• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Kannataako jo alkaa AliExpressille disputea vääntää kun 5.8. tilatusta tavarasta 16.8.20 : "Logistics order has been created" ja ei sen jälkeen mitään, päiviä on tietenkin vielä 90 päivästä jäljellä mutta kun ei vajaassa 2kk ei saada kuin lähetyskortti on täytetyksi.

Varsinkin kun nyt on alkanut 90 päivän rajat jo paukkuun useammassakin lähetyksessä ja seurannan mukaan tavaroita on "Arrived destination country" ja siitäkin joissain lähetyksissä kestänyt yli 20 päivää eikä ole vielä perille asti tullut. Nytkin yksi myyjä vaatii lopettamaan disputen kun ei 90 päivää ole riittänyt tänne asti tavaran toimittamiseen, Paypalilla ehdottaa palauttavansa rahat?.
 
Mä laitan aina disputen kun 90vrk tulee täyteen, vinkui myyjä mitä hyvänsä. Arrived to destination countrylla ja last mile carrier -statuksilla voi pyyhkiä hanuria ennen kuin ovat oikeasti Suomessa.

Toki jos ei osata lähettää parissa kuukaudessa niin disputehan sieltä taas heilahtaisi itseltäkin.
 
Kannataako jo alkaa AliExpressille disputea vääntää kun 5.8. tilatusta tavarasta 16.8.20 : "Logistics order has been created" ja ei sen jälkeen mitään, päiviä on tietenkin vielä 90 päivästä jäljellä mutta kun ei vajaassa 2kk ei saada kuin lähetyskortti on täytetyksi.

Varsinkin kun nyt on alkanut 90 päivän rajat jo paukkuun useammassakin lähetyksessä ja seurannan mukaan tavaroita on "Arrived destination country" ja siitäkin joissain lähetyksissä kestänyt yli 20 päivää eikä ole vielä perille asti tullut. Nytkin yksi myyjä vaatii lopettamaan disputen kun ei 90 päivää ole riittänyt tänne asti tavaran toimittamiseen, Paypalilla ehdottaa palauttavansa rahat?.

AliExpressille voi tehdä disputen 11. päivänä tilauksen lähettämisestä, jos seurattavan paketin seuranta ei ala toimimaan. Periaatteessa (minun järkeilyni mukaan) pelkkä "Logistic order created" ei osoita seurantaa. En tiedä tarkkaa AE:n tulkintaa kyllä tuosta, mutta vaikuttaisihan tuo menevän kategoriaan "logistics abnormal" jopa korona-aikana (ks. kuva alhaalta).

Itse nostin muutama viikko sitten disputen heti 11. päivä tilauksen lähettimisestä, kun seurantanumero ei osoittanut mitään elonmerkkejä missään seurantapalvelussa ja oli muutekin pelkkä numerosarja (74******81) - mikä lie numero. Myyjä palautti oitis rahat ilman AE:n puuttumista asiaan, postitus oli AliExpress Standard Shipping.

Tämä on ihan hyvä kuva, AliExpressin "helppisivuilta": Help Center

kc-oss-1592896246848-image.png
 
Aliexpressiin kirjautuessa tulee jatkuvasti tällaista:

1602050395588.png


Onkohan tämä Aliin vai Chromeen liittyvä homma ja pitääkö tässä oikeasti alkaa salasanat vaihtamaan?
 
Aliexpressiin kirjautuessa tulee jatkuvasti tällaista:

1602050395588.png


Onkohan tämä Aliin vai Chromeen liittyvä homma ja pitääkö tässä oikeasti alkaa salasanat vaihtamaan?

Sinulla on salasana vuotanut. Se on henkilökohtainen vuoto, eli käyttäjätunnus + salasana on murtunut ehkä jostain toisesta palvelusta ja se on julkisessa verkossa. Ei ole Aliexpressiin liittyvä, vaan vaikka
uid: cumbo
pwd: password1

..on vuotanut ja käytät samaa salasanaa tuolla Aliexpressissä.

Kannattaa vaihtaa.
 
Tilasin Aliexpressistä viime ke yhden noin satasen hintaisen ja 8kg painavan tavaran. Toimitusvaihtoehtoina oli Kiina (ilmainen mutta tulliriski), Tsekki (ilmainen) ja Espanja (yli 20 euroa).

No valitsin tuon Tsekin ja niin vain paketti tuli tasan viikossa ja vielä kotiovelle. Mielenkiintoista olisi tietää miten näitä Euroopan sisäisiä paketteja rahoittavat.
 
Viimeksi muokattu:
Chargebackiin vastasivat ”hyvän tahdon eleenä” puolella tuotteen hinnasta.

Toimitin mielestäni valituksessa kaiken tarpeellisen tiedon, mm. saamani lähetystunnuksen joka oli täysin vieraan kuljetusyhtiön. Postin oman seurannan lisäksi muutkaan (17track esimerkiksi) eivät antaneet mitään tuloksia. Olen toimittanut mielestäni riittävän selvityksen, enkä ole tyytyväinen tarjottuun summaan. Eikai tässä auta kuin eskaloida asia paypalin päätettäväksi ja toivoa että ratkaisevat koko summan palautuksen minun hyväkseni.

Paypalille eskaloinnissa lupaan ottaa vastuun mahdollisista oikeustoimiatakin, kovin rajulta kuulostaa. Onkohan tuo vain joku suoraan englannista käännetty vastuuvapautuslauseke :D
Jatkan monologiani, tapaukseen saatiin onnellinen loppu.

Ilmoitin etten ole tyytyväinen tarjottuun summaan ja mikäli emme löydä ratkaisua yhdessä, saa PP tehdä päätöksen. Kummasti tarjous lopulta parani koko summan palautukseen. GB:n asiakaspalvelijan mukaan tämä on ehdottomasti poikkeus, eivätkä enää jatkossa palauttele rahojani, niimpä niin... :D

Kaikkialta on tullut vuosien saatossa tilailtua, hankalien tapauksien kohdalla paypal on kyllä ehdottoman hyvä. Jos tilauksessa ongelmia niin rahat tulleet aina takaisin.

Aliexpressissä nuo reklamaatiotapaukset ovat mielestäni vähän hankalampia. En tiedä tuoko klarna näihin yhtään helpotusta...
 
Mitäköhän ihmettä minulle on tapahtunut..

Kaikkea tulee tilailtua, mutta tänään tuli ladattavat kuulokkeet semmoisella niskapannalla. Arvoksi merkattu USD1.10 ja lähettäjänä John + seurantakoodi UCnumeroitaTW. Nyt kävin kaikki tilaukseni läpi, eikä missään ole tuota koodia. En siis ole tilannut ja näyttää huonoilta ja halvoilta, arvioisin, että ihan maksimissaan noiden yhteisarvo on $5.

eBaystä odotan seuraavaa:

Aliexpressistä ainoa vanhempi yli vitosen tilaus, jota odotan:
(toki myös kännykän suojakuoria, ym., mutta ne on alle vitosen)
 
Mitäköhän ihmettä minulle on tapahtunut..

Kaikkea tulee tilailtua, mutta tänään tuli ladattavat kuulokkeet semmoisella niskapannalla. Arvoksi merkattu USD1.10 ja lähettäjänä John + seurantakoodi UCnumeroitaTW. Nyt kävin kaikki tilaukseni läpi, eikä missään ole tuota koodia. En siis ole tilannut ja näyttää huonoilta ja halvoilta, arvioisin, että ihan maksimissaan noiden yhteisarvo on $5.

eBaystä odotan seuraavaa:

Aliexpressistä ainoa vanhempi yli vitosen tilaus, jota odotan:
(toki myös kännykän suojakuoria, ym., mutta ne on alle vitosen)
En tiedä mikä noiden pointti on, mitta eräs kaveri myös ihmetteli viime viikolla kun sai postissa Kiinasta pienelle koiralle tarkoitetun "paidan", vaikka ei ole mitään sen kaltaista tilannut saati omista edes koiraa.

Jotain spekulaatiota olen joskus lukenut, että jotkut koijarit lähettelevät satunnaista rihkamaa satunnaisille tyypeille, ja sitten ilmoittavat jollekin kalliimman tuotteen tilanneelle sen seurantakoodin, jotta voivat pitää rahat ja ilmoittaa kaupankäyntialustalle, että on toimitettu perille, vaikka tilattua tuotetta ei koskaan saavu.

Eikös täälläkin ole jotkut ihmetelleet kun saadulla seurantakoodilla näkyy että paketti on toimitettu vastaanottajalle ja osoite on jossain toisella puolella Suomea.
 
En tiedä mikä noiden pointti on, mitta eräs kaveri myös ihmetteli viime viikolla kun sai postissa Kiinasta pienelle koiralle tarkoitetun "paidan", vaikka ei ole mitään sen kaltaista tilannut saati omista edes koiraa.

Jotain spekulaatiota olen joskus lukenut, että jotkut koijarit lähettelevät satunnaista rihkamaa satunnaisille tyypeille, ja sitten ilmoittavat jollekin kalliimman tuotteen tilanneelle sen seurantakoodin, jotta voivat pitää rahat ja ilmoittaa kaupankäyntialustalle, että on toimitettu perille, vaikka tilattua tuotetta ei koskaan saavu.

Eikös täälläkin ole jotkut ihmetelleet kun saadulla seurantakoodilla näkyy että paketti on toimitettu vastaanottajalle ja osoite on jossain toisella puolella Suomea.

Edellinen disputeni oli juuri väärällä koodilla, joka meni jonnekin pohjois-Suomeen (tms. Kehä III:n ulkopuolelle). Siksi kävinkin nuo omat lähetykset lävitse, ettei varmasti ole mitään kallista tulossa, joka olisi seurantakoodin mukaan nyt jaettu. OIkeasti yli vitosen lähetykset on tuossa yllä. Nekin on 7€ ja 10€.
 
Mitäköhän ihmettä minulle on tapahtunut..

Kaikkea tulee tilailtua, mutta tänään tuli ladattavat kuulokkeet semmoisella niskapannalla. Arvoksi merkattu USD1.10 ja lähettäjänä John + seurantakoodi UCnumeroitaTW. Nyt kävin kaikki tilaukseni läpi, eikä missään ole tuota koodia. En siis ole tilannut ja näyttää huonoilta ja halvoilta, arvioisin, että ihan maksimissaan noiden yhteisarvo on $5.

Yleensä "Cainiao Super Economy Global"-lähetykset saava tuon TW-seurantakoodin käsittelyn jälkeen. Ei muuta kuin katselemaan mikä seurantakoodi löytyy päällimmäisen osoitelapun alta.
 
En tiedä mikä noiden pointti on, mitta eräs kaveri myös ihmetteli viime viikolla kun sai postissa Kiinasta pienelle koiralle tarkoitetun "paidan", vaikka ei ole mitään sen kaltaista tilannut saati omista edes koiraa.
Brushingia?

 
Ite en oo saanu yllätys paketteja kiinalaisilta enkä ole kyllä saanut minulle kuuluvia ei yllätys pakettejakaan! :smoke:
Vielä on tulemati yks maaliskuun alussa tilattu lähetys...
 
Nyt on "kiva" postilooppi Pekingissä. Paketti lähtee liikkeelle 3-5 päivän välein ja turvasysteemit pysäyttää sen. Ekaa kertaa itsellä tämän kaltainen tilanne päällä, muilla kokemuksia samasta?
2020-10-08 10:27 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-10-08 10:27 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-10-07 19:14 Beijing, leave the Beijing International Mail Processing Center, the next stop of the Beijing Post E-Commerce Bureau (transfer)
2020-10-06 12:47 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-10-05 22:31 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-10-05 15:20 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-10-05 15:20 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-10-01 20:28 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-10-01 02:11 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-30 12:40 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-30 12:40 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-28 15:56 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-28 02:06 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-28 01:55 Beijing, airlines.
2020-09-27 12:56 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-27 12:56 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-24 18:13 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-24 06:48 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-23 13:00 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-23 13:00 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-21 13:14 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-21 01:55 Beijing, airlines.
2020-09-21 01:45 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-20 13:47 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-20 13:46 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-13 15:10 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-13 01:55 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-12 13:30 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-11 00:08 Beijing, arrive at the Beijing Integrated Mail Processing Center (transfer)

2020-09-10 04:54 Wuhan City, leave the Central China Processing Center, the next stop (Beijing Integrated Mail Processing Center)
2020-09-08 11:08 Wuhan City, arrived at the Hubei International Business Branch International Mail Processing Center
2020-09-08 11:06 Wuhan City, leaving the central department of Hua zhong differentiated companies, the next stop , express international mail processing center
2020-09-08 10:00 Wuhan City, "China Central Division company center department" has been received and sent, touting the pitcher: Tong Chunyan.
 
Nyt on "kiva" postilooppi Pekingissä. Paketti lähtee liikkeelle 3-5 päivän välein ja turvasysteemit pysäyttää sen. Ekaa kertaa itsellä tämän kaltainen tilanne päällä, muilla kokemuksia samasta?
2020-10-08 10:27 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-10-08 10:27 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-10-07 19:14 Beijing, leave the Beijing International Mail Processing Center, the next stop of the Beijing Post E-Commerce Bureau (transfer)
2020-10-06 12:47 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-10-05 22:31 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-10-05 15:20 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-10-05 15:20 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-10-01 20:28 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-10-01 02:11 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-30 12:40 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-30 12:40 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-28 15:56 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-28 02:06 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-28 01:55 Beijing, airlines.
2020-09-27 12:56 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-27 12:56 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-24 18:13 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-24 06:48 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-23 13:00 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-23 13:00 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-21 13:14 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-21 01:55 Beijing, airlines.
2020-09-21 01:45 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-20 13:47 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-20 13:46 Beijing, Beijing International Mail Processing Center, Note: Security return.
2020-09-13 15:10 Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned.
2020-09-13 01:55 Beijing, has been handed over to the airline transport.
2020-09-12 13:30 Beijing, Beijing International Mail Processing Center has been exported straight.
2020-09-11 00:08 Beijing, arrive at the Beijing Integrated Mail Processing Center (transfer)

2020-09-10 04:54 Wuhan City, leave the Central China Processing Center, the next stop (Beijing Integrated Mail Processing Center)
2020-09-08 11:08 Wuhan City, arrived at the Hubei International Business Branch International Mail Processing Center
2020-09-08 11:06 Wuhan City, leaving the central department of Hua zhong differentiated companies, the next stop , express international mail processing center
2020-09-08 10:00 Wuhan City, "China Central Division company center department" has been received and sent, touting the pitcher: Tong Chunyan.

Oletko minä? :kahvi: Tismalleen samoin on oma lähetys vetänyt karusellia Pekingissä sitten syyskuun alun tähän päivään asti. Yhden disputen jo tein, Ali hylkäsi sen, tein pari päivää sitten uuden ja vedin viisi screenshottia kylkeen liitteeksi tuosta lähetyksen karusellista.
 
Tein disputen rikkinäisestä lihashuoltovasarasta. 7 PV myöhemmin myyjäpyytää sulkemaan disputen ja sanoi lähettävänsä uuden. Voiko tohon luottaa eli cancel ja uusi postii? Jos suljen sen eikä tuotetta kuitenkaan lähetetä voiko aliexpress tehdä jotain myöhemmin? Tuotteelle on tarvetta eli periaatteessa uusi käy itselle.
 
Tein disputen rikkinäisestä lihashuoltovasarasta. 7 PV myöhemmin myyjäpyytää sulkemaan disputen ja sanoi lähettävänsä uuden. Voiko tohon luottaa eli cancel ja uusi postii? Jos suljen sen eikä tuotetta kuitenkaan lähetetä voiko aliexpress tehdä jotain myöhemmin? Tuotteelle on tarvetta eli periaatteessa uusi käy itselle.
Ei kannata sulkea disputea ennen kuin ongelma on selvinnyt. Muuten et voi tosiaan vaatia mitään, jos tavaraa ei tulekaan.

Huomasinpa muuten tuossa, että tilauksen peruutuksen voi pyytää aliexpressissä ja aliexpress lupaa perua tilauksen mikäli myyjä ei vastaa 24h sisällä peruutuspyyntöön (tilaus ei ollut liikkunut viikkoon minnekään orderder statuksesta). Tuntuu olevan aika potaskaa tällainen puhe, sillä tilaus oli 30 tuntia peruutusta pyydettynä ja sitten sille tuli seurantanumero ja merkittiin lähetetyksi... Ei toki yllätä että kiinalaiset valehtelee tuossakin, mutta harmittaa kuitenkin. No tuo tuote oli jo tilattu muualta, joten 10euroa meni taas hukkaan. Paitsi jos tavara ei oikeasti tule, niin saahan tuosta osan takaisin disputella
 
Oletko minä? :kahvi: Tismalleen samoin on oma lähetys vetänyt karusellia Pekingissä sitten syyskuun alun tähän päivään asti. Yhden disputen jo tein, Ali hylkäsi sen, tein pari päivää sitten uuden ja vedin viisi screenshottia kylkeen liitteeksi tuosta lähetyksen karusellista.
Alkuvuodesta mullaki teki samaa security returnia kaksi eriä toimitusta. Joku 3-5 kertaa ja sit meni läpi ja tuote lopulta minulla.
 
^ tuohon liittyen, Ali antoi kakkosdisputeen vastausaikaa myyjälle 12vrk sen normaalin muutaman päivän sijasta. Jospa karuselli siinä ajassa loppuisi. :smoke:
 
Laittelen ite varmaan disputen menemään 18.10, sillon se on pyörityt turvatarkastuksissa tasan 4 viikkoa, eli ihan riittävästi(42 päivää Pekingissä). Laittelin myyjälle viestiä jo viime viikolla tosta. En tiedä tekikö mitään asialle mutta ainakin vastasi viestiini nopeasti mikä on sinällään jo ihan ok.
 
Ei kannata sulkea disputea ennen kuin ongelma on selvinnyt. Muuten et voi tosiaan vaatia mitään, jos tavaraa ei tulekaan.

Mitäs jos disputessa vaan enää pari päivää avointa aikaa, niin eihän se vasara missään nimessä ehdi tulla suomeen / ongelma selvitä . Mitäs jos ton sulkee, ottaa keskutelusta myyjän kanssa screenshotit -> jos tuote ei ikinä saavu voi Aliexpressiin ottaa yhteyttä ja on jotain todisteita, että myyjä luvannut lähettää tuotteen?

Onko Ebay / Aliexpressin tuotteilla mitään takuuta yms? Eli jos X tuote menee vaikka ensimmäisen kuukauden aikana rikki -> dispute aika mennyt umpeen, onko mitään tehtävissä muuta kuin hyväksyä tappiot? Suomen verkkokaupoista saa melkein tuotteelle kun tuotteelle sen kahden vuoden takuu vaikka saataa olla samaa kiina krääsää mitä Aliexpress ja Ebay tarjoaa.
 
Edelleen, sen disputen voi sulkea kun tavaraa ei ole vielä vastaanottanut, sen voi halutessaan avata vielä uudestaan jos tavaraa ei saavu suoja-ajan puitteissa tai siinä on jotain vikaa.
 
Aliexpress aloittelee ilmeisesti EU verojen kiertoa toimittamalla osan tuotteista turkin kautta.
Ilmeisesti EU tulliliittoon kuuluminen tarkoittaa että tavaraa ei enää tarkasteta suomen tullissa vaan verot "maksetaan" Turkin ilmoituksen mukaan.
Itse olen varma että asialla ei ajeta nopeutta vaan verojen välttelyä. EUR-Lex - 21996D0213(01) - FI

1602476791682.png


Tein disputen rikkinäisestä lihashuoltovasarasta. 7 PV myöhemmin myyjäpyytää sulkemaan disputen ja sanoi lähettävänsä uuden. Voiko tohon luottaa eli cancel ja uusi postii? Jos suljen sen eikä tuotetta kuitenkaan lähetetä voiko aliexpress tehdä jotain myöhemmin? Tuotteelle on tarvetta eli periaatteessa uusi käy itselle.
Tuo on kouluesimerkki huijauksesta, seuraavaksi se laittaa feikki seurantakoodin ja suljet tapauksen. Ei sieltä rahoja/tavaraa saa kuin vahingossa jos tuote 10€ kalliimpi.
Melko varmasti pankista joudut visalta korvauksia hakemaan.
 
Yhdessä aliexpressin tilauksessa oli tullut jotain hämminkiä ja tilaus palautunut kuulemma lähettäjälle. Nyt ne kysyivät että mitä tehdään, sanoin että otan rahat takaisin kun sitä tarjosivat, ja kerroin paypal osoitteen. Nyt he kuitenkin pyysivät että kävisin kuittaamassa toimituksen, koska "järjestelmäsyistä" he eivät voi muuten palauttaa rahoja? Eihän se nyt noin voi mennä, enkös minä tuolloin kuittaa tilauksen onnistuneeksi ja heillä ei ole enää velvoitetta maksaa mitään?
 
Nyrkkisääntönä voi melkein sanoa, että ei kannata suostua mihinkään, mitä ne kiinamyyjät ehdottaa. Rahat vain takaisin, kiitos.

Juuri näin, viattomaltakin tuntuva pyynti on yleensä joku väylä kusetukseen ja lupaukset alennuksista ja paypal-palautuksista rahojen osalta voi unohtaa heti eikä suostua missään nimessä.

Alissa on ihan toimiva dispute -järjestelmä jossa yleensä asiakas on yllättävän hyvin kohdeltu. Myyjän harmit haitoista mitä dispute voi tuoda, ovat ihan merkityksettömiä eikä niiden edes pidä kiinnostaa ostavaa asiakasta.
 
Tämä saapui eilen suoraan postilaatikkoon, seuranta ei enää päivittynyt tuon 23.9 jälkeen. Eli tasan 3 viikkoa meni Suomen pään toimituksessa.
Jossakin seurannassa mainitaan että saapuminen on arvio, ei tuotetta lueta suomessa vaan kun on viety kiinan lentokentälle ja siellä voi myös maata viikkoja.
 
Onko kokemusta disputen menestymisestä tilanteessa, jossa Alin seurannan mukaan paketti toimitettu Suomeen, mutta Postin seurannassa ei näy mitään (ja siis pakettia ei ole tullut)?

Näkeekö joltain muulta seurantasivustolta Suomen toimituspaikkakuntaa tarkemmin? Kuljetusyhtiö Sunyou.
 
Onko kokemusta disputen menestymisestä
Saat rahat takaisin tilanteessa kuin tilanteessa, jos pakettia ei sinulla ole kädessä.

Dispute sisään heti kun pystyy, eikä mihinkään kiinalaisten vedätysyrityksiin tule suostua. Poikkeuksena pienet hyväksyttävät virheet tuotteessa, minkä perusteella voi ottaa osittaisen hinnan palautuksen.
 
Saat rahat takaisin tilanteessa kuin tilanteessa, jos pakettia ei sinulla ole kädessä.

Dispute sisään heti kun pystyy, eikä mihinkään kiinalaisten vedätysyrityksiin tule suostua. Poikkeuksena pienet hyväksyttävät virheet tuotteessa, minkä perusteella voi ottaa osittaisen hinnan palautuksen.

....vaikka seuranta näyttää toimitetun Suomeen?
 
....vaikka seuranta näyttää toimitetun Suomeen?
Mitä väliä sillä on, kun sitä ei ole sinulle toimitettu?

Jos nyt välttämättä haluat, niin odota vaikka viikko tai kaksi ja seuraa tilanteen etenemistä. Paketti voi olla merkattu toimitetuksi Suomeen, mutta on oikeasti jossain Aasiassa vielä matkalla. Tai se voi makoilla Helsinki-Vantaalla seuraavat 3kk.
 
Mitä väliä sillä on, kun sitä ei ole sinulle toimitettu?

Jos nyt välttämättä haluat, niin odota vaikka viikko tai kaksi ja seuraa tilanteen etenemistä. Paketti voi olla merkattu toimitetuksi Suomeen, mutta on oikeasti jossain Aasiassa vielä matkalla. Tai se voi makoilla Helsinki-Vantaalla seuraavat 3kk.

No luulisi sillä jotain väliä olevan, jos myyjä vetoaa seurantaan, jos tuote näkyy olevan toimitettu. Mutta ilmeisesti sinulla on kokemusta vastaavista caseistä?
 
Yhdessä aliexpressin tilauksessa oli tullut jotain hämminkiä ja tilaus palautunut kuulemma lähettäjälle. Nyt ne kysyivät että mitä tehdään, sanoin että otan rahat takaisin kun sitä tarjosivat, ja kerroin paypal osoitteen. Nyt he kuitenkin pyysivät että kävisin kuittaamassa toimituksen, koska "järjestelmäsyistä" he eivät voi muuten palauttaa rahoja? Eihän se nyt noin voi mennä, enkös minä tuolloin kuittaa tilauksen onnistuneeksi ja heillä ei ole enää velvoitetta maksaa mitään?

Kiitos vinkeistä tähän, noin vähän ajattelinkin ettei pidä hyväksyä. Laitoin disputen sisään ja vääntö vaan jatkuu :hmm:
 

Liitteet

  • Sieppaa2.PNG
    Sieppaa2.PNG
    31,5 KB · Luettu: 211
Aliexpress lähettää ainakin itselleni aina sähköpostin "Order is in your country" siinä vaiheessa, kun paketti on seurannan mukaan lähtenyt matkalle kohti Suomea, eli tuohon Alin oman seurantaan ei ainakaan voi luottaa.
 
Onko kokemusta disputen menestymisestä tilanteessa, jossa Alin seurannan mukaan paketti toimitettu Suomeen, mutta Postin seurannassa ei näy mitään (ja siis pakettia ei ole tullut)?

Näkeekö joltain muulta seurantasivustolta Suomen toimituspaikkakuntaa tarkemmin? Kuljetusyhtiö Sunyou.

Itse olen löytänyt viime aikoina melko tarkkaa seurantadataa Parcelapp -sivulta, jonka joku tänne vinkkasi

 
Tilasin 512GB Xray SSD:n. Arvostelut ihan kohdillaan ja tulikin perille kunnossa. Testitulokset ok tyhjänä. Aloin siirtelemään pelejä asemalle niin ensimmäisen 100GB jälkeen nopeus laski ihan luokattomaksi eli näin:

test_wray_00.png


Ihme vänkyröitä kun on kuulemma sata-II:een kytketty. Näkeehän sen jo lukunopeudesta ettei ole. No aliexpress päättää tilanteen. Eli testataan ne levyt myös sitten kun siellä on tavaraa.
 
Tilasin 512GB Xray SSD:n. Arvostelut ihan kohdillaan ja tulikin perille kunnossa. Testitulokset ok tyhjänä. Aloin siirtelemään pelejä asemalle niin ensimmäisen 100GB jälkeen nopeus laski ihan luokattomaksi eli näin:

test_wray_00.png


Ihme vänkyröitä kun on kuulemma sata-II:een kytketty. Näkeehän sen jo lukunopeudesta ettei ole. No aliexpress päättää tilanteen. Eli testataan ne levyt myös sitten kun siellä on tavaraa.
Kannattaa varmaan vilasta SMART -tietoja, että mitä sieltä paljastuu...
Ja tuohan siis kuulostaa normaalilta QLC toiminnalta, että kun dataa siirretään enempi kerralla, niin jossain vaiheessa se tukehtuu ja hidastuu jopa mekaanisia levyjäkin huonommaksi.
 
Kiinalaisissa asemissa muistit ovat QLC:tä ja SLC-cache oli tässä tapauksessa siis 100GB. Myös DRAM-piirit puuttuvat, joten satunnaisluku kärsii. Jos ei ihan välttämätöntä pakkoa ole, niin ei kannata ostaa kiinalaista SSD-levyä.
 
Onkohan perinteinen väärä tracking code sulle ja rahat mulle kusetus menossa? Aliexpress ilmoittaa oikein mutta postin seuranta pukkaa sen Hyvinkäälle:

alix.jpg


postnin.jpg
 
Nyt ollaan jännän äärellä, ekaa kertaa tuli tilattua aliexpressistä, kun hinta oli puolet halvempi kuin saksan amazonista. Saas nähdä tuleeko ongelmia. Ebay:tä normaalisti käyttänyt kiinakamaa tilattaessa, kun paypal on sen verran turvallinen.
 
Nyt ollaan jännän äärellä, ekaa kertaa tuli tilattua aliexpressistä, kun hinta oli puolet halvempi kuin saksan amazonista. Saas nähdä tuleeko ongelmia. Ebay:tä normaalisti käyttänyt kiinakamaa tilattaessa, kun paypal on sen verran turvallinen.
Linkkaatko tuotteen tai myyjän ni voidaan antaa valaistunut arvaus?
 
Tais olla aiemminkin puhetta, että disputea kannattaa laitella jo ennakkoon mikäli seuranta on ollut pitkään hiljaisena. Mulla on pari Baseuksen tuotetta tilattuna 1.9 ja viimeisimmät infot seurannasta ovat 9.9 eli aika hiljaista on ollut ja kauan. Disputea pystyn jo laittamaan, mutta vaikkakin tilauksia tarkistellessa lukee "Reminder: You will receive the order within 36 days ... If theres any problem..."

Eli varmaan kannattaa laitella jo disputea ja vaatia refund ? Voihan tuo toki olla, että tuotteet saapuukin vielä joskus, mutta tuo radiohiljaisuus seurannan suhteen ei oikein herätä luottamusta.
 
Ei noita viestejä kannata edes lukea, samaa paskaa aina.
Näinhän se. Oli nytkin myyjä lähettänyt täysin erin tuotteen joka puolet halvempi ja painoakin sen puolet vähemmän. Selittelee että voi antaa uudellee tilauksessa hyvityksen kun ostaa mutta ei maksa heti. Tuote loppuunmyyty. Selitellen että vain tänään. Totesin ettei näytä onnistuva tämä ratkaiu. Olin ehdottanut ratkaisuksi osittaista palautusta sen mukaan minkä näin kohtuulliseksi. Ja siihen se päättyikin lopulta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom