AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Ei mulla oo tuolla kun quiet ja performance modet. Corsair link 4 käytössä
Huomasin vaan et ku mulla oli aikaisemmin Antec 920 niin siinä näin pumpun kierrokset, mut nyt ei näy H100i kanssa. Onko sit tämä joku karvalakkimalli? Tuulettimien kierrokset kyllä näkyy. Aika hyvin kyllä toi Link 4 näyttää lämmöt ja oikein verrattuna HWinfoon.

Edessä on 230mm ja takana 120mm tuuletin. H100 on katossa kiinni. Pitää vielä päivittää tänne PC specseihin et nyt prossu on 4Ghz ja 1,35 volteilla ajelen. Prime95 smallFFT ajossa prossun lämmöt nousee 68asteeseen. Kotelotuulettimien nykyisessä profiilissa viel on rasituksessa vähän äänekkäät Primessä, mut jos pelaa niin ei lämmöt nouse niin korkealle.
 
Minulla oli tuo s36 jonkin aikaa i7-7700k:n kaverina. Prosessori oli ylikellotettu (4.8GHz jännitettä luokkaa 1.3V) ja lämmöt pysyivät helposti alle 80c primessä. Pelkkää hyvää sanottavaa kyseisestä jäähystä. Sulla on selvästi jokin ongelma sen jäähyn kanssa, esim. huono kontakti tai vastaavaa.

Käänsin jäähyn toisin päin,kun nuo letkut on tohon koppaan sen verran lyhyet.Tahna näytti siltä,kun ei olis kunnolla ollut kosketuksissa prossuun. Toimenpiteestä ei ollut mitään hyötyä,kun lämmöt nousi heti 80 asteeseen.Ihan kuin olisi tosi huono kontakti.Täytyy tsekata noi kiinnityspultit,ettei olis mennyt sekaisin ja vaihtaa uudet tahnat.Nyt ei krapulassa vaan jaksa.Noi kiinnitysruuvit on turhan lyhkäsiä.
 
Jäähdytysnestettä sisällä

Mutta pitoisuus on niin pieni että se ei merkittävästi vaikuta jäätymislämpötilaan

...

Auton jäähdyttimessä sitä jäähdytysnestettä on 50% mutta noissa AIO:ssa pitoisuus on vain pari prosentia.

Laitoin Fractalille kyssärin tästä, kyseessä Celsiuksien jäähdytysneste.

We use Dowcal 200 inside Celsius, (Propylene Glycole) diluted with de-ionized water to a concentration of 18%.

Sanoisin että kestää -10ºC tai alle, parin prosentin pitoisuudesta ei olisi tosiaan hyötyä yhtä tai kahta pakkasastetta enempään. Tiedä sitten mitä muut valmistajat käyttävät mutta kyllä tuo kestää autokuljetuksen talvella, ja postituksen jos ei hirveät paukkupakkaset satu kohdalle.
 
Laitoin Fractalille kyssärin tästä, kyseessä Celsiuksien jäähdytysneste.



Sanoisin että kestää -10ºC tai alle, parin prosentin pitoisuudesta ei olisi tosiaan hyötyä yhtä tai kahta pakkasastetta enempään. Tiedä sitten mitä muut valmistajat käyttävät mutta kyllä tuo kestää autokuljetuksen talvella, ja postituksen jos ei hirveät paukkupakkaset satu kohdalle.
Isohkot glykoli pitoisuudet tappaa levät ja bakteerit, yli 20% pitoisuudet tappaa periaatteessa kaiken mahdollisen kierrosta. Wikipedia
Eli AIO-jäähyissä on lähes aina glykolia noin 20%, todennäköisesti sen takia ettei tarvitse levä/bakteeri myrkyillä lähteä leikkimään.
 
Perus Asetek kuraa siis. :( Sinänsä ovela tuo johtojen veto + sleeve päälle, saa näyttämään letkut paksummilta.

