Puhut vain omasta puolestasi, joten älä rupea trollaa ja syyttämään toisten kokemuksia valheiksi, jos itse oleskelet vain hyvän kuuluvuuden äärellä.
Vielä vuonna 1997 NMT:n kuuluvuus oli aivan ylivoimainen, kun taas syrjemmällä GSM verkkoa ei ollut vielä lainkaan, joten et ole paljoa reissannut pohjoisessa jos GSM vuonna 1997 sinun mukaasi kuului hyvin.
Nyt elämme herran vuotta 2023 ja niin moni on todennut saman asian, että kun mennään rakennuksen sisälle tai ollaan "operaattorin mukaan haastavassa sijainnissa", jopa ihan isoissa kaupungeissa ja kasvukeskuksissa, niin 4G/5G katoaa ja puhelin pudottaa 3G:n päälle (jos se 3G enää alueella edes toimii, pian ei toimi).
Illan ruuhka aikoina, jopa siellä hyvän kuuluvuuden alueella, ollaan murto-osa nimellis nopeudesta. 4G on edelleen käytetyin, joten ei ole harvinaista että sen nopeudet putoaa <1Mbps.
Vaikka tässä PKS:lla asuukin. Niin joudun itse mennä parvekkeen ovelle tai keittiön ikkunalle puhumaan. Puhelin pitää olla pakotettuna 2G:lle. Muuten puhelut katkeaa ~minuutin välein. Moilla ei kaiketi ole wifi-puhelut käytössä, tai jos onkin, niin toimivuus on samaa luokkaa. Tukiasemaan matkaa ~81m
Tosin tukiasema on talon "takapuolella", ts. mulla on ikkunat ja parveke väärään suuntaan. En kyllä ihan näin suuria ongelmia odottanut tällä etäisyydellä.
Lähtee kyllä liittymä lähiaikoina vaihtoon. Ei toimi siellä missä tulee liikuttua, ja nettiä matkalla tarvittua (kotona, Hki-Sjoki juna, laavulla ja mökillä. Eli ei missään).