Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olet siis todellakin säätänyt sen epäkeskolaakerin pedin alta hyvin? Niin ettei pedissä tunnu mitään löysää nostaessasi sitä jostakin nurkasta ilmaan.Mittailin kaikkea, pystypuut yms. on runkoon nähden suorassa.
Mutta! Petiä siirtävä akseli ei ole rungossa suorassa. Takareunasta yli 4mm korkeammalla kuin etureunasta!
Aattelin bumpata tätä viestiäni kun tää tuntu jäävän tuon kokoomiskeskustelun alle. Kommentteja otetaan vastaanOon tässä suunnitellut tuon Ender 3 v2 hiljentämistä. Laitoin jo tilaten 2x92mm noctuat mainboardille ja psulle, mutta mites tuo hot end ja part cooling kannattaisi hoitaa? Mietin 2x 4020 sunoneita ja tällainen tuo pääty, tai sitten hero me gen 5 ja 2x 5015 blowereita. Mutta kumpikas voisi olla hiljaisuuden ja laadun hakijalle parempi? Tuo 2x 4020 ratkaisu olisi vissiin maksimeilla hiljaisempi, mutta tuolla hero me:llä voisi kai pitää blowerit hiljaisemmalla(?) ja sitten ne voisi olla hiljaisemmat. Onkos täällä kellään kokemusta tai mielipiteitä tähän mietintään?
Ootko mitannut kuinka monta desibeliä koneestasi modaamattomana lähtee?Aattelin bumpata tätä viestiäni kun tää tuntu jäävän tuon kokoomiskeskustelun alle. Kommentteja otetaan vastaan
Tuo vehje sijaitsee työpisteeni vieressä ja tuulettimien ääni on sellainen että mielelläni hiljentäisin sitä eikä se sitten olisi mitenkään tarpeetonta modaamista( ja nuo vaihtoehtoiset tuuletuksenohjaukset kai voi myös parantaa overhangeja). Atm tulostelen vain öisin koska silloin ääni ei häiritse mutta se ei ole kovin käytännöllistä jos haluaisi vaikka huomata tulostusten epäonnistumista. Ja lisäksi puoliso pyysi josko tuota olisi mahdollista hiljentää.Ootko mitannut kuinka monta desibeliä koneestasi modaamattomana lähtee?
Meillä pyykinpesukone, astianpesukone, lapset, vaimo, telkkarit, pelikonsolit, läheinen tie jne jne pitää kovempaa meteliä kuin Ender 3 (ilman silent steppereitä, mutta dambberit askelmoottorien alla). Eihän siis elektroniikan modailussa mitään huonoa ole, mä vaan näkisin miljoona mielenkiintoisempaa elektroniikka-projektia kuin 3D printterin tarpeeton modaaminen. Kaikki mikä ei suoraan vaikuta tulostuslaatuun, on sitten ihan samalla tasolla kuin glitterin liimaaminen porakoneeseen.
Overhangin parantuminen on myytti! Itsellä ihan stock ilmavirranohjain joka puhaltaa vain toiselta puolelta. Aikoinaan tulostelin kyllä semmoisen joka puhaltaa 4 eri suunnalta, mutta sitten näin videon jossa demonstroitiin 5 eri tuulenohjain-modin vaikutusta ja lopputulos oli että mitään eroja ei ollut. Kertaakaan ei ole itsellä tullu vastaan kappaletta jossa overhang olisi mennyt pieleen sen takia että viima puhaltaa vain yhdeltä suunnalta ja overhangeja kyllä tulostelen paljon, taitaa support asetuksissa olla 70 astetta rajana.Tuo vehje sijaitsee työpisteeni vieressä ja tuulettimien ääni on sellainen että mielelläni hiljentäisin sitä eikä se sitten olisi mitenkään tarpeetonta modaamista( ja nuo vaihtoehtoiset tuuletuksenohjaukset kai voi myös parantaa overhangeja). Atm tulostelen vain öisin koska silloin ääni ei häiritse mutta se ei ole kovin käytännöllistä jos haluaisi vaikka huomata tulostusten epäonnistumista.
Nooh kai se on makuasia millainen taustamelu on kellekin siedettävää. Itsellä ja puolisolla tuntuu rasittavalta tuollainen tasainen suht kova humina jota voisi mahdollisesti olla jopa ympäri vuorokauden ja kuuluu lähes koko kämppään, ja jos sen saa parilla kahdeksan euron sunonilla helpotettua niin mielelläni niin teen. Ja jos tuo johtuu viallisesta tuulettimesta niin sekin korjaantuu, 4020 tuulettimien äänentaso ei ole itselleni ollenkaan tuttua entuudestaan niin en tiiä mikä on normaalia.Omalla työpisteellä on aina jotain ääntä, joko joku video pyörii taustalla tai sitten radio soi. Eihän siinä, jos hakee täysin hiljaista ympäristöä, musta vain tuntuu että tulostimessa on jotain vialla (esmes viallinen tuulettimen laakeri tms) jos siihen täytyy Noctuan puhaltimia ostella.
Parilla 8 euron...mikä on sunon? Kirjoitit että ostit pari 92mm Noctuaa, nehän on parikymppiä kappale, eli 40e tähän mennessä ja sitten on vielä ne 2 kaikkein äänekkäintä ropellia joita ei voikaan vaihtaa noinvaan isolapaisiin vaan täytyy tyytyä pieneen kokoon. Lapojen koolla on paljon isompi merkitys kuin valmistajan merkillä (toki laadukkaampi tuuletin yleensä sisältää pitkäaikaisemman laakerin), joten vaihtamalla emon ja powerin tuulettimet et taida vaikuttaa yhtään koneen kokonaisääneen. Noctua ei tee 24V puhaltimia 4020 koossa, joten sitten jännitteenalentimia väliin tai jotain muuta merkkiä. Mutta ei ne Prusankaan printterit äänettömiä ole vaikka Noctuat on kiinni.4020 tuulettimien äänentaso ei ole itselleni ollenkaan tuttua entuudestaan niin en tiiä mikä on normaalia.
Kirjoitin ekassa viestissä miettineeni 2x92mm noctuoita ja sitten hotend sydeemiin kysyin mielipiteitä, ja mainitsin että vaihtoehtona voisi olla 2x4020 sunonit siihen hotendiin. Sunon on btw varmaan tunnetuimpia serverituulettimen tekijöitä, eli esim 4020 tuulettimeen "meta" ja netistä löytyy lukemattomia kokemuksia sunonin 4020 tuulettimilla 3d-printterin tuunauksesta. Ja sunon tekee maglev-tuulettimia eli perinteistä laakeria ei löydy. Nuo sunonit on suht halpoja ja siksi laitoinkin ne tilaukseen kun en aiemmin viestiin saanut vastauksia muttei nekään ole kyllä vielä tulleet.Parilla 8 euron...mikä on sunon? Kirjoitit että ostit pari 92mm Noctuaa, nehän on parikymppiä kappale, eli 40e tähän mennessä ja sitten on vielä ne 2 kaikkein äänekkäintä ropellia joita ei voikaan vaihtaa noinvaan isolapaisiin vaan täytyy tyytyä pieneen kokoon. Lapojen koolla on paljon isompi merkitys kuin valmistajan merkillä (toki laadukkaampi tuuletin yleensä sisältää pitkäaikaisemman laakerin), joten vaihtamalla emon ja powerin tuulettimet et taida vaikuttaa yhtään koneen kokonaisääneen. Noctua ei tee 24V puhaltimia 4020 koossa, joten sitten jännitteenalentimia väliin tai jotain muuta merkkiä. Mutta ei ne Prusankaan printterit äänettömiä ole vaikka Noctuat on kiinni.
Mutta siksi kysyinkin että oletko mitannut desibelejä ennen modaamista, jotta saisi kuvan että kuinka paljon ääntä on mahdollista pudottaa.
Jos oikeasti haluaa hiljaisuutta tulostimen ympärille, kannattaa miettiä koneen kotelointia ja äänieristämällä kotelo. Sitten pitää toki vielä miettiä elektroniikan siirtämistä kotelon ulkopuolelle, tai ainakin aluksi tarkkailla minne asti emon lämpötilat nousee.
Mä ymmärsin tämän sitten väärin:Kirjoitin ekassa viestissä miettineeni 2x92mm noctuoita ja sitten hotend sydeemiin kysyin mielipiteitä
Mutta ehkä joku muu voi auttaa enempi, onnea modaamiseen!Laitoin jo tilaten 2x92mm noctuat mainboardille ja psulle
Oho no nyt oli kyllä käynyt itelläni paha ajatusvirhe alunperin kirjoittaessa ja hetki sitten uudelleen lukiessa Pahoittelut siitä että tässä nyt tulikin vähän ylimääräistä säätöä tuosta virheestäni. Mutta ei tosiaan ole muuta tilattuna kuin 2x 4020 tuulettimia, ja mielipiteitä otetaan edelleen mielellään vastaan.Mä ymmärsin tämän sitten väärin:
Mutta ehkä joku muu voi auttaa enempi, onnea modaamiseen!
Kyllähän tuo Ender vakiona pitää ihan järkyttävää pöhinää. Omassa kämpässä ei voinut yöllä käyttää edes työhuoneen ovi suljettuna, kun humina kuului viereiseen makuuhuoneeseen. Vieressä työskentely päiväsaikaankin oli hieman kypsyttävää. Nyt on emolla ja PSU:lla 92mm Noctuat ja hot endissä ja kappaleen jäähdytyksessä 40x20 Noctuat ja ääni on huomattavasti hillitympi.
Itsellä ainakinViitsitkö linkittää mitkä tuulettimet laittoit omaasi niin fiksailisin omatkin pöhinät hillitymmäksi.
Vasemman etukulman pitäisi olla X0,Y0. Jos näin ei ole, niin conffissa on home_dir asetukset väärin. Ender 5 home_dir asetukset pitäisi olla Y-max ja X-max.Vaihdoin ohjauskortin ender 5 tulostimeen. Sellainen muutos tuli että tekee "aloitus vedon" nyt oikeaan reunaan, alkuperäisellä kortilla teki vasempaan. Sekä mielestäni nyt tulostaa kappaleen eri asennossa kuin aikaisemmin. Xyz nopassa sen näkee, eri kirjain nyt etureunaa kohti. Mistä sen asetuksen voi vaihtaa ja vaikuttaako oikeasti mihinkään oleellisesti?
Linkkisi ei sinällä toimi, mutta sieltä löytyy 27 osaa niin ehkä saavutat paremmin tavoteltavasi kappaleet, jos erittelet tarvitsemasi nimeltä.No tulipas ostohousut jalassa hätäiltyä ja hommattua fysetcin mk3s klooni bear 2.1 modilla. Siinä kiireessä tuli tilattua muoviosatkin, mutta en luonnollisestikaan tajunnut varmistaa soveltuvuutta tuohon 2.1 modiin.
No nyt on sitten kaikki osat (pl. yllä mainitut) odottamassa asennusta ja lähipiiristä ei 3D tulostus mahdollisuutta löydy. Löytyisikö täältä korvausta vastaan vakka-suomen suunnalta 3D tulostimen omistavaa, joka voisi PETG:stä tulostaa puuttuvat osat (https://github.com/gregsaun/prusa_i3_bear_upgrade/releases/latest/download/bear21_mk3-3s_stl.zip)?
Vakka-Suomi – Wikipedia ?Linkkisi ei sinällä toimi, mutta sieltä löytyy 27 osaa niin ehkä saavutat paremmin tavoteltavasi kappaleet, jos erittelet tarvitsemasi nimeltä.
Mikä on vakka-suomi? Tarkoititko "vaikka Suomesta".
Viitsitkö linkittää mitkä tuulettimet laittoit omaasi niin fiksailisin omatkin pöhinät hillitymmäksi.
No tulipas ostohousut jalassa hätäiltyä ja hommattua fysetcin mk3s klooni bear 2.1 modilla. Siinä kiireessä tuli tilattua muoviosatkin, mutta en luonnollisestikaan tajunnut varmistaa soveltuvuutta tuohon 2.1 modiin.
No nyt on sitten kaikki osat (pl. yllä mainitut) odottamassa asennusta ja lähipiiristä ei 3D tulostus mahdollisuutta löydy. Löytyisikö täältä korvausta vastaan vakka-suomen suunnalta 3D tulostimen omistavaa, joka voisi PETG:stä tulostaa puuttuvat osat (https://github.com/gregsaun/prusa_i3_bear_upgrade/releases/latest/download/bear21_mk3-3s_stl.zip)?
Tuolla kauppa-alueella on ainakin tällanen kaveri: Myydään - 3D tulostamista . Ostajien kommentit ainakin kaikki positiivisia, ja pääsee halvalla.Mistäs suosittelette tilaamaan 3D-tulostuksia? Tässä tapauksessa kyseessä yksinkertainen design 20x20x2 cm kokoluokkaa. 3D-tulostamisesta ei ole kokemusta (joku käsitys kuitenkin aiheesta), enkä tässä vaiheessa haluaisi ostaa tulostinta, joten joku online-palvelu kiinnostaisi. Materiaali saa olla jotain perus-PLA:ta. Nopea googletus löysi sellaisia palveluita kuin:
Protolabs Network | On-demand manufacturing for custom parts
Hubs is now Protolabs Network. Manufacturing capabilities for complex custom parts–from prototypes to production. 3D printing | CNC machining | injection molding.www.3dhubs.com3D Printing Service Online
Shapeways is the #1 online 3D printing service company. Working with over a million customers since 2007 - Get 3D products and parts delivered to over 100 countries.www.shapeways.com
Kokeuksia? Vinkkejä?
Tuolla
Tuolla kauppa-alueella on ainakin tällanen kaveri: Myydään - 3D tulostamista . Ostajien kommentit ainakin kaikki positiivisia, ja pääsee halvalla.
Mulla meni yksi ilta kasatessa ja toinen säätäessä edellisen illan mokat kuntoon.Tässä nyt viikon tapellut ender 3 v2 laitteen kanssa mutta nyt alkaa voitto häämöttämään.
Jännää sinällä on se, ettei suurin osa tulostimen hankkijoista tarvitse, ensitöikseen edes ajatella pöydän jousia. Onkohan kenties suurtakin vaihtelua pöydän jousissa. Voisiko olla mahdollista, että olisi kahta erillaista pakettia myynnissä, jossa nuo löysät "jouset" olisi korvattu paremmilla.Ensiksi tuohon kyseiseen laitteeseen pitää ekana vaihtaa pöydän jouset, tämän jälkeen pöytä alkaa pysymään mitoissaan.
10v jo leikkinyt näillä tulostimilla ja ihan oikeesti, mihin hittoon tarvitaan kyseistä anturia kuin painoksi? Jos säätää alustan suoraksi, niin eihän tuohon tarvi enää mitään korkeus-anturia matkaan.Seuraavaksi asensi bl touch anturin, joka tuntui hieman turhalta jousien vaihdon jälkee mutta auttaa se tuokin vielä lisää.
Tästä olisin itsekin kiinnostunut Ender3 v2 myötä. En ole itse vielä kokenut tarvetta laittaa toista kierre-tankoa nostamaan z-akselia, vaan toistaiseksi mennyt ihan orginaaleilla osilla eteenpäin.Seuraavaksi on sitten vuorossa dual z akselin muutos niin saadaan siitäkin välystä pois.
Mulla meni yksi ilta kasatessa ja toinen säätäessä edellisen illan mokat kuntoon.
Jännää sinällä on se, ettei suurin osa tulostimen hankkijoista tarvitse, ensitöikseen edes ajatella pöydän jousia. Onkohan kenties suurtakin vaihtelua pöydän jousissa. Voisiko olla mahdollista, että olisi kahta erillaista pakettia myynnissä, jossa nuo löysät "jouset" olisi korvattu paremmilla.
10v jo leikkinyt näillä tulostimilla ja ihan oikeesti, mihin hittoon tarvitaan kyseistä anturia kuin painoksi? Jos säätää alustan suoraksi, niin eihän tuohon tarvi enää mitään korkeus-anturia matkaan.
Turhaa painoa tulostinpäähän mokomat.
Tästä olisin itsekin kiinnostunut Ender3 v2 myötä. En ole itse vielä kokenut tarvetta laittaa toista kierre-tankoa nostamaan z-akselia, vaan toistaiseksi mennyt ihan orginaaleilla osilla eteenpäin.
Pistä ihmeessä viestiä, jos koet siitä olevan jotain hyötyä...
Mulla on 95% varma aavistus tästä. Ne joilla on jousien kanssa ongelmia, eivät ole osanneet säätää petiä oikealle korkeudelle. Hankalaksi asian tekee se, että osassa Ender 3:ia Z end stop on mallia jonka korkeutta ei voi säätää ilman kiinnitysholkin modaamista. Käsittääkseni kuitenkin likipitäen kaikissa Endereissä sitä end stoppia pitää säätää, jotta jouset saa riittävän kireälle. Crealityn tulostimet ovat halpoja siksi, että niitä ei kokoamisen jälkeen testata. Jos on peukalo keskellä kämmentä, ei muuta kuin pistää 800 euroa lisää tulostimen hintaan niin saa valmiiksi testatun tulostimen. Työstä joutuu maksamaan. Vaikeaksi Enderin pedin korkeuden säätämisen tekee se, että jouset eivät saa tulla liian kireälle tai taas tulee ongelmia. Asiasta löytyy helposti netistä massoittain apua, kieltämättä kyllä myös väärää tietoa, mutta olen huomannut että tosi harva osaa googlata (ja käyttää lähdekritiikkiä).Jännää sinällä on se, ettei suurin osa tulostimen hankkijoista tarvitse, ensitöikseen edes ajatella pöydän jousia. Onkohan kenties suurtakin vaihtelua pöydän jousissa. Voisiko olla mahdollista, että olisi kahta erillaista pakettia myynnissä, jossa nuo löysät "jouset" olisi korvattu paremmilla.
Oot oikeassa! BL touch on kiertotie siihen ettei osaa säätää tulostinta. Kyllä mä sen ymmärrän, jotkut eivät halua tai osaa kalibrointeja tehdä, mutta silti löytyy halu tulostella kaikenlaista maljakkoa ja benchyä. Jos mukana tullut peti on kiero, eihän siinä tietenkään mikään kiinni pysy, menee herkästi sormi suuhun eikä huomaa tai osaa lähikaupasta hakea vitosella uutta petiä. Kyllä meistä jokainen on tapellut kiinnittymisen kanssa jossakin vaiheessa ja aika varmasti joskus myöhemminkin uudestaan, kaikki eivät halua käydä sitä rankkaa kantapäänkautta oppimista läpi.10v jo leikkinyt näillä tulostimilla ja ihan oikeesti, mihin hittoon tarvitaan kyseistä anturia kuin painoksi? Jos säätää alustan suoraksi, niin eihän tuohon tarvi enää mitään korkeus-anturia matkaan.
Turhaa painoa tulostinpäähän mokomat.
Toinen kierretanko...on tarpeen jos ei osaa säätää konettaan. X-tanko ei saa olla liian kireä, muttei myöskään liian löysä. Toki paras mahdollinen set up on 2 Z-kierrotankoa ja 1 moottori ja tankojen välissä hammashihna, mutta yhdelläkin tangolla pärjää hyvin kunhan kone on säädetty oikein. Ender 3 on budjettikone, mutta säästöt on tehty sellaisista paikoista joissa ne eivät vaikuta tulostuslaatuun. Toisen Z-tangon puuttuminen on juuri tuollainen.Tästä olisin itsekin kiinnostunut Ender3 v2 myötä. En ole itse vielä kokenut tarvetta laittaa toista kierre-tankoa nostamaan z-akselia, vaan toistaiseksi mennyt ihan orginaaleilla osilla eteenpäin.
Pistä ihmeessä viestiä, jos koet siitä olevan jotain hyötyä...
Tyhmä kysymys, miksi siellä pedin alla pitää olla jouset?
Helpottaa pedin säätöä suoraksi. Onnistuisi myös ilman jousia, mutta vaatisi lukkomutterit. Joskus ollut mielessä tuokin, niin luulisi, että ei tarttis enää ikinä säätää petiä. Jouset kuitenkin liikkuu ja säädöt voi mennä ajan kanssa pieleen. Jäykemmät jouset ei niinkään liiku tai sitten jos puristaa heikommat jouset melkein kasaan, mutta sitten voi jo alkaa vääntämään itse petiä tai aiheuttamaan muita ongelmia. Mielenkiinnolla kuuntelen, jos joku on korvannut jouset lukkomuttereilla.
Lähinnä mietin kun tuossa Prusa MK3s ei oletuksena ole mitään pedin säätöä. Se vissiin kompensoidaan kun tuo mittaa pedin korkeuden joka printin alussa.
Nyt on saanu tulostella pari viikkoa ilman petiongelmia. Alumiiniteipillä shimmailin moneen kertaan lasipetin ja aina välissä isoa X:ää tulostumaan. Keskellä on nyt 3 kerrosta 0,07mm paksusta teippiä päällekkäin ja keskeltä laidoille sitte montuissa yksittäisiä teippejä.
Ensimmäiset ns. hyötykappaleetki tullu ite mallinnettua Freecadillä ja tulosteltua. Ihme kyllä, kerta tulostuksella saa toimivaa tavaraa ja ihan mittatarkkaakin kuten kierteitä jne..
Täytyy sanoa että koukuttavaa touhua on ja aika kuluu kuin siivillä tässä touhussa..
Uppasin pilveen sen.. 48h päästä katoaa jako.Löytyykö tota hammasharjatelinettä stl:nä?
Uppasin pilveen sen.. 48h päästä katoaa jako.
ownCloud
hendrixxx.ddns.net
Kylläpäs täällä nyt on herkästi otettu BLTouchin asennus tulostimeen. Eiköhän jokainen saa haluamallaan tavallaan _OMIA_ laitteitaan muokkailla ja päivitellä. Jos et tykkää toisen muokkailuista niin ei siitä kannata alkaa paasaamaan. Mikäli itse et tarvitse/koe hyödylliseksi niin jatka samaan rataan
Itse ainakin koin BLTouchin ton E3v2 kanssa hyödylliseksi. Sain poistaa raja-anturin, säädän pedin kerralla suoraan, katson octoprintin "Bed visualizer" plugarilla että jäikö merkittäviä kuoppia ja tallennan mittauksen. Se kompensoi sitä keskelle petiä tulevaa 0,05-0,1mm kuoppaa tarpeen mukaan.
Sitte n. 10-20 printin välein uus tarkistus visualizerilla ja säätö mikäli poikkeama on liiallinen.
Ilmankin pärjäsin ekat pari kuukautta ja 2kg muovia. Eli kokemusta on ilman ja anturilla. En tästä tilanteesta vaihtais pois takas rajakytkimeen ellei toi BLTouch nyt hajoamaan sattuis.
Käytä toki jos mielesi tekee, kuka sinua nyt kieltäisi! Minä kirjoitin yleisluonteisesti kenellekään kohdistamatta, lähinnä 3D tulostamista suunnitteleville tai juuri aloitteleville, että päinvastoin kuin monet tuntuvat toitottavan että BLTouch on ihan pakollinen hankinta ei se sitä todellakaan ole. Olet kanssani varmaankin samaa mieltä, että jos peti on suora ja säädetty oikealle korkeudelle, silloin BLTouch ei tarvita mihinkään. Jos koneen mukana tullut peti ei ole täysin suora, siihen voi päälle ostaa lähikaupasta muutamalla eurolla lasin tai peilin palasen. Korkeuden säätö on helppoa paperikikalla. BLTouch:lla tarkoitus on kiertää jompikumpi noista tai molemmat. Aika paljon näkee netissä ohjeita että BLTouch on välttämätön modaus Ender 3:een, näille väitteille koitin tuoda vastapainoksi toisenlaista vaihtoehtoa.Kylläpäs täällä nyt on herkästi otettu BLTouchin asennus tulostimeen. Eiköhän jokainen saa haluamallaan tavallaan _OMIA_ laitteitaan muokkailla ja päivitellä. Jos et tykkää toisen muokkailuista niin ei siitä kannata alkaa paasaamaan. Mikäli itse et tarvitse/koe hyödylliseksi niin jatka samaan rataan
Itse ainakin koin BLTouchin ton E3v2 kanssa hyödylliseksi. Sain poistaa raja-anturin, säädän pedin kerralla suoraan, katson octoprintin "Bed visualizer" plugarilla että jäikö merkittäviä kuoppia ja tallennan mittauksen. Se kompensoi sitä keskelle petiä tulevaa 0,05-0,1mm kuoppaa tarpeen mukaan.
Sitte n. 10-20 printin välein uus tarkistus visualizerilla ja säätö mikäli poikkeama on liiallinen.
Ilmankin pärjäsin ekat pari kuukautta ja 2kg muovia. Eli kokemusta on ilman ja anturilla. En tästä tilanteesta vaihtais pois takas rajakytkimeen ellei toi BLTouch nyt hajoamaan sattuis.
Jännää sinällä on se, ettei suurin osa tulostimen hankkijoista tarvitse, ensitöikseen edes ajatella pöydän jousia. Onkohan kenties suurtakin vaihtelua pöydän jousissa. Voisiko olla mahdollista, että olisi kahta erillaista pakettia myynnissä, jossa nuo löysät "jouset" olisi korvattu paremmilla.
Mistä tuommoista päättelet? Kuvaa/videota niin mietitään porukalla.On tuossa kyseisessä printterissä jotain muutakin häikkää, luulen että mainboardissa on jotain häikkää tai stepping motorissa mutta noista en osaa varmaksi sanoa.
Mistä tuommoista päättelet? Kuvaa/videota niin mietitään porukalla.
Mulla on 95% varma aavistus tästä. Ne joilla on jousien kanssa ongelmia, eivät ole osanneet säätää petiä oikealle korkeudelle. Hankalaksi asian tekee se, että osassa Ender 3:ia Z end stop on mallia jonka kork
En ole tietoinen 4.2.2 bugeista, joten en kommentoi sitä.Printteri jättää välillä osan kerroksesta printtaamatta, ja korkeammassa kappaleessa jälki ei pysy suorassa, asiaa tutkiessani törmäsin sellaiseen videoon missä oli maininta että tuon 4.2.2 mainboardin kanssa tätä on ilmennyt ja vika korjaantunut vaihtamalla 4.2.7 mainboardiin. Laitoin yhdestä kappaleesta kuvan jossa printteri jätti uloimman kerroksen tekemättä. Mutta niinkuin sanoin, en ole asiasta mitenkään varma, ja koitan tutkailla asiaa ja printtailla erinäköisiä ja kokoisia kappaleita, samalla kokeilen eri materiaaleja, kuitenkin ihan uusi tuttavuus koko tämä printti touhu.
Jos olet vaihtanut suuttimen kylmänä, bowden tuubin ja suuttimen väliin saattaa jäädä pieni rako. Valkoisen bowden tuubin lämmönkestävyys menee jossakin 230 asteen paikkeilla, mutta jopa sitä alemmissa lämpötiloissa ennenpitkää tuubin pää alkaa sulamaan ja se aiheuttaa juuri tuonlaisia ongelmia tulosteissa. Jos kyse on tuosta, täältä löytyy siihen ratkaisu. Yleensä tuota joutuu tekemään vasta pitkään tulostettua.Onhan sulla suutin aivan kiinni bowden tuubissa? Sun kone on ihan uusi niin tuskin on vielä bowden tuubi päässyt sulamaankaan, ellet ole sitten kokeillut jotain tosi korkeita lämpötiloja tulostaa.