Ajotavat ja liikennesäännöt

Ajetaan selkeesti eri liikenteessä. Ite näen huomattavan paljon niitä kuskeja jotka ei uskalla moottoritielle liittyessä tai siellä ajaessa ajaa lähellekään rajoitusnopeutta mutta taajamassa kolmenkympin alueella samat kuskit vetää ihan surutta kuuttakymppiä.
Kyllä ja mä olen ehdottomasti sitä mieltä että poliisin pitää tuollaiseen puuttua, sanotaan näin, että sama se jos kehällä tai motarilla ajaa 10-20km/h ylinopeutta, mutta 30 alueella 5km/h on jo liikaa.
 
Espoon Länsiväylällä on monta kaistaa rinnakkain. Nimetään kaistat vasemmalta oikealle esimerkiksi 1, 2, 3 ja 4. Kaistojen 1 ja 3 ajoneuvot haluavat liittyä kaistalle 2, jossa on tilaa, ja molemmat näyttävät suuntavilkkua. Koska ajoneuvot eivät voi ängetä tismalleen samaan tilaan kaistalla 2, kumman ajoneuvon tulee väistää tässä tilanteessa?
 
Espoon Länsiväylällä on monta kaistaa rinnakkain. Nimetään kaistat vasemmalta oikealle esimerkiksi 1, 2, 3 ja 4. Kaistojen 1 ja 3 ajoneuvot haluavat liittyä kaistalle 2, jossa on tilaa, ja molemmat näyttävät suuntavilkkua. Koska ajoneuvot eivät voi ängetä tismalleen samaan tilaan kaistalla 2, kumman ajoneuvon tulee väistää tässä tilanteessa?
Tasapeli. Kumpikin varmistaa, ettei aiheuta vaaraa tai turhaa haittaa.
 
Tasapeli. Kumpikin varmistaa, ettei aiheuta vaaraa tai turhaa haittaa.
Toisen pitää mennä ensin, jotta homma toimisi. Todellisessa elämässä olen missannut yhden rampin tälläisessä tilanteessa, koska myös toinen samalle keskikaistalle liittyjä jäi odottamaan, liitynkö minä kaistalle vai en.
 
Tilanne on vähän sama kuin jos tasa-arvoisessa risteyksessä ollaan pattitilanteessa, jossa jokaisella on joku väistettävä. Jonkun vaan on mentävä. Esimerkin tilanteessa (lähtökohtaisesti, kokonaistilanne huomioiden) painaisin joko hieman kaasua ja lähtisin vaihtamaan ensimmäisenä tai sitten ottaisin vilkun pois merkiksi siitä, että annan tilaa toiselle.
 
Oli turvallinen olo ajella moottoritiellä. Vajaan sadan metrin matkalla on uutta asfalttia jonka kohdalla ei ole kaistamerkintöjä niin nopeusrajoitusta on tiputettu normaalista alaspäin sataseen noin 8 kilometrin matkalle. Säännöt toki sanovat, että ei saa olla yli satasen rajoitusta jos tiemaalaukset puuttuvat ja kun vaihtuvien merkkien väli nyt sattuu olemaan tuo 8 kilometriä eikä kukaan viitsi mokoman takia enää viedä irtotikkareita tien varteen niin eihän sille muita vaihtoehtoja ole.
 
Oli turvallinen olo ajella moottoritiellä. Vajaan sadan metrin matkalla on uutta asfalttia jonka kohdalla ei ole kaistamerkintöjä niin nopeusrajoitusta on tiputettu normaalista alaspäin sataseen noin 8 kilometrin matkalle. Säännöt toki sanovat, että ei saa olla yli satasen rajoitusta jos tiemaalaukset puuttuvat ja kun vaihtuvien merkkien väli nyt sattuu olemaan tuo 8 kilometriä eikä kukaan viitsi mokoman takia enää viedä irtotikkareita tien varteen niin eihän sille muita vaihtoehtoja ole.

Ei näissä säännöissä olekaan mitään logiikkaa tai järkeä.

Jos satasen tiellä puuttuu kaistamerkit (tuusulan moottoritie) niin siellä oli myös alennettu nopeutta, sama kehällä, taas mentiin hiljempaa :facepalm:

Kaikista parasta näissä on se, että kun uusi asfaltti on saatu laitettua kahdessa-kolmessa viikossa, menee kuukausi ennen kuin saadaan kaistamerkit kuntoon ja siitä viikko ennen kuin joku muistaa käydä muuttamassa nopeusmerkit.

Sitten ihmetellään kun kukaan ei noudata nopeusmerkintöjä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 209
Viestejä
4 816 336
Jäsenet
78 077
Uusin jäsen
PPERUNA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom