- Liittynyt
- 18.01.2023
- Viestejä
- 672
Tätä ei tarttis tapahtua toisella pelikerralla - pelin pitäis rullata eteenpäi.Joskus pysähdytään ja mietitään
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä ei tarttis tapahtua toisella pelikerralla - pelin pitäis rullata eteenpäi.Joskus pysähdytään ja mietitään
Totuus taitaa olla se että se on aika lailla 50/50 prosenttia myynneistä joten kyllä siinä aika merkittävä summa jätetään pöydälle.
Ei tässä ole mitään toista pelikertaa vielä. New game+ on tulossa. Siinähän voi olla muokkauksia muun muassa tähän taululla härväämiseen.Tätä ei tarttis tapahtua toisella pelikerralla - pelin pitäis rullata eteenpäi.
Ei sille välttämättä kovin isoa lähdettä ole. Veikkaisin kuitenkin että ei ne muut julkasijat mitään hyväntekeväisyyttä niillä fyysisillä levyillä tee.Onko tälle totuudelle mitään lähdettä?
Ei ole. Mietis nyt vähä, peli menee stopille, toiminta keskeytyy ja sut otetaan pois itse tunnelmallisesta mailmasta ja laitetaan huoneeseen naputtelemaan kuvia että pääsee eteenpäin. Miten tuossa ei rytmitys kuse? Tuossa ei ole mitään fiilistä sen ensimmäisen kerran jälkeen. Enkä keksi miten jostain noin tylsästä saa jotain irti kun tiedät loppuratkaisun.
Lähtökohtaisesti kaikki sellainen joka keskeyttää pelaamisen jollain tapaa on ajanhukkaa ja ns. filleriä. Walk & Talk osiot myös rasittavia jotka menee tähän samaan kastiin, jossa kävelet NPC hahmon kanssa polkua samalla kun sulle syötetään lorea lusikalla.
Kyllä meikäläinen on aina löytäny ainakin XL-kokoon asti vaatteilta kyseisestä puodista. Tuli tuollainen AW2 pitkähihainenkin tilattua, ihan L-kokoisena.Jaksaa naurattaa toi Makian kanssa tehty diili AW2-vaatteista, kun joidenkin vaatekappaleiden koot loppuu mediumiin Ei nyt vissiin mitään uutta ko. brändiltä...
Windowsin asetuksista päälle "hardware accelerated gpu scheduling".Tuota ihmettelin kun ei saa päälle sitä dlss frame generationia, win 10 rtx 4080.
Hyvin tuo pyöri ilman sitäkin mutta ois voinu kokeilla mitenkä se vaikuttaa.
Windowsin asetuksista päälle "hardware accelerated gpu scheduling".
Kohta puoli tuntia kestänyt yksi boss fight ilman kuolemaa. Ammukset loppu ja kaikki neljä laatikkoa auki tyhjillään. Jossain vaiheessa vaihdoin vaikeusasteeksi story, kun alkoi jo tarvikkeet loppumaan. Taistelu ei tuota vaikeuksia, mutta kun saisi ammuksia. Ei viitsisi ladata uusiksi, jos joku yksi laatikko vielä löytämättä. Voi olla, että huomenna taas uusi yritys.Ah, pelin "combat tutorial" korjaa satoa
Tuo on joo todella aika paha "tutoriaali" tappelemiseen. Tärkeintä on pitää etäisyyttä, poltella varjot vihun päältä pois valolla ja avata heikko kohta josta ottaa ylimääräistä vahinkoa ja sitten osua joka kudilla. Alueella on laatikoita joista saa lisää paukkuja, pattereita ja paikkaustarvikkeita, eli niin kauan kuin osaat väistellä iskuja niin teoriassa mitään hirveää hätää ei ole, mutta sitä etäisyyttä pitää pitää, muuten koura ottaa kiinni ja tulee kipua pakosti.
Jonkun puolentusinaa yritystä meni ja sitten aloin tajuamaan miten väistelyt toimivat ja alkoi hahmottaa alueen ja sitten se menikin aika helposti.
Peli ei erityisesti sitä kerro, mutta oikeasti paukkujen vähyys on vähän sellainen "huijaus" jolla luodaan painostavaa tunnelmaa - oikeasti ne eivät voi loppua kesken jos yhtään pidät silmiä auki koska peli spawnaa lisää tavaraa dynaamisesti sen mukaan mitä on kannossa...
Näköjään viimeinen vaihtoehto, eli melee tuotti tulosta. Ilmeisesti lopetusisku piti tehdä lyömällä. Turhaan juoksentelin puoli tuntia karkuun yrittäen löytää avaamatonta laatikkoa tai aluetta tuon lätäkön ja toisen alueen lisäksi. En tosin ihmettele, jos tuo peli vain bugasi ja laatikot eivät täyttyneet. Series X:llä osunut aika pahoja bugeja ja jäin jumiin aluksi poliisiasemalle, kun keskustelu valikko katosi. Edellinen tallennus pelasti tosin silloin.Kohta puoli tuntia kestänyt yksi boss fight ilman kuolemaa. Ammukset loppu ja kaikki neljä laatikkoa auki tyhjillään. Jossain vaiheessa vaihdoin vaikeusasteeksi story, kun alkoi jo tarvikkeet loppumaan. Taistelu ei tuota vaikeuksia, mutta kun saisi ammuksia. Ei viitsisi ladata uusiksi, jos joku yksi laatikko vielä löytämättä. Voi olla, että huomenna taas uusi yritys.
Eilen ostin PC ja vähän testailin, kamera on aika lähellä selkää ja FOV vaikuttaa kovin kapealta. Tottuuko tuohon vai voiko sille tehdä jotain? En muista ketjussa nähneeni, yleensä FOV ulina peliketjuissa on kovaa, ihmettelen miten täältä nyt puuttuu,
ja peleissä joissa ei ole säätöä, niin järjestään FOV on liian kapea
Kiitos!Alan Wake 2 Performance Benchmark Review - 30 GPUs Tested
Alan Wake 2 is out soon, with incredible graphics, but demanding hardware requirements, too. There's forced DLSS/FSR, but we show you how to tweak the config files to get native back. In our performance review, we're taking a closer look at image quality, VRAM usage, and performance on a wide...www.techpowerup.com
Kiitos!
Ihmetyttää miksi näitä ei saada vakiona valikkoihin PC peleihin, ja miksei konsoleihinkin.
Onneksi sentään PC:llä on aina jotain tehtävissä. Starfieldiin tuli slideri jälkeen päin eli ei tarvitse iniä muokata, ja esim Far Cry 6 valikossa on slideri mutta ei vaikuta autossa/kiipeillessä (eli niissä tilanteissa FOV 70), sen sai muokattua hexaeditorilla.
Aina pitää säätää...
Sen verran huikealta tuntuu juoni, että toivottavasti tästä tulee joku päivä yhtä tasokas TV-sarja.
PS5 ne kuoleman jälkeiset latausajat ovat pitkiä lyhyessäkin pelisessiossa. Toisaalta tottunut ehkä liian hyvään ja toisaalta muistissa 80-luvun pelin lataamisajat (joo, kerkesin näitä pohtia kun AW2 kuolin ja latausta odottelin ) eli vähän ristiriitaiset tunteet onko ne pitkiä vai ei. Kolmannen kerran kun kuolin samaan kohtaan niin latausta odotellessa kävin tyhjentämässä astianpesukoneen, kyllä ne hyötykäyttöön jatkossa laitetaanTuli tuota hotfixia sivuten mieleen sellainen minkä oman läpipeluuni aikana havaitsin. Pidemmissä pelisessioissa, sanotaanko siinä viiden tunnin kohdilla alkoi kuolemisen jälkeiset latausajat olla aika pitkiä vaikka rauta pellin alla sellaista että ei pitäisi siitä olla kiinni. Pelin uudelleenkäynnistys tuntui korjaavan asian.
Pitkästä aikaa peli mikä kiinnostaisi, mutta vuosia vanha budjettikone taitaa joutua aika tiukille tämän kanssa. Kokemuksia/veikkauksia vastaavalla setupilla ja saako edes keskinkertaista pelikokemusta 1080p/low -asetuksilla:
ryzen 5 2600
Gtx 1660
16gb DDR3
Muistisi on DDR4, koska käytössä on Ryzen. Katselisin esim. Ryzen 5 3600 prossua myyntipaikalta. Semmoinen maksaa n. 60€ ja vanhasta saa n. 30€. 3000-sarja tarjoaa paljon parempaa pelisuorituskykyä ja Zen2 prossut löytyy myös konsoleista. Luulisi tuon kyllä minimeillä pyörivän etenkin, jos vähän kellottaa näytönohjainta.Pitkästä aikaa peli mikä kiinnostaisi, mutta vuosia vanha budjettikone taitaa joutua aika tiukille tämän kanssa. Kokemuksia/veikkauksia vastaavalla setupilla ja saako edes keskinkertaista pelikokemusta 1080p/low -asetuksilla:
ryzen 5 2600
Gtx 1660
16gb DDR3
GTX 1660 (ja ne kourallinen muita malleja jotka julkaistiin samoihin aikoihin, en muista kaikkia mallinimeltä) perustuu Turing-arkkitehtuuriin eli käytännössä 2000-sarjaan. Täten tukee mesh shadereita toisin kuin vaikka 1080Ti ja suoriutuu siten hintsusti paremmin AW2 pyörittämisestä.Kokeilin itse kakkoskoneella missä 1080ti. 20-30fps ihan sama mitä asetuksia laittaa, että tuskimpa on pelattavissa millään gtx kortilla.
Mitä tykkäsit vaikeustasosta?Abauttiarallaa 22h meni peli läpi normaalilla, varmaan jäi pari keräilyjuttua hakematta. Päräyttävä peli kyllä. Remedyn parasta. Jään odottamaan NG+ moodia ja delsuja.
Aika passeli. Eipä tossa juurikaan mitään isompia ongelmia ollut vaikeustason puolesta. Resursseja oli just sopivasti. Henki lähti lähinnä siinä vaiheessa kun alkoi kikkailemaan vihollisten kanssa, tuo väistömekaniikka on vähän sinneppäin. Ei oo tuo Sagakaan mikään supersotilas.Mitä tykkäsit vaikeustasosta?
Ovatko tässä vähentäneet AW1 ja Controlia vaivannutta puuduttavaan grindaukseen vivahtavaa räiskintää? Noissa kun juoksi samoja polkuja ja jokaisen nurkan takaa puski porukkaa mitkä imi luoteja kuin sienet, niin se vähän himmensi mielenkiintoa.Aika passeli. Eipä tossa juurikaan mitään isompia ongelmia ollut vaikeustason puolesta. Resursseja oli just sopivasti. Henki lähti lähinnä siinä vaiheessa kun alkoi kikkailemaan vihollisten kanssa, tuo väistömekaniikka on vähän sinneppäin. Ei oo tuo Sagakaan mikään supersotilas.
Ovatko tässä vähentäneet AW1 ja Controlia vaivannutta puuduttavaan grindaukseen vivahtavaa räiskintää? Noissa kun juoksi samoja polkuja ja jokaisen nurkan takaa puski porukkaa mitkä imi luoteja kuin sienet, niin se vähän himmensi mielenkiintoa.
Kiinnostaisi tietää miten saisi pyörimään tuolla 1080Ti:llä käyttäen DLSS, tiedän että tuo on vain rTX korttien ominaisuus muuta yksi tuttu oli saanut toimimaan pelin mx150 läppärikortilla kun oli tehnyt taikoja, ilman DLSS:ssää peli pyöri 10fps ja kun oli laittanut sen käyttämään DLSS:ssää niin pyöri 30fpsKokeilin itse kakkoskoneella missä 1080ti. 20-30fps ihan sama mitä asetuksia laittaa, että tuskimpa on pelattavissa millään gtx kortilla.
Kiinnostaisi tietää miten saisi pyörimään tuolla 1080Ti:llä käyttäen DLSS, tiedän että tuo on vain rTX korttien ominaisuus muuta yksi tuttu oli saanut toimimaan pelin mx150 läppärikortilla kun oli tehnyt taikoja, ilman DLSS:ssää peli pyöri 10fps ja kun oli laittanut sen käyttämään DLSS:ssää niin pyöri 30fps