Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
25h meni läpipeluuseen, jonkun verran tuli keräiltyä stasheja ja riimejä, mutta varmaan puolet jäi vielä kun ei jaksanut vanhoille alueille palata koluamaan. Oli kyllä hieno teos ja palkintopystit ansaittuja!
 
Onko kukaan kokeillut eri DLSS 3 (FG) versiota, kun tuntuu, että nykyisessä UI tai selattava teksti "häntii", jos liikuttaa ruutua nopeasti tai selaa tekstejä ylös/alas? Hogwartsissa 1.0.3 ja 1.0.7 (itsellä nykyisin tuossa) toimii moitteetta. Uudemmilla versioilla häntii pahasti Legacyssa.
 
8h Final Draftia takana, Nightmare vaikeustasolla - olettaisin vanhasta muistista ekan läpipeluun pohjalta että kolmannes pelistä olisi nyt takana. Katsellut kaikki välivideot kokonaisuudessan ihan vaan muistutuksena kun en tätä ollut sitten julkaisun pelannut. Muutaman jutun löytänyt joita ei peruskampanjassa varmuudella ollut, olettaisin että sinne loppupäähän peliä laitettu ne suurimmat muutokset. Viholliset huomattavasti aggressiivisempia, panoksia peli tuntuu toisinaan jakelevan kohtuullisesti mutta kyllä niitä kuluukin. Toisinaan voi yrittää (nimenomaan yrittää) päästä karkuun mutta helpommin sanottu kuin tehty useimmiten.
 
Ilmeisesti tuo Final Draft/NG+ käytettävä tallennus muodostuu sillä hetkellä kun pelin ensimmäisen kerran läpäisee. Eli jos on pelin pelannut läpi vähillä varusteilla ja ladannut tallennuksen point of no returnista ja sitten jatkanut tutkimista ja keräillyt kaikki 100% ja pelannut pelin uudelleen läpi, eivät nämä kerätyt tavarat siirry siihen NG+ "haamutallennukseen" kun se on jo luotu. Myöskään myöhemmät läpipeluut eivät siihen vaikuta enää.

Eiköhän tähänkin päivitys jossain muodossa tule piakkoin, tuottanut maailmalla mielipahaa sen verran pelaajille jo tässä lyhyessä ajassa. Ilmeisesti tuon tallennustiedoston pystyy yksittäin poistamaan. Sitten lataa sellaisen 100% tallennuksen läheltä loppua ja läpäisee pelin jolloin tuon datan pohjalta luodaan se NG+ mahdollistava erillinen tallennus.. ilmeisesti.
 
Ilmeisesti tuo Final Draft/NG+ käytettävä tallennus muodostuu sillä hetkellä kun pelin ensimmäisen kerran läpäisee. Eli jos on pelin pelannut läpi vähillä varusteilla ja ladannut tallennuksen point of no returnista ja sitten jatkanut tutkimista ja keräillyt kaikki 100% ja pelannut pelin uudelleen läpi, eivät nämä kerätyt tavarat siirry siihen NG+ "haamutallennukseen" kun se on jo luotu. Myöskään myöhemmät läpipeluut eivät siihen vaikuta enää.

Eiköhän tähänkin päivitys jossain muodossa tule piakkoin, tuottanut maailmalla mielipahaa sen verran pelaajille jo tässä lyhyessä ajassa. Ilmeisesti tuon tallennustiedoston pystyy yksittäin poistamaan. Sitten lataa sellaisen 100% tallennuksen läheltä loppua ja läpäisee pelin jolloin tuon datan pohjalta luodaan se NG+ mahdollistava erillinen tallennus.. ilmeisesti.
Pelasin itsekin pelin läpi, jonka jälkeen latasin pelin ennen point of no returnia ja keräsin kaiken tarvittavan. En siis ilmeisesti voi pelata tuota loppuun sillä ajatuksella, että kaikki tavarat olisi uudella läpipeluukerralla. :tdown: Täytynee hieman odottaa vahvistusta asiaan.
 
Itselläni ei ollut kuin se kivääri löytämättä (sekä joitakin charmeja ja lunch boxeja uupui) ja en koskaan palannut tutkimaan pelin läpäisyn jälkeen joten omalla kohdallani tuo toimii oletetusti, ei haittaa keräillä niitä muutamia puuttuvia nyt edetessä.

En tiedä onko tuo bugi vai tarkoituksellista mutta 'ostetut' päivitykset (aseisiin ym.) olivat voimassa mutta niihin käytettävät pisteet olivat nollilla ja olivat keräiltävissä uudestaan huolimatta siitä että ne oli kerätty jo sillä tallennuksella jota peli käyttää. Mutta ilmeisesti tuo tallennus on vain tieto siitä että mitkä aseet ja päivitykset on löydettynä ja sitten annetaan ne käyttöön jahka ensimmäiselle kenkälaatikolle saavutaan.
 
Itselläni ei ollut kuin se kivääri löytämättä (sekä joitakin charmeja ja lunch boxeja uupui) ja en koskaan palannut tutkimaan pelin läpäisyn jälkeen joten omalla kohdallani tuo toimii oletetusti, ei haittaa keräillä niitä muutamia puuttuvia nyt edetessä.

En tiedä onko tuo bugi vai tarkoituksellista mutta 'ostetut' päivitykset (aseisiin ym.) olivat voimassa mutta niihin käytettävät pisteet olivat nollilla ja olivat keräiltävissä uudestaan huolimatta siitä että ne oli kerätty jo sillä tallennuksella jota peli käyttää. Mutta ilmeisesti tuo tallennus on vain tieto siitä että mitkä aseet ja päivitykset on löydettynä ja sitten annetaan ne käyttöön jahka ensimmäiselle kenkälaatikolle saavutaan.
Noita aseita ei saa päivitettyä, kuin puoliksi, vaikka löytäisi kaikki eväslaatikot. Voi siis olla, että tuo on tehty tarkoituksella, jotta aseet voisi kehittää täyteen potentiaaliin. Tärkeimmät päivitykset omasta mielestä olivat pistoolin isompi lipas ja varsijousen kahden nuolen lataus.
 
Onko PSVitosella pelanneita? Miten pyörii / miltä näyttää? Jos hankkisin, niin tulisi pelattua 65" telkkarin kautta.
 
Onko PSVitosella pelanneita? Miten pyörii / miltä näyttää? Jos hankkisin, niin tulisi pelattua 65" telkkarin kautta.
Pelannut melkein läpi PS5 + 65" LG OLED -yhdistelmällä ja komeaa katseltavaa on. Kesken pelin helposti vaihdettava performance-mode auttaa, jos haluaa sulavampaa ruudunpäivitystä. Sitä on tullut käytettyä esim. taistelukohtauksissa.
 
YLEllä on uusi artikkeli Alan Wake II:sta.

Kovin ruusuista kuvaa pelin suosiosta ei tässä artikkelissa anneta.
Yhtenä syynä mainitaan, että Steamista puuttuminen on vaikuttanut myyntiin merkittävästi. Samoin fyysisten pelikopioiden puuttuminen (konsolit? PC:lle ei kukaan fyysisiä versioita nykyään enää osta).
Nythän Epic on laittanut pelin jo joulualennusmyyntiin (49,99€ -> 39,99€), mikä ei aivan hiljattain myyntiin tulleen pelin kohdalla ole kovin lupaava merkki.

1702557708869.png


Yhdysvaltojen pelitilastoissa peli ei ole ollut lähelläkään kärkisijoja (lokakuu ei 150 joukossa, marraskuu 113/143 pelatuin peli (PS5/Xbox)).
...
Pelianalyytikko Mat Piscatella kirjoitti X:ssä, ettei Alan Wake II ollut lokakuun 150 pelatuimman videopelin joukossa Yhdysvalloissa. Pelimedia Game Rant kuvaili analytiikkayritys Circanan tilastoa järkyttäväksi.
Piscatella tosin huomautti, että peli julkaistiin kuun lopulla, ja että sen saamat palkintoehdokkuudet voivat hyvin tuoda uutta nostetta. Valtaosassa listan peleistä on myös moninpeliominaisuus toisin kuin Alan Wake II:ssa, mikä lisää niihin uhrattua aikaa.
Yle selvitti marraskuun tilastot suoraan Piscatellalta. Hänen mukaansa marraskuun pelatuimpien pelien listalla Alan Wake II on sijoilla 113 (Playstation 5) ja 143 (Xbox Series X/S). Parannusta siis on, mutta mairittelevia sijoitukset eivät ole.

...

Itseäni tämä edelleen kiinnostaa (kunhan tulee Steamiin), vaikkakin tuon Suomi-humpan (siis suomeksi lauletun humpan), suomirallienglannin puhujat yms. tunkeminen peliin tuntuu jotenkin 70-lukulaiselta (Suomi mainittu, vaikka väkisin...).
1702558296660.png


Lisäksi oli juttua mm. tuottojen jakamisesta.
Epic maksaa pelin kehityskustannukset, minkä jälkeen tuotot jaetaan puoliksi.
Tämä 50% viipale on merkittävästi enemmän kuin mitä Steam ottaa, vaikkakin
...
Myyntivoitot jakautuvat Remedyn ja Epicin välillä tasan sitten kun tuotantokustannukset on katettu.
...


Ilmeisesti Remedy ei oikein itsekään uskonut pelin menestymismahdollisuuksiin kun tällaisen diilin menivät tekemään.
 
YLEllä on uusi artikkeli Alan Wake II:sta.
IGN vähän mainitsi tuosta circanan tilastoista Alan Wake 2's Seemingly Dire Sales Don't Paint the Full Picture - IGN
Heillä ei ole dataa kaikilta julkaisijoilta. IGN arvioi myynnin olevan 850k konsoleilla + pc joiden lukuja ei tiedetä.
Kannattaa myös huomioida että Remedy tekee semi-halpoja pelejä. Control budjetti oli tyyliin 60mil € vs Cyberpunk 2077 maksoi jotain puoli miljardia joten myyntilukujen ei tarvitse olla kymmenissä miljoonissa että tulos on voitollista.

Epicin antamat termit ovat toisaalta erittäin positiiviset Remedylle. Nolla riskiä Remedyn toiminnalle, ja sitten saa 50% voitoista mikä ei ole ollenkaan huono pelille jonka kehitystä he eivät itse rahoittaneet. Epic haluaa ihmisiä käyttämään Epic storea ja steamista saatavan myynnin menetys vain otetaan takkiin ja Fortnite voitot maksaa koko lystin. Remedyllä muutenkin ollut pitkään strategia vähentää riskiä näillä julkaisu menetelmillä.
 
Itseäni tämä edelleen kiinnostaa (kunhan tulee Steamiin), vaikkakin tuon Suomi-humpan (siis suomeksi lauletun humpan), suomirallienglannin puhujat yms. tunkeminen peliin tuntuu jotenkin 70-lukulaiselta (Suomi mainittu, vaikka väkisin...).
1702558296660.png

Nämä suomielementit on saaneet lähes pelkästään kehuja, jos jätetään pois suomalaiset väkisinkiusaantujat. Ne ei ole millään tavalla miinus tälle pelille vaan onnistunut uniikki elementti. Ja se suomalaisuus ja pohjoismaisuus näkyy AW2:ssa miljoonalla muullakin tavalla.

Luulisin, että juuri se, että AW2 on konsoleilla digital-only ja PC:llä Epic-only, oli paha rajoite sen myynnille. Mutta toisaalta myös Alan Wake 1 oli hitaasti lämpiävä tapaus, ja se keräsi hyvät myyntiluvut vasta useamman vuoden aikana. AW2 on valtava arvostelumenestys ja nyt on palkintokaappikin täynnä, joten sillä on minusta potentiaalia nousta hitaaksi hitiksi. Ehkä Epic kohta uskaltaa myös julkaista sen fyysisenä konsoleille vaikka jonain Ultimate Editionina.
 
Itseäni tämä edelleen kiinnostaa (kunhan tulee Steamiin), vaikkakin tuon Suomi-humpan (siis suomeksi lauletun humpan), suomirallienglannin puhujat yms. tunkeminen peliin tuntuu jotenkin 70-lukulaiselta (Suomi mainittu, vaikka väkisin...).
Steam-julkasua voi olla tässä tapauksessa vähän turha odottaa, kun Epic on toiminut julkaisijana ja rahoittanut aika ison osan pelistä sit loppupeleissä kuitenkin. Ja niitä ei varsinaisesti kiinnosta ne lisämyynnit Steamin kautta kun se on niille kuitenkin vähän nappikauppaa.

En oo itekkään kovasti lämmenny noille suomi-elementeille pelissä. Sinänsä se ja sama mut esimerkiks nimien ääntäminen on vähän heikohkoa jenkeillä sit jokatapauksessa. On siellä pari ihan kivaakin juttua mut on se paikottain vähän sellanen tunne et kohtuus kaikessa sit kuitenkin.

Alan Wake 1 ei menestynyt julkasussa sen takia kun se jako julkasupäivänsä sellasen pikkupelin kanssa kun Red Dead Redemption. Kai se sit jälkikäteen keräs myyntejä, mut suuri osa niistä oli varmasti alennuksista yms kun tota sai mun muistaakseni aika halvalla tosi nopeasti julkasun jälkeen. PC versiota sai myös useammasta humble bundlen tyyppisestä setistä ja sit Steamista kanssa suoraan parilla eurolla. Xboxillakin jotain bundleja kaiketi tehtiin jotka sit kanssa maalaa aika paljon positiivisempaa myyntikuvaa kun puhutaan myydyistä kopioista eikä euromääräsistä voitoista.
 
Siis mitä helvettiä, peli on ollut kuukauden ulkona ja nyt huolestutaan myyntiluvuista :D Keskiverto kasuaalipelaaja ei ole edes ehtinyt pelata peliä läpi tässä ajassa. Eiköhän pelin graafinen loisto ja sen saadut kriitikoiden kehut tuo pelille tasaisen pelaajavirran tulevina vuosina, kuten Controllilekin.

Kaikki oleellinen mainittiinkin jo muiden toimesta ylemmissä viesteissä.
 
Siis mitä helvettiä, peli on ollut kuukauden ulkona ja nyt huolestutaan myyntiluvuista :D Keskiverto kasuaalipelaaja ei ole edes ehtinyt pelata peliä läpi tässä ajassa. Eiköhän pelin graafinen loisto ja sen saadut kriitikoiden kehut tuo pelille tasaisen pelaajavirran tulevina vuosina, kuten Controllilekin.

Kaikki oleellinen mainittiinkin jo muiden toimesta ylemmissä viesteissä.
Itsellä mielenkiinto Controlia kohtaan on herännyt vasta Alan Wake II myötä. Uskon, että AW II myötä myös Alan Wake ja Control on tehnyt ja tulee tekemään lisämyyntiä.

Tiedän kyllä ihmisiä, jotka jättivät pelin ostamatta, kun se ei ole Steamissa. Olen sitä mieltä, että onneksi Epic rahoitti projektin ja saimme näinkin hyvän pelin. Tulee se sitten Steamiin joskus tai ei.
 
Tuo Game Awards julkisuus ei noissa myyntiluvuissa ole vielä kerennyt oikein näkyä, se ehdolla olo marraskuun aikana auttoi ehkä hieman mutta vasta nyt Game Awardsien jälkeen on tullut uusi ryntäys, jopa suurempi kuin julkaisussa - ainakin jos katsoo miten paljon porukka peliä Twitchiin streamaa nyt ja miten paljon pelisisältöä Youtubeen tipahtelee. Tämäkään nyt mikään absoluuttinen totuus ole mutta usein on linjassa pelin suosion kanssa. Lisäksi en osaa sanoa minkä takia tarkalleen mutta monet isot streamaajat tämän sivuuttivat/jättivät kesken alun jälkeen. Onneksi oli paljon myös niitä jotka tähän ihastuivat ja nyt pelaavat sitten kaiken mahdollisen Remedyltä tykäten niistäkin yhtä lailla. Sitäkin näki paljon että porukka aliarvioi paljon on peliä jäljellä ja aidosti turhautuivat kun peli jatkui ja jatkui - itse kun suoraan sanottuna toivoin ettei se koskaan loppuisi itse pelatessani :D
 
Voihan se olla, että "kauhupeli" genrekään ei ole kaikkein suurin markkinasegmentti.
 


Inderesin roastissa toimitusjohtaja Tero Virtala ei tarkkoja myyntejä paljastanut, mutta mainitsi sen verran että kaupaksi on mennyt julkasussa enemmän kuin Controllia aikoinaan.

Mainitsi myös että Controllia kohtaan on näkynyt mielenkiinnon kasvua AW2 takia, mutta mitään suurta myyntipiikkiä ei ole aiheuttanut. Eipä siinä, Controllin ultamegamaximi editionhan lähtee Steamista ja muualta monesti 10€ hintaan, niin eihän sillä hirveästi markkoja lisää tule.
 
Voihan se olla, että "kauhupeli" genrekään ei ole kaikkein suurin markkinasegmentti.
Tai ylipäänsä pelit joiden käsikirjoitus vaikuttaa siltä, että voisi olla yli 13v kirjoittajana - tulee ulos näköjään kerran kolmessa vuodessa, jos käy tuuri.


On nuo Suomitouhut ihan omiaan tekemään vähän persoonallisempaa outoa tunnelmaa kuin pelkkä Lynchin fanitus viittauksineen - ei niitä nyt liikaa silti ole, mutta käy kyllä selväksi, että Twin Peaksin uusi kausi on katsottu ennen pelin tekoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
ON varmaan jo keskusteltukin, mutta oisko hyviä ideoita miten saisi pelin päälle?
"The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game."

Olen uninstalloinu geforce experiencen ja ei pitäs olla mitää muita mitkä haittaa?

4060ti näyttis, asus emo ja intel i7 9700k
 
No sitten siellä on joku muu overlay. Onko vaikka Rockstar Social Club pyörimässä vaikka. Tapa kaikki mahdollinen mitä on taustalla joka ei ole epic store.

Niin ja jos on joku OBS tms streamaussofta, noissa voi myös olla paloja jotka sotkevat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vee
On kyllä uskomatonta ettei saa peliä päälle. Koittanu kaikki task managerista tappaa mutta ei. Ei oikeiin löydy tukeakaan sen enempää tuohon.

Tuollainen ilmoitus tulee ennen tätä tekstiä "The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game."
 

Liitteet

  • Screenshot 2023-12-15 152544.png
    Screenshot 2023-12-15 152544.png
    13,1 KB · Luettu: 36
On kyllä uskomatonta ettei saa peliä päälle. Koittanu kaikki task managerista tappaa mutta ei. Ei oikeiin löydy tukeakaan sen enempää tuohon.

Tuollainen ilmoitus tulee ennen tätä tekstiä "The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game."

Tuolla muutamia tipsejä kommenteissa millä saattaa lähteä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
On kyllä uskomatonta ettei saa peliä päälle. Koittanu kaikki task managerista tappaa mutta ei. Ei oikeiin löydy tukeakaan sen enempää tuohon.

Tuollainen ilmoitus tulee ennen tätä tekstiä "The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game."

MSI afterburner ja/tai RTTS on yleisimmät syyt tuolle
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Ei ole noita käytössä. Muutenki jo mielestäni aikalailla kaikki task managerista tappanu
 
Eihän esim. asuksella vain ole omia overlay kikkuloita tuossa, tai käytössä jotain muita xbox, pelivideo-striimaus, tms. sovelluksia, joissa voisi olla joku oma piilotettu overlay. Ehkä jopa prossun integroidun näyttiksessä joku overlay käytössä (esim. intelin ajureista?)
 
On kyllä hupaisaa kuinka overlay estää pelin autentikoinnin. Omalla kohdalla piti Afterburner sammuttaa AW2 ekan käynnistyksen ajaksi, sen jälkeen sai Afterburner olla aina päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Kieltämättä erittäin mystinen keissihän tuo on. Remedyn aspaan vain yhteydenottoa, mikäli ei simppeliä ratkaisua löydy. Selkeä bugihan tuo on.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Viimeisin pätsi VIHDOIN korjasi mouse stutterin, jonka pystyi havaita kameran nykimisenä! Jos FPS ei ollut tasan 60 lukittu, niin järkyttävää pykimistä jos vähänkin hiirtä käänsi.:darra: Ohjaimella ei tietenkään ongelmia. Aivan kuten Unchartedin PC -julkkarissa.

Nyt pääsee Wateryn saunalta jatkamaan tarinaa, kun ei kehdannut peli-iloa pilata tämän takia. :tup:
 
Viimeisin pätsi VIHDOIN korjasi mouse stutterin, jonka pystyi havaita kameran nykimisenä! Jos FPS ei ollut tasan 60 lukittu, niin järkyttävää pykimistä jos vähänkin hiirtä käänsi.:darra: Ohjaimella ei tietenkään ongelmia. Aivan kuten Unchartedin PC -julkkarissa.

Nyt pääsee Wateryn saunalta jatkamaan tarinaa, kun ei kehdannut peli-iloa pilata tämän takia. :tup:

Hyvä että korjasivat tuon. Ei se kuitenkaan omasta mielestä ollut läheskään yhtä paha ja häiritsevä,.kun UC:n julkkarissa, ja itse pystyin AW2:ssa sen kanssa elämään.
 
26,79€ tänään Epicistä jonkun kupongin ja joulualen turvin. Ei paha. Halvalla myyvät palkittua mestariteosta. Toki ilmeisesti Remedy ei tässä ota mitään taloudellista riskiä enää, vaan ovat jo rahansa saanneet. 4 tunnin pelaamisen jälkeen vaikuttaa huikealta peliltä. Control oli pakkopullaa. Tämä on ihan eri levelillä.
 
26,79€ tänään Epicistä jonkun kupongin ja joulualen turvin. Ei paha. Halvalla myyvät palkittua mestariteosta. Toki ilmeisesti Remedy ei tässä ota mitään taloudellista riskiä enää, vaan ovat jo rahansa saanneet. 4 tunnin pelaamisen jälkeen vaikuttaa huikealta peliltä. Control oli pakkopullaa. Tämä on ihan eri levelillä.

Ja tähän saa vielä lisänä ilmaiskoodin ykkösen remasteroituun versioon.
 
@ExSeitan kiitos vinkistä, nyt tuli peli napattua vaikka ei ole edes myllyä mikä peliä pyörittäisi.
Nyt onkin hyvä syy testata Geforce Now palvelua. Ja remastered koodi tosiaan tuli lisäksi.
 
26,79€ tänään Epicistä jonkun kupongin ja joulualen turvin. Ei paha. Halvalla myyvät palkittua mestariteosta. Toki ilmeisesti Remedy ei tässä ota mitään taloudellista riskiä enää, vaan ovat jo rahansa saanneet. 4 tunnin pelaamisen jälkeen vaikuttaa huikealta peliltä. Control oli pakkopullaa. Tämä on ihan eri levelillä.

39,99e tuo näyttää mulle, miten saa tuohon 26,79e hintaan?
 
Siitä storen etusivulta piti ottaa alekuponki käyttöön. Se käy siis mihin tahansa oliko yli 15 eur ostokseen
 
Bugaako muillakin ettei saa inventory upgradeja otettua? Todella pieni mutta ärsyttävä bugi.
 
Viitsisikö tätä edes ilmaiseksi napata sitten kun Epic tätä ilmaisena tarjoaa..puolen vuoden päästä. Vuotaneiden tietojen mukaan tämän myynti on ollut joissain syvissä pohjamudissa / Titanic näkyy ikkunasta.
Ei tälle mitään mairittelevia arvosanoja antaneet nuo arvostelijat joihin voi vielä luottaa esim. Worth a Buy, Mauler jne. Siinä vaihessa kun kotakut sun muut hörvelö öyhötys sivustot antoi tälle 10/10 Yas queen! arvosteluita, heräsi mielenkiinto kurkistaa mitä peli todellisuudessa on. Mauler ei jaksanut pelata edes muutamaa tuntia ja totesi juonen ja dialogin kirjoittamisen olevan 8 vuotiaan tasolla. Vaikka en edes tietäisi koko ESG Sweet Baby Inc. vaikuttamisesta tämän kehitykseen viimeistään siinä kohdassa kun huomaisin Quantum Break:ista tutun valkoisen naisen muuttaneen olomuotoaa alt-f4 kävisi.

Hyviä pelejähän Remedy on saanut aikaan, mutta eipäilen että ei nuo nyt ESG:tä saadut rahat riitä paikkaamaan propagandaan väsyneiden pelaajien boikotointia. Remedyn oma tulevaisuushan tässä on vaakalaudalla, jos vielä jatkavat tuolla valitsemallaan kierolla tiellä, kyllä kai joku Kiinalainen CCP:n alainen firma sen sitten muutaman vuoden päästä konkurssikypsänä ostaa pois. Ja sitten taas suomessa media ihmettelee että "Mites tässä nyt näin kävi, kun saivat jopa kiiltäviä pystejä peleistään?"
Ei ne pystit niitä devaajia rahoita vaan pelaajat ja "puskaradio" toimii nykyään erittäin tehokkaasti. Pelin katastrofaalisen huonoista myynneistä kertoo jotain tämänkin ketjun suosio.
 
Viimeksi muokattu:
Viitsisikö tätä edes ilmaiseksi napata sitten kun Epic tätä ilmaisena tarjoaa.. kyllähän siinäkin Kiinasta päin jotain propaganda rahaa Redemedy:n kirstuun kolahtaa, en kyllä viitsisi tukea mitään kommunisti paskaa. Vuotaneiden tietojen mukaan tämän myynti on ollut joissain syvissä pohjamudissa.
Ei tälle mitään mairittelevia arvosanoja antaneet nuo arvostelijat joihin voi vielä luottaa esim. Worth a Buy, Mauler jne. Jos en edes tietäisi koko ESG Sweet Baby Inc. vaikuttamisesta tämän kehitykseen viimeistään siinä kohdassa kun huomaisin Quantum Break:ista tutun valkoisen naisen muuttaneen olomuotoaa alt-f4 kävisi.

Hyviä pelejähän Remedy on saanut aikaan, mutta eipäilen että ei nuo nyt ESG:tä saadut rahat riitä paikkaamaan propagandaan väsyneiden pelaajien boikotointia. Remedyn oma tulevaisuushan tässä on vaakalaudalla, jos vielä jatkavat tuolla valitsemallaan kierolla tiellä, kyllä kai joku Kiinalainen CCP:n alainen firma sen sitten muutaman vuoden päästä konkurssikypsänä ostaa pois. Ja sitten taas suomessa media ihmettelee että "Mites tässä nyt näin kävi, kun saivat jopa kiiltäviä pystejä peleistään?"
Ei ne pystit niitä devaajia rahoita vaan pelaajat ja "puskaradio" toimii nykyään erittäin tehokkaasti.
Niin mitä propagandaa Alan Wakessa on? "Puskaradio" myös toiminut erittäin hyvin GOW Ragnarök ja Spider-man 2 kohdalla myyntejä katsellen eikö.
 
Viitsisikö tätä edes ilmaiseksi napata sitten kun Epic tätä ilmaisena tarjoaa..puolen vuoden päästä. Vuotaneiden tietojen mukaan tämän myynti on ollut joissain syvissä pohjamudissa / Titanic näkyy ikkunasta.
Ei tälle mitään mairittelevia arvosanoja antaneet nuo arvostelijat joihin voi vielä luottaa esim. Worth a Buy, Mauler jne. Siinä vaihessa kun kotakut sun muut hörvelö öyhötys sivustot antoi tälle 10/10 Yas queen! arvosteluita, heräsi mielenkiinto kurkistaa mitä peli todellisuudessa on. Mauler ei jaksanut pelata edes muutamaa tuntia ja totesi juonen ja dialogin kirjoittamisen olevan 8 vuotiaan tasolla. Vaikka en edes tietäisi koko ESG Sweet Baby Inc. vaikuttamisesta tämän kehitykseen viimeistään siinä kohdassa kun huomaisin Quantum Break:ista tutun valkoisen naisen muuttaneen olomuotoaa alt-f4 kävisi.

Hyviä pelejähän Remedy on saanut aikaan, mutta eipäilen että ei nuo nyt ESG:tä saadut rahat riitä paikkaamaan propagandaan väsyneiden pelaajien boikotointia. Remedyn oma tulevaisuushan tässä on vaakalaudalla, jos vielä jatkavat tuolla valitsemallaan kierolla tiellä, kyllä kai joku Kiinalainen CCP:n alainen firma sen sitten muutaman vuoden päästä konkurssikypsänä ostaa pois. Ja sitten taas suomessa media ihmettelee että "Mites tässä nyt näin kävi, kun saivat jopa kiiltäviä pystejä peleistään?"
Ei ne pystit niitä devaajia rahoita vaan pelaajat ja "puskaradio" toimii nykyään erittäin tehokkaasti. Pelin katastrofaalisen huonoista myynneistä kertoo jotain tämänkin ketjun suosio.
Olen pelannyt saman pelitalon aiemmat pelit (Max Payne 1-3, Alan Wake, Quantum Break, Control) ja jos niiden tyylistä edes vähän tykkää niin tämä pesee tarinankerronnalla nuo kaikki muut mennen tullen. Nyt aloitin Controlin uudestaan ja ei siinä yhtä vahvaa tunnelmaa ole kuin tässä. Mutta eihän tämä varmaan suureen yleisöön uppoa, hieman liian erikoinen ja melko niche kategoriaan osuva.
 
Niin mitä propagandaa Alan Wakessa on? "Puskaradio" myös toiminut erittäin hyvin GOW Ragnarök ja Spider-man 2 kohdalla myyntejä katsellen eikö.
Valkoinen hahmo muutettiin mustaksi. Musta hahmo on kaikessa parempi kuin ylempi valkoinen mies agentti, tästä valkoinen mies muistaa toitottaa montakin kertaa pelissä että musta nainen on kaiken puolin parempi kuin hän joka asiassa. Musta nainen toteaa kuinka on saanut kärsiä valkoisesta rasismista koko ikänsä. Pelissä olevat poliisihahmot eivät tiedä kumpi agenteista on johtava, ja nolostuvat ja pyytävät polvistuen nöyrästi anteeksi kun meni väärin ei ollutkaan tutkimusta johtava se mustan naisagentin edellä kävelevä mies agentti. Tarvitseeko vielä jatkaa?

Kyllä Miles Moralesin pelintekijät ja julkaisia ovat 100% sateenkaari uskonsa takana kun jopa lähi-idässä ja Kiinassa saavat pelaajat nauttia sateenkaarilipuista.. äh öh hupsista menikö väärin? :rofl:
 
Kaiken takana on woke. Aihe josta ääripäät jaksaa molemmat öyhöttää. Muita se ei kiinnosta. Omaa pelikokemusta se ei pilannut, vaikka vähän tuo "valkoinen mies paha"- kommentti korvaan särähtikin. Tunnistan tuon nykyajan öyhöttämis kultuurin. Mihinkään ei enää luoteta ja kaikkeen liittyy salaliittoja. Isot julkaisijat valehtelee kaikki. Parasta siis seurata niitä pienempiä "totuujen puhujia", jotka suhtautuu kaikkeen kriittisesti. Olisipa mukavaa kun asioihin pystyis suhtautua avoimesti ja tehdä itse johtopäätökset, sen sijaan, että annetaan jonkun muun vaikuttaa mielipiteisiin ja näkökulmiin
 
Valkoinen hahmo muutettiin mustaksi. Musta hahmo on kaikessa parempi kuin ylempi valkoinen mies agentti, tästä valkoinen mies muistaa toitottaa montakin kertaa pelissä että musta nainen on kaiken puolin parempi kuin hän joka asiassa. Musta nainen toteaa kuinka on saanut kärsiä valkoisesta rasismista koko ikänsä. Pelissä olevat poliisihahmot eivät tiedä kumpi agenteista on johtava, ja nolostuvat ja pyytävät polvistuen nöyrästi anteeksi kun meni väärin ei ollutkaan tutkimusta johtava se mustan naisagentin edellä kävelevä mies agentti. Tarvitseeko vielä jatkaa?

Kyllä Miles Moralesin pelintekijät ja julkaisia ovat 100% sateenkaari uskonsa takana kun jopa lähi-idässä ja Kiinassa saavat pelaajat nauttia sateenkaarilipuista.. äh öh hupsista menikö väärin? :rofl:
Tuossa asiassa on monia jottia/muttia. Remedyverse ei ollut olemassa nykyisessä muodossaan vielä Quantum Breakin aikoihin, eli on muuttunut sen jälkeen. On huhuiltu, että Mr. door olisi Sagan isä, joten olisi ihan loogista, että hahmoa esittää tumma näyttelijä. Malla Malmivaara tekee nykyään musiikkia, joten on mahdollista, ettei ollut halua palata edes rooliin (jos edes kysyttiin).
 
Eikö ton woken näkemisen joka paikassa ja siitä keskustelun voisi eristää sille pyhitettyyn ketjuun:


Ei jaksaisi kaikesta yrittää tehdä politiikkaa... Jos peli ei miellytä tai kiinnosta, niin onneksi ei tarvitse ostaa. Itse ajattelin ostaa nyt kun hintakin rommasi.
 
Tuossa asiassa on monia jottia/muttia. Remedyverse ei ollut olemassa nykyisessä muodossaan vielä Quantum Breakin aikoihin, eli on muuttunut sen jälkeen. On huhuiltu, että Mr. door olisi Sagan isä, joten olisi ihan loogista, että hahmoa esittää tumma näyttelijä. Malla Malmivaara tekee nykyään musiikkia, joten on mahdollista, ettei ollut halua palata edes rooliin (jos edes kysyttiin).

Viittaamasi Door-jutun peli sanoo muutamaan otteeseen lähes suoraan, joten siitä ei käytännössä ole epäselvyyttä.

Ja Doorin hahmohan kirjoitettiin Lance Reddickille (täsmälleen kuten Alex Casey = Max Payne ja Tim Breaker = Jack Joyce, pitäen samat näyttelijät, niin Warlin Door = Martin Hatch). Reddick itse ei sattuneesta syystä (rip) päässyt peliin, vaan korvaajaksi hankittiin mahdollisimman samannäköinen ja -oloinen näyttelijä, joka onneksi hoiti hommansa erinomaisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 074
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom