Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Seinäjoen uuden "turbokiertoliittymän" tuntumassa, Myös Ylellä juttu , ilmeisesti syöksypyäräilijöitä lakeuksilla.Lehdestä bongattu loistava idea, Seinäjoella ilmeisesti tämä jossakin. Aidat suojatien keskellä estämässä fillaristien läpisyöksyjä. Mielestäni erinomainen idea ja sopisi hyvin moneen paikkaa, vaikka olisi vähemmänkin autokaistoja kuin tuossa kuvan tapauksessa.
Ideaa voisi myös jalostaa, ihan normaalin suojatien reunassakin voisi olla jonkinlaisia hidasteita.
![]()
Aika surkea idea kyllä. Haitataan kaiken kevyen liikenteen kulkua, koska joku fillarikuski ei osaa väistämissääntöjä.Lehdestä bongattu loistava idea, Seinäjoella ilmeisesti tämä jossakin. Aidat suojatien keskellä estämässä fillaristien läpisyöksyjä. Mielestäni erinomainen idea ja sopisi hyvin moneen paikkaa, vaikka olisi vähemmänkin autokaistoja kuin tuossa kuvan tapauksessa.
Ideaa voisi myös jalostaa, ihan normaalin suojatien reunassakin voisi olla jonkinlaisia hidasteita.
![]()
Aika surkea idea kyllä. Haitataan kaiken kevyen liikenteen kulkua, koska joku fillarikuski ei osaa väistämissääntöjä.
No hidatetöyssyjäkään en liiemmin kannata, mutta tietysti autoilijoilla riski on satuttaa muita ja kevyellä liikenteellä lähinnä itseään eli eri pelisäännöille onkin paikkansa.Samaahan tehdään autoilijoille, esim hidastetöyssyt, miksi ei sitten saisi kevyelle liikenteelle tehdä samaa?
Se on harmi että asioita pitää tehdä kalliimmankautta, ymmärtääseni tuo on tuolla saanut ymmärrystä, jopa kehuja ja ilmeisesti alueella haastetta vauhtien kanssa ollut. Kustannustehokkaampaa voisi olla valvonnan lisääminen mutta kunta ei voi palkata poliiseja, ja lappuliisoilta taitaa valtuudet loppua.Aika surkea idea kyllä. Haitataan kaiken kevyen liikenteen kulkua, koska joku fillarikuski ei osaa väistämissääntöjä.
No ihan maksimit siellä varmasti ajetaan. Mutta hyvää tuossa on, että ei ole suojateitä ympyrässä. Espoossa on vastaava ympyrä missä on suojatiet vielä joka risteyksessä. Siitä on ihan helvetin perseestä ajaa sekä autolla että fillarilla kun parhaat sankarit vetää ympyrää läpi 60+ km/h.Lähinnä tuossa on ympyrän sisääntulot ja ulos menot sellaisia että mielenkiintoista nähdä millaisia nopeuksia tuossa lopulta käytetään kun tie mahdollistaa leveyden ja mutkien puolesta aika reippaan ajamisen.
Joka paikkaan ei vain sovellu se ajatusmalli, että ajoradalla ajavat väistää kaikkia, varsinkaan pyöräilijöitä, vaikka se pyöräilijän mielestä mukavaa olisikin ajella pelkkää etuoikeutettua baanaa.Olisihan tuohon voinut laittaa myös korotetun suojatien ja pyöräilijöiden ylityspaikan. Silloin olisi ollut selkeämpää kun ajorataa ajavien pitää väistää kaikkia. Nyt tuossa on jalankulkijat vaarassa kun autojen ajonopeuksia ei hillitä rakenteellisesti mitenkään.
1. En kirjoittanut että "joka paikkaan" vaan tähän paikkaanJoka paikkaan ei vain sovellu se ajatusmalli, että ajoradalla ajavat väistää kaikkia, varsinkaan pyöräilijöitä, vaikka se pyöräilijän mielestä mukavaa olisikin ajella pelkkää etuoikeutettua baanaa.
1. En kirjoittanut että "joka paikkaan" vaan tähän paikkaan
2. Kirjoitin: "Nyt tuossa on jalankulkijat vaarassa kun autojen ajonopeuksia ei hillitä rakenteellisesti mitenkään."
Koita vastata viestiin eikä viestin sivuun.
Et näköjään edelleenkään osaa vastata itse viestin sisältöön millään järkevällä vasta-argumentilla. Se että olen joskus kirjoittanut jotain ei ole mitenkään hyvä argumentti eikä liity asiaan millään tavalla1. Sinun viestihistoriasta selviää, että ajattelet kaikki paikat vain pyöräilijöiden edun kautta
2. Käytät jalankulkijoita vain tekosyynä ajatuksillesi, että autoilijoiden vauhteja pitäisi hiljentää joka paikassa, mutta pyöräilijöiden ei
Vastasin SINUN kirjoitukseen ja sen epäkohtiin
Tuo kohtahan on hyvin selkeä, kerta laitettu pyörille oikein kolmio, saisi tällainen käytäntö yleistyä. Toki se, että kuinka moni pyöräilijä sitä noudattaa jää nähtäväksi.
Jos tunnet tuon paikan hyvin, niin millaista kevyttä liikennettä tuossa menee, itse ihan eilisten juttujen perusteella ja jäi mielikuva että tuossa ei nyt mikään kevyenliikentään pääväylä. tehty väylä mistä pääsee. kaiston välilä turvalliset paikat katsoa jne.1. En kirjoittanut että "joka paikkaan" vaan tähän paikkaan
En tunne.Jos tunnet tuon paikan hyvin, niin millaista kevyttä liikennettä tuossa menee, itse ihan eilisten juttujen perusteella ja jäi mielikuva että tuossa ei nyt mikään kevyenliikentään pääväylä. tehty väylä mistä pääsee. kaiston välilä turvalliset paikat katsoa jne.
50 rajoitus ja tie on kuin kiitorata. Näähän on juuri niitä kaikkein vaarallisimpia suojateitä, joita yleensä pyritään joka paikassa poistamaan.Viidenkympin alue, joten ei siinä nyt mitenkään poikkeavan vaarallista ole ylittää tie jalankulkijanakaan. Edellisestä kiertoliittymästä on 200 metriä tuohon suojatiehen, joten tuskin siinä mitään älyttömiä nopeuksia ehtii kelailemaan, pl. ääliöt.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.