Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Ovatko tässä vähentäneet AW1 ja Controlia vaivannutta puuduttavaan grindaukseen vivahtavaa räiskintää? Noissa kun juoksi samoja polkuja ja jokaisen nurkan takaa puski porukkaa mitkä imi luoteja kuin sienet, niin se vähän himmensi mielenkiintoa.
Joo niinkuin tuossa yllä sanottiin aika vähän joutuu loppujen lopuksi pyssyttämään. Vihollisia odottaa koko ajan, mutta aika harvassa ne yleensä ovat vaikka ravaisikin edestakas koluumassa nurkkia keräilyesineiden toivossa. Jos niitä tulee niin yleensä muutama kerrallaan. Osumia ne kestää jonkun verran mutta tähtää päähän ja polttaa varjot pois, niin ei ne mitään lippaallista syö. Viholliset pystyy myös kiertämään Sagalla jos pistää taskulampun pois. Alanin viholliset harvemmin edes hyökkäävät, kunhan kuiskivat pelottavasti. Jännäksi menee siinä vaiheessa kun pitäisi vihamieliset erottaa passiivisista.

Mikä homma kun weapon upgrade menu näyttää tältä? Uusimmat Nvidian ajurit päivitetty julkaisupäivänä.

weapon_upgrade1.png

weapon_upgrade.png
Lienee sanomattakin selvää, että ei pitäisi näyttää tuolta. Kokeile ladata Nvidian hotfix tuohon uusimpaan ajuriin?
 
Lienee sanomattakin selvää, että ei pitäisi näyttää tuolta. Kokeile ladata Nvidian hotfix tuohon uusimpaan ajuriin?

Päivittelin ajurit ja tuo valkoinen tausta meni pois mutta nyt siellä heiluu vaan puita...submittasin tiketin tuosta.
 
Esimmäisten n. 5 tunnin pelailun jälkeen vähän ristiriitaiset fiilikset, ei aiheuta (ainakaan vielä) samaa upeaa fiilistä kuin AW1 aikoinaan. AW1 olisi ollut mielestäni täydellinen, jos räiskintää olisi ollut vähemmän. AW2:ssa räiskintää on onneksi hillitymmin ja viholliset ei aiheuta ähkyä.

Tarina muistuttaa tyyliltään Twin Peaksin 3 seasonia, jossa Lynch-sekoilu on vedetty tappiin. Mind palacen case boardin hyödyllisyys on jäänyt vähän mysteeriksi, oikeat vastaukset on päätetty ennalta, mutta ne pitää silti jostain syystä itse yhdistellä. Koskela bros ja Suomi-viittaukset ovat olleet toimivia. PS5:llä aloitin, mutta grafiikka on alhaisen resoluution takia melko suttuista performance-modessa ja hahmojen lipsync ei toimi, pc:llä täytyy tykitellä kunhan rauta on kunnossa.

E: Lisätään vähän tunnelmia, nyt kun peli läpi, reilut 20 tuntia meni, vaikeimmalla tasolla. Hieno teos joka piti otteessaan lähes koko ajan. Suuri osa tästä upeiden Suomi-viittausten ansiota. Vähän yllätti, kun kentät olivat jokseenkin pieniä, eikä auton rattiin päässyt kertaakaan. Toki ymmärrän, että on haluttu tehdä laadukas ja tiivis paketti, tosin tarinan osaltahan tämä on sitten valtameri. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisten n. 5 tunnin pelailun jälkeen vähän ristiriitaiset fiilikset, ei aiheuta (ainakaan vielä) samaa upeaa fiilistä kuin AW1 aikoinaan. AW1 olisi ollut mielestäni täydellinen, jos räiskintää olisi ollut vähemmän. AW2:ssa räiskintää on onneksi hillitymmin ja viholliset ei aiheuta ähkyä.

Tarina muistuttaa tyyliltään Twin Peaksin 3 seasonia, jossa Lynch-sekoilu on vedetty tappiin. Mind palacen case boardin hyödyllisyys on jäänyt vähän mysteeriksi, oikeat vastaukset on päätetty ennalta, mutta ne pitää silti jostain syystä itse yhdistellä. Koskela bros ja Suomi-viittaukset ovat olleet toimivia. PS5:llä aloitin, mutta grafiikka on alhaisen resoluution takia melko suttuista performance-modessa ja hahmojen lipsync ei toimi, pc:llä täytyy tykitellä kunhan rauta on kunnossa.
Tuohon alun lipsyncciin tuli patch, mutta päivityksen jälkeen myös myöhemmissä kohdissa oli lipsync ongelmia. Olen pelannut Quality moodilla Series X:llä ja grafiikoissa ei havaittavaa suttuisuutta 77" Oledilla.
 
Yli 8 tuntia pelattu ja kyllä maistuu! Ei ole kyllä toista tällaista peliä, menin juuri
musikaalin
läpi ja oli kyllä virkistävää vaihtelua :love:

Meinasin aluksi, että en kyllä osta, koska en tykkää pelottavista peleistä. Ostin kuitenkin lopulta, sillä tekijänä on suomalainen Remedy; Max Payneista, Quantum Breakista ja Controlista tykkäsin tosi paljon ja saihan tätä kokeilla kahden tunnin ajan. Kaksi tuntia ylittyi nopeasti ja olin kyllä tyytyväinen, että ostin. Metro-pelit pelanneena voin sanoa, että ei ole liian jännä. Ja voihan tässä laittaa halutessaan story moden päälle, jos alkaa liikaa ahdistaa.

Täytyy kyllä hattua nostaa peliä tehneille, todellakin uniikki teos! :happy:
 
Sagan osuus pelistä on kyllä paljon mielekkäämpi kuin nimi hahmon osuus.

Tämä on kyllä totta. Toisaalta Alanilla oli yksi pelin paras kenttä, mutta muuten Alanin kentissä vihollisia oli aivan liikaa ja spawnasivat takaisin. Aloinkin loppukentissä vain juoksemaan ohi niistä, se oli onneksi helppoa. Sagalla paljon rauhallisempi tutkiminen oli itsellekin paljon mielekkäämpää.
 
Mun mielestä tuo Alanin osuus oli hyvällä tavalla ahdistava ja sitten kun pelaili vuorotellen Sagaa, niin tuli hyvä rytmitys peliin.

Alanin osuus on myös vähän lyhyempi ehkä, ainakin kartta pienempi. Tykkäsin myös Alanin siitä valoon/tarinaan liittyvästä pelimekaniikasta.

Tosi hyvä ratkaisu lopulta tuo että oli kaksi hahmoa.
 
Uusimmalla pätsillä (latautui eilen) tuo weapon upgrade -menu alkoi itselläni toimimaan.
 
Mun mielestä tuo Alanin osuus oli hyvällä tavalla ahdistava ja sitten kun pelaili vuorotellen Sagaa, niin tuli hyvä rytmitys peliin.

Alanin osuus on myös vähän lyhyempi ehkä, ainakin kartta pienempi. Tykkäsin myös Alanin siitä valoon/tarinaan liittyvästä pelimekaniikasta.

Tosi hyvä ratkaisu lopulta tuo että oli kaksi hahmoa.

Jep, komppaan tätä täysin. Nautin kyllä enempi Sagan osuudesta mut kokonaisuuden rytmitys oli hieno ja kauttaaltaan tosi toimiva. Waken osuudet oli eri tavalla ahdistavia ja jotenki tosi hienosti tehty kaikki mut Sagan perinteisempi meno Wahingtonissa kuitenkin enempi omaa makua. Erinomainen ratkaisu tää vuorottelu oli, rohkee, kiinnostava ja perusteltu.

Mieletön peli.
 
Alanin kentissä vihollisia oli aivan liikaa ja spawnasivat takaisin.

Ne varjot Alanin kentissähän eivät hyökkää jos kävelee hiljaa niiden ohi eikä sohi taskulampulla kohti, lukuunottamatta toki niitä aggressiivisia teleporttaavia. Pelimekaniikka mikä on kerrottu varjojen tutorial sivulla. Niiden ohi hiipiminen toi toki ihan uuden ulottuvuuden pelin pelottavuuteen :D
 
Mitä hittoa? Eihän tuolta puutu ”kilpailemasta” kuin suunnilleen Naughty Dog ja From Software. CDPR ja Bethesdakin ihan paitsiossa, kun Remedy ottaa Alan Wakella mittaa Marioa, Zeldaa ja Balduria vastaan :cigar2:

Ovat kyllä niin ansainneet tämän. Aina on jäänyt jotenkin vähän vajaaksi, vaikka kunnianhimoa peleissä on ollutkin. Control kävi jo todella lähellä, mutta nyt sitten viimeinkin lunastivat sen mitä on odotettu Max Paynen jälkeen.

Pelin sain myös päätökseen tänään ja oli kyllä huikea kokemus. Ei kyllä heti tule toista vastaavaa peliä mieleen audio-visuaalisen kerronnan näkökulmasta. Etäisesti omissa kirjoissa joku Hellblade tulee mieleen lähimpänä verrokkina.

Ja Yötön yö. Ihan törkeän kova biisi ja oma suosikki. Pakko päästä vetämään karaokeen joskus. Toki myös Yötön yö lyhytelokuva, jonka voi jäädä sinne teatteriin katsomaan, oli kyllä todella kova. Loppuu kyllä sanat kesken tämän pelin kanssa.
 
Aw2 tyyliltään voi sanoa oscar bait peliksi.

Best performance (Melanie Liburd) - Jotkut arvostelivat hänen aksenttiaan ja ei saanut erityisemmin näytellä pelissä. Phantom liberty/bg3 voittanee.
Best Art direction - NY ja Twin peaks kaupunki ja metsät on hienoja ja muut ehdokkaat on vähän heikkoja joten mahdollista voittaa.
Best Score & music (Petri Alanko) - Ei. Phantom liberty ost on kova.
Best Audio design - Ei kovin huomiota herättävä? Re4 voittanee.
Best Narrative - Pelin lopetus saattaa haitata, muuten kova ehdokas. Phantom liberty on kovempi.
Best Action/Adventure game - Häviää zeldalle.
Best Game Direction - AW2 varten keksitty kategoria.
Game of the year - Bg3.
 
Kyllä juuri taas parin tunnun AW2 session jälkeen ei voi kun kehua pelin ääniä. Todella hyvin uovat tunenlmaa ja jännitystä. Äänet myös tuntuvat todella kolmeuloitteisilta ja suunnat helppo paikantaa.
 
Itse olisin kyllä Ilkka Villille antanut tuon ehdokkuuden mieluummin. Huikea suoritus varsinkin vielä suomenkieliselle näyttelijälle.
Tomppana oli kyl siinä ja siinä, et menikö vähän yli, mut toisaalta kuului ehkä Waken päänsisäiseen narratiiviin pieni ylinäytteleminen tai jotain.
 
Itse olisin kyllä Ilkka Villille antanut tuon ehdokkuuden mieluummin. Huikea suoritus varsinkin vielä suomenkieliselle näyttelijälle.
Näyttelijän työhön kuuluu myös äänen käyttäminen. Nyt kun sitä ei kuultu samalta henkilöltä, niin ihan ymmärrettävää että ei ole ehdolla.
Itse olisin laittanut Alanin vaimon roolin tuohon ehdolle. Saga oli heikoin lenkki pääcastista ja ei mitään mahdollisuutta voittaa.
 
Vetivät tässä tuon ääninäyttelyn Alan Wakella samalla tyylillä kuin vaikkapa Horizon Zero Dawn peleissä ja yleensä ne ehdokkuudet tulee sille joka on äänessä.
 
Kyllä juuri taas parin tunnun AW2 session jälkeen ei voi kun kehua pelin ääniä. Todella hyvin uovat tunenlmaa ja jännitystä. Äänet myös tuntuvat todella kolmeuloitteisilta ja suunnat helppo paikantaa.

Oliko tässä muuten Atmos äänet tuettuna?
 
Oliko tässä muuten Atmos äänet tuettuna?
Ainakin tämän listan mukaan on: List of games that support Dolby Atmos - PCGamingWiki PCGW - bugs, fixes, crashes, mods, guides and improvements for every PC game

edit. Tuosta lopusta tuli vielä mieleen:
Selvisikö siitä Mr. Doorista mitään enempää? En sitten tiedä jäikö jotain johtolankoja löytämättä, mutta omassa pelissä se tuntui jäävän jotenkin kesken koko aihe. Aloin jo spekuloimaan, että jos hän olikin, tavalla tai toisella, Sagan isä tjsp.
 
Viimeksi muokattu:
edit. Tuosta lopusta tuli vielä mieleen:
Selvisikö siitä Mr. Doorista mitään enempää? En sitten tiedä jäikö jotain johtolankoja löytämättä, mutta omassa pelissä se tuntui jäävän jotenkin kesken koko aihe. Aloin jo spekuloimaan, että jos hän olikin, tavalla tai toisella, Sagan isä tjsp.

Kyllä tuohon teoriaan oli paljon viitteitä ilmeisesti pelissä, itse en tajunnut, mutta aika selvää se ilmeisesti on (lähde:reddit)
 
Kyllä tuohon teoriaan oli paljon viitteitä ilmeisesti pelissä, itse en tajunnut, mutta aika selvää se ilmeisesti on (lähde:reddit)
Minulle tuli parista kohtaa mieleen, että taitaa olla Sagan isä. Door sanoi yhdessä cutscenessä mm. Alanin sekoittaneen hänen läheisen mukaan tarinaan (tjsp). Paljohan tässä jäi vielä auki. Mikä on sen poliisin rooli, joka kiskottiin mukaan ja miksi se tuntuu suhtautuvan suhteellisen tyynesti asiaan.
 
Onko pelin myyntilukuja vielä julkistettu? Huikea peli mutta miten menestyy kaupallisesti?
 
Remedy on aika nihkeästi itse julkistanut suoraan myyntilukuja mistään pelistään. Ehkä aikanaan jostain Epicin tai Remedyn osavuosikatsauksista vasta saadaan jotain osviittaa.
 
Tuosta lopusta tuli vielä mieleen:
Selvisikö siitä Mr. Doorista mitään enempää? En sitten tiedä jäikö jotain johtolankoja löytämättä, mutta omassa pelissä se tuntui jäävän jotenkin kesken koko aihe. Aloin jo spekuloimaan, että jos hän olikin, tavalla tai toisella, Sagan isä tjsp.

Ymmärtääkseni tätä Mr. Door kuviota jatketaan sitten tulevassa Night Springs DLC:ssä.
 
Oma veikkaus on että Remedy vie Game Awardseista kyllä useamman pystin. Sen verran hieno tuotos on kyseessä, että kenties jopa 5 on saavutettavissa (Best Game Direction, Best Audio Design, Best Score & Music, Best Narrative, Best Art Direction). GotY menee kyllä varmasti Baldur's Gate 3:lle ansaitusti.
 
Minulle tuli parista kohtaa mieleen, että taitaa olla Sagan isä. Door sanoi yhdessä cutscenessä mm. Alanin sekoittaneen hänen läheisen mukaan tarinaan (tjsp). Paljohan tässä jäi vielä auki. Mikä on sen poliisin rooli, joka kiskottiin mukaan ja miksi se tuntuu suhtautuvan suhteellisen tyynesti asiaan.
Olihan tuo aika selkeä että on Sagan isä. Door nappaa Breakerin Dark Placeen juuri ennenkuin Breaker ehtii antamaan sivut Sagalle suojellakseen Sagaa tarinalta. Ja myös kun Tor ja Odin pääsee perille Doorin kyvyistä matkustaa maailmojen välille, tekee he diilin tämän kanssa että poistuu Freyan elämästä ja tästä taas päästään siihen että Tor ja Odin "ajoi Sagan isän pois".
 
Kyllä juuri taas parin tunnun AW2 session jälkeen ei voi kun kehua pelin ääniä. Todella hyvin uovat tunenlmaa ja jännitystä. Äänet myös tuntuvat todella kolmeuloitteisilta ja suunnat helppo paikantaa.

No tämä. Itsellä 5.1 setti käytössä tietokoneella ja todella harvassa pelissä tuosta on mitään iloa. Tässä on kyllä sitä pyörimistä kun ääniä tulee takaa, sivulta ja joka puolelta :nb: loppuviimein sieltä todella harvoin edes tulee vihollista, mutta se fiilis on koko ajan, että pian on joku takana vaikka aika 99% ne hyökkäykset tulee edestä. Onkohan ne testanneet, että jos pistetään tulemaan takaa tyyppiä niin ihmiset ei uskalla/halua pelata?

En edes tykkää tämän tyylisistä peleistä, mutta tämä vie kyllä mennessään :tup:
 
Olihan tuo aika selkeä että on Sagan isä. Door nappaa Breakerin Dark Placeen juuri ennenkuin Breaker ehtii antamaan sivut Sagalle suojellakseen Sagaa tarinalta. Ja myös kun Tor ja Odin pääsee perille Doorin kyvyistä matkustaa maailmojen välille, tekee he diilin tämän kanssa että poistuu Freyan elämästä ja tästä taas päästään siihen että Tor ja Odin "ajoi Sagan isän pois".
Vielä Doorista
Anger's Remorse sanat by Tor:

Dive through the dark
To find the light on the other side

You will find him there
The piece you're missing
The man I drove away
 
Remedyn aitous lopulta voitti oman periaatteeni odottaa tämän Steam-versiota. :)

1700054804164.png

Halusin tukea studiota joka tekee pelejä suurella intohimolla.

Tarvitsen tämän tulevia videoitani varten benchausmielessä.

Tykkäsin Alan Wake 1:stä.
 
Remedyn aitous lopulta voitti oman periaatteeni odottaa tämän Steam-versiota. :)

1700054804164.png

Halusin tukea studiota joka tekee pelejä suurella intohimolla.

Tarvitsen tämän tulevia videoitani varten benchausmielessä.

Tykkäsin Alan Wake 1:stä.

En pidättäisi hengitystä Steam-julkaisun suhteen muutenkaan, kun Epic on maksanut kaikki viulut ja toimii pelin julkaisijana.

Näyttiksen mukana tuli koodi, jonka hyödynsin. Pitää vaan tuo Control pelata ensin.
 
Tuli nyt läpäistyä peli. Oli kyllä huikean hieno kokonaisuus. Tarina nivoutui yhteen todella hienosti AW1:n ja Controlin kanssa ja kerrankin voi sanoa, että pelissä oli todellakin mielenkiintoinen juoni/tarina. Tätä ei voi kovin monesta pelistä kyllä sanoa.
Grafiikat valaistuksen osalta ihan hemmetin hienot. Ainoa mikä vähän välillä pisti silmään, oli paikoittainen "sumeus". Äänet oli teknisesti kyllä varmaan parhaat, mtä olen peleissä kuullut. No HellBladessa oli kanssa hienot, mutta tämä pisti omasta mieslestä vielä paremmaksi. Lisäksi ääniä käytetään tässä todella hyvin tunnelman luomiseksi.
Ja soundtrack. No hemmetin hieno sekin. Varsinkin Old Gods Of Asgardin Herald of Darkness jäi erityisesti mieleen. Hineoin kohtaus ikinä, mitä olen peleissä kokenut.

Kauan on Remedy koittanut pelien ja elokuvien yhdistelyä, mutta tässä se saatiin vihdoin toteutettua, todella toimivasti ja upeasti.

10/10 itselle kevyesti ja Goty tähän mennessä.

Täytyy toivoa, että AW 2 menstyy kaupallisesti myös oikein hemmetin isosti, niin ehkä jatkossakin voitisiin nähdä AAA pelejä, missä on oikeasti luonnetta ja erilaisia juttuja.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä mahtava peli. Joku 11h takana, toivottavasti ei lopu koskaan...
Tosin kaippa se taitaa joskus loppua! Siitä seuraakin kysymys; onko Quantum break ja Control yhtä kovia, tai ees lähellä tätä tasoa? Joutunee niiden pariin siirtymään jos pystyn tän pelin jälkeen muita pelejä enää edes pelaamaan.
 
On kyllä mahtava peli. Joku 11h takana, toivottavasti ei lopu koskaan...
Tosin kaippa se taitaa joskus loppua! Siitä seuraakin kysymys; onko Quantum break ja Control yhtä kovia, tai ees lähellä tätä tasoa? Joutunee niiden pariin siirtymään jos pystyn tän pelin jälkeen muita pelejä enää edes pelaamaan.
Kyllä nekin kannattaa molemmat pelata läpi, tulet löytämään monia viittauksia puolin ja toisin. Quantum Break on vähän irrallinen projekti tästä "universumista" mihin pelit sijoittuu, pitkälti siitä syystä että Microsoftin rahoituksella ja heidän alustoilleen alunperin tehty peli. Mutta viitteet ovat läsnä vahvasti ja jopa suoraan Alan Wakeen liittyviä juttuja piilotettuna paljon. Control kannattaa ehdottomasti pelata jos tämä maistuu.
 
Miten chapterien loppubiisien kuuluisi toimia, pitäisikö aina chapterin päättyessä olla eri kappale? Itsellä ainakin pari samaa tullut jo pariin otteeseen eri chaptereiden päätöksinä (pelimäärän perusteella peli nyt jossain hieman yli puolivälin paikkeilla).
 
Miten chapterien loppubiisien kuuluisi toimia, pitäisikö aina chapterin päättyessä olla eri kappale? Itsellä ainakin pari samaa tullut jo pariin otteeseen eri chaptereiden päätöksinä (pelimäärän perusteella peli nyt jossain hieman yli puolivälin paikkeilla).
Kappale kertoo aina jollain tasolla pelatusta chapterista, ja siihen että ne toistavat itseään on oma syynsä minkä avaaminen taasen menee jo spoileritasolle. Ymmärtänet sitten pelin lopussa.
 
Onko tietoa Alan Wake 2 -kupongista joka Nvidian korttien kampanjassa, että pitääkä koodin aktivoijalla olla RTX-näytönohjain? Geforcen kautta tuo vaatii jotain aktivointia, mutta itse kupongissa ei asiasta mitään mainita.
 
Onko tietoa Alan Wake 2 -kupongista joka Nvidian korttien kampanjassa, että pitääkä koodin aktivoijalla olla RTX-näytönohjain? Geforcen kautta tuo vaatii jotain aktivointia, mutta itse kupongissa ei asiasta mitään mainita.

Kyllä vaatii. Eli geforce experience pitää käynnistää koneella jossa on qualified näyttis (4070 tai parempi) ja sitten linkata se acco millä logaat sisään geforce experienceen johonkin Epic accounttiin, sitten koodi sisään ja Epic-tilille ilmestyy peli.

Eli jos joku haluaa kaupitella tuon pois, käytännössä helpoin lienee että antaa jotenkin pääsyn koneelleen (esim. jollain remote desktop softalla), ostaja logaa omalle geforce experience accolle ja katsoo että Epic account on linkattu ja pistää keyn sisään.


Edit: Noin menee Steam-peleillä, Epicin kanssa taisi olla niin päin että saat sieltä toisen koodin joka pitää redeemaa epicin kaupassa, eli näin ollen kortin omistaja voi tehdä tuohon pisteeseen asti ja antaa pelin ostajalle sen Epic-koodin.
 
Pelattu läpi n. 25 tuntia meni, kaikki tuli koluttua läpi.

Sagan osuudet oli hyviä, Alanilla vähän heikompia. Ja vähän yllätti miten tiivis paketti peli lopulta oli, ei päässyt jyristelemään autolla, kuten AW1:ssä. Samoja pieniä alueita koluttiin. Toisaalta tarinaltaan (etsiväkikkailut, mindpalace) paljon laajempi peli vrt. AW1.

Iso hatunnosto Suomi viitauksille, tarinalle ja elokuville.

Yötön yö lyhytelokuva oli 5/5
 
Kyllä vaatii. Eli geforce experience pitää käynnistää koneella jossa on qualified näyttis (4070 tai parempi) ja sitten linkata se acco millä logaat sisään geforce experienceen johonkin Epic accounttiin, sitten koodi sisään ja Epic-tilille ilmestyy peli.

Eli jos joku haluaa kaupitella tuon pois, käytännössä helpoin lienee että antaa jotenkin pääsyn koneelleen (esim. jollain remote desktop softalla), ostaja logaa omalle geforce experience accolle ja katsoo että Epic account on linkattu ja pistää keyn sisään.


Edit: Noin menee Steam-peleillä, Epicin kanssa taisi olla niin päin että saat sieltä toisen koodin joka pitää redeemaa epicin kaupassa, eli näin ollen kortin omistaja voi tehdä tuohon pisteeseen asti ja antaa pelin ostajalle sen Epic-koodin.

Ei kai kukaan nyt anna kenellekään tuntemattomalle pääsyä koneelleen jollain remote desktopilla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 415
Viestejä
4 555 689
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom