Ajotavat ja liikennesäännöt

Ajetaan selkeesti eri liikenteessä. Ite näen huomattavan paljon niitä kuskeja jotka ei uskalla moottoritielle liittyessä tai siellä ajaessa ajaa lähellekään rajoitusnopeutta mutta taajamassa kolmenkympin alueella samat kuskit vetää ihan surutta kuuttakymppiä.
Kyllä ja mä olen ehdottomasti sitä mieltä että poliisin pitää tuollaiseen puuttua, sanotaan näin, että sama se jos kehällä tai motarilla ajaa 10-20km/h ylinopeutta, mutta 30 alueella 5km/h on jo liikaa.

Espoon Länsiväylällä on monta kaistaa rinnakkain. Nimetään kaistat vasemmalta oikealle esimerkiksi 1, 2, 3 ja 4. Kaistojen 1 ja 3 ajoneuvot haluavat liittyä kaistalle 2, jossa on tilaa, ja molemmat näyttävät suuntavilkkua. Koska ajoneuvot eivät voi ängetä tismalleen samaan tilaan kaistalla 2, kumman ajoneuvon tulee väistää tässä tilanteessa?

Espoon Länsiväylällä on monta kaistaa rinnakkain. Nimetään kaistat vasemmalta oikealle esimerkiksi 1, 2, 3 ja 4. Kaistojen 1 ja 3 ajoneuvot haluavat liittyä kaistalle 2, jossa on tilaa, ja molemmat näyttävät suuntavilkkua. Koska ajoneuvot eivät voi ängetä tismalleen samaan tilaan kaistalla 2, kumman ajoneuvon tulee väistää tässä tilanteessa?
Tasapeli. Kumpikin varmistaa, ettei aiheuta vaaraa tai turhaa haittaa.

Tasapeli. Kumpikin varmistaa, ettei aiheuta vaaraa tai turhaa haittaa.
Toisen pitää mennä ensin, jotta homma toimisi. Todellisessa elämässä olen missannut yhden rampin tälläisessä tilanteessa, koska myös toinen samalle keskikaistalle liittyjä jäi odottamaan, liitynkö minä kaistalle vai en.

Tilanne on vähän sama kuin jos tasa-arvoisessa risteyksessä ollaan pattitilanteessa, jossa jokaisella on joku väistettävä. Jonkun vaan on mentävä. Esimerkin tilanteessa (lähtökohtaisesti, kokonaistilanne huomioiden) painaisin joko hieman kaasua ja lähtisin vaihtamaan ensimmäisenä tai sitten ottaisin vilkun pois merkiksi siitä, että annan tilaa toiselle.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 455
Jäsenet
78 066
Uusin jäsen
Juusto92

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom