En tiedä mihin viittaat, mutta poimitaan linkin jutusta ydin kohta
Nykyään ehkä selkeämpi, mutta ei tämä nyt uusjuttu ole, jos on suojatie ja siinä ajaa pyöräilijän, "pyörä"potkulautuilijan päälle, niin onhan siinä autoilija liki aina töpännyt. sen pyräilijän lisäksi.
Jos Vuokralauta niin tuskin viritetty ja yhtiöltä saa mitkä parametrin siinä piti olla, ja jotain dataa voi olla käytettävissä itse laitteesta ja palvelusta.
Vuokralaudessa todennäköisesti valot ym automaattiset ja toimivat.
En tiedä tuliko uhri risteävää kevyenliikenteenväylää suoajtielle vai ei, mutta jos tuli, niin
suojatie niin autoilija joutunut sovittaa nopeuden että voi varmistaa turvallisen etenemisen, jos näkee tai pitäisi nähdä pyöräiliä/potkulautailia joka lähestyy suojatietä ylittääkseen, niin siitä vaikea selittää jos siitä huolimatta ajaa päälle.
Jos se lauta kulki lujaa, niin en sano, voi tuossa olla se pahin aikaikkuna, autokuski tarkistanut huollellisesti, ei ketään missään ja siirtää seuraavaan risteykseen huomion, jotain puskaa Google
kautunäkymässä jos oikea paikka, lisäksi jotain työmaata.
Vuosien saatossa , vanhan lain aikaan autokuskeja tuomittu jos suojatiellä jyrännyt väistämis velvollisen pyörälijän. Toki pyöräilijäkin on voinut saada samasta taapuksesta rangaistuksen, jos hengissä selvinnyt.
Uhrin omaisilla ja läheisille kova paikka, mutta perinteisesti nuo ovat myös raskaita autonkuljettajalle vaikka ei olisi tehnyt virheitä, erityisen raskaista jos inhimillisiä virheitä, vähän nopeus lipsahti, ja aina mieltä riivaa olisinko voinut havaita ja reakoida, katsoinkin riittävän tarkkaan, arvioinko oikein. Se voi pitkään raastaa mieltä.