AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Onko tällaisistä kokemuksia kuin e-ville.com ja chinavasion.com?

Varsinkin jälkimmäisessä olisi yksi pieni led-kohdevalo, mutta perhana kun ei selviä miten nämä virta-asiat. No, siihen tuskin voi täällä kukaan auttaa, mutta onko tilauskokemuksia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
559
Onko tällaisistä kokemuksia kuin e-ville.com ja chinavasion.com?

Varsinkin jälkimmäisessä olisi yksi pieni led-kohdevalo, mutta perhana kun ei selviä miten nämä virta-asiat. No, siihen tuskin voi täällä kukaan auttaa, mutta onko tilauskokemuksia?
e-villellä lienee ihan suomalaiset duunarit täällä päässä, inan kalliimpi kuin suoraan kiinasta tilaamalla ja postit samaa junnaamista. jälkimmäinen on ihan uppo outo itselleni
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
559
Ei ole tuonut ainakaan vielä tähän asti, aina pitänyt hakea lähipostista.
itellä muuten tuli semmoenn niukkanaukka postilootaan mahtuva lähetys postilootaan, tosin oli kyllä muutenkin aika nopee kuljetus kun ei menny kun kai 2 viikkoa kiinasta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Aliexpress-myyjä yritti kusettaa. Heitti lähetystunnarit ja on noudettavana satojen kilsojen päässä. Otin sitten yhteyttä postiin ja tuo lähetystunnari ei ole edes nimelläni ja selittääkin sen miksi se on noudettavissa hevonperperistä. Aliexpressissä ei voi suorilta laittaa disputea, että pitää odottaa, että se toinen hakee sen kirjatun kirjeen. 10 päivän jälkeen vasta dispute.
Postissa sanottiin, että tuota tapahtuu paljon.

Ebay Paypal systeemi paljon parempi. Siellä ei pääse trollit niskan päälle. Oikeastaan siellä pääsee jymäyttämään myyjääkin, jos haluaa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Aliexpress-myyjä yritti kusettaa. Heitti lähetystunnarit ja on noudettavana satojen kilsojen päässä. Otin sitten yhteyttä postiin ja tuo lähetystunnari ei ole edes nimelläni ja selittääkin sen miksi se on noudettavissa hevonperperistä. Aliexpressissä ei voi suorilta laittaa disputea, että pitää odottaa, että se toinen hakee sen kirjatun kirjeen. 10 päivän jälkeen vasta dispute.
Postissa sanottiin, että tuota tapahtuu paljon.

Ebay Paypal systeemi paljon parempi. Siellä ei pääse trollit niskan päälle. Oikeastaan siellä pääsee jymäyttämään myyjääkin, jos haluaa.
eBay myyjä teki saman minulle. Antoi väärän seurantakoodin kirjatusta lähetyksestä (suuri kissan raapimapuu) ja ihmettelin miksi tilattu tuote on menossa täysin väärään suuntaan suomea.

Rahat toki sain PayPalin kautta lopulta takaisin, mutta turhaa selvitystä ja odotusta tuli koko prosessista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
^ ja ^^ Millaset palautteet noilla myyjillä oli?
Supper Market Store Aliexpressissä. Itse asiassa tuo on saanut hyvät palautteet tuolle tietylle tuotteelle.
Pistin palautetta ja näköjään kirosanoja ei voi viestiin laittaa.:shy:
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
^ ja ^^ Millaset palautteet noilla myyjillä oli?
Vielä tuotetta ostaessa oli hyvät palautteet, mutta vaikea sanoa miksi veti homman puihin ja jätti toimittamatta tilatun tuotteen ja ajoi toimintansa alas.

Myyjä ei yllättäen ole enää ainakaan samalla nimimerkillä eBayssa myyjänä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
41
Aliexpress-myyjä yritti kusettaa. Heitti lähetystunnarit ja on noudettavana satojen kilsojen päässä. Otin sitten yhteyttä postiin ja tuo lähetystunnari ei ole edes nimelläni ja selittääkin sen miksi se on noudettavissa hevonperperistä. Aliexpressissä ei voi suorilta laittaa disputea, että pitää odottaa, että se toinen hakee sen kirjatun kirjeen. 10 päivän jälkeen vasta dispute.
Postissa sanottiin, että tuota tapahtuu paljon.

Ebay Paypal systeemi paljon parempi. Siellä ei pääse trollit niskan päälle. Oikeastaan siellä pääsee jymäyttämään myyjääkin, jos haluaa.
Oho, minulle kävi sama tänään. Seurantanumeron mukainen paketti olisi nyt Raumalla postissa noudettavissa. Matkaa kotiovelta tuonne aika tarkkaan 200 km. Postin chatista kyselin tuosta, tarkistivat että paketissa on jonkun muun nimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Oho, minulle kävi sama tänään. Seurantanumeron mukainen paketti olisi nyt Raumalla postissa noudettavissa. Matkaa kotiovelta tuonne aika tarkkaan 200 km. Postin chatista kyselin tuosta, tarkistivat että paketissa on jonkun muun nimi.
Mitä vit? Sullakin Raumalla..pistän privaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
AliExpressistä tilasin 11. päivä viime kuuta neljä tuotetta ja kolme niistä ovat saapuneet jo yli viikko sitten (nopein taisi tulla tasan 14 päivässä tilauksesta). Neljäs paketti on lähetetty kirjattuna kirjeenä, seuranta väitti jo lähetyspäivänä saapuneeksi. :D Saahan nähdä, saapuuko koskaan perille.
 
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
41
Mitä vit? Sullakin Raumalla..pistän privaa
Sama tunnus oli tullut meille molemmille. Itse tilasin kaupasta Wincer Store. Näköjään 10 päivän raja disputen tekemiseen alkaa siitä, kun kauppa väittää lähettäneensä tilauksen. Tähän on vielä muutama päivä aikaa. Sain kuitenkin ilmoitettua tästä AliExpressin chattibotin kautta, sieltä tuli viesti että ovat yhteydessä kauppiaaseen ja palaavat sitten asiaan.

Kiinassa muuten juhlitaan koko tämä viikko kansallispäivää, saa nähdä kauanko vastaukseen menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Mulle vastasi myyjä: "
Dear, sometimes the tracking number is invalid,if we send your item out by China Post Registered Air Mail, and post office do not provide tracking number. because we normally send the item with tracking number to your country if the total amount is over $30 .so please kindly understanding.but Please trust me that we are serious dealer in this field for many years, we really send the parcel to you,and i am sure you will receive it,but need some time.we also hate the slow shipping.you know the shipping is out of our control.the post office always do not upload the information on time.but the parcel is on the way,please do not worry.


I asked from post office about RG611859383CN which arrived to wrong city. It turned out that it has wrong name and address."
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 150
Hetken aikaa minullakin otti, että saapui yksi paketti postilaatikkoon. Samaan aikaan tilaamat osat kuitenkin tulivat jo reilu viikko sitten. Viimeisessä paketissa meni melkein kaksi kuukautta kokonaisuudessaan. Ja seurantakoodi näytti paketin olleen suomessa viikon sisään tilauksesta. Toiset toimitukset taas tulevat yllättävän nopeaan. Ei mennyt kuin viikko-pari ja ne tippui postilaatikkoon. (Kaikissa näissä tilauksissa kyseessä elektroniikkakomponentteja.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Itse olen saanut tähän asti kaiken Alista tilaamani. Keskimäärin tilauksilla kestää tulla sen noin kaksi viikkoa, ehkä jopa vähän alle. Pisin toimitusaika oli yhdillä tilaamilllani verkkareilla joiden matka Suomeen kesti peräti kaksi kuukautta ja olin jo vähällä aukaista disputen kunnes seuranta näyttikin yhtäkkiä että paketti on saapunut Suomeen. Kannattaa vaan malttaa odottaa sen luvatun toimitusajan verran ennenkuin rupeaa hätäilemään. :D
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Sitä niin toivois, että tänne peräpohjolaan joku perustais jonkun harrastelukaupan omalla varastolla, ni ei aina tarttis tilailla kaikkea tuolt kiinasta. Tilaisin kyllä täältäkin, jos hinta ois vaan sen euron pari enemmän.
Ongelmaksi tulee varmaan alvit ja postikulut. Suomessa ei kannata yrittää krääsäkaupalla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ensimmäisen kerran 15.syyskuuta Kiinasta tilatussa ja tänään saapuneessa eBay -tuotteen pakkauksessa oli keltainen lappu.

Jännä kun osoitekortissa on myös viroa (oikeassa yläkulmassa), vaikka tilauksen lähettäjän tiedot ovat Kiinasta.

Lu RuiPeng
RuiPeng Lu
Fu Tian Qu Yi Tian Lu Rui He Yuan Rui Xin Ge 5D
518048 Shen Zhen
China

ebay.png
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Ensimmäisen kerran 15.syyskuuta Kiinasta tilatussa ja tänään saapuneessa eBay -tuotteen pakkauksessa oli keltainen lappu.

Jännä kun osoitekortissa on myös viroa (oikeassa yläkulmassa), vaikka tilauksen lähettäjän tiedot ovat Kiinasta.

Lu RuiPeng
RuiPeng Lu
Fu Tian Qu Yi Tian Lu Rui He Yuan Rui Xin Ge 5D
518048 Shen Zhen
China

Kyseinen tarra tarkoittaa sitä että pakettisi on alunperin Kiinasta, vaikka Viron postin on hoitanut sen käsittelyn, ja täten ei täytä EUn vapaakauppa säännöksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Piti tosiaan siellä Aliexpressin sätissä antaa hieman palautetta niin aukesi nopeammin dispute ja rahat tuli takaisin. Tosi surkea tuo sätti, kun niin rajallisesti voi kirjoittaa mitään siellä ja asiakaspalvelija kuulosti ihan robotilta. Piti oikein kysyä sitä siltä.
 
M

mustekylpy

Vieras (tunnus poistettu)
Aivan varmasti on vähintään puoliautomaatti tuon kokoisessa paikassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ärsyttävää, kun Paypallilla ja Ebayllä on päällekkäisyyksiä noiden dispute juttujen kanssa. Paypal lupaa disputen 180 päivän ajalle, mutta käytännössä kaikki menee Ebayn kautta ja kaksi kuukautta aikaa avata dispute niin kuin ennen muinoin. En ymmärrä.
 

fei

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
207
Alkaiskohan muuten Brexitin vaikutukset nyt pikkuhiljaa näkymään Ebayssa, ku tuntuu, ettei briteistä enää löydä mitään. Viimeisen vuoden aikana ihan yleistarvikkeita ja krääsää ku joskus tarvinu, ni briteistä koittanu tilailla, ni pikkuhiljaa on vähentyny mystisesti se tavaran saanti sieltä.
Aliexpressistä, Puolan ja Baltian verkkoakaupoista saa järjestään halvemmalla niitä yleistarvikkeita ja kräsää kuin entisestä Englannista. Et menetä mitään. :tup:
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 181
Vain hyviä kokemuksia Aliexpressistä. Tilauksia noin 10. Vain kerran tehnyt Disputen, täysi korvaus tuli alle vuorokaudessa tuon teosta. Olen tehnyt vain pieniä ostoksia, suurinkin ostos alle 10 euroa hinnaltaan (laturi).
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 361
Aliexpressistä, Puolan ja Baltian verkkoakaupoista saa järjestään halvemmalla niitä yleistarvikkeita ja kräsää kuin entisestä Englannista. Et menetä mitään. :tup:
Olisiko antaa vinkkinä niitä hyviä ja luotettavia verkkokauppoja? Onkohan liikaa vaadittu että niissä olisi englannin kieli ja mahdollisuus maksaa Paypalilla? :D
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
216
Alkaiskohan muuten Brexitin vaikutukset nyt pikkuhiljaa näkymään Ebayssa, ku tuntuu, ettei briteistä enää löydä mitään. Viimeisen vuoden aikana ihan yleistarvikkeita ja krääsää ku joskus tarvinu, ni briteistä koittanu tilailla, ni pikkuhiljaa on vähentyny mystisesti se tavaran saanti sieltä.
En sanoisi suoraan että Brexit täysin vaikuttaa eBay-kauppiaisiin. Suurimpana vaikuttajana lienee Punnan alhainen arvo, mutta se nyt ei ole ensimmäinen kerta lähiaikoihin muutenkaan. Toki Punnan arvoa on painanut myös Brexit, muttta eipä Britannian muut talouslukematkaan ole olleet hääppöisiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Tilaamani bluetooth-kuulokkeet tulivat Suomeen alle kahdessa viikossa, maanantaina pääsee jo todennäköisesti noutamaan. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
41
Osaisko kukaan jeesata miten tilanteessa tulis toimia.. Tilasin 10.10. paketin SAKSASTA, hintaluokka noin 500e. Parin tunnin päästä ilmoitettiin että tilaus on käsitelty ja paketti laitettu postiin ja on nyt matkalla. Arvioitu toimitusaika oli 11.10. Eilen (18.10.) kyselin myyjältä että sattuuko tietämään paketin sijaintia tai seurantanumeroa kun ei näy ei kuulu, johon hän vastasi että valitettavasti heillä ei ollut edes sitä tuotetta olemassa silloin kun ilmoittivat postittaneensa sen minulle. Hän kuitenkin sanoi että huomenna paketti lähtee postiin ja tulee ensi viikolla.

Samaan syssyyn hän antoi minulle FedEx tracking coden, jonka perusteella katsoin että paketti lähteekin minulle Los Angelesista, jenkeistä, eikä saksasta niin kuin ebay-sivun mukaan oli ilmoitettu. Tämähän tarkoittaa että minun maksettavakseni tulee vielä tullit ja alvit tähän kaiken päälle?

Voinko vaatia myyjää tässä tapauksessa maksamaan korvaamaan minulle ylimääräisenä tulleet alvit ja tullin, koska oli ilmoitettu että paketti lähtee saksasta eikä jenkeistä? Vai onnistuuko tuotteen palautus jos ei maksa tulleja? Miten tulisi toimia? Mieluiten en palauttaisi koska 35e postimaksut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
Voihan se paketti tulla all inclusive palvelulla, että tullit ja alvit on jo ennakkoon maksettu.
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
41
Voihan se paketti tulla all inclusive palvelulla, että tullit ja alvit on jo ennakkoon maksettu.
Tälläisista en ollut kuulukkaan, toivottavasti olisi näin. Laitoin myyjälle jo selvitysviestiä, odottelen sitä ensi alkuun. Mutta mikäli tilanne on niin että tulee lisämaksettavaa, voinko myyjää korvaamaan minulle lisämaksut?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Onko kenelläkään käynyt näin: Tilasin viikolla eBaysta 5x120kpl boksia mentholin makuisia tupakkaholkkeja ja äsken tuli meili, että myyjä on palauttanut rahat takaisin tililleni.

Ihmetyttää siis se, ettei asiasta olla käyty myyjän kanssa yhtään keskustelua ja eBayn summarysta ei enää löydy ko. tilausta :confused:

Samalta myyjältä olen tilannut kolme kertaa aikaisemminkin tupakkatuotteita ja ne ovat tulleet noin viikossa perille.

SEIS-STOP: hänen profiilissaan onkin nyt tämmöinen viesti:
I had to temporarily suspend sales because of frequent business trips.On any messages I ll try to answerASAP and all items I ll try to sent out in 2 business days.REALLY SORRY FOR ALL INCONVINIENCE.KORONA PRODUCTS PLEASE CHECK MEMBER
Ja laittoi seuraavan meilin:
Hi,

I send you money back because I crushed your filter tubes I really sorry. please check my ebay, I’ll try to list again in few weeks

Best Regards
XXX
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Tilasin ekaa kertaa Aliexxpressistä, niin kuinka kauan noissa yleensä on se minimi toimistusaika tilauksesta Suomeen? 1kk?

ja onko tuolla myyjän antamalla seurantatunnuksella mitään hyötyä? ei ainakaan näytä, kuin lähtömaan tapahtumat, mutta sitten katkeaa seuranta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Tilasin ekaa kertaa Aliexxpressistä, niin kuinka kauan noissa yleensä on se minimi toimistusaika tilauksesta Suomeen? 1kk?

ja onko tuolla myyjän antamalla seurantatunnuksella mitään hyötyä? ei ainakaan näytä, kuin lähtömaan tapahtumat, mutta sitten katkeaa seuranta.
Tavara saapuu Suomeen hyvällä tuurilla noin kahdessa viikossa (voi venyä joskus kuukaudeksi tai pariksikin). Näet sieltä seurannasta milloin se on saapunut kohdemaahan ja sen jälkeen sen kulkua pystyyv seuraamaan ihan Postin sivujen kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 158
Kohta tulee Singles Day ja Black Friday. Sen jälkeen kaikki paketit jumittavat matkalla - kun myynti on niin suurta.

--

Lisäksi CDON:in käyttämä "nostetaan hintoja ennen aleja" alkaa pikkuhiljaa sielläkin.

--

Jos ei ensi viikon aikana saa tilattua, kannattaa suosiolla odottaa niitä tarjouksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Tilasin viikko sitten yhden virtajohdon ja Xiaomin langattoman hiiren. Hiiri tuli tänään postiin. Taitaa olla omalla kohdalla kiinan poikien nopeusennätys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Perus kiinamyyjä ilmeisesti, nopsaa kyllä tuli. Mut joskus sieltä tuleeki lävitte äkkiä tavara, joskus itekki muistaakseni viikossa saanu tavaraa sieltä. Ihan tuurista kiinni.
Joo olen ollut aikanaa tuolla myyntipuolella vähän aikaa töissä, niin vähintään pari kertaa vuodessa tulee myös sitten ne yli kuukauden toimitusajat. Sanoisin että pari viikkoa oli ainakin tuolloin se keskiarvo.
Kiinalainen uusi vuosi ja kansallispäivä kusevat sen systeemin aina viikoiksi. Voi olla että myös nyt kansalliskokouksen aikana ei esim. Pekingin lentokentän kautta kannata lähettää mitään :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Mitens muuten, oisko joskus fiksuinta tilata vastaavia tuotteita esim Hong Kongista, Taiwanista, Malesiasta taikka Singaporesta ? Ku monesti noista paikoista ois saatavilla samaa tuotetta ja samaan rahaan. Lähinnä mietin toimitusaikoja, että onko vielä pahemmat.
Väittäisin että lähes aina se tavara tulee silti Kiinasta. Yleensä noilla toimijoilla on vain toimisto esim honkkarissa ihan veroteknisistä syistä ;)
Joskus on tosin mahdollista postittaa Honkongin tai muun paikan kautta, joka on yleensä hieman nopeampaa.
E: tämä pitää paikkansa ainakin elektroniikan osalta, sillä sitä valmistetaan juuri siinä honkkarin lähistöllä. Muiden tuotteiden kanssa ei ole välttämättä samaa eroa toimitusajoissa. Tämä on myös 3v vanhaa tietoa, joten aika paljon on voinut muuttua sen jälkeen :)
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Ilmeisesti ainakin Aliexpressin isommat myyjät kierrättää yli 20e arvoiset kamat viron kautta, jotta ei jää sitten suomessa tulliin?
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 361
http://aliexpress-products-reviews.blogspot.com

Aliexpress on muuten todella jees paikka mutta käsittääkseni esim. kaikki USB-tikut yms flash-muistituotteet on huonolaatuisia piraatteja tai kapasiteetti on feikattu.
Riippuu kauppiaasta, aivan kun eBayssakin. Ei Aliexpress itse mitään myy, joten älä hauku sitä.
Ethän sä hauku Huutonettiäkään jos joltain saat rikkinäisen tuotteen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 158
Ilmeisesti ainakin Aliexpressin isommat myyjät kierrättää yli 20e arvoiset kamat viron kautta, jotta ei jää sitten suomessa tulliin?
Tuskin. Aliexpressin suuret myyjät etsii halvinta tapaa lähettää paketteja ja joskus se menee Viron kautta. Ei niitä kiinnosta näin pienen maan tullioptimointi..

http://aliexpress-products-reviews.blogspot.com

Aliexpress on muuten todella jees paikka mutta käsittääkseni esim. kaikki USB-tikut yms flash-muistituotteet on huonolaatuisia piraatteja tai kapasiteetti on feikattu.
Aivan varmasti on, jos ostat niitä halvimpia myyjältä, jolla on nolla palautetta. Kannattaa ehkä ostella kiinalaisten omia merkkejä, Ugreen, Suntrsi, Eaget.. Olen tilannut vaikka mitä, ja huvin vuoksi USB-Batmanin. Hyvin toimii kaikki.

Kirjoituskertoja on rajattu määrä huonoimmassa roskassa ja kirjoitusnopeus on rajoitettu. Aliexpressissä erityisesti on käyttäjien arvioita ja venäläiset varsinkin tykkäävät testata noita USB-tikkuja H2TESTW:llä, joka antaa hyvän kuvan niiden toiminnasta. Kun on vielä automaattinen käännös niillä arvosteluilla, niin ei edes tarvitse ymmärtää venäjää. Sen sijaan, että lukee random-blogspottia päällisin puolin, kannattaisi lukea niitä arvosteluja.

Olen kiinalaisen SSD:nkin tuolta ostellut ja se toimii vieläkin koneessa, joka on koottu 30€ Asrock H61:n ympärille...

--

Minulla on Aliexpressissä mennyt pieleen 1/20 tilauksista. Ja rahat olen aina saanut takaisin. Kerran tilasin kaappiini valoja ja posti paskoi niistä yhden seitsemästä. En edes reklamoinut tätä, kun se oli postin vika, ja myyjä oli yrittänyt pakata ne oikein. Käytännössä vähemmän tilaavilla tulee varmasti ihan kaikki tilaukset oikein.

Aliexpress tosiaan on paikallinen Tori/Huuto.net ja "virallinen" Kingston myyjä voi olla joku paikallinen Lo Wang, joka on vaan ottanut nimen itselleen ja myy niiden tuotteita ulkomaisille. Onneksi oman maan brandejä kunnioitetaan, niin väärennökset ja väärinkäytöt loppuu niistä hyvin nopeasti.

--

Ehdottomasti eniten tilailen kaapeleita. 75% asuntoni kaapeleista on tuolta.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Tuskin. Aliexpressin suuret myyjät etsii halvinta tapaa lähettää paketteja ja joskus se menee Viron kautta. Ei niitä kiinnosta näin pienen maan tullioptimointi..
Ei ne tuon takia sitä kautta kierrä vaan viron posti operoi myös tuolla kiinan markkina-alueella.
Mä kuvittelin jotain tälläistä kun oli uudelleen pakattu ja lähettäjä oli virosta. Ainoastaan lähettäjän nimi viittasi kiinan suuntaan...

Olen kyllä törmännyt sellaisiinkin myyjiin (en alissa), jota käyttävät kaikenlaisia kikkoja välttääkseen kohdemaan tulliin jäämisen veroselvitysten takia. Ilmeisesti moni pistää jotain disputea jos jää kamat tulliin pyörimään ja pitäisi veroja maksella....

edit: ja siis tilaamani tuote oli arvoltaan $24 eli siinä ja siinä että olisi tulliin jäänyt..
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 261
Mä kuvittelin jotain tälläistä kun oli uudelleen pakattu ja lähettäjä oli virosta. Ainoastaan lähettäjän nimi viittasi kiinan suuntaan...

Olen kyllä törmännyt sellaisiinkin myyjiin (en alissa), jota käyttävät kaikenlaisia kikkoja välttääkseen kohdemaan tulliin jäämisen veroselvitysten takia. Ilmeisesti moni pistää jotain disputea jos jää kamat tulliin pyörimään ja pitäisi veroja maksella....

edit: ja siis tilaamani tuote oli arvoltaan $24 eli siinä ja siinä että olisi tulliin jäänyt..
Katsoit varmaan tuon Aliexpress, Ebay yms. tilaaminen ja kokemuksia se selittää tarkemmin sitä viron postia.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
192
Tilasin ekaa kertaa Aliexxpressistä, niin kuinka kauan noissa yleensä on se minimi toimistusaika tilauksesta Suomeen? 1kk?

ja onko tuolla myyjän antamalla seurantatunnuksella mitään hyötyä? ei ainakaan näytä, kuin lähtömaan tapahtumat, mutta sitten katkeaa seuranta.
Itse itselleni vastaten, n.7x7cm kokoisen pienen kirjemallisen paketin saapuminen Kiinasta kesti 31pv. Missään vaiheessa myyjän antama lähetystunnus ei toiminut Suomen päässä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 083
Viestejä
4 207 743
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom