AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Amazon.de tilattaessa ei oikein voi toimitustapaa valita, oletin että vois postista hakea mutta vitut kun tulee jollain UPS:llä ja eivät pysty toimittamaan kuin päiväsaikaan kun olen töissä... Alkaa nyt sitten sopimaan työpaikalle toimitusta tai jonkun muun tykö joka saattaisi olla kotona.
Jos lähellä on UPS:n varasto, niin soita asiakaspalveluun ja kysy voitko noutaa sen paketin itse sieltä. Ota yhteyttä UPS:ään: UPS Suomenkielinen asiakaspalvelu on avoinna vain klo 8-17 vai oliko jopa vain klo 16 asti.
 
Amazon.de tilattaessa ei oikein voi toimitustapaa valita, oletin että vois postista hakea mutta vitut kun tulee jollain UPS:llä ja eivät pysty toimittamaan kuin päiväsaikaan kun olen töissä... Alkaa nyt sitten sopimaan työpaikalle toimitusta tai jonkun muun tykö joka saattaisi olla kotona.

Eilen UPS:ltä tullu tekstiviesti alla, seudullasi ei liene noutopistettä.

UPS-lähetys

Pakettisi lähettäjältä AMAZON lähetysnumerolla 1Z2V629365682811 on matkalla sinulle.

Jos haluat noutaa paketin lähimmästä noutopaikasta - NOUTOPAIKKA - silloin, kun sinulle parhaiten sopii, vastaa tähän tekstiviestiin 1. Saat uuden tekstiviestin, kun pakettisi on valmis noudettavaksi.

Jos haluat, että UPS-kuljettaja toimittaa pakettisi mieluummin alkuperäiseen osoitteeseen työpäivänsä aikana, vastaa tähän tekstiviestiin 2 ja anna mahdollinen ovikoodi. Lähetäthän meille valintasi (1 tai 2) viimeistään tänään klo 18.00.

Tämä on automatisoitu tekstiviesti, joka ei pysty käsittelemään muita kuin edellä mainittuja vaihtoehtoja. Voit seurata pakettiasi osoitteessa www.ups.com.
 
Eilen tilasin Honorbuysta äidilleni Xiaomin Redmi Note 4:sen sillä DHL-Express toimituksella ja tänään tuli DHL:ltä tekstari, että lähetys toimitetaan huomenna. Melkoisen vauhdikasta, etten sanoisi. :)
 
Löysin tuossa jokunen päivä sitten 20€ Razer Deathadder 3.5G:n Alista ja päätin ihan huvikseni tilata ja katsoa mitä sieltä tulee. Palauteosio oli täynnä positiivisia kommenteja kuinka on aito hiiri ja Razer Synapse tunnistaa ja niin edelleen mutta hinta pistää kyllä epäilyttämään.

Aito puolirikkinäinen 3.5G (yksi sivunappi hajalla) löytyy vertailtavaksi joten luulisi erottavan aika helposti jos on feikki. Mietin vaan että miten Synapse tunnistaa kopion? Ehkä sisältö on Razeriä ja päälle pistetty halvemmasta materiaalista tehty kuori?

Jos hiiri on aito (tai edes 90% aito) niin saan halvan ja hyvän hiiren, jos ei ole niin voin laittaa todisteiden kanssa disputea myyjälle ja saan (ehkä) ilmaisen hiiren, win-win situation? :D
 
Viimeksi muokattu:
@L0nkero Itse tilasin joskus kesällä tällaisen Overwatch version ihan vaan koska vähän erilainen. Siinä jää peukalonappi jumiin sisään jos vähänkin kovemmin painaa. Lisäksi ne oli väärin päin. Eli etummainen on back ja takimmainen forward :darra: Synapsekaan ei tätä tunnistanut, yllättäen. No laitoin disputen kuvineen sisään jumittavasta namiskasta niin rahat palautui viikon sisällä. Olen tolla muutamat pelit kyllä pelaillut, että ei siinä. Lisäksi hiiri tuntuu muuten hyvältä kouraan, ja olenkin ajatellut ostaa aidon vastaavan. En ehkä kuitenkaan Overwatch versiota vaan ihan perus. Ei ole tullut sopivaa tarjousta vielä vastaan, vaikka olihan niitä jotain Mustana Perjantaina.
 
@L0nkero Itse tilasin joskus kesällä tällaisen Overwatch version ihan vaan koska vähän erilainen. Siinä jää peukalonappi jumiin sisään jos vähänkin kovemmin painaa. Lisäksi ne oli väärin päin. Eli etummainen on back ja takimmainen forward :darra: Synapsekaan ei tätä tunnistanut, yllättäen. No laitoin disputen kuvineen sisään jumittavasta namiskasta niin rahat palautui viikon sisällä. Olen tolla muutamat pelit kyllä pelaillut, että ei siinä. Lisäksi hiiri tuntuu muuten hyvältä kouraan, ja olenkin ajatellut ostaa aidon vastaavan. En ehkä kuitenkaan Overwatch versiota vaan ihan perus. Ei ole tullut sopivaa tarjousta vielä vastaan, vaikka olihan niitä jotain Mustana Perjantaina.

Tuon tilasin: 100% Original Razer Deathadder 3500DPI 3.5G Infrared Sensor Gaming Mouse Right handed Design Egonomic Mouse Lowest Price-in Mice from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tuokin on siis tarjoushinta ja tuota on tilattu lähes puolitoistatuhatta kappaletta ja suurin osa tilaajista vaikuttaisi olevan ihan kohtuu tyytyväisiä. Toisaalta voihan tuo olla jonkun mielestä "hyvä" hiiri jos ei ole kokeillut alkuperäistä. Raportoin kyllä tänne sitten kun tuo tulee perille.
 
Mitä pikaiseen googlasin, niin piirilevystähän sen vissiin parhaiten selville saa. Orkkiksissa on mustat levyt ja Razer lukee siellä ja kopiot on mitä vain. Kiinassahan ne aidotkin tehdään, niin eiköhän ne tuolla myyjällä ole samaa tavaraa, kun voi paketin kerakin hankkia.

Perus Logitechin hiiriä on tullut alista tilattua, kun vitosen hinnalla saa ja kaikinpuolin ulkoisesti aidolta näyttää ja tuntuu, mutta rullat ei noissa kopioissa tahdo olla kovin pitkäikäisiä ja alkaa pehmenemään jo alta vuoden käytön jälkeen. Siihen jos muutaman sentin uhraisivat enemmän, niin ei olisi mitään moittimista.

Mutta miten ne saa Synapsen tunnistamaan kopiot?

Ja vertasin muuten noita palauteosiossa olevien pakettien kuvia aitoihin paketteihin, eivät täsmää joten eiköhän nuo kopioita ole.
 
Viimeksi muokattu:
@L0nkero Itse tilasin joskus kesällä tällaisen Overwatch version ihan vaan koska vähän erilainen. Siinä jää peukalonappi jumiin sisään jos vähänkin kovemmin painaa. Lisäksi ne oli väärin päin. Eli etummainen on back ja takimmainen forward :darra: Synapsekaan ei tätä tunnistanut, yllättäen. No laitoin disputen kuvineen sisään jumittavasta namiskasta niin rahat palautui viikon sisällä. Olen tolla muutamat pelit kyllä pelaillut, että ei siinä. Lisäksi hiiri tuntuu muuten hyvältä kouraan, ja olenkin ajatellut ostaa aidon vastaavan. En ehkä kuitenkaan Overwatch versiota vaan ihan perus. Ei ole tullut sopivaa tarjousta vielä vastaan, vaikka olihan niitä jotain Mustana Perjantaina.

Q: Can it work with Razer synapse?
A: NO, it can't work with Razer synapse.

Q: Could it detected by Razer synapse?
A: NO, it can't.

Q Can it support the Razer drivers?
A: NO, it can't.
 
Q: Can it work with Razer synapse?
A: NO, it can't work with Razer synapse.

Q: Could it detected by Razer synapse?
A: NO, it can't.

Q Can it support the Razer drivers?
A: NO, it can't.

Eihän tuota edes mainosteta Razer-hiirenä? :think:
 
Onkos kukaan tilaillut noitten "hidden links" systeemien kautta? Mietin vaan että saisikohan noihin mitään hakutoimintoa?
 
Näitä fb-ryhmiä esim. Hidden offers and sales of Brands from Aliexpress

Osa kamoista on identtisiä merkkituotteita samalta valmistavalta tehtaalta mutta myyvät tilaajan ohi. Usein esim aasian markkinoille ja lähi-itään ilman että tilaajayritys hermostuu pahemmi. Röyhkeää, mutta niinhän toi touhu on muutenkin. Osa sitten vain puhtaita tuotejäljennöksiä.
 
Tulihan tilattua paketti ebay.co.uk kautta ja edes tajunnut sitten tuota Global Shit Program kusetusta. Ihmettelin lähinnä postimaksujen suuruutta mut enpä sitten jaksanut vällittää, onhan paketit tullut aikaisemminkin jouheasti Royal mailillä ja air etuliitteenä niin vielä hätäsemmin.
Vaan mitä nyt sitten 27.11 maksettu, 28.11 myyjä lähettänyt GSP;lle ja 6.12 saapunut GSP;lle ja nyt Bring saanut tiedot paketista 8.12 ja odottaa saavansa pakettia kuljetettavaksi (Huvittavaa että tänä aikana paketti liikkunut 35 mailia.) Bringin arvio paketin saapumis päiväksi on 17-19pv ja Joulu nyt saattaa viivästyttää jakelua lukee sivuilla et se siitä jolulahjasta sitten.

Ehkei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon mutta kyllä vituttaa jo etukäteen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tästä varmaan voisi tehdä oman ketjunsa, mutta en jaksa kirjoittaa aloitusviestiä. EU:han on nyt kaikessa kusipäisyydessään päättänyt, että 2021 poistuu tämä 22 euron alv. vapaus. Ilmeisesti kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit menee tulliin ja siellä keksitään sitten 2 euron avaimenperästä lähtien tuotteille summa, jonka mukaan verotetaan alvit. Näkisin, että tästä seuraa usean ebay kaupan kuoppaaminen, hintojen nousu ja toimitusaikojen tuplaantuminen.

Toivottavasti Kiinalaiset ja muut Aasialaiset keksisivät keinoja selviytyä tästä. Euroopan varastot voisi olla yksi keino, mutta ei varmaan kovin monella kauppiaalla ole sellaiseen mahdollisuutta. Laitoin jo viestiä kolmelle suurimmalle ebay kauppiaalle, jotka satuin löytämään historiatiedoistani. Eivät kyllä varmaan tajua yhtään mistä on kysymys...

Verottomat nettiostokset EU:n ulkopuolelta loppuvat – Ahvenanmaan erikoisasema häviää

"Jatkossa myyjät maksavat arvonlisäverot keskitetysti kaikkiin EU-maihin yhden sähköisen järjestelmän kautta." Mitenhän mahtavat Kiinalaiset lähteä tällaiseen leikkiin mukaan.
 
Silti ne euron avaimenperät on monta kertaa halvemmat verojenkin kanssa kuin EU:n sisältä ostaessa.
 
Onpas typerää. Kuitenkin paljon kaikkea pientä saa kiinasta eurolla tai parilla, joita ei saa suomesta ollenkaan tai hinta on vähintään kymmen kertainen.

Melkoiset varastot tulli myös tarvitsee jos paketteja tulee samaa tahtia kuin nyt ja uutta henkilökuntaa tuhansittain, no onpahan työllistävä vaikutus.

Mutta luulisi että verojen perintä jostain alle euron tuotteesta maksaa kyllä enemmen kun tuottaa.
 
Eiköhän kiinalaiset verkkokaupat, joilla jo nyt EU varastotoimintaa, niin paranna niiden toimintaa 2021 mennessä ja laajenna tuotevalikoimaa niihin, kyllä luulisi kiinnostavan kuitenkin asiakkaat.
 
Mielestäni tuo olisi järkevintä toteuttaa niin, että tuotetta maksaessa laskettaisiin mukaan kohdemaan alv ja aliexpress ym. sitten tilittävät sen alvimäärän kohdemaahan, jolloin erillistä tullausta tuotteesta ei tarvitse.
 
Tilasin Samsung A3 2017 näytönsuoja kalvon Kiinasta. Tarkistin vielä paketista että oli juuri oikea malli. Suojakalvo oli 3mm liian kapea. lol. :p Elmukelmulla jatketaan. Enpä viitsinyt palauttaa koska maksoin siitä huimat 1.7 euroa. Eipä tuolta viitsi mitään kalliimpaa tilata, kun näyttää tulevan ihan mitä sattuu.
 
Tilasin Samsung A3 2017 näytönsuoja kalvon Kiinasta. Tarkistin vielä paketista että oli juuri oikea malli. Suojakalvo oli 3mm liian kapea. lol. :p Elmukelmulla jatketaan. Enpä viitsinyt palauttaa koska maksoin siitä huimat 1.7 euroa. Eipä tuolta viitsi mitään kalliimpaa tilata, kun näyttää tulevan ihan mitä sattuu.

Kannattaa katsoa sellaisilta myyjiltä, jotka esittävät selvät mitat ja monet mallit niin saa jotain tolkkua. Itsellekin tuli 3mm liian kapea Xiaomin luuriin. Oma munaus, kun kansainvälinen versio vaan sattuu olemaan puoli tuumaa suuremmalla näytöllä. Saisivat kyllä selvillä mallinumeroilla esittää sen mistä luurista kysymys..Ettei tuosta A3:stakin ole 2016 malli?

Muistelisin, että juurikin Samsungilla on myös niitä mallinumeroitakin ollut.
 
Itsellä on Samsung A3 2017 luuri ja suojakalvo oli tarkoitettu Samsung A3 2017. En tiedä onko A3 2017:a muitakuin yhtä mallia? Laatikko oli ihan asiallinen. Sisällä on pyyheet ja kaikki. Tarra pölyhiukkasten sieppaamiseen ja ihan kaikki. Mutta suojakalvo vain oli liian kapea, ei suojaa koko näyttöä. Napin ja kuulokereikien paikat on ihan kohdilla.

SKMEI - rannekello minkä ostin samalla kertaa Kiinasta 5€:lla, on ollut ranteessa siitä lähtien. On itseasiassa hyvä peruskello. Joten ei kaikki kiinan kama ole huonoa.
 
Itsellä on Samsung A3 2017 luuri ja suojakalvo oli tarkoitettu Samsung A3 2017. En tiedä onko A3 2017:a muitakuin yhtä mallia? Laatikko oli ihan asiallinen. Sisällä on pyyheet ja kaikki. Tarra pölyhiukkasten sieppaamiseen ja ihan kaikki. Mutta suojakalvo vain oli liian kapea, ei suojaa koko näyttöä. Napin ja kuulokereikien paikat on ihan kohdilla.

SKMEI - rannekello minkä ostin samalla kertaa Kiinasta 5€:lla, on ollut ranteessa siitä lähtien. On itseasiassa hyvä peruskello. Joten ei kaikki kiinan kama ole huonoa.

Sen kalvon on tarkoitus olla tuollainen ja kyse varmaan suojalasista minkä ostit? Se näyttö kaartuu reunoista ja se ei pysy kiinni jos kattaisi kaiken.
 
Miten nopeasti GearBest yleensä lähettää tavaran? Tilasin Cyber-viikolla 24.11. tabletin ja tilaus on vieläkin Processing?

Klikkasin "Dispatch faster" -nappia ja oletin, että sen kautta aukeaa ikkuna, jossa kerrotaan ko. palvelun hinnasta ja varmistus, että haluan varmasti pyytää nopeampaa toimitusta, mutta tulikin vain ilmoitus, että prioriteettia nostettu. öh? :confused2:
 
Miten nopeasti GearBest yleensä lähettää tavaran? Tilasin Cyber-viikolla 24.11. tabletin ja tilaus on vieläkin Processing?

Klikkasin "Dispatch faster" -nappia ja oletin, että sen kautta aukeaa ikkuna, jossa kerrotaan ko. palvelun hinnasta ja varmistus, että haluan varmasti pyytää nopeampaa toimitusta, mutta tulikin vain ilmoitus, että prioriteettia nostettu. öh? :confused2:

Älä odota jouluksi.

GearBest tykkää myydä tavaraa jossa sivulla dispatch date on vaikka viikon päähän josta se sitten joka päivä menee yhden päivän eteenpäin. Itse tilasin syksyllä kännykän ja tabletin ja taisin 1kk ja 2kk noiden lähetystä odotella. Päälle sitten vielä toimitusajat, tosin DHL oli vikkelä. Myös tavara jota on varastossa kestää kauemmin kuin keskimäärin AliExpressistä. Pari ryönää tuli PostNL ja enmuistamikä toimituksina ja noitakin sai odotella aika kauan vaikka GearBest sinänsä lähetti ne "jo" parin viikon sisällä.

Jos jokseenkin luotettavampia lähetysaika-arvioita haluat, laita asiakaspalveluun lomakkeella viesti jossa on tilausnumerosi ja valmiina se automaattinen "when will my order be shipped" tjsp. Riippumatta itse viestin sisällöstä saat automatisoituna arvion joka oli ainakin itselle uskottavampi kuin tuotesivuilla mutta kuvottava koska yli kuukauden päässä hetkestä jolloin tuon ekan kerran tein. Sitä voi huoletta myös spämmätä vaikka joka päivä jos päivityksiä haluaa arvioon. Ilahduin ihmeesti kun ryönät viimein päivittyivät "dispatching now" tjsp tilaan.
 
Älä odota jouluksi.

GearBest tykkää myydä tavaraa jossa sivulla dispatch date on vaikka viikon päähän josta se sitten joka päivä menee yhden päivän eteenpäin. Itse tilasin syksyllä kännykän ja tabletin ja taisin 1kk ja 2kk noiden lähetystä odotella. Päälle sitten vielä toimitusajat, tosin DHL oli vikkelä. Myös tavara jota on varastossa kestää kauemmin kuin keskimäärin AliExpressistä. Pari ryönää tuli PostNL ja enmuistamikä toimituksina ja noitakin sai odotella aika kauan vaikka GearBest sinänsä lähetti ne "jo" parin viikon sisällä.

Jos jokseenkin luotettavampia lähetysaika-arvioita haluat, laita asiakaspalveluun lomakkeella viesti jossa on tilausnumerosi ja valmiina se automaattinen "when will my order be shipped" tjsp. Riippumatta itse viestin sisällöstä saat automatisoituna arvion joka oli ainakin itselle uskottavampi kuin tuotesivuilla mutta kuvottava koska yli kuukauden päässä hetkestä jolloin tuon ekan kerran tein. Sitä voi huoletta myös spämmätä vaikka joka päivä jos päivityksiä haluaa arvioon. Ilahduin ihmeesti kun ryönät viimein päivittyivät "dispatching now" tjsp tilaan.
:dead:

No ei kai voi ku odotella. Kiitos vastauksesta.
 
Jep, itse tilasin gearbestiltä joulukuun alussa 2016, paketti tuli perille vasta tammikuun lopulla :D

Tänä vuonna jätin joulutilaukset pois (meinasin ostaa MGCOOL Explorer 3:n, mutta en sit ostanut... presale muutenkin ja toimitukset alkavat tammikuussa)

Tammikuussa tai heti kun mennyt kiinalainen uusivuosi, niin sen jälkeen suht normaalit toimitukset taas.
 
Viimeksi muokattu:
Sen kalvon on tarkoitus olla tuollainen ja kyse varmaan suojalasista minkä ostit? Se näyttö kaartuu reunoista ja se ei pysy kiinni jos kattaisi kaiken.
Taidat ollakin oikeassa.
Gearbestiltä ostin tuon Naxtop - Smartphone Screen protector suojakalvon A3 2017:n. Ihmettelin sitä kun meinasin asentaa että se olisi liian kapea. Kävin tänään kaupoissa katsomassa samoja suojakalvoja ja sama homma niissäkin. Se kaarre näytöstä jää näkyviin. Enpä tiennyt sitä tilatessa. Se suojaa 99% näytöstä, mutta kaarre on alttiina narrmuille. Elmukelmu minkä McGyver - tyyliin virittelin, suojaa kyllä koko näytön hienosti. Ei mitään ongelmia käyttää ja näytössä ei naarmuja. Täytyy nyt katsoa viitsinkö edes laittaa tuota suojakalvoa.
 
Elmukelmu minkä McGyver - tyyliin virittelin, suojaa kyllä koko näytön hienosti.
:facepalm:

Tai sitten vain käyttää ilman mitään suojia ja ei välitä jos vuoden pari aikana tulee pari pientä naarmua. Käyttötavaraahan puhelimet ovat. Toki jos vaihtaa kuukauden välein puhelinta, niin silloin jälleenmyyntihintaa silmällä pitäen voi olla hyvä pitää jotain suojaa.

Itse olen käyttänyt nykyistä puhelinta toista vuotta ilman mitään suojaa. Ei naarmun naarmua näytössä. Ehkä en sitten kuljeta riittävästi kiviä taskussa puhelimen kanssa.

Mutta jokainen toki tavallaan. Noihin kaareviin näyttöihin on tosiaan hankala saada mitään täysin peittävää lasia.
 
Hei! Tilasin Aliexpressiltä air maililla herätysvalon, ja se näyttää tulleen viikossa. Tällä hetkellä tilanne tuolla track-sivulla näyttää tältä:

"2017-12-12 08:52

VANTAA, 01510, Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code. Pick up from parcel point with locker code."

Ja Postin seuranta ilmoittaa noutopaikaksi

"Posti, K-citymarket Vantaa Tammisto"

Lisäksi siellä on jokin picup-viesti, jonka merkitystä en ymmärrä.

eli rapiat sadan kilometrin päässä sieltä, missä sen pitäisi olla :confused:

Pitääkö olla huolissaan?
 
Hei! Tilasin Aliexpressiltä air maililla herätysvalon, ja se näyttää tulleen viikossa. Tällä hetkellä tilanne tuolla track-sivulla näyttää tältä:



Ja Postin seuranta ilmoittaa noutopaikaksi



Lisäksi siellä on jokin picup-viesti, jonka merkitystä en ymmärrä.

eli rapiat sadan kilometrin päässä sieltä, missä sen pitäisi olla :confused:

Pitääkö olla huolissaan?

Pitää vai onko siellä seurannassa joku pop-up ilmoitus?
 
Postin seurannassa lukee
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
Mitään ilmoitusta ei ole tullut, puhelimeen ainakaan. Se näyttää olevan kirjattuna kirjeenä.
 
Ja tuolla 17Trackissa on tämä, mulla ei tuo enkku oikein taivu...
Pick Up
Item is out for delivery or arrived at local facility, you may schedule for delivery or pickup. Please be aware of the collection deadline.
  • Your package has arrived at a local delivery point.
  • Your package is out for delivery.
If you ensure your package has been delivered successfully, please ignore this notice. However, if you haven't received your package, we'd advise you to contact the carrier to arrange a re-delivery or collect your item. Hint: Generally, the carrier has collection deadline, we'd advise you pickup your package at once, or it might be returned to the sender.
 
No niin, nyt sain Postin chatista vastauksen, eli paketti on osoitettu eri henkilölle. Olen siis saanut väärän seurantakoodin?! Mitä nyt voi tehdä?
 
No niin, nyt sain Postin chatista vastauksen, eli paketti on osoitettu eri henkilölle. Olen siis saanut väärän seurantakoodin?! Mitä nyt voi tehdä?

No jos tuolla mainitsemassani kohdassa ei näy uutta seurantanumeroa, laita myyjälle viesti. Viestin lähetys myös view detail- kohdasta. Tai sitten vaan odotat, että postitse tulee uusi noutolappu. Viikko Aliexpressin toimitukselle kuulosti muutenkin liian hyvältä, heh
 
No niin, nyt sain Postin chatista vastauksen, eli paketti on osoitettu eri henkilölle. Olen siis saanut väärän seurantakoodin?! Mitä nyt voi tehdä?

AliExpressissä on jokin hintaraja jonka ylittyessä lähetyksestä pitää myyjän antaa seurantakoodi. Koska seurantakoodit maksavat rahaa, jotkut kiinalaiset ovat ovelia ja antava ties minkä seurantakoodin ja kun heiltä kyselee saa vaan "sorry wrong tracking code by mistake" minkä jälkeen annetaan joku vain Kiinassa toimiva seurantakoodi joka ei olisi AliExpressille alunperin kelvannut. Näin on minullekin ainakin kerran käynyt.

Eiköhän tuo tuolta ilmaannu. Jos tarpeeksi ärsyttää tämä voit yrittää nostaa disputen jossa muistaakseni on oletuksena jokin "Seller provided wrong tracking code"-optio, jolloin voi saada rahojaan takaisin kun kertoo kuinka vakaasti uskot tulleesi huijatuksi kun ensimmäinen seurantakoodi olikin väärä ja ellei myyjä toimita toimivaa oikeaa seurantakoodia vastauksena, voi jatkossa kertoa että uskoo uuden seurantakoodin olevan huijaus kun sitä ei näe Kiinan ulkopuolelle tjsp. Itse en tällaista jaksanut tehdä, mutta tällaiset kusetukset ärsyttävät.

Toinen jonkun sortin kikkailu on kun tilailin jotain ihan euron tuotetta ja pari kertaa putkeen tuli eri myyjiltä jotain tilauksen perumisia "tuotteet olikin paskana, sori, me joudutaan perumaan tilaus". En ihan varmaksi keksinyt mikä tässä oli juoni, mutta ellei nyt mystisesti oikeasti ollut koko erä tuotteita rikki ja uusia mahdotonta saada AliExpressin varsin pitkiin toimitusaikoihin mennessä, eiköhän idea ollut kerätä hyviä arvosteluita kaupalle tjsp.
 
Pakko kyllä sanoa että se EDC-kynä minkä tilasin Kiinasta 20€:lla voittaa partioaitan romun mennentullen. Yllätyin laadusta. En halvalla hinnalla odottanut noin hyvää. Ei klappia, yksinkertainen, hyvin suunniteltu ja helppo huoltaa. Partioaitan vastaavassa oli perkeleesti klappia ja suunniteltu päin helvettiä. Yleensäkin amerikkalaisissa romuissa on helvetisti liikkuvia osia. Joka on aina huono juttu.
 
AliExpressistä olen tilannut yhteensä viisi tuotetta ja näistä ainoastaan yksi ei saapunut ollenkaan (euron hintaiset partaterät :D ), mutta tuostakin sai pyytämällä myyjältä rahat takaisin. Muut tuotteet saapuivat ~2-3 viikossa tilauksista ilmaisilla toimituksilla.

Miten nopeasti GearBest yleensä lähettää tavaran? Tilasin Cyber-viikolla 24.11. tabletin ja tilaus on vieläkin Processing?

Klikkasin "Dispatch faster" -nappia ja oletin, että sen kautta aukeaa ikkuna, jossa kerrotaan ko. palvelun hinnasta ja varmistus, että haluan varmasti pyytää nopeampaa toimitusta, mutta tulikin vain ilmoitus, että prioriteettia nostettu. öh? :confused2:

Tähän oli jo vastattu, mutta oma kokemukseni: 13.11 tilasin Mi Band 2:sen ja se saapui noudettavaksi 7.12. Lähteminen Gearbestin varastolta eteenpäin oli tuossa pisin osuus odottamisesta, sillä lähetys saapui lopulta vähän yli viikossa Suomeen (varastolta lähdettyään) ja siitä seuraavana arkipäivänä noutoon.
 
AliExpressissä on jokin hintaraja jonka ylittyessä lähetyksestä pitää myyjän antaa seurantakoodi. Koska seurantakoodit maksavat rahaa, jotkut kiinalaiset ovat ovelia ja antava ties minkä seurantakoodin ja kun heiltä kyselee saa vaan "sorry wrong tracking code by mistake" minkä jälkeen annetaan joku vain Kiinassa toimiva seurantakoodi joka ei olisi AliExpressille alunperin kelvannut. Näin on minullekin ainakin kerran käynyt.

Eiköhän tuo tuolta ilmaannu. Jos tarpeeksi ärsyttää tämä voit yrittää nostaa disputen jossa muistaakseni on oletuksena jokin "Seller provided wrong tracking code"-optio, jolloin voi saada rahojaan takaisin kun kertoo kuinka vakaasti uskot tulleesi huijatuksi kun ensimmäinen seurantakoodi olikin väärä ja ellei myyjä toimita toimivaa oikeaa seurantakoodia vastauksena, voi jatkossa kertoa että uskoo uuden seurantakoodin olevan huijaus kun sitä ei näe Kiinan ulkopuolelle tjsp. Itse en tällaista jaksanut tehdä, mutta tällaiset kusetukset ärsyttävät.

Toinen jonkun sortin kikkailu on kun tilailin jotain ihan euron tuotetta ja pari kertaa putkeen tuli eri myyjiltä jotain tilauksen perumisia "tuotteet olikin paskana, sori, me joudutaan perumaan tilaus". En ihan varmaksi keksinyt mikä tässä oli juoni, mutta ellei nyt mystisesti oikeasti ollut koko erä tuotteita rikki ja uusia mahdotonta saada AliExpressin varsin pitkiin toimitusaikoihin mennessä, eiköhän idea ollut kerätä hyviä arvosteluita kaupalle tjsp.

Okei. On sieltä paketteja tullut, eikä mitään ole tähän mennessä jäänyt matkalle, joten tämä kuvio hieman yllätti. Aikaisemmin en ole tiennyt, että pakettia voisi jotenkin seurata mutta löysin tämän teidän sivustonne ja tuon 17Trackin, joten tietty heti menin katsomaan miten se paketti sieltä mukavasti kopsahtaa jouluksi :D
Tosin, aikaisemmat on tulleetkin tavallisessa postissa. Laitoin sinne nyt viestin, katsotaan mitä tapahtuu. Katsoin uudelleen tilaukseni, niin siellä olikin ihan eri hinta, kuin mitä olin maksanut - pari euroa kalliimpi. Eli muuttunut tässä matkalla sekin...Että vähän haiskahtaa. No mietin, mitä tehdä jos ei ala sitä uutta seurantakoodia kuulumaan. Kyselen taas neuvoja sitten täältä. Kiitoksia vastanneille :)
 
:facepalm:

Tai sitten vain käyttää ilman mitään suojia ja ei välitä jos vuoden pari aikana tulee pari pientä naarmua. Käyttötavaraahan puhelimet ovat. Toki jos vaihtaa kuukauden välein puhelinta, niin silloin jälleenmyyntihintaa silmällä pitäen voi olla hyvä pitää jotain suojaa.

Itse olen käyttänyt nykyistä puhelinta toista vuotta ilman mitään suojaa. Ei naarmun naarmua näytössä. Ehkä en sitten kuljeta riittävästi kiviä taskussa puhelimen kanssa.

Mutta jokainen toki tavallaan. Noihin kaareviin näyttöihin on tosiaan hankala saada mitään täysin peittävää lasia.
Kyllä tämä ihan todellinen ongelma on. Monet uudemmat näytön lasit eivät ole yhtä kovia kuin jokunen vuosi sitten. Kyllähän niissä aina mainostetaan "Corning Gorilla nnn", mutta niitä on montaa lajia. Näyttö hiekkapuhaltuu farkkujen taskussa vuodessa todella surkeaan kuntoon, eikä se ole pelkkä esteettinen ongelma. Tuntuma menee nahkeaksi ja näkyvyys auringonvalossa pilalle. Kyllähän puhelinta voi lyödä vaikka millä ja raapia vaikka millä työkalulla seuraamuksitta, mutta älä vaan laita taskuun. Edes sellaiseen taskuun, missä ei ole mitään muuta.

Ongelma on aiemmin ratkaistu helposti sillä, että asennetaan päälle toinen kerros lasia, joka on vieläpä pinnan kovuudeltaan parempi kuin puhelimen oma lasi. Ei naarmuunnu ja jos särkyy, vaihdetaan. Nyt kun näyttöjäkään ei enää osata tehdä suoriksi vaan reunoissa on kaikenlaista aaltoa, tämäkään ratkaisu ei toimi.
 
Jos jokseenkin luotettavampia lähetysaika-arvioita haluat, laita asiakaspalveluun lomakkeella viesti jossa on tilausnumerosi ja valmiina se automaattinen "when will my order be shipped" tjsp. Riippumatta itse viestin sisällöstä saat automatisoituna arvion joka oli ainakin itselle uskottavampi kuin tuotesivuilla mutta kuvottava koska yli kuukauden päässä hetkestä jolloin tuon ekan kerran tein. Sitä voi huoletta myös spämmätä vaikka joka päivä jos päivityksiä haluaa arvioon. Ilahduin ihmeesti kun ryönät viimein päivittyivät "dispatching now" tjsp tilaan.

Koitin tätä ja olin varautunut pahimpaan, kun pelottelit asialla. Sain kuitenkin seuraavan vastauksen:

nmpj39m.png


Tiedä sitten. :rolleyes:

Huvitti jostain syystä tuo "Suggested Options: Wait" :D
 
Pakko kyllä sanoa että se EDC-kynä minkä tilasin Kiinasta 20€:lla voittaa partioaitan romun mennentullen. Yllätyin laadusta. En halvalla hinnalla odottanut noin hyvää. Ei klappia, yksinkertainen, hyvin suunniteltu ja helppo huoltaa. Partioaitan vastaavassa oli perkeleesti klappia ja suunniteltu päin helvettiä. Yleensäkin amerikkalaisissa romuissa on helvetisti liikkuvia osia. Joka on aina huono juttu.

Erinomaisia taskulamppuja tuolta saa joo. Ne 6€ zoomaavat E5 "2000 lumen" vehkeet ovat aika kelvollisia hintaisikseen, mutta esim. oma 15€ Convoy S3 ja Convoy C5 ovat jo oikeasti hyviä pieniä yhden 18650-akun taskulamppuja.
 
Tuon tilasin: 100% Original Razer Deathadder 3500DPI 3.5G Infrared Sensor Gaming Mouse Right handed Design Egonomic Mouse Lowest Price-in Mice from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Tuokin on siis tarjoushinta ja tuota on tilattu lähes puolitoistatuhatta kappaletta ja suurin osa tilaajista vaikuttaisi olevan ihan kohtuu tyytyväisiä. Toisaalta voihan tuo olla jonkun mielestä "hyvä" hiiri jos ei ole kokeillut alkuperäistä. Raportoin kyllä tänne sitten kun tuo tulee perille.
Feikkihän tuo on 100 km päähän, sinisellä valolla ei ole tehnyt 10v
Aliexpressissä on järjestelmä että myyjä voi päättää palautteet, koska vain ne palautteet julkaistaan, joihin se itse vastaa palautteella.

Hankalaahan se äkkiä fakea huomata, kun monesti osat tulee samoilta /entisiltä alihankkijoita. Kiinalaiset on nykyään niin hyviä kopioijia että eroja ei huomaa kuin vertailemalla vierekkäin. Oikeastaan se ärsyttää että faketitkin voi toimia aivan kuten oikea, ainoa ero että fakeja on maailmalla samalla sarjanumerolla miljoona.

Vasta jos razer blokkaa omasta ohjelmasta tuotteen voi huomata.

Parhaiten feikin huomaa että se merkkituote myydään kiinassa, merkkituotteita ei sieltä myydä maailman markkinoille vaikka tehdäänki.
 
Viimeksi muokattu:
Feikkihän tuo on 100 km päähän, sinisellä valolla ei ole tehnyt 10v
Aliexpressissä on järjestelmä että myyjä voi päättää palautteet, koska vain ne palautteet julkaistaan, joihin se itse vastaa palautteella.

Ainahan jossain saattaa olla vielä vanhoja malleja varastossa mutta joo, feikkejähän nuo ilman muuta on. Tuo sama myyjä myy uudempiakin malleja, tiedä sitten ovatko nekin jäljennöksiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 449
Viestejä
4 551 513
Jäsenet
74 986
Uusin jäsen
jujo15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom