Asiasta kolmanteen. Kellään kokemuksia ulkomailta P.O.Box:n vuokraamisesta ? Tarviiko tuohon jonkun assistentin hoitamaan asioita ?
Jotkut ovat vuokranneet osoitetta jenkeissä, kun siellä on paljon firmoja jotka ei postita pohjoisamerikan ulkopuolelle. Tuo on siis systeemi jossa sä vuokraat osoitteen ja kaikki posti joka siihen osoitteeseen tulee lähetetään automaattisesti eteenpäin sulle suomeen (tai mihin nyt vaan). En nyt tiedä tarkalleen mitä nuo maksaa, mutta suurin ongelma noissa on se että on äärimmäisen harvinaista että voit tilata luottokortilla tavaraa johonkin muuhun kuin sun omaan kotiosoitteeseen, eikä suomalaiset luottokorttiyhtiöt tuo mahdollisuutta lisätä useampi osoite. Eli tuon välityspalvelun lisäksi pitää hankkia esim yhdysvaltalainen luottokortti - joka sinänsä ei ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeata, mutta kokonaisprosessi on melko monimutkainen.
En osaa selittää tuota kovin tarkasti, mutta olen mielenkiinnolla kuunnellut kesoililla kun kollega tuon ketjun toimintaperiaatteen selosti.
Siis mikäänkö Aliexpressin seurannoista ei pidä paikkaansa?
Nuokaan että paketti olisi Suomessa tai "viimeisen mailin kuljettajalla"?
2021.02.15 11:08 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2021.02.10 16:33 (GMT-7): Arrived at destination country
2021.02.08 22:00 (GMT-7): Departed country of origin
2021.02.06 18:58 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2021.02.04 10:34 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.02.02 19:02 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.02.02 18:32 (GMT-7): Shipment dispatched
Tuo "last mile carrier" paukahti mulla tässä jokin aika sitten siitä kun se könttälähetys saapui hollantiin, josta eurooppalainen huolintayhtiö lähti kiikuttamaan sitä eteenpäin. Eli otti tuosta vielä jokin reilun viikon ennen kuin oli suomessa. Tosin mun kokemusten mukaan nuo hollannin kautta tulevat lähetykset ei jämähdä tulliin.
Siellä alin sivulla on linkki sinne kuriirifirman omille sivuille, josta saa vähän tarkempaa tietoa missä mikäkin tapahtuma on rekisteröity, tosin ne sijaintitiedot voi vaatia hieman salapoliisistyötä, koska niihin merkitään usein vaan jokin terminaalin nimi tjsp, eikä mitään suurkaupunkia tai maata.