Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttää siltä että seuraavaan peliin ei saada erästä toistakaan merkittävää näyttelijää. Suuret saappaat jää täytettäväksi remaken näyttelijälle.

Hän sopi Alex casey ääneksi koska hahmo perustui Sam lakeen joka on 50v+, mp remake tulee kaiketi käyttämään nuorempaa näyttelijää.
Saa nähdä miten vaikuttaa AW2 lisäsisältöön, nykyään on toki mahdollista käyttää AI ääninäyttelijöitä.
 
Saa nähdä miten vaikuttaa AW2 lisäsisältöön, nykyään on toki mahdollista käyttää AI ääninäyttelijöitä.
Kehtaan epäillä että Remedy alentuu moiseen, varsinkin kun nyt ollut kovasti uutisissa tuon teknologian käyttö ääninäytteissä...

Mutta kevyet mullat McCaffreylle, David Hayterin ohella ollut meikäläiselle se "the" ääninäyttelijä.

E: ja eiköhän tuossa nyt ollut kuitenkin MP linkkinä käyttää McCaffreya Caseyn äänenä, taisihan hän ekassakin AW:ssa ääninäytellä muutaman manuscript sivun.
 
peli on aika niche genressään, sam lake auteur peli jossa monimutkainen juoni vaatii aiempien ”kulttiklassikoiden” pelaamista. On erilaista mediaa, mind placea ym. Kyseessä on taidepeli, eikä ne yleensä myy. Lisäksi epic ja digi only niin siinä syyt.
 
Valkoinen hahmo muutettiin mustaksi. Musta hahmo on kaikessa parempi kuin ylempi valkoinen mies agentti, tästä valkoinen mies muistaa toitottaa montakin kertaa pelissä että musta nainen on kaiken puolin parempi kuin hän joka asiassa. Musta nainen toteaa kuinka on saanut kärsiä valkoisesta rasismista koko ikänsä. Pelissä olevat poliisihahmot eivät tiedä kumpi agenteista on johtava, ja nolostuvat ja pyytävät polvistuen nöyrästi anteeksi kun meni väärin ei ollutkaan tutkimusta johtava se mustan naisagentin edellä kävelevä mies agentti. Tarvitseeko vielä jatkaa?

Kyllä Miles Moralesin pelintekijät ja julkaisia ovat 100% sateenkaari uskonsa takana kun jopa lähi-idässä ja Kiinassa saavat pelaajat nauttia sateenkaarilipuista.. äh öh hupsista menikö väärin? :rofl:
Viittaat ilmeisesti siihen joskus 2015-2016 paikkeilla Quantum break easter egiksi kuvattuun Alan Wake teaserpätkään jossa Sagaa esitti Malla Malmivaaraan.

Eihän silloin ole vielä ollut AW2 julkaisusopimusta tai kehitystyötä aloitettu. Näyttelijöden palkkaamisesta puhumattakaan.

Nyt useamman chapterin pelanneena pelissä ei ole sivuttu millään tavalla rasismia tai rotuasioita. Ei ole "naiset on aina parempia" meininkiä, ei poliittista tai uskonnolista pakotusta eikä mitään seksuaalivähemmistöihin viittaavaa. Tarvitseeko vielä jatkaa?

Jos et kestä pelata Amerikkaan sijoittuvaa peliä jossa yhtenä päähenkilönä on musta nainen, niin ratkaisu on helppo. Älä osta.
 
Valkoinen hahmo muutettiin mustaksi. Musta hahmo on kaikessa parempi kuin ylempi valkoinen mies agentti, tästä valkoinen mies muistaa toitottaa montakin kertaa pelissä että musta nainen on kaiken puolin parempi kuin hän joka asiassa. Musta nainen toteaa kuinka on saanut kärsiä valkoisesta rasismista koko ikänsä. Pelissä olevat poliisihahmot eivät tiedä kumpi agenteista on johtava, ja nolostuvat ja pyytävät polvistuen nöyrästi anteeksi kun meni väärin ei ollutkaan tutkimusta johtava se mustan naisagentin edellä kävelevä mies agentti. Tarvitseeko vielä jatkaa?

Kyllä Miles Moralesin pelintekijät ja julkaisia ovat 100% sateenkaari uskonsa takana kun jopa lähi-idässä ja Kiinassa saavat pelaajat nauttia sateenkaarilipuista.. äh öh hupsista menikö väärin? :rofl:
Huomaa kyllä, että kommentoija toimii ainoastaan internetistä lukemiensa öyhöttäjien kaikukammiona, eikä ole peliä pelannut.
 
Eipä ole tunnetun henkilön poismeno vielä vaikuttanut samalla lailla omiin fiiliksiin kuin James McCaffreyn. Max Paynea pelasin julkaisussa 17 vuotiaana ja siitä asti hän on lähes kaikissa Remedyn peleissä ollut mukana. Itse kasvanut siinä mukana pelaten niitä...
 
Epävirallisten tietojen mukaan peliä myyty noin miljoona kappaletta. Onkohan tämä Remedyn itsenäisyyden loppu, tekevät hyviä pelejä, jotka eivät vain kiinnosta massoja. En usko että Epic on rahoittamassa uutta peliä. Pelin budjetti oli 70 mlijoonaa euroa., joten pitäsi myydä yli 2 miljoonaa kappeltta, jotta päästäisiin edes omille, ja nyt jo alelaarin peli... Voittobonuksia ei ole Remedylle tulossa näillä luvuilla. Jotain pitää firmassa muuttua, tai kohta loppuu Katainen.
 
Viimeksi muokattu:
Epävirallisten tietojen mukaan peliä myyty noin miljoona kappaletta. Onkohan tämä Remedyn itsenäisyyden loppu, tekevät hyviä pelejä, jotka eivät vain kiinnosta massoja. En usko että Epic on rahoittamassa uutta peliä. Pelin budjetti oli 70 mlijoonaa euroa., joten pitäsi myydä yli 2 miljoonaa kappeltta, jotta päästäisiin edes omille, ja nyt jo alelaarin peli... Voittobonuksia ei ole Remedylle tulossa näillä luvuilla. Jotain pitää firmassa muuttua, tai kohta loppuu Katainen.
Onhan tuossa vielä vuosia aikaa tehdä myyntiä. Luulisi, että Steam julkaisukin tulee jossain vaiheessa.
 
Control ylitti 2 miljoonan myynnin puolessa toista vuodessa ja sittemmin yli 3 miljoonaa tänä vuonna. Eiköhän Wake suoriudu suht helposti samoihin lukuihin niin että Remedyn ei hirveesti tarvi visioistaan tulevaisuudessakaan luopua.
 
Epävirallisten tietojen mukaan peliä myyty noin miljoona kappaletta. Onkohan tämä Remedyn itsenäisyyden loppu, tekevät hyviä pelejä, jotka eivät vain kiinnosta massoja. En usko että Epic on rahoittamassa uutta peliä. Pelin budjetti oli 70 mlijoonaa euroa., joten pitäsi myydä yli 2 miljoonaa kappeltta, jotta päästäisiin edes omille, ja nyt jo alelaarin peli... Voittobonuksia ei ole Remedylle tulossa näillä luvuilla. Jotain pitää firmassa muuttua, tai kohta loppuu Katainen.


Onko tolle 70 miljoonan budjetille jotain vahvistettua lähdettä? Sam Lake sanoi muistaakseni itse esim. Ylen Aamu-tv:ssä että budjetti oli kymmeniä miljoonia. Tosin siitä ei sitten sen enempää ottanut selvää että oliko se 30, 60 vai 70 miljoonaa.

Varmasti siellä olis toivottu kovempia myyntejä, mutta Remedyn peliksi ihan ok kuitenkin. Harvemmin nuo ihan hirveitä myynti hittejä ovat olleet julkkarissa.
 
Kuinkakohan paljon vaikuttaa nykypeleissämyyntiin se, että vaatii aika kallista rautaa toimiakseen hyvin? No, ehkäpä PC myynti on konsoleihin verrattuna aika "pientä".

Itse tulee pelailtua sen verran vähän, että ei pysty itselle perustella 500-600€ näytönohjainta, vaikka polte olisi tämänkin pariin aika suuri. Ei vain ole aikaa tällähetkellä, eikä oikeen rahaakaan, vaikka BF:nä oli lotto vetämässä RTX4070 kortista.
 
Tähän mennessä tullut tieto myyntimääristä on epämääräistä arvailua. Todellisia numeroita ei tiedetä kun Epic panttaa niitä. Turha mielestäni huolehtia tuosta ennen kuin on oikeaa dataa random mutuilun sijaan.
 
Epävirallisten tietojen mukaan peliä myyty noin miljoona kappaletta. Onkohan tämä Remedyn itsenäisyyden loppu, tekevät hyviä pelejä, jotka eivät vain kiinnosta massoja. En usko että Epic on rahoittamassa uutta peliä. Pelin budjetti oli 70 mlijoonaa euroa., joten pitäsi myydä yli 2 miljoonaa kappeltta, jotta päästäisiin edes omille, ja nyt jo alelaarin peli... Voittobonuksia ei ole Remedylle tulossa näillä luvuilla. Jotain pitää firmassa muuttua, tai kohta loppuu Katainen.
Jos viittaat Ampere analyysiin, niin siinähän arvio oli marraskuun loppuun mennessä konsoleilla myynyt 850k. Tämän jälkeen ollut aika hyvin esillä pelimedioissa ja tullut palkintoja sekä siihen päälle nyt viimeisimpänä alennukset. PC-myynneistä ei ole mitään tietoa, koska Epic ei niitä ole julkaissut. Eli kaikki on pelkkää arvailua tällä hetkellä.
En tiedä mistä pelin budjetiksi sait 70 miljoonaa, kun uutisoitu noin 50 miljoonasta. Tämä on katettu noin miljoonan myynnillä.
 
Bugaako muillakin ettei saa inventory upgradeja otettua? Todella pieni mutta ärsyttävä bugi.
Taitaa Remedy lukee täällä kun heti saatiin korjaus kehiin. Tän päivän changelogista:
Global

  • Fixed an issue where players were unable to pick up inventory capacity upgrades as Saga at Cauldron Lake shore and at the Bright Fall’s fishing pier.
 
Ovatko ihmiset niin masentuneita maailman menoon, että kaikki ajatellaan aina negatiivisen kautta vai mikä trendi tämä tuomiopäivän maalailu on? Vai onko Fortnite-battlepass-lootbox sukupolvi muovautunut sellaiseksi, että pelin eliniäksi odotetaan alle kaksi kuukautta, jonka jälkeen ajatellaan "miksi kukaan ostaisi tuon pelin, sehän on jo monta kuukautta vanha"?
 
Tämä vuosi ollut hyvä pelivuosi niin ei kaikki pysty millään ostamaan jokaista peliä heti. Enkä usko että Epicin ja Remedyn odotuksetkaan olivat luokkaa parin kuukauden aikana useita miljoonia. Turha tätä peliä on verrata blockbustereihin. Esim. Resident Evil ja Spiderman myyvät jo pelkällä brändillä (tietysti hyviä pelejä myös).
 
Eiköhän sieltä joku ultimate edition tule kunhan delsut on ulkona :smoke:

Minäkin luulen, mutta siinähän ei ole nykyaikana mikään pakko odotella että ne DLC:t on julkaistu. Ne voi panna sinne jonain aktivointikoodina tai jopa sisällyttää levylisenssiin, että DLC:t ladataan kun on valmista.
 
Täytyy myös muistaa, että Alan Wake on julkaistu vain nyky sukupolven konsoleille. Tämä rajaa pois kymmeniä miljoonia potentiaalisia ostajia (Ps4+One 175 miljoonaa myytyä konsolia vs. Ps5+Series X/S 75 miljoonaa). Pc raudankin osalta täytyy omistaa kohtalaisen tehokasta rautaa, jos aikoo pelata tätä.
 
Minäkin luulen, mutta siinähän ei ole nykyaikana mikään pakko odotella että ne DLC:t on julkaistu. Ne voi panna sinne jonain aktivointikoodina tai jopa sisällyttää levylisenssiin, että DLC:t ladataan kun on valmista.

Tuohan ois se normaali julkaisumalli nykyään peli + season pass mihin eivät lähteneet ainakaan heti alkuun
 
Ostin tuon AW2:n Epicin alennuksella ~27eur, mutta rupesin nyt eka pelaamaan täällä suositeltua Controlia kun ei ole mitään kiirettä.

Ihan hyvinhän tuo näyttää pyörivän 5800x3d+4070ti, ainakin alussa FPS jatkuvasti reilusti yli 100 vaikka 4K 3840x2560, DLSS ja high quality.

Myös Ahti oli hauska ilmestys.

 
Ostin tuon AW2:n Epicin alennuksella ~27eur, mutta rupesin nyt eka pelaamaan täällä suositeltua Controlia kun ei ole mitään kiirettä.

Ihan hyvinhän tuo näyttää pyörivän 5800x3d+4070ti, ainakin alussa FPS jatkuvasti reilusti yli 100 vaikka 4K 3840x2560, DLSS ja high quality.

Myös Ahti oli hauska ilmestys.


Kannattaa ladata epävirallinen päivitys Remedyn työntekijän käsialaa

 
Enpä lähtisi huolestumaan ihan hirveästi noista myyntiluvuista, vaikka karu faktahan se on, että ihmiset haluavat mahdollisuuden ostaa pelinsä konsolilla fyysisenä ihan jo niiden halvemman hinnan ja fyysisen omistamisen takia ja Epic Games Storea boikotoidaan ihan vain siitäkin syystä, ettei se ole Steam. Luulen, että tässä ollaan tehty tarpeeksi myyntiä tuomaan vähän lisää rahaa kassaan Epicin investoinnin kattamisen jälkeen ja saadaan pidettyä valot päällä ja ihmiset duunissa. Vähän mälsäähän tuo on, että Steamissa tätä tuskin nähdään pitkään aikaan jos ikinä, ihan vain siitäkin syystä, että Epic maksoi tässä kehityksen. Itseä ei tämä alusta kuitenkaan haittaa ja pieni epämukavuus on pieni hinta maksaa siitä, että tämä lopulta saatiin pitkän yrittämisen jälkeen ulos. Luulen, että Game Awardsin positiivinen pöhinä yhdistettynä Epicin syvään aleen edistää pelin menekkiä entisestään.
 
Lasketaanko noihin Controllin "myyntilukuihin" ilmaiseksi Epicistä ladatut Controllit?

AWII on kuitenkin ollut arvostelumenestys ja saanut palkintoja. Eiköhän se hiljakseen myy ihan tarpeeksi. Laken pelejä on helppo verrata Hideo Kojiman taideteoksiin. Molemmat tekevät tiukan oman vision mukaista taidetta, jota ei välttämättä ole suunnattu kaikille perheenjäsenille. Parempi vaan itse nauttia pelistä ja antaa epicin huolehtia myyntiluvuista. Toki tuo ettei fyysistä versiota tehty myyntiin on outo ratkaisu. Varmasti olisi peliä tarttunut ihmisten käsiin näin Joulun alla, jos sitä olisi ollut Prismojen ja Citymarkettien seinät täynnä kunnon mainosten kera.
 
Lasketaanko noihin Controllin "myyntilukuihin" ilmaiseksi Epicistä ladatut Controllit?

AWII on kuitenkin ollut arvostelumenestys ja saanut palkintoja. Eiköhän se hiljakseen myy ihan tarpeeksi. Laken pelejä on helppo verrata Hideo Kojiman taideteoksiin. Molemmat tekevät tiukan oman vision mukaista taidetta, jota ei välttämättä ole suunnattu kaikille perheenjäsenille. Parempi vaan itse nauttia pelistä ja antaa epicin huolehtia myyntiluvuista. Toki tuo ettei fyysistä versiota tehty myyntiin on outo ratkaisu. Varmasti olisi peliä tarttunut ihmisten käsiin näin Joulun alla, jos sitä olisi ollut Prismojen ja Citymarkettien seinät täynnä kunnon mainosten kera.
Veikkaan vahvasti, että ei lasketa, mutta en kyllä netistä löytänyt vahvistustakaan tälle. Myyntiluvuista puhutaan kuitenkin myyntilukuina ja lähes aina samassa lauseessa mainitaan saatu tuotto, minkä lisäksi lähteenä on aina jokin taloudellinen raportti tms. Olisi siis hieman ristiriitaista lukea ilmaiseksi jaetut kopiot noihin mukaan.

(Mielenkiinnosta etsin Controllin myyntilukuja ja viimeisin tieto minkä löysin oli 3,6 miljoonaa peliä myyty vuoden 2022 loppuun mennessä, netoten Remedylle 41,4 miljoonaa euroa. Pelihän julkaistiin 2019 ja myi tuon verran kolmessa vuodessa, AW2 on oletettavasti myynyt ~miljoona kappaletta alle kahdessa kuukaudessa.)
 
Eivät ilmaiset kopiot ole ilmaisia. Ne ovat Epicin maksamia. Remedyn kannalta ne on myyty johonkin (hyvin halpaan) hintaan.

Fyysisten poisjättöön oli useita syitä:

1. Prosentuaalisesti fyysiset ovat pieni määrä kokonaismyynnistä, luokkaa 10% tms

2. Fyysiset voivat jopa vähentää kokonaissaalista koska niitä voi jälleenmyydä eteenpäin ja niistä julkaisijalle tuleva raha per kappale on pienempi, koska lootan ja levyn valmistuskustannukset ja alempi hinta jolla kappaleet tukkumyydään.

3. Fyysisten valmistuksen lead timet olisivat vaatineet että peli on kasassa huomattavasti aiemmin, nyt voitiin viimeistellä lähes julkaisupäivään asti. Levykappaleen kun pitää toimia myös ilman day-0 patcheja ainakin PlayStation-platalla niin että sen voi pelata läpi.

Selvää on että digi only-julkaisu tällä kertaa oli eräällä tavalla myös kokeilu ja myyntilukuja sekä tuottoja seurataan varmasti tarkasti.

GOTY/Ultimate Edition-julkaisu joskus 2024 tuo kolmas kohta ei vaikuta ja kun merkittävä osa digikappaleista on ensin myyty, myöskään kakkoskohta ei enää ole niin merkittävä asia.
 
Viimeksi muokattu:
Eivät ilmaiset kopiot ole ilmaisia. Ne ovat Epicin maksamia. Remedyn kannalta ne on myyty johonkin (hyvin halpaan) hintaan.
Käsittääkseni kehittäjä saa jonkin verran rahaa myös pelin ollessa Game Passissä, mutta sitäkään ei lasketa pelin myyntilukuihin. (Remedyn mukaan Controllia oli vuoteen 2021 mennessä pelannut 10 miljoonaa pelaajaa, mutta eihän pelin myynti ole lähelläkään tätä lukua.)
 
Fyysisellä julkaisulla saadaan näkyvyyttä markettien peliosastolle, tarjouslehtisiin jne. Olettaisin että se lisää myös digitaalisen version myyntiä. Toki nyt tuli näkyvyyttä uutisia myöten kun palkintoja satoi. Ja näin joulun aikaan joku saattaisi ostaa sen pleikkapelaajalle lahjaksi, se ei onnistu digiversiolla. Ja fyysisen valmistuskustannuksista, niin eikös se Sony vedä luokkaa 30% välistä storen myynneistä, eli kuvittelisin että fyysisestä voisi jäädä jopa enemmän käteen. Ykkösosan remasterista tuli kutenkin myös fyysinen julkaisu, niin siinäkin mielessä ihmetyttää kakkososassa fyysisen puute. Olisi ennemmin se remasteri ollut digital only. Toivottavasti tulee joku complete edition tarjolle myöhemmin, olisi kiva saada suomalaista pelihistoriaa ihan fyysisenä hyllyn thermospullon ja kahvikupin viereen.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se selvää että vuoden aikana digitaalisia pelejä myydään enemmän kuin fyysisiä koska Sonyllakin on käytännössä koko ajan alennusmyynnit käynnissä omassa kaupassaan.
Olisi kiva nähdä digitaalisen ja fyysisen ero kun puhutaan täysihintaisesta uudesta pelistä. Aika paljon varmasti epicistä kiinni että tuleeko tästä ensi vuonna fyysinen GOTY.
 
Playstation Storen tammialessa nyt normiversio -20% elikkäs 47,96€.

edit. myös Deluxe -20% alessa.
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä en osta pelejä Epic tilille, mutta tämä tuli napattua. Tosin saman taisin tehdä Controlin kanssa ja sen ostin steamiinkin lisärin kanssa ja pelasin uudelleen läpi. Tää jotenkin niin tarina vetoinen että tuskin teen samaa vaikka tulisi joskus steamiinkin.

Todella hyvä peli kokonaisuudessaan. Enempi sarjaa pelattava elokuva, mutta ei kuitenkaan mikään totaalinen putkijuoksu. Menee kirkkaasti vuoden peliksi itsellä.

En yrittänyt koluta peliä 100% kiikarissa, mutta kun peli läpi niin oli lievä yllätys, että 99% saavutettu. Ts. Ei tuntunut miltään krindaamiselta koluta karttaa ja etsiä asioita.

Tehoja vaatii ihan mukavasti, mutta mukava, että alkaa löytyä pelejä jotka haastaa 4090:aa kunnolla.

Alkuperäistä wakea en palannut koskaan vaikka steam kirjastosta monesti kattonut, että pitäis totakin kokeilla. Ehkä olis pitänyt pelata se alkupalaksi, mutta ihan hyvin jutun juonesta pääsi silti kiinni.
 
Tässä kun AW2 on nyt ollu isossa hypessä päätin antaa uuden mahdollisuuden alkuperäiselle Alan Wakelle, jota tuli vuosia sitten koitettua ja ei jotenkaan maistunut silloin oikein yhtään. Sen verran myös mainittava että Max Payne on minun yksi kaikkien aikojen lempi pelin.
Nuorelle minulle aika, paikka ja tähtien asennot olivat täydellisessä asennossa ja Max Payne kolahti ku metrin lankku ja halusin myös tykätä Alan Wakesta, mutta ei, tuntui että Remedy mitä pidin pyhänä oli vain Max Paynen ansiota. Sen takia en katsellut Remedyn muita pelejä sen kummemmin ajan saatossa, jotta tuo pyhä Remedy ei vain menttäisi arvoa silmissäni. :D

Alan Wake orikinaali vuonna 2023, vähän skeptisellä otteella lähin sitä pelaamaan ja yhtäkkiä huomasinki pelanneeni parissa päivässä AW läpi, siitä sitten äkkiä American's Nightmare läpi myös ja tahdoin vain lisää Remedyä elämääni. Nämähän ovat koukuttavia, erilaisia ja pirun hyvää tarinaa oudolla erikoisella otteellansa, vähän kuin se Max Payne silloin. Sitten muistin että minulla oli joskus jossakin ilmaiseksi saatu Controlli Ultimate edition, joku amazon prime juttu GOG:ista.

No, sama juttu, pari päivää bingetystä ja Controlli läpi, tämä peli heti AW jälkeen vaati pientä totuttelua ja meni noin 3-4 tuntia että peli imi minut sisäänsä, mutta sen jälkeen halusin lisää enkä pystynyt lopettamaan pelaamista. Kyllä Remedy vaan pelejä osaa tehdä, voisin sanoa että heittämällä lemppari pelifirma minulle.

Epicistä alennuksineen ja kuponkeineen tuli hommattua aikainen joululahja itselleni AW2 Deluxe editioni ja tiedänki miten tämä joulu tulee vietettyä. Vielä aikaista sanoa tykkäänkö pelistä, mutta vahva tunne minulla on että ei tämä kylmäksi tule jättämään.
 
Täällä tuli läpäistyä AW2 tuossa muutama päivä sitten.
Omaan makuun pelin pelattavuus mekaanisesti oli luokkaa "riittävän hyvä, ihan ok", mutta osiot jotka pitivät rautaisesti otteessaan ja kannattelivat peliä, oli yleinen tunnelma ja tarinankerronta. Näistä saatiinkin sitten kasaan erittäin positiivisesti mieleenpainuva kokemus.
Koukutti todella vahvasti, kun ilmassa oli jatkuvasti tietty mysteerin tuntu/"mitä pirua täällä taas tapahtuu" fiilis, ja piti saada tietää ja nähdä lisää.
Tarina on mielenkiintoisesti kirjoitettu, ja Remedyllä tuntuu olevan rytmitys ja tiedonmurusten ripottelu hallussa. Alkuun pelin jumpscaret tuntuivat halvoilta ja jopa päälleliimatuilta, mutta kun pelin edetessä tajusi niiden kontekstia, niin osoittautuikin ihan toimivaksi tehokeinoksi vahvistamaan tunnelmaa.

Ja herran jestas se musikaaliosuus.. Voi veljet mikä audiovisuaalinen pläjäys :tup:

Itselleni Control oli ensimmäinen Remedyn peli, ja sen kanssa kolahti aivan samat asiat tarinan ja tunnelman osalta. Controlin pelattavuus oli mielestäni aavistuksen AW2:ta vahvempi, mutta kokonaisuus menee AW2:n eduksi.
Ennen AW2 julkaisua tuli pelattua AW:Remastered läpi, ja se meinasi jäädä kesken. Onneksi tuli jatkettua tarinan takia.
Ei muuta kuin odottelemaan tyytyväisenä DLC:ia ja ainakin Controlin jatko-osaa :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Ee ilmeisesti kaksinen ole pelinä ollut kun nyt jo kovassa alennuksessa? Ainakaan kaupallisessa mielessä.
 
En ole vielä aloittanut NG+. Paljonko uutta siinä on? Ilmeisesti lopussa eniten, mutta onko muuten lisätty materiaalia? Eli alle 5 min uutta vs tunti uutta "löydettävää"?

Voisiko joku tiivistää ilman spoilereita asiaa?
 
Tyypillisesti pelaan pelit vain kerran läpi (oli peli kuinka hyvä tahansa) ja jos useampi läpipeluu sattuukin tulemaan, niin niiden välissä on useampi vuosi.

Mutta ilmeisesti tässä tuo NG+ Final Draft tuo peliin uuden lopun ja jotain muuta sisältöä?
 
Mr. Scratchista tuli kyllä vahvat fibat Likainen Harry-elokuvan Scorpio:niin.Onkohan otettu vaikutteita?
 
Sagan mustuutta en huomannut alkumetrien jälkeen. Ehkä huonohko englannin ymmärrykseni säästi minut tältä ongelmalta, kun se taisi riittää vain olennaiseen (Ohjeistuksen ymmärrys toimi, juoni varmaan omansa kuulijan mukaan).
Pökkelöä touhua Remedyltä, jos tuollaista harrastettu.
 
Nyt tullut noin 10h peliä pelattu ja sen verran pitkällä pelissä, että voi sanoa onko se hyvä vai ei. Ja kyllähän tämä on hemmetin kova.

Pari nostoa.

Sagan maailma on todellista Mökki-Suomi kauhua. Aika täydellinen kanavointi 80 - luvun kesälomaan Suomessa missä ollaan jossain korvessa serkkujen mökillä, tosin nyt syksyllä. Löytyy pitkospuita, hirsimökkejä ja lavatansseja. Huvipuisto on juuri se sama kämänen paikka missä on vanerista tehtyjä kylttejä ja helvetin äänekkäitä laitteita missä on itsekin lapsena saanut nauttia itkikoista. Tuli niin 90-luvun lapsuus mieleen ja aika varma, että Sami Järvi on ammentanut tuon miljöön omista lapsuuden kokemuksistaan. Suomalainen märkä metsä syksyllä on juuri niin pimeä, pelottava ja masentava paikka mitä se on pelissäkin. Aivan mahtava sukellus suomalaiseen mökkikorpikulttuuriin. Kaljaa ja karaokea!

Alan Wake 2 on myös mainio esimerkki miten jatko-osa tulisi tehdä. Peli ”aivan erillainen” mitä ensimmäinen vaikka onki mekaniikaltaan täysin samanlainen. Saatiin samaa, mutta täysin uutta ja näin sen pitäisikin olla ja näin se onkin kun edellisestä osasta on tarpeeksi aikaa ja teknologia on mennyt isosti eteenpäin.

Peli on myös juuri sopivasti omanlaisensa ja juuri niin erikoinen kuin sen pitääkin olla. Hymyssä suin saa peliä pelata ja olen todella tyytyväinen siitä, että Remedy uskaltaa olla täysin erillainen. Peli näyttää sen mitä pelit voivat parhaimmillaan olla ja on todella virkistävä näiden ”kaavamassoille” pelien joukossa. Remedy älä koskaan muutu!

Haluan Max Payne/Alex Casey 3!!

PS. Menkää kuikkaan noiden woke-juttujenne kanssa :lol:
 
Nyt tullut noin 10h peliä pelattu ja sen verran pitkällä pelissä, että voi sanoa onko se hyvä vai ei. Ja kyllähän tämä on hemmetin kova.

Pari nostoa.

Sagan maailma on todellista Mökki-Suomi kauhua. Aika täydellinen kanavointi 80 - luvun kesälomaan Suomessa missä ollaan jossain korvessa serkkujen mökillä, tosin nyt syksyllä. Löytyy pitkospuita, hirsimökkejä ja lavatansseja. Huvipuisto on juuri se sama kämänen paikka missä on vanerista tehtyjä kylttejä ja helvetin äänekkäitä laitteita missä on itsekin lapsena saanut nauttia itkikoista. Tuli niin 90-luvun lapsuus mieleen ja aika varma, että Sami Järvi on ammentanut tuon miljöön omista lapsuuden kokemuksistaan. Suomalainen märkä metsä syksyllä on juuri niin pimeä, pelottava ja masentava paikka mitä se on pelissäkin. Aivan mahtava sukellus suomalaiseen mökkikorpikulttuuriin. Kaljaa ja karaokea!

Alan Wake 2 on myös mainio esimerkki miten jatko-osa tulisi tehdä. Peli ”aivan erillainen” mitä ensimmäinen vaikka onki mekaniikaltaan täysin samanlainen. Saatiin samaa, mutta täysin uutta ja näin sen pitäisikin olla ja näin se onkin kun edellisestä osasta on tarpeeksi aikaa ja teknologia on mennyt isosti eteenpäin.

Peli on myös juuri sopivasti omanlaisensa ja juuri niin erikoinen kuin sen pitääkin olla. Hymyssä suin saa peliä pelata ja olen todella tyytyväinen siitä, että Remedy uskaltaa olla täysin erillainen. Peli näyttää sen mitä pelit voivat parhaimmillaan olla ja on todella virkistävä näiden ”kaavamassoille” pelien joukossa. Remedy älä koskaan muutu!

Haluan Max Payne/Alex Casey 3!!

PS. Menkää kuikkaan noiden woke-juttujenne kanssa :lol:
Alkuperäistä max payniä seuraava uusi osa tai edes täys remasteri ois tervetullut. Alkuperäinen remasterina voisi upota hyvin nykyiseen action ylikyllästettyyn nuorten kantaan.
 
Alkuperäistä max payniä seuraava uusi osa tai edes täys remasteri ois tervetullut. Alkuperäinen remasterina voisi upota hyvin nykyiseen action ylikyllästettyyn nuorten kantaan.

Offtopic,

Pelasin tuossa syksyllä Max Payne 3 läpi PC:llä kun oli steamin alessa (joskus boxilla pelannut läpi). No oli pakko pelata sen jälkeen Max Payne 2 uudestaan läpi PC:llä ja se on edelleen todella kova peli ja paljon parempi kuin kolmonen. Ykkönen on vähän turhan vanhahtava ettei viiti enää sitä pelata. Remasterit tulee varmasti hommattua jos tulevat joskus.
 
Alkuperäistä max payniä seuraava uusi osa tai edes täys remasteri ois tervetullut. Alkuperäinen remasterina voisi upota hyvin nykyiseen action ylikyllästettyyn nuorten kantaan.
Remedyllä on max payne 1+2 remake tekeillä ihan virallisesti.
Kerkesköhän McCaffrey nauhottamaan lainit? Oli kova menetys, sehä antoi ääntä jokaseen Remedyyn peliin paitsi Quantum Breakkiin ei vissiin.
mp.png
 
Alan Wake 2 on myös mainio esimerkki miten jatko-osa tulisi tehdä. Peli ”aivan erillainen” mitä ensimmäinen vaikka onki mekaniikaltaan täysin samanlainen. Saatiin samaa, mutta täysin uutta ja näin sen pitäisikin olla ja näin se onkin kun edellisestä osasta on tarpeeksi aikaa ja teknologia on mennyt isosti eteenpäin.

Peli on myös juuri sopivasti omanlaisensa ja juuri niin erikoinen kuin sen pitääkin olla. Hymyssä suin saa peliä pelata ja olen todella tyytyväinen siitä, että Remedy uskaltaa olla täysin erillainen. Peli näyttää sen mitä pelit voivat parhaimmillaan olla ja on todella virkistävä näiden ”kaavamassoille” pelien joukossa. Remedy älä koskaan muutu!
Noniin, peli läpi ja oli loistava kokemus loppuun asti. Komppaan täysin yllä olevaa, en voi asiaa tuota paremmin muotoilla.

Taidan silti jättää Final Draftin muhimaan ja odottamaan parempia aikoja, ehkä pelaan sen samalla kun DLC julkaistaan. Löytyy niin paljon pelaamattomia pelejä backlogista, ettei kehtaa toista 20-30 tuntia omistaa tälle heti perään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 063
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom