Mulla on dilemma. Suora IPS-paneeli vai 1500R kaareva VA? Kyse siis näistä linkin vehkeistä:
778,80 € 31.5 tuumainen 4K (165Hz) GIGABYTE-pelinäyttö tarjoaa äärimmäisen teknisen tiedon ja laadun, joten käyttäjät voivat todella nauttia huippuluokan suorituskyvystä ilman ylellisyyksiä. SS IPS paneelityyppi. Kirkkaus 350 cd/m² ja kontrastisuhde 1000:1. 2 x HDMI, DisplayPort ja USB-C...
www.proshop.fi
519,00 € 31.5" pelinäyttö Gigabyte resoluutio 3840x2160 (4K / UHD), 160Hz & 18W USB-C HUBTekniset tiedotResoluutio: 3840x2160 (4K / UHD)Virkistystaajuus: 160HzVasteaika: 1ms (MPRT) / 2ms (GTG)Paneelityyppi: SS VAHighlightsCurved (1500R)USB-C HUB (18W)2x 3W SpeakersHDMI 2.1Display through USB-C...
www.proshop.fi
Molemmat kyllä pärjännyt hyvin Rtingsin testeissä, mut oisko täällä mielipiteitä tai jopa faktaa kumpi olis järkevämpi lähinnä jokapäiväseen/pelikäyttöön? Kokonahan toi 31,5" alkaa olla jo sellanen et kaareevuudesta on mun mielestä ihan konkreettista hyötyä, nykyinen näyttökin on Asuksen VG32VQ, eli saman kokoinen mut kaarevuutta hieman vähemmän, 1800R.
Asuksessa on vaan ollu alusta saakka ominaisuutena, että jos ELMB:tä pitää päällä, pelin pimeissä paikoissa nopeissa liikkeissä on tullut vihreitä "haamukuvia", joten oon mieluummin pitänyt pois päältä koko ELMB:n. Onko tollanen vaan VA:n ominaasuus vai onkohan paneelissa ollu alunperinkin jotain vikaa?
IPS.ssä sit taas mietityttää tuo kontrastin heikkous verrattuna VA-paneeliin ja juurikin tuo kaarevuuden puute.