AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

X-sarja taitaa olla aika sama ilman näyttöä prossublokissa? Säästää rahaa, jos ei tarvitse näyttöä siihen.
Itse asiassa täysin sama, mutta huonommalla näytöllä.

Edit. Taitaa tuossa "näytössä" olla vain logo ja rgb valaistus.
 
Viimeksi muokattu:

Onko kyseinen aio hyvä? Hinta ei sinänsä paina, mutta tyylikkään valkoisen aion haluaisin.
Perus ASETEK pumpulla oleva, eli ihan ok. Prossusta ja siitä aikooko kellotella riippuu riittääkö 240mm AIO
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään mitään sanottavaa Lian Li galahad 360 AIOsta?
Itellä on tommonen Galahad 360 valkoisena O11 Dynamic -kotelossa, Unifan SL120 -tuulettimilla tosin. Hyvin on ainakin tuo 10700K jäähtynyt ja muutenkin toiminut ongelmitta. Suurin ongelma näissä lienee saatavuus.
 
Tässä on myös hyvä tietää, että Arcticin rev. 3 aio jäähyt (ainakin 240 ja 280) eivät ole yhteensopivia kaikkien AM4 emojen kanssa. Pakkauksen mukana tulee väärät mountit, jonka seuraksena mountti asentuu suoraan esim. emon kondensaattorien päälle tai itse mountti jää väljäksi. Ei hätää tiedustelin asiaa ja tämä jälkiviisaus on Arcticin tiedossa ja Arctic lähettää onneksi oikeat mountit maksutta. Itse en tähän viikon(lue kuukaden) odotusleikkiin ryhtynyt vaan palautan jäähyn takaisin Jimssille heti ensi viikolla. Näköjään oli turhaa lähtä korvaamaan NH-D15 jäähyä :dead:
Vikalistalla ainakin MSI, ASUS ja Aorus emot.

Tuo Arcticin Rev 3 mountti saattaa aluksi vaikuttaa siltä, että ottaa kiinni esim. vrm mutta ihan viimeisessä vaiheessa cold plate saa suoraan painetta prosusta ja nostaa mountit sen verran korkealle että tilaa jää aika reippaasti.

Löysin mm. omaan emoon viittauksia, että ei muka olisi yhteensopiva ja itselläni ei mitään ongelmia kyllä ollut.

Minusta tuntuu, että moni ei suorita asennusta loppuun tämän takia ja liikkeellä on paljon väärää tietoa. En kiellä, etteikö olisi mahdollista että yhteensopivuus ongelmia voi olla muutaman emon kanssa mutta itse epäilen tätä todella paljon.

Edit: Veikkaan, että moni ei osaa / suorita asennusta loppuun ja veikkaa virheelliseksi noita mountteja, mutts voihan pakkaukseen olla eksynyt väärätkin jos se Arcticin tiedossa on. Itse sain kuitenkin aika varhaissa vaiheessa tuon omani niin vaikea tätäkään uskoa, ellei kyseessä olisi jokin tietty erä.
 
Varmaan on aiemmin ketjussa ollut puhetta, mutta minkälaisia käytännön kokemuksia porukalla on Kraken Z73:sta? Itseä lähinnä himottaa se näyttö, ja olettaisin että 9900k sillä jäähtyy. Vähän ylihintainenhan se taitaa olla mutta ei se niin haittaa.

Tuulettimet varmaankin vaihdan Unifaneiksi myös niin on samanlaiset diskovalot.
 
Ihan suorituskykyinen on z73. 9900ks sillä jäähtyy. Vähän kikkare se nzxt:n ohjelma,mutta tyytyväinen olen. Pumpuissahan noissa ne erot on. Kenno kaikissa sama. Hintaa alkaa olla vähintään riittävästi. Jos nyt olisin valinnan edessä niin hyppäisin yli ja menisin custom looppiin. Näytöksi joku näppärä pikku tabletti esim mitä käyttävät kun kattelee youtubea.
 
Ihan suorituskykyinen on z73. 9900ks sillä jäähtyy. Vähän kikkare se nzxt:n ohjelma,mutta tyytyväinen olen. Pumpuissahan noissa ne erot on. Kenno kaikissa sama. Hintaa alkaa olla vähintään riittävästi. Jos nyt olisin valinnan edessä niin hyppäisin yli ja menisin custom looppiin. Näytöksi joku näppärä pikku tabletti esim mitä käyttävät kun kattelee youtubea.

Eikös tuossa z73 ole ASETEKin pumppu? Sama löytyy monesta muusta ja on sinänsä kai ihan hyvä laite. Jos en väärin muista tuossa on vielä uusin iteraatio verrattuna aiempiin 52/62/72 malleihin.
 
Eikös tuossa z73 ole ASETEKin pumppu? Sama löytyy monesta muusta ja on sinänsä kai ihan hyvä laite. Jos en väärin muista tuossa on vielä uusin iteraatio verrattuna aiempiin 52/62/72 malleihin.

En tiedä käytännön mitään aiemmista malleista. Pumpusta voin sanoa sen että ei kuulu mitään ääniä tuulettimien huminan alta. Cinebench rasitus 9900ks delidattu toki, niin 80° on max lämmöt. Juurikin sen takia hommasin kun näkyy prossun ja näyttiksen lämmöt samassa taulussa. "Vähän" hifistelyä mutta menköön nyt. Prossun lämmöt ei ole ihan samoissa asteissa mitä näyttää emon lukemat mutta ok
 
Tuo Arcticin Rev 3 mountti saattaa aluksi vaikuttaa siltä, että ottaa kiinni esim. vrm mutta ihan viimeisessä vaiheessa cold plate saa suoraan painetta prosusta ja nostaa mountit sen verran korkealle että tilaa jää aika reippaasti.

Löysin mm. omaan emoon viittauksia, että ei muka olisi yhteensopiva ja itselläni ei mitään ongelmia kyllä ollut.

Minusta tuntuu, että moni ei suorita asennusta loppuun tämän takia ja liikkeellä on paljon väärää tietoa. En kiellä, etteikö olisi mahdollista että yhteensopivuus ongelmia voi olla muutaman emon kanssa mutta itse epäilen tätä todella paljon.

Edit: Veikkaan, että moni ei osaa / suorita asennusta loppuun ja veikkaa virheelliseksi noita mountteja, mutts voihan pakkaukseen olla eksynyt väärätkin jos se Arcticin tiedossa on. Itse sain kuitenkin aika varhaissa vaiheessa tuon omani niin vaikea tätäkään uskoa, ellei kyseessä olisi jokin tietty erä.
Tässä eilen törmäsin tähän asennus ongelmaan kun rupesin Arcticia asentamaan Ryzen AM4 ITX emolle.
Ei pysty millään asentamaan ja mountti menee melkein puoliksi emon konkkien päälle ja ruuvien pituus ei riitä millään backplateen ja jos tuosta kiristelisi niin menisi emo paskaksi. Tästä löytyi yllättävän monelta samaa komenttia redditistä. Pistin viestiä Arcticille. Harmittaa kyllä aika paljon kun uuden koneen kaikki muut osat saanut pitkän odottelun jälkeen ja jäi tästä kiinni. Pitänee käydä hakemassa toinen jäähy tilalle.
 
Omia kokemuksia Arcticin 280 asennuksesta.
Tietysti sattui kolme neljästä pikkuruuvista olemaan vääriä. Liekö M2,5 M3:n sijaan. Kovasti näyttää samalta. Ensin sattui tietty se oikeakokoinen käteen ja ihmettelin sitte että miksi seuraava ruuvi ei mene ruuvitornin pohjaan saakka. Ei todellakaan kannata väkisin vääntää noita. Vähän aikaa tapeltuani sain kuitenkin tuon lopulta irti ja oikeita ruuveja löytyi pc-kotelon laatikosta, kun ovat samoja millä noita kovalevy(kehikko)ja laitetaan paikalleen.

Vanha koteloni Phanteks Enthoo Pro tosiaan paperilla tukee just ja just 420mm kokoisia radeja mutta tuon korkeuden myötä en ole tainnut ikinä naftimpaa osaa tietokoneeseeni asentaa. Tämä ei millään mennyt tuonne takaosaan, kun c6h emolevyn lisävirtakaapelin irroitusklipsu otti tuulettimeen vastaan! Piti siirtää lähestulkoon etuosaan mutta sitten noi letkut alkoivat pingottumaan, joten radi on nyt hieman satunnaisessa paikassa vain neljällä ruuvilla, kun piti hieman takaisin taaemmas siirtää. Emolevyn yläosassa olevan fan headerit on milteipä tuulettemissa nyt kiinni ja tuo yksi ruuvinkantakin melkein vrm-jäähdytyssiilessä kiiinni. Näistä ongelmista olisi päässyt kokonaan eroon, jos olisin valinnut 240 tai 360mm mallin.

ahdasta on.jpg

Noh, olkoot tuossa, kun kerta meni. Lähinnä jäi harmittamaan nyt kun tuonne takakulmaan jäi tuo aukko (kotelon katto ei kiinni). Mitäpä sanoisitte, että kannattaisiko tuonne laittaa tuuletin tai mahdollisesti tukkia koko aukko ettei takatuuletin mahdollisesti ala imemään ilmaa tuolta koppaan?
 
No juu, ehdottomasti laittaisin umpeen. :D

Mustaa muovia ellei metallia kokoon leikattu palanen, tms.

Sitten on toki erikseen hankitut ohuemmat tuulettimet? Onko sellaisissa tosin yhtä hyvä teho ja jos on nouseeko melutasot. Jos nyt muusta syystä pitäisi taakse saada.
 
Tosiaan tuosta katosta puuttui kuvasta ritilä mutta empä minä tuohon tyytynyt ja päätin väärinkäyttää katosta löytyviä kiinnitysreikiä, joilla radin sai paikoitettua ulommas kohti kotelon ovea kauemmaksi emosta niin radin tuulettimen kulma onkin nyt tuossa emon virtaliittimen kohdalla. Koteloa kyllä pystyisi purkamaan siihen malliin että tuon katto osan saisi kokonaan pois ja tehtyä uusiksi kiinnitysreiät.
Tuo rako katossa kutistui kolmeen sentiiin, joten vetäsin siihen kirkasta pakkausteippiä vaan päälle :) Letkujen reititykseen pystyi nyt vaikuttamaan.

Ohuemmat tuulettimetkin toki toimisi. Mites muuten onko noi vaihdettavissa?

Tässä projektissa oli kyllä mieluisaa että sain katossa ennen olleet corsairin mag levit kotelon pohjalle, kun alhaalla oli vanhat tuulettimet huonossa jamassa. Samalla tuli tuuletinprofiilit säädettyä ja tuntuu taas mukavan hiljaiselta kone.

muutos.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ensimmäisen omin käsin kasattavan koneen osien haaliminen lähenee loppua; Jimmsiltä suositeltiin AMD Threadripper 3960xlle jäähyksi
Olisiko tuo pätevä sarjassaan, vaikkei visuaaliset efektit merkitse mitään täällä päässä? Mitä muita kannattaisi harkita, kun paino osastoilla luotettavuus, helppous asentaa, sekä tietysti tehokas toiminta?
 
TR:n julmetun ison heatspreaderin huomioiden laittaisin kyllä itse jotain muuta. Faktaa en nyt tähän hätään ehdi sulle kyllä kaivaa, mennään mutulla
 
Ainut AIO joka on jäähdyttänyt hyvin Threadripperiä on Enermaxin TR4 360 (kylmälevy on suunniteltu ripperiä varten), tosin en tiedä ovat vieläkään korjanneet sitä mädäntymis ongelmaa, väärät nesteet sisässä kaikissa tuotteissa :D (itselläni oli tuollainen ekan ripperin kaa käytössä, puolen vuoden käytön jälkeen oli ihan läpimätä).
 
Kiitoksia molemmille vastauksista. Jatketaan googlettelua ja opettelua siis. Lista "sopivista" on niin pitkä, etten tiedä mistä päästä ominaisuuksia lähtisi karsimaan.
Enermax TR4 360stä näyttäisi olevan II-versio (?), tosin en tiedä onko se ongelmien suhteen parempi, nimittäin aika lailla hajontaa näyttäisi olevan kokemuksissa esimerkiksi Amazonin käyttäjien arvosteluissa.
Vuotoihin liittyvät ongelmat saa ajatukset väkisinkin harhailemaan myös ilmajäähyjen suuntaan vaikkei valmistaja niitä taida suositellakaan, mutta se taitaa olla eri ketjun heiniä.
 
Tässä on myös hyvä tietää, että Arcticin rev. 3 aio jäähyt (ainakin 240 ja 280) eivät ole yhteensopivia kaikkien AM4 emojen kanssa. Pakkauksen mukana tulee väärät mountit, jonka seuraksena mountti asentuu suoraan esim. emon kondensaattorien päälle tai itse mountti jää väljäksi. Ei hätää tiedustelin asiaa ja tämä jälkiviisaus on Arcticin tiedossa ja Arctic lähettää onneksi oikeat mountit maksutta. Itse en tähän viikon(lue kuukaden) odotusleikkiin ryhtynyt vaan palautan jäähyn takaisin Jimssille heti ensi viikolla. Näköjään oli turhaa lähtä korvaamaan NH-D15 jäähyä :dead:
Vikalistalla ainakin MSI, ASUS ja Aorus emot.
Kuinka kauan meni että sait vastausta Arcticilta? Laitoin viikko sitten Arcticin supporttiin viestiä vääristä ruuveista ja mountista ja tiedustelin milloin voisivat lähettää oikeat palikat tilalle. En ole mitään vastausta saanut...
 
Deepcooling Gammax V2 240mm AIO mukisematta toiminut nyt reilun vuoden, mutta nyt huomasin että pumppu alkanut vähän "kolisemaan" kun pistää CPU:lle kuormaa, sinänsä mielenkiintoista että pumpun RPM:t on aikalailla lukittu n. 1300RPM ja kolina seuraa lämpötiloja, ei kierroksia. Tietty jos nostaa kovemmille kierroksille niin pientä meteliä pitää myös niin, mutta n. 1300rpm on käytännössä äänetön.
 
Apuja AIO-tuulettimen natinaan/kitinään? Parempia vaihtoehtoja?

Cooler Masterin ML360R RGB-tuulettimet pitävät melkoista natinaa ja pörinää. Netistä selailemieni tietojen perusteella voisi periaatteessa olla mahdollista, että ääni tulisi ilmakuplista järjestelmässä tms, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Kummallista tapauksessa on se, että eri tuulettimet (3x120) natisevat omia aikojaan, eikä yhden tuulettimen vaihtaminen auttanut asiaa. Joka tapauksessa saundi on suhteellisen kova ja turhauttavakin. Voimakkaimmillaan natina/pörinä/ritinä/tikitys ilmenee about 1200-1600 RPM vauhdissa, hirveästi yli tai ali sen, niin ei hirveästi vaivaa... paitsi välillä myös todella alhaisilla nopeuksilla natina alkaa kuulua, ja häiritsee huomattavasti esimerkiksi sarjan katsomista.

Ei hirveästi kiinnosta alkaa purkaa noita osiin ja tunkea öljyä väliin, joten vaihto lienee paras - hehe - vaihtoehto. Vilkkuvat valot houkuttelevat edelleen, mutta olisi kiva saada laatuakin. Corsairin lediviuhuttimet ovat ilmeisesti saaneet ihan hyviä arvosteluja. Suosituksia vaihtoehtoisiksi radiaattorituulettimiksi? Ei-RGB käy myös hyvin, mutta vilkkuvalot plussaa..
 
Apuja AIO-tuulettimen natinaan/kitinään? Parempia vaihtoehtoja?

Cooler Masterin ML360R RGB-tuulettimet pitävät melkoista natinaa ja pörinää. Netistä selailemieni tietojen perusteella voisi periaatteessa olla mahdollista, että ääni tulisi ilmakuplista järjestelmässä tms, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Kummallista tapauksessa on se, että eri tuulettimet (3x120) natisevat omia aikojaan, eikä yhden tuulettimen vaihtaminen auttanut asiaa. Joka tapauksessa saundi on suhteellisen kova ja turhauttavakin. Voimakkaimmillaan natina/pörinä/ritinä/tikitys ilmenee about 1200-1600 RPM vauhdissa, hirveästi yli tai ali sen, niin ei hirveästi vaivaa... paitsi välillä myös todella alhaisilla nopeuksilla natina alkaa kuulua, ja häiritsee huomattavasti esimerkiksi sarjan katsomista.

Ei hirveästi kiinnosta alkaa purkaa noita osiin ja tunkea öljyä väliin, joten vaihto lienee paras - hehe - vaihtoehto. Vilkkuvat valot houkuttelevat edelleen, mutta olisi kiva saada laatuakin. Corsairin lediviuhuttimet ovat ilmeisesti saaneet ihan hyviä arvosteluja. Suosituksia vaihtoehtoisiksi radiaattorituulettimiksi? Ei-RGB käy myös hyvin, mutta vilkkuvalot plussaa..
Arctic P12, valot vaan puuttuu. ML120 Pro RGB versiona lienee yksi parhaista jos valoja haluaa.
 
ML120 Pro RGB versiona lienee yksi parhaista jos valoja haluaa.
Sivuhuomiona, että tietyissä tilanteissa ML sarjan tuulettimet ei ole järin nättejä. Niissä kun ns. takapuolella näkyy vaan suoraan kirkkaat ledit.
Ei toki luultavasti tähän Teeristin keissiin päde, kun taustapuoli menee kiinni radiin.
Toki jos haluaa kehäänkin RGB:tä, LL voi olla hienompi. Ehkä noi ML on toki muuten paremmat föönit.

Itsellä koneessa toi Corsairin 360mm Elite Capellix AIO, jonka mukana tulee 3kpl ML tuulettimia tosin ilmeisesti non-pro. Valaistuksen osalta tietääkseni sama kuin pro kuitenkin.
Joka tapauksessa laitoin ensin tuohon radiin kiinni push/pull niin että ML edessä ja LL takana.
Sitten hiffasin että LL:n kehän RGB (mitä ML:ssä ei ole) menee hukkaan kun ne LL:n valaistut kehät on kohti radia.
Käänsin ne...... sitten kun kone taas kasassa tajusin että juu LL:t on kivemmat edessä (kun mulla näkyy kotelosta läpi ne kehät) mutta ML:ssä loistaa sitten kopan sisälle ja sivupaneelista läpi helkkarin kirkkaan paljaat ledit ja on oikeastaan jopa rumat. Eipä käynyt mielessäkään. :rolleyes:

QL tuulettimet varmaan olisi ihan parhaat (kehä valaistu kummallakin puolella), mutta on ihan helkkarin kalliit. Plus ne kyllä menee hukkaan toisen puolen osalta radissa kiinni.
Tuon CM ML360R kuvan mukaisesti laitettuna LL tuulettimet on varmaan enemmnä RGB kuin ML, toki ehkä natsaa enemmän ML lookki missä loistaa vaan lapojen osalta.

En ole kyllä vaihtamassa niitä pull puolen tuulettimia, ihan karmea raatteentie lähteä irroittamaan ja viemään piuhoja uusiksi. :poop:
 
Onko kellään kokemusta kyseisistä AIO 360mm? Mikä näistä kannattaisi tilata.
Vaatimuksena on RGB ja tehokas että jäähdyttää ton i9 10900k mahdollisesti myös kellotuksen kanssa, koska Custom Loop ei ole oikein vaihtoehto.

#1: Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille - 189,90€
#2: EK-AIO 360 D-RGB
#3: ARCTIC Liquid Freezer II 360 -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille, musta - 99,90€

ARCTIC tuulettimet kyllä vaihtuisi johonki RGB versioon sitten. Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista tai kokemuksista.
Kiitos etukäteen :)
 
Onko kellään kokemusta kyseisistä AIO 360mm? Mikä näistä kannattaisi tilata.
Vaatimuksena on RGB ja tehokas että jäähdyttää ton i9 10900k mahdollisesti myös kellotuksen kanssa, koska Custom Loop ei ole oikein vaihtoehto.

#1: Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille - 189,90€
#2: EK-AIO 360 D-RGB
#3: ARCTIC Liquid Freezer II 360 -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille, musta - 99,90€

ARCTIC tuulettimet kyllä vaihtuisi johonki RGB versioon sitten. Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista tai kokemuksista.
Kiitos etukäteen :)

- Corsair on noista varmaan ainut johon ei tuulettimia tarvisi vaihtaa jos RGB:tä haluaa.
- EK:n Vardar-tuulettimet on kuulemma häiritsevän kovaäänisiä. Toki eihän se kaikkia häiritse.. Muuten kehuttu AIO kyllä.
- Arcticin kenno on paksumpi ja on siksikin näistä tehokkain. Kannattaa siis selvittää myös että mahtuu varmasti koteloon. Tuulettimet on myös ihan hyvät mutta ilman RGB:tä. Saahan niihin Phanteksin Halos Luxit joilla näkyvyyttä ja johtosotkua saa mukavasti lisää.
 
Apuja AIO-tuulettimen natinaan/kitinään? Parempia vaihtoehtoja?

Cooler Masterin ML360R RGB-tuulettimet pitävät melkoista natinaa ja pörinää. Netistä selailemieni tietojen perusteella voisi periaatteessa olla mahdollista, että ääni tulisi ilmakuplista järjestelmässä tms, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Kummallista tapauksessa on se, että eri tuulettimet (3x120) natisevat omia aikojaan, eikä yhden tuulettimen vaihtaminen auttanut asiaa. Joka tapauksessa saundi on suhteellisen kova ja turhauttavakin. Voimakkaimmillaan natina/pörinä/ritinä/tikitys ilmenee about 1200-1600 RPM vauhdissa, hirveästi yli tai ali sen, niin ei hirveästi vaivaa... paitsi välillä myös todella alhaisilla nopeuksilla natina alkaa kuulua, ja häiritsee huomattavasti esimerkiksi sarjan katsomista.

Ei hirveästi kiinnosta alkaa purkaa noita osiin ja tunkea öljyä väliin, joten vaihto lienee paras - hehe - vaihtoehto. Vilkkuvat valot houkuttelevat edelleen, mutta olisi kiva saada laatuakin. Corsairin lediviuhuttimet ovat ilmeisesti saaneet ihan hyviä arvosteluja. Suosituksia vaihtoehtoisiksi radiaattorituulettimiksi? Ei-RGB käy myös hyvin, mutta vilkkuvalot plussaa..
Vastausten ja näennäisen saatavuuden perusteella lähti Verkkiksestä Corsairin LL120:t tilaukseen. Noh, saatavuudet ei olleetkaan sitä mitä tilatessa luki, vaan "Heti lähetettävissä" muuttuikin muotoon "6-10vrk", joka 10vrk kuluttua muuttui muotoon "2-4vko". Tuossa kohtaa tilasin sitten sillä hetkellä "Heti lähetettävissä" ML120 3x paketin, joka sekin muuttui "1-2 vkoa" (tms) muotoon, kun tilaus oli tehty... :rofl:

Eilen kuitenkin sain haettua ML120:t, jotka siis tulivat ensin. Pikaisen googlettelun perusteella nuo toimivat marginaalisesti paremmin kuin LL:t, joten koitin onneani ja tungin kiinni. Tomahawkista löytyi onneksi ylimääräinen sisäinen USB 2.0 liitäntäpaikka, ja Corsairin kontrollerin piuhat sai vedettyä nätisti siten, että virtajohdot pääsevät kiinni AIOn liittimiin. Long story short: kaikenlainen nitinä ja surina katosi täysin, lämmöt putosivat peruskäytössä 3-5 astetta ja maksimeissa 1-2 astetta ja maksimilämmöillä aiemmin jo tutuksi käynyt lentokonemainen propellipörinä vaihtui tasaiseen tuulen suhinaan. Hieman tuo nyt on epätyylikästä sikäli, että on käytössä kolme eri RGB controlleria (Corsairin iCue nyt siis kolmas), mutta pääasia toki että valot vilkkuu, lämmöt on hallussa ja äänimaisema miellyttää. :thumbsup:

Tl;dr: CM ML360R stokkituulettimet torttua, Corsairin ML120RGB hyvä: puhaltaa ihan riittävän hyvin radiaattorin läpi eikä ainakaan allekirjoittaneen korviin enää satu.

Toki hyvä kysymys, että olisiko tuohon kokonaisuudessaan 200e maksaneeseen prosessiin saanut sitten jo paremman prossujäähyn parempine tuulettimineen, mutta päätän nyt kuitenkin olla tähän tyytyväinen... :D
 
Minkälaiset ruuvit tuohon Arcticin Liquid Freezeriin tarvitsee jos haluaa pistää 2 ylimääräistä tuuletinta push/pulliin?
 
Minkälaiset ruuvit tuohon Arcticin Liquid Freezeriin tarvitsee jos haluaa pistää 2 ylimääräistä tuuletinta push/pulliin?
Tuulettimen paksuuden mukaan. Todennäkösesti ne on 25mm paksut tuulettimet niin 30mm ruuvit sitten kaveriks.


Ellei toki Arctic oo jotain erikoisilla kierteillä olevia ruuveja käyttänyt siinä, kannattaa varmistaa.
 
Tuosta AIO:sta ja niiden sijoittelusta sellainen tarkentava kysymys.

AIO pumppujen rikkoontuminen johtunee yleensä ilmasta, jota pumppu tekee kavitoimalla?

Eli pitäisi sijoittaa pumppu (tässä tapauksessa blokki) alemmaksi kuin radi?

Olenko ymmärtänyt oikein?
 
Tuosta AIO:sta ja niiden sijoittelusta sellainen tarkentava kysymys.

AIO pumppujen rikkoontuminen johtunee yleensä ilmasta, jota pumppu tekee kavitoimalla?

Eli pitäisi sijoittaa pumppu (tässä tapauksessa blokki) alemmaksi kuin radi?

Olenko ymmärtänyt oikein?
Kuhan järjestelmän korkein paikka ei ole pumppu niin iha ok. Paras ois jos radin umpinainen pää ylin kun siellä on tasku ilmaa varten
 
Ostin elämäni ensimmäisen AIO jäähdyttimen cooler master masterliquid lite 120. Piti laittaa X2 6400+ koneeseen mutta koteloon ei sopinut, joten laitoin sen sitte tälle pääkoneelle 7 1700 3.8Ghz ja hyvinhän se pelittää. 65 astetta super pi kaikilla ytimillä ja noctua tuuletin puhaltaa ~1200rpm. Hiljaisempi ja karvan tehokkaampi kuin entinen cooler master hyper 212 evo, joka meni tuohon x2 6400+ koneeseen.
 
Itse ostin noin 2.5 vuotta sitten cooler master masterliquid 240 rgp. Asennettu syyläri kattoon pumppu alle. Ensimmäiset tuulettimet kesti alle vuoden"lakeri vika" , joten uutta tilalle. Seuraavat kesti taas vuoden prkl, sama homma. Joten korvasin tuulettimet EK-Vardar EVO. Ne ovat kyllä mukavasti toimineet, ja ovat äänettömät... mitä ei voi sanoa alkuperäisistä. Nyt sitten syyläri alkoi pulputtaa "Erittäin kovasti". Nesteet olivat vähissä, eli jonnekkin kodonneet "ei vuotoja". Lisäsin syylärin täyttö aukon kautta akku vettä. ja taas pelittää. Pumppu on kyllä toiminut hyvin.

Joten en voisi sanoa, että on ihan "huolto vapaa". Meinasin nyt vaihtaa koko paskan pois. Sanakaapa joko, mikä olisi hyvä AIO jäähy? Vai pitääkö sitä palata ilmajäähyn puolelle.
 
Itse ostin noin 2.5 vuotta sitten cooler master masterliquid 240 rgp. Asennettu syyläri kattoon pumppu alle. Ensimmäiset tuulettimet kesti alle vuoden"lakeri vika" , joten uutta tilalle. Seuraavat kesti taas vuoden prkl, sama homma. Joten korvasin tuulettimet EK-Vardar EVO. Ne ovat kyllä mukavasti toimineet, ja ovat äänettömät... mitä ei voi sanoa alkuperäisistä. Nyt sitten syyläri alkoi pulputtaa "Erittäin kovasti". Nesteet olivat vähissä, eli jonnekkin kodonneet "ei vuotoja". Lisäsin syylärin täyttö aukon kautta akku vettä. ja taas pelittää. Pumppu on kyllä toiminut hyvin.

Joten en voisi sanoa, että on ihan "huolto vapaa". Meinasin nyt vaihtaa koko paskan pois. Sanakaapa joko, mikä olisi hyvä AIO jäähy? Vai pitääkö sitä palata ilmajäähyn puolelle.
Jos ei valoja tms RGB:tä halua, niin kyllä mä ehdottomasti suosittelen ilmajäähyä. NH-D15 Chomax.Black, niin siinä on jäähyä moneksi vuodeksi. On hiljainen, tehokas, eikä tarvitse akkuveden kanssa läträtä :) Mutta jos edelleen haluat AIO:n, niin Arctic Coolerin Freezerit on hyvä, ja NZXT:ssä aina ollut markkinoiden pisimpiä takuita.

Ilmajäähy:

AIO ilman RGB:tä:

AIO RGB:llä:
 
Minkälaiset ruuvit tuohon Arcticin Liquid Freezeriin tarvitsee jos haluaa pistää 2 ylimääräistä tuuletinta push/pulliin?
Oletko saanut selville mitkä ruuvit käy siihen ? Netissä olen löytänyt kaksi erilaista tietoa : UNC 6-32 tai M3.

Edit.
1614902410147.png
 
Viimeksi muokattu:
Jos noinkin paljon uhraat euroja niin edottomasti -> DIY Kits CPU erillis järjestelmä. Vähän sama kuin pakettimikro vs itse kasattu.
Edit: sopivuus on vain LGA1200. Joten ei ole yhteen sopiva.
Overclocking the Intel Core i9-10900K (Comet Lake) to 5.4GHz on all 10 Cores - FunkyKit

Cooler Master MasterLiquid ML360 SubZero Review tuossa vielä toinen reveiw 6 ytimisellä.

Pitää huomioida tuo ylimääräinen 200W kesällä.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ole perillä intelin kannoista kun pomppasin itse amd leiriin, mutta.. Tuohan on lga1200 kannalle, eikös 8000 sarjat olleet jotain lga 1151 kantaisia? Toki vissiin jollain tasolla jäähyt menevät ristiinkin.

Mutta kuten edellä, saat customin diy kitin jo samaan rahaan sekä suuremman jäähdytystehon kaupan päälle.
 
Haluisin kyllä nähdä semmosen custom loopin joka ambientilla pitää 10900k/9900k:n alle 60C täydellä kuormalla.
 
Haluisin kyllä nähdä semmosen custom loopin joka ambientilla pitää 10900k/9900k:n alle 60C täydellä kuormalla.
Tuleekohan ite prossun materiaalin lämmönjohtavuus vastaan? se kiuas tunkee niin paljon lämpöä että ei maha keretä siirtyä se energia tuolla lämpöerolla. Jos peltierillä keittäs sitä vettä mutta sit se kupliminen luo ilmataskuja ja ne taas eristää.
 
Sepä se, 23 asteisellä vedellä kun yritetään jäähdyttää postimerkin kokoista aluetta, mistä puskee päälle 200W lämpötehoa.
 
Sama homma se on 5000-sarjan ryzeneillä jos pistää PBO:t päälle. Ihan sama mikä jäähy, niin lämmöt saa 90C kintaille.
 
Sama homma se on 5000-sarjan ryzeneillä jos pistää PBO:t päälle. Ihan sama mikä jäähy, niin lämmöt saa 90C kintaille.
Rakensin kaverille 5800x mini-itx buildin niin kyllä se oli alivoltitus eikä ylikellotus mielessä siinä hotboxissa
 
hei onkohan ihan turhaa kun mulla on nyt noctua noctua nh-d15s ja oon miettiny NZXT Kraken X73 jäähdyä onkohan paljon eroa jäähdy tehossa ?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 753
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom