Tämä saattoikin olla yllättäen hyvää infoa. Päivitin äskettäin prosessorin 5600X:stä 7800X3D:hen ja siinä sivussa myös emolevy vaihtui. Vaihdon jälkeen luotettavasti palvellut Sound Blaster X AE-5 alkoi prakaamaan. Useita kertoja käynnistyksen tai unesta palautuksen jälkeen on tuloksena ollut bluescreen Creativen ajureista, ja uuden käynnistyksen jälkeen SB Command herjaa, että koneessa ei ole yhteensopivia laitteita. On tähän saakka lähtenyt toimimaan muutaman käynnistyksen jälkeen, mutta fiilis oli, että kortti olisi levinnyt vaihdon yhteydessä. Kokeilen siis tätä siltä varalta, että tuolla Gigabyten BIOSissa on jotain emolevyn omia äänijuttuja päällä.
Mutta jos tämä ei auta, niin hakusessa olisi korvaaja Sound Blasterille. Minulla on pöydällä JBL:n aktiivikaiuttimet oman pienen vahvarinsa takana, ja lisäksi Beyerdynamicin DT 900 Pro X -luurit. Ostin tämän Sound Blasterin aiempia DT 770 Pro -luureja varten, koska ne tarvitsivat pystyvämpää kuulokevahvaria. Nyt sillä vahvarin teholla ei ole niin hirveästi väliä, mutta erillinen kuulokeulostulo olisi kiva. Joko äänikortti (sisäinen tai ulkoinen) tai audio interface, kaikki kelpaavat.
Itellä on käytössä Epos/Sennheiser GSX-1000. Aikaisemmin oli kuulokkeet ja kaiuttimet kiinni siinä. Oli helppo vaihtaa toistotapojen välillä. Nyt kun on noi Genelectit niin laitoin optisella integroituun kiinni, koska halusin korkeammat äänitajuudet käyttöön.
EDIT: Ei tarvii mitään softaa, koska kaikki säädöt tehdään itse laitteessa.
Itse jouduin vaan asentaa firmiksen. Harmi ku ei enään tuota valmisteta. Muksulle pitää käytettyä alkaa katselemaan.
5v siis ollut käytössä.
Viimeksi muokattu: