Kysynpäs eräästä ikuisuusaiheesta, eli parkkikiekon käytöstä:
Myönnän itsekin aikanaan toimineeni väärin kiekon käytön kanssa tilanteessa, jossa olen pysäköinyt auton kiekon käyttövelvollisuuden ulkopuolella, mutta auto ei ole ruudusta lähtenyt vielä silloin kun käyttövelvollisuus on ollut jälleen voimassa. Tein siis niin, että laitoin kiekkoon ajaksi sen ajan, jolloin käyttövelvollisuus olisi taas voimassa, eli jos esim. käyttövelvollisuus on arkisin 8-18 ja pysäköin auton esim. klo 21, niin laitoin ajaksi klo 8. Oikein tekemällähän tuo pitää laittaa aikaan klo 21 tai 21:30, riippuen kumpi on seuraava lähin puoli- tai tasatuntinen.
Mutta. Nyt kun muuton myötä on pitänyt pohtia tätä kiekkoasiaa enemmän, niin kun merkitsen kiekkoon ajan esimerkiksi klo 22:00 ja käytän sitä vanhanaikaista sinistä kiekkoa, jossa kellotaulussa on samassa kohtaa sekä kellonaika klo 10 ja 22, niin miten pysäköinninvalvoja tuota kiekkoa sitten tulkitsee, jos hän A) tulee tarkastamaan autoja vaikka klo 9 tai sitten klo 13? Ajatellaan, että pysäköintirajoitus on arkisin 4h klo 8-18. Nythän tuo näyttäytyy tuossa klo 9:00 aikaan, että olen kiekon merkinnyt ikään kuin "tulevaisuuteen", eli voiko olla riski, että pysäköinninvalvoja tulkitsee tämän niin, että olen merkinnyt pysäköinnin väärin? Tai sitten jos mietitään, että kiekko näyttää aikaa klo 10 ja 22, niin jos valvoja sattuisi paikalle klo 13:00, niin olisin tavallaan kiekon näkökulmasta edelleen luvallisesti pysäköinyt, vaikka todellisuudessa pysäköintioikeuteni päättyi klo 12. Toki tässä jälkimmäisessä tapauksessa toimisin tietoisesti väärin, koska tietäisin milloin kiekko on alun perin asetettu.