Oma suhtautuminen näihin (ja viranomaisiin ylipäätään on) että duuniaan nekin vaan tekee. Yleensä se lappu kirjoitetaan ihan ansaitusti, ja jos sulla on jotain huomautettavaa tai riitautettavaa, niin pysäköinninvalvoja ei ole oikea kohde valituksille.
Omien havaintojeni mukaan ehkä 5-10% viranomaisista on tehtäviensä tasalla ja "tolkun ihmisiä" lopuilla on joku omituinen fiksaatio, masennus tai jumaluuskompleksi.
Ja nimen omaan se riitautus tai huomautus pitää osoittaa sille pysäköinnintarkastajalle heti ja siinä tilanteessa, kun tilanne on vielä kaikilla muistissa ja faktat tarkistettavissa.
Kun teet valituksen muutaman päivän sisään ja se käsitellään ehkä viikon, kahden tai kolmen sisällä, ei pysäköinnintarkastaja muista enää mitään ( jos edes kysytään ) ja antaa tietysti sellaisen lausunnon, että hän on oikeasssa ja "asiakas" väärässä, sitten väsynyt pysäköinninvalvoja kirjoittaa sen perusteella puolivillaisen kieltävän vastauksen ja oikeus ei toteudu.
Sen verran monesti on sattunut kyseenalaisia tapauksia, joissa on ollut esimerkiksi pakettiauto tai kuorma-auto kadun reunassa / jalkakäytävällä purkamasssa tai lastaamassa ja pysäköinnintarkastaja on käynyt lätkäisemässä lapun ikkunaan alle kahdessa minuutissa ja kaasutttanut pois paikalta.
Tietyissä paikoissa, joissa on riskinä että kamat lähtevät ohikulkijoiden matkaan, on pakko laittaa auto kiinni siksi aikaa, kun tuo tai vie kamaa sisälle.
Tällaisissa tapauksissa pysäköinnintarkastajan tulisi odotella auton luona noin 10 min, jotta hän voisi havaita onko kyseessä pysäköinti vaiko lastaus, mutta aina se ei toteudu.
Sitten jos teet valituksen virheellisestä pysäköintivirhemaksusta, niin pysäköinnintarkastaja ja -valvoja toteavat tarkastajan odotelleen paikalla tuon 10 min, vaikka valvontakamerat tai kojelautakamera näyttävät tarkastajan heittäneen lapun ikkunaan ja poistuneen paikalta.
Helsingissä on käynyt sitenkin, että olen ollut itse kuorma-auton kontissa purkamassa kuormaa/kärräämässä kamaa perälaudalle, kun "ninja" pysäköinnintarkastaja on käynyt heittämässä lapun ikkunaan.
Sitten pysäköinninvalvoja on kirkkain silmin väittänyt vastineessaan, että kyseessä ei ollut tieliikennelain 37 § mukainen ajoneuvon kuormaaminen tai kuorman purkaminen.