Kun kukaan täällä tuntunut tietävän vastausta tuohon omaan kysymykseen niin löysin itse tämmösen sivun, jos joku muukin saattas tarvia apua sen kanssa:
Exchange messages with your seller to fix a problem in a dispute. Can't work it out? Escalate your dispute to a claim.
www.paypal.com
Paypalin puolella onkin näköjään 120 päivää tuo raja avata dispute, mutta ebay:stä ei ota kyllä tolkkua kuinka pitkä se on sillä puolella. 2kk tuo tosiaan on normaali että säilyy se painike "didnt receive", mutta sen jälkeen vähä huonosti tietoa saatavilla.
Ebayn foorumilta löyty tämmönen tieto (en tiedä onko vielä ajankohtainen) että
30 päivää viimeisestä arvioidusta toimituspäivästä aikaa tehdä dispute, mutta se menee vissiin sitten
resolutioncenter.ebay.com kautta.
Pitäs oikeesti olla ketjun aloitusviestissä nämä infot (jotka myös päivittyy kun tulee muutoksia) ettei tarvis ihmisten kysyä aina vaan uudestaan.