@Tiihokatti eikös tuohon näyttisbracketiin käy mikä tahansa, jossa on vastaavanlaiset kynsikiinnikkeet, eli suht suuri osa (ainakin vanhemmista) Asetekeista?
Kaikki Asetekit taitavat mennä samoilla kiinnikkeillä, jopa se uusin gen 5 (itse en huomannut ainakaan eroja).
Mutta esimerkiksi Corsair Hydro GTX blokeissa (gen 5 Asetek) on tuollainen perkeleenmoinen "helma" blokin kannessa mikä estää bracketin asentamisen jos et irrota blokin muovikantta ensin (helppo homma, vain 4 ruuvia kupariblokin ympärillä). Tietysti tuo kansi menee normaalisti sitten takaisin kunhan bracket on kohdillaan, mutta kansi sitten estää bracketin irrottamisen.

On kyllä veemäistä täyttää H115i GTX kun en saa kupariblokkia auki (häröruuveja). Läskit kumiletkut vaihdettu PVC letkuun mutta aika taisteluksi menee täyttö letkujen kautta kun radi on niin perkeleen iso.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua H100i v2. Vaikuttaa kyllä hyvältä jäähyltä kaikin puolin, paitsi...toinen tuuletin ujeltaa siellä 40%-50% alueella. Ei jaksa taas vaihtaa jäähyä, joten tilasin Noctuat korvaamaan Corsairin tuulettimet.
 
Noi corsairin SP- ja AF-sarjojen tuulettimet on mun mielestä muutenkin aika p*rseestä. Magleviä jotkut kehuu mutta noctua on takuuvalinta
 
Ei lähde toimaan tuo s36. 15 min jälkeen jo 100 astetta.Koitettu uudelleen asetella tuo kiinnike ja uudet tahnat. Näillä näymin lähtee jimmsille takaisin.
 
Ei lähde toimaan tuo s36. 15 min jälkeen jo 100 astetta.Koitettu uudelleen asetella tuo kiinnike ja uudet tahnat. Näillä näymin lähtee jimmsille takaisin.

Pumppu ei lähde kierrättämään vettä, itelle kävi samalla tapaa kun modasin s24:sta. Ilmakupla pitäs saada roottorilta liikkeelle, ite avasin uudestaan ja täytin roottorin pesän täyteen, sen jälkeen alko toimiin.

IMG_20180118_150527.jpg
IMG_20180118_162204.jpg
 
Pumppu ei lähde kierrättämään vettä, itelle kävi samalla tapaa kun modasin s24:sta. Ilmakupla pitäs saada roottorilta liikkeelle, ite avasin uudestaan ja täytin roottorin pesän täyteen, sen jälkeen alko toimiin.

IMG_20180118_150527.jpg

Varmaankin,mutta en viitsi alkaa takuunalaisia alkaa aukomaan. Menköön vaihtoon.
 
Ei luonnollisestikaan kannata. Ite en moista pökölettä ostas ees toista. Kannattaa hommaa sellanen josta saa letkut irti pumpun päästä myös.
 
Tuo Alphacool on siinämielessä hyvä että vaikka sitä myydään AIO nimellä ja hinnalla niin tosiasiassa se on täysin erillisosista muodostuva systeemi, joten minkä tahansa osan voi vaihtaa toiseen tai lisätä osan (eikä edes tarvi olla Alphacoolin osa).

Minkälisäksi myös sen pumppu-säiliö systeemin voi vaihtaa täysveriseen erillis pumppuun (D5/DDC) ja erillis säiliöön eli sen voi laajentaa ihan täydeksi erillis vesijäähyksi asteittain jos niin haluaa tehdä.
 
Corsair Hydro H115i GTX modaus meneillään.
Vakio letkut ovat liian pitkät ja epätaipuvat ettei jäähy oikein sovi näyttikseen laitettavaksi kun kotelona on Shift X. Korjatut Antec 620:t eivät myöskään sovellu näyttistä jäähyttämään kun missään ei ole radille tilaa jos h115i on käytössä prosessorilla.

Joten kikka kolmonen on laittaa prosessori ilmalle ja laittaa Hydroon uudet letkut että sen saisi näyttikseen kiinni paremmin. Oli kyllä taistelua löytää Hydron letkujen mitat...
Modaus jatkuu... Corsairin letkut eivät vaikuta olevan edes standardi 3/8" letkua vaan ovat jotain 5/16" ja 3/8" väliltä, ainakin sen perusteella kuinka karseaa Corsun letkut on laittaa kiinni erilliseen 3/8" karaliittimeen ja kuinka huonosti 3/8" PVC-letku pysyy kiinni Corsairin omissa karaliittimissä.

Noh, kikka kolmonen on käyttää pieni pätkä alkuperäistä Corsun letkua että Corsun pumpun/radin kiinnikkeet pitävät ja sitten ängetä siihen letkunpätkään 3/8" karaliitin joka sitten menee aivan julmetun tiukkaan kiinni (sormet menee rakoille asennuksessa).
Ei tuota rohjaketta kyllä vieläkään saa Shift X kokoonpanoon laitettua, mutta pitää pistää se toiseen Svive Luna S700W kokoonpanoon.
IMG_20180123_152335.jpg
 
Varmaan vastaus löytyy jo jostain tästä ketjusta, mutta oliko jossain hyvää ohjetta AIO uudelleentäyttöä varten?

Yksi käytössä oleva Corsairin H55 (?) pitää hieman sellaista ääntä että voipi olla litkujen tarkistus paikoillaan.
 
Nyt on Corsair H115i kiinni Asus GTX 1070 Dual OC kortissa.
Ihan kivasti putosi lämmöt noin 30 astetta entisestä.

Mutta perkeleen perkele noiden tuulettimien kanssa. Corsairin omat tuulettimet olivat täysiä susia, ja toisesta tuulettimesta vaikuttaa olevan laakerit rikki kun pärisee käynnistyessä ja pitää mekkalaa päällä ollessaan. Noh, laitos ostettu käytettynä 60€:lla DIY-sekoiluun joten ei voi valittaa.
Nyt laitoin tyhjän panttina lojuneet Phanteksin 140mm kotelotuulettimet radiin jotka ovat ilmiselvät Phanteksin 140mm radituulettimet 3-pin ohjauksella. Ihan hyvin pelittää paitsi ettei tuulettimien ohjaus lämpöjen mukaan oikein luonnistu :dead:
 
Kraken x62 testejä:
Vakiotuulettimet push vs venturi pull
veden lämmöissä eroa 45c->41c,
cpu 69c->64c
Näyttiksellä 90c->75c
muistit 51c->34c :eek:

Eli ei nuo nzxt:t jaksa puskea kovillakaan kierroksilla (n.1100rpm, en halua suihkuturbiinia koneeseen) ollenkaan, näyttis alkoi jo throtlaamaan fire strike stressi testissä 90c lämmössä.
Venturit 1350rpm hiljaisempi (tämä vain kun cpu yli 65c johon ei nyt siis mennä), ja näyttää tykkäävän kone muutenkin.
Tuulettimet kytketty seuraavasti:
140mm venturit radille pull cpu+cpu opt
120mm venturi poistaa gpun lämpöjen mukaan
Pumppu aio-liitännässä fixed 65% eli ~2000rpm
Destiny 2 pelatessa cpu tuulettimet ~600rpm, takana poisto ~1000rpm ja näyttis afterburnerilla säädeltynä ~1600rpm noilla lämmöllä.

Olin jo lähellä palauttaa koko krakenin mutta sai tästäkin säätämällä näköjään toimivan pelin :hungry:

EDIT: lämpötilat siis prime/fire strike/valley, pelatessa toki alemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Kraken x62 testejä:
Vakiotuulettimet push vs venturi pull
veden lämmöissä eroa 45c->41c,
cpu 69c->64c
Näyttiksellä 90c->75c
muistit 51c->34c :eek:

Eli ei nuo nzxt:t jaksa puskea kovillakaan kierroksilla (n.1100rpm, en halua suihkuturbiinia koneeseen) ollenkaan, näyttis alkoi jo throtlaamaan fire strike stressi testissä 90c lämmössä.
Venturit 1350rpm hiljaisempi (tämä vain kun cpu yli 65c johon ei nyt siis mennä), ja näyttää tykkäävän kone muutenkin.
Tuulettimet kytketty seuraavasti:
140mm venturit radille pull cpu+cpu opt
120mm venturi poistaa gpun lämpöjen mukaan
Pumppu aio-liitännässä fixed 65% eli ~2000rpm
Destiny 2 pelatessa cpu tuulettimet ~600rpm, takana poisto ~1000rpm ja näyttis afterburnerilla säädeltynä ~1600rpm noilla lämmöllä.

Olin jo lähellä palauttaa koko krakenin mutta sai tästäkin säätämällä näköjään toimivan pelin :hungry:

EDIT: lämpötilat siis prime/fire strike/valley, pelatessa toki alemmat.

Onko radi siis edessä, ja tuulettimet radin takana kotelon puolella imemässä?
 
Onko radi siis edessä, ja tuulettimet radin takana kotelon puolella imemässä?
Kyllä, just näin. 280mm radi ei mee tossa kotelossa ku eteen.

Kattoon ajattelin Kraken g12 kanssa laittaa h100iv2 tms 240mm näyttistä viilentämään. Tai vaihtoehtoisesti h80i push-pull-kombolla poistamaan ilman kotelosta

EDIT: tuli tilattua eisbaer 240 kennolla, eteen myöhemmin 360 kenno ja näyttis kanssa vesille. Tuo CAM on kyllä semmosta pasketta ettei sitä viiti koneessa pitää, jos ei kaada konetta niin ainakin lähettelee telemetriaa pitkin palloa.
 
Viimeksi muokattu:
Pumppu ei lähde kierrättämään vettä, itelle kävi samalla tapaa kun modasin s24:sta. Ilmakupla pitäs saada roottorilta liikkeelle, ite avasin uudestaan ja täytin roottorin pesän täyteen, sen jälkeen alko toimiin.

IMG_20180118_150527.jpg
IMG_20180118_162204.jpg

Pakko oli tätä nostella, itsellä varmaan oli kyseinen ongelma tässä omassa s24 kun lämmöt pomppi siellä 80-90c. Nyt kun samoilla asetuksilla primessä en pääse yli 70c ja mikään ei ole kokoonpanossa muuttunut.
 
Pakko oli tätä nostella, itsellä varmaan oli kyseinen ongelma tässä omassa s24 kun lämmöt pomppi siellä 80-90c. Nyt kun samoilla asetuksilla primessä en pääse yli 70c ja mikään ei ole kokoonpanossa muuttunut.

Pitääkö pumppu täydella teholla kovaa surinaa?
 
Mikäs AIO paketti hintaluokassa 80 - 160€ olisi kaikista hiljaisin vaihtoehto AM4 Ryzen 5 1600 Musastudio PC kokoonpanoon? Tarkoituksena ei ole ylikellottaa eikä pelailla juurikaan. NZXT Kraken X52 V2 on ilmeisesti ollut testeissä aika hiljainen mutta menee 159€:lla (jimms) budjetin yläpäähän. Corsair Hydro H80i v2 Näyttäisi lupaavalta budjetin alapäässä 89€ hinnalla (gigantti).
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs AIO paketti hintaluokassa 80 - 160€ olisi kaikista hiljaisin vaihtoehto AM4 Ryzen 5 1600 Musastudio PC kokoonpanoon? Tarkoituksena ei ole ylikellottaa eikä pelailla juurikaan. NZXT Kraken X52 V2 on ilmeisesti ollut testeissä aika hiljainen mutta menee 159€:lla (jimms) budjetin yläpäähän. Corsair Hydro H80i v2 Näyttäisi lupaavalta budjetin alapäässä 89€ hinnalla (gigantti).
Kyl ihan ilmajäähyllä kun et kellota. Turhaan laitat AIO rahaa.
 
Mikäs AIO paketti hintaluokassa 80 - 160€ olisi kaikista hiljaisin vaihtoehto AM4 Ryzen 5 1600 Musastudio PC kokoonpanoon? Tarkoituksena ei ole ylikellottaa eikä pelailla juurikaan. NZXT Kraken X52 V2 on ilmeisesti ollut testeissä aika hiljainen mutta menee 159€:lla (jimms) budjetin yläpäähän. Corsair Hydro H80i v2 Näyttäisi lupaavalta budjetin alapäässä 89€ hinnalla (gigantti).
Fractal Design Celsius S24 automodella on hiljainen, muttei tehokkain johtuen automoden melko hiljaisuuteen painottuvista säädöistä (pumpun nopeus, tuulettimien nopeudet).
Mutta ilmajäähynä iso noctua 100e saat markkinoiden parhaan ilmajäähyn joka idlenä hiljaisempi kuin aio:t koskaan voivat olla ja rasituksessakin ihan miellyttävän hiljainen.
 
Fractal Design Celsius S24 automodella on hiljainen, muttei tehokkain johtuen automoden melko hiljaisuuteen painottuvista säädöistä (pumpun nopeus, tuulettimien nopeudet).
Kiitos vinkistä. Mielenkiintoinen vaihtoehto, koska saa laajennettua vaikka näyttiksen vesiblokilla. Tällä hetkellä ei moista ole sunnitelmissa mutta tulevaisuudesta ei vielä tiedä sanoa.
 
Mikä perus aio kierre on? Siis tuulettimien kiinnittämiseen. Hakusessa olisi n. sentin pidemmät ruuvit kuin tavalliset mitkä tulevat jäähyjen mukana. 35 tai 40mm ruuvit siis, ja mistään ei tunnu löytyvän..
 
Mikä perus aio kierre on? Siis tuulettimien kiinnittämiseen. Hakusessa olisi n. sentin pidemmät ruuvit kuin tavalliset mitkä tulevat jäähyjen mukana. 35 tai 40mm ruuvit siis, ja mistään ei tunnu löytyvän..

Riippuu aivan valmistajasta, useimmissa kuitenkin tuumainen kierre 6-32. Joissan voi olla 3mm-4mm kierre eli M3 ja M4. Mutta harvemmin M4.
 
Amatööriltä kysymys, fractal r5 kotelo, corsair h100i v2 jähdyttää ryzen 7. Edessä kotelossa vakiot fractalin x2 tuulettimet, takana poistona x1 fractalin tuulettimet. Kannattaako radiaattori sijoittaa kattoon ja x2 corsairin tuuletinta poistaa ilmaa. Vai asentaa kotelon eteen? Onko mitään apua jos radiaattorin etupuolella x2 fractal tuuletinta, ja radiaattorin takapuolelle x2 corsairin pwn imemään. Eli olisi 4 tuuletinta etupuolella molemmin puolin radiaattoria.
 
Edessä pysyy viileämpänä ~5c. Mutta sitten tuleekin näyttikselle lämpimämpää.
 
Itsellä on Eisbaer 240 edessä vain sen takia, kun ei sovi kattoon tässä Phanteksin P400S:ssä (ottaa muistit vastaan). Radin ollessa katossa ainakin saa kätevästi suoraan kuuman ilman pois.
Eteen piti siirrellä romuja mutta molempiin onnistuu asennus. Ainut mitä kattoasennuksessa mietin on ylimääräinen meteli, joutuu poistamaan nuo pari äänieristysmuovia. Ja koneen joutuu sijoittamaan uuteen kohtaan kun pöydässä hylly aivan kotelon katossa kiinni
 
Hiemanhan se äänitaso juu nousee, mutta useimmissa tapauksissa saavutettu hyöty on sen arvoista. Omassakin kotelossa vastaavat palikat katossa, mutta laitoin tuossa tovi sitten kattotuulettimet kuitenkin, kun tässä kotelossani on sen verran perseestä tuo ilmankierto. :D
Kokeillaan laittaa kattoon aluksi, katotaa kuinka käy :)
 
Eteen piti siirrellä romuja mutta molempiin onnistuu asennus. Ainut mitä kattoasennuksessa mietin on ylimääräinen meteli, joutuu poistamaan nuo pari äänieristysmuovia. Ja koneen joutuu sijoittamaan uuteen kohtaan kun pöydässä hylly aivan kotelon katossa kiinni
Näissä äänijutuissa kannattaa tosiaan funtsia sitä sijoitusta myös. Jos aiemmin kotelo on ollut hyllyssä niin jo se vaimentaa jonkin verran ääntä. Sitten täysi vastakohta olisi jos sulla olisi radi tuulettimineen katossa ja kotelo pöydän alla niin se ääni nousee käytännössä suoraan korviin ja tuntuu selvästi kovemmalta vaikka itse desibelejä ei välttämättä olisi yhtään sen enempää. Jäähdytystehossa tuo katto-asennus on varmasti parempi joten se on sitten sinusta kiinni haluatko/joudutko tekemään kompromisseja äänekkyyden suhteen. Noita kannattaa myös mallata vaikka ennen asennusta. Jos saat niin ota tuosta kotelosta kattoa auki niin paljon kuin saat ilman että vaihdat muita komponentteja ja laita kotelo siihen mihin olit ajatellut. Häiritseekö katon kautta ulos pääsevä ääni? Jos häiritsee niin muista että tuo ääni todennäköisesti kasvaa kun siinä on puhaltimet heti katossa (radin kanssa).
 
Näissä äänijutuissa kannattaa tosiaan funtsia sitä sijoitusta myös. Jos aiemmin kotelo on ollut hyllyssä niin jo se vaimentaa jonkin verran ääntä. Sitten täysi vastakohta olisi jos sulla olisi radi tuulettimineen katossa ja kotelo pöydän alla niin se ääni nousee käytännössä suoraan korviin ja tuntuu selvästi kovemmalta vaikka itse desibelejä ei välttämättä olisi yhtään sen enempää. Jäähdytystehossa tuo katto-asennus on varmasti parempi joten se on sitten sinusta kiinni haluatko/joudutko tekemään kompromisseja äänekkyyden suhteen. Noita kannattaa myös mallata vaikka ennen asennusta. Jos saat niin ota tuosta kotelosta kattoa auki niin paljon kuin saat ilman että vaihdat muita komponentteja ja laita kotelo siihen mihin olit ajatellut. Häiritseekö katon kautta ulos pääsevä ääni? Jos häiritsee niin muista että tuo ääni todennäköisesti kasvaa kun siinä on puhaltimet heti katossa (radin kanssa).
Ensimmäinem bootti takana, cpu fan erroria löi. Pumpun johto aio pump, ja tuulettimet corsairin johdoissa. Kokeiltu vaihtaa cpu fan paikloihin suoraa emolevyssä errori hävisi, mutta lämmöt nousee tappiin alle minuutissa tuulettimet pyörii ja säätyykin kyllä lämpötilan mukaan. Onko mahdollista ettei vesi kierrä? Onko tuota helposti mahdollista testata?
 
Ensimmäinem bootti takana, cpu fan erroria löi. Pumpun johto aio pump, ja tuulettimet corsairin johdoissa. Kokeiltu vaihtaa cpu fan paikloihin suoraa emolevyssä errori hävisi, mutta lämmöt nousee tappiin alle minuutissa tuulettimet pyörii ja säätyykin kyllä lämpötilan mukaan. Onko mahdollista ettei vesi kierrä? Onko tuota helposti mahdollista testata?
Jos kenno on kylmä niin lämpö ei siirry prossulta. Syynä joko huono kontakti tai vesi ei kierrä.

Pumpusta kyllä jotain ääntä aina lähtee ja mikäli se pyörii edes vähän niin kyllä sen vedenkin pitäisi liikkua.

Epäilen huonoa kontaktia kuitenkin.
 
Ensimmäinem bootti takana, cpu fan erroria löi. Pumpun johto aio pump, ja tuulettimet corsairin johdoissa. Kokeiltu vaihtaa cpu fan paikloihin suoraa emolevyssä errori hävisi, mutta lämmöt nousee tappiin alle minuutissa tuulettimet pyörii ja säätyykin kyllä lämpötilan mukaan. Onko mahdollista ettei vesi kierrä? Onko tuota helposti mahdollista testata?
Mäkin uskon huonoa kontaktia.
 
Mäkin uskon huonoa kontaktia.
Huusi nuo tuulettimet niin lujaa ettei pumpusta mitään kuulunut. Kokeillaan vähän tahnoja putsailla ja uudestaan ruuvata kiinni. Lqitoin samallalailla kun auton vanteen ristiin kiristyksellä, ja ruuvaamisen lopetin kun ei enää reilulle sormikireydelle pyörinyt.

Yks purkaa ja kasaa vielä, jos ei sitte lähde on pian jäähy myynnis ja ilmajäähyä tilalle :)
 
Huusi nuo tuulettimet niin lujaa ettei pumpusta mitään kuulunut. Kokeillaan vähän tahnoja putsailla ja uudestaan ruuvata kiinni. Lqitoin samallalailla kun auton vanteen ristiin kiristyksellä, ja ruuvaamisen lopetin kun ei enää reilulle sormikireydelle pyörinyt.

Yks purkaa ja kasaa vielä, jos ei sitte lähde on pian jäähy myynnis ja ilmajäähyä tilalle :)
Kannattaa kiinnittää huomiota mahdolliseen kanttaamiseen tai kiinnityksen suuntaan. Kun irroitat niin tahnasta pitäs kyllä saada vähän osviittaa mikä mättää.

Oman corsairin am4 kiinnike ei kyllä oikein vakuuttanut suunnittelun puolesta, mutta on kuitenkin pysynyt paikoillaan ja ihan kelpo vehje.
 
Mulla on aika pieni kotelo ja ei H100i v2 letkut ole niin taipuisia ku Antec H2O 920 mikä oli edellisessä kokoonpanossa, mut samassa kotelossa. Joutu vähän modata koteloa ja laittaa kenno ulkopuolelle kattoon ja tuulettimet jäi sisäpuolelle. Kyllä sain hyvin prossuun kiinni, vaikka sai aika paljon käyttää voimaa et ruuvit sain pohjaan, ku letkut laittoi vastaan.

Pelatessa on hiljainen, mut rasitustestissä lämpeää. 1700@4Ghz ja 1,33v. On aikaa ku katoin testeissä lämpöjä, mut jos muistan oikein niin lämmöt pyörii siin 70astetta.
 
Mulla on aika pieni kotelo ja ei H100i v2 letkut ole niin taipuisia ku Antec H2O 920 mikä oli edellisessä kokoonpanossa, mut samassa kotelossa. Joutu vähän modata koteloa ja laittaa kenno ulkopuolelle kattoon ja tuulettimet jäi sisäpuolelle. Kyllä sain hyvin prossuun kiinni, vaikka sai aika paljon käyttää voimaa et ruuvit sain pohjaan, ku letkut laittoi vastaan.

Pelatessa on hiljainen, mut rasitustestissä lämpeää. 1700@4Ghz ja 1,33v. On aikaa ku katoin testeissä lämpöjä, mut jos muistan oikein niin lämmöt pyörii siin 70astetta.
Uudet tahnat ja hampaat irves kiinni, kone käy 27 astetta työpöytäkäytös. Onko tarkootus laittaa jäähyn tuuletin johtoihin nuo tuulettimet vai cpu fan portteihin emoon? Corsair link asensin näyttää fan 0rpm, pump 1800rpm
 
Uudet tahnat ja hampaat irves kiinni, kone käy 27 astetta työpöytäkäytös. Onko tarkootus laittaa jäähyn tuuletin johtoihin nuo tuulettimet vai cpu fan portteihin emoon? Corsair link asensin näyttää fan 0rpm, pump 1800rpm
Itellä laitoin vahingossa cpu fan liittimeen, vaikka oli ajatus laittaa kokeiluun AIO. Mä nyt jätin siihen. Laitoitko sen yhden piuhan USB-liittimeen josta se Link saa tiedot?

Onko uusin bios sisällä? Säädin tuuletinprofiilia sopivaksi biossista H100i. Piti aikanaan saada vaan kone tulille ku oli tulossa peliyhteisön lanit. Ei ole ollut aikaa säätää konetta ku on toi 2v tyttö.
 
Itellä laitoin vahingossa cpu fan liittimeen, vaikka oli ajatus laittaa kokeiluun AIO. Mä nyt jätin siihen. Laitoitko sen yhden piuhan USB-liittimeen josta se Link saa tiedot?
Juu usb usb kiinni, aio pumpun oma kiinni, ja nuo corsairin tuulettimille lähtevät nyt kytkemättä, laitoin suoraan emolevyn cpu fan liittimille, ei valittanut tuulettimista sitten. Muuten hyvä lämmöt pysyy kurissa mutta kuva katoaa ei sammu virtanapista eikä resetistä. :)
 
Ite poistin koko linkin turhana ja laitoin tuulettimet emolle. Omassa ainakaan ei ole kuin 2 asentoa pumpulle ja performance pitää niin karmeaa ulinaa, että saa pysyä poissa.
 
Juu usb usb kiinni, aio pumpun oma kiinni, ja nuo corsairin tuulettimille lähtevät nyt kytkemättä, laitoin suoraan emolevyn cpu fan liittimille, ei valittanut tuulettimista sitten. Muuten hyvä lämmöt pysyy kurissa mutta kuva katoaa ei sammu virtanapista eikä resetistä. :)
Mikä emo sulla on? Mulla teki samaa jonkun Asuksen softan kanssa. Kyllä varmaan nyt toimisi uusimmalla versioilla ja Windows päivityksillä. En asentanut niitä. Toi Meltdown/Spectre päivitys sekoitti mun konetta.
 
Asus b350-f. Entiä voisko muistien jännitteet sekoittaa? Vakiot päällä kaikki
 
Asus b350-f. Entiä voisko muistien jännitteet sekoittaa? Vakiot päällä kaikki
Mitkä muistit? Mulla on FlareX ja laitoin suoraan muistiasetukset ja voltit eli 1,35v. Toimi heti.

EDIT: Jos sulla on PC-specseissä tiedot niin en nyt näe ku kirjoitan Tapatalkilla.
 
Mitkä muistit? Mulla on FlareX ja laitoin suoraan muistiasetukset ja voltit eli 1,35v. Toimi heti.

EDIT: Jos sulla on PC-specseissä tiedot niin en nyt näe ku kirjoitan Tapatalkilla.
Corsair vengeange 3000mhz, oli 1.2v vakiona, koitetaan nostaa 1.35, katotaan toimiiko
 
Mikä poweri sulla on? Kannattaa laittaa ne asetukset mitä Corsair on luvannut.
Corsair rm650x, muistin jännitteet oli helppo nostaa 1.35, mutta entiä pitäskö saada prossun jännitteet nostettua, autolla kaikki päällä, ja tuossa ei suoraa saanut jännitettyä nostettua
 
Corsair rm650x, muistin jännitteet oli helppo nostaa 1.35, mutta entiä pitäskö saada prossun jännitteet nostettua, autolla kaikki päällä, ja tuossa ei suoraa saanut jännitettyä nostettua
Jos et kellota niin kannattaa jättää autolle prossun voltit.
 
Mahdollisesti vielä alivoltittaa jos löytyy kiinnostusta säätää. Auto-voltit kun tuppaavat olla aina yläkanttiin.
Olisko vinkkiä kuinka saada voltit autolta pois?

Prossun voltit ihmetytti kun siinä1-1.2 seilaa, manuaalisesti prossun jännitteitä ei saanut nostettua. Offset modet löytyi muttei hoksaa kuinka tuo pelittää.
Prime95 koittanut ajaa ja löytää vakaata kokoonpanoa, ei vielä ole löytynyt, resetistä saa jo sammutettua koneen, mutta kone jähmettyy testissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 339
Viestejä
4 504 960
Jäsenet
74 383
Uusin jäsen
pskrn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom