AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Ei ne mihinkään tulliin jää jos eu:sta tulee eikä mitään ylimääräistä maksettavaa tule. Olen kerran tilannut ja alle viikossa oli noudettavissa. Ne on jo kyseisissä lähetysmaissa tullattu.
Sinänsä myyjän veronkierrot ei asiakkaan ongelma ole, mutta ei noista todennäköisesti mitään veroja ole maksettu. Tuskinpa sinunkaan kuitista löytyy veloitettua alv:tä eroteltuna? Yli 35000e edestä vuodessa myyvän EU:ssa sijaitsevan kaupan tulee rekisteröityä alv- verovelvolliseksi Suomessa ja kerätä alvit ja tilittää ne verottajalle. Pikkusen epäilen, että näinköhän nuo kiinakaupat toimii, vaikka varmasti rajat paukkuu kaikilla isoimmilla myyjillä.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Taitaa lähes poikkeuksessa halpojen hintojen takana olla veronkiertoa ja koitan itse välttää moista. Toki ostan paljon <22€ sälää, mutta säädösten puitteissa. Jokohan kohta ilmestyy Aliexpressin myyjille EU-maiden VAT-numeroita kuten Amazonilla. Vai onko jossain jo?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Vielä ei ole tullut kokeiltua miten Brexit vaikuttaa omaan "harrastukseen" kun UK:sta tuli sen ollessa EU:ssa ostettua jokunen käytetty konsolipeli, mahtavatkohan ilmoittaa noihin hinnan jos sieltä jotain ostat, vai tuleekohan kuplamuovikirjeessä kuten aiemmin tuli. Kellään kokemusta tämän vuoden puolelta jonkun pelin/leffan ostosta Briteistä?
Eiköhän ole sama kuin kaikella muullakin. Kaikki muut paitsi kiinan kirjeet jää helposti tulliin. Niitä tulee niin vähän kuitenki että helppo kierättää sieltä.
Mutta eikähän ne vapautus sähköpostilla hoidu helposti.

Sinänsä myyjän veronkierrot ei asiakkaan ongelma ole, mutta ei noista todennäköisesti mitään veroja ole maksettu. Tuskinpa sinunkaan kuitista löytyy veloitettua alv:tä eroteltuna? Yli 35000e edestä vuodessa myyvän EU:ssa sijaitsevan kaupan tulee rekisteröityä alv- verovelvolliseksi Suomessa ja kerätä alvit ja tilittää ne verottajalle. Pikkusen epäilen, että näinköhän nuo kiinakaupat toimii, vaikka varmasti rajat paukkuu kaikilla isoimmilla myyjillä.
Moraalinen ongelmahan tuo on ja varmaan syksyllä maahantuonti eurooppaan siirtyy löyhän moraalin maahan. Turkkiin, Viroon, Belgiaan tai Alankomaihin. Näiden kanssa on jo pitkät perinteet eurooppaan tuonnista. Belgium Joins Alibaba's Electronic World Trade Platform

Taitaa lähes poikkeuksessa halpojen hintojen takana olla veronkiertoa ja koitan itse välttää moista. Toki ostan paljon <22€ sälää, mutta säädösten puitteissa. Jokohan kohta ilmestyy Aliexpressin myyjille EU-maiden VAT-numeroita kuten Amazonilla. Vai onko jossain jo?
Saattaa sisältyä Aliexpressin toimituksen palveluihin jatkossa. Eli kontissa eurooppaan, arvo kontille 1000€, jonka verot maksaa Aliexpress. Erikseen tuotuna arvo olisikin 10000-50000€, josta verot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Näyttää taas hidastuneen Kiina-pakettien matka, kun alkuvuodesta tuli SP*FI paketit tuli esim. Shenzhen-varastolle saapumisesta noin 10 vrk päästä noudettavaksi lähipostiin Vantaalle. Nyt Shenzhenissä paketit on jo maanneet sen 10 vrk liikkumatta mihinkään. Eiköhän ne kuitenkin sieltä ryöpsähdä jossain vaiheessa.

Välissä voi kuitenkin spekuloida, jos ovat Kiinassa vaikka siirtyneet vuosittaisista keskushallinnon tavoitteista kvartaaleihin..
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
399
Rivien välistä pitänee lukea ettei tuo kuitenkaan salli mitään veropetoksien tehtailua laittamalla tavaran arvoksi 20€ ja kuljetuskustannuksiksi 2000€.
Oletetaan että teet tämän veropetoksen ensin ja se menee ns. ok -- entäs kun laite hajoaa vuoden päästä ja takuutahan sillä ei taatusti ole, niin miten meinasit vakuutusyhtiön kanssa menetellä? Onko se 2000 € laite 20 € rahdilla silloin? ;)
 
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
100
Aamulla tuli alista mailia, että lähetys on saapunut suomeen ja olisi pian minulla.
Kävin postin sivulta tarkistamassa niin kuvasta näkyy, että on lähtenyt suomesta kohti kohdemaata.
Onko muilla ollut kuvanmukaista tapahtumaa ja onko lopulta kuitenkin tullut perille?
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
515
Eilen kävi jännä juttu.
Tuli kaksi pakettia Alista ja olin niitä noutamassa postikonttorista.

Toisen paketin sain mutta toista täti ei antanut sillä hänellä oli kaksi pakettia jossa molemmissa on minun nimi, osoite ja sama seurantanumero.
En tiedä miten se on tapahtunut, lähtee kuulemma uudelleen laputettavaksi.
Mutta en tiedä mihin asti, pysyyköhän Suomessa? :eek:
Eli minun paketin takia joku muu joutuu täällä (hämeenkyrö) odottamaan pari lisäpäivää, sori :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Aamulla tuli alista mailia, että lähetys on saapunut suomeen ja olisi pian minulla.
Kävin postin sivulta tarkistamassa niin kuvasta näkyy, että on lähtenyt suomesta kohti kohdemaata.
Onko muilla ollut kuvanmukaista tapahtumaa ja onko lopulta kuitenkin tullut perille?
Minulle tuli samanlainen träkkäys SPxxxFI- lähetyksestä.

Tuon viimeisimmän jälkeen tulee vielä (ainakin) tapahtumat:

-lähetys saapunut kohdemaahan
-lajiteltu
-kuljetuksessa

Eli tullee joskus sitten, heh.
 

Pox

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
38
Aamulla tuli alista mailia, että lähetys on saapunut suomeen ja olisi pian minulla.
Kävin postin sivulta tarkistamassa niin kuvasta näkyy, että on lähtenyt suomesta kohti kohdemaata.
Onko muilla ollut kuvanmukaista tapahtumaa ja onko lopulta kuitenkin tullut perille?


Ihan normia, tosin viimeksi kesti jonkunaikaa kun eteni:

  • Lähetys on lajiteltu.


    25.3.2021 klo 06:09
    VANTAA 01530
  • Lähetys on saapunut kohdemaahan.


    24.3.2021 klo 09:25
    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
  • Lähetys on matkalla kohdemaahan

    17.3.2021 klo 10:00
    HKI VANTAA AIRPORT
 
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
100
Minulle tuli samanlainen träkkäys SPxxxFI- lähetyksestä.

Tuon viimeisimmän jälkeen tulee vielä (ainakin) tapahtumat:

-lähetys saapunut kohdemaahan
-lajiteltu
-kuljetuksessa

Eli tullee joskus sitten, heh.
Ihan normia, tosin viimeksi kesti jonkunaikaa kun eteni:

  • Lähetys on lajiteltu.


    25.3.2021 klo 06:09
    VANTAA 01530
  • Lähetys on saapunut kohdemaahan.


    24.3.2021 klo 09:25
    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
  • Lähetys on matkalla kohdemaahan

    17.3.2021 klo 10:00
    HKI VANTAA AIRPORT
Kiitoksia vastauksistanne:)
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Aliexpressiin Puolan varastolta tilattu Amazfit GTR 2e rannekellon lähetys tuli perille tyhjälle laatikollaan. Toimittaja väitti lähetyksen olleen punnitun oikean sisältöiseksi ja syytti rahdin toimittajaa. Nyt monen viestinvaihdon, kuvien ja videon lähettämisen jälkeen Aliex ilmoittaa toteuttavansa täyden hyvityksen luottomaksusta. Katsotaan - ei vielä muutamaan päivään ole katetta palautunut!
Muok: Palautus luottismaksuun tuli täysimääräisenä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Oletetaan että teet tämän veropetoksen ensin ja se menee ns. ok -- entäs kun laite hajoaa vuoden päästä ja takuutahan sillä ei taatusti ole, niin miten meinasit vakuutusyhtiön kanssa menetellä? Onko se 2000 € laite 20 € rahdilla silloin? ;)
Ei oleteta, kun en itse moista ole harrastanut tai tule harrastamaan. Se, kun tosiaan johtaa tuohon ikuiseen voiton maksimoinnin ja tappion minimoinnin kierteeseen.
 

navigaattori

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
268
Tilasin yhdeltä AE myyjältä 10kpl nes ohjaimia ja 1kpl nes USB ohjaimia. Lähettikin sitten vahingossa 10 molempia, jolloin hinnaksi jää kohtuullinen 1.5€/kpl. Pakettikin oli jo aikamoinen. Ihme ettei jäänyt tullin syyniin. Eiköhän noilla nyt muutaman vuoden pelaile.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
305
hyvin alkoi meidän ystävyys aliexpressin kanssa.kaksi tilausta sain maksettua normaalisti visalla mutta kolmatta tehdessä pukkaa "Error code: CSC_7200026".nyt pitäisi ilmeisesti lähetellä jotain viestiä ja kuvaa passista tai ajokortista josta varmistavat korttini jotenkin.ihan varmasti olen lähettämässä...
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 356
Ei tarvi lähetellä mitään. Vaihda korttia. Esim. debit kortin numero on kortin takana, ei tarvi luotolla maksaa.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Kaikki Alin ostokset olen tehnyt debit-kortilla ja toistaiseksi ei ole tarvinnut katua. Ali palauttaa paskoista kaupoista kuitenkin rahat isolla varmuudella ostajalle, kuten myös minulle on tehnyt joka kerta.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Kaikki Alin ostokset olen tehnyt debit-kortilla ja toistaiseksi ei ole tarvinnut katua. Ali palauttaa paskoista kaupoista kuitenkin rahat isolla varmuudella ostajalle, kuten myös minulle on tehnyt joka kerta.
Mulle myös palautti kunnes ei enää palauttanutkaan. Tilasin aikaa sitten power bankin joka osoittautui selkeäksi feikiksi, löysin saman ihan täältä pohjolasta melkeinpä samaan hintaan joten vertailu oli helppoa. Refundiin ei riittänyt edes dispute videolla höystettynä. Ei siis tullut edes osittaista refundia vaan rahojen saamiseksi olisi pitänyt lähettää bankki takaisin.

edittiä tähän, disputesta tuli alilta lopullinen päätös ja sain kuin sainkin 11 dollaria ja 42 senttiä takaisin vaikka niiden oma ehdotus oli pelkkää nollaa.
 
Viimeksi muokattu:

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Vaikuttaako Evergreen tilanne miten nyt pakettien viivästymiseen vai tulevatko muuta kautta?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
305
Ei tarvi lähetellä mitään. Vaihda korttia. Esim. debit kortin numero on kortin takana, ei tarvi luotolla maksaa.
debit korteissa on numero vain etupuolella korttia.credit/debit korteissa ilmeisesti se debit numero takapuolella.

omistan vain kaksi debit korttia ja sillä normaali arkikäytössä olevalla en osta ulkomailta mitään,liian kova vaiva jos joutuu taas uusimaan kortin ja tunnusluvun.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Vaikuttaako Evergreen tilanne miten nyt pakettien viivästymiseen vai tulevatko muuta kautta?
Harva paketti tulee laivarahtina, koska minimiaika merellä on kuukausi. Hidas laiva ja siirto satamissa tarkoittaa kahden kuukauden rahtiaikaa. Jos tilaa Alibaban kautta tukkueriä, niin jossain vaiheessa ne muuttuu laivarahdeiksi.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Harva paketti tulee laivarahtina, koska minimiaika merellä on kuukausi. Hidas laiva ja siirto satamissa tarkoittaa kahden kuukauden rahtiaikaa. Jos tilaa Alibaban kautta tukkueriä, niin jossain vaiheessa ne muuttuu laivarahdeiksi.
Kiva yllätys, 2 toimitusta - 14 ja 16 päivää kesti. AliExpress standard shipping.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Mullakin tuli hetken aikaa parissa viikossa alin paketit mutta nyt taas yhtäkkiä ovat hyytyneet johonkin, hyvä jos kahteen viikkoon on edes seuranta päivittynyt. Alkuvuodesta noilla kesti tuhottoman kauan, tuossa pari viikkoa siten tuli perille iso kasa eri aikoina tilattuja ja nyt taas odotellaan kun seuraava rypäs suvaitsee saapua.

Viimeisen puolen vuoden aikana on tuntunut että välillä on pitkään hiljaista ja sitten yhtäkkiä tulee iso kasa paketteja parin päivän sisällä ja taas on monta viikkoa hiljaista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Japanin päästä pari pakettia tulossa niin onko normaalia että kestää pitempäänkin ennen kuin lähettävät? toki on mainittu että lähetetään 10 päivän kuluessa maksun jälkeen. Ebayn puolella siis.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Taitaavat tälhetkellä jumahtaa suomenpäässä. Kolmepakettii lähteny reilu viikkositten kohdemaatakohti. toivottavasti ei samakohtalo ku edellisil paketeil mitkä oli tilattu 2019 marraskuus tai jotai ja tuli kk sitten perille
 

Pox

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
38
Japanin päästä pari pakettia tulossa niin onko normaalia että kestää pitempäänkin ennen kuin lähettävät? toki on mainittu että lähetetään 10 päivän kuluessa maksun jälkeen. Ebayn puolella siis.
Sehän on aina myyjästä riippuva asia milloin lähettää, vai lähettääkö ollenkaan...
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
59
Saksan eBaysta tilasin autoon osia DHL economy-kuljetuksella. Neljässä päivässä oli perillä, Posti hoiti kuljetuksen kotiin asti. AliExperissistä tilannut aina ePacketina ja tulleet kahden viikon sisään lähetyksestä. Viimeisin paketti tosin ollut jo kuukauden matkalla, Kiinan varastolta lähtenyt kuten aiemmatkin tilaukset. Jos sama meno jatkuu, siirryn tilaamaan kyllä muualta.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Minun neuvo Aliexpressistä tilaajille, että jos vain mahdollista, valitkaa kuljetusvaihtoehdoksi Aliexpress Standard Shipping. Vaikka maksaisi vähän enemmän.Tilasin kolme viikkoa sitten kaksi eri tavaraa tuolla kuljetusvaihtoehdolla ja kummatkin saapuivat tällä viikolla. Erikoista kyllä että toinen niistä Suomen päässä tuli Matkahuollolla (!)

Kun taas yksi Cainiaon kuljetuksella tilattu on ollut matkalla jo 2.5kk...
 

Pox

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
38
Minun neuvo Aliexpressistä tilaajille, että jos vain mahdollista, valitkaa kuljetusvaihtoehdoksi Aliexpress Standard Shipping. Vaikka maksaisi vähän enemmän.Tilasin kolme viikkoa sitten kaksi eri tavaraa tuolla kuljetusvaihtoehdolla ja kummatkin saapuivat tällä viikolla. Erikoista kyllä että toinen niistä Suomen päässä tuli Matkahuollolla (!)

Kun taas yksi Cainiaon kuljetuksella tilattu on ollut matkalla jo 2.5kk...
Ja tuossa on se ihmeellistä se, että AE standard käyttää myös logistiikkana Cainiaota. Ehkä siihen vaikuttaa miten nuo on priorisoitu. AE standardia olen käyttänyt viime aikoina, mutta valinnasta huolimatta, viimeisin paketti ePackettina toimitus.. Näkyy olevan China Post Express Letter.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
Aliexpress Standard Shipping paketit tulee tosiaan parhaiten ja seurantakoodi niissä on SP***FI, monet myyjät kyllä tykkää kusettaa ja laittaa jollain halvemmalla toimituksella. Niistä olisi aiheellista laittaa Dispute ja pyytää ainakin postikulut pois, jos näin käy.

Oma viimeisin ePacket toimitus ei päässyt kiinasta mihinkään ja Disputen kautta rahat takaisin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
260
No ei se Standard Shippinkään aina toimi, itsellä tilaus lähtenyt lähettäjältä reilu 3vk sitten ja on vielä "accepted by carrier" tilassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
No ei se Standard Shippinkään aina toimi, itsellä tilaus lähtenyt lähettäjältä reilu 3vk sitten ja on vielä "accepted by carrier" tilassa.
Juuei, itselläni juuri yksi paketti päätti sitten lähteä Cainiao:lla tulemaan kun oli valittu Aliexpress Standard Shipping eli tuo tulee jonkun 3kk päästä ehkä jos sittenkään.
 

Pox

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
38
Juuei, itselläni juuri yksi paketti päätti sitten lähteä Cainiao:lla tulemaan kun oli valittu Aliexpress Standard Shipping eli tuo tulee jonkun 3kk päästä ehkä jos sittenkään.
Mikä on Aliexpressissä ilmoitettu lähetystapa? Eli ei SP alkuinen? Sitten disputea vetämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Mikä on Aliexpressissä ilmoitettu lähetystapa? Eli ei SP alkuinen? Sitten disputea vetämään.
Sori, olikin näköjään Alissa listassa vaihtaneet paikkaa nuo paketit listassa, tuo olikin "jollain halvimmalla mahdollisella" tuleva, ei viitsinyt alle euron esineelle ottaa 2e posteja.

Mutta muuten nuo Standard Shippingit on näyttäneet lähtevän ensin ROxxxxxxxxEE -koodilla joka sitten on aina vaihtunut muutaman päivän päästä SPxxxxxxxxFI -koodille.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Myös itsellä yksi AE standard shipping lähetys jossain missälie. SP alkuinen tunnus.

Hassua sikäli että toinen taas tuli ihan ajallaan.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Näkyy Androidin omaposti-appin ilmoitukset toimivan vaikka itse sovellusta ei saa auki. Ihan hyvä, kun taas tuli Aliexpress-paketti (RU***NL) noudettavaksi ja omapostissa näkyy 'Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumero ei ole käytössä'. SP***NL paketeista tuntuu kyllä tulevan aina tekstari, mutta muissa sitten huonommin.

Mietin vaan, että miten mahtaa olla niissä Matkahuollon kautta tulevissa paketeissa. Pari Alin pakettia Viron kautta tullut ja niistä tekstarilla sain vasta tiedon. Jos puhelinnumeron on lähettäjällä mennyt väärin niin täytyy varmaan käydä viikon välein käydä kyselemässä matkahuollon paketteja k-marketista. Vai kaivaako matkahuolto jostain (Finderista) osoitteen perusteella puhelinnumeroa?
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
62
Nyt kävi sitten niin, että myyjä tarjosi ilmaista kuljetusta AE standard shippingillä, mutta on nyt kuitenkin tunkemassa sitä Cainiaon kamelikaravaaniin.
Laitoin myyjälle viestin, että perutaan kaupat nyt, kun paketti ei kuitenkaan ennätä tänne 75 päivässä, eikä paketti ole vielä ilmeisesti lähtenyt myyjältä eteenpäin. Olisi molemmille osapuolille helpompaa ja myyjälle myös taloudellisesti kannattavampaa. Vielä ei ole vastausta tullut, mutta katsotaan miten käy.
Näköjään olisi pitänyt valita toinen myyjä, jolla tuo standard shipping oli vajaa kolme euroa. Reilun 20 euron tuotteessa tuo ei kuitenkaan niin paljoa tunnu.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Ekaa kertaa pisti Aliexpressin myyjä feikin seurantanumeron.

Homma meni niin, että myyjä "lähetti" tavaran (100USD+) ja antoi seurantanumeron. Seurantanumero ei päivittnyt ja sitten kun kyselin asiasta enemmän, nii tavara olikin palautunut myyjälle "security checkistä". Sitten kysyi, että lähetetäänkö tavara uudestaan ja kun oikeasti halusin tavaran, niin pyysin uudelleenlähetystä. Myyjä sitten "lähettti" ja antoi uuden seurantanumeron, jonka jopa posti tunnisti ja joka oli aivan eri ihmiselle menossa ja matkalla jo Suomessa.

Rahathan tuosta sai pois disputen kautta eikä sillä tavalla asiasta aiheutunut vahinkoa (muuta kuin ajan haaskuu). Onhan toi Aliexpress kuitenkin yks tollanen vempuloiden taivas, kun ei siellä minnekään voi yleisesti ees ilmottaa noita kusetuksia. Kaikkea sitä ihminen kestääkin halpojen hintojen ja valikoiman vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 026
@PoXx , olisiko kurssin vaihtelun takia kadonnut osa ja osa ehkä korttiyhtiölle usd-eur muutoksien takia. Itse maksan Aliexpressissä aina euroilla ja aina on tullut sama summa euroissa takaisin. En ole kyllä perehtynyt häviääkö hinnoisssa jonkun prosentin, mutta ei juurikaan edes kiinnosta.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Sanokaapa mitä tässä on tapahtunut, tilasin Aliexpressistä säädettävät käsipainot pari-kolme viikkoa sitten. No ei kuulunut mitään, joten peruin tilauksen.

Tänään velotettu ja välittömästi palautettu. Rahaa vaan katosi välissä vajaa 20 euroa.


Veloitus:


Hyvitys:


Alkuperäiset summat kyllä täsmää dollareissa. Minne osa katosi, korttiyhtiölle?
Kortin valuuttamuunnoskurssit USD-EUR ja EUR-USD eivät ole samat vaan muunnoksessa aina häviät.
Esim. OP:lla käytössä Visa/MC kurssi +1.95% valuuttalisä joka siis maksetaan kumpaankin suuntaan muunnettaessa: Mitä kortin käyttö ulkomailla maksaa? - Valuuttakurssit

Jos käyttää kauppapaikan valuuttamuunnosta eli maksaa euroissa niin silloin yleensä peruutustilanteessa kauppapaikka käyttää alkuperäistä kurssia palautukseen joten et menetä mitään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Apuja tarviin mä... Ekaa kertaa Aliexpressistä tilasin pientä halpaa ATK romua pari kuukautta sitten. Laitoin Klarna:n kautta maksun ja laskun eräpäivä olisi huomenna, mutta pakettia ei vielä näy eikä mitään ilmoituksia ole tullut.


Mitä nyt kuuluu tehdä? Klarnan sivuilla on maksun kohdalla nappula että toimituksessa ongelmia. Painoin siitä ja nyt sain sähköpostiini seuraavan viestin:


1619032206065.png



Pitääkö minun siis ottaa Aliexpressin myyjään myös yhteyttä? Katsoin tilaukseni tiedot Aliexpressin sivuilta:

1619032592821.png


joissa mainitaan että vasta ensikuun puolessa välissä voin tehdä "disputen".
Tarkoittaako tämä, että jään vain odottamaan pakettia tuohon päivään mennessä?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
joissa mainitaan että vasta ensikuun puolessa välissä voin tehdä "disputen".
Tarkoittaako tämä, että jään vain odottamaan pakettia tuohon päivään mennessä?
Juuri näin, jos paketti ei ole saapunut tuohon mennessä, niin tee dispute ja aliexpress palauttaa rahasi. Paketit liikkuvat tällä hetkellä muutenkin todella hitaasti, niin itsellä on pahimmillaan mennyt yli 2kk paketin saapumiseen.

Suomessakin posti tuntuu välillä olevan melko hitaita näiden kanssa. Seurannan mukaan jotkin Suomeen saapuneet paketit maanneet postilla kuukauden ennen kuin liikkuneet mihinkään.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
85
Näyttää seurannasta harventuneen Alin SP***FI pakettien välietapit viime päivinä. Tottuikin jo liian hyvään, mutta ihan seis ei sentää ole Kiina-Suomi postikaravaanit nytkään.

1619094032372.png
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
256
Näyttää olevan monilla aliexpress myyjillä nykyään Euroopan varastot. Nopeeta toimintaa, tilasin pyörään sähkömoottorin (Bafang global store) ja toiselta kauppiaalta akun (Kit plus store), molemmat Euroopan varastosta. Tilasin sunnuntaina ja akku saapui perjantaiksi pakettiautomaattiin. Moottori saapui seuraavan viikon tiistaina kotiinkuljetuksella.

Samalla pistin jotain tilpehööriä Kiinasta tulemaan kun ei Euroopan varastoista suostuneet toimittamaan kympin tavaroita. Samalla tulee testattua miten pitkälle toimitus venyy, arvosteluissa näyttää olevan lähes poikkeuksetta maininta pitkistä toimitusajoista. Ja tässä kirjotellessa tulikin mieleen että tilasin vuosi sitten pyörän satulatankoon pikkulaukun joka ei ole saapunut vieläkään, unohtunut kokonaan, taitaa ainoa reklamoinnin mahdollisuus laittaa vaan asiallinen viesti kauppiaalle, jos nyt edes löytää mistä sen tilasin. Toisaalta ennätys on paketin saapuminen noin 18 kuukautta tilauksesta eli vielä on toivoa.

Aliexpressissä suurin huono puoli on että arvosteluja voi olla vaikea tulkita, moni laittaa täydet pisteet jos paketti on saapunut, vaikkei olisi testannut koko tuotetta, saattaa olla vielä maininta että oli jotain pientä hämminkiä mutta silti täydet pisteet. Jotkut sentään laittaa lyhyen tekstimuotoisen yhteenvedon kaupasta ja tuotteesta. Joskus oonkin laittanut negatiisen arvostelun jonka jälkeen kauppias on lähestynyt alennuskupongilla jos voisin korjata arvostelua paremmaksi. Nytkin yhdestä kaupasta tuli aika nopeasti tilauksen jälkeen viesti jossa pyydettiin antamaan täydet pisteet, ihme hommaa.


Vielä semmonen tunnustus että tilaan nykyään aina ensisijaisesti alista tai eBay jos ei ole kauhea kiire. On niin helppo löytää juuri oikea tuote vaikka ei olisi oikein varma mitä on hakemassa. Suomalaisista nettikaupoista hankalampi löytää ja kivijaloissa valikoima on surkea, esimerkiksi tarvitsin fatbikeen lokasuojat ja juomapullotelineen, piti kiertää kolme kauppaa läpi että löysin sopivat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
No tätä vähän mietinkin jälkeen päin, että mitähän menee valuuttamuunnoksissa. Jos se on vajaa 2 pinnaa per suunta + jotain, niin siitä se jo äkkiä menee monta euroa.

Noo nämä on näitä. Niin paljon säästänyt tuolta tilaillessa, että ei harmita.
Jos ei halua joutua maksamaan luottokortin myöntäjän kalliita valuuttapreemioita, niin hankkii sellaisen maksukortin, missä preemiot ovat pieniä, eli TransferWise, Revolut tai N26 ja maksaa sillä. Suomalaiset kivijalkapankit repivät törkyhintaa kaikista valuuttamääräisistä maksuista. Lisätietoja seuraavassa linkissä ja mahdollinen jatkokeskustelu myös sinne: Luottokortit

Itselläni on käytössä TransferWisen kortti, ja sitä käyttäessä AliExpressin palautus jää USD-tilille (kunhan sellaisen on tajunnut avata), jotka tulee hyödynnetyksi seuraavassa USD-määräisessä ostoksessa, joten palautuksesta ei tule yhtään tappiota.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Aliexpressissä suurin huono puoli on että arvosteluja voi olla vaikea tulkita
Siksi näistä kuuluukin lukea vain 1 ja 2 tähden arvostelut. Jos ne koostuu lähinnä hitaasta toimituksesta tai muusta itse tuotteeseen liittymättömästä narinasta, tuote saattaa oikeasti olla ihan hyvä.
 

Pox

Liittynyt
18.08.2019
Viestejä
38
Siksi näistä kuuluukin lukea vain 1 ja 2 tähden arvostelut. Jos ne koostuu lähinnä hitaasta toimituksesta tai muusta itse tuotteeseen liittymättömästä narinasta, tuote saattaa oikeasti olla ihan hyvä.
Ja usein näissä hitaan toimituksen narinoissa on valittu toimitustavaksi joku Cainiao Super Economy.
 
Liittynyt
06.06.2017
Viestejä
5
Nyt on useita kuun vaihteessa Aliexpressiltä tilattuja ja lähteneitä paketteja jumissa seurannan mukaan Hangzhoussa. Kaikissa tapauksissa myyjät lähettivät tilaukset nopeasti, mutta näyttivät kaikki jämähtäneen saapuessaan Hangzhoun varastolle. Suurilta osalta näistä myyjistä tullut tilattua aiemmin, ja olleet luotettavia sekä nopeita lähettämään tilaukset. Nyt näyttää että Hangzhou on pullonkaula, kun kaikki nimenomaan sen kautta kulkevat, eivät näytä liikkuvan minnekkään viikkoihin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 329
Viestejä
4 194 494
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom