AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Jos se on kirjattukirje niin kyllä se suomen seurannassaki näkyy kunhan saapuu maahan. Antavat joskus vain kiinan päässä toimivaa seurantaa lähetykseen joka ei ole kirjattu. Se sitten ei toimi enää kun paketti lähtee maasta.
 
Jääkö nykyään kaikki ALV-rajan ylittävät tilaukset tulliin (vaikka ne onkin jaettuna useampaan osaan)?

Tekemässä taas tilauksia DealeXtremestä ja tekisi mieli käyttää noita $30 ostoksiin tarkoitettuja $3 kuponkeja. :greedy:
 
Viimeksi muokattu:
Jääkö nykyään kaikki ALV-rajan ylittävät tilaukset tulliin (vaikka ne onkin jaettuna useampaan osaan)?

Tekemässä taas tilauksia DealeXtremestä ja tekisi mieli käyttää noita $30 ostoksiin tarkoitettuja $3 kuponkeja. :greedy:
Ei jää, mutta tuurista se on pääasiassa kiinni. Nuo kiinalaiset merkkaavat pakettien arvot päin honkia ja minulla on ehkä kerran tai kaksi jäänyt kiinalainen paketti tulliin. Takana on varmaan lähemmäs 100-200 tilausta joista osa useamman satasen arvoisia ja osa vain muutamia euroja.
 
Ehdottomasti eniten tilailen kaapeleita. 75% asuntoni kaapeleista on tuolta.

Suomessa Usb-C kaapeleilla on ihan posketon jälleenmyyntihinta. Tuossa taannoin kesällä kun puhelin vaihtui Usb-C mallin lataukseen tuli pohdittua josko Alista tilaisi vähän piuhoja kun kaupassa noi maksaa mojovasti.
Noh päädyin tilaamaan seuraavan setin usb - usb-c kaapeleita:
2x1 metrinen
2x2 metrinen
2x25cm
6 adapteria jotka tulevat siis microusb liittimen päähän.

Koko lystille (valitsin toimittajan joka ei veloittanut postikuluja) tuli hintaa 8.21€. Noi adapterit oli siellä 52 senttiä zipale, Suomessa marketeissa pyörii 13-15e / kpl. Aikaa meni pari viikkoa toimituksen tuloon.

Olen erittäin tyytyväinen siihen mitä sain ja millä hintaa.
 
Kiinassakin on aika paljon noita eri laatuisia kaapeleita, itse oon suosinut Ugreenin kauppaa aliexpressissä. Ei välttämättä halvimmasta päästä mutta ei ainakaan kaapelien liittimet ole hajoilleet niinkuin aivan halvimmilla valmistajilla.
 
Kiinasta tilatessa toimiva tai "toimiva" seuranta löytyy ainakin:

- Omniva (Viron posti, koodi loppuu EE)
- PostNL (Alankomaiden posti, koodi loppuu NL)
- Singapore Post (koodi loppuu SG)
- China Post (koodi loppuu CN)
- DHL eCommerence (Saksan posti, koodi loppuu DE)
- Kuriirifirmat (DHL:n koodit on kymmenen numeroa ja siten vaikeita tunnistaa, mutta yleensä tiedät kyllä jos paketti on DHL:lle pistetty)

Käytännössä seuranta on kuriireja vaille sellainen että se ei paljoa kerro ilman kokemusta, mitä nyt että jotain tapahtuu. Kun Omniva kertoo paketin lähteneen Tallinnasta, voi odotella jonkun viikon kunnes paketti näkyy Suomen postilla. PostNL tekee saman mutta Alankomaiden kanssa. Kiinan postilla menee yleensä pari viikkoa siitä kun paketti näyttää lähteneen maasta ja edes maasta lähteminen on välillä varsin hidasta. Singaporen posti on jostain sieltä väliltä. Nämä listatut tulevat Suomeen kirjattuina kirjeinä ja lähtökohtaisesti menevät konttoriin ja niistä tulee seuraavana päivänä ilmoitus. Kuulema laatikkoon meneviä tosin nykyään laitetaan suoraa laatikkoonkin.

China Postin CN-päätteellä voi tulla myös EMS-paketti, yleensä nimellä ePacket. Näitä saa joskus Aliexpressistä jollain vitosella ja koko toimitus menee yleensä alle kahden viikon. Tällöin nimi on yleensä ePacket, mutta tuolla nimellä on joskus paketit kyllä tulleet ties millä posteillakin. Paketti lasketaan pikakirjeeksi ja tulee kai postilaatikkoon jos mahtuu ja muuten yleensä illemmasta ainakin täällä konttoriin noudettavaksi. EMS-paketteja varmaan tarjoavat muutkin postit, mutta niihin en ole kiinakauppojen (lähinnä AliExpress) kanssa koskaan. Suosittelen näitä silloin kun halvalla saa.

Kuriirilla paketti tulee Suomeen tyyliin 4-5 päivässä siitä kun kuriiri paketin saa. Yleensä tämä maksaa paljon ekstraa, mutta kallista ryönää tilatessa joskus tulee ilmaisena tai ainakin halvalla.

Tullaamisen puolesta ainakin DHL tullaa aivan kaiken kun taas kaiken muun kanssa paketti ei välttämättä päädy tulliin. Huomauttaisin kuitenkin että kovin aktiivinen tullaamisen välttely on melko kyseenalaista hommaa etenkin jos muuten vastustaa mm. veronkiertoa. Se on kirjaimellisesti sitä, ja näistä pienistä puroista kasvaa ei niin merkityksetön joki. Ymmärrän että jos paketti sattuu tulemaan ohi tullin niin tullaaminen on turhan työlästä ja voin vielä katsoa läpi sormien sen että tilataan hitaammilla paketeilla jotta tulliin joutuminen on epätodennäköisempää, mutta kaiken sortin valehtelu on erittäin kyseenalaista jos moraalikäsitykseen ei sovi esim. yritysten verosuunnittelu.
 
Kiinassakin on aika paljon noita eri laatuisia kaapeleita, itse oon suosinut Ugreenin kauppaa aliexpressissä. Ei välttämättä halvimmasta päästä mutta ei ainakaan kaapelien liittimet ole hajoilleet niinkuin aivan halvimmilla valmistajilla.

Täytyy kompata. 3.5mm uros-uros -piuhoja ja usb-piuhoja on yhteensä joku kymmenisen kappaletta tullut tilattua ja halvimmat kyllä lahoavat myös nopeiten. Hintaerotuksella laadukkaampaan toki ostaa vaikka toisen halvimman, mutta ympäristö säästyy ja onhan siitä vähemmän vaivaakin kun ei tarvitse aina tilailla uusia.
 
Tilasin viikko sitten yhden virtajohdon ja Xiaomin langattoman hiiren. Hiiri tuli tänään postiin. Taitaa olla omalla kohdalla kiinan poikien nopeusennätys.
Toinen paketti tuli tänään. Tuo pari viikkoa taitaa olla aika vakioaika nykyisin?
 
Nämä listatut tulevat Suomeen kirjattuina kirjeinä ja lähtökohtaisesti menevät konttoriin ja niistä tulee seuraavana päivänä ilmoitus. Kuulema laatikkoon meneviä tosin nykyään laitetaan suoraa laatikkoonkin.
Tuleeko kirjatuista kirjeistä saapumistekstaria vai pelkästään toi ilmoitus (lappu?)?
Singaporen posti (Ali Standard shipping) toimittanut melko ennätysajassa Suomeen ja nyt näkyy jo Postin seurannassa olleen 100km päässä tänään puoleltaöin. Mahdollisesti pääsis väkertämään viikonloppuna, jollei saapuminen oo tosta lapusta kiinni ....joka Postin tuntien tulee maanantaina :darra: Nyt toivon, että jakelija ottaa paketin mukaansa kun sen pitäs mahtua postilaatikkoonkin :rolleyes:
 
Tuleeko kirjatuista kirjeistä saapumistekstaria vai pelkästään toi ilmoitus (lappu?)?
Singaporen posti (Ali Standard shipping) toimittanut melko ennätysajassa Suomeen ja nyt näkyy jo Postin seurannassa olleen 100km päässä tänään puoleltaöin. Mahdollisesti pääsis väkertämään viikonloppuna, jollei saapuminen oo tosta lapusta kiinni ....joka Postin tuntien tulee maanantaina :darra: Nyt toivon, että jakelija ottaa paketin mukaansa kun sen pitäs mahtua postilaatikkoonkin :rolleyes:

Koskaan ei ole tullut tekstiviestiä, mutta paketithan voi noutaa ihan vaan seurantakoodilla jos ilmaantuu konttoriin.

Tänä syksynä tuo kaava näissä on itselleni ollut Suomessa pitkälti seuraava:

1. päivä: "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI, 01000, Item arrived in the destination country."
2. päivä: "HELSINKI, 00000, Item has been registered.", tai/ja sama Tampereelta. Pari kertaa Helsingin rekisteröinti on tullut samana päivänä, mutta ei vaikuta nopeuteen.
3. päivä: Paketti on konttorissa Jyväskylässä

Muistelen että vielä viime vuonna nuo tulivat yleensä päivän nopeammin konttoriin.
 
Noissa ebay, aliexpress (varmaan ihan kaikki muutkin paikat) tulisi huomoida että jokainen ns. myyjä on ihan oma yksityinen myyjänsä ja tuo ebay/aliexpress on vain se asiakaspalvelu alusta välissä.

Molemmista noista hyviä ja huonoja kokemuksia. Disputet kannatta ainakin kalliimmissa tehdä ajoissa ja huolella. Itselle on käynyt esim. aliexpressissä niin että myöhästyin testaamisessa ja DOA tuote jäi omaan piikkiin. Ebaylle kerran tein DOA tuotteesta huolimattomasti disputen niin sekin jäi mun piikkiin.

Kummassakin ne on sitten aina lopullisia päätöksiä niistä disputeista. Nykyään esim. ebayssä jos tilaan jotakin ja saan kuraa tavaraa, ilmoitan heti ekassa viestissä myyjälle että jos ei full refund, niin 24h päästä tulee negatiivinen palaute. Se on monesti auttanut, pääsee vähemmällä eikä tarvii sitä dispute viestittelyä käydä niin pitkään.
 
Tänään piti taas tehdä myyjälle ilmoitus tuotteesta joka ei ollut saapunut määräaikaan mennessä (2 settiä punaisia ja mustia banaaniliittimiä).

Odotin itse sen 6-7vrk yli viimeisen toimituspäivän etteivät pääse taas vänkäämään että odota vielä viikko. Tokihan ne varmaan yrittävät sitä vielä kuitenkin.
 
Onkos muille tullut vastaavaa eteen Aliexpressin kanssa: "For security reasons this process can not be continued.To make sure your transaction is secure, please provide us with documentation by clicking "My Appeal" for further verification."

En ajatellut lähettää pankkikortin tietoja, tiliotetta ja valokuvaa ajokortista tuonne, mitä tuolla My Appealin alla pyydetään. Pitäköön tunkkinsa. Tai lähetin, mutta kaiken oleellisen pikselöin lukukelvottomaksi. Ihmetelköön kiinamies sitä sitten.
 
Mistä pystyy tarkistaan, että myyjä on varmasti briteistä lähettämässä?
 
Gear Best:ille laitoin tossa viikonloppuna tilauksen ja DHL expressinä. Ajattelin että tää olis se että laittavat vauhtia sielä varastolla, mutta ei näytä tilaus liikkuvan mihinkään. Ei oo siis vielä tullu edes seurantanumero... :(
 
On taas 11.11 päivät lauantaina alissa. En vain oikein ymmärrä, miksi myyjät mainostaa jo viikkoa ennen tuotteiden kohdalla, että tämä tuote on silloin alennuksessa. Olisi nyt muutamalla kapineelle ollut tilausta, mutta ei nyt noiden ilmoitusten takia viitsi tilata, kuin vasta lauantaina, vaikka nyt ei monen euron säästöstä olekaan kysymys.

Pieni alennus ja jotkut alennustuotteet loppu jo valmiiksi. Onhan niissä kivat alennusprosentit, mutta jos ei edes tuotetta saatavilla.
Tarpeeksi noheva voi löytää lauantaitakin halvemman tuotteen jo nyt.
 
Kannattaa odottaa ihan suosiolla että tuo alepäivä on ohi, kuten joku aiemmin täällä jo mainitsi, niin myyjät nostaa hintoja aivan törkeästi ennen tuota alepäivää, ja laskevat ne olevinaan "halvalle" tasolle vaikka alennusta ei tule oikeasti kuin joitain kymmeniä senttejä.

Katsoin tuossa muutaman viimeksi alista tilatun tuotteen hintoja tilaushetkellä vs 11.11 ale niin alennukset oli aivan mitättömiä.
 
Kannattaa odottaa ihan suosiolla että tuo alepäivä on ohi, kuten joku aiemmin täällä jo mainitsi, niin myyjät nostaa hintoja aivan törkeästi ennen tuota alepäivää, ja laskevat ne olevinaan "halvalle" tasolle vaikka alennusta ei tule oikeasti kuin joitain kymmeniä senttejä.

Katsoin tuossa muutaman viimeksi alista tilatun tuotteen hintoja tilaushetkellä vs 11.11 ale niin alennukset oli aivan mitättömiä.

Samat huomiot tehty. Isoissa tuotteissa enemmän merkitystä, mutta sekin vain joissakin kaupoissa. Huomasin yhdestä kaupasta, että saan käytännössä heidän Aliexpressin mobiiliappilla käytännössä saman alennuksen nyt ostaessa vs. 11.11. ostaessa selaimella. :D
 
Gear Best:ille laitoin tossa viikonloppuna tilauksen ja DHL expressinä. Ajattelin että tää olis se että laittavat vauhtia sielä varastolla, mutta ei näytä tilaus liikkuvan mihinkään. Ei oo siis vielä tullu edes seurantanumero... :(

Noniin, vauhdillahan se sieltä sitten tuli. DHL lähetti viestin että toimitus tänään. Eli ihan pätevä tuo express toimitus.
 
Kävin ostelemassa 3 earphonet + tulpat ja parit johdot pc:hen. Saa nähdä tuleeko millä aikataululla tavarat perille kun 4 kaupasta pistin tilauksen tulee.

PS. Hyvinhän tuolt yleensä tavara tulee ajoittain menee julmettoman kauan mutta tullut lopulta.
 
Kiinassakin on aika paljon noita eri laatuisia kaapeleita, itse oon suosinut Ugreenin kauppaa aliexpressissä. Ei välttämättä halvimmasta päästä mutta ei ainakaan kaapelien liittimet ole hajoilleet niinkuin aivan halvimmilla valmistajilla.
Lisäksi on feikkikaapeleitakin joten ei ainakaan usb 3 kaapeleita kannata välttämättä tilata kaikista halvimpia.
 
Tilasin ebaysta tavaraa (Kiina) ja toimituspäiväksi ennakoitiin marraskuu 20 - joulukuu 18. päivä. Noh, tracking ilmoittaa että tuote on tullut suomeen jo 12. päivä.

http://u.kahvipaketti.com/u/91870343452.jpg

Eipä ole mitään tietoa tuon jälkeen. Paketti ei ole tullut, eikä postissakaan tiedetty mitään tuon numeron perusteella. Mahtaakohan tuo tulla suoraan postiluukkuun, vai meneekö postiin? Ihmettelen kyllä että jos on jo viikko sitten tullut suomeen, niin eikä pitäisi jo olla perillä vastaanottajalla?
 
Tilasin ebaysta tavaraa (Kiina) ja toimituspäiväksi ennakoitiin marraskuu 20 - joulukuu 18. päivä. Noh, tracking ilmoittaa että tuote on tullut suomeen jo 12. päivä.

http://u.kahvipaketti.com/u/91870343452.jpg

Eipä ole mitään tietoa tuon jälkeen. Paketti ei ole tullut, eikä postissakaan tiedetty mitään tuon numeron perusteella. Mahtaakohan tuo tulla suoraan postiluukkuun, vai meneekö postiin? Ihmettelen kyllä että jos on jo viikko sitten tullut suomeen, niin eikä pitäisi jo olla perillä vastaanottajalla?

YANWENin seurannalla voi heittää vesilintua.
 
Tilasin ebaysta tavaraa (Kiina) ja toimituspäiväksi ennakoitiin marraskuu 20 - joulukuu 18. päivä. Noh, tracking ilmoittaa että tuote on tullut suomeen jo 12. päivä.

http://u.kahvipaketti.com/u/91870343452.jpg

Eipä ole mitään tietoa tuon jälkeen. Paketti ei ole tullut, eikä postissakaan tiedetty mitään tuon numeron perusteella. Mahtaakohan tuo tulla suoraan postiluukkuun, vai meneekö postiin? Ihmettelen kyllä että jos on jo viikko sitten tullut suomeen, niin eikä pitäisi jo olla perillä vastaanottajalla?

Ootko kokeillu vaikkapa 17Trackin seurantaa? Mitä näyttää?

ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK
 
Ootko kokeillu vaikkapa 17Trackin seurantaa? Mitä näyttää?

ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK

Ei tunnista numeroa.. Tuo seurantakoodin linkki mikä näkyy ebayn omilla sivuilla tosiaan näyttää koko matkan alkaen 6. päivä marraskuuta, ja päättyy helsinkiin 12. päivä, mutta liekö sitten ihan satua koko seuranta. Yleensä nuo seurantanumerot alkavat välittömästi toimia postin omassa seurannassa, kun paketti saapuu suomeen, mutta tässä tapauksessa ei näytä toimivan. Ei auta kuin odotella. Sinänsä tuossa ei ole mitään outoa että paketti saapuisi reilusti ennen luvattua. Usein on paketti saapunut Kiinasta jo viikon päästä, vaikka on luvattu vasta 3-4 viikon päästä.
 
Ei tuolla yanwenin seurannalla tee mitään ja, kun kyseessä ei ole mikään kirjattu lähetys edes niin ei tule edes näkymään missään postin seurannassa vaan tulee lappu kotiin tai tulee luukusta.
 
Jos tulee lentorahtina, niin eipä se ole mitn rakettietiedettä seurata missä lennot menee. Ihan hyvin yanwenkin voi ja varmaan seuraakin lentoja.
 
Onko jollain ollut ongelmaa Aliexpressin kanssa, kun sivut tuppaa väkisin menemään ru.aliexpress.com osoitteeseen. Pitää aina vaihtaa käsin kieleksi englanti. Koittanut evästeet tyhjennellä, mutta eipä juuri vaikutusta. Lähinnä noita sähköpostiin tulleita linkkejä availlessa ollut ongelma, vaikka niissä ei mitenkään viitata ru-sivulle. Samaten kun aliexpress.com sivuilta kirjautuu omalle tilille, pomppaa jälleen ru-sivulle. Melko ärsyttävä ominaisuus.
 
Ok, en ole siis ongelmien kanssa yksin, joten lienee turha korjata mitään. Pistin kuitenkin sivustolle palautetta, tuskimpa vaan muutosta tapahtuu.
 
GearBest "Priority Line, EU Express", kuka nuo paketit tuo joku kuriirifirma vai miten?

Löysin jotain:

Edit: GearBest lähettää paketin EU maahan (UK melko varmasti, ainakin vielä), DPD!? ottaa paketin ja lähtee viemään sitä kohti määränpäätä (ainakin mitä muilta foorumeilta lukenut DPD toimituksista, niin aika epämääräistä toimintaa)

Joo, ei kiitos DPD.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tästä ollut jossain muualla täällä juttua, mutta joku tiesi väittää Internetin ihmeellisessä maailmassa, että posti alkaisi muistaakseni 1.2.18 veloittaa printatuista saapumisilmoituksista 1,5 €. Tosi- vai hupijuttu? Koskisi siis lähinnä euron kiinakrääsää, joka ei mahdu postiluukusta tai jota postimies ei viitsinyt/mahtunut ottaa kierrokselleen.
 
En tiedä, mutta eikö kulut pitäisi olla tilatessa tiedossa? Onko laillista randomisti laskuttaa lisäkuluja vain koska postimies ei jaksa ottaa tavaraa mukaan kierrokselleen?
 
En tiedä onko tästä ollut jossain muualla täällä juttua, mutta joku tiesi väittää Internetin ihmeellisessä maailmassa, että posti alkaisi muistaakseni 1.2.18 veloittaa printatuista saapumisilmoituksista 1,5 €. Tosi- vai hupijuttu? Koskisi siis lähinnä euron kiinakrääsää, joka ei mahdu postiluukusta tai jota postimies ei viitsinyt/mahtunut ottaa kierrokselleen.
Onhan ne niin paljon kiina paketeista valitelleet, että en ihmettelisi että jollainlailla sitä hankaloittavat.

Ja sopiihan se myös postin toimintamallin että huononnetaan palveluita.
 
Perseestä. Itsellä reilusti yli 500 tilausta eBaysta ja monet dollarin luokkaa, eli tarkoittaa monesti ostoksen hinnan tuplaantumista tai jopa triplaantumista.
 
4) tarvittaessa kokonaishintaan sisältymättömät toimituskulut tai, jos näitä kuluja ei voida kohtuudella laskea etukäteen, tieto siitä, että tällaisia kuluja voi aiheutua;

Näin sanotaan laissa, mutta entä jos nettikaupan ehdoissa ei lue tuommoisesta 1,5e lisäkulusta? Vai eikö laki päde ulkomaisiin verkkokauppoihin? No on kyllä todella huono homma itselleni, käytännössä suurimman osan tilaamistani jutuista hinta tuplaantuu kun tulee tilailtua paljon kaikkea n euron hintaista kiinasta ja postimiehet on niin pata laiskoja etteivät viitsi niitä tuoda vaikka hyvin mahtuisi postilaatikosta. Ja jatkossa posti varmasti ohjeistaa niin että näitä ei jaeta enää ollenkaan laatikoihin vaan rahankeruu hengessä kaikille tulee automaattisesti vaan tuo ilmoitus.
 
Tuo 1.5€ viittaa melko varmasti siihen että lähettäjän pitää maksaa 1.5€ jos saapumisilmoitus halutaan sen sijaan että se hoidetaan sähköisesti.

Lähes varmasti ei koske ulkomaanpaketteja koska Posti ei voi käsittääkseni vaikuttaa suoraa hintaan joka sille korvataan ulkomailta lähetetyn paketin toimituksesta. Ei voi myöskään koskea noita "liian suuria kirjelähetyksiä" samalla logiikalla.

Jos olen väärässä, Posti ei tuota kovin kauaa tule yllä pitämään koska vastahan DHL sai yllätysmaksuista noottia ja poisti ne. Toki ne olivat kertaluokkaa suurempia pakollisia tullausmaksuja eikä 1.5€, mutta silti.

Kyseessä on siis ihan puhtaasti "velotetaan lisää rahaa kotimaan pakettilähetyksistä jos eivät suostu sähköisiin saapumisilmoituksiin jotka säästää meidän vaivaa"

EDIT: Jutun alku "Vuodenvaihde tuo muutoksia Postin sopimuspalveluihin." sekä domain yrittajat.fi viittaavat myös siihen että tämä saattaa koskea vain yrityspuolta.
 
Itse ainakin erittäin mielelläni ottaisin sähköisen saapumisilmoituksen noistakin, mutta tuskin posti jaksaa sellaista järkätä? Paketissa tuskin lukee aina puhelinnumeroa, mutta voisin antaa postille tietokantaan numeroni tai sähköpostini, että kun minun nimeni ja osoitteeni lukee jossain paketissa niin siitä tulisi automaattinen ilmoitus tms. En minä sitä puolitoista euroa maksavaa paperia mihinkään tarvitse muutenkaan kunhan jotenkin saan tiedon että voin hakea paketin postista.
 
Minulta paikallinen posti veloitti pari vuotta sitten ylikokoisesta maxi kirjeestä 5€, kun ei muka olisi mahtunut postiluukusta sisälle ja laittoivat pakettilapun tulemaan.

Jos olit lähettäjä, täysin normaalia.

Jos olit vastaanottaja, olisit varmaan voinut nostaa äläkän koska lähettäjältä nuo pitäisi periä (tai pistää paketti takaisin)
 
Itse ainakin erittäin mielelläni ottaisin sähköisen saapumisilmoituksen noistakin, mutta tuskin posti jaksaa sellaista järkätä? Paketissa tuskin lukee aina puhelinnumeroa, mutta voisin antaa postille tietokantaan numeroni tai sähköpostini, että kun minun nimeni ja osoitteeni lukee jossain paketissa niin siitä tulisi automaattinen ilmoitus tms. En minä sitä puolitoista euroa maksavaa paperia mihinkään tarvitse muutenkaan kunhan jotenkin saan tiedon että voin hakea paketin postista.

Järjestelmä noihin on jo olemassa yrityspuolella. Harvemmin tulee Suomesta Postin paketteja itselleni nykyään, mutta ne firmat joista olen noita vastaanottanut viimeisen vuoden aikana ovat käyttäneet noita järjestelmiä jotka tuossa jutussa mainitaan, ts. koko paska on lähetetty sähköisesti Postille asiakastiedoista ja Posti sitten laittaa harvinaisen lagisella systeemillään tekstiviestin ja/tai sähköpostin kun paketti on perillä.

Lähes jokainen oikea paketti joka minulle tulee on kyllä sellainen että tiedän seurantakoodin ja näen sillä koska paketin voi noutaa, joten ihan yksi ja sama siltä osin millainen saapumisilmoitus tulee.
 
Vastaanottajana olin. Postimulkku antoi kaksi vaihtoehtoa, että joko maksan tai maxikirje lähtee takaisin. Maksoin sitten ja lähettäjä kyllä korvasi maksun minulle jälkikäteen.

Ja kyseessä oli puhdasta vittuilua, kun näytti vielä minulle, että paketti ei sujuvasti mene postiluukkukehyksestä läpi, kun pahmusteet vähän otti vastaan. Kyseisen akan mielestä ei saa yhtään ottaa vastaan ja paketin pitää mennä läpi omalla painollaan.
Tämä on ollut sitten postin vika. Tuo tarkistus pitäisi tehdä lähettäessä.
 
Njaa. Pitänee sitten pistää eBay huutamaan hoosiannaa tässä pari kk ja tilata kaikki mahdolliset dollarin tarpeet, ennen kun Posti alkaa myrkyttämään hommaa.
 
Postilla on jo nyt NetPosti. Mielelläni ottaisin saapumisilmoitukset suoraan sinne.. Jossain täppäsin jo kohdan, että kaikki ohjataan lähimpään pakettiautomaattiin ja minulle sähköinen ilmoitus, mutta se toimii vaan satunnaisesti..

Njaa. Pitänee sitten pistää eBay huutamaan hoosiannaa tässä pari kk ja tilata kaikki mahdolliset dollarin tarpeet, ennen kun Posti alkaa myrkyttämään hommaa.

Siinä lukee paketeista. Nyt toivottavasti se koskee vaan paketteja. Kirjattu kirje tulisi vielä normaalisti ilmainen muistutus?? Ainakin toivottavasti. Kaikki suunnilleen on tullut kirjeenä, jos halvoista kiinantuotteista on kysymys..

Pakettilähetyksiä tulee vaan Amazonilta ja jos posti alkaa niistä vetämään välistä, niin hermot menee.
 
En usko että toi postin maksullinen saapumisilmoitus koskee kiinan lähetyksiä. Kun ainahan ne tulee kirjattuina vain. Ja nykyäänkin se paperinen saapumisilmoitus maksaa euron lähettäessä.. että turha pelätä. Itellä tulee erittäin harvoin kirjattuna kiinasta ellen pyydä vähän kalliimpaa postitusta kiinalaiselta. Paketit tulee pääosin postilaatikkoon myös vähän isommat. :) Esim yks kovalevytelakka tuli kerran laatikkoon.
 
Posti tuntuu kyllä tietävän mun puhelinnumeron. Kun sinne soittaa, niin osaavat jo kysyä, mikä lähetys näistä se nyt on? Viimeksi kun tuli automaattiin tarkoitettu paketti postikonttoriin, niin osasivat sen kuitenkin tuoda oikeaan osoitteeseen kysymättä.
 
Posti tuntuu kyllä tietävän mun puhelinnumeron. Kun sinne soittaa, niin osaavat jo kysyä, mikä lähetys näistä se nyt on?
En tiedä varmaksi koska en postilla ole töissä, mutta jos sinun numero on postin tietokannassa, niin menisikö puhelut tietokoneen kautta, tai sitten postin työntekijä naputteli numeron puhelun aikana koneelle ja tarkisti siitä tiedot.
 
Onkos muille tullut vastaavaa eteen Aliexpressin kanssa: "For security reasons this process can not be continued.To make sure your transaction is secure, please provide us with documentation by clicking "My Appeal" for further verification."

En ajatellut lähettää pankkikortin tietoja, tiliotetta ja valokuvaa ajokortista tuonne, mitä tuolla My Appealin alla pyydetään. Pitäköön tunkkinsa. Tai lähetin, mutta kaiken oleellisen pikselöin lukukelvottomaksi. Ihmetelköön kiinamies sitä sitten.
Näköjään appeal meni läpi aika vähäisillä tiedoilla. Ajokortista olin pikselöinut hetun ja koko lailla kaiken muun paitsi kuvan ja luottokortista kaiken muun paitsi nimen. Melkoinen muodollisuus tuo AE:n appeal.
 
Näköjään appeal meni läpi aika vähäisillä tiedoilla. Ajokortista olin pikselöinut hetun ja koko lailla kaiken muun paitsi kuvan ja luottokortista kaiken muun paitsi nimen. Melkoinen muodollisuus tuo AE:n appeal.
Miksi/mihin tuota edes tarvittiin?
 
Amazon.de tilattaessa ei oikein voi toimitustapaa valita, oletin että vois postista hakea mutta vitut kun tulee jollain UPS:llä ja eivät pysty toimittamaan kuin päiväsaikaan kun olen töissä... Alkaa nyt sitten sopimaan työpaikalle toimitusta tai jonkun muun tykö joka saattaisi olla kotona.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 469
Viestejä
4 552 911
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom