Ajopeliketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abc
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole hertseistä tietoa, mutta koska tuo 7.0 pitäisi tulla ulos?
Ei mitään tietoa.
Mutta NGP 7.0 ja FixUp 5.0 saa ladattua jo testikäyttöön.
Ei varmaan kannata Unkari -pluginia sotkea.

Tässä niiden muutoslogeja:

7.0 2022-07-08
* increased, fixed physics update rate of 720 Hz
* increased accuracy of calculations
* fixed some issues related to high screen refresh rates

6.5 2022-04-18
* fixed calculation of surface bumpiness when using material blending
* introduce new surface materials:
** Black_Ice
** Passthrough
** Cobble_Dry, Cobble_Damp, Cobble_Wet
* fixed list of road materials to include all Gravel_Coarse_Deeper,
Tarmace_Medium_Sprinkled_Dry, Dirt_Hard_xxx_Clone

6.4 2020-12-27
* fixed in-game setup editor suspension geometry calculation
* fixed loading of in-game setup editor suspension menu

----

5.0 2022-07-08
* removed sound refresh rate parameter, now refreshes at fixed rate
* FMOD requires NGP7
* FMOD sound system: support NGP 7.0.764.444

4.6 2022-04-15
New features
* mute inaudible original sounds properly (especially when FMOD is active)
* FMOD sound system: support NGP 6.5.763.443

4.5 2021-07-30
Update
* FMOD sound system: support NGP 6.4.759.437
 
Onkos tietoa missä lukemissa ajosimujen fysiikoiden nopeudet (hz) yleensä liikkuu?
Richard Burns Rallyyn on tekeillä uusi NGP -versio (7.0), joka nostaa fysiikoiden päivitysnopeuden ~150 hz:stä 720 hz:iin.

Rikkooko RBR nyt rajoja vai päivittyykö se vain nykypäivään?

Teoreettisesti, jos auton nopeus on 200 km/h (~55 m/s) ja fysiikat 720 hz, niin pienin muutos jonka pystyy havaitsemaan on noin 7.5 cm.
Aikaisemmin se oli noin viisinkertainen.

720hz on erinomaista nykypäivänä, mutta ei rajoja rikkova. LFS:ssä on tietääkseni isoimmat taajuudet fysiikoissa yli 1000Hz ja iRacingissa on 360, tai 720, tai 2880 riippuu miten laskee. AC toimii 333Hz ja uudempi ACC on päivityksen jälkeen 400Hz. Tartteis perehtyä syvemmin, että tietäisi varmuudella missä sitten se tarkin mallinnus per.sekuntti. AM2, AF2 yms en tiedä.

Tuossa vielä iRacingin selitys asiasta:
11) What is the sampling rate of your physics model?

360 Hz, is the short answer. But we calculate forces twice per update step, so we do player tire force calculations at least 4x2x360 = 2880 times per second. More if some of the tires are contacting multiple surfaces (i.e. curbs). We use IEEE floats.
 
Viimeksi muokattu:
LFS Forum - Physics engine rates of racing sims

1657557382203.png
 
Juu varmaan vanha lista, mutta pistin kun tuohon törmäsin.

Yritin kanssa tuosta BeamNG:stä löytää jotain järkeviä videoita, mutta tuntuu kaikki keskittyvän vahinkomallinnukseen eli sekö on pelin tarkoitus :hmm:

Tietääkös @jansku22 että onko tuota uutta fysiikkamallinnuksen versiota ylistetty vanhaan nähden?
Mun mielestä RBR Unkari jo nykyisellään ihan mahtava ja riittävästi haastetta oppia autojen käyttäytymistä vaikkapa johonkin DiRT Rally 2.0:aan verrattuna.
 
@Make73
Ei tietoa muiden mielipiteistä.

Mutta luulen että fysiikoiden päivitysnopeuden nosto on tehty sen takia että saadaan uusiin ratoihin mukulakivet (cobbles).
Niinkuin aiemmin laskeskelin, niin ~150 hz ei oikein riitä.

Jos vanhoissa radoissa ei ole mukulakiviä, niin eroa ei pitäisi huomata (NGP 6 vs 7).
 
Juu varmaan vanha lista, mutta pistin kun tuohon törmäsin.

Yritin kanssa tuosta BeamNG:stä löytää jotain järkeviä videoita, mutta tuntuu kaikki keskittyvän vahinkomallinnukseen eli sekö on pelin tarkoitus :hmm:

Tietääkös @jansku22 että onko tuota uutta fysiikkamallinnuksen versiota ylistetty vanhaan nähden?
Mun mielestä RBR Unkari jo nykyisellään ihan mahtava ja riittävästi haastetta oppia autojen käyttäytymistä vaikkapa johonkin DiRT Rally 2.0:aan verrattuna.

Törmäys fysiikat on ilmeisen ällistyttävät ja siksi parhaiten tiedossa, kuitenkin ajomallinkin pitäisi olla kunnossa ja ffb:n erinomainen. Siinä on skenaarioita/tehtäviä, tukee modeja ja voi ajaa ainakin perinteistä time trialia. Tämä pätkä avanneen paremmin, mistä kyse.

 
Hivenen epäilyttävä meno ollut SPA 24 kisassa... ilmeisesti exploit toki mahdollinen ollut ennenkin.



 
Viimeksi muokattu:
Tämä tulee menemään kyllä XsX:llä ostoon, pitänyt kuitenkin aiemmista alan peleissä Tony Stewart Sprint car racing, TS American racer ja SRX the game. Suomessa ainoa vaihtoehto tuo XsX/xboxin puoli kun nämä ei koskaan tule PSN-puolella myyntiin, voisivat jopa olla plesen puolella parempia etc, mutta kokeile sitten kun niitä ei täällä saa.


 
Tämä tulee menemään kyllä XsX:llä ostoon, pitänyt kuitenkin aiemmista alan peleissä Tony Stewart Sprint car racing, TS American racer ja SRX the game. Suomessa ainoa vaihtoehto tuo XsX/xboxin puoli kun nämä ei koskaan tule PSN-puolella myyntiin, voisivat jopa olla plesen puolella parempia etc, mutta kokeile sitten kun niitä ei täällä saa.

Tietääkseni tämä Outlaws on tulossa myös pleikkarille. Sony on vaan tarkka mitä pelejä ja miltä julkaisijalta saat tehdä ennakkotilauksia.

Everything you need to know about World of Outlaws: Dirt Racing
 
Enpä usko että tulee täällä PSN:ään, kuten sanoin ei Tony Stewartit x2 eikä SRX, josta tuli myös PS5-updata S/X-updaten tapaan. tulleet täällä ollenkaan PS:lle saataville, vaikka toki nekin muualla Playstationillekin julkaistiin. Sony ihmeesti sensuroi suomalaisilta monia pelejä, en ymmärrä mitä voittavat sillä että estävät ihmisten pelien ostamisen.
 
Enpä usko että tulee täällä PSN:ään, kuten sanoin ei Tony Stewartit x2 eikä SRX, josta tuli myös PS5-updata S/X-updaten tapaan. tulleet täällä ollenkaan PS:lle saataville, vaikka toki nekin muualla Playstationillekin julkaistiin. Sony ihmeesti sensuroi suomalaisilta monia pelejä, en ymmärrä mitä voittavat sillä että estävät ihmisten pelien ostamisen.

Taitavat vaatia kauppapaikalle suomen-kielisen info-tekstin, muuten ei ilmesty myyntiin Suomi-storeen. Tosin google-kääntäjällä tehtykin kelpaa :D
 
Haku ei toimi näillä hakusanoilla, mutta tuli vain mieleeni kun AC:n asensin ja tietenkin, hyvä niin, siellä oli Ferrari 312, Grand Prix Legendsistä tuttu.
Sillä ajoin aika lailla GPL:ssä, vaikka epäluotettava auto, mutta ne äänet! :)
Noh, assetto corsan äänet ovat jotain aasien hörinää verrattuna 1998 julkaistuun iRacingin edeltäjän aitoon korskuntaan, mutta ei siitä sen enempää. Vaikka siitähän on stoori miten ferkku päätyi simuun juuri äänien takia.
Tässä kuitenkin video minkä musan juuri radiosta kuulin, laatuhan oikein perunaa, lähes nauris-tasoa, simu siis vuosikertaa 1998.



Mitä sivusilmällä katselin niin tätähän modataan vielä tänä päivänäkin, 60fps mod, graffat radat ja kaikki tietenkin. Samaa tasoa varmasti kuin RBR.
 
Automobilista 2 löytyy myös formulaklassikoita, kuten tämä Ferrari 312 (pelissä ei Ferrarin lisenssiä, joten auton nimi on G1M2)


...tai ainakin näin netissä väitetään.

Mittaristo tosin on erilainen vuosimallissa -67
68_Ferrari_312F.jpg
edit:
Täällä tosin sanotaan että -67 (G1M2) olisi Eagle MK1 ja -69 (G2M2) olisi Ferrari 312

Ei kyllä ole 1:1 Eagle MK1:sen ohjaamokaan:
Eagle-Cockpit_.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tähän väliin tällainen kevennys, että toimii se arcade ajopeleistä tuttu laitoja pitkin ajelu ihan oikeassakin elämässä.


Edit: vähän aiheeseen myös, että tuo historic Spa pitää kyllä ostaa tuohon Automobilstaan. Se oli Project Cars kakkosessa ja mukava ja nopea rata ajella justiinsa tuollaisilla vanhoilla autoilla.


E: linkki korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Tähän väliin tällainen kevennys, että toimii se arcade ajopeleistä tuttu laitoja pitkin ajelu ihan oikeassakin elämässä.


Edit: vähän aiheeseen myös, että tuo historic Spa pitää kyllä ostaa tuohon Automobilstaan. Se oli Project Cars kakkosessa ja mukava ja nopea rata ajella justiinsa tuollaisilla vanhoilla autoilla.


E: linkki korjattu

Btw, Season passilla saa kaikki dlc:t, nykyiset ja tulevat. Steamissa saattaa olla vielä 50% tarjous voimassa.
 
Tähän väliin tällainen kevennys, että toimii se arcade ajopeleistä tuttu laitoja pitkin ajelu ihan oikeassakin elämässä.


Kevennystä jatkaakseni; joku voisi testata oikeassa elämässä F1-autolla, kuinka Toca race driver 3 tekniikka parantaisi kierrosaikaa eli jarruttaessa itse jarrumatka lyhenee kääntämällä lisää pyöriä samalla kun ne menevät lukkoon:rofl:
 
Edit: vähän aiheeseen myös, että tuo historic Spa pitää kyllä ostaa tuohon Automobilstaan. Se oli Project Cars kakkosessa ja mukava ja nopea rata ajella justiinsa tuollaisilla vanhoilla autoilla.

Varmaan kaikki tietääkin, että jos Spa DLC on jo ostettuna, niin tuo sisältyy siihen.

Mukava rata, postasin siitä videon eilen tänne.
 
89,90€ näkyi nyt olevan season pass. Ostin pelin (ams2) aikanaan alesta kun täällä siitä oli hyvää pöhinää. Peliä ei ole tullut pelattua juuri lainkaan kun kaikki hyvä pöhinä olikin lähinnä dlc kamaa, eikä napannut ostaa pelin hintaa kalliimmalla lisämateriaalia.

Olenkin todennut, että vanhassa vara parempi. Assetto Corsa ja Richard Burns Rally senkuin paranee vanhetessaan :)
 
EA kuoppaamassa Project CARS -pelisarjan. Harmin paikka. Sarjan kaksi ensimmäistä osaa olivat mukavaa simcade ajelua ja odotuksissa olikin, että jospa sen typerän kolmannen jälkeen olisi palattu simumpaan suuntaan. No ei tarvi odotella enää.

 
EA kuoppaamassa Project CARS -pelisarjan. Harmin paikka. Sarjan kaksi ensimmäistä osaa olivat mukavaa simcade ajelua ja odotuksissa olikin, että jospa sen typerän kolmannen jälkeen olisi palattu simumpaan suuntaan. No ei tarvi odotella enää.

No siltä kantilta onni, että Automobilista 2 jatkaa siitä.
Muuten ei yllätä, että päättyy sarja. Kolmonen tosiaan lähti lapasesta.
 
Nyt kun olisi Steamissa alet käynnissä, niin mietin tässä Automobilista 2 ja Assetto Corsa Competizionen välillä. ACC vissiin keskittyy ainoastaan johonkin GT-sarjaan ja siinä on tosi hyvä AI. Automobilistassa taitaa myös olla pitkälti kilpa-autoilua, mutta on ymmärtääkseni hieman monipuolisempi sisällöltään? Minulla on sellainen kuva näistä peleistä, että ACC pointtina on enemmänkin kisata AI:n kanssa ja AMS2 taas fiilistellä ja/tai hioa kierrosaikoja.
 
^ Jos pelaat VR:llä, niin AMS2 pyörii paljon paremmin kuin ACC.
Peleinä eivät kyllä sulje pois toisiaan, molemmille on paikkansa.
Kyllä mun mielestä AMS2:sen tekoäly on kanssa ihan hyvä ja tosiaan autoluokkia on enemmän.
 
Eikö LFS:ää enää kukaan pelaa? Onko BeamNG:stä sen korvaajaksi? Simuissa tykkään yleensä aina niistä joissa simulaatio jatkuu myös pidon rajamailla / sen loppumisen jälkeen. Monissa peleissä tuntuu että pitoa on loputtomiin, mutta sitten kun sitä ei ole, ajelu on kuin jäällä luisuttelua.
 
Eikö LFS:ää enää kukaan pelaa? Onko BeamNG:stä sen korvaajaksi? Simuissa tykkään yleensä aina niistä joissa simulaatio jatkuu myös pidon rajamailla / sen loppumisen jälkeen. Monissa peleissä tuntuu että pitoa on loputtomiin, mutta sitten kun sitä ei ole, ajelu on kuin jäällä luisuttelua.

BeamNG on hauska erinlainen simu, jos tykkää ajella erinlaisia variaatioita, kaikenlaisilla modeilla, toimii hyvin asfaltilla ja soralla. Varautuu vaan olemaan alfa-testaajana ja ainakin ittellä meni tovi säätäessä asetukset mieluisammaksi. Paljon hyvää ja paljon tauhkaa seassa. Moninpeliin siitä ei vielä taida olla. Suosittelen, mutta varauksella.
 
RRE tuli testattuna pitkästä aikaa ja on varmaan tullut joku päivitys viime ajon jälkeen (siitä on pitkä aika) , kun tuntui että ajotuntuma ja fysiikat olisi muuttunut paremmaksi. En sitten tiedä tekeekö pitkä ajotauko tepposet vai onko kehitystä oikeasti tapahtunut. Kivaa joka tapauksessa oli ensin BMW M1 ja sitten BMW M3 GT2 Nordsleife online kierrosaika battlee.
 
Mistä realistisen oloiset asetukset WRC10/Generationsille sekä Assetto Corsalle Competitionille?
Xbox S X ja Tx Thrustmaster käytössä.
 
Etin vanhojen porschien kuvia ja niitähän näky assettoon olevan ja kun se vielä koneelta löytyy nii. Paskat meinaa mennä housuun kun ukkoset löy tulille. :).
Tän videon ohjeilla saa nuo grafiikka modit ja muutkin helposti.
 
En tiennytkään että Crew "3" on tavallaan TDU1:n spirituaalinen jatke, sijoittuu Hawaijille ja kaikkea. Eli onko sitten kova kisa Solar Crownin kanssa että kumpi enemmän "TDU"?
 
Yhteenkään Bellin tuotokseen en koske enää ikinä. Sen verran toksista menoa oli sillon muinoin Project Carsin ympärillä että senttiäkään en tolle äijälle anna.
 
Mä en ole niin skenessä että tietäisin mistään toksisista tapahtumista mitään, mutta Race 07 tuli aikanaan ajettua ja tykkäsin kovasti. Myös Raceroom Racing Experience maistuu välillä ja Project Cars 2 rallicrossia on tullut verkossa ajeltua.

"It seems that Ian Bell means business when I quote ” Get back to basics: simulation (hardcore), and community (first and foremost).”

Kyllähän tuo quote ainakin ihan hyvältä kuulostaa ja ihan kunnon ajomiehiä on mukana konsultteina, niin ainakin itse pidän peukkuja että tulisi jotain hyvää.
 
AC 2 ensi vuonna?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 241
Viestejä
4 490 448
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom