt kirjautuminen haluaa lähettää tekstiviestin. Puhelinnumero on oikein (tosin ebay ei näytä + maakoodin edessä), mutta mitään tekstiviestiä ei koskaan tule perille lukuisista yrityksistä huolimatta. Sama juttu ebay.de ja ebay.co.uk kanssa. Hakukoneiden mukaan ulkomaalaisilla on ollut sama ongelma, mutta onko kukaan suomalainen saanut tuolta onnistuneesti viestiä?

Viesti tulee sieltä noin kolmessa sekunnissa, kun on tullakseen, hyvin toimii itsellä. Siellä "personal info" valikossa näkyy sun puhelinnumero ja sen pitää alkaa +358, muuten ei toimi. Se maatunnus tulee vetovalikosta valmiiksi, sitä ei kirjoiteta itse. Siinä itse viestin lähetysruudussa ei tuo +358 ole näkyvissä, siinä lukee "we'll text you at 40XXXXXXXX"

Mullakin oli vaikeuksia saada aikanaan vanha tili aktivoitua toimivaksi. Jos nyt joutuisin samaan tilanteeseen, että ei esimerkiksi pääse sinne asetusvalikkoon (kun ei ne viestit toimi) eikä vanhassa tilissä ole mitään niin tärkeää, tekisin suosiolla uuden tunnuksen puhtaalta pöydältä.
eb3.jpgeb2.jpgeb1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 997

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 741
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom