• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

2020-09-24_14-33-45.png

Onkohan tämä lähetys sitten oikeasti kadonnut kun toinen myöhemmin saapunut "China Post Ordinary Small Packet Plus"-lähetys kyllä tuli perille, vai onko muillakin noita UJ-lähetyksiä jumissa?

Mulla kesti tasan 1kk saada tuomonen UJxxxxxxCN lähetys kun se oli saapunut kohdemaahan
 
Enemmän kuumottelee toinen kesäkuussa tilattu yli 100€ tavara jota ei myöskään näy
No, eipä tullut tämäkään perille. Tein disputen koko 112€ summasta, johon myyjä vastasi samalla vanhalla seurantakoodilla ja viestillä ”on its way” ja tarjosi 0€. Laitoin rejectiä ja nyt sitten kai odotellaan että Aliexpress ratkaisee tuon?
 
Onkos briteistä tullu mitenkä paketit? Kohta alkaa kuukausi tulla täyteen (2.9 tilattu ja lähetetty) eikä seurannassa ole tapahtunut myöskään mitään sen jälkeen kun on toimitettu kuljetettavaksi. Tosin tää on se jokin Ebayn global shipping homma ja muistelen et siinä ei oo seuranta toiminut ennenkään, mutta kuukausi briteistä on aika kauan.
 
Toi Global Shipping on kyllä todella ärsyttävä, moninkertaistaa toimitusajan briteistä. Kaupanpäälle vielä paketoivat tavarat uudelleen mahdollisimman kevyesti, ei auta vaikka myyjä olisi kuinka huolellisesti lähetyksen pehmustanut.
 
Joo, täytyy jatkossa skipata nää global shipping jutut.
Tällä hetkellä seurantanumero sanoo vain että Hermes odottaa pakettia:
"We’re expecting your parcel"

Mietin vain että koskakohan sitä pitäisi alkaa kysellä puketin perään?

Ois pitäny tilata vain Kiinasta :rolleyes:
 
Tuo Global Shipping ei tosiaan ole kiireiselle, mutta täytyy myös sanoa että sillä saa esim. Yhdysvalloista välillä huomattavan halvalla painavampia paketteja, hintaero voi olla tyyliin satasen vs usps tai muu perinteinen tapa.
 
Joo, täytyy jatkossa skipata nää global shipping jutut.
Tällä hetkellä seurantanumero sanoo vain että Hermes odottaa pakettia:
"We’re expecting your parcel"

Mietin vain että koskakohan sitä pitäisi alkaa kysellä puketin perään?

Ois pitäny tilata vain Kiinasta :rolleyes:
Alkaisin itse kysellä sitten kun ebayn antamasta toimituspäiväarviosta on menty yli. Ehkä aiemmin jos ko. arvio on huomattavan kaukana tulevaisuudessa.

Tuo Global Shipping ei tosiaan ole kiireiselle, mutta täytyy myös sanoa että sillä saa esim. Yhdysvalloista välillä huomattavan halvalla painavampia paketteja, hintaero voi olla tyyliin satasen vs usps tai muu perinteinen tapa.
Juu, saman olen huomannut että isommilla tavaroilla toimitusmaksut GSP:llä usasta on usein varsin kilpailukykyisiä. Ja toki se ettei itse tarvi tullata on plussaa myös.
 
Tuleeko kenelläkään muulla Aliexpressin hausta tällaista vastausta:
1601228254620.png
Tuosta kun vetää tuon captchan, pääsee 500 Internal Erroriin. Sisäänkirjautumalla haku toimii vähän paremmin, mutta olisihan se kiva jos toimis aina. Olenko joutunut mustalle listalle? (Selaimena Chrome jos sillä on väliä.)
 
Tuleeko kenelläkään muulla Aliexpressin hausta tällaista vastausta:
1601228254620.png
Tuosta kun vetää tuon captchan, pääsee 500 Internal Erroriin. Sisäänkirjautumalla haku toimii vähän paremmin, mutta olisihan se kiva jos toimis aina. Olenko joutunut mustalle listalle? (Selaimena Chrome jos sillä on väliä.)
Ettei ole VPN päällä esimerkiksi...
 
No, eipä tullut tämäkään perille. Tein disputen koko 112€ summasta, johon myyjä vastasi samalla vanhalla seurantakoodilla ja viestillä ”on its way” ja tarjosi 0€. Laitoin rejectiä ja nyt sitten kai odotellaan että Aliexpress ratkaisee tuon?
Yrittääkö myyjä kusettaa:



Hello. my friend.
We notice that you make a dispute.


If you have not received the goods until now, it means the goods still in transit.
We agree to extent the protect time 30 days more for you.[Shake Hands][Celebration]
If you agree to wait for 30 days and received the goods at that time.

We can give extra 15% discount of this order for you.

What do you think? If agree , please cancel the disptue and let us know.
 
Yrittääkö myyjä kusettaa:



Hello. my friend.
We notice that you make a dispute.


If you have not received the goods until now, it means the goods still in transit.
We agree to extent the protect time 30 days more for you.[Shake Hands][Celebration]
If you agree to wait for 30 days and received the goods at that time.

We can give extra 15% discount of this order for you.

What do you think? If agree , please cancel the disptue and let us know.

Yrittää ostaa aikaa. Aina ne ensin pyytää odottamaan vähän lisää, sitten pyytävät, että voisivat lähettää tuotteen uudestaan (ja moni ei varmaan ikinä lähetä, ostavat vain aikaa ja toivovat alkuperäisen paketin tulevan).

Itse laitan aina pyynnön rahoista takaisin ja ilmoitan samalla, että en ole valmis odottamaan enempää, koska aikaa on mennyt niin kauan ja samalla ilmoitan, että en halua tuotetta lähetettävän uudestaan, koska ostin sen jo muualta.
 
Yrittääkö myyjä kusettaa:



Hello. my friend.
We notice that you make a dispute.


If you have not received the goods until now, it means the goods still in transit.
We agree to extent the protect time 30 days more for you.[Shake Hands][Celebration]
If you agree to wait for 30 days and received the goods at that time.

We can give extra 15% discount of this order for you.

What do you think? If agree , please cancel the disptue and let us know.
Muistelisin, että jos cancelaat disputen, niin et voi avata enää uutta. Toisinsanoen protection time lisäys ei merkkaa enää yhtään mitään. En siis itse suostuisi.
 
Muistelisin, että jos cancelaat disputen, niin et voi avata enää uutta. Toisinsanoen protection time lisäys ei merkkaa enää yhtään mitään. En siis itse suostuisi.

Pystyyhän disputen avaamaan vaikka miten monta kertaa. Protection timen lisääminen on ihan normitapa kun kuljetukset välillä kestää kauemmin kuin ennen covidia. Sehän on nimensä mukaisesti suoja ostajalle ja sitä aikaa jatketaan.
 
Kyllä todella monessa ohjeessa minkä löysin sanottiin samaa: Disputen cancelilla menetät kaikki valitusoikeudet lopullisesti. Uusia ei voi avata.
 
Kyllä todella monessa ohjeessa minkä löysin sanottiin samaa: Disputen cancelilla menetät kaikki valitusoikeudet lopullisesti. Uusia ei voi avata.

Höpöhöpö, tehnyt kymmeniä kertoja. Kenties viittaavat tilanteeseen missä olet jo lähetyksen vastaanottanut? Silloin se olisi loogista, mutta niin kauan kun lähetys on matkalla, ei noissa ole mitään kieltoehtoa.
 
Gearbestin tilaus heidän oman seurantasivuston mukaan käynyt kertaalleen lähipostissa ja palannut jo takaisinkin. Kerroin tilanteen etten koskaan saanut paketin saapumisesta tietoa, olisinhan sen muuten hakenut. Sama seurantanumero oli omapostissa, siihen ei koskaan tullut mitään tietoja, paketti on ilmeiesti saanut suomen päässä uuden seurantakoodin (jos on edes ikinä täällä käynyt)

Gb:n tuki perää uudelleenlähetyksestä vajaata kymppiä, joka on lähes sama kuin paketin arvo. Olen itse sitä mieltä, etten ole tehnyt tilanteessa mitään väärää. Osoitetiedotkin ovat täysin oikein. Toki tuosta paketin palauttamisesta aiheutuu ilmeisesti heille kuluja?

Jos eivät taivu ilmaiseen uudelleenlähetykseen, täytyykö tässä avata pp:n kautta chargeback?
 
Tilasin Aliexpressistä Ati Radeon 9250 128Mb PCI näytönohjaimen W98 retrokoneeseen ja myyjä lähetti Radeon 7000 32Mb PCI näyttiksen. Hinta ~24e posteineen.

Tein disputen ja vaadin suurimman osan rahoja takaisin, koska lähetetty tuote on eri ja aivan eri tasoinen mitä tilasin. Nyt myyjä haluaa näytönohjaimen takaisin rahojen palauttamiseksi ja postit ovat noin 45e Kiinaan. Ei halua maksaa edes osaa takaisin, perusteluna että lähetetty näyttis on kalliimpi kuin tilaamani. Mitä tuossa pitäisi vastata?

Jos joku ihmettelee PCI väyläistä korttia, niin kyseisessä koneessa ei ole AGP-väylää.
 
Tilaus tehty AliExpressistä 02.07.2020. Ei ole vielä tullut. Vähän tilausseurannasta riippuen toimituksen tilan osalta viimeisimmät merkinnät ovat vajaan viikon sisään, mm. tämä:

  • 2020.09.24 00:31 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
Tai "arrived the destination country" ja about samalla päiväyksellä.

AliExpressin sivustolta tilausta koskien kerrotaan, että:
1. If your order does not arrive on 2020-10-01 , you can apply for a refund by opening a dispute.

Maanantaina tuli vielä sähköpostiin message otsikolla
Bad news for order 80163xxxxxxxx
The confirmation time for order 80163xxxxxxxx has ended. If you still haven't received the item or you've received it but are unhappy, you still have 15 days to submit a dispute request


Mitä mieltä kokeneemmat tilaajat? Kannattaako dispute tehdä heti tällä viikolla vaiko odotella vielä?

International Shipping Company: 4PX新邮经济小包 ja Tracking Number tyyliä UBxxxxxxxxxxxxSG.
 
Vuorokausi vielä tuohon Alin puuttumiseen tilanteeseen. Kieltäydyin ehdotuksesta.

Lisäksi myyjä yrittää valehdella saadun kortin paremmaksi kuin tilattu, vaikka se ei sitä ole :facepalm:
Yleensä koittavat vain kusettaa sen minkä kerkeävät, että pääsisi itse mahdollisimman halvalla ilman Aliexpressin puuttumista . Useasti näiden myyjien omat ehdotukset melkoisen surkeita ja niihin ei kannata suostua.
 
Ostin eBay:sta (PayPal maksuvälineenä) puhelimen jonka piti olla Snapdragon S20+ (G9860) , tuote selostuksessakin näin lukee. Kuitenkin tarkistuksen jälkeen se olikin Exynos versio (SM-G986B/DS). Laatikossa on myös kaksi tarraa aito Samsunsgin SM-G986B/DS ja todennäköisesti myyjän SM-G9860 tarra. Eli kyseessä on kusetus tai myyjän vika. Kumman kautta olisi helpompi saada rahat takaisin PayPal:in vai eBay:n ? Kertokaa teidän kokemuksia samanlaisesta tilanteesta.
 
Ostin eBay:sta (PayPal maksuvälineenä) puhelimen jonka piti olla Snapdragon S20+ (G9860) , tuote selostuksessakin näin lukee. Kuitenkin tarkistuksen jälkeen se olikin Exynos versio (SM-G986B/DS). Laatikossa on myös kaksi tarraa aito Samsunsgin SM-G986B/DS ja todennäköisesti myyjän SM-G9860 tarra. Eli kyseessä on kusetus tai myyjän vika. Kumman kautta olisi helpompi saada rahat takaisin PayPal:in vai eBay:n ? Kertokaa teidän kokemuksia samanlaisesta tilanteesta.
Joudut palauttamaan tuon sen verran kallis tuote kyseessä jos jotain takaisin haluat.
 
Ostin eBay:sta (PayPal maksuvälineenä) puhelimen jonka piti olla Snapdragon S20+ (G9860) , tuote selostuksessakin näin lukee. Kuitenkin tarkistuksen jälkeen se olikin Exynos versio (SM-G986B/DS). Laatikossa on myös kaksi tarraa aito Samsunsgin SM-G986B/DS ja todennäköisesti myyjän SM-G9860 tarra. Eli kyseessä on kusetus tai myyjän vika. Kumman kautta olisi helpompi saada rahat takaisin PayPal:in vai eBay:n ? Kertokaa teidän kokemuksia samanlaisesta tilanteesta.
Muistelisin, että PayPal pyytää tekemään disbuten eBay:n kautta, jos yrittää tehä sen PayPalista...
 
Itsellä meni muutaman päivän käytön jälkeen lihashuoltovasara (45€) rikki. Nyt kohta viikon jälkeen asia ei ole edennyt myyjän kanssa hirveästi.
Aluksi tuli vastauski heti, nyt ei tahdo edes lukea viestejä. Olen lähettänyt myyjälle sähköpostilla videon, jossa näkyy että tuote ei toimi (aliexpress chat ei tue videoiden lähetystä), mutta sano että ei saa sitä / ei tule läpi.
Pitäiskö odottaa vielä vai ottaa yhteyttä Aliepressiin asiaa / jotain muuta? Miten teillä käynyt yleensä tälläisissä tapauksissa? Rahat takas, uusi tuote vai muuta? Joutuuko tuon lähettämää vielä takas?

Vasaralla kova tarve, joten mietin vain Suomesta uuden ostamista, jotta saisin käyttöön ASAP, mutta jos ainut vaihtoehto että uusi tuote niin silloin tilanne 50/50.
 
Itsellä meni muutaman päivän käytön jälkeen lihashuoltovasara (45€) rikki. Nyt kohta viikon jälkeen asia ei ole edennyt myyjän kanssa hirveästi.
Aluksi tuli vastauski heti, nyt ei tahdo edes lukea viestejä. Olen lähettänyt myyjälle sähköpostilla videon, jossa näkyy että tuote ei toimi (aliexpress chat ei tue videoiden lähetystä), mutta sano että ei saa sitä / ei tule läpi.
Pitäiskö odottaa vielä vai ottaa yhteyttä Aliepressiin asiaa / jotain muuta? Miten teillä käynyt yleensä tälläisissä tapauksissa? Rahat takas, uusi tuote vai muuta? Joutuuko tuon lähettämää vielä takas?

Vasaralla kova tarve, joten mietin vain Suomesta uuden ostamista, jotta saisin käyttöön ASAP, mutta jos ainut vaihtoehto että uusi tuote niin silloin tilanne 50/50.
Dispute olisi pitänyt tehdä heti ja laittaa sinne video.
 
Eilen saapui jopa 24.8 tilattu "Cainiao Super Economy Global (LP0...)"-lähetys.

Tilaus tehty AliExpressistä 02.07.2020. Ei ole vielä tullut. Vähän tilausseurannasta riippuen toimituksen tilan osalta viimeisimmät merkinnät ovat vajaan viikon sisään, mm. tämä:


Tai "arrived the destination country" ja about samalla päiväyksellä.

AliExpressin sivustolta tilausta koskien kerrotaan, että:


Maanantaina tuli vielä sähköpostiin message otsikolla
Bad news for order 80163xxxxxxxx



Mitä mieltä kokeneemmat tilaajat? Kannattaako dispute tehdä heti tällä viikolla vaiko odotella vielä?

International Shipping Company: 4PX新邮经济小包 ja Tracking Number tyyliä UBxxxxxxxxxxxxSG.
Tältä näyttää oma tilaus, rahat on jo saatu takaisin:
2020-09-30_18-53-31.png
 
Pistetäänpäs update tuohon global shipping tilaukseen. Kysyin myyjältä onko hällä enemmän tietoa missä paketti liikkuu. Kysyi osoitteeni ja päivän päästä palautti rahat
Tiedä sitten mikä on homman nimi? Eikö koko pakettia ollut edes lähetetty
 
Ostin eBay:sta (PayPal maksuvälineenä) puhelimen jonka piti olla Snapdragon S20+ (G9860) , tuote selostuksessakin näin lukee. Kuitenkin tarkistuksen jälkeen se olikin Exynos versio (SM-G986B/DS). Laatikossa on myös kaksi tarraa aito Samsunsgin SM-G986B/DS ja todennäköisesti myyjän SM-G9860 tarra. Eli kyseessä on kusetus tai myyjän vika. Kumman kautta olisi helpompi saada rahat takaisin PayPal:in vai eBay:n ? Kertokaa teidän kokemuksia samanlaisesta tilanteesta.
Muistelisin, että PayPal pyytää tekemään disbuten eBay:n kautta, jos yrittää tehä sen PayPalista...
PayPal kyllä suosittelee, että eBayn kautta ratkaistaisi, mutta silti antaa vaihtoehdon jatkaa ilmoitusta sen kautta. Nyt vaan kuin tietäisi kumpi on reilumpi ostajaa kohtaan.
Paypal.PNG
 
Tältä näyttää oma tilaus, rahat on jo saatu takaisin:
Näköjään reilu kuukausi aiemmin tehty tilaus kuin omani. Hieman tuntuu kestävän nämä korona-tilaukset esimerkiksi n. vuoden takaiseen ehkä 5 viikon toimitusaikaan verrattuna. Eikä tavaraa välttämättä tule koskaan?
 
PayPal kyllä suosittelee, että eBayn kautta ratkaistaisi, mutta silti antaa vaihtoehdon jatkaa ilmoitusta sen kautta. Nyt vaan kuin tietäisi kumpi on reilumpi ostajaa kohtaan.
Paypal.PNG
Voit tehdä ensin eBayn kautta ja jos ei tule haluttua tulosta niin sitten PayPalin kautta vetämään.
 
Gearbestin tilaus heidän oman seurantasivuston mukaan käynyt kertaalleen lähipostissa ja palannut jo takaisinkin. Kerroin tilanteen etten koskaan saanut paketin saapumisesta tietoa, olisinhan sen muuten hakenut. Sama seurantanumero oli omapostissa, siihen ei koskaan tullut mitään tietoja, paketti on ilmeiesti saanut suomen päässä uuden seurantakoodin (jos on edes ikinä täällä käynyt)

Gb:n tuki perää uudelleenlähetyksestä vajaata kymppiä, joka on lähes sama kuin paketin arvo. Olen itse sitä mieltä, etten ole tehnyt tilanteessa mitään väärää. Osoitetiedotkin ovat täysin oikein. Toki tuosta paketin palauttamisesta aiheutuu ilmeisesti heille kuluja?

Jos eivät taivu ilmaiseen uudelleenlähetykseen, täytyykö tässä avata pp:n kautta chargeback?
Chargebackiin vastasivat ”hyvän tahdon eleenä” puolella tuotteen hinnasta.

Toimitin mielestäni valituksessa kaiken tarpeellisen tiedon, mm. saamani lähetystunnuksen joka oli täysin vieraan kuljetusyhtiön. Postin oman seurannan lisäksi muutkaan (17track esimerkiksi) eivät antaneet mitään tuloksia. Olen toimittanut mielestäni riittävän selvityksen, enkä ole tyytyväinen tarjottuun summaan. Eikai tässä auta kuin eskaloida asia paypalin päätettäväksi ja toivoa että ratkaisevat koko summan palautuksen minun hyväkseni.

Paypalille eskaloinnissa lupaan ottaa vastuun mahdollisista oikeustoimiatakin, kovin rajulta kuulostaa. Onkohan tuo vain joku suoraan englannista käännetty vastuuvapautuslauseke :D
 
Tänään saapui 5.8 tilattu "Cainiao Super Economy Global (LP0)"-lähetys, sekä 25.8 tilattu "China Post Ordinary Small Packet Plus"-lähetys joka oli rekisteröity Suomen postissa 18.9.

Lähetys on vieläkin kadoksissa, ja tietenkään se postin chätti ei toimi.
 
Mikä tämä postin tullausmaksu oikein on.. mulle on tulossa ebayn kautta (kiinasta) 33 dollarin okulaari kaukoputkeen pitääkö siitäkin nyt alkaa makselee jotain postin säilytysmaksuja
 
Saahan noit odotella Postin toimestakin.. itselle 11.9 päivä postin hakema Espoosta lähetetty A4 kirje saapui vasta 1.10. Ehdittiin jo uudelleenkin lähettää ja keskimääräinen 4 arkipäivää postin hallinnassa ehtinyt senkin osalta ylittyä.

Et ihmekös jos kiinapostikin joka kirjeinä käsitellään makaa ikuisuuden matkalla.
 
Pari aliexpressistä tullutta tuotetta.
Eli myyjä laittanu toiselle toimitetun tuotteen seurantatunnuksen minun tuotteelle ja ymmärrettävästi ei ole mitään minulle tullu.
Jos itselle tullu viime viikkoina kaksi seurantakoodillista huijauskoodia. Paljonko tulee noita joissa ei seurantaa suomessa ole.
1601792824297.png






e:
Kannattaa muistaa että nyt alkaa olla viimeinen hetki että tilaukset ehtii ennen alv käytännön käyttöön ottoa.
On kuitenkin myös tehty lykkäyspäätös. Ei kuitenkaa ole varmuutta tuleeko postin 2.95€ aina maksettavaksi.


e2:
1601795430837.png

Ikävää jos kiinan ville antaa sulle väärän lähetystunnuksen ja maksat siitä käsittelymaksun et voi saada sitä koskaan takaisin.
Tuommoinen aukko olisi hyvä tukkia jos alkuvaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
varmaan on 15v tullut ebayta käytettyä ja aina saanut rahat suht helposti takaisin jos tarvetta on ollut. nyt kuitenkin viimeaikoina tilaillut alista ja sattui viallinen tuote käteen. kyseessä siis pyörän ulkopuolinen keskiölaakeri, jossa toisen kupin laakeri jumittaa. pistin tästä viestiä heti myyjälle ja nyt on siinä tilanteessa että lähettäisi uuden jos tilaan jotakin muuta ja laittaisi samaan pakettiin. vastasin kuitenkin että rahat takaisin ja että pitääkö avata dispute? siihen vastasi että avaan vain ja muista laittaa todiste. faktahan on että en voi laittaa mitään todistetta kun itse laakeri on viallinen, tuote näyttää ulkoisesti virheettömältä. Olen ollut siinä käsityksessä että myyjä ei voi palauttaa rahoja ilman disputen tekemistä, vai onko niin että tuossa vaiheessa Ali maksaa takaisin (jos siis maksaa) ja perii rahat myyjältä vai mikä on oikein tämä logiikka tuolla?
 
varmaan on 15v tullut ebayta käytettyä ja aina saanut rahat suht helposti takaisin jos tarvetta on ollut. nyt kuitenkin viimeaikoina tilaillut alista ja sattui viallinen tuote käteen. kyseessä siis pyörän ulkopuolinen keskiölaakeri, jossa toisen kupin laakeri jumittaa. pistin tästä viestiä heti myyjälle ja nyt on siinä tilanteessa että lähettäisi uuden jos tilaan jotakin muuta ja laittaisi samaan pakettiin. vastasin kuitenkin että rahat takaisin ja että pitääkö avata dispute? siihen vastasi että avaan vain ja muista laittaa todiste. faktahan on että en voi laittaa mitään todistetta kun itse laakeri on viallinen, tuote näyttää ulkoisesti virheettömältä. Olen ollut siinä käsityksessä että myyjä ei voi palauttaa rahoja ilman disputen tekemistä, vai onko niin että tuossa vaiheessa Ali maksaa takaisin (jos siis maksaa) ja perii rahat myyjältä vai mikä on oikein tämä logiikka tuolla?
Teet disputen johon kerrot ongelman ja kuvaat vaikka videon todisteeksi. Sitten myyjä hyväksyy sen ja palauttaa rahat tai tarjoaa jotain muuta ehdotusta, jos kieltäydyt homma siirtyy AliExpressin ratkaistavaksi. Rahat ovat Aliexpressillä siihen asti kunnes olet hyväksynyt tilauksen tai dispute aika mennyt umpeen ja sen jälkeen siirtyy vasta myyjälle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom