4K Televisio PC-näyttönä

Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Kiitos vastauksista,

Kyllähän tuo kuumottaa...
Harmi vaan kun toimitukset alkaisikin vasta 25.6 tuossa Gigantin tarjouksessa...
Olen vähän sellainen, että en malta odottaa. Varmaan kävelen tänään 50" kanssa pois kaupasta :facepalm::shifty:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390
Kiitos vastauksista,

Kyllähän tuo kuumottaa...
Harmi vaan kun toimitukset alkaisikin vasta 25.6 tuossa Gigantin tarjouksessa...
Olen vähän sellainen, että en malta odottaa. Varmaan kävelen tänään 50" kanssa pois kaupasta :facepalm::shifty:
40/43NU7125 olisi myös varsin hyvä vaihtoehto, jos budjetti on "neuvoteltavissa" :)
Input lagista höylääntyy muutama millisekunti pois 2018 vuosimallin kapineissa: Samsung NU7100 Review (UN40NU7100, UN43NU7100, UN50NU7100, UN55NU7100, UN65NU7100, UN75NU7100)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Kävelin jo kauppaan ostohousut jalassa, mutta sitten kuitenkin tulin toisiin aatoksiin... Eihän tuo paha hinta ois testata, mutta taas kun tuo 32” IPS 1440p palvelee kyllä hyvin... ja kuinka kauan tuossa i7 + 1080 riittäs sitten menoja 4k:n kanssa ... en tiiä...


Edit: pistin housut takaisin jalkaan ja laitoin netistä telkun tilaukseen. Saapa huomata millainen on :geek:


edit2: Paskat, tuli gigantilta viesti, että viivästyy toimitus vielä lisää. Peruin koko tilauksen. Katon ennemmin sitten jotain näyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Hieno uutinen oli mielestäni että freesync tulee telkkareihin konsolien johdosta. Vielä kun DP yleistyisi niin voisi kuvitella että telkkarit on potenttiaalinen monitorivaihtoehto.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
239
Mitä mieltä LG 43UJ630V? On nyt ainakin HDMI 2.0 ilmeisesti. Pelailut hoitaisin varmaan 1080p/1440p ja muut jutut sitten 4k.

Ostin joskus kun halvalla sain, ollut ihan telkkarina. Vielä ei ole edes PC:tä jolla kokeilla.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 407
Mitä mieltä LG 43UJ630V? On nyt ainakin HDMI 2.0 ilmeisesti. Pelailut hoitaisin varmaan 1080p/1440p ja muut jutut sitten 4k.

Ostin joskus kun halvalla sain, ollut ihan telkkarina. Vielä ei ole edes PC:tä jolla kokeilla.
Ei ole aito 4K-näyttö:
upload_2018-8-12_12-5-59.png
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Jos joskus pistät PC:n tuohon omaasi kiinni niin raportoi tänne miltä kuva näyttää. Itse en viitsinyt olla koekaniinina ja ostin Philipsin telkkarin missä vielä perinteinen RGB paneeli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Ei oo tätä Grundigia tainnu kukaan vielä uskaltaa noutaa kokeiluun?

Näyttää olevan taas Powerilla tarjouksessa 299€ hintaan.
Jos on vielä huomenna tuossa lähimmän Powerin varastossa niin suunnittelin nappaavani testiin.
Itse jätin vielä ainakin toistaiseksi kauppaan kun koin että tuo 43 tuumaa on vähän liian iso tietokoneen näytöksi ja liian pieni sohvalta katsottavaksi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 027
Itse jätin vielä ainakin toistaiseksi kauppaan kun koin että tuo 43 tuumaa on vähän liian iso tietokoneen näytöksi ja liian pieni sohvalta katsottavaksi.
Tätä ei kannata pelätä. Itselläni 43" Acerin 4K näyttö ja olen huomannut juuri passeliksi 125% skaalauksella tietokonekäytössä. Tuohon mahtuu mukavasti ikkunoita auki ja siten erinomainen ohjelmointiin ja muuhun ammattikäyttöön, voittaa kahden tai kolmen näytön ratkaisut. Pelikäytössäkin suuri näyttö on hyvä vaikka gsyncin puute ja 60Hz rokottaa.

Mutta ergonomiaan täytyy pistää huomiota, itse ostin säädettävän pöydän säädettävän tuolin ohelle jotta sain sen oikealle korkeudelle. Takaisin pienempään näyttöön en halua vaihtaa.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Vasta tänään pääsin käymään tuolla lähimmässä Powerissa ja eihän siellä sitä halpis Grundigia ollut varastossa, vaikka nettisivujen mukaan olisi.
Tai sitten ei vaan halunneet myydä jos on liian huono kate.

No laitoin Powerin nettikaupan kautta varauksen Grundigista kyseiseen myymälään noutona, saa nähdä milloin tulee.
Jos tulee huomenna niin ennätän kirjoittelemaan kommentteja aikaisintaan sunnuntaina, eli jos joku odottelee ostohousut jalassa kommentteja niin ei ehkä ennätä tähän tarjouserään.

Niin tämä laite siis kyseessä:
GRUNDIG 43" 4K UHD LED TV 43VLX6820BP
Hinta nyt tarjouksessa 299€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Vasta tänään pääsin käymään tuolla lähimmässä Powerissa ja eihän siellä sitä halpis Grundigia ollut varastossa, vaikka nettisivujen mukaan olisi.
Tai sitten ei vaan halunneet myydä jos on liian huono kate.

No laitoin Powerin nettikaupan kautta varauksen Grundigista kyseiseen myymälään noutona, saa nähdä milloin tulee.
Jos tulee huomenna niin ennätän kirjoittelemaan kommentteja aikaisintaan sunnuntaina, eli jos joku odottelee ostohousut jalassa kommentteja niin ei ehkä ennätä tähän tarjouserään.

Niin tämä laite siis kyseessä:
GRUNDIG 43" 4K UHD LED TV 43VLX6820BP
Hinta nyt tarjouksessa 299€
Itse itseäni lainaten, tämä televisio saapui tänään ja kävi noin 30min ajan työpöydällä pikakokeilussa. Ehkä kokeilen vielä viikonlopun aikaan lisää mutta tässä ensikokemus.
Verrokkina Philips 43PUT6101 43" 4k televisio joka on tainnut olla jo toista vuotta päivittäisessä käytössä.

Hyi helvetti!!!
Kuva on todella sumea eikä mikään asetus tunnu saavan tekstiä skarpiksi. Värit näyttäisi olevan silmämääräisesti ihan ookoo, mutta tekstin tarkkuuden puute saa aikaan yökkäilyä.
Chroma 4:4:4 tuntuisi toimivan paremmin kuin Philipsissä jossa on tyytyminen Chroma 4:2:2 tarkkuuteen tai johonkin siltä ja väliltä.
Testikuva: http://i.rtings.com/images/test-materials/2017/chroma-444.png
Testikuvassa alimmat kaksi riviä on Grundigilla selvästi luettavissa, kun taas Philipsillä varsinkin viimeinen rivi menee ihan mössöksi.

Sitten se pahin ongelma jonka huomasin tuon 30min säätämisen lopuksi kun siirsin säätämisen ajan paikoillaan ollutta Windowsin asetusikkunaa.
Tuo ikkuna oli palanut kiitettävän hyvin kiinni ruutuun, kun ikkunan tiputti alas ja avasi koko ruudun kokoisen tummahkon kuvan niin asetusikkunan teksti pystyi lukemaan aivan selvästi tuosta kiinnipalaneesta haamukuvasta.
Philipsissä ei ole koskaan ollut tätä ongelmaa vaikka sama selainruutu on joskus ollut tunteja avoinna.

Nyt Philips on takaisin pöydällä ja Grundig odottelee tuossa lattialla josko jaksaisi kokeilla vielä viikonloppuna lisää, mutta epäilen että lähtee heti maanantaina takaisin kauppaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Hieno uutinen oli mielestäni että freesync tulee telkkareihin konsolien johdosta. Vielä kun DP yleistyisi niin voisi kuvitella että telkkarit on potenttiaalinen monitorivaihtoehto.
Tosin telkkareissa tuo 1080p on hieman häviävä luonnonvara, jonka perään viimeaikojen RTX-suorituskykykeskusteluissa on kovasti huudeltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Itse itseäni lainaten, tämä televisio saapui tänään ja kävi noin 30min ajan työpöydällä pikakokeilussa. Ehkä kokeilen vielä viikonlopun aikaan lisää mutta tässä ensikokemus.
Verrokkina Philips 43PUT6101 43" 4k televisio joka on tainnut olla jo toista vuotta päivittäisessä käytössä.

Hyi helvetti!!!
Kuva on todella sumea eikä mikään asetus tunnu saavan tekstiä skarpiksi. Värit näyttäisi olevan silmämääräisesti ihan ookoo, mutta tekstin tarkkuuden puute saa aikaan yökkäilyä.
Chroma 4:4:4 tuntuisi toimivan paremmin kuin Philipsissä jossa on tyytyminen Chroma 4:2:2 tarkkuuteen tai johonkin siltä ja väliltä.
Testikuva: http://i.rtings.com/images/test-materials/2017/chroma-444.png
Testikuvassa alimmat kaksi riviä on Grundigilla selvästi luettavissa, kun taas Philipsillä varsinkin viimeinen rivi menee ihan mössöksi.

Sitten se pahin ongelma jonka huomasin tuon 30min säätämisen lopuksi kun siirsin säätämisen ajan paikoillaan ollutta Windowsin asetusikkunaa.
Tuo ikkuna oli palanut kiitettävän hyvin kiinni ruutuun, kun ikkunan tiputti alas ja avasi koko ruudun kokoisen tummahkon kuvan niin asetusikkunan teksti pystyi lukemaan aivan selvästi tuosta kiinnipalaneesta haamukuvasta.
Philipsissä ei ole koskaan ollut tätä ongelmaa vaikka sama selainruutu on joskus ollut tunteja avoinna.

Nyt Philips on takaisin pöydällä ja Grundig odottelee tuossa lattialla josko jaksaisi kokeilla vielä viikonloppuna lisää, mutta epäilen että lähtee heti maanantaina takaisin kauppaan.
Kiitos arviosta, onneksi en itse koskaan tilannut, kuulostaa aika hirveältä
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 027
Minä olen käsittänyt että tuossa tuoreessa Philipsissä ei ole Freesync:iä kun ainakaan tuotetiedoista ei löydy että olisi?
Kolmossivulta tuosta testistä
"Näytön paneeli on ylikellotettavissa ainakin 80Hz saakka, mutta pienikin ylikellottaminen johtaa ylihypättyihin frameihin (skipped frame), joten luovuin ajatuksesta saman tien. AMD:n näytönohjainten omistajille on FreeSync-tuki, mikä tasaa vaihtelevaa ruudunpäivitysnopeutta, jolloin mikrotökkiminen tai tahmailu ei vaivaa. Näin suuren näytön kanssa siitä onkin poikkeuksellisen paljon iloa, erityisesti kun AMD:n näytönohjaimet ovat jääneet pelisuorituskyvyssä yleisesti ottaen Nvidian jalkoihin. Toivottavasti seuraava näytönohjainsukupolvi muuttaa taas asetelmia."
Philipsin sivuilla mainitaan Philips Adaptive-Sync technology ja tässä ketjussa asiasta
Question on philips adaptive sync and video card question.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Menisklhän HTPC-kakkosnäytöstä?
Menee varmasti, jos on tyytyminen 1080p resoluutioon. HDMI 1.4 tarkoittaa 4k resoluutiolla 24 tai 30hz kuvataajuutta ja sitä ei voi kyllä suositella pc käyttöön

Mikähä muuten olisi tällä hetkellä edullisin 4k tv tai näyttö, jossa olisi IPS -paneli? Tarkoitus olisi käsitellä myös kuvia, niin ei TN oikein sovellu..
 
Viimeksi muokattu:

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 811
Ainakin toi muutamaa viestiä ylempänä mainittu Philips näyttää alustavasti ihan hyvältä 399e hinnallaan.

Philips 43PUS6703 43" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio 399,00 €
Speksien mukaan 2kpl hdmi 2.0 portteja Detailed specifications on 43PUS6703/12
Toisaalta näiden speksien mukaan yksi hdmi 2... 42.5" Philips 43PUS6703/12 - Specifications Ota siitä sitten selvä. On kuitenkin.

Tosin tuo telkkari ei taida olla android tv. Tuolla speksi sivulla sanotaan käyttikseksi Saphi, mikä se sitten onkaan.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Itel oli se 50" hetken aikaa ja kyllä se mulle kelepas, riippuu siitä kuinka ranttu käyttäjä on kyseessä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390
Porukoilla on joku Procaster 55" koossa ja sen perusteella sijoittaisin ~100€ lisää ja ottaisin esim. Samsung UE43NU6025 (TV)
Procasterissa taustavalo on todella epätasainen, asetusvalikoima suppea ja kaukosäädin huono.

Mielestäni näyttö on väärä paikka säästellä, kun sitähän konetta käyttäessä tuijotetaan.
Itse katsellut Q6FN korvaamaan nykyistä (kun saisi työpaikan kautta alta 700€), mutta harmillisesti 49" ei ole 120Hz, ei ole kaareva ja ei sisällä HDMI 2.1, joten joutunee odottamaan ensi vuoden malleja tai Nvidian BFGD ruutuja.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
89
Ainakin toi muutamaa viestiä ylempänä mainittu Philips näyttää alustavasti ihan hyvältä 399e hinnallaan.

Philips 43PUS6703 43" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio 399,00 €
Speksien mukaan 2kpl hdmi 2.0 portteja Detailed specifications on 43PUS6703/12
Toisaalta näiden speksien mukaan yksi hdmi 2... 42.5" Philips 43PUS6703/12 - Specifications Ota siitä sitten selvä. On kuitenkin.

Tosin tuo telkkari ei taida olla android tv. Tuolla speksi sivulla sanotaan käyttikseksi Saphi, mikä se sitten onkaan.
Ite hommasin tuon pari viikkoa sitten. Ihan riittävän hyvältä näyttää läppärin (integroitu näyttis) kanssa.
Valovuotoa on jonkin verran alareunassa, jos aikoo leffoja katsella. Itse olen sen verran puusilmä, että ei jaksa edes laittaa palautukseen ton takia.

Gigantilla näyttäisi olevan pari mallinumeroa "pienempi" malli vielä halvemmalla (299€) - tarjous
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 855
Oon haaveilemassa vähän isommasta näytöstä, ja mietin jotain 32" monitoria. Niiden hinnat on kyllä jotain melko hirveetä, varsinkin 4K:na..
Mutta telkkareina noita löytyykin sitten jo edullisemmin.

Kysymys kuuluukin että kuinka telvisio eroaa näytöstä vaikkapa pelaamisen kannalta? Onko jotain syytä miksi ei hommaisi TVtä monitoriksi?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Oon haaveilemassa vähän isommasta näytöstä, ja mietin jotain 32" monitoria. Niiden hinnat on kyllä jotain melko hirveetä, varsinkin 4K:na..
Mutta telkkareina noita löytyykin sitten jo edullisemmin.

Kysymys kuuluukin että kuinka telvisio eroaa näytöstä vaikkapa pelaamisen kannalta? Onko jotain syytä miksi ei hommaisi TVtä monitoriksi?
Input lagihan se suurin syy taitaa olla. Kunnon pelimonnarissa taitaa olla luokkaa 1ms ja PC-käyttöön sopivimmissa telkuissa Game mode-päällä 15-20ms.

Mulla on tollanen Samsung UE40KU6172 40" Ultra HD 4K Curved LED (verkkiksestä edelliskesänä) ja siinä lagi 20ms. Sopii normipelailuun ja simuiluun oikein hyvin (Skyrim, iRacing yms.). FPS-pelailuun ei sitten niinkään. Näistä telkuista pelikäytössä taitaa olla ihan oma ketjunsakkin täällä.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Procasterin 55" 4K TV:llä olen pelaillut. Ei pysty pelaamaan 4K:lla kuin vanhempia pelejä, koska näytönohjain on 670GTX.
Kyllähän nuo jotkut vanhemmat pelit herää uudelleen henkiin 4K, vaikkapa Half Life 2 yllättävän hyvän näköinen.

Eihän tämmöinen Procaster varmaan kellekkään hifistille kelpaa, jo ihan merkkinsä puolesta.
Ite oon ollu ihan tyytyväinen, ei tällä nyt varmaan mitään fps moninpelejä kannata PC:llä pelata, mutta yksinpelit toimii mainiosti niin PC:llä kuin PS4 Pro:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
28
Onko mahdollista saada 4k hdr 10bit kuvaa tulemaan tv:n?
Konees kii CF asus 270X top oc ja kaapeli on dp1.4 aktiivi - hdmi.
Vahvari sony 1080 ,josta 4K hdmi high speed piuha Philips oled 873/12.
Radeonin asetuksista ei ees tunnista olediin menevää dp et olis 4.4.4 ja muutenkin vaan 8bit näyttää.
Vai olisko jo aika uuden näyttiksen...
Mikä olis toimiva vaihtoehto punasilta tai vihreiltä?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Onko mahdollista saada 4k hdr 10bit kuvaa tulemaan tv:n?
Konees kii CF asus 270X top oc ja kaapeli on dp1.4 aktiivi - hdmi.
Vahvari sony 1080 ,josta 4K hdmi high speed piuha Philips oled 873/12.
Radeonin asetuksista ei ees tunnista olediin menevää dp et olis 4.4.4 ja muutenkin vaan 8bit näyttää.
Vai olisko jo aika uuden näyttiksen...
Mikä olis toimiva vaihtoehto punasilta tai vihreiltä?
Onko tuo enabloitu Windowsista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Samsung 40" KU6125 siirtyi olkkariin telkkariksi ja ostin 27" curved näytön. Kuitenkin vitutti sen postimerkin tuijottelu kun tottunut 40" 4k:hon niin palauttelin sen ja ostin 40" NU7125 mallin. Nyt taas silmä tyytyväinen =)
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Samsung 40" KU6125 siirtyi olkkariin telkkariksi ja ostin 27" curved näytön. Kuitenkin vitutti sen postimerkin tuijottelu kun tottunut 40" 4k:hon niin palauttelin sen ja ostin 40" NU7125 mallin. Nyt taas silmä tyytyväinen =)
Itse myös harkinnut laadukkaamman 32" 1440p oikean PC-näytön laittamista nykyisen 43" 4k TV-näytön tilalle. Siksi kun tuo nykyinen on vanha hinnat alkaen malli jonka kuvanlaatu on alkanut loppua kesken. Mutta epäilen myös että alkaa pienempi ruutu ahdistamaan kun tuohon isohkoon 4k kuvaan on tottunut. Saa nähdä pitääkö vaan etsiä uudempi 43" 4k töllö tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Itse myös harkinnut laadukkaamman 32" 1440p oikean PC-näytön laittamista nykyisen 43" 4k TV-näytön tilalle. Siksi kun tuo nykyinen on vanha hinnat alkaen malli jonka kuvanlaatu on alkanut loppua kesken. Mutta epäilen myös että alkaa pienempi ruutu ahdistamaan kun tuohon isohkoon 4k kuvaan on tottunut. Saa nähdä pitääkö vaan etsiä uudempi 43" 4k töllö tilalle.
Mulle tuli yllätyksenä kun tuota 27" Samsungin näyttöä koitin, vaikka olikin vain 1080p, niin kuitenkaan sitä saanut mitenkään säädettyä hyväksi. Teksi oli suttua, teki mitä tahansa. Kuitenkaan ihan halvin näyttö sekään. Verattuna esim jos tuota 40" telkkaria piti 1080p niin siinäkin teksti oli huomattavasti selkeämpää. Muutenkin nuo kirkkaudet ja kontrastit ihan eri maailmasta.

1080p ahdistaa nykyään ja veikkaan että 1440p:kin voisi näin tehdä. Pelatessa käytän 1440p mutta työpöytäkäytössä 2160p on aivan mahtava.

Ehkä oli vähän turha välivaihe tuo norminäyttö, mutta saipa hyvän syyn vaihtaa oman vanhan telkkarinäytön telkkariksi ja ostaa uusi tilalle. Meni puoliskolle läpi näin :D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Minkälaiset input lagit on noissa oled telkuissa?
Olen suunnitellut kahden näytön vaihtamista yhteen 4k olediin. Kokoa saisi olla noin 40"
Missä hinnoissa tuolloin pyöritään?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
Minkälaiset input lagit on noissa oled telkuissa?
Olen suunnitellut kahden näytön vaihtamista yhteen 4k olediin. Kokoa saisi olla noin 40"
Missä hinnoissa tuolloin pyöritään?
Ei ole 40" oled tv tai monitoreja. Dell llä tulossa 55" oled 120hz pelimonitori, hinta tosin jotain 3-5k€. Muutenkin noihin 55"+ oled televisioihin työpöytä palkki kaiketi palaa kiinni.
Pari vaihtoehtoa:
Philips BDM4037UW 40" 4K UHD -näyttö 599,90 €
Samsung 40&quote; UHD Smart TV UE40NU7125 - Televisiot
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 097
Ei ole 40" oled tv tai monitoreja. Dell llä tulossa 55" oled 120hz pelimonitori, hinta tosin jotain 3-5k€. Muutenkin noihin 55"+ oled televisioihin työpöytä palkki kaiketi palaa kiinni.
Pari vaihtoehtoa:
Philips BDM4037UW 40" 4K UHD -näyttö 599,90 €
Samsung 40&quote; UHD Smart TV UE40NU7125 - Televisiot
Mielenkiintoista, että kännyköissö ja isoissa telkuissa on valinnanvaraa, mutta tuo keskikokoisten telkkujen oled tarjonta loistaa poissaolollaan.

Täytynee tyytyä normaaliin 4k ruutuun
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Samsung 40" KU6125 siirtyi olkkariin telkkariksi ja ostin 27" curved näytön. Kuitenkin vitutti sen postimerkin tuijottelu kun tottunut 40" 4k:hon niin palauttelin sen ja ostin 40" NU7125 mallin. Nyt taas silmä tyytyväinen =)
Vieläkö olet tyytyväinen Samsungin 40NU7125:een? Tuonhan ilmeisesti laitoit.
4k @60hz @Chroma 4:4:4 toimii?
Olisi Gigantissa mielenkiintoiseen hintaan niin pohdin kannattaisiko tuo vaihtaa nykyisen 43" 4k Philips 43PUT6101:n tilalle.

Philipsissä ei toimi Chroma 4:4:4 vaan joutuu tyytymään 4:2:2 joka ei haittaa kuin joissakin tosi harvoissa tilanteissa joissa on punaista tekstiä mustalla taustalla.
Aiemmin käytin yhtä Samsungin 40" 4k telsua myös kotona mutta jouduin palauttamaan 120hz taajuudella välkkyvän taustavalon vuoksi.
Tuossa uudessa NU7125:ssä ilmeisesti käytetään suurempaa 240hz taajuutta taustavalon säädössä, mikä vähän arveluttaa mutta voisi ehkä olla riittävä ettei ala käymään silmiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Täältä tuli vastikään kokemusta tuon rinnakkaismallista, 40NU7122 (verkkokaupasta, eri alueen sama malli) tuli tuttavalle. Chroma 4.4.4 toimii ja ainakaan itseäni ei ole taustavalon välkkyminen haitannut. Toisaalta käytössä oli aiemmin myös KU6072 jonka piti ymmärtääkseni vilkkua ja en siinäkään sitä koskaan huomannut, vaikka säädänkin sen yleensä melko himmeälle, joten tuo pitää varmaan kokea itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Vieläkö olet tyytyväinen Samsungin 40NU7125:een? Tuonhan ilmeisesti laitoit.
4k @60hz @Chroma 4:4:4 toimii?
Jep. Oikein mainiosti toimii ja tyytyväinen olen ollut. Ja parempi jalustan osalta kuin edellinen MU6195 (joka siis telkkarina nyt). Tämän
kanssa ei tarvitse seinätelinettä kun jalusta ei ole syvä ja kun käytössä on tuommoinen räkkimallinen 19" äänikortti, niin se istuu mukavasti tuohon
telkkarin alle.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
148
Itse tilasin kanssa 40NU7125:n ja ensimmäinen yllätys oli että laitteessa ei ole kuulokeliitäntää eikä ensimmäistäkään analogilähtöä äänelle. Vika ei tosin ole kallis kun tilasin kuulokevahvistin/DAC:in kympillä toslink-portin jatkeeksi. Tämähän käy ilmi spekseistä (jos vaan lukee ne ennen tilaamista).

Muutaman päivän olen tapellut PC-kuvan tearingin ja häntimisen kanssa joka on läsnä niin videoissa kuin iltalehden skrollaamisessa, mutta nyt löytyi lääke meille Radeonin omistajille.

Radeon.jpg

Viimeinen ehjä ajuri on niinkin vanha kuin : 18.12.1.1. Lisäksi tarvitsee laittaa tälli oheisen kuvan mukaan niin 4k@60Hz toimii oikein.

Lisäksi telkkarista:
General->External Device Manager->Game mode (ON)
General->External Device Manager->HDMI UHD Color->"käytetty HDMI port" (on)

Sitten vaan kirkkautta, taustavalao ja kontrastia alaspäin ja terävyys puoleenväliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 390
Itse tilasin kanssa 40NU7125:n ja ensimmäinen yllätys oli että laitteessa ei ole kuulokeliitäntää eikä ensimmäistäkään analogilähtöä äänelle. Vika ei tosin ole kallis kun tilasin kuulokevahvistin/DAC:in kympillä toslink-portin jatkeeksi. Tämähän käy ilmi spekseistä (jos vaan lukee ne ennen tilaamista).

Muutaman päivän olen tapellut PC-kuvan tearingin ja häntimisen kanssa joka on läsnä niin videoissa kuin iltalehden skrollaamisessa, mutta nyt löytyi lääke meille Radeonin omistajille.


Viimeinen ehjä ajuri on niinkin vanha kuin : 18.12.1.1. Lisäksi tarvitsee laittaa tälli oheisen kuvan mukaan niin 4k@60Hz toimii oikein.

Lisäksi telkkarista:
General->External Device Manager->Game mode (ON)
General->External Device Manager->HDMI UHD Color->"käytetty HDMI port" (on)

Sitten vaan kirkkautta, taustavalao ja kontrastia alaspäin ja terävyys puoleenväliin.
Rtingsilla on yleensä asetusohjeissa myös PC ja Gaming osiot:
Samsung NU7100 Calibration Settings
Samsung NU7100 Calibration Settings

Huomioitavaa Samsungeiden kanssa on, että PC-tilassa sharpness täytyy olla eri kuin muissa tiloissa (tässä 2015 mallissa 50 ja näemmä 2018 malleissa 10).


Samsung aihetta sivuten, uudet 2019 mallit julkaistiin tuossa juuri ja silmäni iskin Q60 43"/49" tai Q70 49" korvaamaan mahdollisesti tämän jo ikääntyvän ruudun Samsung TV catalog 2019: here’s every new Samsung TV coming in 2019 | TechRadar
Harmillisesti eivät vieläkään ole tajunneet laittaa DisplayPortia mukaan, joten Nvidia+FreeSync tukea HDMI:n läpi joutuisi odottelemaan, mutta täytynee ensin saada myös selville josko nämä pienemmät ruudut vihdoin olisivat 120Hz (2018 49" NU8 ja Q6 olivat 60Hz).
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Pitihän se hakea itsekkin Samsung UE40NU7125 testiin Gigantista vielä kun "halvalla sai"
Saa nähdä jääkö pöydälle näytön virkaa hoitamaan vai palautuuko takaisin kuten edellinen Samsung jossa viat oli liian syvä jalusta ja välkkyvä taustavalo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Pitihän se hakea itsekkin Samsung UE40NU7125 testiin Gigantista vielä kun "halvalla sai"
Saa nähdä jääkö pöydälle näytön virkaa hoitamaan vai palautuuko takaisin kuten edellinen Samsung jossa viat oli liian syvä jalusta ja välkkyvä taustavalo.
Jalusta on sopiva tuossa. MU6195 sai olla seinällä jalustan vuoksi. Mitään välkkymistä ei omassani ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 305
Viestejä
4 193 844
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom