Siis täyttää BS:ä koko alennusmyynti.
Hintavertailu on aina se juttu, ei alennusprosentti. Samaa veivailua on Suomessakin, ja toisaalta taas ei kaikki Alissakaan sitä tee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis täyttää BS:ä koko alennusmyynti.
Juu, itsekin tunnen muutaman jotka vouhottavat suurista alennusprosenteista. Sitten ovat ihmeissään kun näyttää jostain muualta saman tuotteen normihinnalla saman hintaiseksi.Hintavertailu on aina se juttu, ei alennusprosentti. Samaa veivailua on Suomessakin, ja toisaalta taas ei kaikki Alissakaan sitä tee.
Kyllähän mä tuossa viestin lopussa mainitsin että Kiinasta. No, jos edes elokuussa kerkiäisi perille niin riittää mulle. Tosin taitaa olla vähän tuuristakin kiinni kuinka nuo paketit osuu kuljetuksille nyt tässä tilanteessa.Riippuu pitkälti siitä, tilasitko Kiinasta vai euroopasta.
Ainakin aiemmin fedexillä tuntui olevan kaikenlaisia jumituksia ja ongelmia toimituksissa joten itse en ehkä satsaisi tuohon. Toki itse muutenkin tilailen fedexillä ihan minimaalisesti niin en osaa nykyhetken menoa sanoa. Varmaan kannattaa kurkata se kuriirifirmat-ketju tai ainakin viimeisimmät pari sivua läpi miten on ihmisillä fedex toiminut.Pikaiset vastaukset toivottuja: Liipasimella tilata Alista sähköpotkulautaa uusi vanne:
Motor Wheel Hub ring one side Separable only for Electric Scooter Speedual and Zero 10X Zero10X T10-ddm - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Onko tuosta oikeasti hyötyä valita tuo 7 euroa kalliimpi FedEX IE toimitus (42,78 €)? Arvio väittää, että toimitus olisi 2 vkoa aiemmin 20.6 standardin 4.7 sijaan. Onko todennäköistä, että tuolla valinalla tulee selvästi nopeammin, eikä ole kasvanutta riskiä ylimääräisiin yllättäviin kuluihin eri toimitustavasta johtuen? Maksaisin mielellään 7 euroa 2 vkoa nopeammasta (tai edes viikon) toimituksesta.
En ole tilannut mitään kiinasta sen jälkeen kun tämä tulli/alv muutos tuli.
Nyt oli tilattava kun kyseistä tavaraa ei saa muualta, aliexpressistä tilasin ja tuolla luki että vat included.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, eli mitä nyt sitten pitää tehdä vai pitääkö mitään? Jos jotain pitää tehdä niin miten pääsen kaikkein halvimmalla? En haluaisi maksaa esim postille 2,9€ maksua jos ei ole pakko jne. (Tavara maksoi veroineen ja kuljetuksineen 6€ niin lähes 3€ maksu nyt vaan periaatteessa tuntuu ryöstöltä)
Varsin sekavaa tämä nyt jotenkin, jotain iios tms juttuja on ja johonkin voisi ilmoittaa että on alvit maksettu ja jossain kohdin on 0,9€ maksuja ja jossain 2,9€ jne.
Käytännössä alkuhässäkän jälkeen tavara on tullut ihan kivasti Alista, ei ole tarvinnut mitään tullauksia tai Postin kiristysmaksuja maksella vaan tavarat ovat putkahtaneet joko Matkahuollon toimipisteeseen, Postin pakettiautomaattiin tai joskus jopa postiluukusta suoraan kotiin. Aliexpressissä on tuo IOSS on toiminut ainakin omissa tilauksissani alusta asti eli ei ole koskaan tarvinnut tilauksen jälkeen tehdä muuta kuin odotella pakettia saapuvaksi.En ole tilannut mitään kiinasta sen jälkeen kun tämä tulli/alv muutos tuli.
Nyt oli tilattava kun kyseistä tavaraa ei saa muualta, aliexpressistä tilasin ja tuolla luki että vat included.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, eli mitä nyt sitten pitää tehdä vai pitääkö mitään? Jos jotain pitää tehdä niin miten pääsen kaikkein halvimmalla? En haluaisi maksaa esim postille 2,9€ maksua jos ei ole pakko jne. (Tavara maksoi veroineen ja kuljetuksineen 6€ niin lähes 3€ maksu nyt vaan periaatteessa tuntuu ryöstöltä)
Varsin sekavaa tämä nyt jotenkin, jotain iios tms juttuja on ja johonkin voisi ilmoittaa että on alvit maksettu ja jossain kohdin on 0,9€ maksuja ja jossain 2,9€ jne.
Kyllä se sieltä tulee.... Itselläkin vastaavassa vaiheessa jumitti paketti jokseenkin tasan viikon kunnes päätti lähteä etenemään.
Sais blokki jo tulla pikkuhiljaa.
Kiva kuulla. Menikö pitkään että tuli perille suomeen?Kyllä se sieltä tulee.... Itselläkin vastaavassa vaiheessa jumitti paketti jokseenkin tasan viikon kunnes päätti lähteä etenemään.
Yleensä tuon vaiheen jälkeen kestää muutaman päivän, paketti pomppaa euroopassa ja sieltä matkahuollon tai postin toilailujen jälkeen perille. Itselläkin juuri perjantaina yksi paketti pääsi euroopan puolelle ja matkahuollolla on jo paketti tiedoissa eli varmaan ensi viikolla saapuu perille, riippuen kauanko MH tällä kerralla pakettia pyörittää. Yleensä matkahuolto sentään on ripeä mutta pari kertaa ne ovat onnistuneet jotenkin sähläämään ja pyörittämään pakettia viikon päivät.Kiva kuulla. Menikö pitkään että tuli perille suomeen?
Aika pitkälti näin meni. Otti pompun belgiasta ja tänään saapui suomeen ja suoraan tullin haaviin. Saas nähdä millainen sekoilu tästä vielä tulee. Matkahuolto näyttää jo paketin seurannassa, mutta ei mainitse mitään tullista. Onko kellään kokemusta vastaavasta?Yleensä tuon vaiheen jälkeen kestää muutaman päivän, paketti pomppaa euroopassa ja sieltä matkahuollon tai postin toilailujen jälkeen perille. Itselläkin juuri perjantaina yksi paketti pääsi euroopan puolelle ja matkahuollolla on jo paketti tiedoissa eli varmaan ensi viikolla saapuu perille, riippuen kauanko MH tällä kerralla pakettia pyörittää. Yleensä matkahuolto sentään on ripeä mutta pari kertaa ne ovat onnistuneet jotenkin sähläämään ja pyörittämään pakettia viikon päivät.
Itse itselleni vastaten... Yhdistettyjen pakettien päällä olevassa tarrassa oli oikea puhelinnumero, sisällä olevissa kolmessa nyssäkässä oli jokaisessa oikea puhelinnumero, tavarat oli sitä mitä pitikin, tilauksessa näkyy oikea puhelinnumero, minun Aliexpress-tiedoissani näkyy oikea puhelinnumero ja muutenkin kaikki meni ihan by the book mutta matkahuolto ei jostain syystä ollut saanut minun puhelinnumeroani tuosta lähetyksestä oikein järjestelmäänsä vaan jonkun epämääräisen noin 20-merkkisen numerosarjan. Vaikka sainkin jo tuotteet niin haluan selvittää missä ongelma on että saa edes jollekin reklamoida asiasta jos vaikka ensi kerralla menisi asiat paremmin. Kuitenkin tämänkin vuoden puolella on jo useampia paketteja tullut moitteettomasti läpi ongelmitta. En mitenkään haluaisi mollata Matkahuoltoa mutta jotenkin mulla on vahva epäilys että he ovat ryssineet tämän keissin jollakin tavalla.Itse juuri pääsin soittelemaan uusimmasta AliExpress-paketista Matkahuoltoon kun seurannassa näin ilmoituksen että "emme voineet lähettää lokerokoodia kun puhelinnumero on virheellinen" tms. Tietty olisin voinut jonnekin Matkahuollon Tinder/OnlyFans-chattiin (vai missähän somessa ne nykyään palvelevat) mennä kyselemään mutta viimeksi kun Facebookin chatissa Matkahuollon aspaa tavoittelin niin nopeus oli suunnilleen viesti per päivä eli tämänkin asian hoitaminen olisi kestänyt viikon. Kunhan nyt kerkiän työpäivän jälkeen paketin hakemaan ja näen missä vaiheessa homma on kussut ja mitä muita ylläreitä vielä tulee niin ajattelin vaikka vittuillakseenkin reklamoida jonnekin ja vinkua korvausta puhelinkuluista... Tämä paketti kun muutenkin on ollut sellainen murheenkryyni, ensin yhdellä myyjällä kestää paketin lähetyksessä, 3 pakettia yhdistetään yhdeksi ja seurantakoodi vaihtuu vissiin 3-4 kertaa matkalla, toimitus kestää ikuisuuden ja sitten vielä tämä numerosekoilu. Normaalisti muut paketit ovat kyllä tulleet kivuttomasti noin 3vk päästä tilauksesta.
Omissa ollut tänävuonna 8-20vrk tuon jälkeen.Mikä ois ETA aiempien kokemusten perusteella?
Selvisi tämäkin, Matkahuollon järjestelmässä oli puhelinnumerokentässä kaksi kertaa peräkkäin minun puhelinnumeroni eli "+358xxxxxxxxx / +358xxxxxxxxx" ja tuosta ei aspa osannut edes manuaalisesti itse katsomalla ymmärtää että numero oli kahteen kertaan. On kuulemma yleinen ongelma että puhelinnumerossa on jotain ongelmia mutta jos ongelmat on tuota tasoa niin voisivat vaikka vähän edes kurkata ongelmatapausta niin suurin osa varmaan selviäisi "itsestään". Toki ymmärrän että järjestelmä todennäköisesti odottaa että kentässä on numero vain yhteen kertaan mutta jos tuo on säännönmukaista niin kaipa siihenkin jotain voisi ratkaisuksi keksiä.Itse itselleni vastaten... Yhdistettyjen pakettien päällä olevassa tarrassa oli oikea puhelinnumero, sisällä olevissa kolmessa nyssäkässä oli jokaisessa oikea puhelinnumero, tavarat oli sitä mitä pitikin, tilauksessa näkyy oikea puhelinnumero, minun Aliexpress-tiedoissani näkyy oikea puhelinnumero ja muutenkin kaikki meni ihan by the book mutta matkahuolto ei jostain syystä ollut saanut minun puhelinnumeroani tuosta lähetyksestä oikein järjestelmäänsä vaan jonkun epämääräisen noin 20-merkkisen numerosarjan. Vaikka sainkin jo tuotteet niin haluan selvittää missä ongelma on että saa edes jollekin reklamoida asiasta jos vaikka ensi kerralla menisi asiat paremmin. Kuitenkin tämänkin vuoden puolella on jo useampia paketteja tullut moitteettomasti läpi ongelmitta. En mitenkään haluaisi mollata Matkahuoltoa mutta jotenkin mulla on vahva epäilys että he ovat ryssineet tämän keissin jollakin tavalla.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, Aliexpressin oma seuranta sekoilee ainakin itselläni juuri tuossa tullauksen ja Suomeen tulemisen seutuvilla ja näyttää välillä mitä sattuu eli välillä paketti pomppii edestakaisin. Tuon takia käytänkin muita palveluita pakettien seurantaan. Ja varsinkin nykyään tuo pomppii vielä pahemmin kun tullaus saatetaan suorittaa ilmeisesti jossain muuallakin kuin Suomessa, ainakin omien seurantojen mukaan tullausta olisi tapahtunut ainakin Virossa ja Belgiassa.Nyt oli erikoinen.
Aliexpressin seurannassa olevan palkin mukaan, oli jo suomen tullin ohi ja matkalla kotikaupunkiin. Ihmettelin jo paketin nopeutta itsekin. Nyt oli hypännyt takaisin päin ja tuli teksti leaving transit country.
Omissa ollut tänävuonna 8-20vrk tuon jälkeen.
Täällä sama homma. Paketti seurannan mukaan yli viikon Suomessa, mutta mitään viestiä ei kuulunut. Matkahuollon seuranta näytti, että useasti yritetty lähettää tekstiviestiä tuloksetta.Selvisi tämäkin, Matkahuollon järjestelmässä oli puhelinnumerokentässä kaksi kertaa peräkkäin minun puhelinnumeroni eli "+358xxxxxxxxx / +358xxxxxxxxx" ja tuosta ei aspa osannut edes manuaalisesti itse katsomalla ymmärtää että numero oli kahteen kertaan. On kuulemma yleinen ongelma että puhelinnumerossa on jotain ongelmia mutta jos ongelmat on tuota tasoa niin voisivat vaikka vähän edes kurkata ongelmatapausta niin suurin osa varmaan selviäisi "itsestään". Toki ymmärrän että järjestelmä todennäköisesti odottaa että kentässä on numero vain yhteen kertaan mutta jos tuo on säännönmukaista niin kaipa siihenkin jotain voisi ratkaisuksi keksiä.
Deutsche Post Brief on seuraamaton kirje. Tulee Saksasta Suomeen useimmiten viikossa.Tilasin OBDeleven 1.generation laitteen Skodaani obdeleven.com sivustolta. Tuotteen postipalveluksi valitsin Amazon koska se oli sivun mukaan edullinen ja nopea.
Nyt ei ole viiteen päivään seurantasivulla tapahtunut mitään ja minkäänlaista kokemusta kyseisestä postipalvelusta ei mulla ole.
Minusta tuo kuullostaa väärältänumerolta.Satuin just katsomaan viimeisenä päivänä, ennen kuin olisi lähtenyt takaisin. Hain paketin, niin paketin päällä oli oikea numero, oli vaan 358 kahteen kertaan. Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Meinaat että joku kesähessu siellä käsin lähettelee vistejä.Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Maksusivulla näkyy tuo "Message to seller".Tarkoitus on tilata Ebaysta Skodan alkuperäisiä moottoritilassa olevia 40A sulakkeita.
Löysin myynnissä olevan ilmoituksen, ja myyjän ohjeen mukaan tilauksen kommenttikentässä pitää ilmoittaa sulakkeen koko. Eli ampeerimäärä.
Etsin jonkun aikaa tilauksen kommenttikenttää johon voisi kirjoittaa, mutta en älyä missä se kommenttikenttä on. Apua!
Voisi varmaan myös lähettää myyjälle meilin, mutta koska ohje oli ilmoitus kommenttikenttään, niin sen ajattelin tehdä.
Käsittääkseni tuon pitäisi oieta maksaessa eli et maksa ALVia Aliexpressin kassalla vaan vasta tullatessa eli kassalla summa pienenee ALV:n verran.Mitenkäs tullien/ALVien maksu menee ALiExpressistä tilatessa yli 150 euron arvoisten tilauksien kohdalla?
Ostoskorissa ja tuotteiden kohdalla lukee "Inclusive of VAT" eli ALV:n ainakin pitäisi sisältyä tuotteiden hintaan.
Esim. Tullin sivuilla sanotaan, että yli 150 euron ostojen tullaus ja ALV:n maksaminen tulee huolehtia itse. Enintään 150 euron ostojen kohdalla ALV on mahdollista maksaa etukäteen, jos myyjällä on IOSS-tunniste.
Eli siis maksaisin ALV:n tuotteen hinnassa, mutta sitä ei kuitenkaan voida suorittaa ostohetkellä...? Tekisinkö tässä tapauksessa siis paketin saapuessa Suomeen Tullille selvityksen siitä, että ALV on sisältynyt tuotteen hintaan ja maksaisin lisäksi tullimaksun? Vai mitä?
Sulla on kaksi tuotetta ja niiden yhteenlaskettu hinta menee yli 150e? Ehkä se tulee silti nätisti tullin läpi.
Yhden tuotteen kanssa se näyttää tältä.
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.Kyllä, ostoskorissa on kaksi tuotetta, joista kumpikin on arvoltaan alle 100e.
Mitä muualta selvittelin asiaa, niin ymmärsin, että merkitystä olisi lähinnä ostoksen loppusummalla. Sikäli erikoista, että myyjä hoitaisi ALV:n tässä tapauksessa, koska yleisesti ostajan pitäisi huolehtia ALV:n maksamisesta yli 150 euron ostosten kohdalta.
Toki voi olla mahdollista, että myyjä jakaisi tilauksen kahteen arvoltaan alle 150 euron lähetykseen. Pitänee vielä selvittää asiaa tai sitten vain kokeilen onneani
Onko kokemusta vastaavasta tilauksesta ja miten ALV:n/tullimaksun kanssa kävi?
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.
Menee ehkä vähän OT, muttei löytynyt parempaakaan paikkaa. Mikäs helvetin järki tuossa Verkkiksen outlet-touhussa oikein, kun pikkukamasta alkaen tuotteet pitää ostaa *yksitellen* ja kuljetusmaksu noutopisteeseen väh. 4,90e on pakollinen jokaiselle *yksittäiselle* artikkelille? Menee pikkuisen järki ostaa vaikka jotain kokeiltua ja käytettyä johdonpätkää, mikä on tuon 4,90 € kanssa kalliimpi, kuin myymälästä haettu sama uusi. Meinasin napsia USB C laturitarvikkeita läjän ja noutaa tiskiltä, mutta jäi todellakin tekemättä.
Tuleeko tullista ilmoitus, jos tavara ei mene tullista läpi? Esimerkiksi nuo hyttystyynyt.
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan (* yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.
Joten tuo on vain keinotekoinen tapa saada tuote näyttää halvemmalta, mikä sen todellinen kustannus on asiakkaalle.
Jos kuitenkin olisi myymälässä, niin siltikin verkkokaupassa voisi olla se todellinen loppullinen hinta. ja maininta mistä myymälästä voi käydä itse tonkimassa ja mihin hintaan.
Mulle näyttää kyllä esim 8% kohdalla koodiksi "POWEREBAY8", mutta tämä myyjähän ei lähetä suomeen oletuksena lainkaan (jos katsoin samaa ilmoitusta). Eli viestiä myyjälle, että lähettääkö suomeen ja jos lähettää, mihin hintaan ja kysyy samalla toimiiko tuo koodi myös suomalaisille, vaiko vain saksalaisille. Voi myös samalla kertoa, että kauppa on selvä mikäli alennetulla hinnalla onnistuu, joko koodia käyttämällä tai hyvitys jotenkin muulla tavalla.Katselin saksan ebaysta sähköauton latauslaitteita. Ao. kuvan mukaan noista tuotteista saisi 5%, 6% tai 8% (max 50€) alennuksen koodilla. Mutta kun otan auki tuon sivun, ei siellä ole mitään mainintaa alennuskoodista. Otin yhteyttä ebayn aspaan ja heidän mukaan minun pitäisi ottaa yhteyttä tuohon myyjään, joka antaa alennuksen? Onko tosiaan noin?
POWEREBAY8