AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Erinomaisia taskulamppuja tuolta saa joo. Ne 6€ zoomaavat E5 "2000 lumen" vehkeet ovat aika kelvollisia hintaisikseen, mutta esim. oma 15€ Convoy S3 ja Convoy C5 ovat jo oikeasti hyviä pieniä yhden 18650-akun taskulamppuja.

Mullakin on mukana aina kiinalainen pieni led-lamppu. Sekä Spyderco taittoveitsi. Se kiinalainen lamppu syö omalla käytöllä patterin per kuukausi mikä on ok. On isompiakin ladattavia lamppuja, mutta nämä pienet ja sippoiset kiinalaiset lamput on kyllä mukavan pieniä taskussa. Valaisee riittävän hyvin. En itse lähde mihinkään ilman että taskuissa on lamppu ja Spyderco.
 
AliExpressissä on jokin hintaraja jonka ylittyessä lähetyksestä pitää myyjän antaa seurantakoodi. Koska seurantakoodit maksavat rahaa, jotkut kiinalaiset ovat ovelia ja antava ties minkä seurantakoodin ja kun heiltä kyselee saa vaan "sorry wrong tracking code by mistake" minkä jälkeen annetaan joku vain Kiinassa toimiva seurantakoodi joka ei olisi AliExpressille alunperin kelvannut. Näin on minullekin ainakin kerran käynyt.

Eiköhän tuo tuolta ilmaannu. Jos tarpeeksi ärsyttää tämä voit yrittää nostaa disputen jossa muistaakseni on oletuksena jokin "Seller provided wrong tracking code"-optio, jolloin voi saada rahojaan takaisin kun kertoo kuinka vakaasti uskot tulleesi huijatuksi kun ensimmäinen seurantakoodi olikin väärä ja ellei myyjä toimita toimivaa oikeaa seurantakoodia vastauksena, voi jatkossa kertoa että uskoo uuden seurantakoodin olevan huijaus kun sitä ei näe Kiinan ulkopuolelle tjsp. Itse en tällaista jaksanut tehdä, mutta tällaiset kusetukset ärsyttävät.

Toinen jonkun sortin kikkailu on kun tilailin jotain ihan euron tuotetta ja pari kertaa putkeen tuli eri myyjiltä jotain tilauksen perumisia "tuotteet olikin paskana, sori, me joudutaan perumaan tilaus". En ihan varmaksi keksinyt mikä tässä oli juoni, mutta ellei nyt mystisesti oikeasti ollut koko erä tuotteita rikki ja uusia mahdotonta saada AliExpressin varsin pitkiin toimitusaikoihin mennessä, eiköhän idea ollut kerätä hyviä arvosteluita kaupalle tjsp.

No nyt myyjä vastasi uuden seurantakoodin pyyntööni näin:

Due to post men have many order deal with it, so update information slowly, but goods is on the way, and you will get it can u waiting for some days is ok?

No mitäs, odottelenko vain sitten?
 
Tähän oli jo vastattu, mutta oma kokemukseni: 13.11 tilasin Mi Band 2:sen ja se saapui noudettavaksi 7.12. Lähteminen Gearbestin varastolta eteenpäin oli tuossa pisin osuus odottamisesta, sillä lähetys saapui lopulta vähän yli viikossa Suomeen (varastolta lähdettyään) ja siitä seuraavana arkipäivänä noutoon.
Pahin aika tilata mitään gearbestiltä on 11.11 päivän jälkeen johonkin tammikuuhun asti, ja sitten toinen paha aika tilata on kiinalainen uusivuosi, silloin ei liiku mikään mihinkään.
 
Aliexpressin kautta tilattu paketti on lähtenyt liikkeelle 2.11. ja edellinen seurantanumeron merkintä on 8.11. jolloin romut on mennyt lentokoneeseen. Tämän jälkeen ei seurantanumeron perusteella ole uusia tapahtumia. Olin eilen myyjään yhteydessä tästä ja hän oli sitä mieltä että paketin tila on normaali ja se on matkalla. Sanoi kuitenkin että kannattaa kysellä paikallisesta postista jos vaikka seurantanumero ei päivity syystä tai toisesta.

Samalta myyjältä myöhemmin (11.11.) tilattu paketti on saapunut jo edellisellä viikolla.

Onko kokemusta hyödyttääkö tuonne postiin marssia kyselemään seurantanumeron perusteella asiasta? Luulisin että saman tiedon saa ihan postin sivuilta käyttämällä seurantanumeroa. Se lähinnä arveluttaa että edellisen paketin hain pelkästään seurantanumeron perusteella. Mitään paperista saapumisilmoitusta en ole vieläkään saanut postiluukusta.
 
^Käy ihmeessä kysymässä postista, itse olen senverran malttamaton että käyn yleensä aina hakemassa paketit pelkästään tuolla seurantanumerolla, enkä yhtään ihmettele vaikka saapumisilmoitus olisikin jäänyt tulematta kun on seurannut postin toimintavarmuutta viimeaikoina...
 
Paljon on tullut tavaraa vuosienvarrella Kiinasta tilattua ja ensimmäisen kerran jäi tavara tulematta (Aliexpress). Tuotteissa ei ollut rahaa kiinnin kuin 3 euroa. Paketinseurannan mukaan lähetys jämähti tilaan "Accepted by airline" jonka jälkeen pakettia ei ilmaantunut yli kuukauden odottelun jälkeen. Noh viestiä myyjälle ja pistivät uuden paketin tulemaan maksutta. Toivotaan että paketti ei nyt häviä matkalla..
 
Paljon on tullut tavaraa vuosienvarrella Kiinasta tilattua ja ensimmäisen kerran jäi tavara tulematta (Aliexpress). Tuotteissa ei ollut rahaa kiinnin kuin 3 euroa. Paketinseurannan mukaan lähetys jämähti tilaan "Accepted by airline" jonka jälkeen pakettia ei ilmaantunut yli kuukauden odottelun jälkeen. Noh viestiä myyjälle ja pistivät uuden paketin tulemaan maksutta. Toivotaan että paketti ei nyt häviä matkalla..

Itekkin odottelin yhtä tilausta kaksi kuukautta ja olin jo varma että nyt jää tavara saamatta ja juuri kun olin menossa tekemään disputea niin seurannassa lukee että tavara saapunut kohdemaahan. Joskus vaan kannattaa malttaa odottaa.
 
Paljon on tullut tavaraa vuosienvarrella Kiinasta tilattua ja ensimmäisen kerran jäi tavara tulematta (Aliexpress). Tuotteissa ei ollut rahaa kiinnin kuin 3 euroa. Paketinseurannan mukaan lähetys jämähti tilaan "Accepted by airline" jonka jälkeen pakettia ei ilmaantunut yli kuukauden odottelun jälkeen. Noh viestiä myyjälle ja pistivät uuden paketin tulemaan maksutta. Toivotaan että paketti ei nyt häviä matkalla..
Pyydä extendaamaan purchase protectionia. Jos vaikka se toinenkaan kama ei saavu koskaan perille, on mahkut vielä avata dispute.
 
Paljon on tullut tavaraa vuosienvarrella Kiinasta tilattua ja ensimmäisen kerran jäi tavara tulematta (Aliexpress). Tuotteissa ei ollut rahaa kiinnin kuin 3 euroa. Paketinseurannan mukaan lähetys jämähti tilaan "Accepted by airline" jonka jälkeen pakettia ei ilmaantunut yli kuukauden odottelun jälkeen. Noh viestiä myyjälle ja pistivät uuden paketin tulemaan maksutta. Toivotaan että paketti ei nyt häviä matkalla..

Suomeen tilattujen pakettien tulppa vain paisuu – jo 640 000 lähetystä jumissa Kiinassa

Kiinan päässä on nyt pahat ruuhkat lentopostissa Eurooppaan.

Itsellä yksi kirje tuli viikossa Kiinasta Suomeen pari viikkoa sitten ja yksi kirjattu paketti taas jumittanut Kiinan lentokentällä jossain jo yli kaksi viikkoa.
 
Itekkin odottelin yhtä tilausta kaksi kuukautta ja olin jo varma että nyt jää tavara saamatta ja juuri kun olin menossa tekemään disputea niin seurannassa lukee että tavara saapunut kohdemaahan. Joskus vaan kannattaa malttaa odottaa.

Jeps. Piti käydä vielä tarkistamassa tila.
Suomeen tilattujen pakettien tulppa vain paisuu – jo 640 000 lähetystä jumissa Kiinassa

Kiinan päässä on nyt pahat ruuhkat lentopostissa Eurooppaan.

Itsellä yksi kirje tuli viikossa Kiinasta Suomeen pari viikkoa sitten ja yksi kirjattu paketti taas jumittanut Kiinan lentokentällä jossain jo yli kaksi viikkoa.

Jeps.. katselin tuossa tilausta niin olin tehnyt sen 6.10 eli olihan tässä jo reilu pari kuukautta tilauksesta. Pidempi aika kun muistinkaan.

Vastaavasti tilasin kameraan silmäkuppeja 30.11 ja olivat perillä maanantaina mikä tuntui kyllä aika uskomattomalta juuri noiden ruuhkien takia. Kiinan posti näkyi kuitenkin toimittajana.
 
Itselläni lähti tuossa 11.11 ja 1.12. välillä kymmenisen pakettia tulemaan. Näistä neljä enää matkalla ja yhden oletan saapuvan ennen joulua varmasti (PostNL ja jo matkalla Suomeen, vrt. China Postin paketit)
 
Jeps. Piti käydä vielä tarkistamassa tila.


Jeps.. katselin tuossa tilausta niin olin tehnyt sen 6.10 eli olihan tässä jo reilu pari kuukautta tilauksesta. Pidempi aika kun muistinkaan.

Vastaavasti tilasin kameraan silmäkuppeja 30.11 ja olivat perillä maanantaina mikä tuntui kyllä aika uskomattomalta juuri noiden ruuhkien takia. Kiinan posti näkyi kuitenkin toimittajana.

Kiinassa niillä pakettien ja kirjeiden toimituksissa on kyllä erikoinen logiikka. Täällä romut kulkevat yleensä First in, first out -periaatteella eli ensimmäisenä tullut paketti pistetään myös ensimmäisenä jatkoon menemään lajittelukuksissa. Ja jos ruuhkaa pukkaa niin ensin puretaan se ruuhka sieltä vanhimmista pisimpään odottaneista kirjeista ja paketeista. Kiinassa taas ensin ruuhkaan juuttunut paketti tai kirje saattaa juuttua sinne jonnekkin kuukaudeksi pariksi ja myöhemmin tulleet päästetään läpi suoraan. Eli vaikka marraskuussa 2017 ruuhkaan jumittunut paketti saattaa edelleen olla siellä ruuhkassa Kiinassa ja samasta keskuksesta nyt tilattava paketti ehtii jouluksi läpi. Ehkä sitten kiinalaisen uuden vuoden jälkeen helmikuun lopussa 2018 saavat päähänsä alkaa purkamaan sitä marraskuussa 2017 ruuhkautunutta varastoa. :lol:
 
Pari pakettia on tulematta, muistaakseni joskus lokakuun loppupuolella tilailin. Toisesta sain rahat takaisin, kun eilen ilmoitin etten ole vielä tilausta saanut. Toinen lähetti uudestaan. (Molemmille kyllä viestittelin, että edelleen haluan tuotteen)

Ninjaedit. Ebaysta tilattu...
 
Mulla on alista 20 pakettia tulossa :D Tilailtu loka+marraskuun aikana. Yhtään yli kympin tilausta ei taida olla kuitenkaan. Eipä noilla olekkaan mikään kiire. Kalsareita, sukkia ja jotain "aurinkolaseja" lähinnä.

edit: olihan siellä pari kalliimpaa sähköröökitilausta. Kun ei nyt jäisi tullin pojille. En edes muistanut tätä helvetin uutta tupakkalakia tilatessani.
 
Ai nii... yks 5xboxerit-paketti on seikkaillut elokuun alusta aika kunnolla. Virhe oli mitä ilmeisemmin Postin päässä koska en koskaan saanut saapumisilmoitusta ja lähetys lähti takasin riisipellolle.

Tilannetta ei nyt ole hirveästi auttanut lähettäjätahon kielitaito. Tai sitten suomipoikaa viedääänkuin litran mittaa ja aspan pojat ja tytön tukehtuvat hassuttelussaan nuudeleihinsa. Tässä tätä viestittelyä:

Me: Regarding my order XXXXXXXXXXX. Provided tracking number RUXXXXXX indicates this delivery has been in my local post office and is now on its way back to you. I never received any notification or reminder from Finnish postal service (Itella/Posti). Could you please resend the package and/or process my order WITH AN UPDATED delivery address: XXXXX XXXXX XXX 00530 Hki.
Thank you,

charli ji: sorry , we have sent to you

Me: Thanks Charli!

charli ji: you are welcome

Me: Hi Charli, I hope you are well! I was just hoping if you could include a tracking number? Thank you & have a lovely week!

charli ji: RUXXXXXXXXX your order have sent to your country

Me: Dear Charli, the tracking number RUXXXXXXXXX you provided is the trackig number for that failed delivery (that physical package you initially sent and has now been returned to you). I was hoping to track that 2nd package you hopefully sent to my UPDATED address: XXXXX XXXXX XXX 00530 Hki.
Best Regards,

Charli: again , we have sent to you

Me: That's fantastic! So, “you have sent me”. I would be delighted if you could at least let me know 1)when dispatched 2)what delivery address... Obviously the tracking number would be better, though I'm not too confident we understand each other.

Do you prefer Cantonese or Mandarin if I try to use some translation software from English? Or if you feel you are not able to express yourself in English, you could use your native language and I'll find a way to translate it.
Yours,

Ei omakaan englanti ole mitään erikoista, mutta näistä vastauksista ei kyllä ota mitään tolkkua välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinassa niillä pakettien ja kirjeiden toimituksissa on kyllä erikoinen logiikka. Täällä romut kulkevat yleensä First in, first out -periaatteella eli ensimmäisenä tullut paketti pistetään myös ensimmäisenä jatkoon menemään lajittelukuksissa. Ja jos ruuhkaa pukkaa niin ensin puretaan se ruuhka sieltä vanhimmista pisimpään odottaneista kirjeista ja paketeista. Kiinassa taas ensin ruuhkaan juuttunut paketti tai kirje saattaa juuttua sinne jonnekkin kuukaudeksi pariksi ja myöhemmin tulleet päästetään läpi suoraan. Eli vaikka marraskuussa 2017 ruuhkaan jumittunut paketti saattaa edelleen olla siellä ruuhkassa Kiinassa ja samasta keskuksesta nyt tilattava paketti ehtii jouluksi läpi. Ehkä sitten kiinalaisen uuden vuoden jälkeen helmikuun lopussa 2018 saavat päähänsä alkaa purkamaan sitä marraskuussa 2017 ruuhkautunutta varastoa. :lol:
Tälläkin kertaa pitää paikkansa se ns. pussiteoria tuosta kiinan postin varastosta.
Eli on halli johon ei ole kuin yksi ovi josta paketit ja kirjeet menee sisään ja ulos, jolloin ekana peränurkkaan heitetty paketti lähtee sieltä viimesenä matkaan.
 
Kylläpä alilla on ärsyttävä systeemi, jos myyjä canceloi lähetyksen niin se ei kovin helposti näy tuolta. Oli jo tehnyt sen viime kuun lopussa ja aivan turhaan odottelin.
Mutta sitten, kun menet canceloimaan hetki sitten tilatun tuotteen niin ei onnistu.
 
Olen tilannut kelloja jomashop.com:sta. Ensimmäinen tuli ajallaan.

Seuraavat kaksi ovat jämähtäneet USPS:n seurannassa kohtaan: "Your item was processed through our ISC NEW YORK NY(USPS) facility on December X 2017 at 3:09 pm. The item is currently in transit to the destination."

Onko jollain kokemusta USPS:sta? Ainakin jos katsoo niiden joulupostinopeuksia 2017 Holiday Shipping Dates | USPS , en yhtään ihmettele. Jomashop tietysti sanoo, että 45 päivää olisi odotettava ennen reklamaatiota. Maksettu Paypalin kautta luottokortilla.
 
Tilasin aliexpressiltä 24.11 ja otin siihen jonkin muutaman euron lisäpostimaksun mikä "lupasi" 9-21 pvän sisään paketin. Seurantakoodi näyttää 4.12 "Despatched to overseas (Country code: FI)". Mistähän tuota kannattaisi kysellä vai pitääkö vaan kärsivällisesti odotella? o_O
 
Tilasin aliexpressiltä 24.11 ja otin siihen jonkin muutaman euron lisäpostimaksun mikä "lupasi" 9-21 pvän sisään paketin. Seurantakoodi näyttää 4.12 "Despatched to overseas (Country code: FI)". Mistähän tuota kannattaisi kysellä vai pitääkö vaan kärsivällisesti odotella? o_O
Koita seurantakoodia postille matkahuolle jne
 
Kiitos. Kokeilin postin, matkahuollon, dhl:n, mutta eipä löytynyt. Kokeilin vielä jotain 17track sivustoa niin sieltä löytyi yksi sattuma joka ilmoitti saman että 4.12 despatched to ...
Itellä oli yks paketti kuun vaihteessa melkein 2 viikkoa Hollannissa käsitelty lähteväksi edelleen tilassa. olin jo varma että pääsen kyseleen rahoja takas. Oli noin 3 päivää sekä Kiinasta Hollantiin että Hollannista tänne. Tilasin Hollannin kautta kun muuten ei saanu seurantakoodia. Joskus nuo unohtuu johonki varastoon.
 
Otin postin chattiin yhteyttä, mutta eipä löytynyt sieltäkään. Alin aspaa en edes löytänyt :lol:. No ei kai tässä taida auttaa ku ootella pari pvää.
 
Tilasin aliexpressiltä 24.11 ja otin siihen jonkin muutaman euron lisäpostimaksun mikä "lupasi" 9-21 pvän sisään paketin. Seurantakoodi näyttää 4.12 "Despatched to overseas (Country code: FI)". Mistähän tuota kannattaisi kysellä vai pitääkö vaan kärsivällisesti odotella? o_O

Odottelet. Ei tuo tarkoita sitä, että se täällä suomessa olisi. Niin kauan, kuin lähetys ei ole semmoinen mikä näkyy myös postin omassa seurannassa niin mitään luotettavaa tietoa siitä ei voi saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Err
Juu. Eihän näissä kiinantilauksissa kannata henkeensä pidätellä mutta aattelin että kuukaudessa tulisi. No onhan tässä vielä viikko aikaa. :tup:
 
Juu. Eihän näissä kiinantilauksissa kannata henkeensä pidätellä mutta aattelin että kuukaudessa tulisi. No onhan tässä vielä viikko aikaa. :tup:

Ei ole mitään luottoa että paketti tulee kuukaudessa jos se on tilattu 11.11. jälkeen. Ensin on 11.11. singles day, sitten 25.11. black friday ja sitten muuten vaan joulukuu.

Jos paketit oikeasti haluaa varmasti jouluksi perille kun marraskuun lopulla tilaa Kiinasta niin pitää maksaa vähintään EMS-paketti (ePacket, tosin ei ole 100% taikeita että toimittavat EMSinä vaikka tuosta maksat) tai mielummin kuriiri (joka maksaakin jo sitten yleensä paljon)
 
Hah, nyt tipahti ilmoitus, että on saapunut kohdemaahan ja postikin löysi. :D Jännästi juuri aspaan yhteydenoton jälkeen :vihellys:
 
eBaysta jäi taas kaksi tilausta saapumatta. Arvioitu toimitusaika oli 8.päivä, eikä kummassakaan tietenkään ollut seurantakoodia.

Toisessa olisi ollut tyttären 8-vuotislahja viime perjantain synttäreille :(

Palautetta annettu ja katsotaan joutuuko alkaa taas vääntämään, vai palauttavatko rahat suosiolla vai lähettävätkö tuotteet uudelleen.
 
eBaysta jäi taas kaksi tilausta saapumatta. Arvioitu toimitusaika oli 8.päivä, eikä kummassakaan tietenkään ollut seurantakoodia.

Toisessa olisi ollut tyttären 8-vuotislahja viime perjantain synttäreille :(

Palautetta annettu ja katsotaan joutuuko alkaa taas vääntämään, vai palauttavatko rahat suosiolla vai lähettävätkö tuotteet uudelleen.

Jos tulevat Kiinasta niin:

1. Arvioitu toimitusaika on arvioitu ja ei välttämättä päde näin kahden marraskuun shoppailujuhlan jälkeen joulukuussa. Toki kysellä voi josko rahat saisi takaisin tai jotain, mutta ellei tuo 8.12. ollut joku kahden kuukauden arvio alunperinkin niin en pidättelisi henkeä etteivätkö vielä tulisi.
2. Noin tulevaisuutta silmällä pitäen kannattaa tilata todella hyvissä ajoin jos Kiinasta tilaa
 
@Nakkivahvero

1. Ensimmäinen vastaus tulikin jo yön aikana ja myyjä on lupautunut lähettämään tilatut tuotteet (2kpl) uudestaan turvallisempaa sekä nopeampaa reittiä pitkin. Näistä tuotteista oli jo kuuden viikon odottelu takana + odotin siitä vielä sen normaalin reilun viikon ennen kuin otin yhteyttä myyjään.
2. Tyttären synttärilähjan tilasin Briteistä 30.marraskuuta ja tilauksen piti saapua Royal Mailin kautta nopeasti viimeistään 08.joulukuuta. Kyllähän sitä olettaa että tuotteen pitäisi saapua ajallaan noin läheltä + jos pelkät postitus- ja käsittelykulut olivat 4,49£. Saman tuotteen olisi saanut myös Kiinasta postikuluitta.
 
Tälläkin kertaa pitää paikkansa se ns. pussiteoria tuosta kiinan postin varastosta.
Eli on halli johon ei ole kuin yksi ovi josta paketit ja kirjeet menee sisään ja ulos, jolloin ekana peränurkkaan heitetty paketti lähtee sieltä viimesenä matkaan.
Täälläkin tuli testattua kyseistä teoriaa. 10.12. tilaus sisään (China Post Registered Air Mail) ja viikko myöhemmin saapui Suomeen.
alitilaus.PNG

Sitten vaan odotellaan kunnes posti saa kopin:vihellys:
 
@Nakkivahvero

2. Tyttären synttärilähjan tilasin Briteistä 30.marraskuuta ja tilauksen piti saapua Royal Mailin kautta nopeasti viimeistään 08.joulukuuta. Kyllähän sitä olettaa että tuotteen pitäisi saapua ajallaan noin läheltä + jos pelkät postitus- ja käsittelykulut olivat 4,49£. Saman tuotteen olisi saanut myös Kiinasta postikuluitta.

Joo, kieltämättä Royal Maililla odottaa että tuo tulisi edes jotenkuten aikataulussa.
 
Joo, kieltämättä Royal Maililla odottaa että tuo tulisi edes jotenkuten aikataulussa.
Royal Mail on ihan yleisesti tunnettu nimellä Royal Snail. Postitukset Briteistä Suomeen kestävät helposti tuon pari viikkoa ihan ilman Joulua tai muita tulevia pyhiä.
 
Royal Mail on ihan yleisesti tunnettu nimellä Royal Snail. Postitukset Briteistä Suomeen kestävät helposti tuon pari viikkoa ihan ilman Joulua tai muita tulevia pyhiä.

Joo, tottakai, ja voivat nuo vielä tuolta tullakin. Silti Royal Mailin hitauskaan ei ole itsellä koskaan paljoa yli sen kahden viikon onnistunut menemään.
 
Tyttären synttärilahjan kanssa alkoi vetkuttelu.

Myyjä kysyi ensin näennäisesti, että voisinko kertoa osoitetietoni uudestaan, jotta voisivat varmistaa lähetysluettelosta, että olenko antanut tilauksen yhteydessä oikean osoitteen.
Seller's message:"Thank you. I have checked your order and can confirm it was sent by airmails post on 30 November. There must be a delay by post. Could you please wait one more week as your order was posted and should arrive. Thank you Regards Kristins"

Viikon lisäodottelu Briteistä tilatusta tuotteesta on mielestäni kohtuutonta.

Mitähän tähän nyt vastaisi? Rahojen palautus on yhtä tyhjän kanssa muutaman euron tuotteesta, jossa postikulut olivat itse tuotetta korkeammat.
 
Tänään tuli mielenkiintoisimmat toimitukset viimeisen 10v aikana. Tilasin kaksi eri tuotetta syyskuun puolessa välissä kahdelta eri myyjältä. Noh paketteja ei näkyny eikä kuulunu. Kerkesin jo ajatella, että ei noita enää näy. Muutaman euron arvosia joten ei iso menetys. Noh tänään oli molemmat ilmestyny laatikkoon. Molemmista paketeista tussattu samalla lailla lähettäjän nimi ja molemmat ilmesty samaan aikaan. Tilauspäivässä oli eroa kaksi päivää. Ebay:n kautta molemmat.

Missä lieneen maanneet viimoset kuukaudet kunnes joku on huomannu.
 
Koitin tätä ja olin varautunut pahimpaan, kun pelottelit asialla. Sain kuitenkin seuraavan vastauksen:

nmpj39m.png


Tiedä sitten. :rolleyes:

Huvitti jostain syystä tuo "Suggested Options: Wait" :D
Suurena shokkina kaikille, mitään ei ole tapahtunut, vaikka onhan tässä nyt jo vissiin kuutisen pisnespäivää kulunut. :shifty:
 
Mainostetaan nyt täällä koska ittellä ollut hyvä kokemuksia ulkomaan pakettien saeurannasta 17track appsilla. Poimii tiedot kivasti monelta eri kuriirilta ja piippailee tarvittaessa väliaikatietoja APP Download | 17TRACK
 
Mikähän virallinen käytäntö eBayssa vioittuneen tuotteen kanssa? Tilasin kaksi xbox-ohjainta Saksan eBaysta ja tulivat ohuessa kuplamuovipussissa ilman mitään muita pehmusteita. Epäilen että kuljetuksen aikana oli toinen ohjain ottanut osumaa, koska yksi päällä olevista napeista ei ota kunnolla kosketusta ja napin luona on iskujäljet.

Kysyin myyjältä hyvitystä ohjaimesta ja vaatii lähettämään ohjaimen takaisin. Pitäisikö minun lähettää ohjain takaisin omalla kustannuksellani, jos myyjä on ollut huolimaton paketoinnissa tai lähettänyt viallisen tuotteen? Vai voinko vaatia eBayn kautta hyvityksen ohjaimesta suoraan?
 
Parempi vaihtoehto toimitukseen, esim puhelinta, tablettia yms?

Gearbest: Priority Line (EU Express, aikamoista arpapeliä tämäkin)
Banggood: Priority Direct Mail (DPD / PostNL arpapeliä, vaikka väittävät että "will be send via PostNL direct mail")

PostNL direct mail on max 2kg.
 
Viimeksi muokattu:
[offtopic]Ketjun otsikosta voisi muuttaa Ebay kohdan oikeinkirjoitetuksi, eli eBay[/offtopic]

Wishistä tilattu ledinauha maannut tämän mukaan Suomen Postissa 12.12. asti. Myös http://track.yw56.com.cn sivusto kertoo saman tiedon.

Postin lähetystenseuranta ei löydä mitään.

ghjj.PNG
 
Löysin tuossa jokunen päivä sitten 20€ Razer Deathadder 3.5G:n Alista ja päätin ihan huvikseni tilata ja katsoa mitä sieltä tulee. Palauteosio oli täynnä positiivisia kommenteja kuinka on aito hiiri ja Razer Synapse tunnistaa ja niin edelleen mutta hinta pistää kyllä epäilyttämään.

Aito puolirikkinäinen 3.5G (yksi sivunappi hajalla) löytyy vertailtavaksi joten luulisi erottavan aika helposti jos on feikki. Mietin vaan että miten Synapse tunnistaa kopion? Ehkä sisältö on Razeriä ja päälle pistetty halvemmasta materiaalista tehty kuori?

Jos hiiri on aito (tai edes 90% aito) niin saan halvan ja hyvän hiiren, jos ei ole niin voin laittaa todisteiden kanssa disputea myyjälle ja saan (ehkä) ilmaisen hiiren, win-win situation? :D

Pientä päivitystä tähän tapaukseen. Hain tuon hiiren eilen postista ja tuli muuten aika nopeasti, ei mennyt edes kahta viikkoa. Paketissa luki että oli lähetetty Singaporesta. Ostin pelkän hiiren ilman pakettia ja oli pakattu todella hyvin ja tiiviisti.

Mutta itse hiireen. Näyttää ensisilmäyksellä täysin identtiseltä oikeaan Deathadderiin verrattuna, tuntuu ehkä hieman kevyemmältä. Löysin ulkonäöstä kolme poikkeavuutta; johdot ovat eri pituiset (kiinahiiressä lyhyempi), usbipään muoviosassa olevat usb-logot eroavat hieman toisistaan ja kiinahiiressä nuo sivunapit ovat enemmän "koholla" kuin alkuperäisessä ja ne tuntuvat myös jotenkin halvemmilta ("ämpärimuovilta").

Synapse tunnistaa hiiren ja herkkyyttä, valoja jne pystyy säätämään ihan normaalisti. Huomasin tosin että tuo kiinahiiri tuntuu aavistuksen verran herkemmältä kuin aito samoilla asetuksilla mutta pienen säädön jälkeen sekään ei ole ollut ongelma. Pelatessa toinen sivunappi ei pariin otteeseen jostain syystä reagoinut ekaan painallukseen mutta tätä tapahtui ehkä kaksi kertaa 2h pelisession aikana.

Feikkihän tuo on mutta ei silti suurimmalta osin mitään valitettavaa. Jos nyt vaan kestää käyttöä niin eiköhän tuo asiansa aja. :D
 
Pientä päivitystä tähän tapaukseen. Hain tuon hiiren eilen postista ja tuli muuten aika nopeasti, ei mennyt edes kahta viikkoa. Paketissa luki että oli lähetetty Singaporesta. Ostin pelkän hiiren ilman pakettia ja oli pakattu todella hyvin ja tiiviisti.

Mutta itse hiireen. Näyttää ensisilmäyksellä täysin identtiseltä oikeaan Deathadderiin verrattuna, tuntuu ehkä hieman kevyemmältä. Löysin ulkonäöstä kolme poikkeavuutta; johdot ovat eri pituiset (kiinahiiressä lyhyempi), usbipään muoviosassa olevat usb-logot eroavat hieman toisistaan ja kiinahiiressä nuo sivunapit ovat enemmän "koholla" kuin alkuperäisessä ja ne tuntuvat myös jotenkin halvemmilta ("ämpärimuovilta").

Synapse tunnistaa hiiren ja herkkyyttä, valoja jne pystyy säätämään ihan normaalisti. Huomasin tosin että tuo kiinahiiri tuntuu aavistuksen verran herkemmältä kuin aito samoilla asetuksilla mutta pienen säädön jälkeen sekään ei ole ollut ongelma. Pelatessa toinen sivunappi ei pariin otteeseen jostain syystä reagoinut ekaan painallukseen mutta tätä tapahtui ehkä kaksi kertaa 2h pelisession aikana.

Feikkihän tuo on mutta ei silti suurimmalta osin mitään valitettavaa. Jos nyt vaan kestää käyttöä niin eiköhän tuo asiansa aja. :D
Jos ajattelee hintaa (20€) niin saa varmaan paremman hiiren mitä samalla hintaa suomesta vaikkei alkuperäisen (aidon) tasolle ylläkkään?
 
Jos ajattelee hintaa (20€) niin saa varmaan paremman hiiren mitä samalla hintaa suomesta vaikkei alkuperäisen (aidon) tasolle ylläkkään?

Mun mielestäni tää on 90-95% sama hiiri kuin alkuperäinen, ero ei siis todellakaan ole mikään merkittävä. Kyllä tota uskaltaa tilata.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko noi Alin ratingit pitää paikkansa? Ihan laaduttomallakin kamalla on lähes aina vain **** ja ***** arvosteluita. Omatkin huonot arviot on joskus ihmeellisesti "hautautuneet". Ite ainakin annan rehellisesti paskaa palautetta perusteluineen jos on aihetta. Nykyään kuvien kera. Mun mielestä halpa hinta ei ole syy antaa hyvää arvostelua jos tuote ei vastaa kuvauksessa esitettyä. Asia tietysti erikseen jossain äänentoiston laadussa tms. joka on aika subjektiivinen suure, mutta että viittä tähteä lämpimille talvisukille jotka on niin ohuet että iho paistaa seitin ouhuen kankaan läpi jne..

eBayssa oli ainakin joskus ongelma siinä että ostaja ei uskaltanut antaa negaa koska pelkäsi myyjän tekevän ostajalle saman. Alissa ei vastaavaa ongelmaa luulisi olevan.

Tässä esimerkiksi mun oma kuva pelkästään viittä tähteä saaneista lautasten alusista:
lauta.jpg

EDIT: Noinhan toi näköjään menee että tyytymättömälle asiakkaalle ei alissakaan anneta hyvää palautetta. Toisaalta siellä sillä ei ole mitään merkitystäkään vrt. eBay.

qual.JPG
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 446
Viestejä
4 551 372
Jäsenet
74 986
Uusin jäsen
jujo15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom