AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Voiko noi Alin ratingit pitää paikkansa? Ihan laaduttomallakin kamalla on lähes aina vain **** ja ***** arvosteluita. Omatkin huonot arviot on joskus ihmeellisesti "hautautuneet". Ite ainakin annan rehellisesti paskaa palautetta perusteluineen jos on aihetta. Nykyään kuvien kera. Mun mielestä halpa hinta ei ole syy antaa hyvää arvostelua jos tuote ei vastaa kuvauksessa esitettyä. Asia tietysti erikseen jossain äänentoiston laadussa tms. joka on aika subjektiivinen suure, mutta että viittä tähteä lämpimille talvisukille jotka on niin ohuet että iho paistaa seitin ouhuen kankaan läpi jne..

eBayssa oli ainakin joskus ongelma siinä että ostaja ei uskaltanut antaa negaa koska pelkäsi myyjän tekevän ostajalle saman. Alissa ei vastaavaa ongelmaa luulisi olevan.

Tässä esimerkiksi mun oma kuva pelkästään viittä tähteä saaneista lautasten alusista:
lauta.jpg


Miksi lautasille joku alunen pitäisi olla? Näyttää enemmänkin joltain pannunaluselta. Ja jos hinta on oli jotain pari dollaria niin ei sillä kiinastakaan laatua tule saamaan.
 
Voiko noi Alin ratingit pitää paikkansa? Ihan laaduttomallakin kamalla on lähes aina vain **** ja ***** arvosteluita. Omatkin huonot arviot on joskus ihmeellisesti "hautautuneet". Ite ainakin annan rehellisesti paskaa palautetta perusteluineen jos on aihetta. Nykyään kuvien kera. Mun mielestä halpa hinta ei ole syy antaa hyvää arvostelua jos tuote ei vastaa kuvauksessa esitettyä. Asia tietysti erikseen jossain äänentoiston laadussa tms. joka on aika subjektiivinen suure, mutta että viittä tähteä lämpimille talvisukille jotka on niin ohuet että iho paistaa seitin ouhuen kankaan läpi jne..

eBayssa oli ainakin joskus ongelma siinä että ostaja ei uskaltanut antaa negaa koska pelkäsi myyjän tekevän ostajalle saman. Alissa ei vastaavaa ongelmaa luulisi olevan.

Tässä esimerkiksi mun oma kuva pelkästään viittä tähteä saaneista lautasten alusista:
lauta.jpg

Eiköhän noita täysiä pisteitä anneta lähinnä sen takia että silloin kyseisen myyjän tuotteille saa niitä alennuskuponkeja.
 
Miksi lautasille joku alunen pitäisi olla? Näyttää enemmänkin joltain pannunaluselta. Ja jos hinta on oli jotain pari dollaria niin ei sillä kiinastakaan laatua tule saamaan.
Koska mun IKEAN hieno pöytä ei kestä kuumia asioita :D Taisi mennä pointti muuten ohi... eli tarviiko huonoa laatua kehua tai siitä pitää, koska halpa hinta? Ja olen kyllä saanut "muutamalla dollarilla" laatuakin. En tietenkään valittaisi jos esim esittelykuvissa olisi vastaavasti kuva, josta huono laatu selviäisi, tai esittelytekstissä mainittaisiin että tuotteessa irrallisia paloja jne. Toisin sanoen arvostelen mitä on luvattu vs mitä olen saanut. En sitä mitä hinnan perusteella oletin saavani.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas.. ekaa kertaa kävi näin.
Postipate kuitannut kirjatun kiinakirjeen.
Ei siinä muuten mitään mutta kahteen päivään ei ole kyseistä kirjettä ollut ainakaan omassa laatikossa :rage:
 

Liitteet

  • Screenshot_20171221-163850.jpg
    Screenshot_20171221-163850.jpg
    612 KB · Luettu: 236
eBayssa oli ainakin joskus ongelma siinä että ostaja ei uskaltanut antaa negaa koska pelkäsi myyjän tekevän ostajalle saman. Alissa ei vastaavaa ongelmaa luulisi olevan.
Mun käsittääkseni tässä on sellainen nyanssiero, että eBayssä arvostellaan enemmänkin itse ostotapahtumaa, kun taas Alissa varsinaista tuotetta.
 
Eiköhän noita täysiä pisteitä anneta lähinnä sen takia että silloin kyseisen myyjän tuotteille saa niitä alennuskuponkeja.

Ilmankos siellä on ihan tyhjänpäiväisiä palautteita monet antanut, että kehutaan hyväksi tuotteeksi, mutta ei ole vielä kerennyt testaamaan.:facepalm:
Harvassa on ne hyvät yhteisölliset tyypit, jotka antavat järkevää palautetta. Voi ne silti antaa sen 5 tähteä.
 
Kiinalaisten rehellisyyden tuntien en ihmettelisi vaikka ihan normaali toimenpiteenä huonoja palautteita moderoitaisiin.
 
Onko muilla samaa ongelmaa ebayssä, että kun yrittää maksaa paypalilla, niin tietojen syötön jälkeen se paypal jää vain pyörittämään sitä lataus rinkiä, eikä tapahdu mitään kymmenen minuutinkaan kuluessa?

Viime viikolla kuitenkin useita ostoja tehty onnistuneesti. Kyseessä on huutokauppa tavara, jonka huudon voitin ja nytten sitten pitäis maksaa.
 
Tehny jo usemman viikon ainakin Chromella. Ruksia vaan latausruudulle ja uusi yritys niin pääsee maksamaan.
 
Ilmankos siellä on ihan tyhjänpäiväisiä palautteita monet antanut, että kehutaan hyväksi tuotteeksi, mutta ei ole vielä kerennyt testaamaan.:facepalm:
Harvassa on ne hyvät yhteisölliset tyypit, jotka antavat järkevää palautetta. Voi ne silti antaa sen 5 tähteä.

Minä annoin jokunen aika sitten eräälle myyjälle "vain" neljä tähteä, koska tuotteen lähetys kesti pari viikkoa (siis, että myyjä sai paketin postiin). Myyjä ei tästä tykännyt vaan avautui, että miksi hän sai vain neljä tähteä ja antaa alennuskuponkeja niille jotka antavat täydet viisi tähteä.
 
Myyjä ei tästä tykännyt vaan avautui, että miksi hän sai vain neljä tähteä ja antaa alennuskuponkeja niille jotka antavat täydet viisi tähteä.

Tuli just samanlainen tapaus itellä vastaan. Vittu mitä idiootteja noissa myyjissäkin on. Yhtä tähteä jatkossa ja vielä kriittisempää negaa.
 

Liitteet

  • cunt.JPG
    cunt.JPG
    51 KB · Luettu: 345
Moro,

Mites olette toimineet tilanteessa jossa alista ei ole tullut tavara ennen buyer protection timen päättymistä. Pyysin sitä lisää, ei vastausta ja nyt kun disputen avasin, niin tuli "seller's proposal"i: "Dear sir The goods has shipped in Novmber,we asked our post office,they said that the goods in transit,just not update the news. Pls wait for some time."
Lähetetty kiinasta 17.11., mutta kuten yleensäkin, ei ole tullut updatea sen jälkeen seurantaan.
 
Käske haistaa piiiiiitkän paskan ja palauttamaan rahat.
 
Ei juma. Ekan kerran, kun yritin antaa palautetta alissa niin iski jonkinlainen sensuuri. Voi olla ennakkosensuuri, mutta katsotaan. 4 tähteä näkyy, mutta ei sitä itse palautetta. Yhteisön hyväksi palautetta.
Taatusti en anna toisten mitään palautetta, jos tuolla on sananvapaus Kiinan ja Kim jongien tasoa niin pitäköön palautetunkkinsa. Parempaakin tekemistä länsimaalaisella ajallaan kuin imeä Mao tse tungin prstä. Kusettajia en ala tukemaan.

edit: olikin vain ennakkosensuuri. Jostain syystä maalippu oli USAn..outoa.
 
Viimeksi muokattu:
No sainpas viimein maksettua.

Nyt toisen tilauksen ongelmana on että mun pitäisi noutaa se jostakin, mutta kyse onkin, että mistä.
"Package can be collected at pickup point." Huono juttu, että ei kerrota, että missä se on. Useampi arkipäivä ollu jo niin. :/
 
No sainpas viimein maksettua.

Nyt toisen tilauksen ongelmana on että mun pitäisi noutaa se jostakin, mutta kyse onkin, että mistä.
"Package can be collected at pickup point." Huono juttu, että ei kerrota, että missä se on. Useampi arkipäivä ollu jo niin. :/
Varmaan 2.1 tulee postinjakelija, joka lykkää postiluukkuun lappusen, jonka kanssa voit noutaa kyseisen tilauksen postista.
 
Varmaan 2.1 tulee postinjakelija, joka lykkää postiluukkuun lappusen, jonka kanssa voit noutaa kyseisen tilauksen postista.

..paitsi että tiistaisin posteljoonit leikkaavat nurmikoita, lapioivat lunta, taluttavat mummoja, mitä vaan mielummin kuin jakavat postia. :facepalm:
 
Taitaa tämä kiina-Deathadder olla sittenkin ihan susi vehje. Toinen sivunappi alkoi reistailemaan entistäkin pahemmin, sitä saa hakata monta kertaa peräkkäin ennenkuin mitään tapahtuu. Tämä siis riippumatta yrittääkö suorittaa jotain toimintoa pelissä tai vaihdella sivuja selaimessa. Voisi kokeilla saisiko tästä rahoja takaisin.
 
Taitaa tämä kiina-Deathadder olla sittenkin ihan susi vehje. Toinen sivunappi alkoi reistailemaan entistäkin pahemmin, sitä saa hakata monta kertaa peräkkäin ennenkuin mitään tapahtuu. Tämä siis riippumatta yrittääkö suorittaa jotain toimintoa pelissä tai vaihdella sivuja selaimessa. Voisi kokeilla saisiko tästä rahoja takaisin.

Kuulostaa ihan normaalilta deathadderilta omien kokemuksien perusteella. Ensimmäisestä hajosi pelkällä teamspeakin push-to-talk -käytöllä alle parissa kuukaudessa sivunappi. Takuusta saadun korvaavan DA:n samainen sivunappi kestikin sitten jo sen noin pari kuukautta. Se olikin sitten viimeinen deathadder tässä taloudessa :)
 
Kuulostaa ihan normaalilta deathadderilta omien kokemuksien perusteella. Ensimmäisestä hajosi pelkällä teamspeakin push-to-talk -käytöllä alle parissa kuukaudessa sivunappi. Takuusta saadun korvaavan DA:n samainen sivunappi kestikin sitten jo sen noin pari kuukautta. Se olikin sitten viimeinen deathadder tässä taloudessa :)

Omistan alkuperäien 3.5G:n joten olen kyllä varma siitä että tuon on feikki. Aito oli käytössä yli neljä vuotta ennenkuin yksi sivunappi hajosi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muut havainnut että alin hinnat on nousseet. Tuntuu että melkeinpä aina halvempi tilata ebaysta?
 
Nyt on kyllä tullut harvinaisen paljon vääriä tuotteita... väri, koko, materiaali jne. ollut ihan muuta kuin luvattu/tilattu. Vääriä lähetystunnuksia on annettu minullekin. Täytyy varmaan vähentää tilailua alista jatkossa. Rahat olen kyllä aina saanut takasin ja s-koon paidat annan vaikka kummilapsille. Ilmaista tavaraahan tuo sitten vaan on, mutta jos oikeasti tarvitsee vaikka 10 kpl mustia miesten sukkia, niin ei lohduta saada paria pinkkiä lasten sukkaa kuukauden odottelun jälkeen.
 
Nyt on kyllä tullut harvinaisen paljon vääriä tuotteita... väri, koko, materiaali jne. ollut ihan muuta kuin luvattu/tilattu. Vääriä lähetystunnuksia on annettu minullekin. Täytyy varmaan vähentää tilailua alista jatkossa. Rahat olen kyllä aina saanut takasin ja s-koon paidat annan vaikka kummilapsille. Ilmaista tavaraahan tuo sitten vaan on, mutta jos oikeasti tarvitsee vaikka 10 kpl mustia miesten sukkia, niin ei lohduta saada paria pinkkiä lasten sukkaa kuukauden odottelun jälkeen.
Tuolla sitten joskus nuo "oikeatkin" tuotteet ovat mielenkiintoisia, ainakin vaatteissa. Tuttava tilasi itselleen (L-kokoinen) paidan ja koska tiesi aiemmista tilauksista että ne on yleensä reiulusti alimitoitettuja otti XXXL koossa. Paita oli kyllä oikea ja niskassa lappu XXXL mutta koko osui jonnekkin S/M välimaastoon.
 
Ei noihin S,M,L kokoihin voi alissa luottaa, kun aasialaisilla on niin paljon pienempi vaatekoko tänne verrattuna. Itse tilaan vain vaatteita minkä tuotekuvauksessa on se kokotaulukko josta näkee suoraan esim. paidan leveyden ja pituuden.
 
Samoin. Jos ei ole selkeää kokotaulukkoa mittoineen, niin tilaamatta jää. Samoin jätän suosiolla tilaamatta vaatteet joissa pelkät mitat eivät takaa istuvuutta, esim farkuissa ei aina riitä pelkkä vyötärön leveys ja lahkeen pituus. Kengissä pelkkä jalkaterän pituus jne...

Nyt tuli vasta eka vendori vastaan joka alkoi inttämään että eikö lähetetty tuote muka kelpaa ja pyysi tilaamaan uudelleen useampia! Tilasin siniset aurinkolasit ja sain valkoiset. Ekaan reklamaatioviestiini sain vastauksena hymiön. Kunnon "fuck you" asenne :lol:. Sen jälkeen jotain ihan käsittämättömiä viestejä mistä ei ota mitään selvää. Disputea taas kehiin...
 
Onko oikea paikka kysyä? Linkkiä toimivaan ja halpaan PS3 ohjaimeen? Oma kiinaohjain Sonyn logolla alkaa sanoa sopimuksen irti. Tosin ikääkin on jo 3-4 vuotta. Maksoi aikanaan noin 10e.
 
Ihme touhua AliExpress myyjältä. Tilasin pienen sähkömoottorin 22.12, myyjä ilmoitti 25.12 että tuote on postitettu. Nyt oli ilmestynyt seurantaan merkintä "Seller canceled shipment on 5th January. Miten postituksen voi peruuttaa 11vrk sen jälkeen kun on jo postittanut tuotteen? Ilmeisesti myyjä ei ole postittanut tuotetta 25. päivä, vaikka on niin ilmoittanut. Taitaa olla aika yleistä AliExpressissä että myyjät ilmoittavat mukamas postittaneensa tuotteen, vaikka ovat todellisuudessa vasta hommaamassa sitä. :S Olisiko tässä käynyt niin että myyjä ei onnistunut hankkimaan tuotetta, ja siksi peruutti toimituksen. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.
 
Ihme touhua AliExpress myyjältä. Tilasin pienen sähkömoottorin 22.12, myyjä ilmoitti 25.12 että tuote on postitettu. Nyt oli ilmestynyt seurantaan merkintä "Seller canceled shipment on 5th January. Miten postituksen voi peruuttaa 11vrk sen jälkeen kun on jo postittanut tuotteen? Ilmeisesti myyjä ei ole postittanut tuotetta 25. päivä, vaikka on niin ilmoittanut. Taitaa olla aika yleistä AliExpressissä että myyjät ilmoittavat mukamas postittaneensa tuotteen, vaikka ovat todellisuudessa vasta hommaamassa sitä. :S Olisiko tässä käynyt niin että myyjä ei onnistunut hankkimaan tuotetta, ja siksi peruutti toimituksen. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.

Kuulostaa kyllä ettei ole onnistunut hommaamaan tuotetta. Onneksi Aliexpressilläkin taidetaan nykyään panostaa asiakastyytyväisyyteen ja kusetusten kitkemiseen.

Ebaystä Kiinakamaa tilatessa tulee yleensä pian tilausvahvistuksen jälkeen joku automaattinen viesti, että tilaus olisi postitettu jo. Hieman epäilen että keskellä yötä saisivat mitään heti postiin...
 
Joo, sain kyllä kirjatun kirjeen seurantakoodinkin kun tuli se postitusilmoitus mutta koodin mukaan paketti ei ole edes lähtenyt Kiinasta. Juuri tuli myyjältäkin vastaus:

ScreenShot005.jpg

Ota tuosta nyt selvää. Joko myyjä on juuri postittanut tuotteen, tai on aikeissa postittaa. Kehottaa joka tapauksessa odottamaan. Ei kai tässä auta muu.
 
Tilasin ekaa kertaa itse ebaysta nyt, Super Mario 3 NES:lle. Saksasta tulossa ja arviolta ~10pv toimitusaika. Mites sitten, kolahtaako toi postilaatikkoon vai kuinka?
Jos se on kirjeenä lähetetty, eikä kirjattuna kirjeenä/pakettina, niin tulee postilaatikkoon asti. Jos posti jaetaan ovelle asti (kerrostalo, postiluukku), niin saattaavat jakaa kirjattujakin kirjeitä soittamalla ovikelloa. Jos ei ole paikalla vastaanottamassa lähetystä, niin jättää lapun jolla kirjeen voi hakea postista.
 
Ihme touhua AliExpress myyjältä. Tilasin pienen sähkömoottorin 22.12, myyjä ilmoitti 25.12 että tuote on postitettu. Nyt oli ilmestynyt seurantaan merkintä "Seller canceled shipment on 5th January. Miten postituksen voi peruuttaa 11vrk sen jälkeen kun on jo postittanut tuotteen? Ilmeisesti myyjä ei ole postittanut tuotetta 25. päivä, vaikka on niin ilmoittanut. Taitaa olla aika yleistä AliExpressissä että myyjät ilmoittavat mukamas postittaneensa tuotteen, vaikka ovat todellisuudessa vasta hommaamassa sitä. :S Olisiko tässä käynyt niin että myyjä ei onnistunut hankkimaan tuotetta, ja siksi peruutti toimituksen. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.
Yksi mahdollisuus olisi, että posti on jonkin tarkastuksen seurauksena kieltäytynyt lähettämästä pakettia. Sähkömoottori ei kyllä taida kuulua mihinkään kiellettyjen listalle eli tuskin on tässä tapauksessa niin käynyt.
 
Ihme touhua AliExpress myyjältä. Tilasin pienen sähkömoottorin 22.12, myyjä ilmoitti 25.12 että tuote on postitettu. Nyt oli ilmestynyt seurantaan merkintä "Seller canceled shipment on 5th January. Miten postituksen voi peruuttaa 11vrk sen jälkeen kun on jo postittanut tuotteen? Ilmeisesti myyjä ei ole postittanut tuotetta 25. päivä, vaikka on niin ilmoittanut. Taitaa olla aika yleistä AliExpressissä että myyjät ilmoittavat mukamas postittaneensa tuotteen, vaikka ovat todellisuudessa vasta hommaamassa sitä. :S Olisiko tässä käynyt niin että myyjä ei onnistunut hankkimaan tuotetta, ja siksi peruutti toimituksen. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.
Nykyään on yleistä joo, että ilmoittavat postittaneen, vaikkei koko tuotetta ole edes myyjän hallussa(?). Monta kertaa tullut tämä "nähtyä". Eli seurantakoodi tulee, mutta viikon-kahden päästä vasta seuranta päivittyy.
 
Kellään kokemusta näistä? Tilasin eilen yhdet Alista koska noita ollaan hehkutettu ympäri nettiä ja kiinnostaisi tietää onko nuo hypensä arvoiset:

Bluedio T4S Active Noise Cancelling Wireless Bluetooth Headphones wireless Headset with Mic-in Earphones & Headphones from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ei ole kokemusta mutta kiinnostus heräsi ja luin Alin arvostelut ja kiinnostus lopahti. Ei ilmeisesti toimi kovin kaksisesti tuo Noise Cancelation.
 
Ei ole kokemusta mutta kiinnostus heräsi ja luin Alin arvostelut ja kiinnostus lopahti. Ei ilmeisesti toimi kovin kaksisesti tuo Noise Cancelation.

Tiedä sitten kuinka iso osa arvosteluita ovat odotukset: Eipä käsittääkseni mikään ANC kykene poistamaan kovin tehokkaasti kuin tasaisemmat, yleensä matalammat, äänet. Googlailu paljasti noiden vaimentamisesta kuitenkin varovaisia kehujakin. Ei ihme jos pettymys tulee kun olettaa että kaikki ympäristöstä vaimenee. Tämä ilmiö näkyy toiseen suuntaan äänenlaadussa: En luottaisi yhteenkään arvioon "hyvästä äänenlaadusta" Aliexpressissä, koska suurimmalle osalle tuo termi sisältää esim. aivan järkyttävän ylikorostuneen basson joka on lähes kaikissa peliheadseteissä. Tuoltakin taisi parit arvostelut löytyä jossa mainittiin Bluedio T2, jonka omistin mutta jota ei tullut käytettyä yhtään koska basso oli aivan överin ylikorostunut. Enemmänkin näissä pitää katsella ja toivoa että löytyy ainakin muutama valitus basson puutteesta.

Tilasin itselleni kiinnostuksesta testiin kun halvahkot ovat. En usko tuon ANCn olevan mullistava, mutta eiköhän se lentokoneessa tai junassa ole ihan jees.
 
Ihme touhua AliExpress myyjältä. Tilasin pienen sähkömoottorin 22.12, myyjä ilmoitti 25.12 että tuote on postitettu. Nyt oli ilmestynyt seurantaan merkintä "Seller canceled shipment on 5th January. Miten postituksen voi peruuttaa 11vrk sen jälkeen kun on jo postittanut tuotteen? Ilmeisesti myyjä ei ole postittanut tuotetta 25. päivä, vaikka on niin ilmoittanut. Taitaa olla aika yleistä AliExpressissä että myyjät ilmoittavat mukamas postittaneensa tuotteen, vaikka ovat todellisuudessa vasta hommaamassa sitä. :S Olisiko tässä käynyt niin että myyjä ei onnistunut hankkimaan tuotetta, ja siksi peruutti toimituksen. Pitänee yrittää saada rahat takaisin.

Become a part of the successful Dropshippers Community!

Itsellä kävi joskus vastaavasti. Tuosta ketjusta löytyy epäilemättä joku skenaario miksi sinulla on käynyt noin. Itse tein disputen ja sain rahat takaisin.
 
Ei ole kokemusta mutta kiinnostus heräsi ja luin Alin arvostelut ja kiinnostus lopahti. Ei ilmeisesti toimi kovin kaksisesti tuo Noise Cancelation.
Ei toimi ainakaan arvostelujen perusteella mutta mitä tuon hintaluokan kuulokkeilta voi toisaalta odottaakaan.

Tiedä sitten kuinka iso osa arvosteluita ovat odotukset: Eipä käsittääkseni mikään ANC kykene poistamaan kovin tehokkaasti kuin tasaisemmat, yleensä matalammat, äänet. Googlailu paljasti noiden vaimentamisesta kuitenkin varovaisia kehujakin. Ei ihme jos pettymys tulee kun olettaa että kaikki ympäristöstä vaimenee. Tämä ilmiö näkyy toiseen suuntaan äänenlaadussa: En luottaisi yhteenkään arvioon "hyvästä äänenlaadusta" Aliexpressissä, koska suurimmalle osalle tuo termi sisältää esim. aivan järkyttävän ylikorostuneen basson joka on lähes kaikissa peliheadseteissä. Tuoltakin taisi parit arvostelut löytyä jossa mainittiin Bluedio T2, jonka omistin mutta jota ei tullut käytettyä yhtään koska basso oli aivan överin ylikorostunut. Enemmänkin näissä pitää katsella ja toivoa että löytyy ainakin muutama valitus basson puutteesta.

Tilasin itselleni kiinnostuksesta testiin kun halvahkot ovat. En usko tuon ANCn olevan mullistava, mutta eiköhän se lentokoneessa tai junassa ole ihan jees.

Kannattaa katsoa YouTubesta arvosteluja, siellä ainakin monessa kehuttiin nuo maasta taivaisiin. Ymmärsin niistä että basso ei ole erityisen voimakas.

Älkääkä sekoittako edelliseen versioon T4:ään jossa on todettu latenssiongelmia.
 
Onkos kokemuksia/tietoa eBayn tällaisesta jutusta? Omalla summary-sivulla tilatun tuotteen (tabletin suojakuori) kohdalla:

We had to remove this listing from the site and you're not required to complete the transaction. If you've already sent payment, the sale should process as normal and you don't have anything to worry about. If you have any questions about delivery, please check tracking or contact your seller. If you run into any trouble along the way eBay is here to help. Please visit the Resolution Center to help resolve any problems you may encounter.

Tuote maksettu ja on seurantakoodilla lähetetty mutta edelleen jumissa jossain Lontoon postissa (2017-12-27 18:00 LONDON, In transit-it's progressing through Post network). Olin jo aiemmin yhteydessä myyjään eBayn kautta ja nyt ei enää vastaus onnistunut edelliseen saapuneeseen viestiin koska tuotetta ei enää ole. Lähetin uuden viestin ilman tuotetunnusta ja myyjä antoi tällaisen vastauksen:

We have some misunderstandings with ebay and we are talking with them to solve the problem.

Ja pyysivät odottamaan vielä tuotteen saapumista.. joka tosiaan näyttää olevan jossain Lontoo-limbossa.
 
Voithan varmuuden vuoksi avata disputen jo nyt. Tai sitten vaan odotella ja pitää silmällä ettei dispute aika mene ohi. Mulla ollut monta tuollaista kohdetta, jotka on poistettu, mutta ovat tulleet perille.
 
Huoh. Macbookin tarvikeakku kesti 22 lataussykliä. Sain tuosta jo rahat takaisin, kun oli jo uutena paska. Heti kun akun varaus alitti 50%, niin virta hävisi hetkessä. Nyt tuo tapahtuu 80% varauksen kohdalla.

Sitten tilasin eBaystä Lenovo Thinkpad 8 tablettiin "brand new 100% original genuine" akun. Mallinumero ei ollut sama kuin myynti-ilmoituksessa, akulla oli jo 16 lataussykliä ja akun kunto 89% uudesta. Sain tuosta sentään 60% rahoista takaisin. On se nyt ainakin parempi kuin vanha, joka kadotti yön aikana kaikki virrat ulos.

Ennen mennyt nuo eBayn akkutilaukset hienosti ja tavara on ollut sitä mitä pitikin. Jopa halvimmat tarvikepökäleet ovat toimineet yli vuoden eli siihen asti kun olen laittanut laitteen kiertoon. Laitoin nyt taas Macbookin akun tilaukseen, tällä kertaa kympin kalliimpi kuin edellinen ja tämä on "genuine". Katsotaan mitä tällä kertaa tulee.
 
Onkos kokemuksia/tietoa eBayn tällaisesta jutusta? Omalla summary-sivulla tilatun tuotteen (tabletin suojakuori) kohdalla:
Tuote maksettu ja on seurantakoodilla lähetetty mutta edelleen jumissa jossain Lontoon postissa (2017-12-27 18:00 LONDON, In transit-it's progressing through Post network). Olin jo aiemmin yhteydessä myyjään eBayn kautta ja nyt ei enää vastaus onnistunut edelliseen saapuneeseen viestiin koska tuotetta ei enää ole. Lähetin uuden viestin ilman tuotetunnusta ja myyjä antoi tällaisen vastauksen:
Ja pyysivät odottamaan vielä tuotteen saapumista.. joka tosiaan näyttää olevan jossain Lontoo-limbossa.

Tod.näk. myyjä tehnyt Copperfieldit ja kadonnut. Katso onko myyjä saanut negapalautteita ison läjän viimeisen kk ajalta. Itsellä tuli vastaavanlainen juttu kun tilasin yhtä usb-rj45 adapteria. Odottelin hetken ja tein disputen kun joku kk oli kulunut ja sain rahani takaisin Ebaylta. Tuote ei ikinä saapunut.
 
Eikö AliExpress myyjille voi tosiaan antaa palautetta jos myyjä ei lähetä tuotetta? Tein virallisen valituksen "disputen" kautta, ja sainkin rahat takaisin heti seuraavana päivänä, mutta nyt lukee "closed" kyseisen ostotapahtuman kohdalla, eli keissi on loppuunkäsitelty, eikä mitään palautetta voi enää antaa? Eka kerta kun itselleni on tullut eteen tapaus jossa myyjä ei ole jostain syystä pystynyt toimittamaan tuotetta, niin siksi kyselen tyhmiä..
 
mites muuten porukalla kun aliexpress on saanu paketin koneeseen asti on kestänyt tuo tavaran tulo suomeen postin ongelmaksi. Jos merkitystä niin tuo nyt on paketti ei kirje kokoluokaltaan.

  • 2018.01.09 15:06 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2018.01.06 16:11 (GMT-7): Shipment accepted by airline

PS. miksi aliepress puhuu ameriikan aikaa?
 
mites muuten porukalla kun aliexpress on saanu paketin koneeseen asti on kestänyt tuo tavaran tulo suomeen postin ongelmaksi. Jos merkitystä niin tuo nyt on paketti ei kirje kokoluokaltaan.

  • 2018.01.09 15:06 (GMT-7): Departed country of origin
  • 2018.01.06 16:11 (GMT-7): Shipment accepted by airline

PS. miksi aliepress puhuu ameriikan aikaa?

Mulla kaikki tilaukset on tulleet perille noin kahdessa viikossa (joskus vähän reilu/vajaa) siitä kun myyjä on lähettänyt tavaran.
 
Tod.näk. myyjä tehnyt Copperfieldit ja kadonnut. Katso onko myyjä saanut negapalautteita ison läjän viimeisen kk ajalta. Itsellä tuli vastaavanlainen juttu kun tilasin yhtä usb-rj45 adapteria. Odottelin hetken ja tein disputen kun joku kk oli kulunut ja sain rahani takaisin Ebaylta. Tuote ei ikinä saapunut.
Ei ole myyjä kadonnut, tunnus vielä voimassa ja vastaavat heti yhteydenottoihin. Negapalautteita ei ole kun yksi viime ajoilta. Ja tuote tosiaan lähetetty seurantakoodilla hongkongista mutta jumittaa jossain lontoon postissa. PayPal-maksuna jossa 180 päivää avata dispute, joten siltä osin ei hätää.

Nyt vaan eBayn sivut lähes koko ajan alhaalla, ainakin eilen ja vielä tänäänkin, ei tahdo millään aueta (välillä jotkut, tai kaikki) sivut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 400
Viestejä
4 550 076
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom