AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

vähä semmoinen hinta, et näyttää ainenkin liianhyvältä ollaksee totta
 

Sitten nuo myyjät varmaan vähän ajan päästä häviää. Mitä vittua tuo on? Rehellistä kusetusta vai?

Tuota kauppaa ei tuon linkin lisäksi löytynyt millään hakusanalla. Nyt ilmestyi ja siellä on kouraliinen tuotteita euron hintaan. Ei noin mitättömälä summalla ole mitään mieltä kusettaakaan.

Ehkä tuossa on takana myydä kusettajakaverille olemattomia tuotteita ja saada positiivisia palautteita, kunnes kauppa oikeasti pannaan pystyyn. Sen takia se on näkyvissäkin vain hetken kerrallaan.
 
vähä semmoinen hinta, et näyttää ainenkin liianhyvältä ollaksee totta

Ite laitoin joku päivä sit tilaukseen 4 ja 7€ per pari ja sekin on liian halpaa että tulisi minkäänlainen kenkälaatikko tänne asti mutta tuo euro on jo täysin selkeä mahdottomuus.

Erikoinen ilmiö.
 
Tuommoiset kaupat on lähes satavarmasti kusetuksia. Uusi kauppa, eikä palautteita. Joskus saattaa olla muutama palautekin jostain espanjasta, ranskasta tms. , vaikka mikään tuote ei olisi sinne asti kerennyt sinä aikana kun kauppa ollut auki. Saattavat "lähettää" jotain, mutta seuranta tuskin näyttää paketin olevan tulossa edes suomeen.

Rahat kuitenkin saa aika helposti takaisin. Jotain pikavippailua lienee.
 
Tilasin modin sähköröökiin ilman seurantaa. Samalla tilasin toisen kamppeen seurannalla. Jälkimmäinen tuli jo 2vkoa sitten, mutta niin vain eilen tuli modi kotiin.
 
Tuommoiset kaupat on lähes satavarmasti kusetuksia. Uusi kauppa, eikä palautteita. Joskus saattaa olla muutama palautekin jostain espanjasta, ranskasta tms. , vaikka mikään tuote ei olisi sinne asti kerennyt sinä aikana kun kauppa ollut auki. Saattavat "lähettää" jotain, mutta seuranta tuskin näyttää paketin olevan tulossa edes suomeen.

Rahat kuitenkin saa aika helposti takaisin. Jotain pikavippailua lienee.

Nyt on tottakai kauppa on nyt jo hävinnyt. Katoin illalla että kyllä satoja tilauksia oli keretty painaa sisään per tuote.

Näköjään kannattaa kattoa että tuotteella ja kauppiaalla on arvosteluja, on tilattu tavaraa, ja on ollut pystyssä pidempään.

Tuolla on yllättävän halvalla kaikenlaista kiina kuraa ja on vähän vaikea hahmottaa välillä mikä on mahdoton hinta. Eurolla Air Jordanit postikuluineen on mahdoton hinta, mutta mikä olisi mahdollisuuksien rajoissa. 15€? Nuo on noita feikkejä mitä Aasian maissa myydään torilla 5-10€ turisteille. Itekkin ostanut tollaset Malesiasta torilta.

Kuinka nopeasti kannattaa Aliexpressiltä kysellä masseja takaisin? Painoin vajaalla 20 eurolla Air Jordaneita tulemaan. Olevinaan lähetetty.
 
Viimeksi muokattu:
Aliexpressistä tilasin kuulokkeisiin uudet pehmusteet. Lähetysmaan piti olla kiina, mutta paketti tulikin virosta. Tilauksessa meni viikon verran, ei paha.
 
Oliko jotain legittejä myyjiä vai näitä edellämainittuja euron Air Jordaneita mitkä häviää päivässä koko myyjä?
Ihan tutulta myyjältä jolta ennenkin ostanut. Jäänyt vaan jumiin seurannan mukaan CN-Fi Customs välille. Lukee, että olisi saapunut maahan 15.03
 
Jaa, Aliexpressin paketteja näköjään tulee nykyään Matkahuollonkin kautta, en tiennytkään. Rupesin huvikseni kokeilemaan muutamaa seurantakoodia Matkahuollon seurantaan ja pari pakettia näköjään löytyi sieltä.

Tosin, ei mene Matkahuollollakaan vahvasti kun toisessa paketissa oli 3.5. merkintä että pakettiautomaatti täynnä, kuljetetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen eivätkä ole saaneet koko viikkoon sitä sinne kuitenkaan kuljetettua. Yleensä nuo MH:n toimitukset ja siirrot toimipaikkoihin sujuvat keskimäärin päivässä-parissa niin vähän ihmetyttää.

Toinen paketti oli juuri eilen MH:lle saapunut niin sen tilanteesta ei vielä osaa sanoa mitään.
 
DealExtreme ja paketin matka on mutkaisempi, pitkä ja edelleen kestää. Ei vielä Suomessa, ehkä meilläkin vielä juuttuu Tulliin yms.:
Lopputuloksena voi tietysti olla myös tyhjä paketti tuollaisen kierroksen jälkeen :hmm:

1620711392505.png
 
Viimeksi muokattu:
Viimeiset Aliexpress-tilaukset ennen 1.7.2021 tulevaa verovapauden poistumista tuli tehtyä eilen ja viime viikolla.
Enää ei yksikään AliExpress Standard Shipping toimitus saanut Postin SP***FI koodia vaan enimmäkseen RO***EE ja yksittäinen RV***CN tai RU***NL. Aiemmin pari RO***EE paketti tuli Virosta Matkahuoltoon, niin ilmeisesti itä-rajalta aletaan ujuttaa toimituksia jatkossa.
 
Jaahans. Tilailin aliexpress standardilla tavaraa. Myyjä oli yrittänyt tavoitella aliexpressin viestimellä (huomasin vasta kun paketti oli matkassa), että lisää pitäisi maksaa kun postimaksut ovat nousseet (en maksanut). No, nyt näyttisi matkahuollon seurannassa siltä että, pakettini RO***EE koodilla on päätynyt jonnekin helsingin k-markettiin eikä jyväskylään. :beye:
 
"Lakimuutoksen tavoitteena on aiempaa tasavertaisempi kilpailutilanne kotimaisille ja EU-maiden yrityksille verrattuna EU:n ulkopuolelta tapahtuvaan verkkomyyntiin.". Niin kauan kun Euroopasta/Suomesta ostettavissa oleva kiinantuote maksaa 2 kertaa enemmän ilman arvonlisäveroa ja tullimaksuja kuin kiinasta tilattu, niin saavat kyllä odottaa tasavertaisempaa kilpailutilannetta.

Itsekin tein viimeiset Aliexpress tilaukset jotka olivat alle 22 euron arvoisia, saapi nähdä tuleeko tuolta tilattua toisaalta enää vaikka olisi halvempaa kuin ostaa esim. Amazonista sama tuote.
 
Viimeisen kuukauden ajalta melkein kaikissa on ollut aluksi tuo ROxxxxEE -tunnari mutta noin puolesta tuo on vaihtunut parin päivän jälkeen tuohon SPxxxxFI -koodiin mutta ehkäpä vaikuttaisi siltä että koko ajan enemmän tuntuu jäävän tuo RO-alkuinen koodi koko matkalle käyttöön.
 
Joo, kahden eri tilaajan paketit juurikin samassa paikassa vielä menneillään. Nyt on kuukausi mennyt.

Laittaako suosiolla vain uutena yrityksenä samat artikkelit tilaukseen ja perään disputea vai mitenkäs tässä on järkevin toimia? Ali on sikäli mulle uusi kauppa, että sieltä en ole kuin vuoden verran vasta tilaillut ja KAIKKI tähän asti on kyllä tullut saman reitin kautta uskomattoman nopeaakin. Vai ollaankos tässä vain hätähousua? =)
Ei disputesta nykyään rahoja kuulu vaikka aliexpress niin muka on luvannut / tehnyt päätöksen.
Myös myyjä saattaa laittaa estoon ja ei palauta rahoja tai lähetä uudelleen tuotetta.
Muutama kymppi jo tuonne menetetty ja alkaa riittämään aliexpress tilailut itselle, vielä on muutama paketti matkalla, ollut tosin jo kuukausikaupalla ja luultavasti ikinä ei nuokaan saavu ja rahat menetetään.
 
Ei disputesta nykyään rahoja kuulu vaikka aliexpress niin muka on luvannut / tehnyt päätöksen.
Myös myyjä saattaa laittaa estoon ja ei palauta rahoja tai lähetä uudelleen tuotetta.
Muutama kymppi jo tuonne menetetty ja alkaa riittämään aliexpress tilailut itselle, vielä on muutama paketti matkalla, ollut tosin jo kuukausikaupalla ja luultavasti ikinä ei nuokaan saavu ja rahat menetetään.

Itellä nuo liian halvat Air Jordanit on varmaan menetetyt rahat. Täysin omaa typeryyttä kun myyjä rekisteröitynyt edellisenä päivänä ja liian halpa hinta.

Ebaystä onnistunut tilaa +10 vuotta vuotta satoja tilauksia ja aina saanut kamat. Aliexpressiltä kun on myyjä millä on paljon tilauksia ja arvosteluja niin silloin aina tullut tavarat.
 
Kappas, vappupäivänä oli tämä tilaus saapunutkin maahan. Eli kaipa nuo liikkuu.

Tämä tilaus saapui vihdoin, ja vieläpä suoraan postilaatikkoon. Yleensä ovat menneet postiin noudettavaksi.

Summattuna:

-Tilattu 24.3
-Lähetetty 29.3
-Saapui Suomeen 1.5
-Luovutettu minulle 12.5

Hieman on siis viivettä.
 
Ei disputesta nykyään rahoja kuulu vaikka aliexpress niin muka on luvannut / tehnyt päätöksen.
Myös myyjä saattaa laittaa estoon ja ei palauta rahoja tai lähetä uudelleen tuotetta.
Muutama kymppi jo tuonne menetetty ja alkaa riittämään aliexpress tilailut itselle, vielä on muutama paketti matkalla, ollut tosin jo kuukausikaupalla ja luultavasti ikinä ei nuokaan saavu ja rahat menetetään.
Kyllä mulle on disputeista rahat tullut, viimeksi viime viikolla noin 3h sen jälkeen kun Aliexpress tuli väliin kun myyjä ei vastannut mitään tuli rahat tilille.
 
Ei disputesta nykyään rahoja kuulu vaikka aliexpress niin muka on luvannut / tehnyt päätöksen.
Myös myyjä saattaa laittaa estoon ja ei palauta rahoja tai lähetä uudelleen tuotetta.
Muutama kymppi jo tuonne menetetty ja alkaa riittämään aliexpress tilailut itselle, vielä on muutama paketti matkalla, ollut tosin jo kuukausikaupalla ja luultavasti ikinä ei nuokaan saavu ja rahat menetetään.
Nyt on taas niin tuuheeta paskanjauhantaa. Myyjähän sitä ei pysty jättää maksamatta, sillä Aliexpress sen hoitaa. Myyjä kyllä näkee, kun tuote on maksettu, mutta rahathan se saa vasta kun tuote kuitataan vastaanotetuksi.

Mitä tulee noihin "huijauksiin", niin kerran jotai tilasin, mutta Aliexpressiltä tuli viestiä, että myyjän tili suljettu epäilyttävän toiminnan takia ja rahat palautetaan.

Jos teillä menee kymppejä tuonne, niin kyllä peilin edestä usein löytyy vikaa. Aliexpressin dispute-systeemi toimii kyllä oikein mainiosti.
 
Onkos muille tullut "Cainiao Super Economy" toimitustavalla lähetetyt tilaukset perille? Itselleni ei ~vuoden ajalta yksikään (arviolta n. 5 tilausta) tuolla toimitustavalla lähetetty Ebay tai Aliexpress tilaus ole tullut perille.
Kaikki muut kyllä ovat tulleet.
 
Onkos muille tullut "Cainiao Super Economy" toimitustavalla lähetetyt tilaukset perille? Itselleni ei ~vuoden ajalta yksikään (arviolta n. 5 tilausta) tuolla toimitustavalla lähetetty Ebay tai Aliexpress tilaus ole tullut perille.
Kaikki muut kyllä ovat tulleet.
Aikalailla puolet on kadonnut matkalle viimeisen vuoden ajalta ja itse lopetin tuon käyttämisen kokonaan tämän vuoden puolella juuri tuon takia, ei jaksa joka toisesta paketista disputea tehdä kun käytännössä melkeinpä kaikki jumitelleet ja kadonneet lähetykset ovat olleet Cainiaon paketteja. Aikaisemmin tuollakin tuli lähestulkoon kaikki kyllä perille.
 
Onkos muille tullut "Cainiao Super Economy" toimitustavalla lähetetyt tilaukset perille? Itselleni ei ~vuoden ajalta yksikään (arviolta n. 5 tilausta) tuolla toimitustavalla lähetetty Ebay tai Aliexpress tilaus ole tullut perille.
Kaikki muut kyllä ovat tulleet.
On tullut perille tilaukset BE-päätteisellä seurannalla. LP00-alkuiset lähetykset tuntuvat olevan kadoksissa, mutta yleensä nuo ovat "Cainiao Super Economy Global".
 
Mitä tulee noihin "huijauksiin", niin kerran jotai tilasin, mutta Aliexpressiltä tuli viestiä, että myyjän tili suljettu epäilyttävän toiminnan takia ja rahat palautetaan.

Meinaatko että esim. noi euron Air Jordanit missä myyjä häviää seuraavana päivänä ei ole huijauksia ilman lainausmerkkejä?
 
Kellään tullut CN.....XX koodia vastaan? Tuli sähköpostia ja mitään ainakaan painon mukaista ei tule mieleen. Pari pakettia tulossa mutta niiden pitäisi olla huomattavasti kevyempiä, mutta noissa näkyy kaksi muutakin koodia.
 
Kellään tullut CN.....XX koodia vastaan? Tuli sähköpostia ja mitään ainakaan painon mukaista ei tule mieleen. Pari pakettia tulossa mutta niiden pitäisi olla huomattavasti kevyempiä, mutta noissa näkyy kaksi muutakin koodia.
Lyö pakettikoodi johonkin PacketNinjan tai 17Trackin seurantaan ja katso mitä se kertoo. Nuo painot tuntuu välillä kyllä näyttävän ihan mitä sattuu, välillä alkumatkasta on joku paketti näytänyt 10kg jollekin alle tupakka-askin kokoiselle paketille tms mutta korjaantuu sitten kun pääsee viimeinkin maahan.
 
Kyllä mulle on disputeista rahat tullut, viimeksi viime viikolla noin 3h sen jälkeen kun Aliexpress tuli väliin kun myyjä ei vastannut mitään tuli rahat tilille.
Yhden kerran tuli ja sitten lupauksista huolimatta ei ole ikinä kuulunut, tosin niitä olisikin tuossa useita tuotteita mistä olisi pitänyt rahat saada, mistäänhän ei voi aliexpressille lähettää viestiä, joku apua kohta löytyy jossa on automaattisia vastauksia jne. mutta ei viestipaikkaa.
Lisää olisi menossa ilmeisesti disputeen kun lukee että tavara olisi perillä mutta eipä näy, liekkö posti pihistää välistä tavarat sitten.
 
Nyt on taas niin tuuheeta paskanjauhantaa. Myyjähän sitä ei pysty jättää maksamatta, sillä Aliexpress sen hoitaa. Myyjä kyllä näkee, kun tuote on maksettu, mutta rahathan se saa vasta kun tuote kuitataan vastaanotetuksi.

Mitä tulee noihin "huijauksiin", niin kerran jotai tilasin, mutta Aliexpressiltä tuli viestiä, että myyjän tili suljettu epäilyttävän toiminnan takia ja rahat palautetaan.

Jos teillä menee kymppejä tuonne, niin kyllä peilin edestä usein löytyy vikaa. Aliexpressin dispute-systeemi toimii kyllä oikein mainiosti.
Ei tosiaan toimi, dispute ei tunnu toimivan kun ei rahoja saa.
Yksi myyjä tosiaan esti kun laittelin sille kuukausia viestejä että missä se tuote viipyy ja rahoja ei ole kuulunut, katsos kun disputea ei edes voi tehdä jos aika menee umpeen.

Tuolta ei kyllä kannata enää kenenkään tilata mitään, tosin postihan tästä tekeekin jo sellaista kohta lisämaksujen ansiosta.
 
Ei tosiaan toimi, dispute ei tunnu toimivan kun ei rahoja saa.
Yksi myyjä tosiaan esti kun laittelin sille kuukausia viestejä että missä se tuote viipyy ja rahoja ei ole kuulunut, katsos kun disputea ei edes voi tehdä jos aika menee umpeen.

Tuolta ei kyllä kannata enää kenenkään tilata mitään, tosin postihan tästä tekeekin jo sellaista kohta lisämaksujen ansiosta.
Kaikki rahat saatu takaisin. Et selvästi osaa käyttää kyseistä palvelua oikein
 
Kaikki rahat saatu takaisin. Et selvästi osaa käyttää kyseistä palvelua oikein
Kerrohan spede sitten miten asia pitäisi hoitaa että tilille tulee rahat takaisin, kerran on tosiaan tullut raha ja ihan just laitoin uuden disputen.
Useita kymmeniä tuotteita vuosittain tilanneena on jokunen dispute tullut ja tavaran menetys, paljon on saapunutkin mutta nykyään ongelmia tuntuu olevan reippaasti.
 
Kerrohan spede sitten miten asia pitäisi hoitaa että tilille tulee rahat takaisin, kerran on tosiaan tullut raha ja ihan just laitoin uuden disputen.
Useita kymmeniä tuotteita vuosittain tilanneena on jokunen dispute tullut ja tavaran menetys, paljon on saapunutkin mutta nykyään ongelmia tuntuu olevan reippaasti.
Niin onko ne sun disputet hyväksytty vai hylätty? Kyllä tuonne mun kortille on jokaisesta hyväksytystä se raha palautunut pienellä viiveellä. Kaikki mun tekemät on kyllä hyväksytty ja rahat aina tullut kortille myös.
 
Luottokortilla kun makselee niin rahat on turvassa, kitisi kiinapoika mitä vain.
 
Niin onko ne sun disputet hyväksytty vai hylätty? Kyllä tuonne mun kortille on jokaisesta hyväksytystä se raha palautunut pienellä viiveellä. Kaikki mun tekemät on kyllä hyväksytty ja rahat aina tullut kortille myös.
Tapahtumia eri tuotteista on useita.
- Kaikki disputeen laitetut on hyväksytty vaan ei rahoja ole kuulunut kuin yhdestä disputesta, kortilla tietenkin maksan mutta en käytä paypallia tms. palvelua. (olisiko tässä syy, tosin kerran on rahat tullut niin epäilen)
- Osa tavaroista joissa aika menee umpeen ei voi tehdä disputea ollenkaan enää ja yhteyttä tuonne aliexpressiin ei saa millään, onneksi tuotteet on vain muutaman euron arvoisia mutta yhteensä niistä kaikista on kertynyt jo enemmän.

Täytyy toivoa että tuovat EU varastoja niin jospa se tavara alkaisi tulemaan kuten joskus aikanaan tuli ilman katoamisia, epäilen edelleen postin töppäilyjä syyksi, laittaahan ne ihan omat kooditkin nuihin joten ei varmaan näy seurannassa ja katoilee paketit.
 
Omat statsit viime vuoden loppupuolelta tähän hetkeen olis:

- 77 tilausta
- 13 disputea joista 2 peruutin koska tuote saapui
- 10 disputesta kaikki rahat takaisin
- yhdestä 30% takaisin koska tuote toimi vaikka olikin ihan paska

En ymmärrä miten ne rahat vois muka "hävitä". Alissa ei taida edes käydä paypal joten kyllä niiden pitäisi sinne kortille tupsahtaa viikon tai parin sisään hyväksytystä disputesta.
 
Itse otin alustavaa yhteydenpitoa tulevaa disputea varten kaikkien yli rajojen kestäneen toimituksen takia. Taitaa nuo Kiina toimitukset olla kohta tiensä päässä. Halpa ja hyvä ei enää ole varma yhdistelmä!
 
Joo kyllähän se käyttäjästä on vika, jos ei disputea tehdä ajoissa ja kitistään sen takia. Ne rahat ei hyväksytystä disputesta jää palautumatta, se on ihan 100-varma.
Kuten sanoin, niin peilin edestä se vika löytyy, jos ei homma toimi. Turhaa se on syyttää myyjiä, tai itse aliexpressiä omista mokista, tai omasta tietämättömyydestä.
 
Ihme touhu tuolla Alissa nyt käynnissä, kun jo kaks myyjää on vetäny kaikki tuotteet pois myynistä tässä parin päivän sisällä.
Molemmalta myyjältä kerkesin ostaa tuotteen ja nyt toisen myyjän lähetys on matkalla (tai ainakin luulisin), mutta toisessa on tilana "Shipment Cancelled".
Molemmat ovat Aliexpress Standard Shipping toimituksella ja Viron postin EE päätteisellä seuranta koodilla.
 
Ihme touhu tuolla Alissa nyt käynnissä, kun jo kaks myyjää on vetäny kaikki tuotteet pois myynistä tässä parin päivän sisällä.
Molemmalta myyjältä kerkesin ostaa tuotteen ja nyt toisen myyjän lähetys on matkalla (tai ainakin luulisin), mutta toisessa on tilana "Shipment Cancelled".
Molemmat ovat Aliexpress Standard Shipping toimituksella ja Viron postin EE päätteisellä seuranta koodilla.
Veikkaan että liittyy uuteen tullaus juttuun.
Itse havainnu että viime viikkoina postit noussu 0.5€ -> 4.5€
Tullaus taitaa olla muutenki tulossa tarkemmaksi, Banggood lähetti tuotteen ilman eri maksua Amsterdamin kautta eli pitäisi tulla ilman tullia. Ilmeisesti lähettäjän nimi joku Shenzhen xxxx, aiheutti epäilyä kiinalaistuotteesta.
Tuon tullin kierron huomaa että tuote ei näy missän seurannassa ennen kun tulee EU:n ja on joku NL tms loppuinen koodi.


Joo kyllähän se käyttäjästä on vika, jos ei disputea tehdä ajoissa ja kitistään sen takia. Ne rahat ei hyväksytystä disputesta jää palautumatta, se on ihan 100-varma.
Kuten sanoin, niin peilin edestä se vika löytyy, jos ei homma toimi. Turhaa se on syyttää myyjiä, tai itse aliexpressiä omista mokista, tai omasta tietämättömyydestä.

Edelleenkää ei koskaan saa mitää korvausta Cainion toimittamasta tuotteesta jos se koodin mukaan lähetetty. Ei Aliexpress omasta pussista mitään luovuta, itse lopetin tilaukset kun huomasin tämön rikollisen toiminnan. Selkeästi et juuri halpoja tilauksia tee. Esim tämä on tehty noin 90-> päivää lähetyksen jälkeen.
Tämä on aliexpressin automaattinen vastaus.
ali.png
 
Viimeksi muokattu:
Edelleenkää ei koskaan saa mitää korvausta Cainion toimittamasta tuotteesta jos se koodin mukaan lähetetty. Ei Aliexpress omasta pussista mitään luovuta, itse lopetin tilaukset kun huomasin tämön rikollisen toiminnan. Selkeästi et juuri halpoja tilauksia tee. Esim tämä on tehty noin 90-> päivää lähetyksen jälkeen.
Ehkä minä osaan perustella ne disputet keskimääräistä paremmin? Ehkä minä osaan ottaa yhteyttä myyjään jo hieman ennen suoja-ajan loppumista? Eli ehkä minä osaan käyttää palvelua hieman keskimääräistä paremmin?
Tänä vuonna kuusi disputea ja kaikista rahat takaisin. Jos venytetään viime loka-/marraskuulle asti, niin tais olla 10-11 disputea ja kaikista on rahat saatu takaisin.
Tässäkin ketjussa jo aikaisemmin ihmetellyt, että miksi haluavat väkisin noita Cainao ja Yenwen -toimituksia lähetellä, kun menevät niin suurella prosentilla disputeen, koska seilaavat ties missä ikuisuuden.
 
Itse olen kaikista disputeista saanut rahat takaisin. En kyllä ole korona-aikana tehnyt kaikista disputea. Jos tavaran arvo on luokkaa 2€, niin en tee, vaan tilaan uudestaan. Lähes kaikki tilaukset on kuitenkin tulleet, ja rahallinen tappioni noista tulematta jääneistä on max. 20€.

Ei se rahallinen tappio edes ärsytä, mutta kun oikeasti tarvitsee sen 2€ osan elektroniikkaprojektiin ja niitä ei saa Suomesta järkevästi. Tässä tapauksessa kyse oli standardin lithiumpariston pitimestä, joka kolvataan piirilevylle ja piti olla juuri se malli, että sopii tilaamaani piirilevyyn..

--

Joskus viime vuonna joku perkele jätti postittamatta koko tuotteen, kun oli Free Shipping ja sitten tuli kaikkia tekosyitä. Joskus silloin etsin vaan myyjän, joka suostuu siihen Standard Shippingiin järkevällä maksulla. Tämä on toiminut minulla.

Lisäksi olen maksanut 3€ panovälineelle (oluentekemisestä puhun) 5€ postit, ja se oli silti halvempi kuin suomalaisissa kaupoissa. Lisäksi ne postit pakotti myyjän käyttämään Standard Shipping, eikä mitään super economy seller's method. Nyt on pojat ihan väärä aika säästää niistä postikuluista ja Posti heittää +24% hintaan, 2.90€ käsittelymaksun ja pari kuukautta varastolla, jos tulee liian hitaasti.

--

Tänä vuonna kyllä noin neljä (4) tilausta Aliexpressistä tehneenä, en kyllä ole paras esimerkki tästä. Tilasin paljon enemmän viime vuonna, mutta nyt elektroniikka ja kiinalaiset ATK-roinat on jääneet vähemmälle. Ryzen 5700G kyllä himottaisi, tai 4650G, mutta katsellaan nyt..
 
Ehkä minä osaan perustella ne disputet keskimääräistä paremmin? Ehkä minä osaan ottaa yhteyttä myyjään jo hieman ennen suoja-ajan loppumista? Eli ehkä minä osaan käyttää palvelua hieman keskimääräistä paremmin?
Tänä vuonna kuusi disputea ja kaikista rahat takaisin. Jos venytetään viime loka-/marraskuulle asti, niin tais olla 10-11 disputea ja kaikista on rahat saatu takaisin.
Tässäkin ketjussa jo aikaisemmin ihmetellyt, että miksi haluavat väkisin noita Cainao ja Yenwen -toimituksia lähetellä, kun menevät niin suurella prosentilla disputeen, koska seilaavat ties missä ikuisuuden.

Ei jestas en jaksaisi moista että noin isot määrät tilauksia ei tule perille ja joutuu disputea tekemään. Varmaan yli 1000 tilausta eri mestoista 20 vuoden aikana netistä tehnyt ja muistaakseni aina on tullut tavara perille. Ebay ja kiinasta eniten, sitten Amazon ja vähiten aliexpress mutta nekin kaikki tulleet kyllä.
 
Oon tilannut vähän reilun viikon aikana ison läjän tavaraa nyt kun vielä ehtii ja en tiedä onko ollut vain tuuria matkassa kun suurin osa on jo menossa/mennyt lentokoneeseen. Kaikki tilattu AE standardilla. Ainoastaan yksi myyjä alkoi häröilemään postituksen kanssa ja laittoi paketin tulemaan ePacketilla vaikka se oli kalliimpi vaihtoehto kuin valitsemani Standard... Pelkkä halpa laukku kyseessä joten periaatteessa ei niin väliä.

Ilmeisesti DHL on alkanut tiukentamaan tullikäytäntöjään, ennen Aasiasta tulevat lähetykset ovat menneet ihan heittämällä tullin lävitse mutta nyt tuli kahdesta lähetyksestä peräkkäin vaatimus lähettää todiste tavaran arvosta. Kahden vuoden aikana idästä tilanteessa näin ei ole käynyt kertaakaan ja varmaan kymmenisen tilausta takana.
 
Musta tuntuu, että myyjät on keksinyt sen, että paras tapa netota on vaan myydä olematonta, jättää lähettämättä ja sitten toivoa että ostajat ei jaksa edes tehdä disputea. Mulla on tosi moni dispute mennyt nyt heti läpi kun sen on tehnyt. Tulee ihan fiilis, että tiesivät alusta asti, että mitään ei ole edes lähetetty. Samanlainen kusetusfiilis jäi kaikista niistä lähetyksistä jotka "katosi Suomessa". Joko tulli hävitti ne, en kyllä ymmärrä miksi. Tai sitten tuohon liittyi joku järjestelmällinen tracking kusetus, joka sekään ei yllättäisi. AliExpress lähettää myös nykyjään ilmoituksen tarkoituksella etuajassa, että nyt on päättynyt toimitusaika. Joka ei pidä paikkaansa, vaan sitten... Huoh, ihan tahallista kiustantekoa ja kikkarointia. Tavoitteena on vaan järjestelmällisesti kusettaa ihmisiä. Onko vaivan arvoista, ei taida olla.

Olisi kiva kuulla jos joku seuraa ja lukee noiden myyjien foorumia, missä ne nauraa kuin hyeenat tyhmille asiakkaille.
 
Heh, juuri kun avasin tämän ketjun ja rupesin lukemaan uusia viestejä, puhelin piippasi ja Osuuspankin appi ilmoitti että 2.96e on palautettu luottokortille, palauttajana Aliexpress. Tänään pitikin yksi dispute päättyä mutta muistelin että se olisi ollut vasta iltapäivällä.

Ja tuossa paketissa tosiaan pistin disputea heti päivän 76 kohdalla ja disputen syyksi vain että en ole saanut pakettiani 75 päivän sisällä, viimeisin paketin seurantatieto on päivittynyt noin 2kk sitten. Lisäksi kuvakaappaus Postin pakettiseurannasta jossa ei löytynyt koko pakettia seurantanumerolla. Myyjä tosin koitti ehdottaa että ei palauteta mitään kun "paketti on kohdemaassa" mutta vetosin vaan siihen että 2kk aikana se ei ole liikkunut mihinkään eikä näy Postilla.

Vastaavaan tyyliin on kaikki disputet menneet läpi, usein myyjä ei edes rupea väittämään vastaan vaan ei vaan reagoi disputeen jolloin sieltä saa rahat automaattisesti takaisin.
 
Heh, juuri kun avasin tämän ketjun ja rupesin lukemaan uusia viestejä, puhelin piippasi ja Osuuspankin appi ilmoitti että 2.96e on palautettu luottokortille, palauttajana Aliexpress. Tänään pitikin yksi dispute päättyä mutta muistelin että se olisi ollut vasta iltapäivällä.

Mutta toi säätämisen vaiva 3 euron takia... Ei mitään järkeä siinäkään...
 
Mutta toi säätämisen vaiva 3 euron takia... Ei mitään järkeä siinäkään...
Tosi suuri vaiva... Klikkaa dispute-nappia, kirjoittaa muutaman sanan ja klikkaa submit. Aikaa tuohon ei mene kuin minuutti.

Aika harvoin noita tarvitsee tehdä ja tosiaan kun nyt tuli lopetettua noiden ihan halvimpien toimitustapojen käyttö niin pääsääntöisesti tavarat tulee perillekin. Cainiao:ta en enää käytä ollenkaan enkä paria muutakaan sellaista jotka tiedän epävarmoiksi ja hitaiksi. Alin Standard Shippingillä on tainnut varmaan kaikki paketit tulla määräajassa. Tietty kun ottaisi kaikki DHL:llä tai vastaavalla niin tulisi nopeasti ja luotettavasti mutta ihan pikkunippeleitä ei viitsi noin kalliilla toimituksella ottaa.
 
Tosi suuri vaiva... Klikkaa dispute-nappia, kirjoittaa muutaman sanan ja klikkaa submit. Aikaa tuohon ei mene kuin minuutti.

Aika harvoin noita tarvitsee tehdä ja tosiaan kun nyt tuli lopetettua noiden ihan halvimpien toimitustapojen käyttö niin pääsääntöisesti tavarat tulee perillekin. Cainiao:ta en enää käytä ollenkaan enkä paria muutakaan sellaista jotka tiedän epävarmoiksi ja hitaiksi. Alin Standard Shippingillä on tainnut varmaan kaikki paketit tulla määräajassa. Tietty kun ottaisi kaikki DHL:llä tai vastaavalla niin tulisi nopeasti ja luotettavasti mutta ihan pikkunippeleitä ei viitsi noin kalliilla toimituksella ottaa.

Se on liikaa vaivaa moisen summan takia että pitää sekuntiksikaan viedä edes ajatus moiseen asiaan saati tehdä jotain asian eteen. Tilaus sisään ja kamat postiin, niin se pitää toimia.
 
Mitä meinaa kun aliexpressin trackingissa lukee "delivered" 27.4, mutta ei mitään saapumisilmoitusta mistään? Yurtici_TR ja CN loppuinen viite.
Toinen Special Line-YW ja YP loppuinen viite sama juttu "delivered" mutta ei mistään saapumisilmoitusta.
 
Se on liikaa vaivaa moisen summan takia että pitää sekuntiksikaan viedä edes ajatus moiseen asiaan saati tehdä jotain asian eteen. Tilaus sisään ja kamat postiin, niin se pitää toimia.
Niin, sekä sitten joutuu etsimään sen tavaran muualta ja jos haluaa olla tarkka, seuraamaan että suoritus tulee tilille jne. Ja jos on viety kuitteja kirjanpitoon, sitten hoitaman hyvitykset niihin ja, keräämään ne todisteet disputea varten kuten sanoit. (Itse en ole kyllä jatksanut moista). - On siis aivan järjetön vaiva 3 euron tavaralle. Ei ihme että siitä tulee 30 euron tavara nopeasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom