AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
No ilmajäähykin käy, lähinnä mietin, että ei jaksaisi mitään värkkäämistä vaativaa ilmajäähyä asentaa. Joku helppo ja yksinkertainen matx settiin.
Väittäisin että parasta hinta-laatua tarjoaa deepcool ls520 se n.85 euron hintaan.

En ostaisi ilmajäähyä itsekään enää yhtään mihinkään ellei olisi pakko.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 190
Väittäisin että parasta hinta-laatua tarjoaa deepcool ls520 se n.85 euron hintaan
Onko tuo parempi kuin arctic?
En ostaisi ilmajäähyä itsekään enää yhtään mihinkään ellei olisi pakko
Kysyjän lämpökuorma on 125 w, joten tuohon ei tarvii vesijäähyä, vaan paljon halvemmat ilmajäähyt riittää hyvin. Lisäksi ilmajäähy on aina varmatoimisempi.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Väittäisin että parasta hinta-laatua tarjoaa deepcool ls520 se n.85 euron hintaan.

En ostaisi ilmajäähyä itsekään enää yhtään mihinkään ellei olisi pakko.
Näkemyseroja, ilmajäähyille on kyllä paikkansa mutta itse en ostaisi AIOa kuin aivan pakosta, jota normikäytössä on vaikea perustella kustannustehokkaana vaihtoehtona.
Nimimerkillä 360 Aion omistaja ja saman asian ajaisi noin 40€ laadukas ilmajäähy :D
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Onko tuo parempi kuin arctic?
Tekniikka kohtii paljon uudempaa. Eli on.
Kysyjän lämpökuorma on 125 w, joten tuohon ei tarvii vesijäähyä, vaan paljon halvemmat ilmajäähyt riittää hyvin. Lisäksi ilmajäähy on aina varmatoimisempi.
Lämpökuormalla ei ole asian kanssa mitään relevanssia. Ilmajäähy laittaa sen pienenkin lämmön täysin väärään paikkaan noin keskimäärin aina. AIO:lla saa paljon paremmin päättää sen.

varmasti voi pärjätä ilmajäähyllä. Mutta pärjäämisellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä itse sanoin.

Näkemyseroja, ilmajäähyille on kyllä paikkansa mutta itse en ostaisi AIOa kuin aivan pakosta, jota normikäytössä on vaikea perustella kustannustehokkaana vaihtoehtona.
Nimimerkillä 360 Aion omistaja ja saman asian ajaisi noin 40€ laadukas ilmajäähy :D
Kustannustehokkuus verrattuna ilmajäähyyn ei ollut minkäänlaisena osallisena kommentissa minulla. Minulle on se ja sama vaikka ilmajäähyt olisi ilmaisia. Ne ei kiinnosta siltikään kuin pakosta.

Kysyjä kuitenkin tiedusteli alunperin AIO:ta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 190
Lämpökuormalla ei ole asian kanssa mitään relevanssia. Ilmajäähy laittaa sen pienenkin lämmön täysin väärään paikkaan noin keskimäärin aina
Kyllä sillä on se merkitys että jos se lämpökuorma on pieni, sillä ei ole yleensä mitään merkitystä vaikka se lämpö menisi osittain väärään paikkaan. Lisäksi se takatuuletin poistaa sitä lämpöä kotelosta, jolloin se aio on ihan rahanhaaskausta suorituskykymielessä.

Toki jos hakee esteettisesistä syistä vesijäähyä, on se eriasia, mutta tällöin kannattaa tunnistaa paljonko se esteettisyys maksaa ja paljonko on siitä halukas maksaa.

Kysyjä kuitenkin tiedusteli alunperin AIO:ta
Kyllä, mutta pienen lämpökuorman takia oli asiallista tarjota rinnalle myös ilmajäähyä perusteleuiden kanssa. Päättäkööt kysyjä sitten mikä sopii hänelle parhaiten.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
476
Onhan tuo ilmajäähy tietysti esteettisesti hienomman näköinen.

Eikös se nyt ole muutenkin vähän noloa pitää ilmajäähyä ikkunallisessa kotelossa. Jos laittaa ilmajäähyn niin umpinainen kotelo ja verhot kiinni.

Vesijäähyssä sitten saa pelätä laskeeko housuun kun ikää tulee. Kuumotukset pitää konetta päällä kun ei ole itse kotona.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 190
Onhan tuo ilmajäähy tietysti esteettisesti hienomman näköinen.

Eikös se nyt ole muutenkin vähän noloa pitää ilmajäähyä ikkunallisessa kotelossa. Jos laittaa ilmajäähyn niin umpinainen kotelo ja verhot kiinni.
Maku kysymys. Osaa ei pidä sitä ilmajäähyä mitenkään rumana ja esim ak620 digital sopii erityisen hyvin ikunalliseen koteloon.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Mikä on käyttäjien mielestä yleisesti hyvä AIO hintalaatusuhteeltaan noin 60-80€ luokassa. Jos hankin niin tulisi 125W rajoituksella olevan i7 12700F:n jäähdytykseen. En muuten räpellä kelloja yms.

Ei toki haittaa jos halvempikin kuin 60€
Kiinnitän vielä huomiosi tähän 125W rajoitukseen. Sanot että että et muuten räpellä, mutta olet siis kuitenkin "räpeltänyt" tuon rajoituksen itse päälle?
Täysin räpeltämättä käsissäsi voi olla emolevy jota ei kiinnosta tuo 125w "vakio" mitenkään ja kulutus voi nousta tuolla CPU:lla sinne 180w tuntumaan jos se "antaa kaikkensa".

Kunnon AIO voisi myös mahdollistaa sen että voit napausttaa minä tahansa päivänä rajoitukset itse pois lisä CPU-teho alkaa näyttämään tarpeelliselta. Tällainen tarvehan olisi esim voinut tulla vastaan Baldur’s Gate 3:sta pelatessa jossa peli hyvin todennäköisesti ottaisi usein tuohon powerlimittiin kiinni (max pään asetuksilla)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Kiinnitän vielä huomiosi tähän 125W rajoitukseen. Sanot että että et muuten räpellä, mutta olet siis kuitenkin "räpeltänyt" tuon rajoituksen itse päälle?
Täysin räpeltämättä käsissäsi voi olla emolevy jota ei kiinnosta tuo 125w "vakio" mitenkään ja kulutus voi nousta tuolla CPU:lla sinne 180w tuntumaan jos se "antaa kaikkensa".

Kunnon AIO voisi myös mahdollistaa sen että voit napausttaa minä tahansa päivänä rajoitukset itse pois lisä CPU-teho alkaa näyttämään tarpeelliselta.
Joo siis PL1 ja PL2 asetukset laitoin 125W. Alunperin olin vain alikellottanut rajoittamalla suoraan boost kelloja muistaakseni 4.4 tai 4.5. Käytössä on Cryorig H7 jäähy joka ainakaan cinebenchissa ei oikein riittänyt vakiona prosessorille ilman että lämmöt nousi sinne 86 asteeseen. Mutta olisi toki mukava ottaa kaikki irti prossusta, kun varmaan en nyt päivitä toistaiseksi. Emolevynä Gigabyte Z490M Gaming X
 

jml

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
83
Phanteks Glacier One 280MP olis tarjouksessa Verkissä. Mukavan matala pumppu mutta oisko tekkiläisillä kokemuksia kys. kapineesta?

(Meshlicious-koppaan AF ll tilalle.)
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
448
Phanteks Glacier One 280MP olis tarjouksessa Verkissä. Mukavan matala pumppu mutta oisko tekkiläisillä kokemuksia kys. kapineesta?

(Meshlicious-koppaan AF ll tilalle.)
Ihan pätevä kapistus. Itellä tuli kanssa AF tilalle ostettua jokunen aika sitten, kun ei valitettavasti mahtunut toi Arctic koteloon hirveen kivasti. Ostin Outletista 99€ tästä sen RGB-version, mikä nyt syö vähän miestä kun palautusaika meni umpee 6pvä sitten ja ne ledi rinkulat makaa laatikossa:facepalm:

Tohon hintaa kyllä sanoisin, että hyvä ostos. Jäähdytysteholtaan ainakin omassa 13600K aikalailla samaa luokkaa AF kanssa vaikka onkin huomattavasti ohuempi radiaattori. Pumppu on hivenen äänekkäämpi mitä AF, mutta säädettävissä PWM-liittimen kautta niin 60% tuntuis olevan "Sweet Spot", missä on vielä suht hiljainen eikä vaikuta jäähdytystehoon. Tuulettimet oli suunnitelmissa vaihtaa jo ennenkun hommasin, mutta nekin oli positiivinen yllätys enkä usko että tulee tarvetta vaihella.
 
  • Tykkää
Reactions: jml

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Nyt BF kunniaksi on hinnat heitelleet aikalailla. Pitäs saada joka AIO RGBllä tai ilman hommattua perus koneeseen.
Verkkokaupan tarjoama Cooler Master MasterLiquid Lite 49,99€ hintaan ois ollu jo, mutta loppu. Cooler Master MasterLiquid Lite 240 -nestejäähdytysjärjestelmä 49,99
Sitten laitoin jo tilaukseen tämän Phanteks Glacier One 280MP 89,99€ noudan jos ei muuta nyt huomenna keksitä Phanteks Glacier One 280MP -nestejäähdytysjärjestelmä, musta 89,99
Käytettyjä yrittänyt katella myös, mutta on joko liian kovat hintapyynnöt tai kerkee mennä.
Myös isommat kelpaa.
Mites nämä DeepCoolin tekeleet? Halpoja on ainakin. Eikö noi aja asiansa siinä missä muutkin?


Screenshot 2023-11-25 at 23-28-11 Vesijäähdytys.png
Screenshot 2023-11-25 at 23-27-47 Vesijäähdytys.png


Vai sitten suoraan joku NZXT Kraken? Näistäkin on niin montaa mallia että ei perässä pysy...

Screenshot 2023-11-25 at 23-30-47 Search Multitronic.png




Screenshot 2023-11-25 at 23-31-41 Search Multitronic.png


Minkä ostan kertokaa täh? :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 991
Kaikki nuo on Asetekin tavalla tehty eli eroja ei oikeastaan ole kuin design ja ehkä joku oma juttu.

NZXT X ja Z sarja on EOL ja korvaantuneet Kraken sarjalla.

Osta se mikä sopii omaan silmään.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 190
Arctic liquid freezer on todettu hyväksi ja tarjoaa hyvin vastinetta rahalle. Toki blackfridayn vuoksi ylikallis jäähy voi olla samaa hintaluokaa ja täten parempi valinta.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Kaikki nuo on Asetekin tavalla tehty eli eroja ei oikeastaan ole kuin design ja ehkä joku oma juttu.

NZXT X ja Z sarja on EOL ja korvaantuneet Kraken sarjalla.

Osta se mikä sopii omaan silmään.
Deepcoolilla on oma pumppu. Kovasti tuntuu olevan kehuttuja noi LT720/LS720 sarjalaiset, joten tuskin menee metsään.

Itselle nyt LT520 tulossa kun Galahadissa ilmeni pumpun rutinaa (josta Lian Li on viestinyt Redditissä). Piti tilata joku uusi tilalle ennen takuukäsittelyä kun ei Jimssistäkään jakseta vastailla.
 
Liittynyt
22.11.2023
Viestejä
26
Nyt BF kunniaksi on hinnat heitelleet aikalailla. Pitäs saada joka AIO RGBllä tai ilman hommattua perus koneeseen.
Verkkokaupan tarjoama Cooler Master MasterLiquid Lite 49,99€ hintaan ois ollu jo, mutta loppu. Cooler Master MasterLiquid Lite 240 -nestejäähdytysjärjestelmä 49,99
Sitten laitoin jo tilaukseen tämän Phanteks Glacier One 280MP 89,99€ noudan jos ei muuta nyt huomenna keksitä Phanteks Glacier One 280MP -nestejäähdytysjärjestelmä, musta 89,99
Käytettyjä yrittänyt katella myös, mutta on joko liian kovat hintapyynnöt tai kerkee mennä.
Myös isommat kelpaa.
Mites nämä DeepCoolin tekeleet? Halpoja on ainakin. Eikö noi aja asiansa siinä missä muutkin?




Vai sitten suoraan joku NZXT Kraken? Näistäkin on niin montaa mallia että ei perässä pysy...







Minkä ostan kertokaa täh? :D
Muista ei kokemuksia, mutta itsellä ollut useampi NZXT:n AIO. Hyviä vehkeitä ja miellyttää omaa silmää ainakin.
 

jml

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
83
Jahka sais asennettua Phanteksin 280MP:n niin voisin laittaa käyttökokemukseni.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Löysin AIO:n, johon tykästyin todella kaikin puolin ja nyt tilasin jo neljännen samanlaisen uuteen buildiin. Kyseessä on Deepcool LT720. Se on testaamistani jäähyistä tehokkain, hiljainen, parhaan näkönen ja yksi edullisimmistakin vielä. No brainer nykyään mulle.

NH-D15 vs. Deepcool LT720 on kyllä iso ero prossun lämmöissä ja perstuntumalta NH-D15 on varsin äänekäskin verrattuna Deepcoolin.
Itselläni oli 13700K ja Noctua NH-D15. Kone on pöydän sisällä kaapissa, joten lämpö jää ikävästi tuonne kaapin sisälle. Olen aikaisemmin suhtautunut vesijäädytykseen melko kriittisesti, koska ilmajäähdytys on vaan ollut niin paljon "helpompi" ja varmatoimisempi ratkaisu.

Nyt kuitenkin oli pakko kokeilla ja tämän sinun viestin innoittamana tilasin itselleni Black Friday tarjouksena LT720 AIO:n 99 eurolla. Tuon avulla saan mukavasti puhallettua lämpimän ilman suoraan kopasta tulospäin.

Täytyy kyllä sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen tähän. Itselleni iso plussa siitä, että siinä ei ole RGB-roskaa kuin pumpun päällä ja sen RGB-kotelon siitä pumpun päältä voi yksinkertaisesti ottaa kokonaan pois. Vanha NH-D15 oli tosiaan välillä hieman äänekäs ja siinä huolimatta lämmöt nousi nopeasti ylös.

Tämän LT720 AIO:n kanssa otin samalla käyttöön Fan Control softan (vahva suositus myös tälle) ja vaikka laskin tuulettimien kierrosnopeuden niin alas, ettei niistä juuri kuulu kuin pientä huminaa, niin silti lämmöt pysyvät hyvin kurissa.

Kiitos vinkistä ja myös minulta vahva yläpeukku LT720 AIO:lle!
 
  • Tykkää
Reactions: tj0

tj0

Liittynyt
29.01.2023
Viestejä
195
Itselläni oli 13700K ja Noctua NH-D15. Kone on pöydän sisällä kaapissa, joten lämpö jää ikävästi tuonne kaapin sisälle. Olen aikaisemmin suhtautunut vesijäädytykseen melko kriittisesti, koska ilmajäähdytys on vaan ollut niin paljon "helpompi" ja varmatoimisempi ratkaisu.

Nyt kuitenkin oli pakko kokeilla ja tämän sinun viestin innoittamana tilasin itselleni Black Friday tarjouksena LT720 AIO:n 99 eurolla. Tuon avulla saan mukavasti puhallettua lämpimän ilman suoraan kopasta tulospäin.

Täytyy kyllä sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen tähän. Itselleni iso plussa siitä, että siinä ei ole RGB-roskaa kuin pumpun päällä ja sen RGB-kotelon siitä pumpun päältä voi yksinkertaisesti ottaa kokonaan pois. Vanha NH-D15 oli tosiaan välillä hieman äänekäs ja siinä huolimatta lämmöt nousi nopeasti ylös.

Tämän LT720 AIO:n kanssa otin samalla käyttöön Fan Control softan (vahva suositus myös tälle) ja vaikka laskin tuulettimien kierrosnopeuden niin alas, ettei niistä juuri kuulu kuin pientä huminaa, niin silti lämmöt pysyvät hyvin kurissa.

Kiitos vinkistä ja myös minulta vahva yläpeukku LT720 AIO:lle!
Hieno kuulla että suositukseni meni nappiin! Hyvät kaupat teit. Deepcoolin omat tuulettimet ovat vähän äänekkään puoleisia, ne olen itse aina vaihtanut muihin. Mutta fan curvet on ihan must joka tapauksessa ja niillä pelastaa kyllä tilanteen vakiotuulettimienkin kanssa.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Laitoin deepcoolin LS720 RGB. MSI hubiin menee ja sieltä virrat tuulettimiin ja valoihin. Miten saan tuullettimet säädettyä hiljaisemalle?
 

tj0

Liittynyt
29.01.2023
Viestejä
195
Fan curveja voi säätää monesta softasta tai vaikka suoraan biosista. Itse käytän gigabyten emolevyjä ja niiden kanssa fan curvet on helppo tehdä gigabyte control centerillä.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
513
Henkkoht en emolevyvalmistajien bloatwaresta välitä, joten jätän ne aina asentamatta. Fan Control on oiva, monipuolinen, kevyt ja ilmainen softa tuulettimien säätelyyn.


Toki kukin tekee miten haluaa.
 
Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
41
Eilen tuli uusi jäähdytin postissa ja tänään jaksoin asennella, niin idle lämmöt on nyt siinä 32c pintaan. Rasituksessa en vielä jaksanut kokeilla, mutta ero on ainakin työpöytäkäytöllä huomattava.
Pitää tuo entinen huomenna laitella postin matkaan, niin saa multitronic reklamoida siitä NZXTlle

Pisteet kyllä vielä kerran multitronicille nopeasta toiminnasta
Sama homma mun NZXT H1:n AIO jäähyn kanssa. Noin vuoden verran toimi. Sain huolletun jäähyn postissa eilen ja tahnatkin oli mukana. Propsit Multitronicille. Eivät pyytäneet vanhaa jäähyä takaisin, joten ajattelin tuon kunnostaa varajäähyksi. Mitäs nestettä sinne kannattaa tiputella sisään? Kelpaako ihan tavallinen jäähdytysneste vai pitääkö tilata jotain erikoislitkua?
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
781
Sama homma mun NZXT H1:n AIO jäähyn kanssa. Noin vuoden verran toimi. Sain huolletun jäähyn postissa eilen ja tahnatkin oli mukana. Propsit Multitronicille. Eivät pyytäneet vanhaa jäähyä takaisin, joten ajattelin tuon kunnostaa varajäähyksi. Mitäs nestettä sinne kannattaa tiputella sisään? Kelpaako ihan tavallinen jäähdytysneste vai pitääkö tilata jotain erikoislitkua?
Itellä leipo tuo takuusta tullut jäähy taas kiinni ":D" Takuu kerkesi loppua kolme päivää aiemmin, jotenka availin tuon jäähyn ja jetplate oli ihan täynnä jotain mälliä, niin ihmekkään kun ei neste kiertänyt. Ihan akkuvedellä arvelin itse tuon täytellä, jahka jaksan tuon takaisin kasaan laittaa.
Liitteenä vielä kuva puretusta jäähystä
 

Liitteet

Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
41
Itellä leipo tuo takuusta tullut jäähy taas kiinni ":D" Takuu kerkesi loppua kolme päivää aiemmin, jotenka availin tuon jäähyn ja jetplate oli ihan täynnä jotain mälliä, niin ihmekkään kun ei neste kiertänyt. Ihan akkuvedellä arvelin itse tuon täytellä, jahka jaksan tuon takaisin kasaan laittaa.
Liitteenä vielä kuva puretusta jäähystä
Taitaa jäädä ittellä nämä nestejäähyseikkailut tähän. Ei kiinnosta vuoden välein askarrella tuon systeemin kanssa. Vois tilailla sopivan ilmajäähyn jo valmiiksi odottamaan seuraavaa AIO:n tukkeutumista.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Taitaa jäädä ittellä nämä nestejäähyseikkailut tähän. Ei kiinnosta vuoden välein askarrella tuon systeemin kanssa. Vois tilailla sopivan ilmajäähyn jo valmiiksi odottamaan seuraavaa AIO:n tukkeutumista.
Näin itselläkin on jo PA 120 odottamassa että vesikikkare tekee laupeuden. Toki tuntuu vielä pelittävän ja jaksanut noin kaks vuotta toimia, ilmajäähyn luotettavuutta tuolta tuskin on silti syytä odottaa :(
 
Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
41
Tai sitten ostaa kunnon AIO-jäähyn, eikä tämmöistä pommia :cigar:
Sitä saa mitä tilaa.
Tässäkin ketjussa moni näyttää tekevän vuosihuoltoja AIO:lleen. En tiedä onko se valmistajan suositus vai turhaa huoltoa. Olettamukseni/kokemukseni tähän saakka oli että koneet on lähes huoltovapaita...joskus puhaltelee pölyt pois kotelosta. Autoissakin tykkään enemmän ajamisesta kuin ropaamisesta.

Onko kyseessä olevassa NZXT:n AIO:ssa jotain isompaa vialla? Mitä se töhnä on mikä tukkii kierron? Onko joku materiaali kierrossa laaduton, vai alkaako neste itsekseen sakkautumaan? Voisiko tuota jotenkin modata paremmaksi? Miten laadukkaammat AIO:t eroaa tästä mallista?
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 037
Taitaa jäädä ittellä nämä nestejäähyseikkailut tähän. Ei kiinnosta vuoden välein askarrella tuon systeemin kanssa. Vois tilailla sopivan ilmajäähyn jo valmiiksi odottamaan seuraavaa AIO:n tukkeutumista.
Kyllä itte lopetin noiden lelujen kanssa leikkimisen myös kun jos eivät vuoda näytönohjaimen päälle vesiä, niin sitten meneevät tukkoon. Vanhan kunnon noctuan nakkasin takas. Ollu kohta varmaan 10v toi Noctua ja aika pitkälti 24/7 ajossa. Tuossa syksyllä alkoi tuulettimen laakeri antamaan ääntä. Uusi jäähdytin reilu pari kymppiä ja vaihdossa meni muutama minuutti.
Moniko AIO toimii about 10v ongelmitta 24/7 ajossa?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Moniko AIO toimii about 10v ongelmitta 24/7 ajossa?
Täällähän on tuo galluppi, mutta pudonnut matalalle ja kovin vähän vastauksia:

Mutta tosi harva varmasti edes odottaa AIO:lta 10 vuoden kestoa vaikka se ilmajäähylle siilin osalta on selviö ja tuulettimienkin osalta hyvin mahdollinen :)
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
476
Täällähän on tuo galluppi, mutta pudonnut matalalle ja kovin vähän vastauksia:

Mutta tosi harva varmasti edes odottaa AIO:lta 10 vuoden kestoa vaikka se ilmajäähylle siilin osalta on selviö ja tuulettimienkin osalta hyvin mahdollinen :)
Oman kokemuksen perusteella noi vähän paremmat aio jäähyt kestää sen 5 vuotta ja sitten alkaa kurluuttamaan kun nestettä haihtunut liikaa. Eli alkavat pitämään ääntä ja jäähdytysteho laskee jonkin verran, vaikka mekaanisesti toimii vielä.

2x NZXT x72 360mm, toinen 5 vuotta vanha ja toinen 3 - molemmat toimii täydellisesti - Ajettu pumppu 60%
1x Joku corsair 240mm 9 vuotta vanha alkoi kurluuttamaan 6 vuoden kohdalla, mutta toimii yhä. - Ajettu pumppu 100%

Ajatuksissa seuraavaan buildiin kokeilla kyllä noctuaa, jossa teemana rgb off ja umpinainen kylkipaneeli.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
367
Artic liquid Freezer II 420 Tommonen maksaisi reilu 100 e. Oiskohan tuommonen pätevä peli.
tulisi i7 13700k jäähyksi Phanteksin NV 9 koteloon.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 455
Artic liquid Freezer II 420 Tommonen maksaisi reilu 100 e. Oiskohan tuommonen pätevä peli.
tulisi i7 13700k jäähyksi Phanteksin NV 9 koteloon.
On se noista AIO jäähyistä yksi tehokkaimista.
Toinen vaihtoehto on alphacool Eisbaer 420
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
368
EK-Nucleus AIO CR360 mallia harkitseville tiedoksi, että rekisteröitymällä EKWB:lle sai jäähylle yhden takuuvuoden lisää. https://www.ekwb.com/aio-extended-warranty/
6-vuotta taitaa olla parasta mitä näihin on tarjolla.

Olen omaani varsin tyytyväinen. Työpöytä käytössä varsin hiljainen ilman ärsyttäviä sivuääniä. Pelatessa humina nousee, mutta sävy on matalataajuista puhinaa. 7950X3D lämmöt pysyvät hyvin kurissa. Tämä siis ennen prosessorin kulutuksen optimointeja. Kokoonpano.
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
58
Corsair iCUE H100i RGB & commander pro. Yllätys oli että lämpötila tiedot sai Elgato Streamdeck:in näppuloihin, nörtti juttu siis...
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 661
Eilen alko pumppu rahisee kunnolla ja nyt ei sit pihahdakkaan :( tehtaalta jo uusi tulossa mut pitänee ilmajäähy käydä ostaa kun odottelee :( lian Li Galahad 360 siis kyseessä.
IMG-20240129-WA0002.jpg
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 661
Jos aioa suunnittelee, ja ostat mistä vaan, niin suosittelen Lian Li:ta ehdottomasti. Ostin jimssistä, vähän aikaa pelotti ku mieti takuuruljanssia. Mutta Lian Li tiedosti vian, laitoin reklamaation suoraan sinne. Ja homman lopputulema:

Tänään sit UPS toi paketin. Rahtikirja luotu Hong Kongissa 2.2, joten ei ainakaan toimitus kestänyt kauaa:thumbsup: sanottiin myös että tulee ilman tuulettimia, mutta tuli ihan tuulettimien kanssa. (Vanhan aio:n ja saan pitää) Nyt sit pähkäilen et pidänkö ton, ku tuli hommattua väliaikaisesti ainut am5 jäähy mitä Etelä-Karjalan kaupoista löyty, ja sitäkin oli 1kpl, ja varmaan kallein ilmajäähy xD. Enpä oo paketissa ennen yhtä paljon tekstiä nähnyt.

Nyt vaan tottunut silmä tuohon noctuaan ni tiedä myisikö vai mitä tekisi :)
 

Liitteet

erekola

Make ATK Great Again
Team Intel
Liittynyt
15.02.2023
Viestejä
371

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Harmi kun tuota contact framea on pakko käyttää. Olin jo tilaamassa mutta onneksi kerrankin katsoin videon loppuun. Ei järkeä vaihtaa Freezer II ja Thermal Grizzlyn contact framesta tuohon.
Aika mielenkiintoinen jäähy. Minkälaiselle mallille lienee takuaasiat. Hoitaako arctic virallisesti cpun takuun sitten?
12th gen aikaan intel oli sitä mieltä että takuu menee contact frameja vaihdellessa:

On eri asia jääkö siitä kiinni, mutta kyllä nyt hemmetissä takuuasioiden tuon kanssa pitäisi olla virallisestikin selvillä.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
306
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Jos tässä pikkuhiljaa alkaa noita Arctic Liquid Freezer III valumaan porukalle niin ilmoitelkaapa sitten miten nuo äänitasot ovat varsinkin pumpun osalta. Useampi kommentti tullut jo vastaan LF2 omistajilta jotka ovat siirtyneet LF3 että uusi pumppu olisi selkeästi äänekkäämpi kuin vanha. PWM säädettynä jostain 30-35% ylöspäin (~1400RPM) jo äänekkäämpi kuin LF2 täysillä kierroksilla ja tietty jos pumppua hidastaa noinkin reilusti niin ne vähätkin saavutetut hyödyt jäähdytystehossa vanhaan malliin verrattuna häviävät aika nopeasti.

Tietty kaikki on suhteellista eli pitäisi olla muutenkin hiljainen kokoonpano, ei se pumppu erotu sieltä jos muutenkin tuulettimet huutavat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 991
Nexuksen arvostelussa myös tuotiin tuo esiin että pumppu on kovempi ääninen.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Jos tässä pikkuhiljaa alkaa noita Arctic Liquid Freezer III valumaan porukalle niin ilmoitelkaapa sitten miten nuo äänitasot ovat varsinkin pumpun osalta. Useampi kommentti tullut jo vastaan LF2 omistajilta jotka ovat siirtyneet LF3 että uusi pumppu olisi selkeästi äänekkäämpi kuin vanha. PWM säädettynä jostain 30-35% ylöspäin (~1400RPM) jo äänekkäämpi kuin LF2 täysillä kierroksilla ja tietty jos pumppua hidastaa noinkin reilusti niin ne vähätkin saavutetut hyödyt jäähdytystehossa vanhaan malliin verrattuna häviävät aika nopeasti.

Tietty kaikki on suhteellista eli pitäisi olla muutenkin hiljainen kokoonpano, ei se pumppu erotu sieltä jos muutenkin tuulettimet huutavat.
Pumpusta on ollut vaihtelevia kommentteja. Jotkut sanovat Freezer III:n olevan äänekkäämpi, kun toiset taas väittävät sen kuulostavan erilaiselta oli se sitten hyvä tai huono asia.

Itsellä on tarkoitus tehdä videoarvostelun ääninäytteiden kera, kunhan Freezer III saapuu perille.
 

jml

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
83
Aamulla tuli uus III 280 ovelle mut kerta ei sopivaa kantaa niin asennus siirtynee hamaan tulevaisuuteen. Tuulettimet saa tietty käyttöön heti.

Kääntyvät liittimet pumpun päässä on ihan kivat mutta järjetön möhläke tosta piti tehdä. Meshliin taida edes mahtua? Edit. Mahtuu 3 slottisen GPU:n kaa. Pumpun korkeus ilman VRM-mörökölliä n. 57mm.

Phanteksin Glacier One 280 MP odottaa laittoa ni sais GPU:n taakke elintilaa. Nykynen siis LF II.
 
Viimeksi muokattu:

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
uus III 420 tuli aamulla ovelle.
Letkujen pituuden riittävyys haf 700 kotelossa oli siinä ja siinä.
pumppu on ainakin alkuunsa äänekkäämpi, mutta nyt sentään piuhat mukana joilla sitä voi erikseen säätää.

Testaillaan nyt hetki miltä muutenkin tuntuu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 040
Viestejä
4 210 783
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom