Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
28/72 näyttäisi olevan konsoleilla digitaalisten hyväksi viime vuonna. PC:llä sit lähes kaikki digitaalisia.


Tuskin tuo 28% pelin kokonaan jättää ostamatta, vaikka ei levyllä saisikaan.
 
Kyllä tää on itelle pitkästä aikaa peli, johon kiinnostaa uppoutua. Ykkönen edelleen kesken, eikä varmaan tuu pelattuakaan, mutta tarinan katoin ennen ku aloitin tän kakkosen. Edellinen isompi peli, johon jaksanut uppoutua, menee jo vuosien taakse, RDR2.

Hienoa audiovisuaalista tykitystä, "halpamaiset" säikäytykset saa haukkomaan happea ja vaikeustasoa saa säädettyä mielensä mukaan, jopa keskem pelin. Normaalilla aloittelin, mutta meni niin tiukilla panoksilla kokoajan, että piti storylle laittaa, joka on oikeastaan jo liian helppo. Mutta ennemmin menen helpolla, kun ei oo kiva kusi sukassa pelailla enää :eek:.

Taitaa jotain 13h olla kellossa ja lienee puolessa välissä menossa. Melko tarkkaan kiertelen paikat läpi jo ekalla pelailulla, ei koskaan tiedä riittääkö aika/motivaatio toista kertaa pelailla.

Ehdottomasti rahan arvoinen peli :thumbsup:. Ja vieläpä hieman edullisempi kuin normaalit isot pelit.

Alustana PS5. Valaistus bugittaa paikka paikoin, tulee valkoisia detailtäppiä täyteen paikat (hotellin baarissa esim) tai saman tyylisesti puuroutuu metalliset kohteet (suomibaarin nimikyltit). Ei oo pahasti häirinnyt, luultavasti paikataan seuraavissa päivityksissä.
 
Alan Wake 2 Collectors edition Koskela brothers -figuureilla ja Bright Fallsin sekä Wateryn fyysisellä kartalla ois kyllä hieno.
 
No nyt se on läpi, lähes 29h siinä vierähti. Toki vaikeimmalla kuten aina pelaan ja nurkkia koluten, ei tosin 100% mutta ei kaukana siitäkään. Kyllä tämä peli ihan omassa luokassaan on - sinne samalle lyhyelle listalle ampaisi missä ei ole kuin kourallinen pelejä viimeiseltä 3 vuosikymmeneltä.
 
Ei ole. Mietis nyt vähä, peli menee stopille, toiminta keskeytyy ja sut otetaan pois itse tunnelmallisesta mailmasta ja laitetaan huoneeseen naputtelemaan kuvia että pääsee eteenpäin. Miten tuossa ei rytmitys kuse? Tuossa ei ole mitään fiilistä sen ensimmäisen kerran jälkeen. Enkä keksi miten jostain noin tylsästä saa jotain irti kun tiedät loppuratkaisun.
Lähtökohtaisesti kaikki sellainen joka keskeyttää pelaamisen jollain tapaa on ajanhukkaa ja ns. filleriä. Walk & Talk osiot myös rasittavia jotka menee tähän samaan kastiin, jossa kävelet NPC hahmon kanssa polkua samalla kun sulle syötetään lorea lusikalla.

Enemmän noi aseiden "talenttien" kanssa väsäilyt irroittaa tarinasta, IMO. Onhan tossa tosiaan otettu vähän noita oikopolkuja tarinansyöttämisen kanssa, mikä pistää pikkasen ärsyttämään, mutta tunnelma on kyllä kohdallaan ja teknisenä saavutuksena jo ihan huikee.

Jaksaa naurattaa toi Makian kanssa tehty diili AW2-vaatteista, kun joidenkin vaatekappaleiden koot loppuu mediumiin :D Ei nyt vissiin mitään uutta ko. brändiltä...
 
Jaksaa naurattaa toi Makian kanssa tehty diili AW2-vaatteista, kun joidenkin vaatekappaleiden koot loppuu mediumiin :D Ei nyt vissiin mitään uutta ko. brändiltä...
Kyllä meikäläinen on aina löytäny ainakin XL-kokoon asti vaatteilta kyseisestä puodista. Tuli tuollainen AW2 pitkähihainenkin tilattua, ihan L-kokoisena.

e: ja joo, ehkä tuo mind place on vähän turhan simppeliksi tehty, Sagakin latelee välillä ihan itsestäänselvyyksiä ihan kuin ne olisi joku isompikin twisti.
 
Eka isompi päivitys ulkona.
https://bit.ly/3MNxH6n
These are the latest update notes for Alan Wake 2:

1st November


PlayStation 5 (1.00.08)
Xbox Series (1.0.0.8)
PC (1.0.8)



The 08 update contains over 200+ individual improvements and fixes to the game.


Global


-Various localization fixes, such as improved subtitle timings for all languages
–Improved localized audio for live-action cinematics
–Various audio-related improvements and additional polish
–Improved lip sync in some instances
–Fixed various graphical issues in the environments
–Fixed various minor issues in cinematics
–Minor improvements to image aliasing in Performance mode and Xbox Series S
–Improved lighting
-Fixed lighting bugs in multiple locations
–Various UI-related fixes and additional polish
–Various gameplay fixes and improvements
–Minor gameplay finetuning
–Improved auto-aim for specific circumstances
–Fixed rare player character animation issues
–Fixed various issues in the Case Board
–Fixed various map issues
–Several conversations failing to trigger and thus blocking progress later have been fixed
-Fixed Rose’s dialogue choices, sometimes not being selectable, blocking progress
–Fixed a rare issue with Saga’s lines not playing when going to the Sheriff’s Station, blocking progress
–Resolved a potential problem in the player getting stuck in a Case Board Tutorial
–Fixed exploration rewards for Lighthouse


Mission specific


INVITATION:
-Fixed a bug where Saga could get stuck in the environment (“Crazy forest”)

CASEY:
-Fixed potential issue with players able to get stuck when falling from ladders
-Fixed potential issues with Dark Presence (it remains a threat)
-Fixed a rare crash

ZANE’S FILM:
-Fixed a bug where Alan could fall through the environment

SCRATCH:
-Fixed a bug where Saga could fall through the world
-Fixed a bug in where a gate could get locked after reloading a save game, causing the player to get blocked from progressing
-Fixed an issue where, in rare circumstances, the player could end up outside of the game world when opening the map
-Fixed an issue where, in rare cases, the Lighthouse key could not be picked up

WE SING:
-Fixed a bug where Alan could get stuck in the environment

ROOM 665:
-Fixed an issue that caused the Oceanview Hotel Lobby Echo not to align correctly (this one was really annoying; we apologize)

MASKS:
-Fixed an issue where if the player performed specific tasks in an unpredictable order, the mission progress could get blocked

DEERFEST:
-Fixed an issue (much to Rose’s chagrin) with physics-related props that could block the player in and halt progress

COME HOME:
-Fixed an issue where the player, in rare instances, could not exit the radio, TV, or manuscript interact modules.


PC specific


-Added drag-and-drop support for inventory
–Fixed a bug that could cause graphics settings to reset when launching the game
–Improvements to PC Window handling logic
–Fixed mouse cursor sometimes not appearing in menus

Sekä seuraava behind the scenes video. Kertoo pakohuoneesta?
 
Mun mielestä tuo fyysisen pelin puuttuvuus on vaan hyväksi itse Remedylle ja heidän peleistään tykkääville (ja olisi myös ihan mille muulle tahansa pelifirmallekin).

Perustellen siihen, että kuitenkin jokaisesta yksityisten henkilöiden välisistä pelien myynneistä (vaihdoista) jää myyntivoitto kuulumatta sille ansaitsevalle taholle, eli Alan Waken kohdalla Remedylle.
Kolmen asiaakkaan kohdallahan jälleenmyynti tarkottaisi 50e maksavalla pelillä jo 100e (2/3) myynnin puuttumista, joten aika paljon vääristää pelin myyntiä ja menestystä.
Mikäli taas peli ei myy hyvin, eli kerää vähemmän tuottoja niin todennäköisesti tulee näkymään myös tulevian pelien kehityksessä. Eli pelejä tehdään ehkä pienemmällä budjetilla / pienemmällä tiimillä / harvemmin / viimeistely, eli pelien laatu voi kärsiä.

Oon itse aina tykännyt Remedyn peleistä, joten mun mielestä jokainen euro on myös heille ansaittu, mikäli arvostaa heidän tuotoksiaan ja haluaa myös vähintään yhtä laadukkasta tuotantoa tulevaisuudessa.
En omista konsolia, mutta jos omistaisin ja ostaisin vaikka tämän pelin fyysisenä, niin ihan periaatesyistä jättäisin varmaan myymättä peliä eteenpäin.
 
En usko fyysisen levyn puuttumisen olevan kovin merkittävä tekijä. Eiköhän siellä ole valjastettu matematiikka avuksi asiaa mietittäessä. Sonyllä on yrityksen vuosikertomuksissa digitaalisen softan menekkiä avattu eikä se tosiaan ole lähelläkään 50-50. Lisäksi niitä edullisempia pelkästään digitaalisia Xbox-konsoleita on myyty paljon enemmän kuin kalliimpia levykelkan omaavia. Xboxilla luulisin tilanteen olevan vielä enemmän digitaaliseen kallellaan. Ei tartte kuin kävellä Prismaan ja katsoa pelihyllyä: Switchin kasetteja paljon, PS-pelejä ehkä 3/4 Switchin määrästä, Xbox-pelejä ehkä 1/3 PS-pelien määrästä jos senkään vertaa.

Epicillä julkaisijana on kuitenkin ainakin Fortnitestä fyysisiä kopioita kierrossa, eli sopimukset ja valmiudet levyjen painamiseen on jo olemassa eikä sitä sen vuoksi ole jätetty välistä.
 
Tulihan tuo pelattua läpi. 25h siinä meni. Tykkäsin kyllä kovasti.
Tuota ihmettelin kun ei saa päälle sitä dlss frame generationia, win 10 rtx 4080.
Hyvin tuo pyöri ilman sitäkin mutta ois voinu kokeilla mitenkä se vaikuttaa.
 
Tuota ihmettelin kun ei saa päälle sitä dlss frame generationia, win 10 rtx 4080.
Hyvin tuo pyöri ilman sitäkin mutta ois voinu kokeilla mitenkä se vaikuttaa.
Windowsin asetuksista päälle "hardware accelerated gpu scheduling".
 
Ah, pelin "combat tutorial" korjaa satoa :D

Tuo on joo todella aika paha "tutoriaali" tappelemiseen. Tärkeintä on pitää etäisyyttä, poltella varjot vihun päältä pois valolla ja avata heikko kohta josta ottaa ylimääräistä vahinkoa ja sitten osua joka kudilla. Alueella on laatikoita joista saa lisää paukkuja, pattereita ja paikkaustarvikkeita, eli niin kauan kuin osaat väistellä iskuja niin teoriassa mitään hirveää hätää ei ole, mutta sitä etäisyyttä pitää pitää, muuten koura ottaa kiinni ja tulee kipua pakosti.

Jonkun puolentusinaa yritystä meni ja sitten aloin tajuamaan miten väistelyt toimivat ja alkoi hahmottaa alueen ja sitten se menikin aika helposti.

Peli ei erityisesti sitä kerro, mutta oikeasti paukkujen vähyys on vähän sellainen "huijaus" jolla luodaan painostavaa tunnelmaa - oikeasti ne eivät voi loppua kesken jos yhtään pidät silmiä auki koska peli spawnaa lisää tavaraa dynaamisesti sen mukaan mitä on kannossa...
Kohta puoli tuntia kestänyt yksi boss fight ilman kuolemaa. Ammukset loppu ja kaikki neljä laatikkoa auki tyhjillään. Jossain vaiheessa vaihdoin vaikeusasteeksi story, kun alkoi jo tarvikkeet loppumaan. Taistelu ei tuota vaikeuksia, mutta kun saisi ammuksia. Ei viitsisi ladata uusiksi, jos joku yksi laatikko vielä löytämättä. Voi olla, että huomenna taas uusi yritys.
 
Kohta puoli tuntia kestänyt yksi boss fight ilman kuolemaa. Ammukset loppu ja kaikki neljä laatikkoa auki tyhjillään. Jossain vaiheessa vaihdoin vaikeusasteeksi story, kun alkoi jo tarvikkeet loppumaan. Taistelu ei tuota vaikeuksia, mutta kun saisi ammuksia. Ei viitsisi ladata uusiksi, jos joku yksi laatikko vielä löytämättä. Voi olla, että huomenna taas uusi yritys.
Näköjään viimeinen vaihtoehto, eli melee tuotti tulosta. Ilmeisesti lopetusisku piti tehdä lyömällä. :facepalm:Turhaan juoksentelin puoli tuntia karkuun yrittäen löytää avaamatonta laatikkoa tai aluetta tuon lätäkön ja toisen alueen lisäksi. En tosin ihmettele, jos tuo peli vain bugasi ja laatikot eivät täyttyneet. Series X:llä osunut aika pahoja bugeja ja jäin jumiin aluksi poliisiasemalle, kun keskustelu valikko katosi. Edellinen tallennus pelasti tosin silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei täysin buginen kokemus ollut. Muutaman kerran dialogia tuli mutta hahmo mykkä, jotain varjotekstuuri bugeja, ainakin yksi story collection bugas (juuri tullut päivitys taisi sen korjata) ja hahmon animaatio jäi jumiin jos vihullinen löi/kaatoi.

Mutta jos vertaa miten raakileita pelejä moni julkaissut tänä vuonna niin pieniä ongelmia nuo.
 
Eilen ostin PC ja vähän testailin, kamera on aika lähellä selkää ja FOV vaikuttaa kovin kapealta. Tottuuko tuohon vai voiko sille tehdä jotain? En muista ketjussa nähneeni, yleensä FOV ulina peliketjuissa on kovaa, ihmettelen miten täältä nyt puuttuu,
ja peleissä joissa ei ole säätöä, niin järjestään FOV on liian kapea
 
Eilen ostin PC ja vähän testailin, kamera on aika lähellä selkää ja FOV vaikuttaa kovin kapealta. Tottuuko tuohon vai voiko sille tehdä jotain? En muista ketjussa nähneeni, yleensä FOV ulina peliketjuissa on kovaa, ihmettelen miten täältä nyt puuttuu,
ja peleissä joissa ei ole säätöä, niin järjestään FOV on liian kapea
 
Kiitos!
Ihmetyttää miksi näitä ei saada vakiona valikkoihin PC peleihin, ja miksei konsoleihinkin.
Onneksi sentään PC:llä on aina jotain tehtävissä. Starfieldiin tuli slideri jälkeen päin eli ei tarvitse iniä muokata, ja esim Far Cry 6 valikossa on slideri mutta ei vaikuta autossa/kiipeillessä (eli niissä tilanteissa FOV 70), sen sai muokattua hexaeditorilla.
Aina pitää säätää...
 
Kiitos!
Ihmetyttää miksi näitä ei saada vakiona valikkoihin PC peleihin, ja miksei konsoleihinkin.
Onneksi sentään PC:llä on aina jotain tehtävissä. Starfieldiin tuli slideri jälkeen päin eli ei tarvitse iniä muokata, ja esim Far Cry 6 valikossa on slideri mutta ei vaikuta autossa/kiipeillessä (eli niissä tilanteissa FOV 70), sen sai muokattua hexaeditorilla.
Aina pitää säätää...

Säätäminen ja tiedostojen muokkaus yms. on iankaikkisesti ollut pc pelaamisen sekä siunaus että kirous. Tosin täytyy myöntää että useamman vuosikymmenen jälkeen jaksaminen siihen säätämiseen on ainakin itsellä laskenut exponentiaalisesti. Tällaiset perusjutut pitäisi kyllä olla nykypäivänä valittavissa suoraan pelivalikosta.
 
Eilen pelailin vähän toisen koneen RTX3090:llä ja suorituskykyhän on suorastaan naurettavan kehno jos laittaa yhtään RT:tä päälle ja laittaa natiivireson renderöintiin. Samaten peli on kyllä oikeasti todella epätarkka 4K:llakin, tulee joku Terminator Resistance suttuineen mieleen ilman mitään säätöjä.

On kyllä edelleenkin tässä pelissä tuo epätarkkuus ollut suurin este nauttimiselle. Konffisten säätö auttaa vähän, muttei ole vielä löytynyt viisasten kiveä. Siis jos yrittää lukea jotain tekstejä vaikka siellä ravintolassa lappusista, niin tuntuu että on omissa silmissä jotain vikaa, ja itsellä on muutenkin todella kehno näkö ja laseissa miinusta maksimit. Itse ottaisin aina mieluummin näkyvät pikselit ja sahalaidat kuin tuollainen krapula-aamun näkymä ilman laseja. Tuon epätarkkuuden vuoksi on vaikea sanoa näyttääkö peli hienolta vai ei ja mikä resoluutio on edes käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
7 tuntia peliä takana ja on kyllä huippu kokemus ollut tähän asti. Tekis mieli pelata koko ajan. Rtx 4070 ja r7600 2k resolla. En ole edes jaksanut kikkailla grafiikoiden kanssa vaan antanut aikalailla ne presetit olla. Hyvin pyörii ja hienolta näyttää. Toki nuo metallien pinnat näyttää suttuisilta, mutta ei ole kokemusta pilannut.
 
Tuli tuota hotfixia sivuten mieleen sellainen minkä oman läpipeluuni aikana havaitsin. Pidemmissä pelisessioissa, sanotaanko siinä viiden tunnin kohdilla alkoi kuolemisen jälkeiset latausajat olla aika pitkiä vaikka rauta pellin alla sellaista että ei pitäisi siitä olla kiinni. Pelin uudelleenkäynnistys tuntui korjaavan asian.
 
Suomi viittauksista iso plussa. Limu limua ja perinteinen mökki tikkataulu.
82cce87e-50e3-4b1f-9398-4fbd10bf46e6 (1).png
1f053349-4036-426b-a454-a4bb28c5c7ff.png
 
Tuli tuota hotfixia sivuten mieleen sellainen minkä oman läpipeluuni aikana havaitsin. Pidemmissä pelisessioissa, sanotaanko siinä viiden tunnin kohdilla alkoi kuolemisen jälkeiset latausajat olla aika pitkiä vaikka rauta pellin alla sellaista että ei pitäisi siitä olla kiinni. Pelin uudelleenkäynnistys tuntui korjaavan asian.
PS5 ne kuoleman jälkeiset latausajat ovat pitkiä lyhyessäkin pelisessiossa. Toisaalta tottunut ehkä liian hyvään ja toisaalta muistissa 80-luvun pelin lataamisajat (joo, kerkesin näitä pohtia kun AW2 kuolin ja latausta odottelin :D ) eli vähän ristiriitaiset tunteet onko ne pitkiä vai ei. Kolmannen kerran kun kuolin samaan kohtaan niin latausta odotellessa kävin tyhjentämässä astianpesukoneen, kyllä ne hyötykäyttöön jatkossa laitetaan :D
 
Pitkästä aikaa peli mikä kiinnostaisi, mutta vuosia vanha budjettikone taitaa joutua aika tiukille tämän kanssa. Kokemuksia/veikkauksia vastaavalla setupilla ja saako edes keskinkertaista pelikokemusta 1080p/low -asetuksilla:

ryzen 5 2600
Gtx 1660
16gb DDR3
 
Jumalauta kun pittää tässä ketjussa käydä aina piipahtamassa vaikkei mittään uskalla oikein lukea spoilereiden takia... Tossa meinasin jo kuunnella uuden old godsin piisinki hevi -ketjussa mutta muistin ettei kantsi jos sattuu tulemaan keskellä peliä puskista niinkun Controlissa ashtray mazessa :notworthy:

Controlista puheenollen; perusversio tuli plattaroitua jotain 4v sitten pleikkarilla mutta olihan mulla tuosta ult.edition steamissä joiden delsuja olin säästellyt tätä alan wake 2:sta varten.
Just sain loppuun uusintakierroksen delsujen kera joten pääsee kohta itekin hyppään järveen kunhan saan päätettyä että kummalle alustalle sitä pelin hommaa.

Vois tietenkin pelailla pleikkarilla ensin ja pelailla sitten uusien delsujen saapuessa puuceellä; jos siihen mennessä raskis vaihtaa tykimpää näyttistäkin koneeseen mutta saas nyt nähä. Pääasia kun vaan pääsee fiilistelemään peliä ja tarinaa. :love:
 
Pitkästä aikaa peli mikä kiinnostaisi, mutta vuosia vanha budjettikone taitaa joutua aika tiukille tämän kanssa. Kokemuksia/veikkauksia vastaavalla setupilla ja saako edes keskinkertaista pelikokemusta 1080p/low -asetuksilla:

ryzen 5 2600
Gtx 1660
16gb DDR3

Pitäisi minimiasetuksilla ja 1080p-alaspäinskaalauksella pyöriä GTX 1660:lla, jos ei prossu rajoita liikoja. Ei toki kummoiselta näytä:
Alan Wake 2 - is playable on GTX 1660 (Optimized custom settings)
 
Pitkästä aikaa peli mikä kiinnostaisi, mutta vuosia vanha budjettikone taitaa joutua aika tiukille tämän kanssa. Kokemuksia/veikkauksia vastaavalla setupilla ja saako edes keskinkertaista pelikokemusta 1080p/low -asetuksilla:

ryzen 5 2600
Gtx 1660
16gb DDR3
Muistisi on DDR4, koska käytössä on Ryzen. Katselisin esim. Ryzen 5 3600 prossua myyntipaikalta. Semmoinen maksaa n. 60€ ja vanhasta saa n. 30€. 3000-sarja tarjoaa paljon parempaa pelisuorituskykyä ja Zen2 prossut löytyy myös konsoleista. Luulisi tuon kyllä minimeillä pyörivän etenkin, jos vähän kellottaa näytönohjainta.

Käytän Series X:llä quality tilaa, kun tuommoisessa pelissä 30fps on ihan siedettävä.
 
Kokeilin itse kakkoskoneella missä 1080ti. 20-30fps ihan sama mitä asetuksia laittaa, että tuskimpa on pelattavissa millään gtx kortilla.
 
Kokeilin itse kakkoskoneella missä 1080ti. 20-30fps ihan sama mitä asetuksia laittaa, että tuskimpa on pelattavissa millään gtx kortilla.
GTX 1660 (ja ne kourallinen muita malleja jotka julkaistiin samoihin aikoihin, en muista kaikkia mallinimeltä) perustuu Turing-arkkitehtuuriin eli käytännössä 2000-sarjaan. Täten tukee mesh shadereita toisin kuin vaikka 1080Ti ja suoriutuu siten hintsusti paremmin AW2 pyörittämisestä.
 
Abauttiarallaa 22h meni peli läpi normaalilla, varmaan jäi pari keräilyjuttua hakematta. Päräyttävä peli kyllä. Remedyn parasta. Jään odottamaan NG+ moodia ja delsuja.
 
Mitä tykkäsit vaikeustasosta?
Aika passeli. Eipä tossa juurikaan mitään isompia ongelmia ollut vaikeustason puolesta. Resursseja oli just sopivasti. Henki lähti lähinnä siinä vaiheessa kun alkoi kikkailemaan vihollisten kanssa, tuo väistömekaniikka on vähän sinneppäin. Ei oo tuo Sagakaan mikään supersotilas.
 
Aika passeli. Eipä tossa juurikaan mitään isompia ongelmia ollut vaikeustason puolesta. Resursseja oli just sopivasti. Henki lähti lähinnä siinä vaiheessa kun alkoi kikkailemaan vihollisten kanssa, tuo väistömekaniikka on vähän sinneppäin. Ei oo tuo Sagakaan mikään supersotilas.
Ovatko tässä vähentäneet AW1 ja Controlia vaivannutta puuduttavaan grindaukseen vivahtavaa räiskintää? Noissa kun juoksi samoja polkuja ja jokaisen nurkan takaa puski porukkaa mitkä imi luoteja kuin sienet, niin se vähän himmensi mielenkiintoa.
 
Ovatko tässä vähentäneet AW1 ja Controlia vaivannutta puuduttavaan grindaukseen vivahtavaa räiskintää? Noissa kun juoksi samoja polkuja ja jokaisen nurkan takaa puski porukkaa mitkä imi luoteja kuin sienet, niin se vähän himmensi mielenkiintoa.

Aika vähän tässä on räiskintää. Saa pitkiä toveja vedellä ilman että ketään vihulaista tulee vastaan mut koko aika pelko perseessä et jotain tapahtuu. Erittäin hyvä balanssi mielestäni.
 
Mutta on ne uudelleen spawnaavat vihut edelleen tosiasia, Alanilla pelatessa varsinkin. Tosin aina on optiona (ja joskus se on järkevin vaihtoehto) painella ohi ja karkuun sillä harvemmin mikään estää etenemistä.
 
Peli on kestävästi kiinnostava, hankala sanoa tarinan hyvyydestä paljoa tällä lopetuksella. Dialogi, huumori, hahmot ja maailma oli kuitenkin hyvin realisoitu. Rose on paras tyttö. Visuaalinen puoli on yksityiskohtaisuudeltaan korkealla tasolla. RT varmaan hauska lisä tulevaisuuden 50xx omistajille.
Asepeluu oli odotetusti heikkoa mutta toimi kuitenkin paremmin kuin aw1, sopivalla tahdilla antaa vihuja eteen vs control missä niihin saattaa puutua. Tunnel Visio on aika ikävä monen vihun kanssa. Dark place vihujen toteutus on hyvä tunnelmallisuuden kannalta.
Riimi puzzlet oli hyvin keksittyjä. Alanin enkelilampun maailman vaihtelu on teknisesti vaikuttavaa.

Tulevaisuudessa voisi laittaa paremmat näyttelijät ja nojautua enemmän näyttelijän mocap animaatioihin. Ehkä tuli budjetti vastaan, mutta elokuvamaisuutta saa näyttämällä enemmän hahmon tunnetiloja ja animaatiota ja tämä on tarinankerrontaan painottuva peli.
Eri osioista tuli Witness mieleen missä pelin pääsuunnittelija haluaa tietyn oudohkon asian peliin jota eri studio ei vaivautuisi tekemään, jotkut mainitsevat Hideo kojiman samanlaiseksi tekijäksi.
 
Kokeilin itse kakkoskoneella missä 1080ti. 20-30fps ihan sama mitä asetuksia laittaa, että tuskimpa on pelattavissa millään gtx kortilla.
Kiinnostaisi tietää miten saisi pyörimään tuolla 1080Ti:llä käyttäen DLSS, tiedän että tuo on vain rTX korttien ominaisuus muuta yksi tuttu oli saanut toimimaan pelin mx150 läppärikortilla kun oli tehnyt taikoja, ilman DLSS:ssää peli pyöri 10fps ja kun oli laittanut sen käyttämään DLSS:ssää niin pyöri 30fps
 
Jos ymmärsin oikein niin uusimman päivityksen piti parantaa puheen ja tekstityksen synkronointia. Tuntuu että nyt jokainen tekstitys tulee lauseen jäljessä.
 
Kiinnostaisi tietää miten saisi pyörimään tuolla 1080Ti:llä käyttäen DLSS, tiedän että tuo on vain rTX korttien ominaisuus muuta yksi tuttu oli saanut toimimaan pelin mx150 läppärikortilla kun oli tehnyt taikoja, ilman DLSS:ssää peli pyöri 10fps ja kun oli laittanut sen käyttämään DLSS:ssää niin pyöri 30fps

1080ti korteille on tuo dx12 Vulkan viritys:

Voi olla, että toimii tai sitten ei. Jotkut väittävät, että AW2:lle tulee tuplasti lisää frameja.
 
Mikä homma kun weapon upgrade menu näyttää tältä? Uusimmat Nvidian ajurit päivitetty julkaisupäivänä.

weapon_upgrade1.png

weapon_upgrade.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 417
Viestejä
4 555 820
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom