AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Hintavertailu on aina se juttu, ei alennusprosentti. Samaa veivailua on Suomessakin, ja toisaalta taas ei kaikki Alissakaan sitä tee.
Juu, itsekin tunnen muutaman jotka vouhottavat suurista alennusprosenteista. Sitten ovat ihmeissään kun näyttää jostain muualta saman tuotteen normihinnalla saman hintaiseksi.

Mutta ketjun aiheeseen liittyen, kuinkahan jumissa nuo Alin toimitukset ovat nykypäivänä? Eilen tilailin vähän elektroniikan komponentteja sun muuta Aliexpressistä ja tuli vasta nyt mieleen että koskakohan ne päätyvät perille. Onneksi tavaroilla ei ole kiire mutta veikkaisin että nyt eivät ihan 2-3 viikossa tule kiinasta kotiovelle.
 
Riippuu pitkälti siitä, tilasitko Kiinasta vai euroopasta.
Kyllähän mä tuossa viestin lopussa mainitsin että Kiinasta. No, jos edes elokuussa kerkiäisi perille niin riittää mulle. Tosin taitaa olla vähän tuuristakin kiinni kuinka nuo paketit osuu kuljetuksille nyt tässä tilanteessa.
 
Onko aliexpressille olemassa hintaseurantaa jolla voisi seurata tarkemmin tuotteen hintaa? Noi hintaseuranta android sovellukset mitä tossa testasin eivät osaa seurata kohdetta jossa on esim. eri kokoja eri hinnalla tuotteesta vaan seuraavat kalleimpaa. Onko joku löytäny sovellusta tai nettisivua toivomallani tavalla?
 
Pikaiset vastaukset toivottuja: On liipasimella tilata Alista sähköpotkulautaan uusi vanne:

Onko tuosta oikeasti hyötyä valita tuo 7 euroa kalliimpi FedEX IE toimitus (42,78 €) (More options ˅ -linkin takana)? Arvio väittää, että toimitus olisi 2 vkoa aiemmin 20.6 standardin 4.7 sijaan. Onko todennäköistä, että tuolla valinalla tulee selvästi nopeammin, eikä ole kasvanutta riskiä ylimääräisiin yllättäviin kuluihin eri toimitustavasta johtuen? Maksaisin mielellään 7 euroa 2 vkoa nopeammasta (tai edes viikon) toimituksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset vastaukset toivottuja: Liipasimella tilata Alista sähköpotkulautaa uusi vanne:

Onko tuosta oikeasti hyötyä valita tuo 7 euroa kalliimpi FedEX IE toimitus (42,78 €)? Arvio väittää, että toimitus olisi 2 vkoa aiemmin 20.6 standardin 4.7 sijaan. Onko todennäköistä, että tuolla valinalla tulee selvästi nopeammin, eikä ole kasvanutta riskiä ylimääräisiin yllättäviin kuluihin eri toimitustavasta johtuen? Maksaisin mielellään 7 euroa 2 vkoa nopeammasta (tai edes viikon) toimituksesta.
Ainakin aiemmin fedexillä tuntui olevan kaikenlaisia jumituksia ja ongelmia toimituksissa joten itse en ehkä satsaisi tuohon. Toki itse muutenkin tilailen fedexillä ihan minimaalisesti niin en osaa nykyhetken menoa sanoa. Varmaan kannattaa kurkata se kuriirifirmat-ketju tai ainakin viimeisimmät pari sivua läpi miten on ihmisillä fedex toiminut.
 
Jos et todellakaan tarvitse osaa just nyt heti, niin ota normaali toimitus. Jos tarvitset heti huomenna niin tilaa jostain muualta kuin AE. 2 viikkoa tai kuukausi menee jossain pienessä osassa (juuri tilannut ja toinen tuli 2 viikossa, toisessa kesti kuukausi).
 
Kassalla selvisi, että eihän se niin mennyt, että 7 euroa kalliimpi, vaan pelkkien lisätoimituskulujen hinta oli 42 €. Tilasin normaalilla toimituksella.
 
En ole tilannut mitään kiinasta sen jälkeen kun tämä tulli/alv muutos tuli.

Nyt oli tilattava kun kyseistä tavaraa ei saa muualta, aliexpressistä tilasin ja tuolla luki että vat included.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, eli mitä nyt sitten pitää tehdä vai pitääkö mitään? Jos jotain pitää tehdä niin miten pääsen kaikkein halvimmalla? En haluaisi maksaa esim postille 2,9€ maksua jos ei ole pakko jne. (Tavara maksoi veroineen ja kuljetuksineen 6€ niin lähes 3€ maksu nyt vaan periaatteessa tuntuu ryöstöltä)

Varsin sekavaa tämä nyt jotenkin, jotain iios tms juttuja on ja johonkin voisi ilmoittaa että on alvit maksettu ja jossain kohdin on 0,9€ maksuja ja jossain 2,9€ jne.
 
En ole tilannut mitään kiinasta sen jälkeen kun tämä tulli/alv muutos tuli.

Nyt oli tilattava kun kyseistä tavaraa ei saa muualta, aliexpressistä tilasin ja tuolla luki että vat included.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, eli mitä nyt sitten pitää tehdä vai pitääkö mitään? Jos jotain pitää tehdä niin miten pääsen kaikkein halvimmalla? En haluaisi maksaa esim postille 2,9€ maksua jos ei ole pakko jne. (Tavara maksoi veroineen ja kuljetuksineen 6€ niin lähes 3€ maksu nyt vaan periaatteessa tuntuu ryöstöltä)

Varsin sekavaa tämä nyt jotenkin, jotain iios tms juttuja on ja johonkin voisi ilmoittaa että on alvit maksettu ja jossain kohdin on 0,9€ maksuja ja jossain 2,9€ jne.

Ei tarvitse tehdä mitään. Pitäisi tulla perille asti ilman ongelmia.
 
En ole tilannut mitään kiinasta sen jälkeen kun tämä tulli/alv muutos tuli.

Nyt oli tilattava kun kyseistä tavaraa ei saa muualta, aliexpressistä tilasin ja tuolla luki että vat included.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, eli mitä nyt sitten pitää tehdä vai pitääkö mitään? Jos jotain pitää tehdä niin miten pääsen kaikkein halvimmalla? En haluaisi maksaa esim postille 2,9€ maksua jos ei ole pakko jne. (Tavara maksoi veroineen ja kuljetuksineen 6€ niin lähes 3€ maksu nyt vaan periaatteessa tuntuu ryöstöltä)

Varsin sekavaa tämä nyt jotenkin, jotain iios tms juttuja on ja johonkin voisi ilmoittaa että on alvit maksettu ja jossain kohdin on 0,9€ maksuja ja jossain 2,9€ jne.
Käytännössä alkuhässäkän jälkeen tavara on tullut ihan kivasti Alista, ei ole tarvinnut mitään tullauksia tai Postin kiristysmaksuja maksella vaan tavarat ovat putkahtaneet joko Matkahuollon toimipisteeseen, Postin pakettiautomaattiin tai joskus jopa postiluukusta suoraan kotiin. Aliexpressissä on tuo IOSS on toiminut ainakin omissa tilauksissani alusta asti eli ei ole koskaan tarvinnut tilauksen jälkeen tehdä muuta kuin odotella pakettia saapuvaksi.
 
aliexpress.png


Sais blokki jo tulla pikkuhiljaa.
 
Kiva kuulla. Menikö pitkään että tuli perille suomeen?
Yleensä tuon vaiheen jälkeen kestää muutaman päivän, paketti pomppaa euroopassa ja sieltä matkahuollon tai postin toilailujen jälkeen perille. Itselläkin juuri perjantaina yksi paketti pääsi euroopan puolelle ja matkahuollolla on jo paketti tiedoissa eli varmaan ensi viikolla saapuu perille, riippuen kauanko MH tällä kerralla pakettia pyörittää. Yleensä matkahuolto sentään on ripeä mutta pari kertaa ne ovat onnistuneet jotenkin sähläämään ja pyörittämään pakettia viikon päivät.
 
Yleensä tuon vaiheen jälkeen kestää muutaman päivän, paketti pomppaa euroopassa ja sieltä matkahuollon tai postin toilailujen jälkeen perille. Itselläkin juuri perjantaina yksi paketti pääsi euroopan puolelle ja matkahuollolla on jo paketti tiedoissa eli varmaan ensi viikolla saapuu perille, riippuen kauanko MH tällä kerralla pakettia pyörittää. Yleensä matkahuolto sentään on ripeä mutta pari kertaa ne ovat onnistuneet jotenkin sähläämään ja pyörittämään pakettia viikon päivät.
Aika pitkälti näin meni. Otti pompun belgiasta ja tänään saapui suomeen ja suoraan tullin haaviin. Saas nähdä millainen sekoilu tästä vielä tulee. Matkahuolto näyttää jo paketin seurannassa, mutta ei mainitse mitään tullista. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Edit: Nyt näemmä läpäissyt onnistuneesti tullin. Meni ihan odottelemella.
 
Viimeksi muokattu:
Itse juuri pääsin soittelemaan uusimmasta AliExpress-paketista Matkahuoltoon kun seurannassa näin ilmoituksen että "emme voineet lähettää lokerokoodia kun puhelinnumero on virheellinen" tms. Tietty olisin voinut jonnekin Matkahuollon Tinder/OnlyFans-chattiin (vai missähän somessa ne nykyään palvelevat) mennä kyselemään mutta viimeksi kun Facebookin chatissa Matkahuollon aspaa tavoittelin niin nopeus oli suunnilleen viesti per päivä eli tämänkin asian hoitaminen olisi kestänyt viikon. Kunhan nyt kerkiän työpäivän jälkeen paketin hakemaan ja näen missä vaiheessa homma on kussut ja mitä muita ylläreitä vielä tulee niin ajattelin vaikka vittuillakseenkin reklamoida jonnekin ja vinkua korvausta puhelinkuluista... Tämä paketti kun muutenkin on ollut sellainen murheenkryyni, ensin yhdellä myyjällä kestää paketin lähetyksessä, 3 pakettia yhdistetään yhdeksi ja seurantakoodi vaihtuu vissiin 3-4 kertaa matkalla, toimitus kestää ikuisuuden ja sitten vielä tämä numerosekoilu. Normaalisti muut paketit ovat kyllä tulleet kivuttomasti noin 3vk päästä tilauksesta.
 
Itse juuri pääsin soittelemaan uusimmasta AliExpress-paketista Matkahuoltoon kun seurannassa näin ilmoituksen että "emme voineet lähettää lokerokoodia kun puhelinnumero on virheellinen" tms. Tietty olisin voinut jonnekin Matkahuollon Tinder/OnlyFans-chattiin (vai missähän somessa ne nykyään palvelevat) mennä kyselemään mutta viimeksi kun Facebookin chatissa Matkahuollon aspaa tavoittelin niin nopeus oli suunnilleen viesti per päivä eli tämänkin asian hoitaminen olisi kestänyt viikon. Kunhan nyt kerkiän työpäivän jälkeen paketin hakemaan ja näen missä vaiheessa homma on kussut ja mitä muita ylläreitä vielä tulee niin ajattelin vaikka vittuillakseenkin reklamoida jonnekin ja vinkua korvausta puhelinkuluista... Tämä paketti kun muutenkin on ollut sellainen murheenkryyni, ensin yhdellä myyjällä kestää paketin lähetyksessä, 3 pakettia yhdistetään yhdeksi ja seurantakoodi vaihtuu vissiin 3-4 kertaa matkalla, toimitus kestää ikuisuuden ja sitten vielä tämä numerosekoilu. Normaalisti muut paketit ovat kyllä tulleet kivuttomasti noin 3vk päästä tilauksesta.
Itse itselleni vastaten... Yhdistettyjen pakettien päällä olevassa tarrassa oli oikea puhelinnumero, sisällä olevissa kolmessa nyssäkässä oli jokaisessa oikea puhelinnumero, tavarat oli sitä mitä pitikin, tilauksessa näkyy oikea puhelinnumero, minun Aliexpress-tiedoissani näkyy oikea puhelinnumero ja muutenkin kaikki meni ihan by the book mutta matkahuolto ei jostain syystä ollut saanut minun puhelinnumeroani tuosta lähetyksestä oikein järjestelmäänsä vaan jonkun epämääräisen noin 20-merkkisen numerosarjan. Vaikka sainkin jo tuotteet niin haluan selvittää missä ongelma on että saa edes jollekin reklamoida asiasta jos vaikka ensi kerralla menisi asiat paremmin. Kuitenkin tämänkin vuoden puolella on jo useampia paketteja tullut moitteettomasti läpi ongelmitta. En mitenkään haluaisi mollata Matkahuoltoa mutta jotenkin mulla on vahva epäilys että he ovat ryssineet tämän keissin jollakin tavalla.
 
Itse itselleni vastaten... Yhdistettyjen pakettien päällä olevassa tarrassa oli oikea puhelinnumero, sisällä olevissa kolmessa nyssäkässä oli jokaisessa oikea puhelinnumero, tavarat oli sitä mitä pitikin, tilauksessa näkyy oikea puhelinnumero, minun Aliexpress-tiedoissani näkyy oikea puhelinnumero ja muutenkin kaikki meni ihan by the book mutta matkahuolto ei jostain syystä ollut saanut minun puhelinnumeroani tuosta lähetyksestä oikein järjestelmäänsä vaan jonkun epämääräisen noin 20-merkkisen numerosarjan. Vaikka sainkin jo tuotteet niin haluan selvittää missä ongelma on että saa edes jollekin reklamoida asiasta jos vaikka ensi kerralla menisi asiat paremmin. Kuitenkin tämänkin vuoden puolella on jo useampia paketteja tullut moitteettomasti läpi ongelmitta. En mitenkään haluaisi mollata Matkahuoltoa mutta jotenkin mulla on vahva epäilys että he ovat ryssineet tämän keissin jollakin tavalla.
Selvisi tämäkin, Matkahuollon järjestelmässä oli puhelinnumerokentässä kaksi kertaa peräkkäin minun puhelinnumeroni eli "+358xxxxxxxxx / +358xxxxxxxxx" ja tuosta ei aspa osannut edes manuaalisesti itse katsomalla ymmärtää että numero oli kahteen kertaan. On kuulemma yleinen ongelma että puhelinnumerossa on jotain ongelmia mutta jos ongelmat on tuota tasoa niin voisivat vaikka vähän edes kurkata ongelmatapausta niin suurin osa varmaan selviäisi "itsestään". Toki ymmärrän että järjestelmä todennäköisesti odottaa että kentässä on numero vain yhteen kertaan mutta jos tuo on säännönmukaista niin kaipa siihenkin jotain voisi ratkaisuksi keksiä.
 
Nyt oli erikoinen.

Aliexpressin seurannassa olevan palkin mukaan, oli jo suomen tullin ohi ja matkalla kotikaupunkiin. Ihmettelin jo paketin nopeutta itsekin. Nyt oli hypännyt takaisin päin ja tuli teksti leaving transit country.
 
Nyt oli erikoinen.

Aliexpressin seurannassa olevan palkin mukaan, oli jo suomen tullin ohi ja matkalla kotikaupunkiin. Ihmettelin jo paketin nopeutta itsekin. Nyt oli hypännyt takaisin päin ja tuli teksti leaving transit country.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, Aliexpressin oma seuranta sekoilee ainakin itselläni juuri tuossa tullauksen ja Suomeen tulemisen seutuvilla ja näyttää välillä mitä sattuu eli välillä paketti pomppii edestakaisin. Tuon takia käytänkin muita palveluita pakettien seurantaan. Ja varsinkin nykyään tuo pomppii vielä pahemmin kun tullaus saatetaan suorittaa ilmeisesti jossain muuallakin kuin Suomessa, ainakin omien seurantojen mukaan tullausta olisi tapahtunut ainakin Virossa ja Belgiassa.
 
Selvisi tämäkin, Matkahuollon järjestelmässä oli puhelinnumerokentässä kaksi kertaa peräkkäin minun puhelinnumeroni eli "+358xxxxxxxxx / +358xxxxxxxxx" ja tuosta ei aspa osannut edes manuaalisesti itse katsomalla ymmärtää että numero oli kahteen kertaan. On kuulemma yleinen ongelma että puhelinnumerossa on jotain ongelmia mutta jos ongelmat on tuota tasoa niin voisivat vaikka vähän edes kurkata ongelmatapausta niin suurin osa varmaan selviäisi "itsestään". Toki ymmärrän että järjestelmä todennäköisesti odottaa että kentässä on numero vain yhteen kertaan mutta jos tuo on säännönmukaista niin kaipa siihenkin jotain voisi ratkaisuksi keksiä.
Täällä sama homma. Paketti seurannan mukaan yli viikon Suomessa, mutta mitään viestiä ei kuulunut. Matkahuollon seuranta näytti, että useasti yritetty lähettää tekstiviestiä tuloksetta.

Satuin just katsomaan viimeisenä päivänä, ennen kuin olisi lähtenyt takaisin. Hain paketin, niin paketin päällä oli oikea numero, oli vaan 358 kahteen kertaan. Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
 
Tilasin OBDeleven 1.generation laitteen Skodaani obdeleven.com sivustolta. Tuotteen postipalveluksi valitsin Amazon koska se oli sivun mukaan edullinen ja nopea.
Nyt ei ole viiteen päivään seurantasivulla tapahtunut mitään ja minkäänlaista kokemusta kyseisestä postipalvelusta ei mulla ole.
obdkuva.PNG
 
Tilasin OBDeleven 1.generation laitteen Skodaani obdeleven.com sivustolta. Tuotteen postipalveluksi valitsin Amazon koska se oli sivun mukaan edullinen ja nopea.
Nyt ei ole viiteen päivään seurantasivulla tapahtunut mitään ja minkäänlaista kokemusta kyseisestä postipalvelusta ei mulla ole.
obdkuva.PNG
Deutsche Post Brief on seuraamaton kirje. Tulee Saksasta Suomeen useimmiten viikossa.
 
Satuin just katsomaan viimeisenä päivänä, ennen kuin olisi lähtenyt takaisin. Hain paketin, niin paketin päällä oli oikea numero, oli vaan 358 kahteen kertaan. Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Minusta tuo kuullostaa väärältänumerolta.

Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Meinaat että joku kesähessu siellä käsin lähettelee vistejä.

Jos käytetystä viestikeskuksesta tulee järjestelmään toimitusraportit, niin teknisesti voisi toki tehdä jonkin virhelistan, ja joku niitä palkata parsiin ja analysoimaan, ja ehkä sitten jotain selkeitä virheitä pystyisi automatisoimaan.

Taitaa olla halvempaa palauttaa lähettäjälle ja lähettäjä sitten korjaa systeeminsä.

Edit:
Tuohan ihan hyvä että oli seurannassa tieto ettei ole voitu toimittaa ilmoitusta.

Edit2. ilmeisesti yleisempää, jos vika on Kuriirin päässä, niin kai niillä nyt joku raportti systeemi virheistä omaan käyttöön, joka saa jonkun tonkimaan mikä mättää.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitus on tilata Ebaysta Skodan alkuperäisiä moottoritilassa olevia 40A sulakkeita.
Löysin myynnissä olevan ilmoituksen, ja myyjän ohjeen mukaan tilauksen kommenttikentässä pitää ilmoittaa sulakkeen koko. Eli ampeerimäärä.
Etsin jonkun aikaa tilauksen kommenttikenttää johon voisi kirjoittaa, mutta en älyä missä se kommenttikenttä on. Apua!
Voisi varmaan myös lähettää myyjälle meilin, mutta koska ohje oli ilmoitus kommenttikenttään, niin sen ajattelin tehdä.
 
Tarkoitus on tilata Ebaysta Skodan alkuperäisiä moottoritilassa olevia 40A sulakkeita.
Löysin myynnissä olevan ilmoituksen, ja myyjän ohjeen mukaan tilauksen kommenttikentässä pitää ilmoittaa sulakkeen koko. Eli ampeerimäärä.
Etsin jonkun aikaa tilauksen kommenttikenttää johon voisi kirjoittaa, mutta en älyä missä se kommenttikenttä on. Apua!
Voisi varmaan myös lähettää myyjälle meilin, mutta koska ohje oli ilmoitus kommenttikenttään, niin sen ajattelin tehdä.
Maksusivulla näkyy tuo "Message to seller".
2022-07-08_10-59-25.png
 
Mitenkäs tullien/ALVien maksu menee ALiExpressistä tilatessa yli 150 euron arvoisten tilauksien kohdalla?

Ostoskorissa ja tuotteiden kohdalla lukee "Inclusive of VAT" eli ALV:n ainakin pitäisi sisältyä tuotteiden hintaan.

Esim. Tullin sivuilla sanotaan, että yli 150 euron ostojen tullaus ja ALV:n maksaminen tulee huolehtia itse. Enintään 150 euron ostojen kohdalla ALV on mahdollista maksaa etukäteen, jos myyjällä on IOSS-tunniste.

Eli siis maksaisin ALV:n tuotteen hinnassa, mutta sitä ei kuitenkaan voida suorittaa ostohetkellä...? Tekisinkö tässä tapauksessa siis paketin saapuessa Suomeen Tullille selvityksen siitä, että ALV on sisältynyt tuotteen hintaan ja maksaisin lisäksi tullimaksun? Vai mitä?
 
Mitenkäs tullien/ALVien maksu menee ALiExpressistä tilatessa yli 150 euron arvoisten tilauksien kohdalla?

Ostoskorissa ja tuotteiden kohdalla lukee "Inclusive of VAT" eli ALV:n ainakin pitäisi sisältyä tuotteiden hintaan.

Esim. Tullin sivuilla sanotaan, että yli 150 euron ostojen tullaus ja ALV:n maksaminen tulee huolehtia itse. Enintään 150 euron ostojen kohdalla ALV on mahdollista maksaa etukäteen, jos myyjällä on IOSS-tunniste.

Eli siis maksaisin ALV:n tuotteen hinnassa, mutta sitä ei kuitenkaan voida suorittaa ostohetkellä...? Tekisinkö tässä tapauksessa siis paketin saapuessa Suomeen Tullille selvityksen siitä, että ALV on sisältynyt tuotteen hintaan ja maksaisin lisäksi tullimaksun? Vai mitä?
Käsittääkseni tuon pitäisi oieta maksaessa eli et maksa ALVia Aliexpressin kassalla vaan vasta tullatessa eli kassalla summa pienenee ALV:n verran.
 
Kiitos vastauksesta.

Osaatko vielä tarkemmin sanoa, että missä vaiheessa tuo hinta korjaantuu? Ainakin vielä sivulla, jolla voin vahvistaa tilauksen, näkyy hinta ALV:n kanssa.


Sieppaa.JPG
 
Sulla on kaksi tuotetta ja niiden yhteenlaskettu hinta menee yli 150e? Ehkä se tulee silti nätisti tullin läpi.

Yhden tuotteen kanssa se näyttää tältä.
1657457137469.png
 
Sulla on kaksi tuotetta ja niiden yhteenlaskettu hinta menee yli 150e? Ehkä se tulee silti nätisti tullin läpi.

Yhden tuotteen kanssa se näyttää tältä.

Kyllä, ostoskorissa on kaksi tuotetta, joista kumpikin on arvoltaan alle 100e.

Mitä muualta selvittelin asiaa, niin ymmärsin, että merkitystä olisi lähinnä ostoksen loppusummalla. Sikäli erikoista, että myyjä hoitaisi ALV:n tässä tapauksessa, koska yleisesti ostajan pitäisi huolehtia ALV:n maksamisesta yli 150 euron ostosten kohdalta.

Toki voi olla mahdollista, että myyjä jakaisi tilauksen kahteen arvoltaan alle 150 euron lähetykseen. Pitänee vielä selvittää asiaa tai sitten vain kokeilen onneani :)

Onko kokemusta vastaavasta tilauksesta ja miten ALV:n/tullimaksun kanssa kävi?
 
Kyllä, ostoskorissa on kaksi tuotetta, joista kumpikin on arvoltaan alle 100e.

Mitä muualta selvittelin asiaa, niin ymmärsin, että merkitystä olisi lähinnä ostoksen loppusummalla. Sikäli erikoista, että myyjä hoitaisi ALV:n tässä tapauksessa, koska yleisesti ostajan pitäisi huolehtia ALV:n maksamisesta yli 150 euron ostosten kohdalta.

Toki voi olla mahdollista, että myyjä jakaisi tilauksen kahteen arvoltaan alle 150 euron lähetykseen. Pitänee vielä selvittää asiaa tai sitten vain kokeilen onneani :)

Onko kokemusta vastaavasta tilauksesta ja miten ALV:n/tullimaksun kanssa kävi?
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.
 
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.

No aivan, niinpä tietenkin :rolleyes: Pistin tilausta menemään. Toivotaan että sujuu ongelmitta. Ensimmäinen kerta AliExpressin kanssa, vaikka Kiinasta on kyllä tullut aiemmin tilattua ja kokemukset ovat olleet ihan hyviä.
 
Onko kokemusta kauanko kestää isommat paketit tulla Cainio Heavy Parcel Line kuljetuksella? Pari isompaa auton osaa tilattuna. Kaikki pienemmät nyssäkät tulleet n. 2-4viikkoa nyt kesällä itselle. Ekaa kertaa tuollaista isompaa romua tulossa.

Mietin, että tuleeko nuo edes lentokoneella vaikka seurannassa väittääkin lentokoneen kyytiin päätyneen:hmm:
 
Menee ehkä vähän OT, muttei löytynyt parempaakaan paikkaa. Mikäs helvetin järki tuossa Verkkiksen outlet-touhussa oikein, kun pikkukamasta alkaen tuotteet pitää ostaa *yksitellen* ja kuljetusmaksu noutopisteeseen väh. 4,90e on pakollinen jokaiselle *yksittäiselle* artikkelille? Menee pikkuisen järki ostaa vaikka jotain kokeiltua ja käytettyä johdonpätkää, mikä on tuon 4,90 € kanssa kalliimpi, kuin myymälästä haettu sama uusi. Meinasin napsia USB C laturitarvikkeita läjän ja noutaa tiskiltä, mutta jäi todellakin tekemättä.

Esim:
 
Menee ehkä vähän OT, muttei löytynyt parempaakaan paikkaa. Mikäs helvetin järki tuossa Verkkiksen outlet-touhussa oikein, kun pikkukamasta alkaen tuotteet pitää ostaa *yksitellen* ja kuljetusmaksu noutopisteeseen väh. 4,90e on pakollinen jokaiselle *yksittäiselle* artikkelille? Menee pikkuisen järki ostaa vaikka jotain kokeiltua ja käytettyä johdonpätkää, mikä on tuon 4,90 € kanssa kalliimpi, kuin myymälästä haettu sama uusi. Meinasin napsia USB C laturitarvikkeita läjän ja noutaa tiskiltä, mutta jäi todellakin tekemättä.

Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
 
Itse myös tuota ihmetellyt kun ei voi yhdistellä tuotteita samaan pakettiin. Ostellut jonkin verran kalliimpia tuotteita tuolta outletistä ja jos olisi saanut yhdistettyä niin olisi tullut otettua jotain laturinjohtoja, lamppuja jne samaan pakettiin.
 
Tuleeko tullista ilmoitus, jos tavara ei mene tullista läpi? Esimerkiksi nuo hyttystyynyt.
 
No hyvä. Ei kun ajattelin, että nyt tilauksesta mennyt noin 3 viikkoa eikä ole kuulunut mitään, että jäikö tilaus tulliin.
 
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan (* yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.
Joten tuo on vain keinotekoinen tapa saada tuote näyttää halvemmalta, mikä sen todellinen kustannus on asiakkaalle.
Jos kuitenkin olisi myymälässä, niin siltikin verkkokaupassa voisi olla se todellinen loppullinen hinta. ja maininta mistä myymälästä voi käydä itse tonkimassa ja mihin hintaan.

Edit selvennys
(*
verkkokauppa, siis se netin outlet verkkokauppa, ei Verkkokauppa.com kivajalkamyymälä :-)
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.

Aa, kiitos. Ajattelin, että vain ja ainoastaan netistä tilattavissa, koska siellä on hitosti myös sähköpotkulautoja, ja ajattelin ettei millään mahdu pieneen outlet-alueeseen. Tosin onhan siellä kylmälaitteitakin. Pitää mennä pällistelemään.

edit:
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.
Joten tuo on vain keinotekoinen tapa saada tuote näyttää halvemmalta, mikä sen todellinen kustannus on asiakkaalle.
Jos kuitenkin olisi myymälässä, niin siltikin verkkokaupassa voisi olla se todellinen loppullinen hinta. ja maininta mistä myymälästä voi käydä itse tonkimassa ja mihin hintaan.

Joo, aivan, näin itsekin oletin. Ehkä asia selviää vain käväisemällä paikan päällä
 
Katselin saksan ebaysta sähköauton latauslaitteita. Ao. kuvan mukaan noista tuotteista saisi 5%, 6% tai 8% (max 50€) alennuksen koodilla. Mutta kun otan auki tuon sivun, ei siellä ole mitään mainintaa alennuskoodista. Otin yhteyttä ebayn aspaan ja heidän mukaan minun pitäisi ottaa yhteyttä tuohon myyjään, joka antaa alennuksen? Onko tosiaan noin? :hmm:

 
Katselin saksan ebaysta sähköauton latauslaitteita. Ao. kuvan mukaan noista tuotteista saisi 5%, 6% tai 8% (max 50€) alennuksen koodilla. Mutta kun otan auki tuon sivun, ei siellä ole mitään mainintaa alennuskoodista. Otin yhteyttä ebayn aspaan ja heidän mukaan minun pitäisi ottaa yhteyttä tuohon myyjään, joka antaa alennuksen? Onko tosiaan noin? :hmm:

Mulle näyttää kyllä esim 8% kohdalla koodiksi "POWEREBAY8", mutta tämä myyjähän ei lähetä suomeen oletuksena lainkaan (jos katsoin samaa ilmoitusta). Eli viestiä myyjälle, että lähettääkö suomeen ja jos lähettää, mihin hintaan ja kysyy samalla toimiiko tuo koodi myös suomalaisille, vaiko vain saksalaisille. Voi myös samalla kertoa, että kauppa on selvä mikäli alennetulla hinnalla onnistuu, joko koodia käyttämällä tai hyvitys jotenkin muulla tavalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 628
Viestejä
4 560 381
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom