AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 138
Asiasta kolmanteen. Kellään kokemuksia ulkomailta P.O.Box:n vuokraamisesta ? Tarviiko tuohon jonkun assistentin hoitamaan asioita ?
Jotkut ovat vuokranneet osoitetta jenkeissä, kun siellä on paljon firmoja jotka ei postita pohjoisamerikan ulkopuolelle. Tuo on siis systeemi jossa sä vuokraat osoitteen ja kaikki posti joka siihen osoitteeseen tulee lähetetään automaattisesti eteenpäin sulle suomeen (tai mihin nyt vaan). En nyt tiedä tarkalleen mitä nuo maksaa, mutta suurin ongelma noissa on se että on äärimmäisen harvinaista että voit tilata luottokortilla tavaraa johonkin muuhun kuin sun omaan kotiosoitteeseen, eikä suomalaiset luottokorttiyhtiöt tuo mahdollisuutta lisätä useampi osoite. Eli tuon välityspalvelun lisäksi pitää hankkia esim yhdysvaltalainen luottokortti - joka sinänsä ei ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeata, mutta kokonaisprosessi on melko monimutkainen.

En osaa selittää tuota kovin tarkasti, mutta olen mielenkiinnolla kuunnellut kesoililla kun kollega tuon ketjun toimintaperiaatteen selosti.

Siis mikäänkö Aliexpressin seurannoista ei pidä paikkaansa?
Nuokaan että paketti olisi Suomessa tai "viimeisen mailin kuljettajalla"?

2021.02.15 11:08 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2021.02.10 16:33 (GMT-7): Arrived at destination country
2021.02.08 22:00 (GMT-7): Departed country of origin
2021.02.06 18:58 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2021.02.04 10:34 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.02.02 19:02 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.02.02 18:32 (GMT-7): Shipment dispatched
Tuo "last mile carrier" paukahti mulla tässä jokin aika sitten siitä kun se könttälähetys saapui hollantiin, josta eurooppalainen huolintayhtiö lähti kiikuttamaan sitä eteenpäin. Eli otti tuosta vielä jokin reilun viikon ennen kuin oli suomessa. Tosin mun kokemusten mukaan nuo hollannin kautta tulevat lähetykset ei jämähdä tulliin.

Siellä alin sivulla on linkki sinne kuriirifirman omille sivuille, josta saa vähän tarkempaa tietoa missä mikäkin tapahtuma on rekisteröity, tosin ne sijaintitiedot voi vaatia hieman salapoliisistyötä, koska niihin merkitään usein vaan jokin terminaalin nimi tjsp, eikä mitään suurkaupunkia tai maata.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129
En nyt tiedä tarkalleen mitä nuo maksaa, mutta suurin ongelma noissa on se että on äärimmäisen harvinaista että voit tilata luottokortilla tavaraa johonkin muuhun kuin sun omaan kotiosoitteeseen, eikä suomalaiset luottokorttiyhtiöt tuo mahdollisuutta lisätä useampi osoite. Eli tuon välityspalvelun lisäksi pitää hankkia esim yhdysvaltalainen luottokortti - joka sinänsä ei ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeata, mutta kokonaisprosessi on melko monimutkainen.
Oman kokemukseni perusteella taas 90%+ onnistuu hyvin yhdysvaltalaisverkkokaupoista yhdysvaltalaiseen osoitteeseen joko suomalaisella laskutusosoitteella tai PayPal-maksulla.

On tullut tilattua tuollaisen kautta tavaroita USAsta mm. eBaysta, Amazonista, Walmartista, Crutzfieldistä, Dazmodesta, Googlelta, Subarupartsdealista, n. 100 paketin verran 10 vuoden aikana. Ja tosiaan en ole käyttänyt mitään USA-kortteja.

Ja Australiasta eBaysta ja Scorptecistä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 138
Oman kokemukseni perusteella taas 90%+ onnistuu hyvin yhdysvaltalaisverkkokaupoista yhdysvaltalaiseen osoitteeseen joko suomalaisella laskutusosoitteella tai PayPal-maksulla.

On tullut tilattua tuollaisen kautta tavaroita USAsta mm. eBaysta, Amazonista, Walmartista, Crutzfieldistä, Dazmodesta, Googlelta, Subarupartsdealista, n. 100 paketin verran 10 vuoden aikana. Ja tosiaan en ole käyttänyt mitään USA-kortteja.

Ja Australiasta eBaysta ja Scorptecistä.
Okei, no tuohan on sitten hyvä. En tiedä miksi se väitti että tarvii jenkkiläisen luottokortin että tuo toimii. Vai oliko sitten tuo jäljellejäävä 10% ylitsepääsemättömän tärkeä..
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Onko Kiinassa menossa jokin lomakausi tai muuta? Olen tehnyt Alista kaksi tilausta, toinen 15.2.2021 ja toinen 17.2.2021. Kumpaakaan ei ole vielä edes lähetetty, mutta luottokortilta on kyllä jo veloitettu, siis veloitettu eli ei enää ole katevarauksessa. Tuo 15.2.2021 tehty tilaus tulee ilmeisesti vajaan kolmen vuorokauden kuluttua automaattisesti peruuntumaan ja (toivottavasti) maksu hyvitetään jos ei ole siihen menessä postitettu. Toimiiko tuo automaattiperuutus oikeasti noin? Ihmettelen miten tuo tilauksen käsittely on noin viivästynyt. Ei ole koskaan ennen käynyt näin ja vielä kahdelle tilaukselle kahdelta eri myyjältä parin päivän välein.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Onko Kiinassa menossa jokin lomakausi tai muuta? Olen tehnyt Alista kaksi tilausta, toinen 15.2.2021 ja toinen 17.2.2021. Kumpaakaan ei ole vielä edes lähetetty, mutta luottokortilta on kyllä jo veloitettu, siis veloitettu eli ei enää ole katevarauksessa. Tuo 15.2.2021 tehty tilaus tulee ilmeisesti vajaan kolmen vuorokauden kuluttua automaattisesti peruuntumaan ja (toivottavasti) maksu hyvitetään jos ei ole siihen menessä postitettu. Toimiiko tuo automaattiperuutus oikeasti noin? Ihmettelen miten tuo tilauksen käsittely on noin viivästynyt. Ei ole koskaan ennen käynyt näin ja vielä kahdelle tilaukselle kahdelta eri myyjältä parin päivän välein.
Aina tuntuu tulevan joillekin yllätyksenä, mutta joka vuosi pysähtyy/hidastuu toiminta Kiinassa tähän aikaan...
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Aina tuntuu tulevan joillekin yllätyksenä, mutta joka vuosi pysähtyy/hidastuu toiminta Kiinassa tähän aikaan...
Ahaa! Eli siis kiinalainen uusivuosi menossa. No, tuo selittää sen sitten. Eipä tuota eurooppalaisena ja Gregoriaanisen kalenterin käyttäjänä tullut ajatelleeksi.
Ihmettelen vaan, että miksi meillä ei ikinä koko maa pysähdy koskaan. Mistään syystä. Lunta saa sataa 50cm/vrk ja pakkasta saa olla -35 astetta ja silti ei edes alakouluja suljeta (puolivakavissaan siis mur-mur).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Ahaa! Eli siis kiinalainen uusivuosi menossa. No, tuo selittää sen sitten. Eipä tuota eurooppalaisena ja Gregoriaanisen kalenterin käyttäjänä tullut ajatelleeksi.
Ihmettelen vaan, että miksi meillä ei ikinä koko maa pysähdy koskaan. Mistään syystä. Lunta saa sataa 50cm/vrk ja pakkasta saa olla -35 astetta ja silti ei edes alakouluja suljeta (puolivakavissaan siis mur-mur).
Menee kulttuurin, infrastruktuurin ja työvoiman saatavuuden piikkiin. Monille tuo on vuoden ainut loma, jolloin matkustetaan päiväkausia kotiseudulle tapaamaan perhettä. Kiva käydä kerran vuodessa.
Suomessa kesälomat on jaoteltu, mutta pitkällä aikavälillä sama tuotannon laskeminen tapahtuu siinäkin.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
92
Tuo "last mile carrier" paukahti mulla tässä jokin aika sitten siitä kun se könttälähetys saapui hollantiin, josta eurooppalainen huolintayhtiö lähti kiikuttamaan sitä eteenpäin. Eli otti tuosta vielä jokin reilun viikon ennen kuin oli suomessa. Tosin mun kokemusten mukaan nuo hollannin kautta tulevat lähetykset ei jämähdä tulliin.

Siellä alin sivulla on linkki sinne kuriirifirman omille sivuille, josta saa vähän tarkempaa tietoa missä mikäkin tapahtuma on rekisteröity, tosin ne sijaintitiedot voi vaatia hieman salapoliisistyötä, koska niihin merkitään usein vaan jokin terminaalin nimi tjsp, eikä mitään suurkaupunkia tai maata.
Linkkiä en löytänyt Aliexpressiltä kuriirifirman siuvuille mutta löysin sivuston jossa on selitetty seurantakoodeja:
Find Carrier By Tracking Number - Instant Parcels

International Tracking Number
Example: RO123456789GB
The track number of the international postal item contains 13 characters of the form XX123456789YY and consists of four blocks:
1- Two latin letters (service type)
2-First 8 numbers: unique shipment number. .
3- Ninth number - check digit calculated by the formula;
4- Two latin letters: the two-letter ISO code of the country from which the postal item follows (for example, RU - Russia, CN - China, SG - Singapore, etc.), or the assigned postal service code (for example, YP - Yanwen Logistics).
International Tracking Number consist of 2 letters, followed by 5-9 numbers and ending with 2 letters.
First two letters represents the type of shipment:
RA-RZ — registered mail shipment (registered card, letter, parcel post, small bag (up to 2 kg), custom bag “M” - an international shipment with a large volume of printed materials: papers, books, magazines);
LA-LZ — tracking letter, several subtypes; use of LZ requires a bilateral agreement;
VA-VZ — value letter;
CA-CZ — international package (more than 2 kg);
EA-EZ — express shipments (EMS от Express Mail Service);
UA-UZ — unregistered and untraceable shipments that are required to undergo customs procedures;
ZA-ZZ — SRM-shipment ( simplified registered mail), simple registered package.
Numbers:
Unique shipment number. According to the rules of UPU-S10, the postal service must assign numbers so that the track number does not repeat for 12 calendar months (the recommended period is 24 calendar months or longer)
Last two letters:
Two latin letters at the end of Tracking Number is a two-letter ISO code of the country from which the postal item follows (for example, RU - Russia, CN - China, SG - Singapore, etc.), or the assigned postal service code (for example, YP - Yanwen Logistics).

Seurantakoodissani on RUnumeroitaNL niin olisiko sitten Hollannissa.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Menipä maku Aliexpressistä sen yhden kerran kun sieltä tilasin.

Urheilukelloon tilasin rannekkeita ja valitsin eniten tilauksia tehneen (yli 500) ja positiivisia arvosteluja saaneelta myyjältä. Seurantakoodi tuli ja homma vaikutti ihan ok:lta. Kun aikanaan seurannassa paketti saapui Suomeen niin osasin kytätä vähän tiuhempaan missä mennään ja yhtenä päivänä seurannassa lukikin että on postilla noudettavissa, sms lähetetty vastaanottajalle.

Hieman ihmettelin kun ei tekstaria tullut ja postitoimisto oli aika kaukana mutta ajattelin syyksi kirjoitusvirhettä tjsp. Enpä osannut odottaa että seuraavana aamuna paketti olikin jo noudettu.

Postin aspasta sanottiin ettei lähetys ollut minulle edes tarkoitettu. Disputet tulille ja otin kuvan missä posti toteaa englanninkielellä ettei kyseinen lähetys ollut minun nimellä alkujaankaan.

Sitten olikin pitkä odottelu jonka jälkeen Aliexpress totesi etten saa mitään rahoja takaisin eikä myyjän tarvitse tehdä mitään koska "Lack of evidence"


Joopa joo... eipä oikein maistu uudestaan tulla kusetuksen kohteeksi ja Aliexpress aivan avuton asian kanssa. Disputen takia en voi edes varoittaa arvostelua kirjoittaa joten myyjä voi nauttia suuresta positiivisuudestaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Menipä maku Aliexpressistä sen yhden kerran kun sieltä tilasin.

Urheilukelloon tilasin rannekkeita ja valitsin eniten tilauksia tehneen (yli 500) ja positiivisia arvosteluja saaneelta myyjältä. Seurantakoodi tuli ja homma vaikutti ihan ok:lta. Kun aikanaan seurannassa paketti saapui Suomeen niin osasin kytätä vähän tiuhempaan missä mennään ja yhtenä päivänä seurannassa lukikin että on postilla noudettavissa, sms lähetetty vastaanottajalle.

Hieman ihmettelin kun ei tekstaria tullut ja postitoimisto oli aika kaukana mutta ajattelin syyksi kirjoitusvirhettä tjsp. Enpä osannut odottaa että seuraavana aamuna paketti olikin jo noudettu.

Postin aspasta sanottiin ettei lähetys ollut minulle edes tarkoitettu. Disputet tulille ja otin kuvan missä posti toteaa englanninkielellä ettei kyseinen lähetys ollut minun nimellä alkujaankaan.

Sitten olikin pitkä odottelu jonka jälkeen Aliexpress totesi etten saa mitään rahoja takaisin eikä myyjän tarvitse tehdä mitään koska "Lack of evidence"


Joopa joo... eipä oikein maistu uudestaan tulla kusetuksen kohteeksi ja Aliexpress aivan avuton asian kanssa. Disputen takia en voi edes varoittaa arvostelua kirjoittaa joten myyjä voi nauttia suuresta positiivisuudestaan
Tuossa on kyllä joko paskaa tuuria tai jotain muuta outoa, itselleni ainakin on AliExpressistä tullut vuosien varrella satoja paketteja ja ongelmia on ollut häviävän pienessä osuudessa niistä. Tosin, joissakin paketeissa välillä toimituksessa kestää kuukausia ja disputen teon jälkeen joku mystinen paketti saapuu postiluukusta kuukausien päästä kun on kerinnyt jo unohtaa koko homman.

Jos lähetys ei ole ollut varta vasten seurattava lähetys niin se seuranta saattaa sanoa ihan mitä vaan, vaikkapa että paketti olisi toimitettu vaikka se on vielä matkalla, siitä ei kannata hermostua. Vain jos on joku LUOTETTAVA seuranta paketilla, voi ruveta ihmettelemään ettei paketti ole saapunut vaikka seuranta sanoo niin.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Tuossa on kyllä joko paskaa tuuria tai jotain muuta outoa, itselleni ainakin on AliExpressistä tullut vuosien varrella satoja paketteja ja ongelmia on ollut häviävän pienessä osuudessa niistä. Tosin, joissakin paketeissa välillä toimituksessa kestää kuukausia ja disputen teon jälkeen joku mystinen paketti saapuu postiluukusta kuukausien päästä kun on kerinnyt jo unohtaa koko homman.

Jos lähetys ei ole ollut varta vasten seurattava lähetys niin se seuranta saattaa sanoa ihan mitä vaan, vaikkapa että paketti olisi toimitettu vaikka se on vielä matkalla, siitä ei kannata hermostua. Vain jos on joku LUOTETTAVA seuranta paketilla, voi ruveta ihmettelemään ettei paketti ole saapunut vaikka seuranta sanoo niin.
Tästä minulle annetusta seurantakoodista Posti ilmoitti ettei ollut minulle ja se oli jo noudettu kun aloin kyselemään. Tämä tapaus oli marraskuussa eikä mitään ylläri pakettia ole vielä tullut. Paskamaista toimintaa myyjältä ja paskaa toimintaa Aliexpressiltä joka ratkaisi disputen myyjän puolelle vaikka mun antamat todisteet olivat ilmiselvät
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
Paskamaista toimintaa myyjältä ja paskaa toimintaa Aliexpressiltä joka ratkaisi disputen myyjän puolelle vaikka mun antamat todisteet olivat ilmiselvät
No kai teit maksukortti-reklamaation asiasta kortin myöntäjälle? Jos et meinaa muutenkaan Aliexpressiltä tilata enää tämän kokemuksen jälkeen, ei siitä ole sinulle mitään haittaa, ja saat rahat takaisin. Ja lisäksi saat aikaan Aliexpressille näpäytyksen siitä, että ratkaisivat disputesi huonosti.

Todella huono tuuri sinulla kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 210
Menipä maku Aliexpressistä sen yhden kerran kun sieltä tilasin.

Urheilukelloon tilasin rannekkeita ja valitsin eniten tilauksia tehneen (yli 500) ja positiivisia arvosteluja saaneelta myyjältä. Seurantakoodi tuli ja homma vaikutti ihan ok:lta. Kun aikanaan seurannassa paketti saapui Suomeen niin osasin kytätä vähän tiuhempaan missä mennään ja yhtenä päivänä seurannassa lukikin että on postilla noudettavissa, sms lähetetty vastaanottajalle.

Hieman ihmettelin kun ei tekstaria tullut ja postitoimisto oli aika kaukana mutta ajattelin syyksi kirjoitusvirhettä tjsp. Enpä osannut odottaa että seuraavana aamuna paketti olikin jo noudettu.

Postin aspasta sanottiin ettei lähetys ollut minulle edes tarkoitettu. Disputet tulille ja otin kuvan missä posti toteaa englanninkielellä ettei kyseinen lähetys ollut minun nimellä alkujaankaan.

Sitten olikin pitkä odottelu jonka jälkeen Aliexpress totesi etten saa mitään rahoja takaisin eikä myyjän tarvitse tehdä mitään koska "Lack of evidence"


Joopa joo... eipä oikein maistu uudestaan tulla kusetuksen kohteeksi ja Aliexpress aivan avuton asian kanssa. Disputen takia en voi edes varoittaa arvostelua kirjoittaa joten myyjä voi nauttia suuresta positiivisuudestaan
Mulla meni viime vuonna parikin pakettia ihan jonnekin muualle päin Suomea kuin minulle, ja joku ne noutikin... Se on toki ikuinen mysteeri, että mitä niissä lähetyksissä oli tosiasiallisesti sisällä ja saiko oikea tilaaja mitä tilasikin ja mua vaan huijattiin ja annettiin väärä seurantanumero.

Joka tapauksessa sain noista kyllä rahat takaisin ja muistakin disputeista olen saanut tähän asti, mutta asiaa voi auttaa se, että tilaukset ovat olleet arvoltaan hyvin pieniä. Eivät jaksa muutaman pennosen tähden kitistä...
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Jaksan ihmetellä miksi näitä Cainao ja Yanwen -lähetyksiä haluaa myyjät käyttää.
Nyt tässä 2-3kk aikana joutunut tekemään enemmän disputeja, kuin viimeisen ~10v aikana yhteensä. Tälle viikolle osuukin jo kolme disputea. Kaikkiin itse pyytänyt vielä jatkoaikaa, mutta ei näytä paketit liikkuvan.
Perus standard shippingit tulee silti pääsääntäisesti 2-3vko sisällä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Kiinapaketti palautui lähettäjälle kentältä "security return" merkinnällä. Paketissa oli pari hiomakiveä veitsen teroitukseen, näyttivätkö läpivalaisussa liikaa räjähteiltä?
Laitoin lähettäjälle viestiä että laittaa uuden seurantakoodin nopsaan tai dispute...

2021-01-26 18:10
Taiyuan City, return to the proper cast

2021-01-26 17:51
Taiyuan City, "Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receiving money to collect the investment department" arrangements for delivery, delivery: Sun Hudong, tel: 15735067918, the department tel: 13835157651

2021-01-26 17:38
Taiyuan City, arrived in Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receipt of money to collect the investment department

2021-01-25 08:15
Taiyuan City, leave the "Shanxi Delivery Taiyuan Post District Central Bureau Mail Processing Center", the next stop "Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receipt of money to the Investment Department"

2021-01-24 21:08
Taiyuan City, import customs release

2021-01-24 10:59
Taiyuan City, sent to the import customs

2021-01-24 06:18
Taiyuan City, arrived at the "Shanxi Delivery Taiyuan Air Mail Exchange Station"

2021-01-23 18:28
Beijing, leave the Beijing Terminal, the next stop "Shanxi Delivery Taiyuan Air Mail Exchange Station" (transit)

2021-01-22 15:25
Beijing, Beijing International Tianyu Processing Center return, Note: Security return


2021-01-18 19:32
Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned
Disputen jälkeen lähettäjältä syvä hiljaisuus... Sitten tänään postilta tuli saapumisilmoitus kiinanlähetyksestä ja siellähän ne hiomakivet oli... Olin juuri tehnyt vastaavista toisen tilauksen eri toimittajalle ja heiltä tuli tuntia aiemmin postia että paketti lähetetty. :) Ei muuta kuin disputen peruutus ja viikonloppuna veitsiä teroittamaan.

Pidin hiomakivien hintaa kotimaasta ostettuna 2 kertaa liian kalliina ja loppupeleissä maksan saman, tosin tupla määrä tavaraa pöydällä. Kaipa noi ylimääräiset saa kaupaksi kotimaassakin...

Viimeisiin tilauksiin tullut paljon reklamoitavaa niin taitaa olla nykyään liipasinsormi liian herkällä.:cool:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
No kai teit maksukortti-reklamaation asiasta kortin myöntäjälle? Jos et meinaa muutenkaan Aliexpressiltä tilata enää tämän kokemuksen jälkeen, ei siitä ole sinulle mitään haittaa, ja saat rahat takaisin. Ja lisäksi saat aikaan Aliexpressille näpäytyksen siitä, että ratkaisivat disputesi huonosti.

Todella huono tuuri sinulla kyllä.
Ainakin itsellä pankki vaati: Rikosilmoituksen, tulosteet viestinnästä ja lähetettynä postilla pankkiin. Eli aina tulee kustannuksia ettei 2 euron tuottesta kannata tehdä.
En ole 1.5v vuoteen tehny joten en voi varmaksi sanoa joko sähköinen asiointi onnistuu.

Mulla meni viime vuonna parikin pakettia ihan jonnekin muualle päin Suomea kuin minulle, ja joku ne noutikin... Se on toki ikuinen mysteeri, että mitä niissä lähetyksissä oli tosiasiallisesti sisällä ja saiko oikea tilaaja mitä tilasikin ja mua vaan huijattiin ja annettiin väärä seurantanumero.

Joka tapauksessa sain noista kyllä rahat takaisin ja muistakin disputeista olen saanut tähän asti, mutta asiaa voi auttaa se, että tilaukset ovat olleet arvoltaan hyvin pieniä. Eivät jaksa muutaman pennosen tähden kitistä...
Nämä Aliexpressin disputet on ihan hatusta vedettyjä. Joulukuussa tuli rahat ok, tammikuussa ei tulllu ja tässä kuussa on taas tullu. Ihan vastaavat jutut. Niissä vain seuranta oli suomeen asti.
Ei näissä summan pienuus ole mitenkää ratkaisevaa, summahan on kiinalaiselle joku 3-5 kertainen suomalaisen maksamaan summaan nähden ja yhdestä 0.35€ tuotteesta aliexpress dispute päätöksillä venytti odotusaikaa 1.5kk lisää.


Jaksan ihmetellä miksi näitä Cainao ja Yanwen -lähetyksiä haluaa myyjät käyttää.
Nyt tässä 2-3kk aikana joutunut tekemään enemmän disputeja, kuin viimeisen ~10v aikana yhteensä. Tälle viikolle osuukin jo kolme disputea. Kaikkiin itse pyytänyt vielä jatkoaikaa, mutta ei näytä paketit liikkuvan.
Perus standard shippingit tulee silti pääsääntäisesti 2-3vko sisällä.
Itsellä käsitys että Cainiao ja Standard shipping Aliexpressin tukemia ja ostaja on niissä heikommassa asemassa.
Yanwen on varmaan vain halpa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 224
Ainakin itsellä pankki vaati: Rikosilmoituksen, tulosteet viestinnästä ja lähetettynä postilla pankkiin. Eli aina tulee kustannuksia ettei 2 euron tuottesta kannata tehdä.
Kopio viestinnästä myyjän kanssa on normaali vaatimus, koska maksukorttireklamaatiossa käsittelyn ehtona on yleensä se, että on yrittänyt ratkaista asiaa ensin suoraan myyjän kanssa.

Mutta tuo rikosilmoituksen vaatiminen tällaisessa tapauksessa kuulostaa hyvin oudolta. Eihän se nyt ole mitenkään relevanttia tällaisessa tapauksessa. (Ei Suomen poliisilla ole mitään mahdollisuuksia saati toimivaltaa tutkia Kiinassa tapahtuneita asioita.) Jos pankin mielestä on, niin minulla lähtisi kyllä pankki heti vaihtoon... Mistä pankista mahtaa olla kyse? Jos kyseessä olisi Suomessa tapahtunut maksukortin väärinkäyttö, niin silloin rikosilmoitus on toki relevantti. Olettaisin, että se mainitaan pankin ohjeissa siksi. Oman pankkini ohjeissa lukee "mahdollinen rikosilmoitus", koska tapauksesta riippuu onko se relevantti.

Nettipankista varmaan löytyy viestinlähetystoiminto, jolla voi reklaamatiolomakkeen+liitteet lähettää sähköisesti esim. pdf-liitteenä.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
PAri tilausta Alista joissa lukee

Confirmation Received Finished

mitä tarkoittaa? Eivät siis ole tulleeet postiin asti, tunnuksella en löytänyt. Kannattaako ottaa maililla yhteyttä nyt johonkin Alin tukeen? Vai onko tuo matkalla vielä? Ainakin 75vrk on mennyt tilauksesta. Menin tekemään automaattiEvan avustuksella "not receive goods" toimenpiteen josta teksti:
"A dispute has been successfully opened for this order. Your payment is protected now,
Click here to find the latest progress on your request.

Kindly Reminder: If seller does not respond to your dispute in 5 days, your payment will be refunded automatically. Your patience will be highly appreciated."



Order time: 02:01 Dec. 12 2020


  • Arrive at destination country
    2021-01-01 17:48:01
  • Depart from transit country or district
    2020-12-29 13:20:51
  • Arrive at transit country or district
    2020-12-26 14:37:06
  • Hand over to airline
    2020-12-21 15:41:12
  • Received by line-haul
    2020-12-18 21:20:18
  • Outbound in sorting center
    2020-12-17 14:50:58
  • Inbound in sorting center
    2020-12-16 16:32:19
  • Accepted by carrier
    2020-12-15 18:45:11

 
Viimeksi muokattu:

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Ainakin itsellä pankki vaati: Rikosilmoituksen, tulosteet viestinnästä ja lähetettynä postilla pankkiin. Eli aina tulee kustannuksia ettei 2 euron tuottesta kannata tehdä.
En ole 1.5v vuoteen tehny joten en voi varmaksi sanoa joko sähköinen asiointi onnistuu.


Nämä Aliexpressin disputet on ihan hatusta vedettyjä. Joulukuussa tuli rahat ok, tammikuussa ei tulllu ja tässä kuussa on taas tullu. Ihan vastaavat jutut. Niissä vain seuranta oli suomeen asti.
Ei näissä summan pienuus ole mitenkää ratkaisevaa, summahan on kiinalaiselle joku 3-5 kertainen suomalaisen maksamaan summaan nähden ja yhdestä 0.35€ tuotteesta aliexpress dispute päätöksillä venytti odotusaikaa 1.5kk lisää.




Itsellä käsitys että Cainiao ja Standard shipping Aliexpressin tukemia ja ostaja on niissä heikommassa asemassa.
Yanwen on varmaan vain halpa.
Voiko myyjän pienestä alle 95% kannatuksesta päätellä vielä mitään, tuleeko perille ja miten käy mahdollisten refundien ja disputejen kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Voiko myyjän pienestä alle 95% kannatuksesta päätellä vielä mitään, tuleeko perille ja miten käy mahdollisten refundien ja disputejen kanssa?
Alle 95% ei vielä ole hälyttävää mutta itse olen 90% pitänyt rajana että sen alle olevilta en ole tilannut mitään. Kannattaa lukea kommentteja, niistä monesti selviää paljon asioita, esim toimitusongelmia johonkin tiettyyn maahan tai tietyllä kuriirilla joka selittää alemman prosentin. Tosin, enpä ole tainnut tilata kuin pari kertaa alle 95% myyjältä ja niilläkin kerroilla on tavara tullut perille, tosin hitaasti. Melkeinpä nykyään eniten tuijotan sitä myytyjen määrää ja vasta sen jälkeen tuota prosenttia, monesti alle 10 tuotteen myyjälläkin on kova prosentti mutta eihän sitä tiedä montako niistä arvosteluista on kusetusta. Tuhansissa myynneissä alkaa jo luottamaan tuohon prosenttiinkin vähän enemmän.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jaa, Taiwanista ei voi suomeen tilata, mutta ruotsiin voi!

New message from: wonderco_buy Top Rated Seller(82,024PurpleShooting Star)
Dear Sir:
Many thanks your orders, but for now, my post still STOP delivery package to your country because the COVID-19.
Maybe will open soon, but no one know when will be.
For more shipping information about my post the international delivery status, please check my post news issue :

So, please let me cancel order.
Sorry again, hope have your understanding.
Hope everything back to normal happy day that we have.
Thank you,
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Alle 95% ei vielä ole hälyttävää mutta itse olen 90% pitänyt rajana että sen alle olevilta en ole tilannut mitään. Kannattaa lukea kommentteja, niistä monesti selviää paljon asioita, esim toimitusongelmia johonkin tiettyyn maahan tai tietyllä kuriirilla joka selittää alemman prosentin. Tosin, enpä ole tainnut tilata kuin pari kertaa alle 95% myyjältä ja niilläkin kerroilla on tavara tullut perille, tosin hitaasti. Melkeinpä nykyään eniten tuijotan sitä myytyjen määrää ja vasta sen jälkeen tuota prosenttia, monesti alle 10 tuotteen myyjälläkin on kova prosentti mutta eihän sitä tiedä montako niistä arvosteluista on kusetusta. Tuhansissa myynneissä alkaa jo luottamaan tuohon prosenttiinkin vähän enemmän.
Mä olen pari-kolme kertaa tilannut myyjältä, jolla on ollut ihan pari myyntiä. Näissä tapauksissa tuote on ollut sellainen, ettei sitä oikein tahdo muuten löytää, tai se ei ole mikään yleinen tuote. Tosin noillakin kerroilla joku muu on sen ensimmäisen oston tehnyt ja antanut palautetta.
Totta kai kun tuollaisessa tapauksessa menee kaikki putkeen (=nopea lähetys/toimitus ja tuote mitä pitää), niin olen itsekin antanut sen viisi tähteä ja kirjoittanut vielä muutaman sanan tuotteesta ja prosessista yleisesti. Helpottaa seuraavia ostajia.

Sitten välillä kun ostat noita satoja/tuhansia myyntejä omaavia tavaroita, niin arvosteluista varmaan 80-90% on sitä "Viis tähteä, tuli nopeesti", "Viis tähteä, en oo tosin edes testannut", "Viis tähteä, näytti miltä piti".
Noi arvostelut ei kerro lopulta yhtään mitään. Ollaan vaan tyytyväisiä, kun paketissa oleva tavara näyttää siltä miltä pitää, ilman että edes testataan sitä.
Samoin näissä saattaa olla (tai ainakin aikoinaan oli enemmänkin) niitä, jotka myy ensin sitä "a-luokan" tavaraa erän ja kun arvostelut on kohdillaan, niin tuote vaihtuu lennosta "b-luokan" tavaraan, koska se myy niillä vanhoilla arvosteluilla samalla tavalla.
Samoin saatetaan myydä erä halvalla ja kerätä arvostelut, jonka jälkeen hinta tuplaantuu ja se silti myy hyvien arvosteluiden ja myytyjen kappalemäärien takia. Mutta bisnestähän ne kiinalaisetkin tekevät keinolla millä hyvänsä.

Itse testaan/totean oikeanlaiseksi kaikki tavarat ennen kuin annan mitään arvostelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Mä olen pari-kolme kertaa tilannut myyjältä, jolla on ollut ihan pari myyntiä. Näissä tapauksissa tuote on ollut sellainen, ettei sitä oikein tahdo muuten löytää, tai se ei ole mikään yleinen tuote. Tosin noillakin kerroilla joku muu on sen ensimmäisen oston tehnyt ja antanut palautetta.
Totta kai kun tuollaisessa tapauksessa menee kaikki putkeen (=nopea lähetys/toimitus ja tuote mitä pitää), niin olen itsekin antanut sen viisi tähteä ja kirjoittanut vielä muutaman sanan tuotteesta ja prosessista yleisesti. Helpottaa seuraavia ostajia.

Sitten välillä kun ostat noita satoja/tuhansia myyntejä omaavia tavaroita, niin arvosteluista varmaan 80-90% on sitä "Viis tähteä, tuli nopeesti", "Viis tähteä, en oo tosin edes testannut", "Viis tähteä, näytti miltä piti".
Noi arvostelut ei kerro lopulta yhtään mitään. Ollaan vaan tyytyväisiä, kun paketissa oleva tavara näyttää siltä miltä pitää, ilman että edes testataan sitä.
Samoin näissä saattaa olla (tai ainakin aikoinaan oli enemmänkin) niitä, jotka myy ensin sitä "a-luokan" tavaraa erän ja kun arvostelut on kohdillaan, niin tuote vaihtuu lennosta "b-luokan" tavaraan, koska se myy niillä vanhoilla arvosteluilla samalla tavalla.
Samoin saatetaan myydä erä halvalla ja kerätä arvostelut, jonka jälkeen hinta tuplaantuu ja se silti myy hyvien arvosteluiden ja myytyjen kappalemäärien takia. Mutta bisnestähän ne kiinalaisetkin tekevät keinolla millä hyvänsä.

Itse testaan/totean oikeanlaiseksi kaikki tavarat ennen kuin annan mitään arvostelua.
Juu, itsekin kyllä esim jotain kaapeleita tai elektroniikkaa kyllä testaan ennen palautteen antamista. Jos olen ostanut esim 10kpl erän niin en välttämätä jokaista heti testaa mutta yhden-kaksi kuitenkin. Ja tosiaan yleensä jätän itsekin muutamalla sanalla jotain palautetta enkä vaan klikkaile kaikkiin kohtiin sitä viittä tähteä mitä aika moni ilmeisesti tekee. Miksi jotkut edes antaa viiden tähden palautetta ilman että edes testaa tuotetta tms?

Jokunen aika sitten kävi niinkin että en vaan kertakaikkiaan löytänyt sellaista myyjää jolta olisin halunnut erään tuotteen tilata. Monella myyjällä oli paljon myytyjä tuotteita, paljon 5 tähden palautetta jne, mutta sitten palautteen joukosta vaan pisti silmään muutamia joiden perusteella aina hylkäsin myyjän, esimerkiksi jos oli kuvia perille tulleesta tuotteesta tms. Tai sitten jos muuten olisi ollut kelvollinen tuote sun muut asiat kunnossa niin kyseisellä myyjällä tuote oli niin paljon kalliimpi että posteineen tuli liki yhtä kalliiksi kuin hakea 10km päästä liikkeestä.

Itsellä ainakin tuohon vaikuttaa aika monta eri asiaa yhdessä, välillä vaan tuskastuttaa oikein etsiä jotain kun kaikki hakusanat on saastutettu että tulee pirusti asiaan kuulumattomia tuotteita tai sitten on täysin samoilla kuvauksilla ja kuvilla 50 eri kauppiaalla sama tuote myynnissä eikä oikein ota selvää mitkä niistä olisi luotettavimpia myyjiä. Joskus joidenkin tuotteiden kohdalla saa ihan oikeasti nähdä vaivaa. Nykyään tosin melkeinpä jo suoraan skippaan ne "free shipping" -myyjät, niillä on aina ikuisuuden pitkät toimitusajat (tai free shippingin lisäksi toisena kuriirina vain joku pirun kallis vaihtoehto) ja monesti tuote on sitten paljon kalliimpi kuin niillä joilla postitus maksaakin jotain.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
356
Niin oliko postilla jo olemassa joku url-osoite, johon noi kiinapaketit ois saattaneet jäädä jumiin ja eivät liiku ennen maksua vai onko se vasta kehitteillä?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Uskaltaakos tuolta banggoodista tilata tavaraa, esim. puhelinta? Kokemuksia?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Uskaltaakos tuolta banggoodista tilata tavaraa, esim. puhelinta? Kokemuksia?
Tiettyä riskiä sen firman kanssa on ollut. Ei siinä mitään, jos tuote on mitä esitetään. Ainakin palautus on ongelmallista viallistenkin kanssa. Esimerkkinä tuote, joka toimitettiin Tsekin varastosta. Palautus olisi pitänyt toimittaa omalla kustannuksella Kiinaan.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
PAri tilausta Alista joissa lukee

Confirmation Received Finished

mitä tarkoittaa? Eivät siis ole tulleeet postiin asti, tunnuksella en löytänyt. Kannattaako ottaa maililla yhteyttä nyt johonkin Alin tukeen? Vai onko tuo matkalla vielä? Ainakin 75vrk on mennyt tilauksesta. Menin tekemään automaattiEvan avustuksella "not receive goods" toimenpiteen josta teksti:
"A dispute has been successfully opened for this order. Your payment is protected now,
Click here to find the latest progress on your request.

Kindly Reminder: If seller does not respond to your dispute in 5 days, your payment will be refunded automatically. Your patience will be highly appreciated."



Order time: 02:01 Dec. 12 2020


  • Arrive at destination country
    2021-01-01 17:48:01
  • Depart from transit country or district
    2020-12-29 13:20:51
  • Arrive at transit country or district
    2020-12-26 14:37:06
  • Hand over to airline
    2020-12-21 15:41:12
  • Received by line-haul
    2020-12-18 21:20:18
  • Outbound in sorting center
    2020-12-17 14:50:58
  • Inbound in sorting center
    2020-12-16 16:32:19
  • Accepted by carrier
    2020-12-15 18:45:11

Osaattekos sanoa mitä tässä tapauksessa kannattaa tehdä, 75 vrk tullut täyteen tilauspäivästä, toinen myyjä sanoi että odottele kärsivällisesti vielä, teinkö oikein kun tein disputen. Tai mtä pitäs nyt tehdä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Eikös tuo Confirmation Received - Finished tule muistaakseni ainoastaan päättyneistä kaupoista ellen väärin muista? Itse ainakin olisin disputen tehnyt, ainakin jos on se 75day money back -jutska mitä lähes kaikissa taitaa nykypäivinä olla. Odotella saa vaikka maailman tappiin, tuote tulee tai on tulematta mutta ei sitä pidä hyväksyä että pitkitetään viikkotolkulla kun suurella todennäköisyydellä paketti on jo kadonnut johonkin lopullisesti.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Itsellänikin Aliexpressistä kokemus, että 95% tilauksista ongelmattomia. Olen myös saanut ongelmitta rahat takaisin, jos tavara ei ole saapunut perille.

Ongelmat ovat olleet aina siinä jos tuleekin jotain huonolaatuista tai lievästi viallista. Disputen seuraus on aina ollut se, että Aliexpress tarjoaa vaihtoehdoiksi 10-20% palautuksen tai rahat takaisin jos postittaa omalla kustannuksellaan Kiinaan. Tämä tulos siis huolellisesti ja asiallisesti argumentoimalla ja kuvatodisteilla. Eli lopputuloksena sinulla on huonosti toimiva (eli pääosin hyödytön) tavara hallussa ja saat siitä tyyliin dollarin takaisin. Jippii. Surkeaa tosiaan myös, että palautetta huonosta myyjästä ei voi jättää jos riitauttaa kaupan.

Paljoltihan tämä ilo varmaan loppuu kesällä:


Eli kesällä loppuu verovapaus alle 22 euron lähetyksiltä. Vaikka sinänsä se 24% lisää tilauksen hintaan ei välttämättä ole paha halvoissa tavaroissa, niin tullibyrokratian hoito jokaisen pikkulähetyksen kohdalla käy rasittavaksi. Se on tietysti tarkoituskin varmasti.

Esimerkiksi jos tilaa johokin projektiin 10 lähetystä tyyliin 10kpl ledejä 50snt, 10kpl M4 ruuveja 50snt, 100kpl vastuksia 1 euron jne. Ja kaikista pitää täyttää nettitullaus. En edes ymmärrä miten tämä voi toimia seurantakoodittomien lähtetysten kohdalla, kun ei niistä tiedä mitä niissä on sisällä. "Lähettäjä: Kiina" ei hirveästi auta.

Toisaalta tämä voi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Jonkunhan ne euron kiinanpaketit pitää skannata, varastoida ja käsitellä jne. vaikka paljolti homma olisi automatisointua. Ja aina on kiistatilanteita jotka vaativat jonkun virkailijan manuaalista työtä.
 
Viimeksi muokattu:

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Tilasin Alista joulun alla roinaa, mutta toimittaminen kestää. Tilausteni kohdalla lukee, että lähetetty on. Kai noihin nyt voi luottaa? Kyse on alle kahden euron tilauksista, joten rahallisesti menetys ei ole iso, ajallisesti sitäkin isompi.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Tilasin Alista joulun alla roinaa, mutta toimittaminen kestää. Tilausteni kohdalla lukee, että lähetetty on. Kai noihin nyt voi luottaa? Kyse on alle kahden euron tilauksista, joten rahallisesti menetys ei ole iso, ajallisesti sitäkin isompi.
Kyllä ne isolla todennäköisyydellä sieltä tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 717
Itsellänikin Aliexpressistä kokemus, että 95% tilauksista ongelmattomia. Olen myös saanut ongelmitta rahat takaisin, jos tavara ei ole saapunut perille.

Ongelmat ovat olleet aina siinä jos tuleekin jotain huonolaatuista tai lievästi viallista. Disputen seuraus on aina ollut se, että Aliexpress tarjoaa vaihtoehdoiksi 10-20% palautuksen tai rahat takaisin jos postittaa omalla kustannuksellaan Kiinaan. Tämä tulos siis huolellisesti ja asiallisesti argumentoimalla ja kuvatodisteilla. Eli lopputuloksena sinulla on huonosti toimiva (eli pääosin hyödytön) tavara hallussa ja saat siitä tyyliin dollarin takaisin. Jippii. Surkeaa tosiaan myös, että palautetta huonosta myyjästä ei voi jättää jos riitauttaa kaupan.

Paljoltihan tämä ilo varmaan loppuu kesällä:


Eli kesällä loppuu verovapaus alle 22 euron lähetyksiltä. Vaikka sinänsä se 24% lisää tilauksen hintaan ei välttämättä ole paha halvoissa tavaroissa, niin tullibyrokratian hoito jokaisen pikkulähetyksen kohdalla käy rasittavaksi. Se on tietysti tarkoituskin varmasti.

Esimerkiksi jos tilaa johokin projektiin 10 lähetystä tyyliin 10kpl ledejä 50snt, 10kpl M4 ruuveja 50snt, 100kpl vastuksia 1 euron jne. Ja kaikista pitää täyttää nettitullaus. En edes ymmärrä miten tämä voi toimia seurantakoodittomien lähtetysten kohdalla, kun ei niistä tiedä mitä niissä on sisällä. "Lähettäjä: Kiina" ei hirveästi auta.

Toisaalta tämä voi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Jonkunhan ne euron kiinanpaketit pitää skannata, varastoida ja käsitellä jne. vaikka paljolti homma olisi automatisointua. Ja aina on kiistatilanteita jotka vaativat jonkun virkailijan manuaalista työtä.
Alissa palaute pitää antaa ennen riitauttamista niin onnistuu.

Sehän tässä olisi kaikkein paras, että jos pystyisi tuon veron maksamaan jo tilaus vaiheessa. Ei noista ilman seurantaa olevista lähetyksistä tosiaan muutoin tiiä, että mikä on mikäkin lähetys.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
92
Nyt tuli kuukausi sitten tilattu 8Bitdo peliohjain. Tuo viimeinen maili oli tuskaisen hidas kun "toimitettu kohdemaahan" ei tarkoittanutkaan vielä Suomea.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
62
Aika paljon näyttää vaihtelevan tuo, että miten nopeasti paketti lähtee Vantaalta eteenpäin.
Yksi paketti on ollut Vantaalla jo kaksi viikkoa, eikä mitään tapahdu. Toinen paketti tuli eilen Vantaalle ja jo tänään jatkoi matkaa. Molemmissa Postin oma seuranta.
Voisiko paketin arvolla olla merkitystä? Eka paketti on alle 2 euron paketti ja toinen vajaa 20 €. Eli arvokkaammat kiilaavat jonossa? Tosin Postillehan luulisi olevan ihan sama kuinka arvokasta tavaraa paketti sisältää, kun ei euroja kilahda omaan kassaan.

Edit. Ja lisätään vielä, että eilen tuli Vantaalle myös toinen paketti luultavasti samassa koneessa, mutta se jäi vielä sinne odottelemaan. Tällä paketilla arvo vajaa 5€

Edit2. Ja nyt näyttäisi olevan noudettavissa k-marketista. 27 tuntia siitä kun skannattiin Vantaalla. Joskus Kusti polkee ripeästi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Aika paljon näyttää vaihtelevan tuo, että miten nopeasti paketti lähtee Vantaalta eteenpäin.
Yksi paketti on ollut Vantaalla jo kaksi viikkoa, eikä mitään tapahdu. Toinen paketti tuli eilen Vantaalle ja jo tänään jatkoi matkaa. Molemmissa Postin oma seuranta.
Voisiko paketin arvolla olla merkitystä? Eka paketti on alle 2 euron paketti ja toinen vajaa 20 €. Eli arvokkaammat kiilaavat jonossa? Tosin Postillehan luulisi olevan ihan sama kuinka arvokasta tavaraa paketti sisältää, kun ei euroja kilahda omaan kassaan.
En tiedä onko todellisuuspohjaa mutta vaikuttaisi että pahvipaketit ja sellaiset vähän isommat (ruskeat) kuplamuovikirjeet tuntuvat tulemaan liukkaammin läpi kuin ne mustat muovipussukat, ainakin kiinatavaran kohdalla, oli sitten seurantaa tai ei. Tämä siis perustuu täysin omiin fiiliksiin.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kaks kuukautta sitten tilattu Nokiaan näytönsuoja Aliexpressistä ja harminlaisesti nyt sitten kännykkä putosi ja lasi hajosi. Täten oletan paketin olevan huomenna laatikossa.
Näytönsuojakauppiaita on suomessakin pilvin pimein, ettei siinä montaa rahaa häviä vaikka yhden suomestakin ostaa ja saa tavaran parissa päivässä. Taisi kympin omaan nokialaiseen maksaa.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Olikin neljä tuotetta, joista joutui tekemään disputen tässä viikon sisällä. Kaikista rahat takaisin.
Yksi myyjä yritti viimeiseen asti todisteena tunkea yhtä ja samaa screenshottia joka näyttää, että tuote olisi saapunut maahan joulukuun alkupuolella (itse tuotteen tilasin jo lokakuussa). Samoin jankutti, että mene kysymään paikallisesta postista sitä pakettia (tosin tätä ne kaikki monesti yrittää viestitellä ensin).
Ensimmäinen kerta kun joutui vähän enemmän itsekin näkemään "vaivaa" disputen eteen. Screenshotit postin seurannasta ettei kyseistä pakettia ole rekisteröity täällä (ei tietenkään ole, kun ei ollut edes seurattava) ja screenshotit Postin englanninkielisiltä sivuilta, että ensisijaisesti myyjän pitää kysellä kadonnutta pakettia.
En tiedä mitä seurantaa noi käyttää noihin kurakuriireihin, koska ne näyttää hyvinkin usein mitä sattuu. Kuitenkaan nuo ei ole seurattavia lähetyksiä globaalisti.

Mutta täytyy taas kehua Aliexpressin omaa standard-shippingiä...16pv ja tavara käsissä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129

EU:n 1.7. alkavan IOSS-systeemin idea käsittääkseni oli juuri siinä, että verot on maksettu jo tilatessa eikä vastaanottajan tarvitse tehdä mitään enää kun paketti tulee. Tällä vähennetään työtä joka aiheutuu kun 22 euron raja poistuu.

Mutta nyt ilmeisesti tuon uutisen mukaan Suomessa pitäisi vastaanottajan tehdä silti se tuonti-ilmoitus vaikka verot on jo maksettu... Sekoilu alkakoon.

Uutisen mukaan Posti yrittää tuota saada vielä korjattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120

EU:n 1.7. alkavan IOSS-systeemin idea käsittääkseni oli juuri siinä, että verot on maksettu jo tilatessa eikä vastaanottajan tarvitse tehdä mitään enää kun paketti tulee. Tällä vähennetään työtä joka aiheutuu kun 22 euron raja poistuu.

Mutta nyt ilmeisesti tuon uutisen mukaan Suomessa pitäisi vastaanottajan tehdä silti se tuonti-ilmoitus vaikka verot on jo maksettu... Sekoilu alkakoon.

Uutisen mukaan Posti yrittää tuota saada vielä korjattua.
Eipä ole yllätys, että päättäjät ovat vaan olettaneet, että asia hoituu - eivätkä ole tehneet mitään. Onhan tässä koronatekosyy, mutta jos eivät saa tuota lakimuutosta, niin kymmenet tuhannet paketit tukkivat postin. Ja kohta ei saa Aliexpressistä enää kaikilta myyjiltä Suomeen, kun tarpeeksi moni k***pää palauttaa (tai jättää noutamatta) paketin, koska "minähän en itse mitään tullaa ja se on muiden vika - hoitakoon itse sotkunsa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410

EU:n 1.7. alkavan IOSS-systeemin idea käsittääkseni oli juuri siinä, että verot on maksettu jo tilatessa eikä vastaanottajan tarvitse tehdä mitään enää kun paketti tulee. Tällä vähennetään työtä joka aiheutuu kun 22 euron raja poistuu.

Mutta nyt ilmeisesti tuon uutisen mukaan Suomessa pitäisi vastaanottajan tehdä silti se tuonti-ilmoitus vaikka verot on jo maksettu... Sekoilu alkakoon.

Uutisen mukaan Posti yrittää tuota saada vielä korjattua.
Juu, saa nähdä mikä soppa tuosta vielä saadaan aikaiseksi. Ainoa toimiva tapa olisi tosiaan että verot maksettaisiin jo tilatessa ja paketti tulisi ilman erillistä tullauslippuslappusrumbaa ja postin sekoilua välissä. Oma veikkaus on että kun tuo 1.7. tulee, on paketit vielä pahemmin jumissa ja ihan täysi kaaos päällä postilla ja tullilla.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Mitäs sitten, kun verot on aliexpressiin maksettu ja paketti katoaa matkalla tai lähettäjä lähettää sen puutteellisilla tiedoilla ja se jää tulliin kiinni? Saako maksetut verot takaisin, jos pakettia ei syystä tai toisesta saa?

Olin yhden paketin kanssa aivan ihmeissäni viime vuonna, kun tilasin parikymmentä pakettia ebaystä, alista sun muualta ja yksi juuttui tulliin. Postin lähettämässä lapussa oleva lähettäjä ja seurantanumero ei täsmännyt yhteenkään tilaukseeni. Lopulta selvisi, että alissa oleva seurantanumero oli muuttunut matkalla toiseksi. Meni tunteja ihan kiitettävästi ja tuli viestejä läheteltyä kaikille myyjille, miltä ei seurantanumeroa löytynyt.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 129
Mitäs sitten, kun verot on aliexpressiin maksettu ja paketti katoaa matkalla tai lähettäjä lähettää sen puutteellisilla tiedoilla ja se jää tulliin kiinni? Saako maksetut verot takaisin, jos pakettia ei syystä tai toisesta saa?

Olin yhden paketin kanssa aivan ihmeissäni viime vuonna, kun tilasin parikymmentä pakettia ebaystä, alista sun muualta ja yksi juuttui tulliin. Postin lähettämässä lapussa oleva lähettäjä ja seurantanumero ei täsmännyt yhteenkään tilaukseeni. Lopulta selvisi, että alissa oleva seurantanumero oli muuttunut matkalla toiseksi. Meni tunteja ihan kiitettävästi ja tuli viestejä läheteltyä kaikille myyjille, miltä ei seurantanumeroa löytynyt.
Jos muistan oikein mitä tässä dokumentissa luki, niin ajatus on että myyjän tulee palauttaa tuplana maksetut verot todistetta vastaan - mutta mitään virallista ohjeistusta ei vielä ole. Katoamisesta en muista mainittaneen.

edit: Niin, on tuo dokumentti suomeksikin: https://ec.europa.eu/taxation_customs/sites/taxation/files/vatecommerceexplanatory_28102020_fi.pdf - itse tulee yleensä luettuna englanniksi nuo.
 
Viimeksi muokattu:

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602

EU:n 1.7. alkavan IOSS-systeemin idea käsittääkseni oli juuri siinä, että verot on maksettu jo tilatessa eikä vastaanottajan tarvitse tehdä mitään enää kun paketti tulee. Tällä vähennetään työtä joka aiheutuu kun 22 euron raja poistuu.

Mutta nyt ilmeisesti tuon uutisen mukaan Suomessa pitäisi vastaanottajan tehdä silti se tuonti-ilmoitus vaikka verot on jo maksettu... Sekoilu alkakoon.

Uutisen mukaan Posti yrittää tuota saada vielä korjattua.
Itse tilaan Euroopasta esim. Amazon sitten, sekin usein halvempaa kuin täältä.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Osaattekos sanoa mitä tässä tapauksessa kannattaa tehdä, 75 vrk tullut täyteen tilauspäivästä, toinen myyjä sanoi että odottele kärsivällisesti vielä, teinkö oikein kun tein disputen. Tai mtä pitäs nyt tehdä?
Nyt myyjä vastasi: "
Please kindly contact with your post office to check where is the order,The phone No. is (+358) 200 71000 ,And the site is http://paktrac.com/?spm=0.0.0.0 .Any news please let me know.Thanks.
"
Posti jo aiemmin ei löytänyt mitään seurantanumerolla. Ja tosiaan näyttää tilausta "Arrive at destination country 2021-01-01 17:48:01 ". Mistä tiedän onnistuko dispute ja ottaako ne Alista yhteyttä miten?

Toinen myyjä siunaili että voi lähettää uuden mutta perutko disputen. En nyt tiedä mitä tehdä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 675
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom