Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
40/43NU7125 olisi myös varsin hyvä vaihtoehto, jos budjetti on "neuvoteltavissa"Kiitos vastauksista,
Kyllähän tuo kuumottaa...
Harmi vaan kun toimitukset alkaisikin vasta 25.6 tuossa Gigantin tarjouksessa...
Olen vähän sellainen, että en malta odottaa. Varmaan kävelen tänään 50" kanssa pois kaupasta
40/43NU7125 olisi myös varsin hyvä vaihtoehto, jos budjetti on "neuvoteltavissa"
Input lagista höylääntyy muutama millisekunti pois 2018 vuosimallin kapineissa: Samsung NU7100 Review (UN40NU7100, UN43NU7100, UN50NU7100, UN55NU7100, UN65NU7100, UN75NU7100)
40/43NU7125 olisi myös varsin hyvä vaihtoehto, jos budjetti on "neuvoteltavissa"
Input lagista höylääntyy muutama millisekunti pois 2018 vuosimallin kapineissa: Samsung NU7100 Review (UN40NU7100, UN43NU7100, UN50NU7100, UN55NU7100, UN65NU7100, UN75NU7100)
Ei ole aito 4K-näyttö:Mitä mieltä LG 43UJ630V? On nyt ainakin HDMI 2.0 ilmeisesti. Pelailut hoitaisin varmaan 1080p/1440p ja muut jutut sitten 4k.
Ostin joskus kun halvalla sain, ollut ihan telkkarina. Vielä ei ole edes PC:tä jolla kokeilla.
GRUNDIG 43" 4K UHD LED TV 43VLX6820BP
Tästä kokemuksia? Houkuttelisi PClle ja kotiteatterikäyttöön tuohon hintaan
Itse jätin vielä ainakin toistaiseksi kauppaan kun koin että tuo 43 tuumaa on vähän liian iso tietokoneen näytöksi ja liian pieni sohvalta katsottavaksi.Ei oo tätä Grundigia tainnu kukaan vielä uskaltaa noutaa kokeiluun?
Näyttää olevan taas Powerilla tarjouksessa 299€ hintaan.
Jos on vielä huomenna tuossa lähimmän Powerin varastossa niin suunnittelin nappaavani testiin.
Tätä ei kannata pelätä. Itselläni 43" Acerin 4K näyttö ja olen huomannut juuri passeliksi 125% skaalauksella tietokonekäytössä. Tuohon mahtuu mukavasti ikkunoita auki ja siten erinomainen ohjelmointiin ja muuhun ammattikäyttöön, voittaa kahden tai kolmen näytön ratkaisut. Pelikäytössäkin suuri näyttö on hyvä vaikka gsyncin puute ja 60Hz rokottaa.Itse jätin vielä ainakin toistaiseksi kauppaan kun koin että tuo 43 tuumaa on vähän liian iso tietokoneen näytöksi ja liian pieni sohvalta katsottavaksi.
Vasta tänään pääsin käymään tuolla lähimmässä Powerissa ja eihän siellä sitä halpis Grundigia ollut varastossa, vaikka nettisivujen mukaan olisi.
Tai sitten ei vaan halunneet myydä jos on liian huono kate.
No laitoin Powerin nettikaupan kautta varauksen Grundigista kyseiseen myymälään noutona, saa nähdä milloin tulee.
Jos tulee huomenna niin ennätän kirjoittelemaan kommentteja aikaisintaan sunnuntaina, eli jos joku odottelee ostohousut jalassa kommentteja niin ei ehkä ennätä tähän tarjouserään.
Niin tämä laite siis kyseessä:
GRUNDIG 43" 4K UHD LED TV 43VLX6820BP
Hinta nyt tarjouksessa 299€
Tosin telkkareissa tuo 1080p on hieman häviävä luonnonvara, jonka perään viimeaikojen RTX-suorituskykykeskusteluissa on kovasti huudeltu.Hieno uutinen oli mielestäni että freesync tulee telkkareihin konsolien johdosta. Vielä kun DP yleistyisi niin voisi kuvitella että telkkarit on potenttiaalinen monitorivaihtoehto.
Kiitos arviosta, onneksi en itse koskaan tilannut, kuulostaa aika hirveältäItse itseäni lainaten, tämä televisio saapui tänään ja kävi noin 30min ajan työpöydällä pikakokeilussa. Ehkä kokeilen vielä viikonlopun aikaan lisää mutta tässä ensikokemus.
Verrokkina Philips 43PUT6101 43" 4k televisio joka on tainnut olla jo toista vuotta päivittäisessä käytössä.
Hyi helvetti!!!
Kuva on todella sumea eikä mikään asetus tunnu saavan tekstiä skarpiksi. Värit näyttäisi olevan silmämääräisesti ihan ookoo, mutta tekstin tarkkuuden puute saa aikaan yökkäilyä.
Chroma 4:4:4 tuntuisi toimivan paremmin kuin Philipsissä jossa on tyytyminen Chroma 4:2:2 tarkkuuteen tai johonkin siltä ja väliltä.
Testikuva: http://i.rtings.com/images/test-materials/2017/chroma-444.png
Testikuvassa alimmat kaksi riviä on Grundigilla selvästi luettavissa, kun taas Philipsillä varsinkin viimeinen rivi menee ihan mössöksi.
Sitten se pahin ongelma jonka huomasin tuon 30min säätämisen lopuksi kun siirsin säätämisen ajan paikoillaan ollutta Windowsin asetusikkunaa.
Tuo ikkuna oli palanut kiitettävän hyvin kiinni ruutuun, kun ikkunan tiputti alas ja avasi koko ruudun kokoisen tummahkon kuvan niin asetusikkunan teksti pystyi lukemaan aivan selvästi tuosta kiinnipalaneesta haamukuvasta.
Philipsissä ei ole koskaan ollut tätä ongelmaa vaikka sama selainruutu on joskus ollut tunteja avoinna.
Nyt Philips on takaisin pöydällä ja Grundig odottelee tuossa lattialla josko jaksaisi kokeilla vielä viikonloppuna lisää, mutta epäilen että lähtee heti maanantaina takaisin kauppaan.
Minulla on tämä (Acer ET430K 43" 4K-näyttö 699,90 €) ja olen huomannut hyväksi. Kyseessä tosin ei ole TV mutta 43" 4K silti. (Tässä uudempi ja ilmeisesti parempi Philipsin freesync näyttö Philips 436M6VBP)
Kolmossivulta tuosta testistäMinä olen käsittänyt että tuossa tuoreessa Philipsissä ei ole Freesync:iä kun ainakaan tuotetiedoista ei löydy että olisi?
Menisklhän HTPC-kakkosnäytöstä?Tuote: Finlux 55" 4k TV (Power Days tarjoukset)
Hinta: 299€
Kauppa: Power.fi
Voimassa: 5.9. klo 9:00 lähtien
Linkki: FINLUX 55" 4K SMART-TV FIN55UTV560BK
Muuta: Kasa uusia tarjouksia joka päivä sunnuntaihin asti: Power Days
EDIT: Tosin tuossa telkussa ei näytä olevan HDMI 2.0 tukea... Samanhintaisessa 43" Grundigissa on
Menee varmasti, jos on tyytyminen 1080p resoluutioon. HDMI 1.4 tarkoittaa 4k resoluutiolla 24 tai 30hz kuvataajuutta ja sitä ei voi kyllä suositella pc käyttöönMenisklhän HTPC-kakkosnäytöstä?
Samsung 55"e; 4K UHD Smart TV UE55MU6195 - TelevisiotAcer 48.5" EB490QK 4K UHD -monitori, musta - 799,00€
Olisikohan tää hyvä vai kannattaisko vielä odotella jotain?
Ainakin toi muutamaa viestiä ylempänä mainittu Philips näyttää alustavasti ihan hyvältä 399e hinnallaan.
Philips 43PUS6703 43" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio 399,00 €
Speksien mukaan 2kpl hdmi 2.0 portteja Detailed specifications on 43PUS6703/12
Toisaalta näiden speksien mukaan yksi hdmi 2... 42.5" Philips 43PUS6703/12 - Specifications Ota siitä sitten selvä. On kuitenkin.
Tosin tuo telkkari ei taida olla android tv. Tuolla speksi sivulla sanotaan käyttikseksi Saphi, mikä se sitten onkaan.
Input lagihan se suurin syy taitaa olla. Kunnon pelimonnarissa taitaa olla luokkaa 1ms ja PC-käyttöön sopivimmissa telkuissa Game mode-päällä 15-20ms.Oon haaveilemassa vähän isommasta näytöstä, ja mietin jotain 32" monitoria. Niiden hinnat on kyllä jotain melko hirveetä, varsinkin 4K:na..
Mutta telkkareina noita löytyykin sitten jo edullisemmin.
Kysymys kuuluukin että kuinka telvisio eroaa näytöstä vaikkapa pelaamisen kannalta? Onko jotain syytä miksi ei hommaisi TVtä monitoriksi?
Onko tuo enabloitu Windowsista?Onko mahdollista saada 4k hdr 10bit kuvaa tulemaan tv:n?
Konees kii CF asus 270X top oc ja kaapeli on dp1.4 aktiivi - hdmi.
Vahvari sony 1080 ,josta 4K hdmi high speed piuha Philips oled 873/12.
Radeonin asetuksista ei ees tunnista olediin menevää dp et olis 4.4.4 ja muutenkin vaan 8bit näyttää.
Vai olisko jo aika uuden näyttiksen...
Mikä olis toimiva vaihtoehto punasilta tai vihreiltä?
Käyttis on viä win 7pro,et olisko siinä sitten se vika?Onko tuo enabloitu Windowsista?
Joo kyllä vain, vaatii Windows 10 ja olikohan vielä joku oikea SP. Lisäksi tuo näyttis ei tämän artikkelin mukaan tue HDR. Eiku uutta hankkimaan.Käyttis on viä win 7pro,et olisko siinä sitten se vika?
Samsung 40" KU6125 siirtyi olkkariin telkkariksi ja ostin 27" curved näytön. Kuitenkin vitutti sen postimerkin tuijottelu kun tottunut 40" 4k:hon niin palauttelin sen ja ostin 40" NU7125 mallin. Nyt taas silmä tyytyväinen =)
Itse myös harkinnut laadukkaamman 32" 1440p oikean PC-näytön laittamista nykyisen 43" 4k TV-näytön tilalle. Siksi kun tuo nykyinen on vanha hinnat alkaen malli jonka kuvanlaatu on alkanut loppua kesken. Mutta epäilen myös että alkaa pienempi ruutu ahdistamaan kun tuohon isohkoon 4k kuvaan on tottunut. Saa nähdä pitääkö vaan etsiä uudempi 43" 4k töllö tilalle.
Minkälaiset input lagit on noissa oled telkuissa?
Olen suunnitellut kahden näytön vaihtamista yhteen 4k olediin. Kokoa saisi olla noin 40"
Missä hinnoissa tuolloin pyöritään?
Mielenkiintoista, että kännyköissö ja isoissa telkuissa on valinnanvaraa, mutta tuo keskikokoisten telkkujen oled tarjonta loistaa poissaolollaan.Ei ole 40" oled tv tai monitoreja. Dell llä tulossa 55" oled 120hz pelimonitori, hinta tosin jotain 3-5k€. Muutenkin noihin 55"+ oled televisioihin työpöytä palkki kaiketi palaa kiinni.
Pari vaihtoehtoa:
Philips BDM4037UW 40" 4K UHD -näyttö 599,90 €
Samsung 40"e; UHD Smart TV UE40NU7125 - Televisiot
Samsung 40" KU6125 siirtyi olkkariin telkkariksi ja ostin 27" curved näytön. Kuitenkin vitutti sen postimerkin tuijottelu kun tottunut 40" 4k:hon niin palauttelin sen ja ostin 40" NU7125 mallin. Nyt taas silmä tyytyväinen =)
Vieläkö olet tyytyväinen Samsungin 40NU7125:een? Tuonhan ilmeisesti laitoit.
4k @60hz @Chroma 4:4:4 toimii?
Rtingsilla on yleensä asetusohjeissa myös PC ja Gaming osiot:Itse tilasin kanssa 40NU7125:n ja ensimmäinen yllätys oli että laitteessa ei ole kuulokeliitäntää eikä ensimmäistäkään analogilähtöä äänelle. Vika ei tosin ole kallis kun tilasin kuulokevahvistin/DAC:in kympillä toslink-portin jatkeeksi. Tämähän käy ilmi spekseistä (jos vaan lukee ne ennen tilaamista).
Muutaman päivän olen tapellut PC-kuvan tearingin ja häntimisen kanssa joka on läsnä niin videoissa kuin iltalehden skrollaamisessa, mutta nyt löytyi lääke meille Radeonin omistajille.
Viimeinen ehjä ajuri on niinkin vanha kuin : 18.12.1.1. Lisäksi tarvitsee laittaa tälli oheisen kuvan mukaan niin 4k@60Hz toimii oikein.
Lisäksi telkkarista:
General->External Device Manager->Game mode (ON)
General->External Device Manager->HDMI UHD Color->"käytetty HDMI port" (on)
Sitten vaan kirkkautta, taustavalao ja kontrastia alaspäin ja terävyys puoleenväliin.
Pitihän se hakea itsekkin Samsung UE40NU7125 testiin Gigantista vielä kun "halvalla sai"
Saa nähdä jääkö pöydälle näytön virkaa hoitamaan vai palautuuko takaisin kuten edellinen Samsung jossa viat oli liian syvä jalusta ja välkkyvä taustavalo.