AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Itse maksoin juuri tullin 44€ emolevystä. Tulli oli 10€, se on ihan ok, mutta posti otti 2,90€ kaupanpäälle ja lähetys viivästyi viikon.

Täytyy katsoa, missä vaiheessa lopetan tilaamisen ja jään katselemaan, kuinka nopeasti se uusi ALV-järjestelmä toimii. Siis kaikista lähetyksistä tulee tulli 2021.

--

Ja siis emolevy oli oikeasti 34-44€ (käytin kuponkeja) ja paketissa luki $20. Ei taida tulli päästellä noita enää läpi ja jos epäilyttää, niin menee tulliin.

Kysymyksenä onkin, minulla on tulossa 21-22€ kaiuittimet (elementit), ja ne on niin isoja, että tullimies voi epäillä, niin saanko sen 2,90€ takaisin, jos posti sen perii?
Jos nyt pilkkua viilataan niin se ei oo tulli maksu jonka maksoit vaan ALV. :smoke:
 
Melko arpapeliähän tuo on. Mulla on ollut tässä parin kuukauden sisään kaksi tulliin jäänyttä tilausta joiden saapumista olen odotellut n. kuukauden alvien maksamisen jälkeen, toista odottelen paraikaa. Maksoin kummastakin alvit samana päivänä kun ne sinne joutuivat. Pahuksen hidastahan tuo touhu paikoin on mutta ei auta muu kuin odottaa, ensi vuonna tämä ehkä helpottuu kun/jos alvit maksetaan jo tilauksen yhteydessä...

Mulla oli yks tapaus, jossa maksoin postin käsittelymaksun "väärällä" seurantanumerolla ja siksi ei paketti liikkunut yhtään mihinkään. Eli vaikka seurannassa paketti voi löytyä usealla eri tunnuksella ei se maksun kohdentamisessa sitten toimikaan. Soitin jonnekin tullipostin numeroon sitten riittävästi odoteltua ja paketti lähti eteenpäin.
 
Mulla oli yks tapaus, jossa maksoin postin käsittelymaksun "väärällä" seurantanumerolla ja siksi ei paketti liikkunut yhtään mihinkään. Eli vaikka seurannassa paketti voi löytyä usealla eri tunnuksella ei se maksun kohdentamisessa sitten toimikaan. Soitin jonnekin tullipostin numeroon sitten riittävästi odoteltua ja paketti lähti eteenpäin.

No kyllä tuo maksu on seurannasta päätellen ilmeisesti mennyt perille ihan oikealla tunnuksella. En ole varma voiko tulliselvitystä ylipäätään edes suorittaa loppuun jos seurantatunnus on "väärä".
 

Liitteet

  • Screenshot_20200910_154633_fi.itella.posti.android.jpg
    Screenshot_20200910_154633_fi.itella.posti.android.jpg
    424,6 KB · Luettu: 75
Viimeksi muokattu:
Meinaakohan tämä että pitää maksaa tulli? Paketti tuli Hong Kongista Saksan kautta Suomeen.
Koodi:
07 Sep 2020
Processed for clearance at TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND

07 Sep 2020
Clearance event
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND

08 Sep 2020
Clearance event
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND

09 Sep 2020
Clearance event. Further clearance processing is required. A DHL
representative shall attempt to contact importer or shipper if any
further information is required to complete the entry. Customer
should contact DHL Customer Service if not reached by DHL
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND
Kunhan vain saapuisi perjantaiksi.
Tänään eilinen 9.8 Clearance Event muuttui samanlaiseksi kun 7.8. ja 8.8. päivän:
Koodi:
09 Sep 2020
Clearance event
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND

10 Sep 2020
Clearance event. Further clearance processing is required. A DHL
representative shall attempt to contact importer or shipper if any
further information is required to complete the entry. Customer
should contact DHL Customer Service if not reached by DHL
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND
Olin että wtf miksi hommat ei etene ja soitin asiakaspalveluun. Aliexpress ei kuulemma ollut jakanut puhelinnumeroani tai sähköpostiani, niin olivat lähettäneet alkuviikosta kirjeen joka on perillä varmaan joskus ensiviikolla! Ei perkele. Noh, hommat lähtivät onneksi nyt etenemään, mutta turha odottaa lähetystä viikonlopuksi kun en ole päässyt vielä edes maksamaan tulleja.

Lähetys olisi myöhästynyt vielä enemmän jos en olisi käynyt tässä ketjussa keskiviikkona ja kokeillut syöttää aliexpressin koodia viime sivulla olleeseen globaaliin paketinseurantaan. Nyt sain sentään itse eri ongittua kaikki 3 eri lähetysnumeroa ja soitettua sinne missä paketti oli. No tietääpä seuraavalla kerralla.
 
Tänään eilinen 9.8 Clearance Event muuttui samanlaiseksi kun 7.8. ja 8.8. päivän:
Koodi:
09 Sep 2020
Clearance event
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND

10 Sep 2020
Clearance event. Further clearance processing is required. A DHL
representative shall attempt to contact importer or shipper if any
further information is required to complete the entry. Customer
should contact DHL Customer Service if not reached by DHL
TAMPERE - TAMPERE-PIRKKALA - FINLAND
Olin että wtf miksi hommat ei etene ja soitin asiakaspalveluun. Aliexpress ei kuulemma ollut jakanut puhelinnumeroani tai sähköpostiani, niin olivat lähettäneet alkuviikosta kirjeen joka on perillä varmaan joskus ensiviikolla! Ei perkele. Noh, hommat lähtivät onneksi nyt etenemään, mutta turha odottaa lähetystä viikonlopuksi kun en ole päässyt vielä edes maksamaan tulleja.

Lähetys olisi myöhästynyt vielä enemmän jos en olisi käynyt tässä ketjussa keskiviikkona ja kokeillut syöttää aliexpressin koodia viime sivulla olleeseen globaaliin paketinseurantaan. Nyt sain sentään itse eri ongittua kaikki 3 eri lähetysnumeroa ja soitettua sinne missä paketti oli. No tietääpä seuraavalla kerralla.
No niin! DHL lähetti äsken sähköpostissa tullilaskun 38€ ja maksoin sen samantien. Samantien tuli myös kuitti maksusta, eli ehkä se huomena ois täälä 500km päässä. Tuli kyllä hintaa halvalle 50€ tuotteelle kun halusin nopeamman kuljetuksen, kuljetus 20€ ja tullin maksut 38€ (sisältää DHL 20€ palvelumaksun ku en halunnu säätää). 50€ -> 108€
 
Eikös tuon postin maksun pitänyt joissain tapauksissa olla 90senttiä jos järjestelmän kautta hoitaa vai minne se vaihtoehto jäi.
Posti haluaa hoitaa myös lähetysten tulliselvitykset


Posti kertoi tiistaina myös uudesta digitaalisesta huolintaratkaisusta, jolloin kuluttaja voi valtuuttaa Postin huolehtimaan tilauksensa tulliselvityksestä jo ennen kuin lähetys saapuu maahan.

Tässä vaiheessa digitaalinen huolintapalvelu koskee vain lähetyksiä, joiden arvo on 22–150 euroa. Käytännössä posti hoitaa siis näihin lähetyksiin liittyvän arvonlisäveron maksamisen.

Digitaalisen huolintapalvelun kustannukset asiakkaalle ovat 90 senttiä per lähetys.


Ei täs kauaan kun 10€ lähetyksestä tuli tullista ilmoitus niin vaan ilmoitin tullille sähköpostiin ettei ole alvin rajaa ylittävä. Niin ei tuolloin tullut postinkaan lisämaksuja. Posti kyllä oli ilmoitellut siitä maksusta, mutta siinäkin puhuttiin siitä rajan ylittävistä.

Eli onko Posti nyt tahallaan jättänyt epäselväksi asian että porukka maksellut alle 22€ lähetyksistä sen 2.90€ turhaan. Vai onko lennossa vaihtaneet taas käytäntöjään.

Olispa viel aika kun paketit pääsi suoraan tullissa hoitamaan. Hoitasin ne niin milelellään suoraan tullin toimipisteessä ilman Postia.

niin olivat lähettäneet alkuviikosta kirjeen joka on perillä varmaan joskus ensiviikolla! .
Jos etanapostin kirjeet haluat ylensäkin nopeammin niin nettipostissa kirjeet tulee valtavasti nopeammin. Ja eikä ole jaettu väärään laatikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Olispa viel aika kun paketit pääsi suoraan tullissa hoitamaan. Hoitasin ne niin milelellään suoraan tullin toimipisteessä ilman Postia.

Kyllähän sä sen tullimuodollisuuden edelleen hoidat itse Tullin kanssa ellet valtuuta logistiikkayritystä tekemään sitä puolestasi.

Mutta jos järki käteen ja vertaat nykyistä tavaramäärää vaikkapa 10-15v takaiseen mitä EU:n ulkopuolelta tuli, niin se livekäynti jossain Tullin pisteessä kestäisi varmaan tunteja. Ei sitä volyymia vain hoitaisi mitenkään enää livenä. Kyllä aikoinaan kesti pienilläkin asiakasmäärillä helposti 30-60min kun haki Australiasta tulleita dvd-levyjä Pääpostitalon tullipisteestä. Osan takia joutui jopa ajamaan Vantaalle.

Eli summasummarum: elektroninen käsittely on ns. pakollista. Alvin alarajan poisto 1.7.2021 tulee muokkaamaan käytäntöjä myös jossain määrin. Todennäköisintä on, että Posti hoitaa vähäarvoiset lähetykset itsenäisesti ja Tulli keskittyy jonkun euromäärän ylittäviin, esim 100EUR ja ylöspäin. Täysin oma spekulaatio, mutta ei Tulli kykene näitä satoja tuhansia kiinapaskoja käsittelemään vaikka osa kaupoista alkaakin varmaan keräämään alvit jo ostohetkellä.
 
Jos etanapostin kirjeet haluat ylensäkin nopeammin niin nettipostissa kirjeet tulee valtavasti nopeammin. Ja eikä ole jaettu väärään laatikkoon.
Hei muuten kyllähän mulla on OmaPosti (entinen NetPosti) eikä sinne ole tullut mitään. Onkohan ne edes lähettäneet koko kirjettä?

Paketti tosiaan lähti tänään klo. 11 Tampereelta Oulua kohti ja nyt odottelen jos se jopa toimitettaisiin myös tänä iltana. Kuinkahan pitkään nuo DHL:n ukot on töissä? Lopettaako ne hommat klo. 17?
 
Hei muuten kyllähän mulla on OmaPosti (entinen NetPosti) eikä sinne ole tullut mitään. Onkohan ne edes lähettäneet koko kirjettä?

Paketti tosiaan lähti tänään klo. 11 Tampereelta Oulua kohti ja nyt odottelen jos se jopa toimitettaisiin myös tänä iltana. Kuinkahan pitkään nuo DHL:n ukot on töissä? Lopettaako ne hommat klo. 17?
Tuskin tulee tänään. Maanantaina aikaisintaan.
 
Juuh, ei tullu tänään perjantaina enää kotiin asti :(
Saapunut DHL:n toimipisteeseen <Service area> OULU - FINLANDOULU - FINLAND18:44
kävin kaljaa

Voi saatana ku se paketti oli lepuuttanu maanantaista asti Tampereella! Vasta keskiviikkona tästä ketjusta löysin linkit millä voin edes etsiä sitä, ja sitä kautta huomasin että se on ollu 2 yötä tyhjänpanttina. Torstaina soiton jälkeen lähti etenemään, ja myöhemmin kymmeneltä illalla sain mailin millä maksaa tulli (+ylimääräiset). Nopeasti mulle lähetettiin kuitti maksamisesta jossa oli linkki sivulle josta voisin tarkastaa tilauksen ja sitä painamalla jouduin kummalliselle sivulle jonne oli merkitty luovuttamispäiväksi 8.9 (tiistai!) ja mahdollisuus vaihtaa paketinluovutustapa. Vain vartijalle (häh??! :D) tai naapurille luovutus olivat mahdollisia toimitustapoja. Mitähän tässä on tapahtunut kun edes yhteystietojen kanssa on näköjään ollut isoja ongelmia.

EDIT: Yritän sanoa että tässä hukattiin osaamattomuuden ja amatöörimäisyyden takia ainakin 2 päivää aivan turhaan.
 
Nyt haiskahtaa kyllä kusetukselta. Tein yhteensä neljä tilausta Alista, uutena asiakkaana sain $3 dollaria pois minimissään $4 arvoisesta tilauksesta -kupongin. Käytin sen alla olevaan käikäleeseen. Maksettavaa jäi 1,51 euroa, joka velotettiin luottokortilta. Lauantaina tilille oli tullut 1,44 euroa takaisin aliexpress.comista. Mitään sähköposti-ilmoituksia tai vastaavia ei alista ole homman suhteen tullut. Muissa tilauksissa jotka on tehty ilman alennuskuponkeja on "Waiting for delivery" statuksena ja "Confirm delivered" -nappi. Sen sijaan tässä alennuskupongilla tilatussa ei ole:

1600071781075.png


Track Order -tiedoissa lukee:
Seller shipped your order
Depart From Original Country
Arrived At Destination Country
Delivered

Eli tekeekö nää todella näin, että peruuttaa kuponkialennettuja tuotteita miten huvittaa, jolloin kuponki menee hukkaan ja ne merkataan sitten toimitetuiksi jotenkin? Samalla sitten itse ottaa turpaan vielä muuntokurssihäviöiden verran. Jos nää toimii näin niin on kyllä aivan käsittämättömän ala-arvoista ja moraalitonta touhua.

1600071984280.png


Kumma juttu, että ainoastaan kuponkialennettu tilaus aiheuttaa "security concerneja". Normihintaiset samalla kertaa tilatut tuotteet eivät.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas erikoista, ei ole ikinä vielä käynyt noin. Joitakin satoja tilauksia sisällä ja timanttitasolla asiakkuus. Tuossahan viitattiin accountin turvaongelmiin, oliko tuo kuponkiostos ensimmäinen tilaus mitä tuolla tilillä tehtiin? Jokuhan siellä on voinut laukaista jonkun triggerin.
 
Onpas erikoista, ei ole ikinä vielä käynyt noin. Joitakin satoja tilauksia sisällä ja timanttitasolla asiakkuus. Tuossahan viitattiin accountin turvaongelmiin, oliko tuo kuponkiostos ensimmäinen tilaus mitä tuolla tilillä tehtiin? Jokuhan siellä on voinut laukaista jonkun triggerin.
Juu eka tilaus ja perään muut tilaukset ihan samasta baseuksen kaupasta. Siinä kohtaa kun kaikki 4 tilausta olin tehnyt ne olivat kaikki identtisinä tilaushistoriassa ja kaikista tuli myös oheinen "good to go" -vahvistussähköposti. Peruutus on tehty myöhemmässä vaiheessa, eikä asiasta ole tullut mitään sähköpostia. Muista kolmesta tuli shipped-sähköposti. En katsonut silloin sen tarkemmin mikä se neljäs tuote oli, luulin vain, että odottaa vielä tuotetta tmv. Mutta näemmä onkin sitten mitään ilmoittamatta peruttu, vaikka oli "good to go", kuten kaikki muutkin. Pirun vaikea tätä on sen vuoksi muuten selittää kuin kuponkialennuksen takia kusettamisena.

1600076301070.png
 
Kysäse aspasta koska onhan tuo erikoista. Aika monta alekuponkia olen kyllä käyttänyt ongelmitta.
 
Baseus kauppa itsessään ei nyt välttämättä ole huijari, joten jotain muuta nyt? Rajoitetaan uuden käyttäjän kuponkien käyttöä? Ei ole vastaavaa tullut itsellä vastaan ja tilauksia alla useita vuosia...
 
Baseusta en epäile, eikös noi kupongit ole kuitenkin Aliexpressin piikkiin meneviä?
 
Onko tullu vastaan tämmöstä tilauksissa: airline handover failure

4.8 tuo ilmaantunu seurantaan, sen jälkeen ei mittää, olin unohtanu koko tilauksen
 
Ei näistä seurannoista ota taas selvää vanha Erkkikään... Kumpaakohan tässä nyt pitäisi uskoa?

Screenshot_20200914_163119.jpgScreenshot_20200914_163248.jpg
 
Nyt haiskahtaa kyllä kusetukselta. Tein yhteensä neljä tilausta Alista, uutena asiakkaana sain $3 dollaria pois minimissään $4 arvoisesta tilauksesta -kupongin. Käytin sen alla olevaan käikäleeseen. Maksettavaa jäi 1,51 euroa, joka velotettiin luottokortilta. Lauantaina tilille oli tullut 1,44 euroa takaisin aliexpress.comista. Mitään sähköposti-ilmoituksia tai vastaavia ei alista ole homman suhteen tullut. Muissa tilauksissa jotka on tehty ilman alennuskuponkeja on "Waiting for delivery" statuksena ja "Confirm delivered" -nappi. Sen sijaan tässä alennuskupongilla tilatussa ei ole:

1600071781075.png


Track Order -tiedoissa lukee:
Seller shipped your order
Depart From Original Country
Arrived At Destination Country
Delivered

Eli tekeekö nää todella näin, että peruuttaa kuponkialennettuja tuotteita miten huvittaa, jolloin kuponki menee hukkaan ja ne merkataan sitten toimitetuiksi jotenkin? Samalla sitten itse ottaa turpaan vielä muuntokurssihäviöiden verran. Jos nää toimii näin niin on kyllä aivan käsittämättömän ala-arvoista ja moraalitonta touhua.



Kumma juttu, että ainoastaan kuponkialennettu tilaus aiheuttaa "security concerneja". Normihintaiset samalla kertaa tilatut tuotteet eivät.

Tähän keissiin en osaa sanoa, mutta kannattaa vaihtaa Alissa suoraan euroiksi niin tulee mahdolliset palautukset myös takaisin euroissa. Tuolla vielä USD-EUR konversio on lähes tukkukurssien mukainen (vrt. PayPalin kusetuskurssit), joten tällä vielä voittaa muutamia prosentin kymmenyksiä Visan/MC:n konversaation verrattuna eikä tarvitse stressata noita eroja, jos ja kun joskus peruutetaan jotain.
 
Ei näistä seurannoista ota taas selvää vanha Erkkikään... Kumpaakohan tässä nyt pitäisi uskoa?

Screenshot_20200914_163119.jpgScreenshot_20200914_163248.jpg

Destination menee järjestään väärin, samoin se, että lähetys on Suomessa kun oikeasti on seurannassa luenta, että lähetys on matkalla kohdemaahan. Samoin nuo last mile carrier merkinnät ovat ekaa kertaa nähtävillä 99% ennen kuin on edes Suomessa.
 
Ei näistä seurannoista ota taas selvää vanha Erkkikään... Kumpaakohan tässä nyt pitäisi uskoa?

Screenshot_20200914_163119.jpgScreenshot_20200914_163248.jpg
Molemmat pitävät periaatteessa paikkaansa, mutta ekassa mainittu "destination country" ei ole Suomi vaan joku kauttakulkumaa, jossa kuljetusfirma vaihtuu. Lisäksi tuo tokassa mainittu "The item is ready for shipment" tarkoittaa vain ennakkotietoja.

Eli suunnilleen näin: 2.9. ilmoitettu PostNL:lle lähetyksestä, 3.9. paketti saapunut kauttakulkumaahan, 9.9. paketti vastaanotettu ja käsitelty PostNL:ssä, 12.9. lähtenyt PostNL:ltä Suomeen.

Lähes järjestäen "destination country" ei tarkoita Suomea jos ei ole maata mainittu nimeltä, ja vaikka onkin niin skeptinen voi silti olla.
 
Destination menee järjestään väärin, samoin se, että lähetys on Suomessa kun oikeasti on seurannassa luenta, että lähetys on matkalla kohdemaahan. Samoin nuo last mile carrier merkinnät ovat ekaa kertaa nähtävillä 99% ennen kuin on edes Suomessa.
Molemmat pitävät periaatteessa paikkaansa, mutta ekassa mainittu "destination country" ei ole Suomi vaan joku kauttakulkumaa, jossa kuljetusfirma vaihtuu. Lisäksi tuo tokassa mainittu "The item is ready for shipment" tarkoittaa vain ennakkotietoja.

Eli suunnilleen näin: 2.9. ilmoitettu PostNL:lle lähetyksestä, 3.9. paketti saapunut kauttakulkumaahan, 9.9. paketti vastaanotettu ja käsitelty PostNL:ssä, 12.9. lähtenyt PostNL:ltä Suomeen.

Lähes järjestäen "destination country" ei tarkoita Suomea jos ei ole maata mainittu nimeltä, ja vaikka onkin niin skeptinen voi silti olla.

Tähän asti tuo "arrived at destination country" on pitänyt paikkansa sillä yleensä tilaus on ilmestynyt postin seurantaan pian tuon jälkeen. Olisihan tuo ollut aika hyvin jos noin nopeasti olisi saapunut, tulihan mulle toisaalta ihan hiljattain yksi paketti perille vähän reilussa viikossa lähettämisestä... Mutta ehkä kävi vain tuuri. :smoke:
 
Sanoisin, että noin 2-3 prosenttia omista lähetyksistä on pitänyt tuon puolesta paikkaansa. Poikkeuksena Alin standard shipping viimeaikoina, tosin, niissäkin tuo lähtö kohti kohdemaata tulkitaan saapumiseksi kohdemaahan yleensä.
 
Milläs prosentilla porukalla on jäänyt tulliin kamaa yli 20 euron ostoksista Aasian tilauksista? Katselin omasta historiasta että on about 14/14 läpäissyt tullin ilman hämminkiä, siis Aasiasta.
Nyt on 35 euron akkutilaus ja 32 euron saranatilaus tulossa joista akut voi hyvinkin jäädä tullin käsiin... (24x"18650-mallin" akkua)
 
Ajattelin että tulisi paketti nopeasti, kun lähetetty Yanwen Expressinä (se economyhän ei välttämättä edes tule perille aina).
4.9 on lähtenyt lentoteitse "kohdemaahan" ja samasta päivästä alkaen näkyny Oma Postissa "ei ole vielä saapunut Postille". Ei nyt luulisi lennon kestävän 11 päivää.

Noh, Kiinasta tilatessa toimitusajat nyt voivat olla ihan mitä vain. Itselleni on tulossa (Postin seurannan mukaan) huomiseksi paketti jota olen odottanut noin viisi kuukautta... Kun taas hiljattain tilaamani paketti tuli perille vähän reilussa viikossa lähetyksestä. Malttia vain. :smoke:
 
AliExpressissä on välillä 101 eri toimitustapaa valittuna. Mikä niistä on luotettavin, koska pari pakettia on jäänyt tulematta. Ja onko jokin niistä pikapaketti tai jonka noutamisen yhteydessä ei vaadittaisi allekirjoitusta?
 
AliExpressissä on välillä 101 eri toimitustapaa valittuna. Mikä niistä on luotettavin, koska pari pakettia on jäänyt tulematta. Ja onko jokin niistä pikapaketti tai jonka noutamisen yhteydessä ei vaadittaisi allekirjoitusta?

Viimeaikoina nopeiten ovat olleet kaikki 'Ali Standard Shipping' -palvelulla tulleita, missä on SP -alkuinen seurantatunnus. Allekirjoitusta ei vaadita, joku henkilöllisyystodistus kyllä tarvitaan noudettaessa. Nopein on ollut viidessä päivässä tilauksesta Helsinki-Vantaalla ja siitä seuraavana päivänä noudettavissa, kymmenkunta lähetystä on sitten ollut noin 10-12vrk tilauksesta tarjolla lähikaupassa. Mutta edelleen, enemmän tuo on poikkeus jos jotain tulee alle kahdessa viikossa.
 
Oho, aliexpressistä tasan viikko sitten tilattu suojakuori ja tänään tuli postiin! Ihme ettei omaan luukkuun tullut.
Mitenhän näin nopeasti tuli? Toimitustapana Aliexpress Standard, maksoi 1,50€
 
Tänään näyttää rekisteröityneen Suomen postin seurantaan 26. päivä postitettu Singaporen postin (AliExpress Standard Shipping, mutta sisältää akun) paketti, joten näyttäisi tuokin palautuneen toimimaan normaalisti koronasta.
Myöskin tänään yksi 2.9 Suomen terminaaliin rekisteröity "China Post Ordinary Small Packet Plus"-lähetys saapui perille, vielä kun tuo yksi 31.8 rekisteröity lähetys mahtuisi kuljetukseen.
 
AliExpressissä on välillä 101 eri toimitustapaa valittuna. Mikä niistä on luotettavin, koska pari pakettia on jäänyt tulematta. Ja onko jokin niistä pikapaketti tai jonka noutamisen yhteydessä ei vaadittaisi allekirjoitusta?
Aikalailla mitä enemmän on rahaa laittaa toimitukseen sitä nopeammin ne yleensä tulee! Ja Aliexpress Standard Shipping on aika hyvä valinta ja tulee siinä 1-2 viikossa ylensä.
 
Tänään pääsi taas tekemään disputen. Myyjällä oli tod.näk. liian halpa hinta, niin ensi pyysi minua peruuttamaan tilauksen, laittamalla "Other reasons". En tehnyt yhtään mitään.

Sitten tuli seurantakoodi ja se on mennyt eilen KAUHAVALLE. (olen siis Helsingissä) Tässä todennäköisesti on annettu minulle toisen henkilön postikoodi, että kuvittelisin, että kaikki on ok.

Nyt olisi jäänyt maksu voimaan ja tuote saamatta, jos en olisi tehnyt disputea. Kaikenlaisiin ryökäleisiin tuollakin törmää..

1600422001166.png


Oli kyllä todella halpa tuote ja käytin pari kuponkia taas, niin nähtävästi nyt saan takaisin $4 enemmän kuin maksoin tililtäni. Nähtävästi ne menetetyt kupongit korvataan rahana?
 
Tulipa kokeiltua puhelimen akun ostoa Aliexpressistä, ja sai olla viimeinen kerta. Vaikea vaan löytää vähän huokeampaa paikkaa ostaa akku. Lisäksi Kiinan postilla kesti 1.5kk toimitus. Lähetys seurannalla, alin standard shippingiä ei saanut.
 
Tänään pääsi taas tekemään disputen. Myyjällä oli tod.näk. liian halpa hinta, niin ensi pyysi minua peruuttamaan tilauksen, laittamalla "Other reasons". En tehnyt yhtään mitään.

Sitten tuli seurantakoodi ja se on mennyt eilen KAUHAVALLE. (olen siis Helsingissä) Tässä todennäköisesti on annettu minulle toisen henkilön postikoodi, että kuvittelisin, että kaikki on ok.

Nyt olisi jäänyt maksu voimaan ja tuote saamatta, jos en olisi tehnyt disputea. Kaikenlaisiin ryökäleisiin tuollakin törmää..

1600422001166.png


Oli kyllä todella halpa tuote ja käytin pari kuponkia taas, niin nähtävästi nyt saan takaisin $4 enemmän kuin maksoin tililtäni. Nähtävästi ne menetetyt kupongit korvataan rahana?
Ei korvata rahana tai ainakaan mulla ole korvanneet ennen.
Voi alkuun erehdyttävästi näyttää että sais koko tuotteen hinnan takasi mutta tilille asti ei tule kuitenkaan kuin tuoteen hinta + mahd. postit - kuponkien summa...
 
Ei korvata rahana tai ainakaan mulla ole korvanneet ennen.
Voi alkuun erehdyttävästi näyttää että sais koko tuotteen hinnan takasi mutta tilille asti ei tule kuitenkaan kuin tuoteen hinta + mahd. postit - kuponkien summa...

Minsi ihmeessä korvaisivat enemmän kuin olet maksanut? Ihan rahana palautukset on korvattu käytetylle maksukortille.
 
Minsi ihmeessä korvaisivat enemmän kuin olet maksanut? Ihan rahana palautukset on korvattu käytetylle maksukortille.

No jotenkin näkyi kaksi käyttämääni $2 alennuskuponkia jotenkin epäselvästi, niin hetken kuvittelin saavani niistäkin rahaa takaisin..

Toisen taisin ostaa 200 kolikolla, niin se tässä ärsyttää - nappikauppaa, mutta jossain tapauksissa menee alle tullirajan noilla ja silloin sillä saa vähintään 5€ alennusta :)
 
Minulle ne ’kolikot’ ovat myös palautuneet disputen mennessä läpi. Niitä kolikoita voi käydä hakemassa sen 16 per päivä halutessaan. :kahvi:
 
Tulipa kokeiltua puhelimen akun ostoa Aliexpressistä, ja sai olla viimeinen kerta. Vaikea vaan löytää vähän huokeampaa paikkaa ostaa akku. Lisäksi Kiinan postilla kesti 1.5kk toimitus. Lähetys seurannalla, alin standard shippingiä ei saanut.
Akut tosiaan ovat edelleen samassa kategoriassa kuin Adidaksen lenkkarit ja Louis Vuittonin nahkalaukut. Aliexpressista tai eBaysta niitä ei aitona löydy ja kapasiteetti saattaa olla, mitä sattuu.
 
Onko nyt niin Aliexpressistä tilatessa, että edes samasta "kaupasta" valitessa eri tuotteita kaikista menee postimaksut erikseen? Että eivät yhdistä tuotteita pienemmille posteille?
 
Onko nyt niin Aliexpressistä tilatessa, että edes samasta "kaupasta" valitessa eri tuotteita kaikista menee postimaksut erikseen? Että eivät yhdistä tuotteita pienemmille posteille?

Kauppias saa itse määrittää tuon. Niin ehkä yhdistää, ehkä ei.
 
Kauppias saa itse määrittää tuon. Niin ehkä yhdistää, ehkä ei.
Joo, kyllähän se riippuu ihan keneltä tilaa.
Ite tilannu joitain kertoja tavaraa joissa antavat yhen tuotteen tilauksessa ilmaset postit, mutta jos tilaa useamman samassa tilauksessa niin veloittavat jonkuin summan posteja.
Tälläisen tilauksen kun on tehny eri tilauksina niin saa ilmaiset postit, mutta tuotteet on kuitenkin tulleet samassa paketissa.
 
Onko nyt niin Aliexpressistä tilatessa, että edes samasta "kaupasta" valitessa eri tuotteita kaikista menee postimaksut erikseen? Että eivät yhdistä tuotteita pienemmille posteille?
Kannattaa ainakin varmistaa että saman myyjän kaikille tuotteille on valittu sama toimitustapa jotta mahdolliset alennukset saa.
 
Kannattaa ainakin varmistaa että saman myyjän kaikille tuotteille on valittu sama toimitustapa jotta mahdolliset alennukset saa.

Oli kyllä. Samaa tuotetta kun olen ottanut useamman niin on mennyt yksillä posteilla, mutta eri tuotteesta tuntuu tulevan toiset postit. Halusin kalliimman toimituksen seurannalla, niin en halua maksaa jokaisesta erikseen. Ilmais/halpispostit tuntuu olevan niin hitaita ja epäluotettavia, että en halua niitä enää ottaa. Jos jotain tarvitsee niin ei jaksa arpoa montaa kuukautta tuleeko vai ei.

Aliexpressin standard toimituksen hinta tuntuu ihmeellisesti vaihtelevan. Jossain saman tuotteen toimitus 2.5$, kun taas toisessa 4.5$. Maksaahan siitä mielellään jo tuotteen tarvii ja tulee hyvä tuote.
 
Yksi syy miksi monessa kaupassa ei yhdistetä toimituskuluja on se, että monet siirtävät osan tuotteen hinnasta sinne toimituskuluihin, jotta niiden tuotteet tulevat ensin kun ihmiset etsivät halvimman mukaan sortattuna.
 
Itsellä tullut nyt viikon sisään 3 tilausta Aliexpressistä, jotka tilattu noin 2-3 viikkoa sitten. Tuotteiden hinnat olivat 10-50€ eikä yksikään jäänyt tulliin ja saapuivat lähimpään Postiin. Toimituksina oli käytetty Aliexpress standard, China Post ja Yun express ja kaikissa oli seuranta.

Tällä kertaa toimitus oli suhteellisen nopeaa, mutta hauska seurata, että paketti kulkeutuu kiinasta monesti usean euroopan maan/kaunpungin kautta ennenkuin päätyy Suomeen jolloin alkuperäinen seurantatunnus voi muuttua (näin kävi yhdelle tilaukselle).
 
Tänään tuli 2019 joulukuussa ebaysta ostettu lähetys. Reilu 9 kuukautta meni perille tuloon. Eli mahdollisuudet on saada noita todella vanhojakin lähetyksiä.
 
2020-09-24_14-33-45.png

Onkohan tämä lähetys sitten oikeasti kadonnut kun toinen myöhemmin saapunut "China Post Ordinary Small Packet Plus"-lähetys kyllä tuli perille, vai onko muillakin noita UJ-lähetyksiä jumissa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 487 678
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom