• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Lähetysseurannasta puheenollen. Onnistuneen tilauksen siivittämänä tilasin viime viikolla uuden n. kympin hintaisen paketin ilmaisella postituksella. Päätin tarttua haasteeseen koska tuotteelle luvattiin "Delivered before Jan 15 or full refund". Aiemmista parin vuoden sisällä tekemistäni Alin tilauksista poiketen tilaus pärähti näkyviin Suomen Postin lähetysseurantaan lähes samantien kun se oli pistetty Kiinassa pakettiin ja matkalle. Postin appsi näyttää että tilaus SPxxxxxxxxxxxFI on "Kuljetuksessa" ja viimeisin juuri tullut tieto on että "Lähetys on saapunut varastolle CHINA SHENZEN 16.11.2020".

Onko tähän ketjuun postaaville aktiivisille AliExpress/Kiina-tilaajille tullut samaan tapaan paketti heti Suomen Postin järjestelmään näkyville? Vai onko kyseessä uusi käytäntö? Ehkä riippuu toimittajasta?
Yleensä tuo SP-seurantakoodin saa "AliExpress Standard Shipping"-lähetyksille, ainakin jos paketti ei sisällä mitään vaarallisia esineitä kuten akkuja/paristoja.
Toki myös muut rekisteröidyt lähetykset usein ilmestyvät OmaPostiin, mutta tuo "AliExpress Standard Shipping" on yleensä paras toimitustapa.
 
Jälkiliukkaat kyseisestä tilauksesta: Tavara tosiaan tuli kuin tulikin perille sen jälkeen kun olin tehnyt disputen ja dispute oli hyväksytty täysimääräisenä. Lähetysseuranta ei tosin edennyt koskaan sen pidemmälle kuin mitä se alkusyksystä oli edennyt. About 110 päivää kesti tulla perille.

Lähetysseurannasta puheenollen. Onnistuneen tilauksen siivittämänä tilasin viime viikolla uuden n. kympin hintaisen paketin ilmaisella postituksella. Päätin tarttua haasteeseen koska tuotteelle luvattiin "Delivered before Jan 15 or full refund". Aiemmista parin vuoden sisällä tekemistäni Alin tilauksista poiketen tilaus pärähti näkyviin Suomen Postin lähetysseurantaan lähes samantien kun se oli pistetty Kiinassa pakettiin ja matkalle. Postin appsi näyttää että tilaus SPxxxxxxxxxxxFI on "Kuljetuksessa" ja viimeisin juuri tullut tieto on että "Lähetys on saapunut varastolle CHINA SHENZHEN 16.11.2020".

Onko tähän ketjuun postaaville aktiivisille AliExpress/Kiina-tilaajille tullut samaan tapaan paketti heti Suomen Postin järjestelmään näkyville? Vai onko kyseessä uusi käytäntö? Ehkä riippuu toimittajasta?

AliExpress Standard Shipping ei ole varsinaisesti mikään tietty tuote, vaan AliExpressillä on sopimuksia eri maiden kuriirien ja postilaitosten kanssa, millä se paketti sitten lähtee tietenkin sen mukaan mikä on heille (ja ehkä myös sinulle) edullisinta. Posti on yksi noista suorista sopimuskumppaneista, ja sieltä lähtee samantien se sähköinen EDI-sanoma niin että Posti tietää tuollaisen paketin olevan sulle tulossa, ja näkyy siten seurannassakin.

Jos taas sitten valitsee jonkin muun toimitustavan, niin mitään kytköstä Postiin tuskin löytyy, jolloin noita tietoja ei tule kuin aikaisintaan siinä kohtaa kun paketti saapuu Suomeen, jos silloinkaan.
 
Itsekin tilasin Alista 30.9. ja tuote lähetetty 3.10. Seurannan mukaan saapunut Suomeen 12.10. Mitään ei ole kyllä vielä kotiin asti tullut.
Lähetetty Cainiao Super Economy Global palvelulla. Kyseessä pieni ja vähäarvoinen osa.
Varaudu n. 2-4kk toimitusaikaan tuolla toimitustavalla. Seuranta voi näyttää mitä tahansa.
Perjantaina 13.11. löytyi tilaus postilaatikosta :D
 
Yleensä tuo SP-seurantakoodin saa "AliExpress Standard Shipping"-lähetyksille
AliExpress Standard Shipping ei ole varsinaisesti mikään tietty tuote, vaan AliExpressillä on sopimuksia eri maiden kuriirien ja postilaitosten kanssa, millä se paketti sitten lähtee tietenkin sen mukaan mikä on heille (ja ehkä myös sinulle) edullisinta. Posti on yksi noista suorista sopimuskumppaneista, ja sieltä lähtee samantien se sähköinen EDI-sanoma niin että Posti tietää tuollaisen paketin olevan sulle tulossa, ja näkyy siten seurannassakin.
AliExpress Standard Shipping todellakin kyseessä. Olen tilaillut tavaraa Alilta vain muutaman hassun kerran ja ilmeisesti aina aiemmin on toimitustavaksi sattumalta valikoitunut jokin muu. Mitään käsitystä eri toimitustavoista (nopeus ym.) minulla ei ole enkä ole jaksanut perehtyä aiheeseen.
 
AliExpress Standard Shipping todellakin kyseessä. Olen tilaillut tavaraa Alilta vain muutaman hassun kerran ja ilmeisesti aina aiemmin on toimitustavaksi sattumalta valikoitunut jokin muu. Mitään käsitystä eri toimitustavoista (nopeus ym.) minulla ei ole enkä ole jaksanut perehtyä aiheeseen.
Nuo AliExpress Standard Shipping lähetykset ovat ainakin parin viimeaikaisen tilauksen perusteella saapuneet kotiin tai postitoimistoon alle kahdessa viikossa tuon "Lähetys on saapunut varastolle CHINA SHENZHEN" -ilmoituksen jälkeen.
 
Tulipa tilattua feedistä paistolämpömittari hintaan 10.22€ (kun edellinen meni sopivasti rikki vkl) ja sitten näin, että samasta kaupasta sama mittari 7.85€ , jos vaan ostaa toisesta linkistä. Nyt on kovat paineet painaa "Request Order Cancellation" ja ostaa se halvempi. Mutta en taida kehdata ja maksaa oppirahat siitä, etten yhtään katsonut hintatasoa. Että näin tänään.

Molemmissa Free Shipping ja tartten tuon jouluksi, että saan kinkun hoidettua..
 
Nuo AliExpress Standard Shipping lähetykset ovat ainakin parin viimeaikaisen tilauksen perusteella saapuneet kotiin tai postitoimistoon alle kahdessa viikossa tuon "Lähetys on saapunut varastolle CHINA SHENZHEN" -ilmoituksen jälkeen.

Tilasin 29.10. kaksi eri tilausta joista kumpikin tuli tuolla Ali Standard Shippingillä. Toinen saapui pe 6.11. noudettavaksi Postiin ja toinen to 12.11. Nopeaa on kyllä toiminta ja plussaa tuosta seurattavuudesta. Toinen oli seurannan mukaan tullut Hong Kongin kautta (aikojen mukaan Finskin rahtilennolla - tämä se nopeampi paketti) ja toisessa seuranta päivittyi Kiinasta lähdön jälkeen seuraavaksi Helsinki-Vantaalla.

Positiivinen yllätys kevään toimitusaikasekoilujen takia ja mielellään tästä maksaakin hieman enemmän.
 
Just noin. Ite en ole enää vuosiin noita apuohjelmia käyttänyt, mutta viime hetkillä se korkein mitä on valmis maksamaan on se miten noi hoidetaan. Harvoin ne sekunnit siinä ratkaisee vaan kyse on yksinkertaisesti korkeimmasta tarjouksesta. Ja hyvä niin. @Timo 2 voi lohduttauta vaikka ajatusleikillä siten että siellä oli sillä jollain paljon korkeammalle asetettu tarjous kun mitä olisit ikinä ollut valmis tarjoamaan.


Tuli tänään aliexpressistä tilaamani hieno lippis. Ainut että tilasin harmaan ja sain aivan karmean värisen version sen sijaan. Olin myös varma että tuotteesta oli kymmeniä tai satoja arvosteluja kun tein tilauksen ja joku negatiivinen koski nimenomaan väärää väriä. Nyt arvosteluita oli vain kaksi. Yltiöpositiivisia molemmat. Asensin alitools tms extensionin selaimeen ja päivitin sivun, niin sieltähän löytyi arvostelukuvista täsmälleen samanlainen tapaus kun itsellenikin nyt kävi (kuvaan kirjoitettu "tilasin tämän ja tällaisen sain") . Itse arvostelua ei taida olla helppoa kaivaa esiin kuitenkaan. On ne kyllä tavan ketkuja siivoamaan noita. Joku historiajälki saisi jäädä näkyviin myös arvosteluista.

Onko noihin Alin arvosteluihin luottaminen? Että on paljon ja sitten myöhemmin hakemalla ei löydäkään vastaavaa määrää? Entä tilausten määrä onko luottamista. Minä en kyllä oikein luota. Tein just ekan tilauksen enkä osannut hydyntää mitään COUPONEja tai ekan tilauksen etuja, olikahan niitä edes.
 
Vahingossa klikkasin "purchase" parinkympin tavaralle kiinalaiselta myyjältä Ebayssä ja heti perään jätin peruutuspyynnön. Siihen ei kuulu vastausta ja nyt tänään ebay lähetti viestin jossa karhutaan maksua. Lähetin juuri viestin myyjälle että "cancel my order, don't send it" ja heti sekunteja myöhemmin myyjä poisti tuotteen listauksen sivultaan, selvä merkki kusetuksen aikomuksesta. Ebayssä ei ostaja pysty hakemaan apua sellaisiin tuotteisiin joille ei ole enää listausta. Mulla oli vanhat osoitetiedot ebayssä, joten tuotekaan tuskin tulisi perille vaikka maksaisinkin.

Pitäisikö maksaa kusettajalle vai mitä tässä tapahtuu jos en maksa? Ebay ilmoitti että myyjällä on 3 päivää aikaa vastata canceliini josta 2 päivää on jo mennyt.
 
Vahingossa klikkasin "purchase" parinkympin tavaralle kiinalaiselta myyjältä Ebayssä ja heti perään jätin peruutuspyynnön. Siihen ei kuulu vastausta ja nyt tänään ebay lähetti viestin jossa karhutaan maksua. Lähetin juuri viestin myyjälle että "cancel my order, don't send it" ja heti sekunteja myöhemmin myyjä poisti tuotteen listauksen sivultaan, selvä merkki kusetuksen aikomuksesta. Ebayssä ei ostaja pysty hakemaan apua sellaisiin tuotteisiin joille ei ole enää listausta. Mulla oli vanhat osoitetiedot ebayssä, joten tuotekaan tuskin tulisi perille vaikka maksaisinkin.

Pitäisikö maksaa kusettajalle vai mitä tässä tapahtuu jos en maksa? Ebay ilmoitti että myyjällä on 3 päivää aikaa vastata canceliini josta 2 päivää on jo mennyt.
Nyt tuli kusettajalta viesti
Thanks for your message and i can understand the situation, I have sent you the cancel transaction request please kindly help to cancel it.

If you have any questions or concerns, please don\'t hesitate to contact us by replying this message. We are more than happy to assist you at anytime.
Regards


Ei se ole peruuttanut tilaustani tai muuten ebay olisi ilmoittanut siitä jotenkin.
 
Nyt tuli kusettajalta viesti
Thanks for your message and i can understand the situation, I have sent you the cancel transaction request please kindly help to cancel it.

If you have any questions or concerns, please don\'t hesitate to contact us by replying this message. We are more than happy to assist you at anytime.
Regards


Ei se ole peruuttanut tilaustani tai muuten ebay olisi ilmoittanut siitä jotenkin.
Homma on tuon viestin siivittämänä osaltasi taputeltu, eli voit unohtaa jutun
 
Jos eBay valittaa jotain, niin laita niille kuvakaappaus tuosta saamastasi vastauksesta.
Tuo vastaus vaikutti sellaiselta kusettajien vastaukselta, että näyttäisi siltä että ollaan oltu yhteydessä ostajaan ja yritetty sopia asioita jne., samalla kun kuitenkin tosiasiassa yritetään jatkaa kusetusta.
 
Huhtikuun puolessavälissä eBaysta tilattu tuote saapui, kohtalaisen pitkä toimitusaika...
 
Itse olen siirtynyt kiinatavarassa enemmän alin puoleen. Muutenkin ebay on alkanut menemään mielestäni huonompaan suuntaan. Feedbackeja ei voi antaa jos tietty aika on kulunut ostosta jne. Viimeisimpänä esimerkkinä isäni puhelimeen tilattu näyttö. Pääsin vaihtamaan tämän isälle vasta noin 3vk tuotteen saapumisen jälkeen. Ostosta oli siis kulunut noin kuukauden päivät (myyjä irlantilainen). Näytössä selkeitä värivirheitä josta laitoin myyjälle kuvaa. Myyjä totesi että he ovat kyllä kaikki näytöt testanneet ennen lähetystä (just joo...) ja niiden pitäisi olla kunnossa. Lähetä tuote takaisin irlantiin niin he lähettävät uuden tilalle. No luonnollisesti suomen postin lähetyshinta irlantiin paketille on enemmän kuin tuo näyttö maksoi, josta ilmoitin myyjälle. No myyjä ystävällisesti ilmoitti että no he laittavat uutta näyttöä tulemaan kunhan saavat parin viikon sisään varastoon täydennystä sillä juuri kyseiset näytöt ovat loppu. Myyjästä ei ole nyt jälleen kuukauteen kuulunut mitään ja olen pari kertaa tiedustellut mikä on varaston tilanne eli joko saavat uuden näytön laitettua. Tässä ajassa on ebayn palautteen anto tuotteesta jo mennyt ohi ja myyjällä ei varmasti ole enää mitään intressejä vastata kyselyihin.
 
Itse olen siirtynyt kiinatavarassa enemmän alin puoleen. Muutenkin ebay on alkanut menemään mielestäni huonompaan suuntaan. Feedbackeja ei voi antaa jos tietty aika on kulunut ostosta jne. Viimeisimpänä esimerkkinä isäni puhelimeen tilattu näyttö. Pääsin vaihtamaan tämän isälle vasta noin 3vk tuotteen saapumisen jälkeen. Ostosta oli siis kulunut noin kuukauden päivät (myyjä irlantilainen). Näytössä selkeitä värivirheitä josta laitoin myyjälle kuvaa. Myyjä totesi että he ovat kyllä kaikki näytöt testanneet ennen lähetystä (just joo...) ja niiden pitäisi olla kunnossa. Lähetä tuote takaisin irlantiin niin he lähettävät uuden tilalle. No luonnollisesti suomen postin lähetyshinta irlantiin paketille on enemmän kuin tuo näyttö maksoi, josta ilmoitin myyjälle. No myyjä ystävällisesti ilmoitti että no he laittavat uutta näyttöä tulemaan kunhan saavat parin viikon sisään varastoon täydennystä sillä juuri kyseiset näytöt ovat loppu. Myyjästä ei ole nyt jälleen kuukauteen kuulunut mitään ja olen pari kertaa tiedustellut mikä on varaston tilanne eli joko saavat uuden näytön laitettua. Tässä ajassa on ebayn palautteen anto tuotteesta jo mennyt ohi ja myyjällä ei varmasti ole enää mitään intressejä vastata kyselyihin.
Ota paypalin kautta dispute auki, niin johan alkaa taas kiinamyyjä tanssimaan
 
Huhtikuun puolessavälissä eBaysta tilattu tuote saapui, kohtalaisen pitkä toimitusaika...
No nyt tuli toukuun puolessavälissä lähetetty Alin paketti. Eilinen ja tämä oli SG-loppuisilla seurannoilla, joten Singaporessa on kai joku tulppa auennut. Tuleekohan tammikuussa tilatutkin vielä joskus...
 
ja tänään tuli singapore postin kuljettama 9.6.20 aliexpressistä tilattu paketti... refund hyväksytty jo 14.9.
 
Mielenkiintoinen negatiinen geissi menossa Banggood nimisen kiinalaisen firman kanssa. Kuukauden olen vääntänyt virheellisen tuotteen kanssa heidän kanssaan. Laite tuli heidän Eu Tsekin varastoltaan ja oli 110 voltin muuntajalla. Protestoin välittömästi. Neljän sähköpostivaihdon jälkeen oli selvää vedätyksen ja viivyttelyn maku. Tein maksuvälittäjä PayPalille protestin asiasta. Banggood esitti sitten laitteen palauttamista Kiinaan, jotta voivat hyvittää maksuni. Sinänsä muutoin ok, paitsi että olisi ollut minun kustannuksellani palautus, jonka postikulut olisivat olleet ko. laitteen hinnan verran! En tietenkään suostunut ja seuraava tarjous vaatimuksestani hyvityshintana postikulujen verran ja laite jäisi minulle. Sen hyväksyin. Hyvitys luvattiin viimeistään 48 tunnin kuluessa maksunvälittäjän kautta. Eipä kuulunut. Tein uudelleen reklamaation Paypalin kautta. Nyt sain taas uuden vastauksen:
" Thank you for contacting us regarding order (xxx)
Regarding your concern ''refund not received'', let me escalate it to the internal department to see a solution for you after they check relevant information.
Please expect the contact via email in 24 hours.Thank you very much for your kind understanding.
Best regards,
Cristopher"
Aika vaikeaa on suositella ko. kinukkifirmaa kellekään jos tuotteen tiedoista, laadusta ja hyvitystoiminnasta on tällaista käytännön kokemusta!
Asia on riitana edelleen.
 
Tuli tänään aliexpressistä tilaamani hieno lippis. Ainut että tilasin harmaan ja sain aivan karmean värisen version sen sijaan. Olin myös varma että tuotteesta oli kymmeniä tai satoja arvosteluja kun tein tilauksen ja joku negatiivinen koski nimenomaan väärää väriä. Nyt arvosteluita oli vain kaksi. Yltiöpositiivisia molemmat. Asensin alitools tms extensionin selaimeen ja päivitin sivun, niin sieltähän löytyi arvostelukuvista täsmälleen samanlainen tapaus kun itsellenikin nyt kävi (kuvaan kirjoitettu "tilasin tämän ja tällaisen sain") . Itse arvostelua ei taida olla helppoa kaivaa esiin kuitenkaan. On ne kyllä tavan ketkuja siivoamaan noita. Joku historiajälki saisi jäädä näkyviin myös arvosteluista.
Jotain positiivista vaihteeksi. Tein toki tästä ihan perus disputen yhdellä kuvalla varustettuna ja mr. Ali aivan oikein ratkaisikin vaaditun "full refundin". Se mille peukutan on tämän käsittelyn nopeus. Päätös tuli varmaan vartissa (alle puolessa tunnissa kuitenkin) disputen lähettämisestä ja rahat seuraavana arkipäivänä op:n tilillä :thumbsup: Haluaako kukaan paskanruskeaa "sametti"lippistä:lol:?

Niinku täällä moni on todennu niin paketit kulkee alin standard shippingillä nykyään todella nopeasti. Ekaa kertaa kokeilen tilata joululahjat vasta blackfridayna. Edellisessä viestissä kehutulla Banggoodilla ei taida olla mitään vastaavaa, nopeampaa lähetysvaihtoehtoa? Kummilapset on toivoneet kunnon taskulamppuja ja mielenkiintosimmat budgetlightforumin tarjous kupongit on useimmiten aina banggoodiin :cautious:. Alissa jopa varoiteltu feikkikaman myyjistä ainakin Lumintopin ja olikohan nyt Nitecoren tuotteista.
 
Kellään tietoa tuleeko tämä tammikuussa?
Vuoden 2021alussa voimaan astuu EU:n alv-uudistus, jonka myötä kaikista EU:n ulkopuolelta tilattavista lähetyksistä pitää maksaa arvonlisäveroa.
 
Kellään tietoa tuleeko tämä tammikuussa?
Vuoden 2021alussa voimaan astuu EU:n alv-uudistus, jonka myötä kaikista EU:n ulkopuolelta tilattavista lähetyksistä pitää maksaa arvonlisäveroa.
Sitä lykättiin puolella vuodella Korona viruksen takia...
Sääntöjen oli tarkoitus tulla voimaan vuoden 2021 alusta lähtien. Ehdotuksen mukaan uusi soveltamispäivä on 1.7.2021.
 
Tuo vastaus vaikutti sellaiselta kusettajien vastaukselta, että näyttäisi siltä että ollaan oltu yhteydessä ostajaan ja yritetty sopia asioita jne., samalla kun kuitenkin tosiasiassa yritetään jatkaa kusetusta.
Tuli ebayltä ilmoitus että kauppa on peruuntunut :) Ei edes mitään saarnaamista ebayltä, että olisi pitänyt maksaa kun on ostanutkin. Oli kyllä kaikki kusetuksen merkit ilmassa: myyjä vetkuttelee vastaamisiaan viimeiseen takarajaan asti ja vastaukset on epämääräisiä, tuote katosi ebaystä etten voisi hakea ebayltä apua jne.

Viimeinen kerta kun menen ebay:hin. Apua on vaikea tai mahdoton saada riitatilanteissa ja halpa krääsä on useimmiten jollain tavalla viallista tai muuten sekundalaatua.
 
Tännekin tuli Singapore Postin Aliexpress-paketti, tilattu 2.6, postitettu 4.6. Refundi saatu 90pv limitin kohdalla.
 
Millaisia kokemuksia ostamisesta aliexpress platformin ohi hyvin pisteytetyn myyjän kanssa?
Eli myyjä tekee paremman tarjouksen kuin aliexpress sivustolla ja lähettää suoraan sulle paypal maksupyynnön.
Juu, kuulostaa epäilyttävältä, mutta tarjous houkuttaa. Onko Paypalilla tälläisessa tapauksessa jotain lisäsuojaa jos ja kun tavaraa ei ala kuulua.
Ei missään tapauksessa kannata noihin tarttua! Ja todennäköisesti haluavat sinun maksavan PayPal sillä kaveri maksulla, jossa ei ole minkäänlaista suojaa ostajalla...
No otimpa kuitenkin riskin ja ostin tuotteen suoraan myyjältä, eli ohi Aliexpress alustan. Eli myyjä lähetti paypal tilisiirto pyynnön, maksoin pois ja annoin osoite tiedot, nyt vähän yli kuukauden kuluttua Postnord toimitti paketin ovelle. Myyjä säästi jotain prosentteja komissiossa. Hiemanhan tuo kuumotti odotella useamman sadan euron pakettia vailla mitään suojaa eteenkin kun myyjä pyytänyt että meidän privaattikeskusteluja ei saa esitellä aliexpress kauppapaikalle.
 
Tuli ebayltä ilmoitus että kauppa on peruuntunut :) Ei edes mitään saarnaamista ebayltä, että olisi pitänyt maksaa kun on ostanutkin. Oli kyllä kaikki kusetuksen merkit ilmassa: myyjä vetkuttelee vastaamisiaan viimeiseen takarajaan asti ja vastaukset on epämääräisiä, tuote katosi ebaystä etten voisi hakea ebayltä apua jne.

Viimeinen kerta kun menen ebay:hin. Apua on vaikea tai mahdoton saada riitatilanteissa ja halpa krääsä on useimmiten jollain tavalla viallista tai muuten sekundalaatua.
Ei ebayssä ole mitään ongelmaa maksamattomuudesta, vasta jos myyjä avaa siitä tapauksen tulee ongelmia. Ei ebay ole sen kummempi paikka kuin tori.fikaan, laatu riippuu ihan myyjästä.

No otimpa kuitenkin riskin ja ostin tuotteen suoraan myyjältä, eli ohi Aliexpress alustan. Eli myyjä lähetti paypal tilisiirto pyynnön, maksoin pois ja annoin osoite tiedot, nyt vähän yli kuukauden kuluttua Postnord toimitti paketin ovelle. Myyjä säästi jotain prosentteja komissiossa. Hiemanhan tuo kuumotti odotella useamman sadan euron pakettia vailla mitään suojaa eteenkin kun myyjä pyytänyt että meidän privaattikeskusteluja ei saa esitellä aliexpress kauppapaikalle.
Käsittääkseni paypal suoja on vain virallisia kauppoja koskeva, kaupan takapihalla tapahtuvia ei luultavasti korvaa.

e. taitaa se korvata jos on jotain kirjeen vaihto kaupasta, mutta kylällä tapahtuvaa ei korvaa.
 
Banggoodista tilattu 7.11.2020 puhelin, 9.11 tuli ilmoitus "Package has been sterilized and shipped out." Tänään otin asiakaspalveluun yhteyttä miksi ei vieläkään näy 17track seurannassa niin vastaus oli, että laitettu tulemaan 21.11. ja näkyy seurannassa 5 päivän viiveellä. Ei pysty käsittämään miksi pitää valehdella. En todellakaan suosittele kyseistä lafkaa. Aliexpressin kanssa toimii asiat paljon paljon sujuvammin.
 
3 kertaa tilannut näytön Nokia 6.1:seen.
Yhteensä 4 kpl (kun puhelimia on 2 risaisena).
1. Yritys: näyttö tuli. Taustavalo syttyi mutta ei kuvaa. Pistin kiistan tulille ja myyjä sanoi että onko asennettu oikein. Vastasin myöntävästi. Aliexpress tuli "hätiin" ja totesivat että saan tuon 15e takaisin,kun olen palauttanut tuotteen myyjälle. En kokenut sitä rahallisesti kannattavaksi, joten tuote jäi Suomeen.
2. Yritys: sama juttu mutta tällä kertaa tajusin ottaa videokuvaa asennusvaiheessa. No myyjä kysyi että olisiko videota myös paketin avauksesta. Sitä ei ollut. Hävisin kiistan kun Aliexpress tuli jälleen "hätiin", totesivat että rahat tulee takaisin kun tuote on palautettu myyjälle.
3. Yritys: tilasin tyhmänä kaksi kerralla nostaakseni onnistumisen todennäköisyyksiä... Mutta ei. Sain 2 risaa näyttöä. Tällä kertaa 5 min edestä kuvamateriaalia pakkauksen avauksesta ja näyttöjen asennuksesta. Kiista aloitettu ja odotan samanlaista lopputulosta kuin aikaisemmilla kerroilla, mutta katsotaan miten käy. Fiksumpi ihminen olisi ottanut tästä opiksi viimeistään 2 ensimmäisellä kerralla mutta ei...
Ja kyllä, ostin eri myyjiltä.
Toivotan teille onnistuneempia kauppoja näin Black fridayn alla. Kiitos
 
3 kertaa tilannut näytön Nokia 6.1:seen.
Yhteensä 4 kpl (kun puhelimia on 2 risaisena).
1. Yritys: näyttö tuli. Taustavalo syttyi mutta ei kuvaa. Pistin kiistan tulille ja myyjä sanoi että onko asennettu oikein. Vastasin myöntävästi. Aliexpress tuli "hätiin" ja totesivat että saan tuon 15e takaisin,kun olen palauttanut tuotteen myyjälle. En kokenut sitä rahallisesti kannattavaksi, joten tuote jäi Suomeen.
2. Yritys: sama juttu mutta tällä kertaa tajusin ottaa videokuvaa asennusvaiheessa. No myyjä kysyi että olisiko videota myös paketin avauksesta. Sitä ei ollut. Hävisin kiistan kun Aliexpress tuli jälleen "hätiin", totesivat että rahat tulee takaisin kun tuote on palautettu myyjälle.
3. Yritys: tilasin tyhmänä kaksi kerralla nostaakseni onnistumisen todennäköisyyksiä... Mutta ei. Sain 2 risaa näyttöä. Tällä kertaa 5 min edestä kuvamateriaalia pakkauksen avauksesta ja näyttöjen asennuksesta. Kiista aloitettu ja odotan samanlaista lopputulosta kuin aikaisemmilla kerroilla, mutta katsotaan miten käy. Fiksumpi ihminen olisi ottanut tästä opiksi viimeistään 2 ensimmäisellä kerralla mutta ei...
Ja kyllä, ostin eri myyjiltä.
Toivotan teille onnistuneempia kauppoja näin Black fridayn alla. Kiitos
Jos eivät ole tulleet kirjattuna lähetyksenä niin kannattaa sanoa ettei ole koskaan tullut perille jos roskaa tulee niin saat varmasti rahat takaisin.
 
Nyt tuli vähä omituisempi ongelma, oon syöttänyt noihin aliexpress tilauksiin puhelinnumeron joka on poistumassa käytöstä, niin tuleekohan noista paketeista nyt ollenkaan saapumisilmoitusta postin kautta?
 
Nyt tuli vähä omituisempi ongelma, oon syöttänyt noihin aliexpress tilauksiin puhelinnumeron joka on poistumassa käytöstä, niin tuleekohan noista paketeista nyt ollenkaan saapumisilmoitusta postin kautta?
Kyllä tulee, hyvin harvoin näistä on tullut ilmoitusta tekstarilla/sähköpostilla, yleensä tulee vain paperinen saapumisilmoitus postitse.
 
Lähetysseurannasta puheenollen. Onnistuneen tilauksen siivittämänä tilasin viime viikolla uuden n. kympin hintaisen paketin ilmaisella postituksella. Päätin tarttua haasteeseen koska tuotteelle luvattiin "Delivered before Jan 15 or full refund". Aiemmista parin vuoden sisällä tekemistäni Alin tilauksista poiketen tilaus pärähti näkyviin Suomen Postin lähetysseurantaan lähes samantien kun se oli pistetty Kiinassa pakettiin ja matkalle. Postin appsi näyttää että tilaus SPxxxxxxxxxxxFI on "Kuljetuksessa" ja viimeisin juuri tullut tieto on että "Lähetys on saapunut varastolle CHINA SHENZHEN 16.11.2020".
Tilasin 29.10. kaksi eri tilausta joista kumpikin tuli tuolla Ali Standard Shippingillä. Toinen saapui pe 6.11. noudettavaksi Postiin ja toinen to 12.11. Nopeaa on kyllä toiminta ja plussaa tuosta seurattavuudesta. Toinen oli seurannan mukaan tullut Hong Kongin kautta (aikojen mukaan Finskin rahtilennolla - tämä se nopeampi paketti) ja toisessa seuranta päivittyi Kiinasta lähdön jälkeen seuraavaksi Helsinki-Vantaalla.

Positiivinen yllätys kevään toimitusaikasekoilujen takia ja mielellään tästä maksaakin hieman enemmän.



Vaikka tuo tilausseuranta alunperin olikin ihan mukava yllätys niin loppupeleissä se ei valitettavasti ainakaan omalta osaltani täsmälleen pitänyt paikkaansa. Sekä AliExpressin että Postin sovellukset nimittäin ehtivät jo iloisesti ilmoittamaan että tavara olisi mukamas toimitettu onnistuneesti perille:

2020.11.xx 15:xx (GMT-7): Delivery successful

Luovutettu
xx.11.2020 15:xx
Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.


Luonnollisestikaan tavaraa tai mitään ilmoitusta sen saapumisesta ei ole osoitteeseeni toimitettu puhumattakaan siitä että paketti olisi minulle henk. koht. luovutettu.

Pitääkö tässä vielä odotella kärsivällisesti ja luottaa että posti toimittaa lähetyksen onnistuneesti perille vaiko vetää se johtopäätös että seurantakoodi oli jo alunperin väärä/huijausta? Mitä seuraavaksi?
 
Sinkkupäivänä tilasin AliExpressistä 2 tuotetta, molemmat AliExpress Standard Shippingillä. Ensimmäinen saapui keskiviikkona ja toinen eilen, eli 14 ja 15 päivää tilauksesta. Helposti sen parin lisädollarin arvoinen tuo Standard Shipping.
 
Sinkkupäivänä tilasin AliExpressistä 2 tuotetta, molemmat AliExpress Standard Shippingillä. Ensimmäinen saapui keskiviikkona ja toinen eilen, eli 14 ja 15 päivää tilauksesta. Helposti sen parin lisädollarin arvoinen tuo Standard Shipping.
Näkyivätkö nuo myös Suomen Postin seurannassa?
 
Näkyivätkö nuo myös Suomen Postin seurannassa?

1606456108312.png

1606456081766.png

Näkyi. Ensimmäinen tuli kotiin asti, kun mahtui postiluukusta, mutta jälkimmäinen piti hakea Postista.
 
Osuikohan Aliexpressissä nyt epärehellinen myyjä omalle kohdalle kun Aliexpress Standard Shippingillä tilatun tuotteen seurantakoodi on muotoa RUxxxxxxxxxxxNL vaikka aina ennen nuo ovat olleet muotoa SPxxxxxxxxxxxFI. Onko jollain kokemusta tuollaisen RUxxxxxxxxxxxNL paketin saapumisesta Suomeen?
EDIT: Ilmeisesti RUxxxxxxxxxxxNL on PostNL:n seurantakoodi eikä suoraan ole aihetta huoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Osuikohan Aliexpressissä nyt epärehellinen myyjä omalle kohdalle kun Aliexpress Standard Shippingillä tilatun tuotteen seurantakoodi on muotoa RUxxxxxxxxxxxNL vaikka aina ennen nuo ovat olleet muotoa SPxxxxxxxxxxxFI. Onko jollain kokemusta tuollaisen RUxxxxxxxxxxxNL paketin saapumisesta Suomeen?
EDIT: Ilmeisesti RUxxxxxxxxxxxNL on PostNL:n seurantakoodi eikä suoraan ole aihetta huoleen.
Se voi tulla ihan millä parhaaksi katsotulla toimitustavalla tuo standard. Ei tule aina suoraan tuolla postin omalla.
 
Osuikohan Aliexpressissä nyt epärehellinen myyjä omalle kohdalle kun Aliexpress Standard Shippingillä tilatun tuotteen seurantakoodi on muotoa RUxxxxxxxxxxxNL vaikka aina ennen nuo ovat olleet muotoa SPxxxxxxxxxxxFI. Onko jollain kokemusta tuollaisen RUxxxxxxxxxxxNL paketin saapumisesta Suomeen?
EDIT: Ilmeisesti RUxxxxxxxxxxxNL on PostNL:n seurantakoodi eikä suoraan ole aihetta huoleen.
Mulla on lamppu akulla tulossa tuolla, kun otin standard kuljetuksen. Tosin vielä ei ole saapunut.
 
Oma kateissa oleva lähetyksenikin pitäisi mahtua helposti. Pitänee ottaa yhteyksiä Postin suuntaan ensi viikolla mikäli lähetystä ei näy eikä kuulu.

Onko tuosta yhteydenotosta ollut joskus oikeasti jotain hyötyä? Kovin olen skeptinen tuon asian suhteen, mutta kertokaa että olen vain väärässä.
 
Jos tilailee banggoodista näppistä noin 70-90e hintaan niin tuleeko siihen vielä tulli+alvi maksu päälle? onko kokemuksia?
 
Nyt sitten jouduin ensimmäistä kertaa huijausyrityksen kohteeksi Alilta tilatessa.
Tilasin reilu pari kuukautta sitten sähköskuuttiin uudet renkaat, mutta seurannan mukaan ne jäivät pyörimään edestakaisin Pekingin ja Zhengzhoun väliä. Tein reilu viikko sitten disputen tapauksesta ja myyjä lupasi lähettää uuden paketin.
Pyytämällä sain uuden seurantakoodin ja kaikki vaikutti olevan ok. Nyt sitten postin seurannassa näkyykin, että paketin lopullinen määränpää on Turku, eikä Helsinki.
Olivat siis kylmästi antaneet mulle toisen Suomeen tulevan paketin seurantakoodin ja toivoneet, etten huomaisi. Sitten olisivat vaan sanoneet, että kyllä se on seurannan mukaan tullut sulle.
No, katotaan miten uuden disputen käy. Nyt en suostu mihinkään muuhun kuin rahojen palautukseen.
 
Nyt sitten jouduin ensimmäistä kertaa huijausyrityksen kohteeksi Alilta tilatessa.
Tilasin reilu pari kuukautta sitten sähköskuuttiin uudet renkaat, mutta seurannan mukaan ne jäivät pyörimään edestakaisin Pekingin ja Zhengzhoun väliä. Tein reilu viikko sitten disputen tapauksesta ja myyjä lupasi lähettää uuden paketin.
Pyytämällä sain uuden seurantakoodin ja kaikki vaikutti olevan ok. Nyt sitten postin seurannassa näkyykin, että paketin lopullinen määränpää on Turku, eikä Helsinki.
Olivat siis kylmästi antaneet mulle toisen Suomeen tulevan paketin seurantakoodin ja toivoneet, etten huomaisi. Sitten olisivat vaan sanoneet, että kyllä se on seurannan mukaan tullut sulle.
No, katotaan miten uuden disputen käy. Nyt en suostu mihinkään muuhun kuin rahojen palautukseen.

Onhan sitä täällä toitotettu, että ei kannata mihinkään uudelleenlähetyksiin suostua, vaan aina rahat pois ja uusi tilaus.
 
Kuinka nopeesti ihmisille on tullut nämä RUxxxxxxxxxxxNL seurankoodilla olevat paketit? Mulla näyttää, että paketti olisi ollut nyt jossain belgiassa "Liege-Linehaul" 28.11. lähtien ja ei ole sieltä liikkunut sinä aikana mihinkään.:rolleyes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom